abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212394432
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 21:18 schreef Nanuke het volgende:
Ik zag een eekhoorn. En een kever. Ook een wieldop in een boom. Het was droog. Weer 5km in de pocket.
Eekhoorn O+

Ik heb gisterochtend 17 km gedaan, toen met vrienden een clinic over mobiliteit, en daarna met die vrienden even nog een 4 km trail voor de gezelligheid.
Ik zou mezelf 10 jaar geleden keihard uitgelachen hebben om "nog even 4 km voor de gezelligheid want ik heb nog maar 17 in de benen vandaag" _O-
Die benen zijn vandaag trouwens wel nogal stram, maar ik wijt het aan de mobiliteitsoefeningen :P
pi_212395297
quote:
15s.gif Op maandag 12 februari 2024 00:37 schreef AchJa het volgende:
Triest nieuws... ;(

[ twitter ]
Wow :o
pi_212396883
Tering... Nooit veel met top hardlopers gehad, maar omdat hij en ik allebei Rotterdam zouden lopen, was ik toch wel heel benieuwd naar wat hij neer zou zetten. Ik leefde er wel naartoe om samen aan de start te staan.

Heel triest nieuws dit.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_212396999
quote:
15s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Tering... Nooit veel met top hardlopers gehad, maar omdat hij en ik allebei Rotterdam zouden lopen, was ik toch wel heel benieuwd naar wat hij neer zou zetten. Ik leefde er wel naartoe om samen aan de start te staan.

Heel triest nieuws dit.
Ja, had je het hem het wel moeilijk gemaakt? :')
pi_212397208
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:08 schreef Bronson het volgende:

[..]
Ja, had je het hem het wel moeilijk gemaakt? :')
Uiteraard, jij niet dan? :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_212398873
quote:
15s.gif Op maandag 12 februari 2024 00:37 schreef AchJa het volgende:
Triest nieuws... ;(

[ twitter ]
Ongelofelijk! Heel triest.

twitter

[ Bericht 42% gewijzigd door Nober op 12-02-2024 12:18:29 ]
pi_212401664
Waar ik al een beetje bang voor was, sportmedisch onderzoek (voor de verplichte doktersverklaring die je nodig hebt voor een sportevenement in Frankrijk) eindigt met doorverwijzing naar de cardioloog. :')

Meer het zekere voor het onzekere vanwege familiegeschiedenis en wat dingen die net op de grens van normaal zaten voor mensen die veel sporten. Maar toch een beetje eng. Eigenlijk wist ik wel dat ik me om de zoveel tijd zou moeten laten onderzoeken vanwege dat eerste punt, maar dat natuurlijk altijd vermeden. Dus wel goed dat ik toch gegaan ben (ik overwoog al om marathons in Frankrijk dan maar te skippen :') ).

Hoop niet dat ze aanraden om minder te lopen. ;(

Verklaring kon ik wel al krijgen maar toch besloten om maar eerst ff goed te kijken.
pi_212408445
quote:
9s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:31 schreef Evangelion het volgende:
Waar ik al een beetje bang voor was, sportmedisch onderzoek (voor de verplichte doktersverklaring die je nodig hebt voor een sportevenement in Frankrijk) eindigt met doorverwijzing naar de cardioloog. :')

Meer het zekere voor het onzekere vanwege familiegeschiedenis en wat dingen die net op de grens van normaal zaten voor mensen die veel sporten. Maar toch een beetje eng. Eigenlijk wist ik wel dat ik me om de zoveel tijd zou moeten laten onderzoeken vanwege dat eerste punt, maar dat natuurlijk altijd vermeden. Dus wel goed dat ik toch gegaan ben (ik overwoog al om marathons in Frankrijk dan maar te skippen :') ).

Verklaring kon ik wel al krijgen maar toch besloten om maar eerst ff goed te kijken.
Alleen maar goed dat dit uitgebreid gecheckt wordt! Ze gaan je echt niet zomaar zeggen om te stoppen met hardlopen, stilzitten is vaak veel schadelijker.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212414757
Vandaag de 5.000km gepasseerd sinds ik begonnen ben met hardlopen 2 jaar, 10 maanden en 14 dagen geleden.

In totaal 498 loopjes over gedaan, uitkomend op iets meer dan 10km gemiddeld.
pi_212415118
Dat zijn mooie statistieken!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212415490
quote:
9s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:31 schreef Evangelion het volgende:

Sterkte, moet er niet aan denken om met mijn hobby te moeten stoppen.
pi_212418078
@wyccie en ik gaan naar de Olympische Spelen in Parijs. Zeer veel atletiek, waaronder de 100 m mannen, 200 m vrouwen, 400 meter horden vrouwen en wyccie is ingeloot voor de marathon, die dit keer ook opengesteld wordt voor recreanten *G* (op de avond ervoor).
pi_212419388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:39 schreef Zwabberhark het volgende:
wyccie is ingeloot voor de marat
Ow wat vet! Zelf ook gigaveel van die challenges gedaan, maar helaas geen ticket gewonnen :D Superveel plezier!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_212420613
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:39 schreef Zwabberhark het volgende:
@:wyccie en ik gaan naar de Olympische Spelen in Parijs. Zeer veel atletiek, waaronder de 100 m mannen, 200 m vrouwen, 400 meter horden vrouwen en wyccie is ingeloot voor de marathon, die dit keer ook opengesteld wordt voor recreanten *G* (op de avond ervoor).
Heel vet! Ik had ook meegedaan met de challenges, hoewel ik niet weet of ik het nou goed snapte die app. Maar ook niet ingeloot, wel beter voor de portemonnee ook :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 14 februari 2024 @ 10:17:26 #41
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_212420741
*O*
Ingeschreven voor 4,2km van Rotterdam en de 5km van Leiden.
De 4,2km komt misschien net te vroeg om helemaal volledig hard te lopen dus die doe ik wellicht met een interval erin.

Ik maak wel echt voortgang nu ik een personal trainer heb die meekijkt met m’n trainingen.

3 januari eerste training gedaan en gisteren bv dit gelopen:

3 minuten wandelen
10 minuten hardlopen (heel rustig)
4 minuten wandelen
8 minuten hardlopen (heel rustig)
5 minuten wandelen
6 minuten hardlopen (heel rustig)
6 minuten wandelen
4 minuten hardlopen (tempo 70%)
2 minuten wandelen

Liep mezelf helemaal stuk op die 70%, veels te snel gestart.
:o

Nou een maand geleden kon ik geen 10min hardlopen, ook niet rustig :'(
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_212425498
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 10:17 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Nou een maand geleden kon ik geen 10min hardlopen, ook niet rustig :'(
Dat is toch juist heel goed! ^O^

Ik ga dadelijk weer mn eerste loopje doen na carnaval. Op zaterdag nog wel verkleed gelopen maar dat was (zoals verwacht) best een drama; veel te warm gekleed en nog niet helemaal nuchter. Dus wederom de 10 km niet gehaald en al na 1 rondje van 5 afgehaakt. :')
Wel veel stappen gezet in de afgelopen dagen!
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_212434506
Dat lopen viel gisteren niet heel erg tegen. Benieuwd hoe de intervallen vandaag gaan.

Maar komend weekend zit ik weer met een planningsprobleem.. Normaal loop ik op zondag m'n lange duurloop. Ik kan die dag alleen echt echt niet ivm andere verplichtingen (en ik ga niet om 3:00 's nachts opstaan :') ). Een dag verplaatsen schopt alleen heel de week erop omver..
Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen?

Oorspronkelijk planning (vanaf komend weekend dus):
zaterdag 15 km intensieve duurloop
zondag 25 km extensieve duurloop
maandag rust
dinsdag 2 keer (6x1 km interval)
woensdag 20 km extensieve duurloop
donderdag 2 x 5 km tempoloop
vrijdag rust
zaterdag 17 km intensieve duurloop
zondag 30 km extensieve duurloop

Hoe kan ik hiermee schuiven? Welke loop kan ik het beste overslaan?
Misschien ipv de komende 15 km die extensieve 25 km doen? En dan zondag en maandag rust en daarna het schema weer oppakken?
Of de 25 km naar maandag verplaatsen en dan 1 van de intervallen of tempolopen eruit gooien?
pi_212434884
Heb je altijd 3 zware sessies op di-wo-do? :o
pi_212434984
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 12:04 schreef Evangelion het volgende:
Heb je altijd 3 zware sessies op di-wo-do? :o
Sinds een paar weken wel ja. Die loop op woensdag is trouwens ontzettend rustig: 10/15% langzamer dan mn beoogde wedstrijdtempo (wat al niet hoog ligt), dus dat voelt meer als herstellen.
pi_212435179
Hardcore :P

Ik loop ook een easy 20 tot 24 op woensdag na een workout op dinsdag maar vanwege de afstand tel ik het wel als zware dag. Dus di wo vr zo zwaar.

De long run op zaterdag doen (evt wat langer als je 2 dagen rust hebt) lijkt me het makkelijkste om in te passen.
pi_212435571
Met zoveel lange trainingen in je schema is eentje overslaan echt geen ramp ;) Ik zou ook de zondag naar zaterdag halen, eventueel kun je er nog een combi van maken, intensieve blokken met langer inlopen waardoor je toch de 25km haalt.
pi_212437910
Thanks voor de tips. Ga inderdaad op zaterdag die 25 doen, met wat intensievere blokken ertussen. Heb daarna toch weer 2 dagen om bij te komen. ;)
  vrijdag 16 februari 2024 @ 20:47:46 #49
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212456793
Vond dit een erg gaaf en inspirerend filmpje:

17 jaar om een marathon in onder 3 uur te rennen. Wat een vasthoudendheid.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_212457524
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Vond dit een erg gaaf en inspirerend filmpje:

17 jaar om een marathon in onder 3 uur te rennen. Wat een vasthoudendheid.
Ja!

In 2013 lag ik 9 dagen in het ziekenhuis met een gebroken femur na een motorongeluk. Een vriend van vroeger stuurde een youtubefilmpje van een of andere Casey Neistat door als tijdverdrijf in het ziekenhuis. Ik klikte een beetje door en zag een hardloopfilmpje waarin je een rontgenfoto ziet met precies dezelfde pin in het been als ik nu een paar dagen had (een gammanagel. Beetje googlen en doorklikken en ik zag dat hij marathons rende. Fuck, dan kan ik dat ook, dacht ik. Na 5 maanden revalideren moest ik kleine stukjes rennen op de loopband bij de fysio, dat werden een paar minuten, en na een paar weken werden dat buitenrondjes van 5km. Casey werd ondertussen een van de bekendste youtubers en die marathon zat nog steeds in mijn achterhoofd. Een paar keer begonnen met trainen maar steeds blessures.. maar in 2019 toch echt mijn eerste gerend. Sindsdien hangt de pin die in mijn been zat op een prominente plek (nu de wc :P ) met alle hardloopmedailles eraan/ernaast *O*

Honderden filmpjes van hem gezien door de jaren heen, hij heeft het vaak over hardlopen, deze is een van mijn favorieten, alleen het soundtrackje al.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')