abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212290368
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:02 schreef MichaelScott het volgende:
Gewoon die trekkers in beslag nemen en vernietigen. Dat gebeurt ook met voertuigen die door andere criminelen gebruikt worden.
Die trekkers zijn meestal geleast.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_212290429
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 14:53 schreef grimselman het volgende:

[..]
Dat klopt maar vind ik niet echt een argument. We importeren ook veel. Dat gaat om voedsel dat we niet in Nederland kunnen verbouwen zoals olijven, koffie, thee, bananen. Wij zijn dan weer heel goed in pootaardappelen.
Thee bananen en zelfs rijst verbouwen we hier al koffie zal ook wel lukken als iemand er zijn zinnen opzet.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_212290502
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:53 schreef vipergts het volgende:

[..]
Staat er iets in de leasevoorwaarden over rijden over snelwegen en/of veroorzaken van verkeersopstoppingen?

zo ja: ontbinden leasecontract plus boete en op de zwarte lijst.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 4 februari 2024 @ 11:28:55 #54
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212290911
quote:

[..]
Ik zie het probleem niet, schade kan verhaald worden op de zielige boer.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_212291160
quote:

[..]
De lto heeft altijd zijn oren naar de grote jongen laten hangen. Altijd maar meer en komt later wel
Zoals eigenlijk alle partijen. Een LTO die nu vooral constructief meedenkt zou enorm helpen.
  Moderator zondag 4 februari 2024 @ 14:43:45 #56
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_212293745
begrijp de boer wel.

Vroeger was de boer veel belangrijker.

Laten we terug gaan naar een winterse 1962. Op het menu staat een Aardappelen, worst en appelmoes

Je ging naar de boer achter je aardappelen. Naar de slager (die meestal rechtstreeks kocht van de boer) achter je worsten.

En je ging fruithalen bij de fruitboer, fruitwinkelen. Waarvan je appelmoes maakt.

Nu wordt alles gekocht in de overmachtige supermarkt.

Die aan veel te lage prijzen kopen van de boeren
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_212294157
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Staat er iets in de leasevoorwaarden over rijden over snelwegen en/of veroorzaken van verkeersopstoppingen?

zo ja: ontbinden leasecontract plus boete en op de zwarte lijst.
Dat vraag ik me dus ook af. Je mag er sowieso niet mee op de snelweg dat zou al reden genoeg moeten zijn.
  zondag 4 februari 2024 @ 15:13:21 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_212294332
Bij de avondklokrellen waren maanden celstraf via snelrecht en flinke schadeclaims ook geen enkel issue.

Hoezo dat middel hier niet inzetten? Hoe langer je dit door laat etteren hoe erger het wordt en hoe meer groeperingen hetzelfde truukje gaan uitvoeren om democratische beslissingen aan te vechten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_212294444
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
begrijp de boer wel.

Laten we terug gaan naar een winterse 1962. Op het menu staat een Aardappelen, worst en appelmoes

Je ging naar de boer achter je aardappelen. Naar de slager (die meestal rechtstreeks kocht van de boer) achter je worsten.

En je ging fruithalen bij de fruitboer, fruitwinkelen. Waarvan je appelmoes maakt.

Wist je overigens dat Belgie en Nederland de twee grootste aardappelimporteurs ter wereld zijn? We hebben de boer dus helemaal niet nodig voor aardappels want we halen ze vanuit Frankrijk, Indonesie, Argentinie en nog wat andere landen. Voor vlees hebben we de boeren ook al niet nodig want NL is de grootste vleesexporteur van de EU, wat jij s'avonds op je bordje hebt liggen komt waarschijnlijk uit Frankrijk of Italie. Veel van die bedrijven kunnen dus eigenlijk gewoon opgedoekt worden want ze dienen de binnenlandse markt in ieder geval totaal niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 4 februari 2024 @ 15:22:44 #60
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_212294515
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
begrijp de boer wel.

Zo simpel is het natuurlijk niet. De belangen van de grote Agro en de banken hebben ook een enorm aandeel gehad in deze enorme shitshow. En veel boeren wisten natuurlijk ook al decennia dat deze manier van bedrijfsvoering eigenlijk niet kan.
Dit, dus.
pi_212294633
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wist je overigens dat Belgie en Nederland de twee grootste aardappelimporteurs ter wereld zijn? We hebben de boer dus helemaal niet nodig voor aardappels want we halen ze vanuit Frankrijk, Indonesie, Argentinie en nog wat andere landen. Voor vlees hebben we de boeren ook al niet nodig want NL is de grootste vleesexporteur van de EU, wat jij s'avonds op je bordje hebt liggen komt waarschijnlijk uit Frankrijk of Italie. Veel van die bedrijven kunnen dus eigenlijk gewoon opgedoekt worden want ze dienen de binnenlandse markt in ieder geval totaal niet.
Goed punt wel.

Selectief shoppen met cijfertjes.
  zondag 4 februari 2024 @ 15:31:41 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212294649
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Goed punt wel.

Selectief shoppen met cijfertjes.
Haha dan komt er iemand met argumenten en antwoord je weer met onzin. Tekenend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212294732
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Haha dan komt er iemand met argumenten en antwoord je weer met onzin. Tekenend.
Het is niet eens een argument. Het is een vaststelling van feiten waarbij alleen gekeken wordt naar een minimale selectie aan feiten.
  zondag 4 februari 2024 @ 17:44:30 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212296844
quote:

Wist je overigens dat Belgie en Nederland de twee grootste aardappelimporteurs ter wereld zijn? We hebben de boer dus helemaal niet nodig voor aardappels want we halen ze vanuit Frankrijk, Indonesie, Argentinie en nog wat andere landen.
quote:
Import vrijwel geheel bestemd voor industrie

Nederland importeert ook veel consumptie aardappelen. Die gaan vervolgens vooral naar de industrie.
De aardappelen op mijn bord komen gewoon hier uit Fryslân... En als je naar de Jumbo gaat komen ze het hele jaar door uit Nederland:

quote:
Voor vlees hebben we de boeren ook al niet nodig want NL is de grootste vleesexporteur van de EU, wat jij s'avonds op je bordje hebt liggen komt waarschijnlijk uit Frankrijk of Italie. Veel van die bedrijven kunnen dus eigenlijk gewoon opgedoekt worden want ze dienen de binnenlandse markt in ieder geval totaal niet.
Ik haal mijn vlees bij de lokale slager hier. Daar vind je geen import vlees.

Daarbij zijn de boerenprotesten in het buitenland vnl vanwege het Mercosur-akkoord waardoor landen als bv. Argentinie en Brazilie een voordeel genieten en niet gebonden zijn aan allerlei regelgeving. Ergo, we gaan de nationale vleessector de nek omdraaien ten faveure van landen waar nog niet de helft van de regels geldt, nee dat is een lekkere trade off natuurlijk...

Zie als voorbeeld de terugroepactie van de AH spinazie:

twitter

De Appie zet heel sneaky niet het land van herkomst in het bericht maar als je even wat verder graaft blijkt deze spinazie dus uit Spanje te komen (logisch ook aangezien het spinazie seizoen van maart tot november loopt) waar neonicotinoïde wel is toegestaan. Dit itt Nederland.

quote:
Spinazie is het hele jaar door te koop, maar het seizoen in Nederland is van maart tot november. Van maart tot november wordt de spinazie van Nederlandse akkers gehaald en de in de maanden erna uit Spanje geïmporteerd.
Spinazie
pi_212296870
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 13:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Biologische boeren zijn wel liev.
Ja. Die zien soms de koe als knuffelbeest ik ook trouwens.
pi_212296969
quote:

[..]
Nee, dat is onzin. Er is gewoon onzinnig veel import en export over en weer, buiten de grensregios. Maar je moet niet denken dat die ever closer union tussen de volkeren van de EU (niet tussen regeringen en bestuurslagen overigens, dat is in strijd met het verdrag) betekent dat Fransen en Italianen zich druk gaan maken over onze lege magen wanneer puntje bij paaltje komt. En als ze die zorg al overnemen wanneer de Nederlandse staat heeft gefaald, dan staat daar een prijs tegenover. Je moet gewoon zorgen dat je je eigen volk kan voeden.

Natuurlijk moeten we niet de varkens voor de Chinese markt hier blijven produceren. Maar als zuivelland moeten we misschien ook gewoon iets minder kalfsvlees exporteren om dan vervolgens te denken dat schnitzels van varken zijn. Meer in het seizoen eten ook. Bij de viskraam misschien ook wat meer kijken naar wat er gevangen is dan wat in het recept staat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 4 februari 2024 @ 17:56:57 #67
38496 Perrin
pi_212296973
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. Die zien soms de koe als knuffelbeest ik ook trouwens.
pi_212296981
quote:
17s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit gaat mij wat te ver.
  zondag 4 februari 2024 @ 18:00:40 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212297011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 13:19 schreef Perrin het volgende:
Biologische boeren zijn wel liev.
Op papier lijkt dat natuurlijk heel schattig maar de praktijk is net wat weerbarstiger.

quote:
Boeren zonder (kunst)mest, kan dat?

Er is veel maatschappelijke discussie over de landbouwproductiewijze en over de vraag of het niet anders kan of moet. Transitie, duurzaamheid, kringlooplandbouw, intensivering, natuurinclusief, het zijn slechts een paar termen die met regelmaat terugkeren.

De komende tijd willen we met een serie vraaggesprekken vanuit de WUR bijdragen aan deze discussies over de dilemma’s en grote vragen die er zijn rondom (duurzame) landbouw en voedselvoorziening. Op deze manier willen we laten zien wat er speelt en waarom, wat mogelijke oplossingen zijn en hoe daar aan gewerkt wordt. Het eerste gesprek is met Pieter de Wolf, projectleider van de Boerderij van de Toekomst, van huis uit agronoom en al zijn hele werkzame leven bezig met nutriëntenkringlopen en gemengde (bedrijfs)systemen. We gaan het hebben over mest, en specifiek over stikstofkunstmest.
Meer achter de link.
pi_212297513
quote:
17s.gif Op zondag 4 februari 2024 17:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat is hier overlegt tevoren?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 5 februari 2024 @ 21:34:10 #71
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_212312521
De terroristen zijn weer boos hoor, overal op snelwegen en N-wegen staat zooi in de hens.

Inzetten dat leger.
  maandag 5 februari 2024 @ 21:41:48 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212312666
quote:
Opnieuw boerenprotest op A7 bij Purmerend, snelweg richting Hoorn geblokkeerd

De A7 is ter hoogte van de Purmerend in de richting van Hoorn geblokkeerd. Zo'n 25 trekkers zijn daar de snelweg op gegaan om te protesteren.

De boeren hebben hooibalen en autobanden in brand gestoken. De weg is volledig geblokkeerd. Het verkeer wordt via een op- en afrit langs de blokkade geleid. Agenten gaan nu met de boeren in gesprek, meldt een politiewoordvoerder.

Tekst gaat verder na de video

Afgelopen vrijdag en zaterdag was op de A7 ook een boerenprotest. Vrijdag hadden boeren pamfletten bij zich met hun standpunten. Op nummer één stond het terugdraaien van de Green Deal. Ook zijn de boeren ontevreden over regels over bemesting en bufferstroken.

Mestbeleid
Door het vernieuwde mestbeleid mogen boeren nu geen mest meer verspreiden in de buurt van sloten. Rond alle sloten is nu een zogeheten bufferzone, een strook land die boeren niet meer kunnen gebruiken. NH sprak daarover eerder vandaag boer Barry:

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ng-hoorn-geblokkeerd
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 5 februari 2024 @ 21:45:11 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212312718
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 5 februari 2024 @ 21:46:29 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212312740
twitter
  maandag 5 februari 2024 @ 21:47:31 #75
38496 Perrin
pi_212312759
quote:
81s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:46 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Landbouwersslopers.

pi_212312770
Nu wordt XR boos :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 februari 2024 @ 21:48:46 #77
426493 crew  PippenScottie
pi_212312784
quote:
81s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Agenten gaan in gesprek :')
My friends all drive horses
  Redactie Sport / Supervogel maandag 5 februari 2024 @ 21:51:50 #78
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_212312849
Teringproleten

WAAR IS HET LEGER??
  maandag 5 februari 2024 @ 21:54:05 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_212312877
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:48 schreef StephanL het volgende:
Nu wordt XR boos :D
Oh nee!!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_212312882
quote:
81s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:46 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
De klootzaks ! Natuurlijk roep ik dat momenteel niet uit het raam.. :D
pi_212312950
quote:
18s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Landbouwersslopers.

[ afbeelding ]

dit zijn gewoon terroristen.
pi_212312957
Lees wel een melding van een enkele boer die een bekeuring van 400 euro op zak heeft.
Het kan dus wel. Genoeg kentekens te zien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_212313049
twitter

Grimmig.
pi_212313095
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:06 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Grimmig.
Achterlijk.
pi_212313099
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Lees wel een melding van een enkele boer die een bekeuring van 400 euro op zak heeft.
Zouden ze bij de politie al slim genoeg zijn om eens met aantal drones al de overtredingen eens goed op beeld te zetten? Dan kun je tenminste gerichte actie ondernemen.
pi_212313118
Waar hebben die kneuzen nou weer last van
pi_212313120
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bekeuring? Dit lijkt me ruim voldoende voor minimaal een nachtje cel
pi_212313211
Ruim die terroristen maar op. ^p^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_212313319
De publieke opinie slaat om
pi_212313342
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:10 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Bekeuring? Dit lijkt me ruim voldoende voor minimaal een nachtje cel
Een flinke waslijst aan bekeuringen thuis is veel effectiever en voordeliger.

- Tractor op de snelweg.
- Lopen op de snelweg.
- Blokkeren van de snelweg
- Parkeren op de vluchtstrook.
- Afvaldumping
- Afvalverbranding zonder vergunning.

Daarnaast uiteraard nog schadevergoeding voor beschadiging van het wegdek.

Loopt lekker op.

[ Bericht 11% gewijzigd door Steven_Stil op 05-02-2024 22:32:13 ]
pi_212313433
Bekeuren :') ze zijn geweldloos :P
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 februari 2024 @ 22:34:30 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212313496
Oh, daarom hoorde ik even de brandweer, ze staan hier blijkbaar ook de boel in de hens te steken :+

Ach, ze zullen vast niet moeten werken morgen, hebben ze even wat te doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212313501
quote:
3s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:24 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Een flinke waslijst aan bekeuringen thuis is veel effectiever en voordeliger.

- Tractor op de snelweg.
- Lopen op de snelweg.
- Blokkeren van de snelweg
- Parkeren op de vluchtstrook.
- Afvaldumping
- Afvalverbranding zonder vergunning.

Daarnaast uiteraard nog schadevergoeding voor beschadiging van het weg dek.

Loopt lekker op.
Vandalisme is alvast een misdrijf. Brandstichting ook.
pi_212313507
quote:
9s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:34 schreef heywoodu het volgende:
Oh, daarom hoorde ik even de brandweer, ze staan hier blijkbaar ook de boel in de hens te steken :+

Ach, ze zullen vast niet moeten werken morgen, hebben ze even wat te doen.
Brandjes rond afslag t harde ja.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 februari 2024 @ 22:36:18 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_212313515
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Brandjes rond afslag t harde ja.
Oh daar ook? Bij afslag Elspeet ook bij de rotonde(s) :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 5 februari 2024 @ 22:37:14 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212313523
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:29 schreef StephanL het volgende:
Bekeuren :') ze zijn geweldloos :P
XR ook.
Moeten de boeren weggeknuppeld worden, net zoals jij zo graag wil bij XR demonstraties?
pi_212313530
Ben maar lid geworden van FDF
pi_212313532
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:34 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Vandalisme is alvast een misdrijf. Brandstichting ook.
Die pluk je dan na het bekijken van de dronebeelden van hun bed wanneer daar genoeg bewijs voor is.
  maandag 5 februari 2024 @ 22:39:46 #99
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_212313565
quote:
81s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:41 schreef Starhopper het volgende:
Agenten gaan nu met de boeren in gesprek,
:')

Zullen ze aan alle eisen van de boeren voldoen? Vluchtautotractor regelen enzo?
  maandag 5 februari 2024 @ 22:40:46 #100
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_212313584
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 22:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh daar ook? Bij afslag Elspeet ook bij de rotonde(s) :P
Ah die wist ik dan weer niet, zullen ze daar naar toe zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')