abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212304031
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 09:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Welke onzin kraaide Timmermans uit?

Wat is dat voor achterlijke onzin om Timmermans en Wilders gelijk te stellen en ze beiden aan de extreme weerszijden in het hoefijzermodel te plaatsen.
Timmermans zei bijvoorbeeld in het debat dat we op moesten houden met één groep migranten de schuld geven van alle problemen met migratie, dat we in plaats daarvan eens een debat over arbeid zouden moeten hebben, over wat wel en wat niet. Dat is misschien minder pakkend als Wilders “alle grenzen sluiten”, maar wel veel realistischer als je bijvoorbeeld de Staatscommissie 2050 moet geloven: “nulgroei (of krimp) van de bevolking remt de economie af, scherpe groei verscherpt scheidslijnen in de samenleving” dat terwijl we al 17 miljard moeten bezuinigen en Wilders veel dure plannen heeft.

Natuurlijk moet er wat gebeuren met migratie, de staatscommissie zegt terecht “gerichte arbeidsparticipatie heeft een positieve bijdrage voor de Nederlandse economie. De brede welvaart is echter in geding als wanneer arbeidsmigratie samenhangt met laagbetaald werk en onaanvaardbaar slechte arbeidsomstandigheden”.

Alleen al met het punt “we moeten het niet hebben over grenzen dicht, maar we moeten het hebben over arbeid” zei Timmermans meer nuttigs over migratie dan Geert in heel zijn campagne gedaan heeft. Ook de verhogen minimumloon zoals Timmermans die voor ogen heeft is een goede stap hierin, maar het verhaal moet natuurlijk veel sterker en beter uitgewerkt worden.

Zoals Rinke Zonneveld (CEO Invest NL) heel typerend samenvat:
“Het huidige verdienmodel van Nederland is voor een belangrijk gedeelte gebouwd op twee sterktes, goedkoop gas uit Groningen en de transit functie van de haven van Rotterdam en Schiphol.

Goedkoop gas uit Groningen gaan we niet meer oppompen, maar de hele basisindustrie van Nederland is daarop gebouwd en zit in Nedeland om die reden.

We hebben in Nederland te maken met een opeenschakeling van schaarste: schaarste aan ruimte, aan milieuruimte, aan talent en netcongestie”

Als je deze twee dingen tezamen bekijkt dan moet je toch juist de discussie voeren, is het bedrijfsmodel van de kastuinbouw houdbaar in Nederland, kunnen we hier staal(tata), zink(nyrstar), aluminium(andel is reeds failliet), kunstmest (ICL Fertilizers Europe, OCI Nitrogen, Yara en Rosier Nederland), glastuinbouw, datacentra, etc blijven bedrijven. Hoe krijgen we deze takken minder afhankelijk van goedkope gas die we niet meer hebben en hoe zorgen we dat deze bedrijfstakken nier meer drijven op goedkope arbeidskrachten die we hierheen moeten laten migreren.

Politiek is het soms ook het maken van moeilijke keuzes, keuzes die een kabinet Cals wel durfde te maken door eind 1956 wel durfde te maken door de kolenmijnen te sluiten.

Op dit moment zie ik geen politieke partij in staat deze moeilijke keuzes te maken, maar een opmerking van Timmermans over “we moeten het hebben over arbeid” geeft mij meer hoop dan Geert’s retoriek van “alle grenzen dicht”. Ik geloof best dat een mogelijk kabinet Wilders 1 alles op alles zet om de asielmigratie te beknotten, om Oekrainers terug te sturen, etc. Maar ik ben bang dat met BBB en VVD de keuzes op arbeidsmigratie uitblijven. Dat we goedkope arbeid blijven importeren, waar de kassen, slachthuizen, distributiecentra en wat al niet dan de vruchten van plukken terwijl de maatschappij opdraait voor de kosten.

Had de PvdA hier dan niet in Rutte 2 al wat aan moeten doen? Qua duurzame energie heeft Rutte 2, met bijvoorbeeld Wind op Zee behoorlijk aan de weg getimmerd, vanuit Stedin was Henri Bontenbal behoorlijk enthousiast over het beleid van Henk Kamp. Migratie en arbeidsmigratie begon pas gedurende Rutte 2 te spelen, was de netto instroom in 2012 nog 13k in 2017 was deze al 80k, en dit is alleen maar doorgegaan.

Een credit moet je Wilders nog wel geven. “Volgens Hein De Haas is de wens tot minder immigratie, hoe dan ook niet te verenigen met sterke economische groei plus een liberale arbeidsmarkt.” Met het bindend referendum over de Nexit en de dichte grenzen weten we zeker dat Wilders de economie zal schaden, dit is een manier om de migratie te remmen, maar of er dan nog wat overblijft van de plannen betreffende bestaanszekerheid, ik vraag mij het af?
pi_212304256
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 06:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Natuurlijk hebben we dat wel, waar denk je dat een AIVD of Onderwijsinspectie mee bezig is.
Die zijn bezig Nederlandse regels en wetten in Nederland te handhaven. Precies wat ik stelde dus.
pi_212304566
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 10:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Timmermans zei bijvoorbeeld in het debat dat we op moesten houden met één groep migranten de schuld geven van alle problemen met migratie, dat we in plaats daarvan eens een debat over arbeid zouden moeten hebben, over wat wel en wat niet. Dat is misschien minder pakkend als Wilders “alle grenzen sluiten”,

-knip-
Alles gelezen maar niet alles geciteerd; inderdaad.. dat is het volledige verhaal.

Wilders roept 'grenzen sluiten, iedereen terug en gratis bier' en dat moet je tegenwoordig met argumenten zien te weerleggen die het gros van de bevolking toch niet leest.
  maandag 5 februari 2024 @ 11:55:32 #54
3542 Gia
User under construction
pi_212304793
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is zelfs veel meer dan 75%. Niet alleen heb jij de koran duidelijk niet gelezen, je spreekt duidelijk ook weinig met moslims. Je hebt een mening over ze gevormd door te luisteren naar mensen die zelf ook geen moslim zijn, zo lijkt het. Nogal een vreemde methode, vind je zelf ook niet?
Tip: ga eens in gesprek met moslims, dan kom je er achter dat het bijna allemaal vredelievende, hardwerkende mensen zijn die juist ook veel aan naastenliefde, vrijwilligerswerk en omzien naar elkaar doen. Als christen ben ik er achter gekomen dat ik wat dat betreft vaak heel dicht bij moslims sta.
Ik ga wekelijks in gesprek met een moslima. Een hele mooie vrouw. Ze draagt, thuis, gewoon een spijkerbroek en vlot truitje, heeft een permanentje en highlights in haar haar. Ze wil er dus graag mooi uitzien. Top! Maar waarom moet zij een lang gewaad aan en een hoofddoek op als ze naar buiten gaat? En waarom hoeft een man dat niet? Kan een man niet aantrekkelijk zijn voor vrouwen? Moet die zijn haar en lichaamsvormen niet verstoppen? Waar is hier die gelijkheid?
Ja, ze wil dat zelf! wordt dan gezegd. Maar dit is dus puur indoctrinatie. Ze weten niet beter dan dat dat beter is. Terwijl ze, hier in Nederland, toch moeten zien dat zo'n hoofddoek helemaal niet nodig is! Nederlandse vrouwen dragen die toch ook niet en worden niet lastig gevallen.

Mijn vermoeden is, dat moslimmannen al zolang (eeuwenlang) geleerd hebben dat het zien van het haar van vrouwen zinnenprikkelend is, dat dit hun waarheid is geworden. Net zoals dat bij ons is met teveel bloot bij de borstpartij, wat stammen in donker Afrika weer onzin vinden; daar lopen de vrouwen gewoon met blote tetten rond en geen man raakt er opgewonden van.
pi_212304831
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 11:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die zijn bezig Nederlandse regels en wetten in Nederland te handhaven. Precies wat ik stelde dus.
Ja, dan zal je toch moeten weten wat moslims, of de islam als bredere beweging wel of niet doen hè. Net zoals je dat van antifa, de NVU of andere bewegingen met bewezen radicale en mogelijk gewelddadige uittakkingen moet weten.
  maandag 5 februari 2024 @ 12:05:09 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212304937
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ga wekelijks in gesprek met een moslima. Een hele mooie vrouw. Ze draagt, thuis, gewoon een spijkerbroek en vlot truitje, heeft een permanentje en highlights in haar haar. Ze wil er dus graag mooi uitzien. Top! Maar waarom moet zij een lang gewaad aan en een hoofddoek op als ze naar buiten gaat? En waarom hoeft een man dat niet? Kan een man niet aantrekkelijk zijn voor vrouwen? Moet die zijn haar en lichaamsvormen niet verstoppen? Waar is hier die gelijkheid?
Ja, ze wil dat zelf! wordt dan gezegd. Maar dit is dus puur indoctrinatie. Ze weten niet beter dan dat dat beter is. Terwijl ze, hier in Nederland, toch moeten zien dat zo'n hoofddoek helemaal niet nodig is! Nederlandse vrouwen dragen die toch ook niet en worden niet lastig gevallen.

Mijn vermoeden is, dat moslimmannen al zolang (eeuwenlang) geleerd hebben dat het zien van het haar van vrouwen zinnenprikkelend is, dat dit hun waarheid is geworden. Net zoals dat bij ons is met teveel bloot bij de borstpartij, wat stammen in donker Afrika weer onzin vinden; daar lopen de vrouwen gewoon met blote tetten rond en geen man raakt er opgewonden van.
Dat is inherent aan de Abrahamitische geloven (al heeft het christendom er uiteindelijk afstand van gedaan).
Dit is namelijk exact hetzelfde in het jodendom, al houden alleen de orthodoxen zich er nog aan. Hoofddoek of pruik op buiten (of zelfs binnen indien er anderen buiten het gezin bij zijn). Geen andere mannen dan je eigen familieleden aankijken of een hand geven. Etc..

Zo zijn er nog wel meer zaken die overlappen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 5 februari 2024 @ 14:44:06 #57
3542 Gia
User under construction
pi_212306648
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is inherent aan de Abrahamitische geloven (al heeft het christendom er uiteindelijk afstand van gedaan).
Dit is namelijk exact hetzelfde in het jodendom, al houden alleen de orthodoxen zich er nog aan. Hoofddoek of pruik op buiten (of zelfs binnen indien er anderen buiten het gezin bij zijn). Geen andere mannen dan je eigen familieleden aankijken of een hand geven. Etc..

Zo zijn er nog wel meer zaken die overlappen.
Geen gelijkheid dus tussen mannen en vrouwen. Vrouwen moeten zich bedekken, mannen hoeven dat niet. Die mogen gewoon bekeken worden.
pi_212306735
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Geen gelijkheid dus tussen mannen en vrouwen. Vrouwen moeten zich bedekken, mannen hoeven dat niet. Die mogen gewoon bekeken worden.
Er zijn natuurlijk genoeg stromingen binnen de islam - sterker nog, de islam als één geheel zien is apert onmogelijk - waar dat allemaal niet geldt, deels geldt, anders geldt of wat dan ook. Mijn vriendin (ja, ja, N=1) is Pakistaans - de hele familie draagt geen hoofddoek, gaat niet naar de moskee, eet geen varken, drinkt weer wel, stemt JA21, een oudere vrouw geef je geen hand tenzij zij de hare aanbiedt, suikerfeesten zijn cool, discussies in het Urdu zijn verschrikkelijk en zo hebben we allemaal wel wat hè.
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 14:53:05 #59
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212306791
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk genoeg stromingen binnen de islam - sterker nog, de islam als één geheel zien is apert onmogelijk - waar dat allemaal niet geldt, deels geldt, anders geldt of wat dan ook. Mijn vriendin (ja, ja, N=1) is Pakistaans - de hele familie draagt geen hoofddoek, gaat niet naar de moskee, eet geen varken, drinkt weer wel, stemt JA21, een oudere vrouw geef je geen hand tenzij zij de hare aanbiedt, suikerfeesten zijn cool, discussies in het Urdu zijn verschrikkelijk en zo hebben we allemaal wel wat hè.
Zo vind ik Pakistan misschien wel het allermooiste land waar ik tot nu toe geweest ben :P
Alleen is de hygiëne er wat minder dus ben ook nog nooit zo ziek geweest als toen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 5 februari 2024 @ 14:58:01 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212306864
quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo vind ik Pakistan misschien wel het allermooiste land waar ik tot nu toe geweest ben :P
Alleen is de hygiëne er wat minder dus ben ook nog nooit zo ziek geweest als toen.
Je bent vooral in het noorden geweest of ook in Peshawar/Quetta? (Ik wil dit jaar of volgend jaar ook graag)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212306926
quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ze heeft er nog een huis (hoewel er binnen de familie natuurlijk weer discussie is over van wie dat huis nou precies is), dus wie weet zal ik het ooit eens zien. Daarentegen zijn de Pakistani in het VK door de bank genomen verschrikkelijk conservatief - ik heb me dat verschil ooit uit proberen te laten leggen, maar heb die hoop maar opgegeven.
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 15:05:43 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212306965
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 14:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je bent vooral in het noorden geweest of ook in Peshawar/Quetta? (Ik wil dit jaar of volgend jaar ook graag)
In het noorden, want als het op hoge bergen en ijs aankomt is er bijna geen spectaculairdere streek te vinden op de wereld.
  maandag 5 februari 2024 @ 15:18:02 #63
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212307135
quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2024 15:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
In het noorden, want als het op hoge bergen en ijs aankomt is er bijna geen spectaculairdere streek te vinden op de wereld.
Jasper park BC Canada
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 15:19:03 #64
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212307157
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 15:18 schreef xzaz het volgende:

[..]
Jasper park BC Canada
Bergen te laag, gletsjers te klein. :P
pi_212307207
quote:
13s.gif Op maandag 5 februari 2024 15:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En anderhalve ster op trip advisor gegeven
  maandag 5 februari 2024 @ 15:26:03 #66
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212307249
quote:
13s.gif Op maandag 5 februari 2024 15:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mongolie?
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 15:28:57 #67
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212307291
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 15:26 schreef xzaz het volgende:

[..]
Mongolie?
Zelfde verhaal, maar ook niks mis mee verder en Japser is ook mooi hoor ;)
pi_212308159
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Het eigenaardige is dat

- De koran alleen in het oud-arabisch gebruikt schijnt te mogen worden

- De koran van oorsprong (oud arabisch) o.a. spreekt over een 'omslagdoek' voor als je een moskee betreedt en dat iedereen de schoenen uit moet doen.. prima; huisregels

- Veel moslims de koran niet eens bestuderen maar 'm met het hart leren, zonder echt de details te kennen.In turkije kennen ze bijvoorbeeld de regels, de klanken.. maar dan kennen ze geen arabisch. Je hebt wel weer vertalingen die je wel kunt leren, maar dit is een gat tussen bron en geloof. (ik bedoel.. je kunt wel mooie passages opdreunen over oorlogsrecht, maar wat is daar 'gevoel' in)

- Het hoofddoekje zoals de vorige generaties 'm droegen een beetje was voor het praktische thuis in het huishouden; we zien zelfs haarbedekking hier in Nederland in vroegere tijden (meisje met de parel bijvoorbeeld)

- Dat er 'wel' iets in de koran over bedekking wordt gesproken voor als je de deur uit gaat als vrouw omdat het uit tijden kwam dat de politie nog geen feit was en dat dit meer een advies was dan een harde regel. Dat soort advies zal niet eens zozeer een moslim-cultuur dingetje zijn geweest in de wereld in vroegere tijden. Vrij algemeen.

- een volledige bedekking vooral een praktisch gegeven was bij nomaden omdat... zandstormen.

- er in de Nederlandse koranvertaling 'wel' over een hoofddoekje wordt gesproken; maar in oude korans in andere talen niet. (en dit aangeeft dat de hertaling wel degelijk dingen lijkt bij te kleuren, want niemand leest hier de koran in het oud arabisch)

- Hertaling ok (wel hoofddoekje) ?versus "leer wat er in de oorspronkelijke teksten staat" (geen hoofddoekje)

kortom.. het hoofddoekje zoals als we deze generatie moslims het ziet is eigenlijk een hele "modern conservatieve" kijk op zaken en de verharding hierin is mogelijk het resultaat van druk vanuit wahabisme en salafisme die deze zandstormkledij adviseren, wat eigenlijk weer hardliner-modernere ontwikkelingen zijn in de tijd.
  maandag 5 februari 2024 @ 18:40:54 #70
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212309512
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 18:32 schreef nostra het volgende:
Op een geheime locatie over de onderlinge chemie, zonder Plasterk. Wie hackt de camera?
Wat??? Ze zitten in relatietherapie? :') :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 5 februari 2024 @ 18:41:43 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212309519
quote:
Op een geheime locatie over de onderlinge chemie, zonder Plasterk. Wie hackt de camera?
Je doelt hier op? Formerende partijen op geheime locatie bijeen - https://nos.nl/l/2507687

Ff aangeven waar je het over hebt (+ bron) zou ik wel op prijs stellen. Nu moet ik gissen en zoeken ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 5 februari 2024 @ 18:44:56 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212309564
Een geheime locatie. De woning van Geert misschien?
pi_212309616
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 18:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je doelt hier op? Formerende partijen op geheime locatie bijeen - https://nos.nl/l/2507687

Ff aangeven waar je het over hebt (+ bron) zou ik wel op prijs stellen. Nu moet ik gissen en zoeken ;)
Kreeg een pushbericht van de T en ken de policy over linkjes/screenshots niet meer, scusi.
  maandag 5 februari 2024 @ 18:51:05 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212309667
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 18:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat??? Ze zitten in relatietherapie? :') :')
Nog voor het huwelijk is gesloten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 5 februari 2024 @ 18:54:01 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212309710
Die deadline van Plasterk zal wel uitgesteld gaan worden nu.
pi_212309761
Klinkt als een gekke huiskamersessie
pi_212309772
Oh bij J&V dus blijkbaar, dus zal wel geen huiskamersessie worden dan -O-
  maandag 5 februari 2024 @ 18:59:31 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212309774
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2024 18:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Kreeg een pushbericht van de T en ken de policy over linkjes/screenshots niet meer, scusi.
Christian Horner ontmaskeren als geilneef, Jordan Henderson bij de enkels afzagen en nu ook al een geheim formatiegladstrijkoverleg achterhaald. Die T is heeft een vruchtbaar maandagje gehad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212309953
quote:
Denk dat ome Roon ze ff zat was, die heeft vandaag een goede fles open gemaakt en zijn telefoon uitgezet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 5 februari 2024 @ 20:59:37 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212311972
Ik vraag me af of ze bij de VVD de normale partijen al missen, die in ieder geval hun verkiezingsprogramma hebben laten doorrekenen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 5 februari 2024 @ 23:05:50 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212313899
Interessant.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 23:18:05 #83
236264 crew  capricia
pi_212314022
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:05 schreef Perrin het volgende:
Interessant.

[ twitter ]
Korte samenvatting:
Omtzigt twijfelt. De rest niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 5 februari 2024 @ 23:19:32 #84
12221 Tijn