abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212276847
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 15:44 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Dan verenig je je en ga je met de overheid in gesprek in plaats van allemaal snelwegen te blokkeren. De boeren zouden de eerste zijn die dat gedrag van bijvoorbeeld een Extinction Rebellion zouden afkeuren, maar doen het vervolgens zelf wel.

Het bedrijf waar ik werk heeft ook continue te maken met veranderende wetgeving, ook wetgeving die, als het eerste voorstel dat op tafel ligt zou worden aangenomen in sommige gevallen zou zorgen dat (zonder compensatie) die hele sector om zou vallen. Dan verenig je je als sector en ga je daarna het gesprek aan ipv burgertje pesten. En ja, dit is ook een sector waar heel Nederland van afhankelijk is voor haar eerste levensbehoefte.
Is dat niet al eens geprobeerd dan?

(ik weet het echt niet)
pi_212276850
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 15:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar dat is voor de meeste boeren ook helemaal geen probleem. waar zij wel een probleem mee hebben is de vaagheid rondom allerlei regeltjes en regelingen waar een normaal mens gewoon niet meer doorheen komt zonder enige juridische opleiding genoten te hebben.
Het probleem wat boeren vandaag de dag hebben is dat zij hun bedrijf contiue aan moeten passen aan veranderende wetgeving, enorme bakken met geld er tegen aan smijten en vervolgens de overheid wéér een regeltje bij verzint.
Dan kun je wel je bedrijf stoppen maar als dat bedrijf al generaties lang in handen is dan is dat zo makkelijk vaak niet. Het probleem wat de overheid met de regeltjesdruk zelf gecreëerd heeft is dat je eigenlijk alleen nog maar rendabel kunt zijn als je aan schaalvergroting doet. Als meen dan vervolgens gaat zeggen dat die grote veestallen maar op moeten rotten, dan kun je je toch ook wel een voorstelling maken hoe dat valt bij die veehouderijen?
Eens, het is natuurlijk wel zo dat alle partijen weten waar de pijnpunten liggen.
De politiek deed vaak aan schipperen met regeltjes, maar dat was ook vaak om juist de boeren tegemoet te komen. De pleister die er nu af moet zit er al vele jaren en is steeds vaster gaan zitten.
pi_212276860
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 15:50 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]

(ik weet het echt niet)
Ja natuurlijk is dat (meermaals) geprobeerd
pi_212277140
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 13:36 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Die mensen uit de stad kunnen sprinkhanen eten.

[ afbeelding ]

Jij bent dus duidelijk zo'n boer die normale mensen niet al te groot en te sterk en dus niet te snel wil hebben.
  zaterdag 3 februari 2024 @ 16:26:15 #37
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212277198
twitter

Er is een radicaal groepje boeren, waar je als boer niet blij mee moet zijn. Die lijken trouwens meer op FvD te zitten dan BBB
pi_212277763
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 16:26 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Er is een radicaal groepje boeren, waar je als boer niet blij mee moet zijn. Die lijken trouwens meer op FvD te zitten dan BBB
Zijn dat reacties van mede-boeren of gewoon "toetsenbordhelden"?
pi_212277801
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 15:50 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]

(ik weet het echt niet)
Ja, maar lopen van tafel als er niet aan hun eisen wordt voldaan
  zaterdag 3 februari 2024 @ 20:17:40 #40
3542 Gia
User under construction
pi_212281079
Vandaag nog een boer gespekt. Kaas, ijs en vla gekocht, gemaakt van melk van eigen koeien.
Heerlijk!
  zaterdag 3 februari 2024 @ 20:23:25 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212281253
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 17:13 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zijn dat reacties van mede-boeren of gewoon "toetsenbordhelden"?
Waarschijnlijk als boeren verklede antifa om de echte boeren in een kwaad daglicht te brengen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212282690
"Budget bin Laden" Mark van den Oever is een kerstbomenverkoper.
Hij verdiende maarliefst 3 ton met de verkoop van boze-boeren merchandise.

Het begrip opruiing is mij nog niet helemaal duidelijk. Die kerel doet de ene na de andere oproep en de snelweg staat vast.
Een vrouw uit Friesland kreeg ooit eens 90 uur taakstraf voor 1 zo'n oproep.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_212283804
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 20:17 schreef Gia het volgende:
Vandaag nog een boer gespekt. Kaas, ijs en vla gekocht, gemaakt van melk van eigen koeien.
Heerlijk!
Voor boeren zijn dat kliekjes, want men krijgt daar geen vol gevoel van, zelf eten en drinken de boeren beter en voedzamer voedsel.
pi_212289257
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

Het begrip opruiing is mij nog niet helemaal duidelijk. Die kerel doet de ene na de andere oproep en de snelweg staat vast.
Een vrouw uit Friesland kreeg ooit eens 90 uur taakstraf voor 1 zo'n oproep.
Ik snap ook niet dat andere protesten van de weg afgehaald worden, vaak al na een uur, en de boeren gewoon dagenlang hun gang mogen gaan. Ik snap dat trekkers van de weg halen wel even lastiger is dan een paar milieuactivisten te voet, maar ik zie niet eens een poging gedaan worden. Intussen kosten de boeren andere bedrijfstakken geld met al die blokkades.
pi_212289276
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 16:26 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

FDF had bij de afgelopen verkiezingen kandidaat #3 geleverd voor BVNL achter de nummer 2 Henk Krol.
pi_212289295
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 15:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar dat is voor de meeste boeren ook helemaal geen probleem. waar zij wel een probleem mee hebben is de vaagheid rondom allerlei regeltjes en regelingen waar een normaal mens gewoon niet meer doorheen komt zonder enige juridische opleiding genoten te hebben.
Het probleem wat boeren vandaag de dag hebben is dat zij hun bedrijf contiue aan moeten passen aan veranderende wetgeving, enorme bakken met geld er tegen aan smijten en vervolgens de overheid wéér een regeltje bij verzint.
Dan kun je wel je bedrijf stoppen maar als dat bedrijf al generaties lang in handen is dan is dat zo makkelijk vaak niet. Het probleem wat de overheid met de regeltjesdruk zelf gecreëerd heeft is dat je eigenlijk alleen nog maar rendabel kunt zijn als je aan schaalvergroting doet. Als meen dan vervolgens gaat zeggen dat die grote veestallen maar op moeten rotten, dan kun je je toch ook wel een voorstelling maken hoe dat valt bij die veehouderijen?
Dat is 100% de schuld van de boeren en hun belangenorganisaties zelf. Zij komen zelf al vele decennia met allerlei nepoplossingen die totaal niet helpen omdat ze het zelf zogenaamd wel beter weten.
pi_212289330
Kennelijk hoeven boeren zich nergens aan te houden.
De milieu maatregelen waar ze zich aan moeten houden stellen vaak maar heel weinig voor, maar kennelijk is dat al te veel.
pi_212289756
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 09:01 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ik snap ook niet dat andere protesten van de weg afgehaald worden, vaak al na een uur, en de boeren gewoon dagenlang hun gang mogen gaan. Ik snap dat trekkers van de weg halen wel even lastiger is dan een paar milieuactivisten te voet, maar ik zie niet eens een poging gedaan worden. Intussen kosten de boeren andere bedrijfstakken geld met al die blokkades.
Wat een verschil in aanpak, vind je ook niet?
Er was een man thuis opgepakt in Castricum die een oproep op Twitter had gedaan om op de A12 te demonstreren.
En deze meneer van den Oever, zegmaar de budget bin Laden, blijft buiten schot.
  zondag 4 februari 2024 @ 10:02:12 #49
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212289782
Gewoon die trekkers in beslag nemen en vernietigen. Dat gebeurt ook met voertuigen die door andere criminelen gebruikt worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_212290356
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 14:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat is ook mijn ervaring met veel boeren.
Die voelen zich vaak ook niet zo verbonden met de BBB en die boerenorganisaties die deze protesten optuigen.

In mijn optiek moet er vooral iemand opstaan binnen de lto die realistisch op gaat komen voor de boeren. Die Sjaak die nu daar de boel aanvoert lijkt mij iets teveel op 1 van 50plus in zijn doen en laten. Nu kan ik mij hierin vergissen en pakt lto zijn taak goed op, dat weet ik zo niet.
De lto heeft altijd zijn oren naar de grote jongen laten hangen. Altijd maar meer en komt later wel
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_212290368
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:02 schreef MichaelScott het volgende:
Gewoon die trekkers in beslag nemen en vernietigen. Dat gebeurt ook met voertuigen die door andere criminelen gebruikt worden.
Die trekkers zijn meestal geleast.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_212290429
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2024 14:53 schreef grimselman het volgende:

[..]
Dat klopt maar vind ik niet echt een argument. We importeren ook veel. Dat gaat om voedsel dat we niet in Nederland kunnen verbouwen zoals olijven, koffie, thee, bananen. Wij zijn dan weer heel goed in pootaardappelen.
Thee bananen en zelfs rijst verbouwen we hier al koffie zal ook wel lukken als iemand er zijn zinnen opzet.
pi_212290502
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 10:53 schreef vipergts het volgende:

[..]
Staat er iets in de leasevoorwaarden over rijden over snelwegen en/of veroorzaken van verkeersopstoppingen?

zo ja: ontbinden leasecontract plus boete en op de zwarte lijst.
  zondag 4 februari 2024 @ 11:28:55 #54
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_212290911
quote:

[..]
Ik zie het probleem niet, schade kan verhaald worden op de zielige boer.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_212291160
quote:

[..]
De lto heeft altijd zijn oren naar de grote jongen laten hangen. Altijd maar meer en komt later wel
Zoals eigenlijk alle partijen. Een LTO die nu vooral constructief meedenkt zou enorm helpen.
  Moderator zondag 4 februari 2024 @ 14:43:45 #56
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_212293745
begrijp de boer wel.

Vroeger was de boer veel belangrijker.

Laten we terug gaan naar een winterse 1962. Op het menu staat een Aardappelen, worst en appelmoes

Je ging naar de boer achter je aardappelen. Naar de slager (die meestal rechtstreeks kocht van de boer) achter je worsten.

En je ging fruithalen bij de fruitboer, fruitwinkelen. Waarvan je appelmoes maakt.

Nu wordt alles gekocht in de overmachtige supermarkt.

Die aan veel te lage prijzen kopen van de boeren
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_212294157
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Staat er iets in de leasevoorwaarden over rijden over snelwegen en/of veroorzaken van verkeersopstoppingen?

zo ja: ontbinden leasecontract plus boete en op de zwarte lijst.
Dat vraag ik me dus ook af. Je mag er sowieso niet mee op de snelweg dat zou al reden genoeg moeten zijn.
  zondag 4 februari 2024 @ 15:13:21 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_212294332
Bij de avondklokrellen waren maanden celstraf via snelrecht en flinke schadeclaims ook geen enkel issue.

Hoezo dat middel hier niet inzetten? Hoe langer je dit door laat etteren hoe erger het wordt en hoe meer groeperingen hetzelfde truukje gaan uitvoeren om democratische beslissingen aan te vechten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_212294444
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
begrijp de boer wel.

Laten we terug gaan naar een winterse 1962. Op het menu staat een Aardappelen, worst en appelmoes

Je ging naar de boer achter je aardappelen. Naar de slager (die meestal rechtstreeks kocht van de boer) achter je worsten.

En je ging fruithalen bij de fruitboer, fruitwinkelen. Waarvan je appelmoes maakt.

Wist je overigens dat Belgie en Nederland de twee grootste aardappelimporteurs ter wereld zijn? We hebben de boer dus helemaal niet nodig voor aardappels want we halen ze vanuit Frankrijk, Indonesie, Argentinie en nog wat andere landen. Voor vlees hebben we de boeren ook al niet nodig want NL is de grootste vleesexporteur van de EU, wat jij s'avonds op je bordje hebt liggen komt waarschijnlijk uit Frankrijk of Italie. Veel van die bedrijven kunnen dus eigenlijk gewoon opgedoekt worden want ze dienen de binnenlandse markt in ieder geval totaal niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 4 februari 2024 @ 15:22:44 #60
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_212294515
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
begrijp de boer wel.

Zo simpel is het natuurlijk niet. De belangen van de grote Agro en de banken hebben ook een enorm aandeel gehad in deze enorme shitshow. En veel boeren wisten natuurlijk ook al decennia dat deze manier van bedrijfsvoering eigenlijk niet kan.
Dit, dus.
pi_212294633
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wist je overigens dat Belgie en Nederland de twee grootste aardappelimporteurs ter wereld zijn? We hebben de boer dus helemaal niet nodig voor aardappels want we halen ze vanuit Frankrijk, Indonesie, Argentinie en nog wat andere landen. Voor vlees hebben we de boeren ook al niet nodig want NL is de grootste vleesexporteur van de EU, wat jij s'avonds op je bordje hebt liggen komt waarschijnlijk uit Frankrijk of Italie. Veel van die bedrijven kunnen dus eigenlijk gewoon opgedoekt worden want ze dienen de binnenlandse markt in ieder geval totaal niet.
Goed punt wel.

Selectief shoppen met cijfertjes.
  zondag 4 februari 2024 @ 15:31:41 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212294649
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Goed punt wel.

Selectief shoppen met cijfertjes.
Haha dan komt er iemand met argumenten en antwoord je weer met onzin. Tekenend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212294732
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Haha dan komt er iemand met argumenten en antwoord je weer met onzin. Tekenend.
Het is niet eens een argument. Het is een vaststelling van feiten waarbij alleen gekeken wordt naar een minimale selectie aan feiten.
  zondag 4 februari 2024 @ 17:44:30 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212296844
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:18 schreef Hathor het volgende:

Wist je overigens dat Belgie en Nederland de twee grootste aardappelimporteurs ter wereld zijn? We hebben de boer dus helemaal niet nodig voor aardappels want we halen ze vanuit Frankrijk, Indonesie, Argentinie en nog wat andere landen.
quote:
Import vrijwel geheel bestemd voor industrie

Nederland importeert ook veel consumptie aardappelen. Die gaan vervolgens vooral naar de industrie.
De aardappelen op mijn bord komen gewoon hier uit Fryslân... En als je naar de Jumbo gaat komen ze het hele jaar door uit Nederland:

quote:
Voor vlees hebben we de boeren ook al niet nodig want NL is de grootste vleesexporteur van de EU, wat jij s'avonds op je bordje hebt liggen komt waarschijnlijk uit Frankrijk of Italie. Veel van die bedrijven kunnen dus eigenlijk gewoon opgedoekt worden want ze dienen de binnenlandse markt in ieder geval totaal niet.
Ik haal mijn vlees bij de lokale slager hier. Daar vind je geen import vlees.

Daarbij zijn de boerenprotesten in het buitenland vnl vanwege het Mercosur-akkoord waardoor landen als bv. Argentinie en Brazilie een voordeel genieten en niet gebonden zijn aan allerlei regelgeving. Ergo, we gaan de nationale vleessector de nek omdraaien ten faveure van landen waar nog niet de helft van de regels geldt, nee dat is een lekkere trade off natuurlijk...

Zie als voorbeeld de terugroepactie van de AH spinazie:

twitter

De Appie zet heel sneaky niet het land van herkomst in het bericht maar als je even wat verder graaft blijkt deze spinazie dus uit Spanje te komen (logisch ook aangezien het spinazie seizoen van maart tot november loopt) waar neonicotinoïde wel is toegestaan. Dit itt Nederland.

quote:
Spinazie is het hele jaar door te koop, maar het seizoen in Nederland is van maart tot november. Van maart tot november wordt de spinazie van Nederlandse akkers gehaald en de in de maanden erna uit Spanje geïmporteerd.
Spinazie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')