SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!![]()
Zie TTquote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:18 schreef BOKA het volgende:
Vanochtend werd ik voor het eerst zowaar chagrijnig tijdens het lopen. Ik liep tijdens mn rondje een paar km over het strand, en ik heb echt nog nooit zo’n mul strand gehad.. werkelijk geen enkel stuk was stevig. Ik probeerde nog om te denken dat het goede mentale (en fysieke) training was, maar op het moment zelf had ik er niet veel aan.![]()
Zoveel mentale training deze winter, onze hersenen hebben spierballen straks.
Straks long run. Zal wel weer smerig hard waaien.![]()
Inmiddels de 200km gepasseerd.Daar zou ik ook niet blij van worden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 21:18 schreef BOKA het volgende:
Vanochtend werd ik voor het eerst zowaar chagrijnig tijdens het lopen. Ik liep tijdens mn rondje een paar km over het strand, en ik heb echt nog nooit zo’n mul strand gehad.. werkelijk geen enkel stuk was stevig. Ik probeerde nog om te denken dat het goede mentale (en fysieke) training was, maar op het moment zelf had ik er niet veel aan.![]()
Sterk Nober! Hier op 65 km, elke week steeds een beetje meer. Heb ook het plan gevat om weer eens te werken aan m'n squat omdat dat toch uiteindelijk ook goed moet zijn voor alle spieren van het onderstel. Doel is 80kg, vanochtend 4x5 40 kg gesquat dus ik ben op de helft![]()
![]()
Haha, inderdaad, ik voel mn hoofd al groeien.quote:Op zondag 4 februari 2024 11:53 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Zie TT![]()
Zoveel mentale training deze winter, onze hersenen hebben spierballen straks.
Straks long run. Zal wel weer smerig hard waaien.![]()
En het waaide weer flink vandaag, met ook wat regen in het begin. Maar de laatste 8 km zowaar een zonnetje en wind mee. Al met al dus een stuk leukere loop dan gisteren.
Hier inmiddels op 330 km trouwens.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Lekkere afstanden zeg! Ik zit op 55 zag ik. Ik had gehoopt op al wat meer, maar helaas. Afstanden per loopje gaan wel gestaag omhoog. Gister 'saaie' rondjes atletiekbaan gelopen, viel me nog best mee hoe dat ging. Ik had me alleen te warm aangekleed. Dat vond ik een goed excuus om wat nieuwe kleding aan te schaffen, maar over een week wordt het weer kouder zag ik dus ik stel nog wel even uit.
Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
Ik liep gister een PR op de survivalrun, 6 minuten sneller dan dezelfde wedstrijd vorig jaar. Wedstrijden onderling kan je niet echt vergelijken omdat het parcours en de obstakels flink kunnen verschillen, maar wedstrijden blijven elk jaar wel min of meer hetzelfde dus ik kan wel zien dat ik t.o.v. vorig jaar beter geworden ben!
Passend bij de topic titel heb ik trouwens de hele 9 km tegen kotsen aan gelopen, maar ben erin geslaagd om alles binnen te houden én een eindsprintje te doen. Wauw
Vandaag vooral spierpijn in de schouders, dus wel een lekker rondje uit kunnen lopen. In de wind en regen. Maakt niet uit verder - mijn motto is "het is dan in ieder geval rustig op de paden"
@Nober 200 km gelopen boks
Ik ga voor de 2000 km dit jaar en dat moet wel lukken op deze manier.
@Nanuke goed bezig
Als je sneller wordt ga je het ook warmer krijgen dus dan kan je ook nieuwe kleren aanschaffen![]()
![]()
Lekker wat progressieve intervallen gelopen, toevallig precies allemaal in de oplopende tempozones volgens Strava![]()
![]()
Komend weekend is carnaval.
Maar daarom heb ik mn schema wel wat moeten aanpassen. De lange duurloop van zondag heb ik naar vrijdag verplaatst. Op zaterdag is het dan verkleed (een) rondje(s) rennen (ik schrijf me elk jaar in voor 2 rondjes van 5, maar vind het na 1 ronde telkens wel best.).
En ipv dinsdag,woensdag en donderdag loop ik alleen op woensdag een intensieve interval.
Is bij elkaar wel een stuk minder rennen dan gepland, maar ik wandel/hos ook de nodige kilometers bij elkaar.
En vanaf volgende week wordt het alcohol-/snoepvrij tot Texel eind maart.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Zo, vanmiddag was het echt fantastisch loopweer. Nauwelijks wind, beetje zon, niet te warm. Zo mag het wel blijven.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Vanavond ook een prachtig heldere frisse avondquote:Op woensdag 7 februari 2024 19:20 schreef BOKA het volgende:
Zo, vanmiddag was het echt fantastisch loopweer. Nauwelijks wind, beetje zon, niet te warm. Zo mag het wel blijven.
Ik moest training geven en ik denk dat de mensen door hadden dat het echt weer mooi was buiten, want ik had bijna 40 man in m'n groep![]()
Gelukkig een hoop ervaren leden die anderen op sleeptouw konden nemen én een assistent die de totale beginners meenam, anders had ik het niet bij kunnen benenhet lukt me ook maar net om hard genoeg te praten dat iedereen me hoort als we in een kring staan. Maar goed, wel gezellig en goed voor de club.
![]()
Lekker dan. Had me ingeschreven voor de Nacht van Groningen, hotel geboekt, startnummer was aangekondigd in de app, maar niet bezorgd. Zonder startnummer kan ik niet starten en de halve marathon afstand is uitverkocht. Ik hoop dat het nummer nog opduikt. Heb hier goed de balen van.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
He gadver, dat is echt flink balen. Kan je geen contact opnemen met de organisatie?
Ik baal ook, ik heb de hele week nog niet kunnen lopen en vandaag lijkt het er ook al niet in te zitten.
Heb je wel aangegeven dat je het thuisgestuurd wil krijgen?quote:Op donderdag 8 februari 2024 10:44 schreef SEMTEX het volgende:
Lekker dan. Had me ingeschreven voor de Nacht van Groningen, hotel geboekt, startnummer was aangekondigd in de app, maar niet bezorgd. Zonder startnummer kan ik niet starten en de halve marathon afstand is uitverkocht. Ik hoop dat het nummer nog opduikt. Heb hier goed de balen van.
quote:Startnummers
Indien je je voornaam op het startnummer wenst, schrijf je dan zeker in vóór 22 januari 2024. Je kunt er tot 22 januari voor kiezen om je startnummer thuisgestuurd te krijgen. Indien je hiervoor kiest ontvang je het startnummer in de week voorafgaand aan het evenement. Niet thuisgestuurd? Dan kun je het startnummer ophalen bij de startnummertent op de Ossenmarkt op zaterdag 10 februari.![]()
Kan je je in zulke gevallen niet melden bij de inschrijfbalie met je bevestigingsmail?quote:Op donderdag 8 februari 2024 10:44 schreef SEMTEX het volgende:
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, want de envelop was al ingescand in de PostNL app (ik zag het aan het nummer wat in het venstertje stond, dat was mijn startnummer. Vervolgens is het ergens tussen de bezorging en de bezorger kwijtgeraaktquote:Op donderdag 8 februari 2024 11:11 schreef chasse_friet het volgende:
[..]
Heb je wel aangegeven dat je het thuisgestuurd wil krijgen?
[..]Ook gedaan, maar dat was een contactformulier. DIt is volgens mij een Golazo evenement, de brief met mijn startnummer hwad ook een afzender in Rotterdam.quote:Op donderdag 8 februari 2024 11:10 schreef Nanuke het volgende:
He gadver, dat is echt flink balen. Kan je geen contact opnemen met de organisatie?
Ik baal ook, ik heb de hele week nog niet kunnen lopen en vandaag lijkt het er ook al niet in te zitten.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik hoop hetquote:Op donderdag 8 februari 2024 11:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kan je je in zulke gevallen niet melden bij de inschrijfbalie met je bevestigingsmail?.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Heb mijn hotelboeking maar geannuleerd. Een van mijn katjes krijgt elke 24 uur medicatie toegediend en ik krijg dat niet geregeld met de reis naar Groningen en tijdig weer naar huis komen. Dit was nog niet aan de orde toen ik me opgaf voor de NvG. Dat verloren startnummer moet ik dan maar beschouwen als een teken. Het zou mijn veertigste halve marathon worden, maar dat mijn katje herstelt is op dit moment iets belangrijker. Ik doe zelf wel een duurloopje dit weekend.
Andere trainer begon ook gelijk over mijn loopvorm (goed, daar zijn ze trainer voor).
Je hebt een bescheiden pas. Doe je dat expres? Uhhh nee
Blijkbaar schuifel ik bijna (snelle korte passen, voeten laag bij de grond). Hij gaf er wel een positieve spin aan (efficient en low-impact, dus eenvoudiger om lang vol te houden). Voor wat het waard het is. Ik lees ook vaak dat volgens onderzoeken de ene vorm niet beter is dan de andere zolang je er niet geblesseerd door raakt. Maar ik wil best geloven in de positieve kanten van mijn vorm, dat kan mentaal alleen maar helpen richting het einde van een race.
Vandaag op gelet. Nu zie ik mezelf dus ongeveer zo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:19 schreef Evangelion het volgende:
Andere trainer begon ook gelijk over mijn loopvorm (goed, daar zijn ze trainer voor).
Blijkbaar schuifel ik bijna (snelle korte passen, voeten laag bij de grond). Hij gaf er wel een positieve spin aan (efficient en low-impact, dus eenvoudiger om lang vol te houden). Voor wat het waard het is. Ik lees ook vaak dat volgens onderzoeken de ene vorm niet beter is dan de andere zolang je er niet geblesseerd door raakt. Maar ik wil best geloven in de positieve kanten van mijn vorm, dat kan mentaal alleen maar helpen richting het einde van een race.
Vandaag op gelet. Nu zie ik mezelf dus ongeveer zo:De ultra shuffle toch? Je bent dan in ieder geval in goed gezelschap: The Legend of Cliff YoungSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zag een eekhoorn. En een kever. Ook een wieldop in een boom. Het was droog. Weer 5km in de pocket.Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
Ik zie echt veel dode vogels langs de wegquote:Op zondag 11 februari 2024 21:18 schreef Nanuke het volgende:
Ik zag een eekhoorn. En een kever. Ook een wieldop in een boom. Het was droog. Weer 5km in de pocket.
Voelt als een slecht teken![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 21:19 schreef Evangelion het volgende:
Vandaag op gelet. Nu zie ik mezelf dus ongeveer zo:Tot er boomwortels op het pad zitten en dan ga je op je gezicht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Eekhoornquote:Op zondag 11 februari 2024 21:18 schreef Nanuke het volgende:
Ik zag een eekhoorn. En een kever. Ook een wieldop in een boom. Het was droog. Weer 5km in de pocket.
Ik heb gisterochtend 17 km gedaan, toen met vrienden een clinic over mobiliteit, en daarna met die vrienden even nog een 4 km trail voor de gezelligheid.
Ik zou mezelf 10 jaar geleden keihard uitgelachen hebben om "nog even 4 km voor de gezelligheid want ik heb nog maar 17 in de benen vandaag"
Die benen zijn vandaag trouwens wel nogal stram, maar ik wijt het aan de mobiliteitsoefeningen![]()
![]()
Tering... Nooit veel met top hardlopers gehad, maar omdat hij en ik allebei Rotterdam zouden lopen, was ik toch wel heel benieuwd naar wat hij neer zou zetten. Ik leefde er wel naartoe om samen aan de start te staan.
Heel triest nieuws dit.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Ja, had je het hem het wel moeilijk gemaakt?quote:Op maandag 12 februari 2024 08:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Tering... Nooit veel met top hardlopers gehad, maar omdat hij en ik allebei Rotterdam zouden lopen, was ik toch wel heel benieuwd naar wat hij neer zou zetten. Ik leefde er wel naartoe om samen aan de start te staan.
Heel triest nieuws dit.![]()
![]()
Uiteraard, jij niet dan?quote:Op maandag 12 februari 2024 09:08 schreef Bronson het volgende:
[..]
Ja, had je het hem het wel moeilijk gemaakt?
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Waar ik al een beetje bang voor was, sportmedisch onderzoek (voor de verplichte doktersverklaring die je nodig hebt voor een sportevenement in Frankrijk) eindigt met doorverwijzing naar de cardioloog.
Meer het zekere voor het onzekere vanwege familiegeschiedenis en wat dingen die net op de grens van normaal zaten voor mensen die veel sporten. Maar toch een beetje eng. Eigenlijk wist ik wel dat ik me om de zoveel tijd zou moeten laten onderzoeken vanwege dat eerste punt, maar dat natuurlijk altijd vermeden. Dus wel goed dat ik toch gegaan ben (ik overwoog al om marathons in Frankrijk dan maar te skippen).
Hoop niet dat ze aanraden om minder te lopen.![]()
Verklaring kon ik wel al krijgen maar toch besloten om maar eerst ff goed te kijken.![]()
Alleen maar goed dat dit uitgebreid gecheckt wordt! Ze gaan je echt niet zomaar zeggen om te stoppen met hardlopen, stilzitten is vaak veel schadelijker.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:31 schreef Evangelion het volgende:
Waar ik al een beetje bang voor was, sportmedisch onderzoek (voor de verplichte doktersverklaring die je nodig hebt voor een sportevenement in Frankrijk) eindigt met doorverwijzing naar de cardioloog.
Meer het zekere voor het onzekere vanwege familiegeschiedenis en wat dingen die net op de grens van normaal zaten voor mensen die veel sporten. Maar toch een beetje eng. Eigenlijk wist ik wel dat ik me om de zoveel tijd zou moeten laten onderzoeken vanwege dat eerste punt, maar dat natuurlijk altijd vermeden. Dus wel goed dat ik toch gegaan ben (ik overwoog al om marathons in Frankrijk dan maar te skippen).
Verklaring kon ik wel al krijgen maar toch besloten om maar eerst ff goed te kijken.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vandaag de 5.000km gepasseerd sinds ik begonnen ben met hardlopen 2 jaar, 10 maanden en 14 dagen geleden.
In totaal 498 loopjes over gedaan, uitkomend op iets meer dan 10km gemiddeld.![]()
Sterkte, moet er niet aan denken om met mijn hobby te moeten stoppen.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:31 schreef Evangelion het volgende:
Verklaring kon ik wel al krijgen maar toch besloten om maar eerst ff goed te kijken.![]()
@wyccie en ik gaan naar de Olympische Spelen in Parijs. Zeer veel atletiek, waaronder de 100 m mannen, 200 m vrouwen, 400 meter horden vrouwen en wyccie is ingeloot voor de marathon, die dit keer ook opengesteld wordt voor recreanten(op de avond ervoor).
![]()
Ow wat vet! Zelf ook gigaveel van die challenges gedaan, maar helaas geen ticket gewonnenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:39 schreef Zwabberhark het volgende:
wyccie is ingeloot voor de maratSuperveel plezier!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Heel vet! Ik had ook meegedaan met de challenges, hoewel ik niet weet of ik het nou goed snapte die app. Maar ook niet ingeloot, wel beter voor de portemonnee ookquote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:39 schreef Zwabberhark het volgende:
@:wyccie en ik gaan naar de Olympische Spelen in Parijs. Zeer veel atletiek, waaronder de 100 m mannen, 200 m vrouwen, 400 meter horden vrouwen en wyccie is ingeloot voor de marathon, die dit keer ook opengesteld wordt voor recreanten(op de avond ervoor).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
![]()
![]()
Ingeschreven voor 4,2km van Rotterdam en de 5km van Leiden.
De 4,2km komt misschien net te vroeg om helemaal volledig hard te lopen dus die doe ik wellicht met een interval erin.
Ik maak wel echt voortgang nu ik een personal trainer heb die meekijkt met m’n trainingen.
3 januari eerste training gedaan en gisteren bv dit gelopen:
3 minuten wandelen
10 minuten hardlopen (heel rustig)
4 minuten wandelen
8 minuten hardlopen (heel rustig)
5 minuten wandelen
6 minuten hardlopen (heel rustig)
6 minuten wandelen
4 minuten hardlopen (tempo 70%)
2 minuten wandelen
Liep mezelf helemaal stuk op die 70%, veels te snel gestart.
![]()
Nou een maand geleden kon ik geen 10min hardlopen, ook niet rustig
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
Dat is toch juist heel goed!quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:17 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Nou een maand geleden kon ik geen 10min hardlopen, ook niet rustig
Ik ga dadelijk weer mn eerste loopje doen na carnaval. Op zaterdag nog wel verkleed gelopen maar dat was (zoals verwacht) best een drama; veel te warm gekleed en nog niet helemaal nuchter. Dus wederom de 10 km niet gehaald en al na 1 rondje van 5 afgehaakt.
Wel veel stappen gezet in de afgelopen dagen!Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Dat lopen viel gisteren niet heel erg tegen. Benieuwd hoe de intervallen vandaag gaan.
Maar komend weekend zit ik weer met een planningsprobleem.. Normaal loop ik op zondag m'n lange duurloop. Ik kan die dag alleen echt echt niet ivm andere verplichtingen (en ik ga niet om 3:00 's nachts opstaan). Een dag verplaatsen schopt alleen heel de week erop omver..
Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen?
Oorspronkelijk planning (vanaf komend weekend dus):
zaterdag 15 km intensieve duurloop
zondag 25 km extensieve duurloop
maandag rust
dinsdag 2 keer (6x1 km interval)
woensdag 20 km extensieve duurloop
donderdag 2 x 5 km tempoloop
vrijdag rust
zaterdag 17 km intensieve duurloop
zondag 30 km extensieve duurloop
Hoe kan ik hiermee schuiven? Welke loop kan ik het beste overslaan?
Misschien ipv de komende 15 km die extensieve 25 km doen? En dan zondag en maandag rust en daarna het schema weer oppakken?
Of de 25 km naar maandag verplaatsen en dan 1 van de intervallen of tempolopen eruit gooien?Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Sinds een paar weken wel ja. Die loop op woensdag is trouwens ontzettend rustig: 10/15% langzamer dan mn beoogde wedstrijdtempo (wat al niet hoog ligt), dus dat voelt meer als herstellen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:04 schreef Evangelion het volgende:
Heb je altijd 3 zware sessies op di-wo-do?Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Hardcore
Ik loop ook een easy 20 tot 24 op woensdag na een workout op dinsdag maar vanwege de afstand tel ik het wel als zware dag. Dus di wo vr zo zwaar.
De long run op zaterdag doen (evt wat langer als je 2 dagen rust hebt) lijkt me het makkelijkste om in te passen.![]()
Met zoveel lange trainingen in je schema is eentje overslaan echt geen rampIk zou ook de zondag naar zaterdag halen, eventueel kun je er nog een combi van maken, intensieve blokken met langer inlopen waardoor je toch de 25km haalt.
Thanks voor de tips. Ga inderdaad op zaterdag die 25 doen, met wat intensievere blokken ertussen. Heb daarna toch weer 2 dagen om bij te komen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Vond dit een erg gaaf en inspirerend filmpje:
17 jaar om een marathon in onder 3 uur te rennen. Wat een vasthoudendheid.Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Ja!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
17 jaar om een marathon in onder 3 uur te rennen. Wat een vasthoudendheid.
In 2013 lag ik 9 dagen in het ziekenhuis met een gebroken femur na een motorongeluk. Een vriend van vroeger stuurde een youtubefilmpje van een of andere Casey Neistat door als tijdverdrijf in het ziekenhuis. Ik klikte een beetje door en zag een hardloopfilmpje waarin je een rontgenfoto ziet met precies dezelfde pin in het been als ik nu een paar dagen had (een gammanagel. Beetje googlen en doorklikken en ik zag dat hij marathons rende. Fuck, dan kan ik dat ook, dacht ik. Na 5 maanden revalideren moest ik kleine stukjes rennen op de loopband bij de fysio, dat werden een paar minuten, en na een paar weken werden dat buitenrondjes van 5km. Casey werd ondertussen een van de bekendste youtubers en die marathon zat nog steeds in mijn achterhoofd. Een paar keer begonnen met trainen maar steeds blessures.. maar in 2019 toch echt mijn eerste gerend. Sindsdien hangt de pin die in mijn been zat op een prominente plek (nu de wc) met alle hardloopmedailles eraan/ernaast
![]()
Honderden filmpjes van hem gezien door de jaren heen, hij heeft het vaak over hardlopen, deze is een van mijn favorieten, alleen het soundtrackje al.
![]()
Ik ken hem niet en misschien gaat hij in andere filmpjes er dieper op in maar ik kon hier weinig mee eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
17 jaar om een marathon in onder 3 uur te rennen. Wat een vasthoudendheid.
Heeft hij er heel hard voor moeten werken? Stootte hij zich 20 keer tegen dezelfde steen? Heeft hij iets gedaan of veranderd waardoor het ineens klikte? Ik heb na het kijken nog steeds geen idee.
Dat ongeluk is heftig natuurlijk maar bij poging 3 van de 20+ zat hij al op 3:09, dus dat lijkt het probleem niet geweest te zijn de laatste 20 pogingen.
Goed, wel kudos om het uiteindelijk te doen met (kleine) kinderen thuis.
Ik wil het oprecht niet downplayen of zuur doen maar ik heb gewoon meer vragen dan antwoorden na het kijken.
[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 16-02-2024 22:09:32 ]![]()
Als je nog wat inspiratie zoekt?
Drie Olympische plekken, vijf vrouwen
Jill Holterman gaat een derde poging wagen om de Olympische limiet te lopen op de marathon ook Andrea Deelstra (38) wil weer naar de Spelen.
Nienke Brinkman gaat waarschijnlijk ook nog een poging wagen.
Hassan en Anne Luijten hebben de limiet al gelopen en zijn dus op dit moment geplaatst.
https://hardloopnetwerk.nl/sevilla-marathon-2024/
Zondag LIVE om 8:15 uur 's morgens!
Huidige wereldrecords:
2:00:35 Kelvin Kiptum (Nike Alphafly 3)
2:11:53 Tigist Assefa (Adidas Pro Evo 1)
[ Bericht 5% gewijzigd door Nober op 16-02-2024 22:26:21 ]![]()
Nice, morgenochtend even opzetten.
Deze week afgerond 25km. Het gaat lekker, ik merk dat de snelheid makkelijk komt maar wel ook nog met hoge hartslag dus er is nog wel wat aan de basis te werken haha.
Wel lekker om ook weer eens zonder veel wind te lopen.
![]()
Mijn GPS was er niet vanaf het begin maar interval weer achter de rug en een oud wereldkampioene tegengekomen op de fiets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Nober op 17-02-2024 13:45:15 ]![]()
Moest nog steeds mijn vaporfly 3 uitproberen. Vandaag dus maar en meteen een 5k time trial van gemaakt (gewoon in de omgeving thuis, wel een groot bijna recht stuk gekozen). Sowieso eerste keer met carbon plates.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voelde niet eens heel anders of zo. Goed, volgende test met ze bij CPC.![]()
![]()
Ik vandaag weer een uurtje gerend. Bij de CPC gaat mijn doel een tijd van 1:45:00 worden, das minder goed dan mijn PR maar met een opbouwtijd van drie maanden sinds mijn ziekte helemaal niet verkeerd.Met pijn en moeite derde![]()
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:01 schreef Evangelion het volgende:
Moest nog steeds mijn vaporfly 3 uitproberen. Vandaag dus maar en meteen een 5k time trial van gemaakt (gewoon in de omgeving thuis, wel een groot bijna recht stuk gekozen). Sowieso eerste keer met carbon plates.NondejuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voelde niet eens heel anders of zo. Goed, volgende test met ze bij CPC.
Moest nog steeds mijn vaporfly 3 uitproberen. Vandaag dus maar en meteen een 5k time trial van gemaakt (gewoon in de omgeving thuis, wel een groot bijna recht stuk gekozen). Sowieso eerste keer met carbon plates.Onder de 4 mins/km dan moet ik 30 jaar terug in de tijd...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voelde niet eens heel anders of zo. Goed, volgende test met ze bij CPC.![]()
Ik ben nu al tevreden met 5:30/km.![]()
Moest nog steeds mijn vaporfly 3 uitproberen. Vandaag dus maar en meteen een 5k time trial van gemaakt (gewoon in de omgeving thuis, wel een groot bijna recht stuk gekozen). Sowieso eerste keer met carbon plates.Halleluja. Zitten je voeten er wel nog aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voelde niet eens heel anders of zo. Goed, volgende test met ze bij CPC.
Wat een vet verhaal! Zo mooi!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:21 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ja!
In 2013 lag ik 9 dagen in het ziekenhuis met een gebroken femur na een motorongeluk. Een vriend van vroeger stuurde een youtubefilmpje van een of andere Casey Neistat door als tijdverdrijf in het ziekenhuis. Ik klikte een beetje door en zag een hardloopfilmpje waarin je een rontgenfoto ziet met precies dezelfde pin in het been als ik nu een paar dagen had (een gammanagel. Beetje googlen en doorklikken en ik zag dat hij marathons rende. Fuck, dan kan ik dat ook, dacht ik. Na 5 maanden revalideren moest ik kleine stukjes rennen op de loopband bij de fysio, dat werden een paar minuten, en na een paar weken werden dat buitenrondjes van 5km. Casey werd ondertussen een van de bekendste youtubers en die marathon zat nog steeds in mijn achterhoofd. Een paar keer begonnen met trainen maar steeds blessures.. maar in 2019 toch echt mijn eerste gerend. Sindsdien hangt de pin die in mijn been zat op een prominente plek (nu de wc) met alle hardloopmedailles eraan/ernaast
![]()
Honderden filmpjes van hem gezien door de jaren heen, hij heeft het vaak over hardlopen, deze is een van mijn favorieten, alleen het soundtrackje al.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zo’n touchscreen horloge is allemaal leuk maar met regen is t bloedirritant. Gisteren 27 gelopen, op 10 ff gepauzeerd omdat mn koptelefoon ineens uitviel (die kan schijnbaar toch niet heel goed tegen regen) en op dat moment valt er een druppel op mn horloge en slaat die automatisch de activiteit op
. Tzijn echt geen enorme problemen maar kvind t toch irritant dat er dan 2 stravaloopjes zijn ipv 1 lange. Dat is niet echt uit te zetten denk ik he bij Garmin?
Ik merk wel dat nu ik mij meer dan voorgaande jaren aan het schema probeer te houden, de motivatie ook toeneemt en ik er toch wel vertrouwen in ga hebben dat 3:15 kan over 2 maanden.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Moet wel kunnen.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:33 schreef kalinhos het volgende:
Zo’n touchscreen horloge is allemaal leuk maar met regen is t bloedirritant. Gisteren 27 gelopen, op 10 ff gepauzeerd omdat mn koptelefoon ineens uitviel (die kan schijnbaar toch niet heel goed tegen regen) en op dat moment valt er een druppel op mn horloge en slaat die automatisch de activiteit op
. Tzijn echt geen enorme problemen maar kvind t toch irritant dat er dan 2 stravaloopjes zijn ipv 1 lange. Dat is niet echt uit te zetten denk ik he bij Garmin?
Ik merk wel dat nu ik mij meer dan voorgaande jaren aan het schema probeer te houden, de motivatie ook toeneemt en ik er toch wel vertrouwen in ga hebben dat 3:15 kan over 2 maanden.
Dit is voor de Garmin 7:
Enabling and Disabling the Touchscreen
To temporarily enable or disable the touchscreen, hold DOWN and START.
To enable or disable the touchscreen during general use, activities, or sleep, hold MENU, select System > Touch, and select an option.
[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 19-02-2024 15:49:45 ]![]()
Hi!
Ik ben net begonnen met hardlopen en dus ook nieuw in dit topic
Vandaag heb ik na een schema van 8 weken mijn eerste 5 km gerend in 31
minuten (zo beginnend ben ik dus ;-)), maar wil graag een schema volgen om naar de 10 km toe te werken (en mijn snelheid en conditie te verbeteren).
Nu twijfel ik tussen het schema van de app Runna (10 weken, 4 runs per week) of Nike Run Club (8 weken, 5 runs per week).
Qua aantal runs per week ben ik flexibel en ik heb geen wedstrijd om naar toe te werken. Zijn hier users die één van beide apps gebruiken en die mij kunnen adviseren?![]()
Hoeveel ren je nu? 5 keer per week is echt wel heel veel, zou ik niet zomaar gaan doen als je niet al redelijk gevorderd bent/al een tijdje 4x per week loopt zonder pijntjes.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:31 schreef Alaianaya het volgende:
Hi!
Ik ben net begonnen met hardlopen en dus ook nieuw in dit topic
Vandaag heb ik na een schema van 8 weken mijn eerste 5 km gerend in 31
minuten (zo beginnend ben ik dus ;-)), maar wil graag een schema volgen om naar de 10 km toe te werken (en mijn snelheid en conditie te verbeteren).
Nu twijfel ik tussen het schema van de app Runna (10 weken, 4 runs per week) of Nike Run Club (8 weken, 5 runs per week).
Qua aantal runs per week ben ik flexibel en ik heb geen wedstrijd om naar toe te werken. Zijn hier users die één van beide apps gebruiken en die mij kunnen adviseren?
Er is een soort stelregel; nooit intensiteit én volume tegelijkertijd uitbreiden. Als je nu de duur uit gaat breiden richting die 10 word je waarschijnlijk ook vanzelf sneller, maar ik zou wel je herstel in de gaten houden. Als je net begonnen bent met hardlopen is het verstandiger om gewoon 1 rustdag na elke run aan te houden voorlopig.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dank je wel! Goed om te weten van die regel. Ik hoopte jullie niet te belasten met beginnersvragen, maar zulk advies is super fijn.quote:Op maandag 19 februari 2024 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoeveel ren je nu? 5 keer per week is echt wel heel veel, zou ik niet zomaar gaan doen als je niet al redelijk gevorderd bent/al een tijdje 4x per week loopt zonder pijntjes.
Er is een soort stelregel; nooit intensiteit én volume tegelijkertijd uitbreiden. Als je nu de duur uit gaat breiden richting die 10 word je waarschijnlijk ook vanzelf sneller, maar ik zou wel je herstel in de gaten houden. Als je net begonnen bent met hardlopen is het verstandiger om gewoon 1 rustdag na elke run aan te houden voorlopig.
Ik heb nu, na 3 keer per week rennen en net een aantal weken begonnen te zijn, al een zeurende pijn aan de buitenkant van mijn onderbeen en enkel na elke run. Vermoedelijk een verkeerde looptechniek, dus alvast een afspraak gemaakt met de sportarts.![]()
Ik zou idd 3x per week blijven lopen voorlopig @Alainaya of zelfs minder nu je een blessure hebt. Als je wel graag 4x in de week wilt sporten, zou ik krachttraining toevoegen. Dat kan enorm helpen om blessures te voorkomen![]()
![]()
Das niet goed.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:01 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Dank je wel! Goed om te weten van die regel. Ik hoopte jullie niet te belasten met beginnersvragen, maar zulk advies is super fijn.
Ik heb nu, na 3 keer per week rennen en net een aantal weken begonnen te zijn, al een zeurende pijn aan de buitenkant van mijn onderbeen en enkel na elke run. Vermoedelijk een verkeerde looptechniek, dus alvast een afspraak gemaakt met de sportarts.
Ik zou echt opletten dat je jezelf niet een blessure inloopt!
Hier nog een beginner trouwens!
Ik loop volgens het ritme:
1dag hardlopen
1 dag wandelen
1 dag rust
Maar ik ben dan ook een lichamelijk wrak.
Maar we gaan best steady zonder blessures!
Nu net weer verkouden geweest dus heb weer even niks gedaan maar vandaag weer ertegenaan!Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.![]()
Sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op maandag 19 februari 2024 23:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou idd 3x per week blijven lopen voorlopig @:Alainaya of zelfs minder nu je een blessure hebt. Als je wel graag 4x in de week wilt sporten, zou ik krachttraining toevoegen. Dat kan enorm helpen om blessures te voorkomen
Het gevaar is dat je conditioneel al sneller meer aankan dan dat je lichaam belast kan worden.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ik hoop niet dat het je peroneus longus is, die blessure heb ik net achter de rug en kan normaal nogal lang duren. https://www.footcare.nl/voetklachten/peroneus-brevis-longus/quote:Op maandag 19 februari 2024 23:01 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Dank je wel! Goed om te weten van die regel. Ik hoopte jullie niet te belasten met beginnersvragen, maar zulk advies is super fijn.
Ik heb nu, na 3 keer per week rennen en net een aantal weken begonnen te zijn, al een zeurende pijn aan de buitenkant van mijn onderbeen en enkel na elke run. Vermoedelijk een verkeerde looptechniek, dus alvast een afspraak gemaakt met de sportarts.
Hier net een duurloop gemist dit weekend door een fikse verkoudheid, hoop dat ik snel weer een beetje bij adem ben.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Misschien dat ik toch maar eens voor een marathon ga. Die van Amsterdam lijkt mij niet de leukste, maar is voor mij wel het meest praktisch aangezien dat de stad is waar ik vandaan kom en ook op dit moment woon. Dat ie in oktober is helpt ook mee, dus nog voldoende tijd om te trainen. Wat zijn volgens jullie de beste (betaalde) schema's die je kunt volgen?![]()
1e keer of niet? Doeltijd of uitlopen? Hoeveel dagen en km/week loop je nu?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:40 schreef GwaiLow het volgende:
Misschien dat ik toch maar eens voor een marathon ga. Die van Amsterdam lijkt mij niet de leukste, maar is voor mij wel het meest praktisch aangezien dat de stad is waar ik vandaan kom en ook op dit moment woon. Dat ie in oktober is helpt ook mee, dus nog voldoende tijd om te trainen. Wat zijn volgens jullie de beste (betaalde) schema's die je kunt volgen?![]()
Een eerste marathon is altijd spannend. Als alles in de buurt is en je hoeft geen uren te reizen, is dat wel heel fijn. Eindhoven is mijn woonplaats, Eindhoven was mijn eerste marathon en ik keer nog regelmatig terug als ik weer eens lange tijd geen marathon heb gelopen en ik wil het weer proberen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:40 schreef GwaiLow het volgende:
Misschien dat ik toch maar eens voor een marathon ga. Die van Amsterdam lijkt mij niet de leukste, maar is voor mij wel het meest praktisch aangezien dat de stad is waar ik vandaan kom en ook op dit moment woon.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja, eerste keer. Heb in het verleden wel een aantal halve marathons, 16km's en 10km's gelopen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
1e keer of niet? Doeltijd of uitlopen? Hoeveel dagen en km/week loop je nu?
Nou, ik zou 'm wel willen lopen in 3.30 a 3.45. Dat is niet heel snel, maar dat zou ik op dit moment al prima vinden. Ik loop altijd wel hard, maar niet zo structureel op dit moment. Ik squash vooral veel op een redelijk toernooi/competitie niveau. Sinds kort ga ik direct na een uur squashen de loopband nog op voor 5 a 6km op een tempo van 12/km/u. Trainen voor een marathon & squashen is vast een uitdaging om te combineren! En uiteraard loop ik ook gewoon buiten hard, maar ik moet die structuur weer even zien te vinden. Voorheen liep ik 4x per week 10 a 15km hard, en op de andere dagen van de week was het squash. Dat is uiteraard wel redelijk belastend en weinig tijd voor herstel![]()
![]()
Oei, dit klinkt best herkenbaar! Ik ben benieuwd wat de arts zegt. Fijn dat jij er inmiddels van af bent. Sterkte met de verkoudheid! Hopelijk knap je snel weer op.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het je peroneus longus is, die blessure heb ik net achter de rug en kan normaal nogal lang duren. https://www.footcare.nl/voetklachten/peroneus-brevis-longus/![]()
Heb zelf deze gebruikt voor mijn eerste marathon en dat ging wel goed (3:16). Geen speed workouts, die zitten wel in de advanced programma's.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:30 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, eerste keer. Heb in het verleden wel een aantal halve marathons, 16km's en 10km's gelopen.
Nou, ik zou 'm wel willen lopen in 3.30 a 3.45. Dat is niet heel snel, maar dat zou ik op dit moment al prima vinden. Ik loop altijd wel hard, maar niet zo structureel op dit moment. Ik squash vooral veel op een redelijk toernooi/competitie niveau. Sinds kort ga ik direct na een uur squashen de loopband nog op voor 5 a 6km op een tempo van 12/km/u. Trainen voor een marathon & squashen is vast een uitdaging om te combineren! En uiteraard loop ik ook gewoon buiten hard, maar ik moet die structuur weer even zien te vinden. Voorheen liep ik 4x per week 10 a 15km hard, en op de andere dagen van de week was het squash. Dat is uiteraard wel redelijk belastend en weinig tijd voor herstel
https://www.halhigdon.com(...)rmediate-2-marathon/
Slechts een optie. Ik zal niet beweren dat het de beste is.![]()
https://nos.nl/regio/noor(...)en-geen-natte-voeten
Wie wist er hier dat je niet op ruiterpaden mag hardlopen?
Dat doe ik dus geregeld als ik een rondje ga trailrunnen op de veluwe.![]()
![]()
In mijn hardloopgebied lopen ruiterpaden soms over in een groter zandpad. Er staan trouwens geen duidelijke verbodsborden dat je als hardloper niet op ruiterpaden zou mogen lopen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:32 schreef Bronson het volgende:
Dat doe ik dus geregeld als ik een rondje ga trailrunnen op de veluwe.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb werkelijk waar nog nooit een handhaver / boswachter gezien in de natuurgebieden die ik aandoe en dat in 12 jaar hardlopen. Daarnaast is dit gewoon erg flauw..quote:Op dinsdag 20 februari 2024 15:32 schreef Bronson het volgende:
Dat doe ik dus geregeld als ik een rondje ga trailrunnen op de veluwe.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Welkom @Alainaya! Ik loop sinds september en loop nu al een paar maand 3x in de week tussen de 4 en 6km. Ik ben vorige week begonnen met een schema wat opbouwt naar de 10km met 3x in de week lopen.
Helaas knapte eergister het bandje van mijn smartwatch en ben ik nu op vakantie dus daar kon ik niks mee.
Net wel op gevoel gelopen, ongeveer 30 minuten heuvel op, heuvel af. Geen idee hoe hard en hoe ver, maar het voelt in elk geval wel alsof ik wat gedaan heb.
Hierop aansluitend. De toptip die ik kreeg, was om voor mijn eerste marathon te gaan voor 1) uitlopen, 2) genieten en pas op 3) een richttijd.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:41 schreef Evangelion het volgende:
[..]
1e keer of niet? Doeltijd of uitlopen? Hoeveel dagen en km/week loop je nu?
Daardoor kon/durfde ik na 30 km het tempo los te laten en heb ik hem (alsnog he le maal kapot) uitgelopen. Als ik teveel had vastgehouden aan mn doeltijd weet ik niet of ik het die eerste keer had gehaald.
Bij mn tweede ging ik wel voor een bepaalde tijd. Maar toen wist ik beter wat ik kon verwachten.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Als de huid gebroken is inderdaad in de gaten houden of het ontstoken raakt, en ook even checken met HA of je een tetanus prik zou moeten halen.![]()
Oh fijn nog meer waar ik me zorgen over kan maken![]()
Het was best stevig maar precies op mijn calf sleeve dus de schade valt mee. Een schaafwondje. Hou het wel even in de gaten.![]()
Ik heb vorig jaar de huisarts toch even gebeld. Bellen kan nooit kwaad.quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:09 schreef Evangelion het volgende:
Oh fijn nog meer waar ik me zorgen over kan maken![]()
Het was best stevig maar precies op mijn calf sleeve dus de schade valt mee. Een schaafwondje. Hou het wel even in de gaten.
Balen joh. Wat gebeurde er?![]()
Ik heb vanavond een stel nare intervallen gelopen. Werd telkens uit koers geblazen en het bleef maar regenen. Vorige week zeurende scheenpijn na een clinic mobiliteit, maakte me er nogal zorgen om, maar het lijkt er vandaag met de intervallen uit gelopen te zijn? Of misschien voel ik het morgen weer. We gaan het meemaken.
Komt het met loopervaring dat je uiteindelijk de pijntjes wat beter kan duiden? Ik weet wel bv wat ik kan doen en hoe erg het is als ik stijve kuiten of een stramme linker heup heb (komt vaker voor) maar zo nu en dan heb ik ineens een pijntje waarvan ik niet weet wat het is en dan kan ik zo piekeren![]()
![]()
Toch ook maar een afspraak gemaakt voor straks na wat gepush van mensen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar de huisarts toch even gebeld. Bellen kan nooit kwaad.
Balen joh. Wat gebeurde er?
Niet heel spannend. Een man stond met zijn honden stil midden op het pad en precies voor zo'n zigzag-poortje dus ik kon er niet ruim omheen lopen. Ik moest er dus dicht langs lopen en toen beet er eentje in mijn kuit. Misschien kwam ik ook iets te hard aanlopen.
Edit: Tetanus prik en antibiotica gekregen. Het is weer wat allemaal.
[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 22-02-2024 11:46:37 ]![]()
Zolang het zeurende pijn is en geen scherpe pijn maak ik me niet direct zorgen. Behalve over hoeveel KM's ik ga missen door de eventuele extra rust.quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond een stel nare intervallen gelopen. Werd telkens uit koers geblazen en het bleef maar regenen. Vorige week zeurende scheenpijn na een clinic mobiliteit, maakte me er nogal zorgen om, maar het lijkt er vandaag met de intervallen uit gelopen te zijn? Of misschien voel ik het morgen weer. We gaan het meemaken.
Komt het met loopervaring dat je uiteindelijk de pijntjes wat beter kan duiden? Ik weet wel bv wat ik kan doen en hoe erg het is als ik stijve kuiten of een stramme linker heup heb (komt vaker voor) maar zo nu en dan heb ik ineens een pijntje waarvan ik niet weet wat het is en dan kan ik zo piekeren
[ Bericht 2% gewijzigd door Evangelion op 22-02-2024 10:11:09 ]![]()
Deze week wordt hopelijk een week van primeurtjes en andere goeie statistieken:
Eerste keer 5x lopen in 1 week
Eerste keer 60km passeren in 1 week
Eerste keer 200km passeren in 1 maand
Verder:
Zaterdag eerste keer 28km sinds 2 jaar
Voorzichtigheid geboden, maar heb er vertrouwen in
Dat blijft het allerlastigste van hardlopen, en ja je wordt er steeds beter in, maar ook ja je zult vast nog wel eens te lang doorlopen met een pijntje.quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:50 schreef Tele6 het volgende:
l nare intervallen gelopen. Werd telkens uit koers geblazen en het bleef maar regenen. Vorige week zeurende scheenpijn na een clinic mobiliteit, maakte me er nogal zorgen om, maar het lijkt er vandaag met de intervallen uit gelopen te zijn? Of misschien voel ik het morgen weer. We gaan het meemaken.
Komt het met loopervaring dat je uiteindelijk de pijntjes wat beter kan duiden? Ik weet wel bv wat ik kan doen en hoe erg het is als ik stijve kuiten of een stramme linker heup heb (komt vaker voor) maar zo nu en dan heb ik ineens een pijntje waarvan ik niet weet wat het is en dan kan ik zo piekeren
Algemene stelregel is wel, je kunt beter iets ondertraind zijn dan overtraind, of erger nog, lang geblesseerd. En zeker ook als je andere sporten doet, is vroegtijdig een training vervangen voor fietsen of zwemmen nooit een slecht idee bij een beginnend pijntje. Of gewoon overslaan en rust/herstel de prioriteit geven.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb vaak aan het begin van het lopen een pijntje hier of daar die ik niet kan duiden. Maar meestal verdwijnen die na een minuut of 10, dus daar schenk ik weinig aandacht aan. Pas als het elke keer gebeurd, of de pijn blijft de hele training aanwezig, en de keer erna ook weer, dan hou ik er rekening mee. Wat meer rust, en dan kijken hoe het gaat.quote:Op woensdag 21 februari 2024 23:50 schreef Tele6 het volgende:
Er zijn wat pijntjes die af en toe terugkomen, en waarvan ik weet wat het is en hoe ik ze moet managen (lopersknie, geirriteerde achillespees).![]()
Geen last meer van je voet?quote:Op donderdag 22 februari 2024 10:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Deze week wordt hopelijk een week van primeurtjes en andere goeie statistieken:
Eerste keer 5x lopen in 1 week
Eerste keer 60km passeren in 1 week
Eerste keer 200km passeren in 1 maand
Verder:
Zaterdag eerste keer 28km sinds 2 jaar
Voorzichtigheid geboden, maar heb er vertrouwen in![]()
Heb sinds vorige week toch weer de teensokken geprobeerd en dat lijkt toch een gouden greep. M'n sok komt daardoor niet meer in de verknelling en ik kan stukken verder lopen zonder dat m'n tenen pijn doen daardoor.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:38 schreef chasse_friet het volgende:
[..]
Geen last meer van je voet?
Zaterdag een 28km duurloop op het programma. Als ik die goed doorsta, begin ik overtuigd te raken dat ik Rotterdam kan uitlopen
[ Bericht 0% gewijzigd door Neo-Mullen op 23-02-2024 10:22:11 ]Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Zaterdag ook een lange loop van plan van zo'n 25km.
Dat is dan meteen mijn langste in kilometers en wellicht ook de langste in tijdsduur.
Heb vandaag en morgen spaghetti voor wat extra calorieën.
[ Bericht 18% gewijzigd door Nober op 22-02-2024 23:57:20 ]![]()
Zaterdag eentje van 23 km, de kortste sinds 4 weken en de kortste tot de week voor Rotterdam, 2 weken ervoor nog 29 km. Deze week een recovery week en alsnog 50 kmIk heb nog nooit zoveel gelopen maar tot nu toe gaat het goed.
![]()
Pfff ik ben toch zo klaar met deze winter. Normaal houd ik van hardlopen in de winter, maar vanochtend weer helemaal verkleumd thuis gekomen door windkracht 5 icm hagel en ijsregen..
Extra respect voor alle marathon-bikkels, dan sla je ook in het ergste weer geen training over!
Hoewel het vaak ook wel helpt om zo'n heilig vuurtje voor een groot doel te hebben.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Helemaal mee eens. De looprondes vanaf mijn huis beginnen allemaal met een stuk dijk/brug en dat is met deze wind en regen echt waardeloosquote:Op vrijdag 23 februari 2024 10:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Pfff ik ben toch zo klaar met deze winter. Normaal houd ik van hardlopen in de winter, maar vanochtend weer helemaal verkleumd thuis gekomen door windkracht 5 icm hagel en ijsregen..
Extra respect voor alle marathon-bikkels, dan sla je ook in het ergste weer geen training over!
Hoewel het vaak ook wel helpt om zo'n heilig vuurtje voor een groot doel te hebben.
Ik heb een goed hardloopregenjack met capuchon en dat is wel echt een uitkomst, maar alsnog is het niet bepaald genieten.![]()
Ik moet er niet aan denken om Rotterdam met keiharde regen/wind of 25+ graden te moeten lopen.
En ik denk dat die kans boven de 50% ligtwe wonen tenslotte in Nederland en april doet wat ie wil.
Golazo lanceert de Kelvin Kiptim foundation
https://www.nnmarathonrot(...)n-kiptum-foundation/
Ben ik te cynisch als ik hier jeuk van krijgcommerciele partij en voelt als erg snel.
Hij zal zijn familie aardig wat nagelaten hebben toch?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: