abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212291315
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
pi_212291338
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:18 schreef BOKA het volgende:
Vanochtend werd ik voor het eerst zowaar chagrijnig tijdens het lopen. Ik liep tijdens mn rondje een paar km over het strand, en ik heb echt nog nooit zo’n mul strand gehad.. werkelijk geen enkel stuk was stevig. Ik probeerde nog om te denken dat het goede mentale (en fysieke) training was, maar op het moment zelf had ik er niet veel aan. :P
Zie TT ;(
Zoveel mentale training deze winter, onze hersenen hebben spierballen straks.

Straks long run. Zal wel weer smerig hard waaien.
pi_212291640
Inmiddels de 200km gepasseerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:18 schreef BOKA het volgende:
Vanochtend werd ik voor het eerst zowaar chagrijnig tijdens het lopen. Ik liep tijdens mn rondje een paar km over het strand, en ik heb echt nog nooit zo’n mul strand gehad.. werkelijk geen enkel stuk was stevig. Ik probeerde nog om te denken dat het goede mentale (en fysieke) training was, maar op het moment zelf had ik er niet veel aan. :P
Daar zou ik ook niet blij van worden.
pi_212293528
Sterk Nober! Hier op 65 km, elke week steeds een beetje meer. Heb ook het plan gevat om weer eens te werken aan m'n squat omdat dat toch uiteindelijk ook goed moet zijn voor alle spieren van het onderstel. Doel is 80kg, vanochtend 4x5 40 kg gesquat dus ik ben op de helft :P
pi_212293699
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:53 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Zie TT ;(
Zoveel mentale training deze winter, onze hersenen hebben spierballen straks.

Straks long run. Zal wel weer smerig hard waaien.
Haha, inderdaad, ik voel mn hoofd al groeien. :P
En het waaide weer flink vandaag, met ook wat regen in het begin. Maar de laatste 8 km zowaar een zonnetje en wind mee. Al met al dus een stuk leukere loop dan gisteren.

Hier inmiddels op 330 km trouwens.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_212294111
Lekkere afstanden zeg! Ik zit op 55 zag ik. Ik had gehoopt op al wat meer, maar helaas. Afstanden per loopje gaan wel gestaag omhoog. Gister 'saaie' rondjes atletiekbaan gelopen, viel me nog best mee hoe dat ging. Ik had me alleen te warm aangekleed. Dat vond ik een goed excuus om wat nieuwe kleding aan te schaffen, maar over een week wordt het weer kouder zag ik dus ik stel nog wel even uit. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212296114
Ik liep gister een PR op de survivalrun, 6 minuten sneller dan dezelfde wedstrijd vorig jaar. Wedstrijden onderling kan je niet echt vergelijken omdat het parcours en de obstakels flink kunnen verschillen, maar wedstrijden blijven elk jaar wel min of meer hetzelfde dus ik kan wel zien dat ik t.o.v. vorig jaar beter geworden ben! *G*
Passend bij de topic titel heb ik trouwens de hele 9 km tegen kotsen aan gelopen, maar ben erin geslaagd om alles binnen te houden én een eindsprintje te doen. Wauw _O-

Vandaag vooral spierpijn in de schouders, dus wel een lekker rondje uit kunnen lopen. In de wind en regen. Maakt niet uit verder - mijn motto is "het is dan in ieder geval rustig op de paden" :P

@Nober 200 km gelopen boks *G*
Ik ga voor de 2000 km dit jaar en dat moet wel lukken op deze manier.

@Nanuke goed bezig *G*
Als je sneller wordt ga je het ook warmer krijgen dus dan kan je ook nieuwe kleren aanschaffen :D
pi_212324728
Lekker wat progressieve intervallen gelopen, toevallig precies allemaal in de oplopende tempozones volgens Strava :s)
pi_212325046
Komend weekend is carnaval. *O*
Maar daarom heb ik mn schema wel wat moeten aanpassen. De lange duurloop van zondag heb ik naar vrijdag verplaatst. Op zaterdag is het dan verkleed (een) rondje(s) rennen (ik schrijf me elk jaar in voor 2 rondjes van 5, maar vind het na 1 ronde telkens wel best. :') ).
En ipv dinsdag,woensdag en donderdag loop ik alleen op woensdag een intensieve interval.

Is bij elkaar wel een stuk minder rennen dan gepland, maar ik wandel/hos ook de nodige kilometers bij elkaar. :P

En vanaf volgende week wordt het alcohol-/snoepvrij tot Texel eind maart.
pi_212336203
Zo, vanmiddag was het echt fantastisch loopweer. Nauwelijks wind, beetje zon, niet te warm. Zo mag het wel blijven. :D
pi_212336442
Mee eens, heerlijk loopweer vandaag!
M'n jaartotaal intussen al op 250km :)
pi_212339555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:20 schreef BOKA het volgende:
Zo, vanmiddag was het echt fantastisch loopweer. Nauwelijks wind, beetje zon, niet te warm. Zo mag het wel blijven. :D
Vanavond ook een prachtig heldere frisse avond O+

Ik moest training geven en ik denk dat de mensen door hadden dat het echt weer mooi was buiten, want ik had bijna 40 man in m'n groep :o
Gelukkig een hoop ervaren leden die anderen op sleeptouw konden nemen én een assistent die de totale beginners meenam, anders had ik het niet bij kunnen benen _O- het lukt me ook maar net om hard genoeg te praten dat iedereen me hoort als we in een kring staan. Maar goed, wel gezellig en goed voor de club.
  donderdag 8 februari 2024 @ 10:44:50 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212343189
Lekker dan. Had me ingeschreven voor de Nacht van Groningen, hotel geboekt, startnummer was aangekondigd in de app, maar niet bezorgd. Zonder startnummer kan ik niet starten en de halve marathon afstand is uitverkocht. Ik hoop dat het nummer nog opduikt. Heb hier goed de balen van :( .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212343608
He gadver, dat is echt flink balen. Kan je geen contact opnemen met de organisatie?

Ik baal ook, ik heb de hele week nog niet kunnen lopen en vandaag lijkt het er ook al niet in te zitten. :(
pi_212343639
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:44 schreef SEMTEX het volgende:
Lekker dan. Had me ingeschreven voor de Nacht van Groningen, hotel geboekt, startnummer was aangekondigd in de app, maar niet bezorgd. Zonder startnummer kan ik niet starten en de halve marathon afstand is uitverkocht. Ik hoop dat het nummer nog opduikt. Heb hier goed de balen van :( .
Heb je wel aangegeven dat je het thuisgestuurd wil krijgen?

quote:
Startnummers
Indien je je voornaam op het startnummer wenst, schrijf je dan zeker in vóór 22 januari 2024. Je kunt er tot 22 januari voor kiezen om je startnummer thuisgestuurd te krijgen. Indien je hiervoor kiest ontvang je het startnummer in de week voorafgaand aan het evenement. Niet thuisgestuurd? Dan kun je het startnummer ophalen bij de startnummertent op de Ossenmarkt op zaterdag 10 februari.
pi_212343815
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2024 10:44 schreef SEMTEX het volgende:
Kan je je in zulke gevallen niet melden bij de inschrijfbalie met je bevestigingsmail?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 8 februari 2024 @ 11:25:22 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212343855
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:11 schreef chasse_friet het volgende:

[..]
Heb je wel aangegeven dat je het thuisgestuurd wil krijgen?
[..]

Ja, want de envelop was al ingescand in de PostNL app (ik zag het aan het nummer wat in het venstertje stond, dat was mijn startnummer. Vervolgens is het ergens tussen de bezorging en de bezorger kwijtgeraakt :{

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:10 schreef Nanuke het volgende:
He gadver, dat is echt flink balen. Kan je geen contact opnemen met de organisatie?

Ik baal ook, ik heb de hele week nog niet kunnen lopen en vandaag lijkt het er ook al niet in te zitten. :(
Ook gedaan, maar dat was een contactformulier. DIt is volgens mij een Golazo evenement, de brief met mijn startnummer hwad ook een afzender in Rotterdam.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 8 februari 2024 @ 11:25:39 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212343857
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 11:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Kan je je in zulke gevallen niet melden bij de inschrijfbalie met je bevestigingsmail?
Ik hoop het :( .
  donderdag 8 februari 2024 @ 11:56:39 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212344339
Heb mijn hotelboeking maar geannuleerd. Een van mijn katjes krijgt elke 24 uur medicatie toegediend en ik krijg dat niet geregeld met de reis naar Groningen en tijdig weer naar huis komen. Dit was nog niet aan de orde toen ik me opgaf voor de NvG. Dat verloren startnummer moet ik dan maar beschouwen als een teken :{ . Het zou mijn veertigste halve marathon worden, maar dat mijn katje herstelt is op dit moment iets belangrijker. Ik doe zelf wel een duurloopje dit weekend.
pi_212364027
Andere trainer begon ook gelijk over mijn loopvorm (goed, daar zijn ze trainer voor).
Je hebt een bescheiden pas. Doe je dat expres? Uhhh nee

Blijkbaar schuifel ik bijna (snelle korte passen, voeten laag bij de grond). Hij gaf er wel een positieve spin aan (efficient en low-impact, dus eenvoudiger om lang vol te houden). Voor wat het waard het is. Ik lees ook vaak dat volgens onderzoeken de ene vorm niet beter is dan de andere zolang je er niet geblesseerd door raakt. Maar ik wil best geloven in de positieve kanten van mijn vorm, dat kan mentaal alleen maar helpen richting het einde van een race. :P

Vandaag op gelet. Nu zie ik mezelf dus ongeveer zo:
SPOILER
pi_212370562
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 21:19 schreef Evangelion het volgende:
Andere trainer begon ook gelijk over mijn loopvorm (goed, daar zijn ze trainer voor).

Blijkbaar schuifel ik bijna (snelle korte passen, voeten laag bij de grond). Hij gaf er wel een positieve spin aan (efficient en low-impact, dus eenvoudiger om lang vol te houden). Voor wat het waard het is. Ik lees ook vaak dat volgens onderzoeken de ene vorm niet beter is dan de andere zolang je er niet geblesseerd door raakt. Maar ik wil best geloven in de positieve kanten van mijn vorm, dat kan mentaal alleen maar helpen richting het einde van een race. :P

SPOILER
De ultra shuffle toch? Je bent dan in ieder geval in goed gezelschap: The Legend of Cliff Young
pi_212392973
Ik zag een eekhoorn. En een kever. Ook een wieldop in een boom. Het was droog. Weer 5km in de pocket.
pi_212393164
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 21:18 schreef Nanuke het volgende:
Ik zag een eekhoorn. En een kever. Ook een wieldop in een boom. Het was droog. Weer 5km in de pocket.
Ik zie echt veel dode vogels langs de weg
Voelt als een slecht teken :')
pi_212394414
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 21:19 schreef Evangelion het volgende:

SPOILER
Tot er boomwortels op het pad zitten en dan ga je op je gezicht? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')