Elk op zichzelfstaand habitattype is een "monocultuur". Alleen geven we aan de ene gewicht, en gebruiken we het bij een andere om persoonlijke afkeer te beargumenteren.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij komt met een lijstje van welke dieren je niet in de stad vind, ze blijken er allemaal wel voor te komen en dan ben ik degene die met een limitatief lijstje komt.
Maar opnieuw, ik snap niet precies waarom jullie je aangevallen voelen als er iets gezegd word over het monoculturele karakter van het gemiddelde weiland van een boer…
Wolven niet, maar eekhoorns heb je meer dan genoeg in steden. Of denk jij dat de hele stad bestaat uit straten, trottoirs, huizen en parkeerplaatsen, zonder één enkele boom?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er heeft ook een wolf door Deventer gelopen.
En nu komt die daar voor?
Jij weet dus niet wat monocultuur isquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Elk op zichzelfstaand habitattype is een "monocultuur". Alleen geven we aan de ene gewicht, en gebruiken we het bij een andere om persoonlijke afkeer te beargumenteren.
Flora en fauna zijn tevens momentopnames. Onderzoeken van 20 jaar geleden zeggen me dan niet zoveel.
Daarnaast vind ik biodiversiteit vermoeiend. Toen Nederland nog ongerept was kon een eekhoorn van Groningen naar Maastricht door eikenbomen. Lekker mono.
Dit is gewoon nonsense, dit slaat echt nergens op.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Elk op zichzelfstaand habitattype is een "monocultuur". Alleen geven we aan de ene gewicht, en gebruiken we het bij een andere om persoonlijke afkeer te beargumenteren.
Als het winter is en de akkers liggen braak, of het is voorjaar en de gewassen staan in bloei. Wereld van verschil. Heb zelfs paling aan de vishengel gehad in die "strontsloten".quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja hoe durf ik over muizen te beginnen na deze opsomming van jou:
[..]
Maar dat filmpje bewijst toch precies mijn punt over mono dieren? Je ziet daar enkel muizen drijven. Geen insecten of andere beestjes.
Edit: en ik zie dat je niet ingaat op mijn voorbeelden.
Je beschrijft een gemiddeld stadscentrum.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wolven niet, maar eekhoorns heb je meer dan genoeg in steden. Of denk jij dat de hele stad bestaat uit straten, trottoirs, huizen en parkeerplaatsen, zonder één enkele boom?
Wil je nu gaan beweren dat eekhoorns net zulke grote territoria als wolven hebben en elke dag kilometers afleggen om vanuit de natuur even in de stad bij de veel smakelijkere stadsbomen te foerageren?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er heeft ook een wolf door Deventer gelopen.
En nu komt die daar voor?
Poeh poeh die paar stadsparken, boompjes en plantsoenen hebben echt niets met natuur te maken hoorquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wolven niet, maar eekhoorns heb je meer dan genoeg in steden. Of denk jij dat de hele stad bestaat uit straten, trottoirs, huizen en parkeerplaatsen, zonder één enkele boom?
zelfs stront is natuur en microben ookquote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Poeh poeh die paar stadsparken, boompjes en plantsoenen hebben echt niets met natuur te maken hoor
Nee, van de eekhoorn is bekend dat het echt een sociaal mensendier is. Die zoeken graag stadscentra op om hun eikels te begraven ten faveure van die rustige saaie monocultuur als bos en akkerland.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wil je nu gaan beweren dat eekhoorns net zulke grote territoria als wolven hebben en elke dag kilometers afleggen om vanuit de natuur even in de stad bij de veel smakelijkere stadsbomen te foerageren?
Goede argumenten ook.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is gewoon nonsense, dit slaat echt nergens op.
Dat is het punt niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Poeh poeh die paar stadsparken, boompjes en plantsoenen hebben echt niets met natuur te maken hoor
Nu haal je ook al bos erbij waar het helemaal niet over ging.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, van de eekhoorn is bekend dat het echt een sociaal mensendier is. Die zoeken graag stadscentra op om hun eikels te begraven ten faveure van die rustige saaie monocultuur als bos en akkerland.
Het ging over woonwijken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je beschrijft een gemiddeld stadscentrum.
Oke, specificeer dan even voordat je het hebt over, ik citeer: "de hele stad".quote:
Welk verschil? Grasland blijft gras en als er iets anders dreigt te komen wordt alles afgeslacht met round up. En de akkers? Wederom monocultuur met mono beestjes. Jij als boerenjongen moet toch wel de bergen Coloradokevers gezien hebben bij de piepers.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als het winter is en de akkers liggen braak, of het is voorjaar en de gewassen staan in bloei. Wereld van verschil. Heb zelfs paling aan de vishengel gehad in die "strontsloten".
Met 'de hele stad' kan jij al weten dat ik het niet over alleen het stadscentrum heb.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oke, specificeer dan even voordat je het hebt over, ik citeer: "de hele stad".
Waarover moet ik argumenten uitwisselen? Er staat gewoon pertinente onzin.quote:
Habittattype:quote:Monocultuur betekent dat op hetzelfde stuk grond altijd hetzelfde gewas verbouwd wordt.
Dat elk op zichzelf staand habittattype een soort monocultuur is, dat is gewoon onzin.quote:Een habitattype is een bepaald type ecosysteem op het land of in het water met kenmerkende eigenschappen.
Alles is toch dood in zombieland? Maar in de stad bloeit en groeit alles???quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Echt wie heb je dit ooit horen of zien zeggen?
Vandaar dat ik monocultuur tussen haakjes zette. Of denk je dat de duinen ongelooflijk divers zijn, of zandvlaktes? Natura-2000 genot.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waarover moet ik argumenten uitwisselen? Er staat gewoon pertinente onzin.
Monocultuur:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Monocultuur
[..]
Habittattype:
https://www.natura2000.nl/beschermde-natuur/habitattypen
[..]
Dat elk op zichzelf staand habittattype een soort monocultuur is, dat is gewoon onzin.
Niet zo heel gek in het meest dichtbevolkte land van europa natuurlijk... Zoals je kunt zien stonden we per definitie al een stuk lager op de ladder en houden we gewoon gelijke tred met de rest:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Excuses, dat was inderdaad nier het juiste artikel. Misschien kunnen we hier meer mee.
Ik zie wederom geen Nederland?quote:Dan nog even terug komend op de biodiversiteit of de cocktail vergelijking:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het slaat echt als een tang op een varken wat je schrijft?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vandaar dat ik monocultuur tussen haakjes zette. Of denk je dat de duinen ongelooflijk divers zijn, of zandvlaktes? Natura-2000 genot.
Een habitattype is een bepaald type ecosysteem op het land of in het water met kenmerkende eigenschappen
Joee
Grasland of groenbemester?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welk verschil? Grasland blijft gras en als er iets anders dreigt te komen wordt alles afgeslacht met round up. En de akkers? Wederom monocultuur met mono beestjes. Jij als boerenjongen moet toch wel de bergen Coloradokevers gezien hebben bij de piepers.
Zelfs het gemiddelde speelgoed werphengeltje is breder dan de slootjes tussen weilanden. Ik heb moeite met je geloven dat je daar met je hengel zat.
Ah je bent ook niet bekend met de waterhuishouding op het platteland. Geeft niks hoor, naast sloten heb je ook grotere ontsluitingen zoals lossingen en kanalen tussen weilanden door.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welk verschil? Grasland blijft gras en als er iets anders dreigt te komen wordt alles afgeslacht met round up. En de akkers? Wederom monocultuur met mono beestjes. Jij als boerenjongen moet toch wel de bergen Coloradokevers gezien hebben bij de piepers.
Zelfs het gemiddelde speelgoed werphengeltje is breder dan de slootjes tussen weilanden. Ik heb moeite met je geloven dat je daar met je hengel zat.
Niet echt diervriendelijk hoor.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het slaat echt als een tang op een varken wat je schrijft?
Niemand zegt dat alles dood is. Wat wel wordt gezegd is dat voornamelijk beestjes en planten overleven die van stikstof houden en onze gewassen willen opeten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alles is toch dood in zombieland? Maar in de stad bloeit en groeit alles???
Woonwijken is een summier gedeelte van een stad.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Met 'de hele stad' kan jij al weten dat ik het niet over alleen het stadscentrum heb.
Dat is meerdere keren gezegd hoor. Open het vorige deel in de reeks maar eens.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niemand zegt dat alles dood is. Wat wel wordt gezegd is dat voornamelijk beestjes en planten overleven die van stikstof houden en onze gewassen willen opeten.
Wensnatuur zoals zandverstuivingen... Een enorme diversiteit daar in de Drunense Duinen... Wel een N2K gebied.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:23 schreef inslagenreuring het volgende:
Vandaar dat ik monocultuur tussen haakjes zette. Of denk je dat de duinen ongelooflijk divers zijn, of zandvlaktes? Natura-2000 genot.
Jaloers? Het komt nogal onzeker over als je maar heel selectief reageert op de zaken waarvan je denkt dat die je goed uitkomen. We zijn zijn trouwens van vissen in de stront slootjes naar vissen in kanalen gegaan. Toch gek voor de man die net heel blij werd dat hij wel het verschil tussen muis en rat in tekst zag.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah je bent ook niet bekend met de waterhuishouding op het platteland. Geeft niks hoor, naast sloten heb je ook grotere ontsluitingen zoals lossingen en kanalen tussen weilanden door.
Ach zolang je maar in jezelf gelooft toch :)
Wat is dat voor monocultuurquote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wensnatuur zoals zandverstuivingen... Een enorme diversiteit daar in de Drunense Duinen... Wel een N2K gebied.
[ afbeelding ]
Ik geloof er geen reedtd van.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is meerdere keren gezegd hoor. Open het vorige deel in de reeks maar eens.
Maar dit is voortgang te noemen
Laat maar eens een foto zien dan van die "strontslootjes"...quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:32 schreef Glazenmaker het volgende:
Jaloers? Het komt nogal onzeker over als je maar heel selectief reageert op de zaken waarvan je denkt dat die je goed uitkomen. We zijn zijn trouwens van vissen in de stront slootjes naar vissen in kanalen gegaan. Toch gek voor de man die net heel blij werd dat hij wel het verschil tussen muis en rat in tekst zag.
Hence "tussen de weilanden".quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jaloers? Het komt nogal onzeker over als je maar heel selectief reageert op de zaken waarvan je denkt dat die je goed uitkomen. We zijn zijn trouwens van vissen in de stront slootjes naar vissen in kanalen gegaan. Toch gek voor de man die net heel blij werd dat hij wel het verschil tussen muis en rat in tekst zag.
Een pagina terug gepost.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laat maar eens een foto zien dan van die "strontslootjes"...
Heeft streetview niet wat in je buurt?
Jij doet net of een habittattype een soort "monocultuur" is.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een habitattype is een bepaald type ecosysteem op het land of in het water met kenmerkende eigenschappen
Joee
Vervuiling direct naast de bron is altijd het ergst, maar de blauwalg die ieder jaar in veel zwemplassen te vinden is komt door het enorme overschot aan poep ja.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hence "tussen de weilanden".
Of blijft dat enorme overschot aan schijt alleen in de aanpalende sloten hangen?
Dat zal je verbazen. Lees de provinciale natuurrapportage over dit gebied maar eens.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wensnatuur zoals zandverstuivingen... Een enorme diversiteit daar in de Drunense Duinen... Wel een N2K gebied.
[ afbeelding ]
Raar... nu is er ook een snelweg geblokkeerd en ik zie niet allemaal berichten van die zeggen graag over de boeren heen te willen rijden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:01 schreef Faraday01 het volgende:
Zijn de boeren bij de blokkades al opgepakt en voorgeleid? Net zoals extenction rebellion. Ihkv gelijke behandeling.
Ik heb altijd gezegd dat ze maar een end weg blokkeren ongeacht of ik het met ze eens ben of niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Raar... nu is er ook een snelweg geblokkeerd en ik zie niet allemaal berichten van die zeggen graag over de boeren heen te willen rijden.
Lijkt mij eigenlijk niet wenselijk dat snelwegen geblokkeerd worden. Het vergroot de kans op ongelukken. In België is willekeurige voorbijganger omgekomen omdat hij achter op een blokkade botste. En kunnen er voor zorgen dat hulpdiensten later op bepaalde locaties zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb altijd gezegd dat ze maar een end weg blokkeren ongeacht of ik het met ze eens ben of niet.
jawel maar de politiek moet eens stoppen met die stikstof waanzin van brusselquote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk niet wenselijk dat snelwegen geblokkeerd worden. Het vergroot de kans op ongelukken. In België is willekeurige voorbijganger omgekomen omdat hij achter op een blokkade botste. En kunnen er voor zorgen dat hulpdiensten later op bepaalde locaties zijn.
Ja en de XR vind ook dat ze een punt hebben. En Kick Out Zwarte Piet. En verzin nog maar wat groepen. Geeft niet het recht om de snelweg te blokkeren.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel maar de politiek moet eens stoppen met die stikstof waanzin van brussel
als je een kleinere veestapel wil , koop dan geleidelijk een paar boeren weg , maar maak niet zoveel herrie met regeltjes en gedwongen onteigening en zo
Geef subsidie aan veehouders die willen emigeren en koop oudere veehouders op
de politiek moet stoppen met herrie maken met 30 miljard en dit en dat van Brussel
want dan krijg je herrie
Alles komt door de NL poltici die graag naar de pijpen van Brussel dansen
Dat dus , het recht om te demonstreren is in Nederland erg goed geregeld en er mag veel. Maar er zijn wel een paar grenzen en als die overschreden worden moet er gehandhaafd worden. Of het nu boeren, milieu activisten of corona ontkenners zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja en de XR vind ook dat ze een punt hebben. En Kick Out Zwarte Piet. En verzin nog maar wat groepen. Geeft niet het recht om de snelweg te blokkeren.
Hier is alleen geweld een gepast antwoord.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:46 schreef ACT-F het volgende:
Vreugdevuur op de A1:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-en-stichten-branden
Vreugdevuur met asbestquote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:46 schreef ACT-F het volgende:
Vreugdevuur op de A1:
Ze staan ook bij mij om de hoek.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:46 schreef ACT-F het volgende:
Vreugdevuur op de A1:
Dilan heeft zojuist getwitterd dat die mongolen gewoon als terroristen worden aangepakt en vervolgd.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vreugdevuur met asbest![]()
![]()
![]()
"De brandweer vermoedt dat tussen het afval dat in brand is gestoken ook asbest ligt. "
Een rode loper uitrollen net als bij XR.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat de Staat nog een keer iets doen aan al die idioten die telkens snelwegen blokkeren of vinden we het wel best zo.
Ik zeg doen! Wel met livestream graag.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:20 schreef Ivo1985 het volgende:
Zijn er niet wat mensen bereid om eens massaal op boerenlandweggetjes te gaan protesteren, zodat de boeren niet van huis weg kunnen, hun bedrijf niet bevoorraad kan worden en hun producten niet richting klant kunnen?
Vinden die boeren vast heel normaal toch als dat massaal en keer op keer gebeurt?
En dan heb je ook nog deze:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dilan heeft zojuist getwitterd dat die mongolen gewoon als terroristen worden aangepakt en vervolgd.
Oh nee wacht dat waren klimaatactivisten.
Dat doen ze alleen bij XR.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:14 schreef Aberkullie het volgende:
Kinderen meenemen naar je terreurgroepje, kijkt jeugdzorg mee?
Probleem is dat die krengen trekkers hebben, die kunnen doorgaans zonder weggetjes uit de voeten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:20 schreef Ivo1985 het volgende:
Zijn er niet wat mensen bereid om eens massaal op boerenlandweggetjes te gaan protesteren, zodat de boeren niet van huis weg kunnen, hun bedrijf niet bevoorraad kan worden en hun producten niet richting klant kunnen?
Vinden die boeren vast heel normaal toch als dat massaal en keer op keer gebeurt?
Alsof je een strontkar in een keer leegtrektquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog deze:
[ twitter ]
Probeer het eens zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:20 schreef Ivo1985 het volgende:
Vooraf de banden lek steken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Probleem is dat die krengen trekkers hebben, die kunnen doorgaans zonder weggetjes uit de voeten.![]()
Ik denk ook niet dat het type wat je nu ziet lopen aankloten rustig zal blijven. Grote kans dat ze gewoon over je autootje heen rijden.
Dat is verlagen tot hun niveau.quote:
Dat is de enige taal die ze begrijpen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat is verlagen tot hun niveau.
Zou fijn zijn als types zoals Caroline zouden melden dat het volk niet normaal bezig is. Maar die haast zich natuurlijk met dingen goed te lullen.
Nooit gehoord van rooie diesel?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In nederland betaald men gewoon dezelfde prijs voor de diesel als jij
Bestaat al lang niet meer. Is in 2013 afgeschaft.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nooit gehoord van rooie diesel?
Met een paar verzwaarde zeecontainers op de juiste plekken (bij een brede sloot bijvoorbeeld) kun je best een heel stuk polder afsluiten natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Probleem is dat die krengen trekkers hebben, die kunnen doorgaans zonder weggetjes uit de voeten.![]()
Ik denk ook niet dat het type wat je nu ziet lopen aankloten rustig zal blijven. Grote kans dat ze gewoon over je autootje heen rijden.
Je moet die lui niet willen verslaan met domme kracht, daar hebben zij meer van.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Met een paar verzwaarde zeecontainers op de juiste plekken (bij een brede sloot bijvoorbeeld) kun je best een heel stuk polder afsluiten natuurlijk.
Dan blokkeren ze de havens en de EU-grens om te voorkomen dat goedkope landbouwproducten geïmporteerd worden. Met hoge voedselprijzen zijn ze niet meer afhankelijk van subsidies.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:30 schreef Aberkullie het volgende:
EU subsidie maar stopzetten voor deze janktokkies.
dat is 20 jaar geleden , ik heb het zelf genoeg getankt en ook in mijn vaders wagen en in de vrachtwagen gedaan , als je maar niet op de automarkt kwamquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nooit gehoord van rooie rode dieselolie ?
kloptquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bestaat al lang niet meer. Is in 2013 afgeschaft.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rode_diesel
Er gaat al eenderde van het EU-budget heen, kost veel maar dan krijg je er wel veel boze herrieschoppers voor terug.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:30 schreef Aberkullie het volgende:
EU subsidie maar stopzetten voor deze janktokkies.
Ik mag toch hopen dat de politie/marechaussee/defensie niet zo zwaar stuk bezuinigd is dat ze een paar agrarisch beperkte personen niet aankunnen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je moet die lui niet willen verslaan met domme kracht, daar hebben zij meer van.
Doe het met woorden en ga vooral ook praten met de boeren die verstandig blijven en meedenken,
Met die 366 miljard euro belastinggeld die elk jaar naar de boeren gaan moet je een eind kunnen komen idd.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:20 schreef Vliegbaard het volgende:
Laten we al ons voedsel gaan importeren en de boeren gewoon afschaffen
Leuke frame wel, naar welke boeren gaat dat precies? De Nederlandse?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met die 366 miljard euro belastinggeld die elk jaar naar de boeren gaan moet je een eind kunnen komen idd.
[ twitter ]
Nou ja, in Oekraiene slepen de boeren ook de een na de andere APC af met hun trekkers...quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:41 schreef Tocadisco het volgende:
Ik mag toch hopen dat de politie/marechaussee/defensie niet zo zwaar stuk bezuinigd is dat ze een paar agrarisch beperkte personen niet aankunnen.
Besef wel even dat als de subsidies wegvallen en boeren moeten stoppen met hun bedrijf, waar de rekening dan terecht komt. Voedsel is een eerste levensbehoefte, ik weet niet in welke wereld jij leeft maar het is eigenlijk al te belachelijk voor woorden dat je idee überhaupt in je hoofd haalt.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met die 366 miljard euro belastinggeld die elk jaar naar de boeren gaan moet je een eind kunnen komen idd.
[ twitter ]
Uiteraard, iedereen mag exporteren behalve Nederland...quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:20 schreef Vliegbaard het volgende:
Laten we al ons voedsel gaan importeren en de boeren gewoon afschaffen
Belachelijk dat die subsidiesponsjes continu zo'n grote mond opzetten.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Besef wel even dat als de subsidies wegvallen en boeren moeten stoppen met hun bedrijf, waar de rekening dan terecht komt. Voedsel is een eerste levensbehoefte, ik weet niet in welke wereld jij leeft maar het is eigenlijk al te belachelijk voor woorden dat je idee überhaupt in je hoofd haalt.
Hoe lang kan een mens zonder eten?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard, iedereen mag exporteren behalve Nederland...![]()
Ik zou wel eens een experiment willen uitvoeren. Dat de Nedelandse bevolking een jaartje gaat leven van lokaal verbouwd voedsel. En dan stoppen we alle voedselexport en import. Eens kijken hoe dat bevalt.
Als je niet geremd wordt door enige inhoudelijke kennis dan zou dat inderdaad belachelijk zijn.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Belachelijk dat die subsidiesponsjes continu zo'n grote mond opzetten.
Lichamelijk best nog een tijdje, maar in geestelijke zin heb je tijdens corona kunnen zien wat er met het dunne laagje beschaving gebeurt als ineens tekorten dreigen in de winkels.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoe lang kan een mens zonder eten?
Je krijgt hun materiaal niet weg en ze zijn goed in puinhopen maken. Schieten op ze geeft een hoop ophef, zo bleek al eens.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de politie/marechaussee/defensie niet zo zwaar stuk bezuinigd is dat ze een paar agrarisch beperkte personen niet aankunnen.
Gros van de productie is voor export.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Besef wel even dat als de subsidies wegvallen en boeren moeten stoppen met hun bedrijf, waar de rekening dan terecht komt. Voedsel is een eerste levensbehoefte, ik weet niet in welke wereld jij leeft maar het is eigenlijk al te belachelijk voor woorden dat je idee überhaupt in je hoofd haalt.
Waar ik overigens even aan toe wil voegen: kijk naar Oekraïne en wat een oorlog doet met voedselprijzen. We mogen in onze handjes knijpen dat we geen voedselschaarste kennen.
Dus zodra Oekraïne lid wordt van de EU hebben de boeren in één klap beschikking over militaire attributen.. misschien toch nog maar even niet doen dan.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, in Oekraiene slepen de boeren ook de een na de andere APC af met hun trekkers...
Netjes in rijen voor de winkel?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lichamelijk best nog een tijdje, maar in geestelijke zin heb je tijdens corona kunnen zien wat er met het dunne laagje beschaving gebeurt als ineens tekorten dreigen in de winkels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |