pvv en bbb zijn helemaal niet geschikt om dit land te leidenquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:35 schreef klipper het volgende:
Omzigt is ook helemaal niet geschikt.
Doet precies hetzelfde wat hij anderen verwijt, misselijk mannetje is het gewoon.
Een minderheidskabinet is niet prima maar dat terzijde, hij heeft een minderheidskabinet van PVV-VVD-BBB afgeschoten, dan lijkt het mij logischer dat je eerst gaat proberen een centrum meerderheidsregering te vormen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij moet dus helemaal niks. Er kunnen prima minderheidskabinetten gevormd worden zonder NSC en er kan ook prima een extraparlementair kabinet worden gevormd (daar zou NSC dan wel aan mee doen).
Dat mensen nog steeds denken dat NSC moet regeren is net zo'n grote fout als de mensen die denken dat er een meerderheidskabinet te maken is zonder VVD en NSC. Wat betreft NSC is een meerderheidskabinet namelijk de minst favoriete optie, NSC kan dus juist prima niet mee regeren.
Hij heeft al het meeregeren afgeschoten, ook met een centrumregering. Hij heeft duidelijk gezegd dat NSC niet in een kabinet stapt. En hij heeft juist expliciet de minderheidsvariant PVV-VVD-BBB niet afgeschoten.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet is niet prima maar dat terzijde, hij heeft een minderheidskabinet van PVV-VVD-BBB afgeschoten, dan lijkt het mij logischer dat je eerst gaat proberen een centrum meerderheidsregering te vormen.
Waarom sprak hij dan wel met journalisten af in een hotel en ging hij bij Humberto zitten?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 08:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij zit in Twente om die aasgieren van een journalisten te ontlopen, om zich gewoon in het debat te kunnen verantwoorden. Als ik hem was had ik hetzelfde gedaan.
Dat vind ik ook een blunder. Misschien omdat hij zich toch kort wilde verantwoorden?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:27 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Waarom sprak hij dan wel met journalisten af in een hotel en ging hij bij Humberto zitten?
De gratis bier motie is echter door Omtzigt opgesteld en mede ondertekend door Caroline van BBB.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ze hebben een uitgebreid gratis bier programma voor autochtone Nederlanders natuurlijk. Een heel uitgebreid programma wat ze vooral nooit maar dan ook nooit laten doorrekenen.
Bezit je dan niet teveel intelligentie , zeg maar het niveau van de gemiddelde voetballer en/of Geer/Goor fan, dan neem je dat programma serieus. Dan denk je echt dat Geert jou gratis bier gaat bezorgen en dat je zelfs het statiegeld mag gaan houden!
De enorme roze olifant van de huidige formatie onderhandelingen is dat werkelijk iedereen, Geert inclusief, weet dat met Geert en vrienden geen kabinet te formeren is, maar dat tot nu niemand dat hardop durft te zeggen.
Dat was een gratis bier motie, zoals PVV er inmiddels wel duizenden heeft ingediend. 'Gratis bier' als term werd door Slob voor het eerst gebezigd in de Kamer, naar aanleiding van juist een PVV motie.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:33 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
De gratis bier motie is echter door Omtzigt opgesteld en mede ondertekend door Caroline van BBB.
PVV heeft hier niets mee te maken, maar goede poging om de PVV onderuit te halen.
Het waren twee bewogen maanden…quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
pvv en bbb zijn helemaal niet geschikt om dit land te leiden
zou echt de grootste flop allertijden zijn als je deze partijen het voor het zeggen zouden hebben
Ik denk dat hij bedoelt dat hij het verslag wel aan hen voorlegt voor hij het naar de Kamer stuurt.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:46 schreef Hanca het volgende:
Ïk vind het ook heel opvallend dat Plasterk zegt zijn verslag te schrijven met Wilders, Yeşilgöz, Van der Plas (en liefst ook Omtzigt) er bij. Je schrijft zo'n verslag toch alleen, naar aanleiding van je notities?
Neemt niet weg dat de veelbesproken gratis bier motie van afgelopen tijd is opgesteld door Omtzigt & Van der Plas.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was een gratis bier motie, zoals PVV er inmiddels wel duizenden heeft ingediend. 'Gratis bier' als term werd door Slob voor het eerst gebezigd in de Kamer, naar aanleiding van juist een PVV motie.
Zo begrijp ik het ook.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:52 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij het verslag wel aan hen voorlegt voor hij het naar de Kamer stuurt.
Gister en vandaag kwamen ze bij elkaar om aan het verslag te schrijven. Zo zegt hij het, volgens mij.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:52 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij het verslag wel aan hen voorlegt voor hij het naar de Kamer stuurt.
Gratis bier was en is al veel langer een term, ik denk bij gratis bier zeker niet gelijk aan die motie en ik denk de meeste politieke volgers ook niet. En het PVV programma staat gewoon vol met ongedekte plannen, oftewel 'gratis bier'.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:52 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de veelbesproken gratis bier motie van afgelopen tijd is opgesteld door Omtzigt & Van der Plas.
Een gratis-bier-motie is een populaire beschrijving voor een parlementaire motie zonder financiële dekking. Een bekend voorbeeld hiervan is een in 2023 ingediende motie door Caroline van der Plas en Pieter Omtzigt om het minimumloon te verhogen, zonder dat duidelijk werd gemaakt hoe dit door de Staat betaald zou moeten worden.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gratis bier was en is al veel langer een term, ik denk bij gratis bier zeker niet gelijk aan die motie en ik denk de meeste politieke volgers ook niet. En het PVV programma staat gewoon vol met ongedekte plannen, oftewel 'gratis bier'.
Het NSC programma ook, die is immers ook niet doorgerekend. Ook het BBB programma is niet doorgerekend. Welk punt wil je nu maken?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:55 schreef Hanca het volgende:
En het PVV programma staat gewoon vol met ongedekte plannen, oftewel 'gratis bier'.
De term is echt al veel ouder. Hij komt bij Slob vandaan. Dat jij hem nu plots aan die ene motie wil vastplakken is wel heel vreemd. De programma's van de PVV worden ook al verkiezingen lang bekritiseerd als 'gratis bier', zie hier in 2016: https://nos.nl/artikel/21(...)r-toegankelijke-vormquote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:58 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Een gratis-bier-motie is een populaire beschrijving voor een parlementaire motie zonder financiële dekking. Een bekend voorbeeld hiervan is een in 2023 ingediende motie door Caroline van der Plas en Pieter Omtzigt om het minimumloon te verhogen, zonder dat duidelijk werd gemaakt hoe dit door de Staat betaald zou moeten worden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-van-der-plas-bbb
Dat jij andere associaties hebt, prima.
Het NSC programma is idd nief doorgerekend, maar staat niet vol met gratis bier. Er staan genoeg dekkingen in. BBB is inderdaad ook typisch zo'n gratis bier partij, klopt. PVV is daar niet uniek in. Aan de andere kant van het spectrum heeft SP er ook enorm een handje van.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 11:01 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Het NSC programma ook, die is immers ook niet doorgerekend. Ook het BBB programma is niet doorgerekend. Welk punt wil je nu maken?
Met "Gratis Bier" is eigenlijk ook niets mis als de overheidsfinanciën puik in orde zijn zoals het onlangs nog is voorgesteld in december 2023.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was een gratis bier motie, zoals PVV er inmiddels wel duizenden heeft ingediend. 'Gratis bier' als term werd door Slob voor het eerst gebezigd in de Kamer, naar aanleiding van juist een PVV motie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |