abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212342795
Al dat gejank van domrechts om nieuwe verkiezingen. De verkiezingen zijn er niet om een bepaald domrechts kabinet aan de macht te helpen he. Andere opties moeten eerst nog maar eens worden onderzocht, inclusief een GLPvdA - VVD - D66 - NSC kabinet. Verwacht niet dat de VVD daar om staat te springen maar dat soort opties moeten eerst gewoon worden onderzocht voordat er ook maar wordt gedacht aan eventuele nieuwe verkiezingen.
pi_212342832
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik snap dat eindeloze verdedigen van Omtzigt ook niet zo. Als je zo warrig en complex praat dat niemand weet wat je nu precies bedoelt dan doe je iets niet goed. Simpel zat. Daarnaast is het afkappen van Plasterk en de andere partijleiders met appjes ook gewoon niet netjes.
Hij heeft Plasterk gesproken en een brief gestuurd. Plasterk kan de anderen informeren, zo zou het ook moeten gaan.

Dus ja, Omtzigt is warrig, maar heeft het uiteindelijk wel netjes afgerond. Al had hij beter helemaal niet naar de pers kunnen gaan, maar dat is gekomen uit paniek omdat iemand die ledenbrief had gelekt voor hij verstuurd was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 8 februari 2024 @ 10:24:57 #103
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212342922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat een bank aan rendementseis op een hypotheek wil kan je grosso modo gelijkstellen aan de rendementseis die iemand met eigen geld heeft. Dat is niet de OZB kunnen betalen, af en toe een likje verf van de Gamma en hopen dat je kan uitstappen op een gunstig marktmoment (helemaal als je dat risico niet kan spreiden in timing en aantal panden).
De conclusie is dat als je wil verhuren tegen gezonde marges je een hoge huur moet vragen omdat domweg de kostprijs erg hoog is.

Neemt niet weg dat 1300 huur gewoon hoog is. Zeker voor middenklasse inkomens van netto 2.500 en de 3.500
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_212342953
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat een bank aan rendementseis op een hypotheek wil kan je grosso modo gelijkstellen aan de rendementseis die iemand met eigen geld heeft.
Een bank heeft niet de winst van de stijgende huizenprijs, hier gaat het dus al mis. Als je op deze manier wil investeren, moet je leningen uitgeven, geen huizen verhuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212343059
twitter

Goede draad over een onderbelicht onderwerp. Wat doet dit met de dynamiek bínnen NSC?
zie email 27 oktober
pi_212343104
NSC. Net zo betrouwbaar onbetrouwbaar als het CDA?
pi_212343231
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:37 schreef HiZ het volgende:
NSC. Net zo betrouwbaar onbetrouwbaar als het CDA?
Erg veel NSC-aanhangers op Fok zo te lezen. :') Ik snap niet zo goed waarom.
pi_212343244
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2024 08:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]
heb je ooit wel eens wat moeten inkopen en dan verkopen voor een bedrijf oid?

personeel, materiaal e.d.?

hoe denk je dat dit gaat zorgen voor meer (betaalbare) woningen? het materiaal, het onderhoud en de manuren worden niet goedkoper met een maximum prijs
Nederland zit vol met mensen die denken dat de herverdeling van het tekort het gebrek aan huizen gaat oplossen. Een deel van deze mensen presteren dat te denken zelfs als ze weten dat er meer gebouwd moet worden.
pi_212343289
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik ook niet. Maar ik erken dat het niet makkelijk is om mensen uit te leggen dat je Omzigt nog geen katten pension zou moeten laten beheren.
pi_212343325
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:49 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik ook niet. Maar ik erken dat het niet makkelijk is om mensen uit te leggen dat je Omzigt nog geen katten pension zou moeten laten beheren.
Ik vertrouw mensen die praten in vaagheden en abstracties ook nooit zo. En daar is Omtzigt een absolute ster in.
pi_212343390
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij heeft Plasterk gesproken en een brief gestuurd. Plasterk kan de anderen informeren, zo zou het ook moeten gaan.

Dus ja, Omtzigt is warrig, maar heeft het uiteindelijk wel netjes afgerond. Al had hij beter helemaal niet naar de pers kunnen gaan, maar dat is gekomen uit paniek omdat iemand die ledenbrief had gelekt voor hij verstuurd was.
We weten niet of hij in dat gesprek de boel al had laten klappen.

Hij had besproken dat hij het niet goed vond dat hij die brieven laat kreeg.
pi_212343476
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb ook niet heel veel op met de persoon Omtzigt, het is bij vlagen een beetje een act die blijft hangen. Heb ook niet voor niets op iemand lager op de lijst gestemd. (Alhoewel hij natuurlijk wel een mede-Tukker is, dat is altijd +1). Maar de kern van zijn programma over goed bestuur, grondrechten en bestaanszekerheid spreken mij heel erg aan. Ik vind het dan ook heel jammer dat de vorm nu de inhoud benadeeld.
Maar dan denk ik ook wel eens, wat had Omtzigt dan verwacht door aan te schuiven bij 3 partijen voor wie vorm het allerhoogste goed is? VVD is machtspartij bij uitstek voor wie vorm op 1 staat, PVV is al jaren meester in het bespelen van de onderbuiken BBB is een sponsorpartij van de grote boerenbedrijven die dankzij het gieten in de juiste vorm geexplodeerd is in zetels, maar uiteindelijk alleen maar in dienst opereert van die grote boerenbedrijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Knipoogje op 08-02-2024 11:36:20 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_212343483
quote:

[..]
Volgens mij zijn hier helemaal niet zo veel NSC aanhangers. Ik ben in elk geval nooit onduidelijk geweest over het feit dat ik absoluut geen fan ben van Omtzigt (zijn partij bevalt trouwens al beter). Maar dat is nog geen reden om Omtzigt hier een zwarte piet toe te schuiven. Omtzigt is altijd duidelijk geweest over dat regeren met PVV zo ongeveer onmogelijk is. Ja, ook op de verkiezingsavond. Dat het dan nu in elk geval zo breekt dat hij duidelijk maakt dat hij nooit in een kabinet Wilders zal stappen, is dus totaal niet onverwachts.

En dan heb je ook nog zijn partij. Hier komen steeds users met plaatjes dat NSC kiezers een rechts kabinet zouden willen. Nou is er al een verschil tussen rechts en 'met PVV', maar ook zijn die plaatjes totaal irrelevant. Duidelijk is ook al vanaf dag 1 dat een heel deel van zijn fractie niet met de PVV wil. Dan is instappen in een PVV kabinet dus zelfmoord.

Had Omtzigt beter vanaf het begin niet mee kunnen doen? Ja, dat klopt. Maar hij voelde blijkbaar de urgentie uit de verkiezingsuitslag om Wilders toch een kans te geven. Dat is hier eigenlijk zijn grootste fout. In het verslag met de informateur stond dat hij niet wilde, in het debat zei hij nog dat hij niet wilde, maar hij heeft zich toch laten verleiden tot veel te ver gaande gesprekken. En daar lijkt de fractie nu een streep door te hebben gezet.
pi_212343604
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Eens hoor. Argumenten en standpunten uitwisselen is m.i. heel waardevol.

Alleen is dat kennelijk nog best lastig allemaal zonder sneren, oneliners, afzeiken en erger. Hoewel het hier naar mijn mening wat kansrijker is dan elders op het forum. Maar lange teksten met uitleg en nuance komen helaas minder aan dan domme oneliners. Voelt een beetje als paarlen voor de zwijnen dan, met het risico hiermee "elitair" te klinken ofzo. Beetje hetzelfde als er in de politiek gebeurt nu: nuance, realisme en redelijkheid worden weggehoond door de kiezer, onrealistische, leugenachtige oneliners/kreten worden omarmd en beloond.

De moed zakt mij daar zo af en toe flink van in de schoenen helaas -O-
Ik vond Timmermans prima argumenten en nuance brengen bij Pauw & Sophie afgelopen week, maar ja, dat belerende toontje of ingestudeerde 'iedereen is belangrijk riedeltje' stoot dan toch weer veel mensen af.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_212343694
quote:

[..]
Valt wel mee, procentje of tien. De grootste partij viel wel te raden.

Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 11:40:00 #116
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212344087
quote:
6s.gif Op donderdag 8 februari 2024 09:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat dan vooral een extreem genot zal zijn; de continue stroom van tranen van domrechts *O* *O*
Dit is niet veel anders dan de polder versie van "pwn the libs/reps"
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 8 februari 2024 @ 11:41:21 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212344103
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit is niet veel anders dan de polder versie van "pwn the libs/reps"
Maakt niet uit of het land totaal onbestuurbaar is, als de andere partij maar ontevreden is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 11:42:24 #118
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212344122
quote:
9s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maakt niet uit of het land totaal onbestuurbaar is, als de andere partij maar ontevreden is.
Het liefste door de tegenpartij voor lul te zetten. Laten we die tribale Amerikaanse houding hier ajb ver weg houden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212344608
quote:
9s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Onbestuurbaar valt mee, we hebben een regering en voor belangrijk beleid als het krimpen van de veestapel en het verdwijnen van megastallen zijn net nog meerderheden gehaald.
pi_212344638
twitter

Deze act :')
zie email 27 oktober
pi_212344676
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2024 08:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Het enige dat je hiermee bereikt is dat het aanbod opdroogt: geen enkele particulier die er nog maar over peinst om zijn huis te verhuren en ontwikkelaars die geen rendabele propositie zien (helemaal niet met een op dit vlak volledig onvoorspelbare overheid) en dus niet ontwikkelen. Leuk voor degenen met een vast huurcontract, killing voor de markt. Dat hebben al ontelbare voorbeelden laten zien (Berlijn, Nederland, Raad van State), maar het klinkt op papier allemaal la-la-land-waardig dus blijft de politiek, en links in het bijzonder, maar denken dat reguleren, reguleren, reguleren een oplossing is.
Maar als particulieren niet meer gaan verhuren, wat gaat er dan met die huizen gebeuren?
pi_212344752
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
:D
Wat een clown show _O- Of is dit technisch gezien verplicht?
De enige echte.
pi_212344754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:19 schreef Weird- het volgende:

[..]
Maar als particulieren niet meer gaan verhuren, wat gaat er dan met die huizen gebeuren?
Uitponden. Waarbij het idee in het hoofd van De Jonge natuurlijk is dat die bij koopstarters terecht komen, maar die belanden natuurlijk niet bij degenen die nu middenhuur kunnen betalen en/of nog 30k aan DUO hebben openstaan.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  donderdag 8 februari 2024 @ 12:27:43 #124
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212344780
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:25 schreef Rnie het volgende:

[..]
:D
Wat een clown show _O- Of is dit technisch gezien verplicht?
Dit is zeker niet verplicht. In feite is de formatieronde gewoon voorbij. Plasterk kan z'n verslag schrijven en dat wordt volgende week in de Tweede Kamer besproken.
pi_212344851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Uitponden. Waarbij het idee in het hoofd van De Jonge natuurlijk is dat die bij koopstarters terecht komen, maar die belanden natuurlijk niet bij degenen die nu middenhuur kunnen betalen en/of nog 30k aan DUO hebben openstaan.
Het zijn grotendeels gewoon starterswoningen, daar is ook tekort aan dus verschuift het tekort hooguit van koop naar huur, maar beide problemen zijn groot dus dat is geen ramp.
pi_212344868
quote:

[..]
Die gaan verkopen aan mensen die de prijs kunnen betalen. En meestal is dat een compleet andere groep dan de mensen die lagere huren denken te krijgen. Er zijn zat immigranten die met een zak geld de huizenmarkt opstoken.

Ikzelf stap overigens over pakweg twee maanden ook uit de verhuur. Met als belangrijkste reden dat ik de overheid niet meer vertrouw.
pi_212344875
quote:
[ twitter ]
En dat terwijl Plasterk al aan het schrijven moet zijn, Plasterk staat duidelijk op de loonlijst van Wilders. Bedanken en naar huis sturen die man.
  donderdag 8 februari 2024 @ 12:35:32 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212344897
quote:
[ twitter ]
Is alleen maar om het beeld te blijven voeden dat Omtzigt hier de 'schuldige' is. Ja wij blijven hem gewoon uitnodigen hoor, maar HIJ weigert te komen!

Sneu gedoe.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212344898
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zijn grotendeels gewoon starterswoningen, daar is ook tekort aan dus verschuift het tekort hooguit van koop naar huur, maar beide problemen zijn groot dus dat is geen ramp.
Dream on.
  donderdag 8 februari 2024 @ 12:36:13 #130
346939 Janneke141
pi_212344910
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:33 schreef HiZ het volgende:
Er zijn zat immigranten die met een zak geld de huizenmarkt opstoken.
Ik dacht dat die hun huizen allemaal gratis kregen?
pi_212344938
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:33 schreef HiZ het volgende:

[..]
Die gaan verkopen aan mensen die de prijs kunnen betalen. En meestal is dat een compleet andere groep dan de mensen die lagere huren denken te krijgen. Er zijn zat immigranten die met een zak geld de huizenmarkt opstoken.

Ikzelf stap overigens over pakweg twee maanden ook uit de verhuur. Met als belangrijkste reden dat ik de overheid niet meer vertrouw.
Hoe gefrustreerd en ongeïnformeerd moet je zijn om de schuld van hoge huizenprijzen bij immigranten te leggen. Die ligt eerder bij de verhuurders. Met zo'n post ben je echt behoorlijk af.
  donderdag 8 februari 2024 @ 12:38:18 #132
346939 Janneke141
pi_212344942
quote:

[..]
Was het maar zo'n feest. De prijs van koopwoningen zal misschien marginaal zakken door het iets grotere aanbod, maar de relatieve krimp in de vrije sectorhuur is vele malen groter. De mensen die daar nu huren, doen dat in de meeste gevallen niet omdat ze ook de mogelijkheden en wens hebben tot koop.

De mensen die zijn aangewezen op de niet-sociale huur zijn gewoon heel hard de sjaak met dit Hugoplan. Dat is nogal een lelijke bijvangst voor een maatregel die eigenlijk tegen verhuurders gericht is.
pi_212344972
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De mensen die daar nu huren, doen dat in de meeste gevallen niet omdat ze ook de mogelijkheden en wens hebben tot koop.
De meeste particuliere huurders willen juist wel kopen, maar worden er consequentie uit geboden door verhuurders die betere voorwaarden kunnen bieden.
pi_212344980
quote:
Ergo er is geen probleem opgelost, maar verschoven, maar er zijn wel problemen gecreëerd (particulieren die hun pensioenpot zien verdampen, niemand die meer tijdelijk kan huren, doorstroming die op slot gaat want je koopt niet een woning voor een jaar, mensen die nu kunnen huren maar niet kunnen kopen hebben niets, onderhoud van huurwoningen wordt zoveel mogelijk op bespaard om enigszins rendement te behouden enzovoorts).
Do I wanna know?
  donderdag 8 februari 2024 @ 12:40:46 #135
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_212344982
quote:

[..]
Ik ga mijn verhuurde appartement verkopen aan de hoogste bieder zodra het huurcontract van mijn huidige huurder afloopt. Dan is er maar een huurwoning minder op de markt. Niet mijn probleem.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_212344999
Ik maak me serieus zorgen om Omtzigt. Als je hier echt doodmoe van bent hoe moet dat dan straks als je 4 jaar in een kabinet zit en nog veel meer tegenslagen onvermijdelijk komen waar de oppositie genadeloos op zal inbeuken. Ik vraag me af of hij voldoende hersteld is van de burnout. Ik weet zelf ook dat je na een burnout nooit meer helemaal de oude wordt. Het is net als een elastiek dat te ver uitgerekt is geweest, je krijgt nooit meer de natuurlijke souplesse helemaal terug.
  donderdag 8 februari 2024 @ 12:43:43 #137
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_212345023
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2024 08:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Het enige dat je hiermee bereikt is dat het aanbod opdroogt: geen enkele particulier die er nog maar over peinst om zijn huis te verhuren en ontwikkelaars die geen rendabele propositie zien (helemaal niet met een op dit vlak volledig onvoorspelbare overheid) en dus niet ontwikkelen. Leuk voor degenen met een vast huurcontract, killing voor de markt. Dat hebben al ontelbare voorbeelden laten zien (Berlijn, Nederland, Raad van State), maar het klinkt op papier allemaal la-la-land-waardig dus blijft de politiek, en links in het bijzonder, maar denken dat reguleren, reguleren, reguleren een oplossing is.
Zolang het primair als een markt gezien wordt en het enige doel van woningen is om geld, geld en nog eens geld te verdienen, komt het nooit goed met de woningsituatie in Nederland.
pi_212345038
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Ergo er is geen probleem opgelost, maar verschoven, maar er zijn wel problemen gecreëerd (particulieren die hun pensioenpot zien verdampen, niemand die meer tijdelijk kan huren, doorstroming die op slot gaat want je koopt niet een woning voor een jaar, mensen die nu kunnen huren maar niet kunnen kopen hebben niets, onderhoud van huurwoningen wordt zoveel mogelijk op bespaard om enigszins rendement te behouden enzovoorts).
Er wordt wel een groot probleem opgelost: mensen die veel geld over de rug van mensen denken te moeten verdienen wordt hun abjecte verdienmodel afgepakt. Wonen is geen plek om enorme rendementen te halen, dat moet gewoon duidelijk zijn.
pi_212345047
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Was het maar zo'n feest. De prijs van koopwoningen zal misschien marginaal zakken door het iets grotere aanbod, maar de relatieve krimp in de vrije sectorhuur is vele malen groter. De mensen die daar nu huren, doen dat in de meeste gevallen niet omdat ze ook de mogelijkheden en wens hebben tot koop.

De mensen die zijn aangewezen op de niet-sociale huur zijn gewoon heel hard de sjaak met dit Hugoplan. Dat is nogal een lelijke bijvangst voor een maatregel die eigenlijk tegen verhuurders gericht is.
Het hele woonbeleid hangt dan ook van de slappe waterbedmaatregelen aan elkaar. Keer op keer op keer op keer is het voordeeltje voor de één het nadeel voor de ander.

Uiteindelijk komt dat ook omdat het allemaal veroorzaakt wordt door een structureel tekort aan woningen over de hele linie. Van de studentenkamer tot aan de woonruimte voor bejaarden. Om dat (goed) aan te pakken is een zeer langjarige integrale aanpak nodig waarin de landelijke overheid de regie pakt.

Gaat die er komen? Fat chance :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212345069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:41 schreef Dutchguy het volgende:
Ik maak me serieus zorgen om Omtzigt. Als je hier echt doodmoe van bent hoe moet dat dan straks als je 4 jaar in een kabinet zit en nog veel meer tegenslagen onvermijdelijk komen waar de oppositie genadeloos op zal inbeuken. Ik vraag me af of hij voldoende hersteld is van de burnout. Ik weet zelf ook dat je na een burnout nooit meer helemaal de oude wordt. Het is net als een elastiek dat te ver uitgerekt is geweest, je krijgt nooit meer de natuurlijke souplesse helemaal terug.
Volgens mij wordt de vermoeidheid van Omtzigt hier overdreven, zo moe leek hij niet op tv. Hij heeft alleen geen zin in een week lang journalisten ontwijken of steeds dezelfde antwoorden geven.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 februari 2024 @ 12:48:44 #141
426493 crew  PippenScottie
pi_212345130
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:40 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Ik ga mijn verhuurde appartement verkopen aan de hoogste bieder zodra het huurcontract van mijn huidige huurder afloopt. Dan is er maar een huurwoning minder op de markt. Niet mijn probleem.
Een extra woningeigenaar kunnen we alleen maar toejuichen.
Door te verhuren ontneem je iemand de kans op een woning.
My friends all drive horses
pi_212345164
Als verhuur alleen nog maar mag door stichtingen zonder winstoogmerk, is dat volgens mij enorme winst voor Nederland. Als deze wet als bijwerking heeft dat het dat ideaal dichterbij brengt, is dat echt pure winst.
pi_212345168
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:44 schreef Hanca het volgende:
Er wordt wel een groot probleem opgelost: mensen die veel geld over de rug van mensen denken te moeten verdienen wordt hun abjecte verdienmodel afgepakt. Wonen is geen plek om enorme rendementen te halen, dat moet gewoon duidelijk zijn.
Als je van mening bent dat je als overheid dat soort argumenten moet of mag aanvoeren om beleid uit te voeren, dan moet je niet aan marktinterventie gaan doen (want dat kan een overheid niet effectief), maar lekker alles teruggooien naar Volkshuisvesting. Kijken hoe dat uitpakt. En dan ook niet stiekem als overheid zelf meeprofiteren van dat abjecte verdienmodel door de grondprijzen aan de vraag aan te passen en de ozb als sluitpost te gebruiken voor de gemeentelijke begroting.
Do I wanna know?
  donderdag 8 februari 2024 @ 12:54:05 #144
346939 Janneke141
pi_212345223
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
De meeste particuliere huurders willen juist wel kopen, maar worden er consequentie uit geboden door verhuurders die betere voorwaarden kunnen bieden.
Dat gebeurt, maar het is een vrij beperkt deel. De meeste huizen worden nog steeds ge- en verkocht om er zelf in te gaan wonen. Het voordeel dat je hier schetst gaat dus maar zeer beperkt aanwezig zijn.

Zoals gezegd: het percentage waarmee het aantal koopwoningen stijgt is véél kleiner dan het percentage waarmee het aantal particuliere huurwoningen gaat dalen, ook al gaat het absoluut om hetzelfde aantal. De invloed op de prijzen van koophuizen wordt dus ook veel kleiner dan die op de huurprijzen.
  donderdag 8 februari 2024 @ 12:56:12 #145
346939 Janneke141
pi_212345256
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het hele woonbeleid hangt dan ook van de slappe waterbedmaatregelen aan elkaar. Keer op keer op keer op keer is het voordeeltje voor de één het nadeel voor de ander.

Uiteindelijk komt dat ook omdat het allemaal veroorzaakt wordt door een structureel tekort aan woningen over de hele linie. Van de studentenkamer tot aan de woonruimte voor bejaarden. Om dat (goed) aan te pakken is een zeer langjarige integrale aanpak nodig waarin de landelijke overheid de regie pakt.

Gaat die er komen? Fat chance :D
Hoe tegenstrijdig het ook klinkt, maar er hebben veel te weinig mensen belang bij een ruimere woningmarkt. Dus nee, die gaat er niet komen. We zitten nog wel even vast aan de maatregelen uit de categorie 'laten we dit jaar de ellende weer eens van groep A naar B verschuiven, dan is volgend jaar groep C weer aan de beurt omdat er in de krant staat dat B het zo moeilijk heeft'.
pi_212345258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de lijntjes van NSC naar het journaille al vanaf moment 1 erg kort, en valt niet helemaal uit te sluiten dat Omtzigt zelf daar de hand in heeft.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_212345282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat gebeurt, maar het is een vrij beperkt deel. De meeste huizen worden nog steeds ge- en verkocht om er zelf in te gaan wonen. Het voordeel dat je hier schetst gaat dus maar zeer beperkt aanwezig zijn.

Zoals gezegd: het percentage waarmee het aantal koopwoningen stijgt is véél kleiner dan het percentage waarmee het aantal particuliere huurwoningen gaat dalen, ook al gaat het absoluut om hetzelfde aantal. De invloed op de prijzen van koophuizen wordt dus ook veel kleiner dan die op de huurprijzen.
Maar het aantal mensen dat wil huren daalt ook met hetzelfde aantal. Laat ik het zo zeggen: ik ken 7 stellen die in een particuliere huurwoning wonen, 6 daarvan hadden liever gekocht maar werden steeds met tienduizenden euro's overboden of op voorwaarden (geen financiering nodig) er uit geboden. Praktisch iedereen in de particuliere verhuur koopt liever. Maar komt daar niet tussen, met name juist door die verhuurders.

PS: de enige uitzondering is iemand die de eigen woonlasten niet betaalt, maar die worden betaald door de werkgever.
pi_212345302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de lijntjes van NSC naar het journaille al vanaf moment 1 erg kort, en valt niet helemaal uit te sluiten dat Omtzigt zelf daar de hand in heeft.
Omtzigt lekt echt zo'n brief niet, dat scenario is praktisch 100% uitgesloten.
pi_212345341
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omtzigt lekt echt zo'n brief niet, dat scenario is praktisch 100% uitgesloten.
Deze man heeft ooit een nepgetuige opgetrommeld om over de MH-17 ramp te praten. Dan sluit ik niets uit.

En als hij nadrukkelijk gebroken zou hebben zonder al die vage teksten had hij de rest nu ook niet de ruimte geboden om de kaart "Pieter is er niet" te kunnen trekken. Hij heeft het allemaal zelf veroorzaakt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_212345372
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 12:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij wordt de vermoeidheid van Omtzigt hier overdreven, zo moe leek hij niet op tv. Hij heeft alleen geen zin in een week lang journalisten ontwijken of steeds dezelfde antwoorden geven.
Ik heb daar wel mijn twijfels bij. Maar we gaan het de komende weken meemaken. Het zou mij totaal niet verbazen als hij vroeger of later iemand anders naar voren schuift en zelf wat in de luwte blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')