abonnement Unibet Coolblue
pi_212303831


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democratic (221)
Republican (212)
Vacant (2)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)


Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


[ Bericht 12% gewijzigd door Tijger_m op 05-02-2024 14:29:19 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 5 februari 2024 @ 12:35:55 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212305215
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_212305330
Ik zie dat « my Kevin », Trumps eigen kwispelende schoothondje, nog steeds als speaker of the house in de OP staat.
:?

En ik geloof dat Californië aan het wegspoelen is.

[ Bericht 7% gewijzigd door la_perle_rouge op 05-02-2024 13:10:45 ]
  maandag 5 februari 2024 @ 13:19:02 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_212305747
Die TT _O-
Ja inderdaad, V. ja.
pi_212306320
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 12:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik zie dat « my Kevin », Trumps eigen kwispelende schoothondje, nog steeds als speaker of the house in de OP staat.
:?

En ik geloof dat Californië aan het wegspoelen is.
schoothondje is nu vervangen voor onze friendly neighborhood bible thumper

quote:
10s.gif Op maandag 5 februari 2024 13:19 schreef V. het volgende:
Die TT _O-
twee issues die de GOP heel belangrijk lijkt te vinden.... inkoppertje :P
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 5 februari 2024 @ 14:46:04 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212306679
Ah de Russische Trump is waarschijnlijk de sjaak:

https://www.nu.nl/buitenl(...)n-wegens-fraude.html
We have always been at war with Eastasia.
pi_212306752
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:46 schreef -XOR- het volgende:
Ah de Russische Trump is waarschijnlijk de sjaak:

https://www.nu.nl/buitenl(...)n-wegens-fraude.html
:'):')

Nieuws wat echt helemaal niemand zag aankomen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 5 februari 2024 @ 14:51:49 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212306768
quote:
10s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:'):')
Het laat wel mooi zien dat je niet al te happig moet zijn om politieke tegenstanders van verkiezingen uit te willen sluiten. Dat is in principe iets dat vooral dictaturen doen.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 5 februari 2024 @ 20:20:45 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212311361
quote:
Ann Coulter offers brutal advice for Trump: ‘Die’
Sow
https://www.msn.com/en-us(...)3e7028da50c085&ei=11
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212312054
twitter

twitter

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 5 februari 2024 @ 21:08:08 #11
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212312087
Johnson is een slappe landverrader die aan de leiband van Trump loopt. Onbegrijpelijk dat een kleine groep oproerkraaiers het Huis van het machtigste land ter wereld zo kan gijzelen op instigatie van een gestoorde coupaanjager :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_212312139
Intussen staan ze weer bij grens campagne te voeren:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212312343
Na Orban is nu Putin aan de beurt:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212312419
Oh en Trump heeft China al aangepakt nog voor hij president is! :+

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212312597
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het laat wel mooi zien dat je niet al te happig moet zijn om politieke tegenstanders van verkiezingen uit te willen sluiten. Dat is in principe iets dat vooral dictaturen doen.
Waren het niet vooral republikeinen die Trump van de primaries proberen uit te sluiten? Die houden wel van dictatuurtje spelen sinds Trump immers.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 5 februari 2024 @ 21:44:13 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212312703
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Waren het niet vooral republikeinen die Trump van de primaries proberen uit te sluiten? Die houden wel van dictatuurtje spelen sinds Trump immers.
Neuh, met name de Democaten zaten wel erg te zoeken naar gronden voor uitsluiting en dat moet je, zeker wanneer je zelf aan de macht bent, niet doen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_212313091
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Waren het niet vooral republikeinen die Trump van de primaries proberen uit te sluiten? Die houden wel van dictatuurtje spelen sinds Trump immers.
Volgens mij waren het twee conservatieven die het aankaartten « two members of the conservative Federalist Society, William Baude and Michael Stokes Paulsen, endorsed it in the pages of the Pennsylvania Law Review« .

Daarna schreven de Republikeinen Lutich en Tribe hier ook over « Since then, two more legal scholars -- retired conservative federal judge J. Michael Luttig and Harvard Law Professor Emeritus Laurence Tribe -- made the same case in an article published in The Atlantic.« .

Dus volgens mij is het inderdaad aangezwengeld door Republikeinen.
pi_212313105
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, met name de Democaten zaten wel erg te zoeken naar gronden voor uitsluiting en dat moet je, zeker wanneer je zelf aan de macht bent, niet doen.
Qua rechtszaken zijn het bij mijn weten met name Republikeinen en independents. Daarnaast zijn "de Democraten" niet aan de macht, die wordt gedeeld met de Republikeinen in het Huis, die ook in het hooggerechtshof een 6-3 meerderheid hebben.

Dit staat uiteraard los van het feit dat veel Democraten wel graag Trump uitgesloten zien. Wat ik ook graag zou zien. Het lijkt me in het belang van de democratie om mensen die een coup probeerden te plegen de macht te ontzeggen. Genoeg andere kandidaten.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_212313362
In Brazilie hebben ze er totaal geen moeite mee:

twitter

De enige reden waaron de Democraten het beter niet kunnen doen zou zijn dat het Trump alleen maar meer stemmen oplevert maar dan zou dat op politieke gronden zijn en dat is juist de reden voor de Republikeinen om Trump niet verantwoordelijk te houden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 05-02-2024 22:37:54 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 5 februari 2024 @ 22:37:40 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212313531
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Qua rechtszaken zijn het bij mijn weten met name Republikeinen en independents. Daarnaast zijn "de Democraten" niet aan de macht, die wordt gedeeld met de Republikeinen in het Huis, die ook in het hooggerechtshof een 6-3 meerderheid hebben.

Dit staat uiteraard los van het feit dat veel Democraten wel graag Trump uitgesloten zien. Wat ik ook graag zou zien. Het lijkt me in het belang van de democratie om mensen die een coup probeerden te plegen de macht te ontzeggen. Genoeg andere kandidaten.
Voor de primaries zijn het inderdaad wel Republikeinen, dat vind ik nog wat anders inderdaad, maar er zijn ook heel veel Democraten heel hard bezig geweest met dingen zoeken om hem uit te sluiten.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 5 februari 2024 @ 22:39:30 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212313561
quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:25 schreef Kijkertje het volgende:
In Brazilie hebben ze er totaal geen moeite mee:

[ twitter ]
De enige reden waaron de Democraten het beter niet kunnen doen zou zijn dat het Trump alleen maar meer stemmen oplevert maar dan zou dat op politieke gronden zijn en dat is juist de reden voor de Republikeinen om Trump niet verantwoordelijk te houden.
Ongeveer de helft van de Amerikaanse stemmers niet het idee willen geven dat hun kandidaat gecensureerd wordt door the powers that be lijkt me een betere reden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_212313627
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ongeveer de helft van de Amerikaanse stemmers niet het idee willen geven dat hun kandidaat gecensureerd wordt door the powers that be lijkt me een betere reden.
Wat zegt het over die mensen als ze koste wat het kost een crimineel als president willen?
  maandag 5 februari 2024 @ 22:47:56 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212313699
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Wat zegt het over die mensen als ze koste wat het kost een crimineel als president willen?
Dat ze tamelijk achterlijk zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_212313925
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ongeveer de helft van de Amerikaanse stemmers niet het idee willen geven dat hun kandidaat gecensureerd wordt door the powers that be lijkt me een betere reden.
Daar is een goede reden voor. Hij overtrad verschillende keren de wet en zette bovendien aan tot een oproer. Je houden aan de eed die je afgelegd hebt lijkt me een betere reden dan je stemmers tevreden houden/ aan de macht willen blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2024 04:28:21 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212314141
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Voor de primaries zijn het inderdaad wel Republikeinen, dat vind ik nog wat anders inderdaad, maar er zijn ook heel veel Democraten heel hard bezig geweest met dingen zoeken om hem uit te sluiten.
« heel hard bezig geweest met dingen zoeken om hem uit te sluiten.« , _O- alsof je daarnaar moet zoeken _O- Lieve hemel, 8)7 8)7 8)7 de man, zijn karakter en zijn daden, er zijn legio redenen om hem uit te sluiten. Dat hij een gevaarlijke op geld beluste over lijken gaande dictators aanbiddende krankzinnige dementerende idioot is, bijvoorbeeld. En een staatsgreep wilde plegen.
  maandag 5 februari 2024 @ 23:35:56 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212314155
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:33 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
« heel hard bezig geweest met dingen zoeken om hem uit te sluiten.« , _O- alsof je daarnaar moet zoeken _O- Lieve hemel, 8)7 8)7 8)7 de man, zijn karakter en zijn daden, er zijn legio redenen om hem uit te sluiten. Dat hij een gevaarlijke op geld beluste over lijken gaande dictators aanbiddende krankzinnige dementerende idioot is, bijvoorbeeld. En een staatsgreep wilde plegen.
Dat viel nogal mee met die staatsgreep. Hij jutte mensen op tot rellen en tot een bezetting van het Capitool, maar een staatsgreep was het niet, daarvoor had het allemaal toch wat weinig opvolging.

Al die overige dingen lijken me sowieso geen reden voor het intrekken van zijn passief kiesrecht.
We have always been at war with Eastasia.
pi_212314169
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat viel nogal mee met die staatsgreep. Hij jutte mensen op tot rellen en tot een bezetting van het Capitool, maar een staatsgreep was het niet, daarvoor had het allemaal toch wat weinig opvolging.

Al die overige dingen lijken me sowieso geen reden voor het intrekken van zijn passief kiesrecht.
Als een staatsgreep niet lukt, is het geen staatsgreep? 8)7 Hij probeerde met minimaal 5 methodes aan de macht te blijven nadat, NADAT hij de verkiezingen had verloren. Hij pleegde GVD wel vijf mislukte staatsgrepen.

Edit: hij probeerde het zelfs al vóór de verkiezingen!
pi_212314175
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat viel nogal mee met die staatsgreep. Hij jutte mensen op tot rellen en tot een bezetting van het Capitool, maar een staatsgreep was het niet, daarvoor had het allemaal toch wat weinig opvolging.

Al die overige dingen lijken me sowieso geen reden voor het intrekken van zijn passief kiesrecht.
Dan snap je niet wat veel mensen bedoelen als ze dat zeggen. Het ging niet sec om de bezetting van het Capitool. Waarvoor denk je dat de fake electors er waren en waarvoor moest Pence onder druk gezet worden?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_212314186
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan snap je niet wat veel mensen bedoelen als ze dat zeggen. Het ging niet sec om de bezetting van het Capitool. Waarvoor denk je dat de fake electors er waren en waarvoor moest Pence onder druk gezet worden?
Juist ^O^ dit waren al drie manieren.
pi_212314201
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat viel nogal mee met die staatsgreep. Hij jutte mensen op tot rellen en tot een bezetting van het Capitool, maar een staatsgreep was het niet, daarvoor had het allemaal toch wat weinig opvolging.

Al die overige dingen lijken me sowieso geen reden voor het intrekken van zijn passief kiesrecht.
In die optiek kan je ook « een beetje zwanger » zijn, en « een beetje je pols breken ». Trump pleegde « een beetje een staatsgreep », maar het viel nogal mee.
pi_212314205
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:42 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Juist ^O^ dit waren al drie manieren.
Hm, ik zou dat allemaal samen als 1 tellen?! Immers ging het daar om hetzelfde doel, het door Pence tellen van fake stemmen.

Wat zijn de andere twee manieren? Ik denk dan aan secretaries of state onder druk zetten om stemmen te “vinden” en de andere weet ik zo niet?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_212314211
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:42 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Juist ^O^ dit waren al drie manieren.
Ik weet er nog wel twee: Georgia onder druk zetten om stemmen te 'vinden' en zijn acting AG vervangen door een Trump-slaafje die wel bereid was om een onderzoek naar grootschalige verkiezingsfraude te openen waar geen enkele reden voor was.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2024 00:26:05 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 5 februari 2024 @ 23:48:26 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212314220
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hm, ik zou dat allemaal samen als 1 tellen?! Immers ging het daar om hetzelfde doel, het door Pence tellen van fake stemmen.

Wat zijn de andere twee manieren? Ik denk dan aan secretaries of state onder druk zetten om stemmen te “vinden” en de andere weet ik zo niet?
Hm, die verkiezingsuitslag proberen te manipuleren laat zich misschien wel kwalificeren als grond om hem het passief kiesrecht te ontnemen.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 5 februari 2024 @ 23:48:55 #34
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212314222


[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 05-02-2024 23:49:16 (dubbel) ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_212314228
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hm, ik zou dat allemaal samen als 1 tellen?! Immers ging het daar om hetzelfde doel, het door Pence tellen van fake stemmen.

Wat zijn de andere twee manieren? Ik denk dan aan secretaries of state onder druk zetten om stemmen te “vinden” en de andere weet ik zo niet?
61 rechtszaken, verkiezingswinst claimen op de avond van de verkiezingen voor alle stemmen geteld waren, mensen onder druk zetten om « stemmen te vinden », benoeming van iemand op de postkantoren die stemmen per post frustreert, mensen die helpen bij het stemmen tellen op tig manieren bedreigen en zwart maken… etc. etc. etc.
pi_212314236
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hm, die verkiezingsuitslag proberen te manipuleren laat zich misschien wel kwalificeren als grond om hem het passief kiesrecht te ontnemen.
Ja, en die bestorming van het Capitool was daar in een middel, maar niet het doel. Ik vermoed overigens dat veel mensen net als jij denken dat er puur die bestorming bedoeld wordt als iemand het heeft over Trumps couppoging(en).
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_212314253
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, en die bestorming van het Capitool was daar in een middel, maar niet het doel. Ik vermoed overigens dat veel mensen net als jij denken dat er puur die bestorming bedoeld wordt als iemand het heeft over Trumps couppoging(en).
Dit dus. Veel mensen denken aan een coup die gepleegd wordt door een meute tot de tanden gewapend opstandig volk terwijl het hier om een self-coup gaat waarvan de poging om het certificeren van de stemmen te stoppen via een oproer in het Capitool 'slechts' een onderdeel was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2024 04:34:04 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212314276
In Arizona heeft een Republikein een 'geniaal' idee: gewoon het stemrecht afschaffen.

twitter

quote:
A Republican state lawmaker in Arizona is proposing a measure that would remove the right of voters in the state to determine the 16 Electoral College electors who they want to represent them in presidential elections.

Senate Concurrent Resolution 1014, introduced by State Sen. Anthony Kern (R), would need to pass both the state Senate and state House of Representatives -- and be passed in a referendum vote by Arizona residents themselves -- before it could be enacted. The bill has yet to be assigned to a committee, and, given that it asks voters to dismantle their own voting rights, it's extremely unlikely to become law.

Still, the very introduction of the measure indicates that far right Republicans in the Arizona state legislature -- particularly those with strong allegiances to former President Donald Trump -- are uninterested in maintaining even the most basic elements of a democracy.

The measure cites the U.S. Constitution in explaining that, if passed, "the Legislature, and no other official, shall appoint presidential electors."

[..]
In Michigan zijn er nu twee Republikeinen die beweren de rechtmatige voorzitter van de partij te zijn:

twitter

En in Oregon mogen 10 Republikeinse staats-senatoren (1/3 van het totaal) zich niet meer verkiesbaar stellen:

twitter

quote:
Oregon voters approved a constitutional amendment in 2022 that disqualified legislators with 10 or more unexcused absences during a legislative session from holding office in the subsequent term. The measure was aimed at preventing future boycotts amid an increasing frequency of legislative walkouts in the state.

The 10 Republican state senators who took part in a six-week walkout last year prevented the Oregon Senate from reaching a two-thirds quorum required in the chamber to conduct business.
Oh en landelijk zit Ronna McDaniel op de wip als voorzitter van de RNC.

twitter


[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2024 06:28:57 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212314357
De Republikeinse vrouw die in Colorado de zaak tegen Trump begon om hem van het stembiljet te krijgen:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212314366
Delay delay delay .... nog steeds geen uitspraak over Trump's immunity-claim waardoor verschillende rechtszaken stilliggen.

Neal Katyal begint zich zorgen te maken:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212314445
Ze willen het ook gewoon niet horen. Veel te druk bezig hun eigen punt te maken:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212314489
Bij Acyn staan weer hilarische filmpjes uit de congreshearings.

Voorbeeldje: MTG heeft weer eens geprobeerd Ilhan Omar te 'censure'-en Mc Govern geeft commentaar _O-

Haar reactie is ook weer erg typerend.

twitter

Gaat blijkbaar over een (verkeerd vertaalde) toespraak van Ilhan Omar (op social media gehyped) die MTG natuurlijk onmiddelijk als waar aannam.

Inmiddels heeft ze de motie ingetrokken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2024 05:25:46 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212314492
Nu de tekst van de border bill bekend is wordt er weer druk gespind door de MAGA-politici:

twitter

Lankford (één van de Republikeinse makers van de border bill):

twitter


Trump ontkent nu dat hij Lankford in 2022 endorsed heeft :D

twitter

quote:
James Lankford is strong on the border
_O-

Oh en de Border Patrol Union is helemaal voor de bill:

twitter


[ Bericht 29% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2024 06:00:02 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_212315864
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hm, die verkiezingsuitslag proberen te manipuleren laat zich misschien wel kwalificeren als grond om hem het passief kiesrecht te ontnemen.
Dit dus. Een 'staatsgreep' klinkt als en is een zwaar woord, maar het hoeft niet per se te betekenen dat er allemaal mannetjes met geweren de regering afzetten. Er kan vast heel erg veel als 'staatgreep' geclassificeerd worden, basically alle frauduleuze activiteiten om te weerhouden dat de legitiem verkozen regering de macht verkrijgt. of behoudt.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 6 februari 2024 @ 10:38:10 #45
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_212316479
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, met name de Democaten zaten wel erg te zoeken naar gronden voor uitsluiting en dat moet je, zeker wanneer je zelf aan de macht bent, niet doen.
De rechtszaken, en ook de zogeheten 'amicus briefs' in die zaak, worden vooral aangespannen door Republikeinen. Met name de aartsconservatieve oud-rechter Luttig, die tijdens het congressioneel onderzoek naar 6 januari een indrukwekkend betoog hield, is een groot voorvechter.

Maar die zaken gaan vooral over dat er geen rechtszaken of stemmingen in congres voor nodig zouden moeten zijn; Artikel 14 zou vanzelfsprekend en zelfregulerend moeten zijn.

Heeft dus niets van doen met 'moet je niet willen'. Trump had zich gewoon niet als een verrader aan de grondwet moeten opstellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door V. op 06-02-2024 10:48:42 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_212317597
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_212317713
quote:
Ach, zo ben ik al meer dan 6 jaar in mijn atlas aan het zoeken naar het land Nambia.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212318125
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ach, zo ben ik al meer dan 6 jaar in mijn atlas aan het zoeken naar het land Nambia.
Je kunt dit weglachen, maar het is toch allemaal niet positief. De mensen in Amerika moeten straks kiezen tussen een crimineel die een staatsgreep probeerde en een man waarvan zeer waarschijnlijk is dat hij binnen nu en 4 jaar in elk geval niet meer bij zijn volle verstand is, als hij dat nu nog wel is. Macron en Mitterand door elkaar halen lijkt onschuldig, maar zo'n Biden is vlak voor zo'n toespraak uitgebreid gebrieft en blijkbaar kan hij dat niet meer onthouden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 6 februari 2024 @ 13:13:26 #49
136 V.
Fuck you and your eyebrows
  dinsdag 6 februari 2024 @ 13:17:05 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212318375
Beter doen ze een max. leeftijd. Er is ook een min. leeftijd. 35 jaar geloof ik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')