abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212354332
https://nos.nl/artikel/25(...)veilige-werksituatie

Als ik die Karolien was dan was ik opgestaan en had ik die kan met water over die D66ert gegooid
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_212354340
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je stem zal aan Omtzigt zijn reet roesten. Hij wou toch al niet zo groot worden.

PVV en BBB willen heel graag regeren en hebben hem dus nu hard nodig
Die dynamiek lijkt nog steeds niet doorgedrongen te zijn. Iedere combinatie die wat wil heeft zowel Omtzigt als de VVD nodig.
zie email 27 oktober
pi_212354344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zijn eigen electoraat is hier ook niet blij mee blijkt uit de peilingen die zijn uitgevoerd
Een deel vast niet, maar ik denk dat Omtzigt dat deel kan missen als kiespijn. Hij wil geen rechtse aanhangwagen van de PVV worden, hij wilde heel duidelijk een centrumpartij worden. Als nu wat rechtse mensen hem verlaten zal hij dat dus wel best vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212354346
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 21:18 schreef timmmmm het volgende:
Plasterk is af. Een informateur informeert en rapporteert. Het is niet aan de informateur om gesprekspartners aan te vallen en zo het proces te bemoeilijken.

Tuurlijk kan hij de inhoudelijke kritiek van Omtzigt prima adresseren en pareren, maar het is minstens evengoed een gebrek aan respect naar het instituut van de informateur om het persoonlijk te maken en met aanvallen het proces te bemoeilijken terwijl je moet informeren. Maar het wel een ander verwijten. Zwak.

Mocht de situatie erom vragen dat een van de gesprekspartners tot de orde moet worden geroepen, lijkt me dat aan de opdrachtgever, de Tweede Kamer, en niet aan de informateur
Gom van Strien had Omtzigt waarschijnlijk een blauw oog geslagen of 'm met zn stropdas proberen te wurgen bij Humberto.

Dan valt plasterk wel weer mee
pi_212354352
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Genoeg landen waar dat op een of andere manier kan hoor. En daar zitten ook genoeg niet-bananenrepublieken bij. Maar ik ben er ook niet voor.
Ja. Als je een systeem hebt dat je er namens de partij zit en niet op persoonlijke titel (zonder last en ruggespraak), denk ik dat het anders ligt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212354353
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Gom van Strien had Omtzigt waarschijnlijk een blauw oog geslagen of 'm met zn stropdas proberen te wurgen bij Humberto.

Dan valt plasterk wel weer mee
Ik was Gom al weer vergeten _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 8 februari 2024 @ 23:09:32 #107
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212354364
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een deel vast niet, maar ik denk dat Omtzigt dat deel kan missen als kiespijn. Hij wil geen rechtse aanhangwagen van de PVV worden, hij wilde heel duidelijk een centrumpartij worden. Als nu wat rechtse mensen hem verlaten zal hij dat dus wel best vinden.
Inderdaad. Ook mijn gedachte en het maakt het voor PVV, BBB en VVD er ook niet gemakkelijker op.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212354367
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die dynamiek lijkt nog steeds niet doorgedrongen te zijn. Iedere combinatie die wat wil heeft zowel Omtzigt als de VVD nodig.
Als het zo doorgaat zitten we nog 2 jaar zonder regering.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_212354372
De meeste primaire doelen van NSC bevatten ook grondwetswijzigingen, dus het is niet vreemd als ze besluiten hun korte termijn populistische kiezers achter zich te laten.
pi_212354381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Inderdaad. Ook mijn gedachte en het maakt het voor PVV, BBB en VVD er ook niet gemakkelijker op.
Nee, ze zaten met een partij aan tafel die niet alleen de uiterste flank van de coalitie zou vormen (dat is al niet makkelijk), maar die ook nog eens heel duidelijk niet wil regeren en zeker niet met de PVV. Ik zie niet in hoe ze Omtzigt kunnen overtuigen, eigenlijk. Die meerderheidsoptie is wel weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212354394
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:09 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Als het zo doorgaat zitten we nog 2 jaar zonder regering.
Nee, we zitten nu ook niet zonder regering. Het land wordt geregeerd, er worden wetten aangenomen en de Kamer geeft inmiddels al opdrachten die tot voor kort controversieel zouden zijn geweest. Ideaal is het niet, maar we hebben wel gewoon een functionerende regering.
pi_212354395
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik was Gom al weer vergeten _O-

Zou wel lachen zijn met Gom aan tafel met z'n vrij korte lont.

#heletentinmekaarbeuken
pi_212354421
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Benieuwd hoeveel afsplitsers er komen. Ook die kunnen van belang zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212354462
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 22:06 schreef Bluesdude het volgende:
Omtzigt zal volgens Noorlander deze ronde niet meer naar Den Haag komen om mee te formeren.
"Het is echt uitgesloten dat NSC meedoet aan een kabinet van deze drie partijen en ze aan een meerderheid zal helpen. Ook zal NSC geen steun geven aan een minderheidskabinet als PVV-leider Geert Wilders daar premier van gaat worden. Daar staat een streep doorheen", zegt Noorlander.
--------------
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)jen-niet-meer-verder
Tja, wat blijft er dan over? Hij zal wellicht willen aansturen op een extraparlementair kabinet met een ‘neutrale’ premier. Lijkt me nog waarschijnlijker dan een optie met de PvdA erbij
pi_212354489
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zijn eigen electoraat is hier ook niet blij mee blijkt uit de peilingen die zijn uitgevoerd
Dat wijkt ook flink af van zijn fractie en leden. Lastig ding…
pi_212354522
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:24 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Tja, wat blijft er dan over? Hij zal wellicht willen aansturen op een extraparlementair kabinet met een ‘neutrale’ premier. Lijkt me nog waarschijnlijker dan een optie met de PvdA erbij
Dat vind ik lastig te stellen. Het land staat voor forse opgaven. Uiteindelijk denk ik dat de serieuze partijen dan toch liever voor een missionair meerderheidskabinet gaan dan voor een of ander instabiel experiment dat afhangt van de grillen van Wilders…
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 februari 2024 @ 23:41:17 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212354567
Wel goed om te zien dat al die kastpopulisten nu weg gaan bij NSC.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212354568
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 22:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hmm. Maar een motie van wantrouwen kan dus alleen tegen een minister worden ingediend en niet tegen een kamerlid begrijp ik dat goed?
Motie van wantrouwen tegen een kamerlid zou enorm raar zijn. Een kamerlid zit daar met mandaat van de kiezers, niet met mandaat van de andere 149 kamerleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2024 23:43:08 ]
pi_212354633
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Wouw.
Deze formatie-ronde heeft ieg heel wat duidelijkheid opgeleverd.
Dus geen meerderheids of minderheidskabinet PVV-VVD-BBB, prima, weten we dat ook :)

Ben benieuwd wat dan wel. Toch maar PvdA/GL-NSC-D66-VVD dan? ;)
pi_212354755
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus geen meerderheids of minderheidskabinet PVV-VVD-BBB, prima, weten we dat ook :)

Ben benieuwd wat dan wel. Toch maar PvdA/GL-NSC-D66-VVD dan? ;)
GroenLinks-PvdA zou best weleens wat druk op NSC en VVD kunnen zetten. Deze combo of naar de stembus. Juist NSC en VVD hebben als de peilingen een beetje kloppen het meeste te verliezen bij nieuwe verkiezingen.
pi_212354758
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 00:16 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
GroenLinks-PvdA zou best weleens wat druk op NSC en VVD kunnen zetten. Deze combo of naar de stembus. Juist NSC en VVD hebben als de peilingen een beetje kloppen het meeste te verliezen bij nieuwe verkiezingen.
Hoe wou GLPvdA dat precies gaan afdwingen?
zie email 27 oktober
  vrijdag 9 februari 2024 @ 00:23:58 #122
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212354773
Nieuwe verkiezingen gaan weinig veranderen aan de patstelling. Ik vermoed pas weer eind 2027 daar ergens en dus zal dan het huidige demissionaire kabinet blijven zitten.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212354783
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 00:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoe wou GLPvdA dat precies gaan afdwingen?
Niet. Maar nieuwe verkiezingen zijn niet ver weg als er geen meerderheidskabinet wordt gevormd. Minderheidskabinetten houden het nooit lang vol. En zoals de vlag er nu bij hangt zijn VVD en NSC dan de sjaak. Maar niets zo veranderlijk als de Nederlandse kiezer natuurlijk.
pi_212354813
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 00:23 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nieuwe verkiezingen gaan weinig veranderen aan de patstelling. Ik vermoed pas weer eind 2027 daar ergens en dus zal dan het huidige demissionaire kabinet blijven zitten.
Stel je voor dat NSC en GL-PvdA gedurende de eeuwig durende onderhandelingen de huidige coalitie weer missionair maken met gedoogsteun. Rutte V. _O-

Dat is dan een beetje zoals het in België ook ging. Daar duurde het formeren na de val van Verhofstadt II zo lang dat deze een tijdelijke doorstart maakte als minderheidsregering Verhofstadt III tot Leterme I kon aantreden.
pi_212355082
Tactische breuk. Men gaat een nieuwe poging doen, of zelfde partijen maar dan zonder NSC, of over links maar dan zonder PVV.

Dat gaat ook ergens breken, en dan zal men met hangende pootjes terug komen bij Omtzigt, en die haalt zijn punten over een strenger financieel beleid alsnog binnen.

Plasterk is nu wel out. Zet mijn geld voor MP op Buma :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')