Nou ja, de enige andere serieuze optie lijkt me dan Brekelmans en die is de hele shitshow begonnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 07:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan de VVD niet Yeşilgöz nu vast vervangen? Een echte VVD leider zou zich hier nooit bij hebben aangesloten zonder Omtzigt, een beetje in de hoek van 2 spilzieke partijen zonder aandacht voor de grondrechten kruipen zonder partner. Dan is de VVD echt de weg kwijt.
Die datum was er om te kunnen debateren voor het reces. 1 week opschuiven heeft dan ook niet echt zin, dan wordt het minstens 2 weken. Maar goed, we gaan zien hoe de Kamer zich aan de eigen ambitie gaat houden om meer regie te willen bij de formatie. Omtzigt, BBB en PVV waren daar voor de verkiezingen nog groot voorstander van.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 07:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen flauw idee.maar een datum als doel op zichzelf nemen is ook niks.
Brekelmans, de nummer 6, is toch niet de meest logische vervanger?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 07:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, de enige andere serieuze optie lijkt me dan Brekelmans en die is de hele shitshow begonnen.
De VVd moet er juist met een houding 'het moet maar' instappen, nadat Omtzigt ook ja heeft gezegd. Dat is tactisch te begrijpen, deze gretigheid niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 07:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
VVD wil maar 1 ding en dat is in ieder geval deelnemen aan dit kabinet, net zolang tot de peilingen weer wat meer draaien.
De gretigheid van Dilan is dus wel te begrijpen. Over links is gewoon geen optie want daar is geen draagvlak voor en het geeft de PVV er weer 12 zetels bij.
Pieter heeft dat belang een stuk minder.
Yesilgöz probeert zichzelf heel belangrijk te maken. Dat persoonlijke aspect moet je volgens mij ook niet uitvlakken.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 07:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
De VVd moet er juist met een houding 'het moet maar' instappen, nadat Omtzigt ook ja heeft gezegd. Dat is tactisch te begrijpen, deze gretigheid niet.
Jij wint de koelkast.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het vooral tactiek is om de schuld bij Omtzigt te kunnen leggen als het mislukt.
Regering Russisch Roulette 1quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het vooral tactiek is om de schuld bij Omtzigt te kunnen leggen als het mislukt.
Ja als deze regering er komt wordt het een hele fragiele gezien het vertrouwen dat de vier leiders in elkaar lijken te hebben.quote:
Ik heb de indruk dat, als het tegen de verwachting toch lukt om Omtzigt over de streep te trekken, een coalitie met deze partijen geen gelukkig huwelijk zal zijn. Als er weer verkiezingen komen zal NSC wel flink gedecimeerd gaan worden.quote:Op maandag 5 februari 2024 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
Haha, Omtzigt gijzelt Nl al 6 maanden.
Laat hem aub kiezen.
Ja die ene tweet.quote:
Toch is dat vreemd, want de VVD ging alleen maar gedogen, toch? Die gretigheid is er gaandeweg ingeslopen, kennelijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 07:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
VVD wil maar 1 ding en dat is in ieder geval deelnemen aan dit kabinet, net zolang tot de peilingen weer wat meer draaien.
De gretigheid van Dilan is dus wel te begrijpen. Over links is gewoon geen optie want daar is geen draagvlak voor en het geeft de PVV er weer 12 zetels bij.
Pieter heeft dat belang een stuk minder.
Dit jaquote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:37 schreef Hexagon het volgende:
Dit is wel de meest kinderachtige formatie die ik ooit gezien heb
Sterker: vanaf het begin wil Omtzigt eigenlijk alleen een zakenkabinet gedogen. Hij lijkt er sowieso helemaal geen zin in te hebben straks medeverantwoordelijk te zijn voor een ministersploeg waarvan een groot deel bij de PVV en de BBB vandaan komt, zelfs niet in een gedoogrol.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch is dat vreemd, want de VVD ging alleen maar gedogen, toch? Die gretigheid is er gaandeweg ingeslopen, kennelijk.
Geeft Omtzigt de ruimte om nu dus te doen wat hij wilde: hooguit gedogen. Kan me ook voorstellen dat dat ook niet meer zo is, gezien de periode sinds de verkiezingen.
Ja, zelfs Mat Herben en co maakten er niet zo'n potje van.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:37 schreef Hexagon het volgende:
Niet geheel onverwacht met zo'n grote club verantwoordelijkheidsmijders.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:37 schreef Hexagon het volgende:
Dit zijn alleen nog maar de verkennende gesprekken. De formatie -als dat er ooit van komt- moet nog beginnen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:37 schreef Hexagon het volgende:
De VVD manoeuvreert zich in een positie die voor hen het meest gunstig is als Pieter de stekker eruit trekt: "kijk eens, het ligt niet aan ons!"quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch is dat vreemd, want de VVD ging alleen maar gedogen, toch? Die gretigheid is er gaandeweg ingeslopen, kennelijk.
Geeft Omtzigt de ruimte om nu dus te doen wat hij wilde: hooguit gedogen. Kan me ook voorstellen dat dat ook niet meer zo is, gezien de periode sinds de verkiezingen.
Ik zou zeggen, kijk even rustig terug op de afgelopen tien jaar en beoordeel dan wat men hoger in het vaandel had staan, het partijbelang of het landsbelang. En extrapoleer dat vervolgens naar nu.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik weet niet of het een beetje whishfull thinking is voor sommigen, maar het lijkt alsof iedereen denkt dat zowel NSC/VVD alleen maar bezig zijn met het stoppen van de onderhandelingen en er "gunstig" uitzien voor een vervolg/nieuwe verkiezingen/peilingen.
Eigenlijk zou ik dat wel oprecht treurig vinden als het bestuur er van ons land er op deze manier instaat.
Dan heb ik veel liever de houding van de BBB die zowel mee willen doen en er zoveel mogelijk willen uithalen voor hun achterban.
Ik denk dat NSC hier vrij oprecht in zit. Voor de verkiezingen werd al gezegd dat ze twijfels hadden over de PVV, tijdens de verkenning hebben ze die twijfels geuit en ze zijn met grote twijfels de gesprekken in gegaan. Het stadium "er zoveel mogelijk uit willen halen voor de achterban" hebben ze nog niet bereikt in de formatie, dit zijn nog steeds verkennende gesprekken of ze wel aan een formatie willen beginnen. En het lijkt er op dat de twijfels van Omtzigt bij PVV en BBB alleen maar groter zijn geworden en als je kijkt naar wat er wel naar buiten is gekomen is dat niet zo gek.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik weet niet of het een beetje whishfull thinking is voor sommigen, maar het lijkt alsof iedereen denkt dat zowel NSC/VVD alleen maar bezig zijn met het stoppen van de onderhandelingen en er "gunstig" uitzien voor een vervolg/nieuwe verkiezingen/peilingen.
Eigenlijk zou ik dat wel oprecht treurig vinden als het bestuur er van ons land er op deze manier instaat.
Dan heb ik veel liever de houding van de BBB die zowel mee willen doen en er zoveel mogelijk willen uithalen voor hun achterban.
Het is al gezegd maar NSC wil eigenlijk helemaal niet regeren en sowieso niet met PVV.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik zou de twee werelden eerder indelen in "hen die de sprookjes van Wilders geloven" en "de mensen die die sprookjes vervolgens moeten uitvoeren en weten dat dat niet gaat". Dat maakt de samenwerking met de PVV zo onmogelijk, ook omdat je weet dat je zelfs als coalitiepartner gewoon de schuld gaat krijgen als de sprookjes van Wilders niet uitkomen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is al gezegd maar NSC wil eigenlijk helemaal niet regeren en sowieso niet met PVV.
De VVD is puur calculerend bezig, met wat electoraal het meest gunstig is. Maar uiteindelijk wil vrijwel niemand met de PVV in zee, wat gezien de historie wel begrijpelijk is. Dat de meerderheid van de kiezers iets anders wil daar hebben ze maling aan. Dat is dan toch de muur tussen twee werelden: die van de elitaire, hoogopgeleide en technocratische politici in Den Haag en de wereld van de doorsnee inwoner van dit land.
Wat BBB doet is ook puur opportunisme want die zullen waarschijnlijk ook verliezen bij volgende verkiezingen. Ze proberen nu gewoon het maximale eruit te halen, precies wat PVV, VVD en NSC ook doen. Alleen hebben die allemaal andere belangen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:17 schreef Kickinalfa het volgende:
De hoeveelheid hypocrisie op dit dossier is echt stuitend. Het is niet met elkaar te rijmen dat XR bij sommige partijen niets fout kan doen, maar als boer Harms op de snelweg staat het ineens levensgevaarlijk tuig is. Het is allebei verboden. Moet allebei keihard aangepakt worden.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:10 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen helpen de boeren de formatie ook niet en Derk Boswijk van het CDA geeft dat een extra zetje:
[ twitter ]
Ik denk dat hier het straks in het vragenuur ook over gaat. En hier staan NSC en BBB dan denk ik weer lijnrecht tegenover elkaar, terwijl minister Yeşilgöz dit zal veroordelen en kamerlid Yeşilgöz het niet met de minister eens is.
Waardoor krijg je tegen de verwachtingen in deze indruk? Omdat je het door een roze PVV-bril bekijkt?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat, als het tegen de verwachting toch lukt om Omtzigt over de streep te trekken,
De NSC halveren omdat Wilders niet kan smeden en het premierschap al niet aan lijkt te durven omdat hij vooral de pet van de oppositie op wil blijven houden?quote:een coalitie met deze partijen geen gelukkig huwelijk zal zijn. Als er weer verkiezingen komen zal NSC wel flink gedecimeerd gaan worden.
Helemaal eens, maar ik geloof dat Boswijk nou net die XR figuren ook aan wil pakken. Die is dan wel weer consequent.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hoeveelheid hypocrisie op dit dossier is echt stuitend. Het is niet met elkaar te rijmen dat XR bij sommige partijen niets fout kan doen, maar als boer Harms op de snelweg staat het ineens levensgevaarlijk tuig is. Het is allebei verboden. Moet allebei keihard aangepakt worden.
Dat gezegd hebbende; dit gaat klappen een dezer dagen. De vraag lijkt me enkel nog of dat het later nog weer gelijmd kan worden.
Als er een tijd voor anarchie is, dan is het in tijden van deze onmogelijke patstellingquote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:10 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen helpen de boeren de formatie ook niet en Derk Boswijk van het CDA geeft dat een extra zetje:
[ twitter ]
Ik denk dat hier het straks in het vragenuur ook over gaat. En hier staan NSC en BBB dan denk ik weer lijnrecht tegenover elkaar, terwijl minister Yeşilgöz dit zal veroordelen en kamerlid Yeşilgöz het niet met de minister eens is.
Hier ook staatsrechtgeleerden die aangeven dat dit niks meer met het demonstratierecht te maken heeft: https://www.ad.nl/binnenl(...)s-anarchie~a69354df/
Hermans valt af (geen leider), Bente te onervaren, Van den Burg te gevoelig, ik zou het anders niet weten.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 07:48 schreef Hanca het volgende:
Brekelmans, de nummer 6, is toch niet de meest logische vervanger?
Als ik mocht kiezen werd het nummer 4 Van den Burg, trouwens... maar dat zal wel niet.
Hermans lijkt me bij het wegvallen van Yeşilgöz juist de meest logische tussenpaus, de echte opvolger zit niet in de fractie denk ik. Maar goed, ze zijn bij de VVD Yeşilgöz al wel zat, maar nog niet genoeg om haar aan de kant te schuiven.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Hermans valt af (geen leider), Bente te onervaren, Van den Burg te gevoelig, ik zou het anders niet weten.
Er is nooit tijd voor anarchie en zeker ook niet op dit moment. De democratie functioneert gewoon, de rechtsstaat ook. Deze boeren denken alleen boven de wet te staan.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als er een tijd voor anarchie is, dan is het in tijden van deze onmogelijke patstelling
Zowel de boeren/XR komen tot nu toe straffeloos weg met hun illegale snelwegbezettingen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is nooit tijd voor anarchie en zeker ook niet op dit moment. De democratie functioneert gewoon, de rechtsstaat ook. Deze boeren denken alleen boven de wet te staan.
Die wordt toch volledig van tafel geveegd door Wilders, dat lijkt me echt de meest slechte optie. Maar goed, meningen verschillen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
Hermans lijkt me bij het wegvallen van Yeşilgöz juist de meest logische tussenpaus
Nou, als XR demonstreert dan wordt er een grote politiemacht opgetrommeld en worden die lui in no time van de snelweg gehaald. De blokkade van afgelopen zaterdag duurde al met al een half uur.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zowel de boeren/XR komen tot nu toe straffeloos weg met hun illegale snelwegbezettingen.
De rechtsstaat mag hier ondertussen weleens optreden.
Dat is met name het verschil in het wel en niet hebben van groot materieel, de politie kan die tractors helemaal niet wegslepen. Dan zou het leger ingezet moeten worden en dat is dan wel weer een stap verder.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, als XR demonstreert dan wordt er een grote politiemacht opgetrommeld en worden die lui in no time van de snelweg gehaald. De blokkade van afgelopen zaterdag duurde al met al een half uur.
Het contrast met hoe de boeren worden behandeld is groot.
Omdat je een trekker niet wegknuppelt. Die XR grapjassen worden afgevoerd en komen weer terug.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, als XR demonstreert dan wordt er een grote politiemacht opgetrommeld en worden die lui in no time van de snelweg gehaald. De blokkade van afgelopen zaterdag duurde al met al een half uur.
Kortom, de driehoek laat de wijze van ingrijpen afhangen van de mate van geweld. Slechte zaak.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist ja, dus als die gasten van XR ook met zwaarder spul aan komen zetten, dan krijgen ze ruim baan? Dat kan toch niet het beleid zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is met name het verschil in het wel en niet hebben van groot materieel, de politie kan die tractors helemaal niet wegslepen. Dan zou het leger ingezet moeten worden en dat is dan wel weer een stap verder.
Verbeurd verklaren die dingen dan maar. Ze staan op kenteken, dus het is prima te achterhalen van wie ze zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:35 schreef trein2000 het volgende:
Omdat je een trekker niet wegknuppelt.
Tja, zo werkt het wel. Je moet er niet aan denken dat defensie ooit gaat protesteren voor een hoger loon of meer munitie oid, daar kan helemaal niemand tegenop.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist ja, dus als die gasten van XR ook met zwaarder spul aan komen zetten, dan krijgen ze ruim baan? Dat kan toch niet het beleid zijn.
Bij Yesilgüz is het tegenovergestelde toch juist het geval. Die is, tot nu toe, strenger op XR dan op de boeren.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hoeveelheid hypocrisie op dit dossier is echt stuitend. Het is niet met elkaar te rijmen dat XR bij sommige partijen niets fout kan doen, maar als boer Harms op de snelweg staat het ineens levensgevaarlijk tuig is. Het is allebei verboden. Moet allebei keihard aangepakt worden.
Dat gezegd hebbende; dit gaat klappen een dezer dagen. De vraag lijkt me enkel nog of dat het later nog weer gelijmd kan worden.
Nou...quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:33 schreef Tijn het volgende:
Nou, als XR demonstreert dan wordt er een grote politiemacht opgetrommeld en worden die lui in no time van de snelweg gehaald.
Het duurde zaterdag drie kwartier voordat de politie de demonstranten van XR van de weg plukten. De boeren daarentegen gaan zo lang hun gang als ze zelf willen, "want die hebben tractors".quote:
Gezien de hoofdrolspelers was dat wel te verwachtensquote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:37 schreef Hexagon het volgende:
Maar XR word gearresteerd en verwijderd. Boeren niet. Vertel mij dan eens wie er ongelijk en hypocriet behandeld word.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:De opritten naar de A1 bij Oldenzaal, die langere tijd afgesloten was vanwege boerenprotesten, is rond 10.00 uur weer vrijgegeven. Dat meldt de ANWB. De oprit naar de snelweg was in beide richtingen dicht, omdat er in de brand gestoken puin op de weg lag. Ook op andere plekken was het onrustig. Zo werd er bij de A50 bij Beekbergen asbest in brand gestoken.
Gisteravond gingen boeren door heel het land de straat op om actie te voeren. Er werden hooibalen in brand gestoken, vuurwerk afgestoken en landbouwvoertuigen gingen de snelweg op. Ook werd er asbest, plastic, hout en banden in brand gestoken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |