abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212268577
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 19:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het was toch DOOD?
Nee, hele stukken zijn dood, maar gelukkig ook hele stukken niet.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 20:51:13 #202
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212268629
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Jij komt met een lijstje van welke dieren je niet in de stad vind, ze blijken er allemaal wel voor te komen en dan ben ik degene die met een limitatief lijstje komt.

Maar opnieuw, ik snap niet precies waarom jullie je aangevallen voelen als er iets gezegd word over het monoculturele karakter van het gemiddelde weiland van een boer…
Elk op zichzelfstaand habitattype is een "monocultuur". Alleen geven we aan de ene gewicht, en gebruiken we het bij een andere om persoonlijke afkeer te beargumenteren.

Flora en fauna zijn tevens momentopnames. Onderzoeken van 20 jaar geleden zeggen me dan niet zoveel.

Daarnaast vind ik biodiversiteit vermoeiend. Toen Nederland nog ongerept was kon een eekhoorn van Groningen naar Maastricht door eikenbomen. Lekker mono.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212268635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er heeft ook een wolf door Deventer gelopen.

En nu komt die daar voor?
Wolven niet, maar eekhoorns heb je meer dan genoeg in steden. Of denk jij dat de hele stad bestaat uit straten, trottoirs, huizen en parkeerplaatsen, zonder één enkele boom?
Цой жив
pi_212268641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Elk op zichzelfstaand habitattype is een "monocultuur". Alleen geven we aan de ene gewicht, en gebruiken we het bij een andere om persoonlijke afkeer te beargumenteren.

Flora en fauna zijn tevens momentopnames. Onderzoeken van 20 jaar geleden zeggen me dan niet zoveel.

Daarnaast vind ik biodiversiteit vermoeiend. Toen Nederland nog ongerept was kon een eekhoorn van Groningen naar Maastricht door eikenbomen. Lekker mono.
Jij weet dus niet wat monocultuur is :?
Цой жив
pi_212268642
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dit is gewoon nonsense, dit slaat echt nergens op.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 20:55:03 #206
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212268670
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja hoe durf ik over muizen te beginnen na deze opsomming van jou:
[..]
Maar dat filmpje bewijst toch precies mijn punt over mono dieren? Je ziet daar enkel muizen drijven. Geen insecten of andere beestjes.

Edit: en ik zie dat je niet ingaat op mijn voorbeelden.
Als het winter is en de akkers liggen braak, of het is voorjaar en de gewassen staan in bloei. Wereld van verschil. Heb zelfs paling aan de vishengel gehad in die "strontsloten".
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 2 februari 2024 @ 20:58:11 #207
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212268704
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:52 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wolven niet, maar eekhoorns heb je meer dan genoeg in steden. Of denk jij dat de hele stad bestaat uit straten, trottoirs, huizen en parkeerplaatsen, zonder één enkele boom?
Je beschrijft een gemiddeld stadscentrum.
pi_212268756
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er heeft ook een wolf door Deventer gelopen.

En nu komt die daar voor?
Wil je nu gaan beweren dat eekhoorns net zulke grote territoria als wolven hebben en elke dag kilometers afleggen om vanuit de natuur even in de stad bij de veel smakelijkere stadsbomen te foerageren? :D
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:03:24 #209
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212268763
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:52 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Poeh poeh die paar stadsparken, boompjes en plantsoenen hebben echt niets met natuur te maken hoor :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:04:12 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_212268773
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:03 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Poeh poeh die paar stadsparken, boompjes en plantsoenen hebben echt niets met natuur te maken hoor :')
zelfs stront is natuur en microben ook

hoeft niet alemaal aaibaar te zijn persee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:04:38 #211
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212268776
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wil je nu gaan beweren dat eekhoorns net zulke grote territoria als wolven hebben en elke dag kilometers afleggen om vanuit de natuur even in de stad bij de veel smakelijkere stadsbomen te foerageren? :D
Nee, van de eekhoorn is bekend dat het echt een sociaal mensendier is. Die zoeken graag stadscentra op om hun eikels te begraven ten faveure van die rustige saaie monocultuur als bos en akkerland.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:04:48 #212
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212268779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:53 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dit is gewoon nonsense, dit slaat echt nergens op.
Goede argumenten ook.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_212268822
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:03 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat is het punt niet.
Цой жив
pi_212268842
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee, van de eekhoorn is bekend dat het echt een sociaal mensendier is. Die zoeken graag stadscentra op om hun eikels te begraven ten faveure van die rustige saaie monocultuur als bos en akkerland.
Nu haal je ook al bos erbij waar het helemaal niet over ging.
Цой жив
pi_212268853
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je beschrijft een gemiddeld stadscentrum.
Het ging over woonwijken.
Цой жив
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:14:12 #216
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212268877
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het ging over woonwijken.
Oke, specificeer dan even voordat je het hebt over, ik citeer: "de hele stad".
pi_212268894
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Als het winter is en de akkers liggen braak, of het is voorjaar en de gewassen staan in bloei. Wereld van verschil. Heb zelfs paling aan de vishengel gehad in die "strontsloten".
Welk verschil? Grasland blijft gras en als er iets anders dreigt te komen wordt alles afgeslacht met round up. En de akkers? Wederom monocultuur met mono beestjes. Jij als boerenjongen moet toch wel de bergen Coloradokevers gezien hebben bij de piepers.

Zelfs het gemiddelde speelgoed werphengeltje is breder dan de slootjes tussen weilanden. Ik heb moeite met je geloven dat je daar met je hengel zat.
pi_212268899
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oke, specificeer dan even voordat je het hebt over, ik citeer: "de hele stad".
Met 'de hele stad' kan jij al weten dat ik het niet over alleen het stadscentrum heb.
Цой жив
pi_212268908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Goede argumenten ook.
Waarover moet ik argumenten uitwisselen? Er staat gewoon pertinente onzin.

Monocultuur:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Monocultuur

quote:
Monocultuur betekent dat op hetzelfde stuk grond altijd hetzelfde gewas verbouwd wordt.
Habittattype:

https://www.natura2000.nl/beschermde-natuur/habitattypen

quote:
Een habitattype is een bepaald type ecosysteem op het land of in het water met kenmerkende eigenschappen.
Dat elk op zichzelf staand habittattype een soort monocultuur is, dat is gewoon onzin.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:17:29 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:23:22 #221
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212268949
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:17 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Waarover moet ik argumenten uitwisselen? Er staat gewoon pertinente onzin.

Monocultuur:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Monocultuur
[..]
Habittattype:

https://www.natura2000.nl/beschermde-natuur/habitattypen
[..]
Dat elk op zichzelf staand habittattype een soort monocultuur is, dat is gewoon onzin.
Vandaar dat ik monocultuur tussen haakjes zette. Of denk je dat de duinen ongelooflijk divers zijn, of zandvlaktes? Natura-2000 genot.

Een habitattype is een bepaald type ecosysteem op het land of in het water met kenmerkende eigenschappen

Joee
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:23:33 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212268955
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:

Excuses, dat was inderdaad nier het juiste artikel. Misschien kunnen we hier meer mee.
Niet zo heel gek in het meest dichtbevolkte land van europa natuurlijk... Zoals je kunt zien stonden we per definitie al een stuk lager op de ladder en houden we gewoon gelijke tred met de rest:

quote:
Dan nog even terug komend op de biodiversiteit of de cocktail vergelijking:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ik zie wederom geen Nederland?

pi_212268966
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Vandaar dat ik monocultuur tussen haakjes zette. Of denk je dat de duinen ongelooflijk divers zijn, of zandvlaktes? Natura-2000 genot.

Een habitattype is een bepaald type ecosysteem op het land of in het water met kenmerkende eigenschappen

Joee
Het slaat echt als een tang op een varken wat je schrijft?
pi_212268985
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk verschil? Grasland blijft gras en als er iets anders dreigt te komen wordt alles afgeslacht met round up. En de akkers? Wederom monocultuur met mono beestjes. Jij als boerenjongen moet toch wel de bergen Coloradokevers gezien hebben bij de piepers.

Zelfs het gemiddelde speelgoed werphengeltje is breder dan de slootjes tussen weilanden. Ik heb moeite met je geloven dat je daar met je hengel zat.
Grasland of groenbemester?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:26:28 #225
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212268989
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ah je bent ook niet bekend met de waterhuishouding op het platteland. Geeft niks hoor, naast sloten heb je ook grotere ontsluitingen zoals lossingen en kanalen tussen weilanden door.

Ach zolang je maar in jezelf gelooft toch :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')