Elk op zichzelfstaand habitattype is een "monocultuur". Alleen geven we aan de ene gewicht, en gebruiken we het bij een andere om persoonlijke afkeer te beargumenteren.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij komt met een lijstje van welke dieren je niet in de stad vind, ze blijken er allemaal wel voor te komen en dan ben ik degene die met een limitatief lijstje komt.
Maar opnieuw, ik snap niet precies waarom jullie je aangevallen voelen als er iets gezegd word over het monoculturele karakter van het gemiddelde weiland van een boer…
Wolven niet, maar eekhoorns heb je meer dan genoeg in steden. Of denk jij dat de hele stad bestaat uit straten, trottoirs, huizen en parkeerplaatsen, zonder één enkele boom?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er heeft ook een wolf door Deventer gelopen.
En nu komt die daar voor?
Jij weet dus niet wat monocultuur isquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Elk op zichzelfstaand habitattype is een "monocultuur". Alleen geven we aan de ene gewicht, en gebruiken we het bij een andere om persoonlijke afkeer te beargumenteren.
Flora en fauna zijn tevens momentopnames. Onderzoeken van 20 jaar geleden zeggen me dan niet zoveel.
Daarnaast vind ik biodiversiteit vermoeiend. Toen Nederland nog ongerept was kon een eekhoorn van Groningen naar Maastricht door eikenbomen. Lekker mono.
Dit is gewoon nonsense, dit slaat echt nergens op.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Elk op zichzelfstaand habitattype is een "monocultuur". Alleen geven we aan de ene gewicht, en gebruiken we het bij een andere om persoonlijke afkeer te beargumenteren.
Als het winter is en de akkers liggen braak, of het is voorjaar en de gewassen staan in bloei. Wereld van verschil. Heb zelfs paling aan de vishengel gehad in die "strontsloten".quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja hoe durf ik over muizen te beginnen na deze opsomming van jou:
[..]
Maar dat filmpje bewijst toch precies mijn punt over mono dieren? Je ziet daar enkel muizen drijven. Geen insecten of andere beestjes.
Edit: en ik zie dat je niet ingaat op mijn voorbeelden.
Je beschrijft een gemiddeld stadscentrum.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wolven niet, maar eekhoorns heb je meer dan genoeg in steden. Of denk jij dat de hele stad bestaat uit straten, trottoirs, huizen en parkeerplaatsen, zonder één enkele boom?
Wil je nu gaan beweren dat eekhoorns net zulke grote territoria als wolven hebben en elke dag kilometers afleggen om vanuit de natuur even in de stad bij de veel smakelijkere stadsbomen te foerageren?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er heeft ook een wolf door Deventer gelopen.
En nu komt die daar voor?
Poeh poeh die paar stadsparken, boompjes en plantsoenen hebben echt niets met natuur te maken hoorquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wolven niet, maar eekhoorns heb je meer dan genoeg in steden. Of denk jij dat de hele stad bestaat uit straten, trottoirs, huizen en parkeerplaatsen, zonder één enkele boom?
zelfs stront is natuur en microben ookquote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Poeh poeh die paar stadsparken, boompjes en plantsoenen hebben echt niets met natuur te maken hoor
Nee, van de eekhoorn is bekend dat het echt een sociaal mensendier is. Die zoeken graag stadscentra op om hun eikels te begraven ten faveure van die rustige saaie monocultuur als bos en akkerland.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wil je nu gaan beweren dat eekhoorns net zulke grote territoria als wolven hebben en elke dag kilometers afleggen om vanuit de natuur even in de stad bij de veel smakelijkere stadsbomen te foerageren?
Goede argumenten ook.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is gewoon nonsense, dit slaat echt nergens op.
Dat is het punt niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Poeh poeh die paar stadsparken, boompjes en plantsoenen hebben echt niets met natuur te maken hoor
Nu haal je ook al bos erbij waar het helemaal niet over ging.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, van de eekhoorn is bekend dat het echt een sociaal mensendier is. Die zoeken graag stadscentra op om hun eikels te begraven ten faveure van die rustige saaie monocultuur als bos en akkerland.
Het ging over woonwijken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je beschrijft een gemiddeld stadscentrum.
Oke, specificeer dan even voordat je het hebt over, ik citeer: "de hele stad".quote:
Welk verschil? Grasland blijft gras en als er iets anders dreigt te komen wordt alles afgeslacht met round up. En de akkers? Wederom monocultuur met mono beestjes. Jij als boerenjongen moet toch wel de bergen Coloradokevers gezien hebben bij de piepers.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als het winter is en de akkers liggen braak, of het is voorjaar en de gewassen staan in bloei. Wereld van verschil. Heb zelfs paling aan de vishengel gehad in die "strontsloten".
Met 'de hele stad' kan jij al weten dat ik het niet over alleen het stadscentrum heb.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oke, specificeer dan even voordat je het hebt over, ik citeer: "de hele stad".
Waarover moet ik argumenten uitwisselen? Er staat gewoon pertinente onzin.quote:
Habittattype:quote:Monocultuur betekent dat op hetzelfde stuk grond altijd hetzelfde gewas verbouwd wordt.
Dat elk op zichzelf staand habittattype een soort monocultuur is, dat is gewoon onzin.quote:Een habitattype is een bepaald type ecosysteem op het land of in het water met kenmerkende eigenschappen.
Alles is toch dood in zombieland? Maar in de stad bloeit en groeit alles???quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Echt wie heb je dit ooit horen of zien zeggen?
Vandaar dat ik monocultuur tussen haakjes zette. Of denk je dat de duinen ongelooflijk divers zijn, of zandvlaktes? Natura-2000 genot.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waarover moet ik argumenten uitwisselen? Er staat gewoon pertinente onzin.
Monocultuur:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Monocultuur
[..]
Habittattype:
https://www.natura2000.nl/beschermde-natuur/habitattypen
[..]
Dat elk op zichzelf staand habittattype een soort monocultuur is, dat is gewoon onzin.
Niet zo heel gek in het meest dichtbevolkte land van europa natuurlijk... Zoals je kunt zien stonden we per definitie al een stuk lager op de ladder en houden we gewoon gelijke tred met de rest:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Excuses, dat was inderdaad nier het juiste artikel. Misschien kunnen we hier meer mee.
Ik zie wederom geen Nederland?quote:Dan nog even terug komend op de biodiversiteit of de cocktail vergelijking:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het slaat echt als een tang op een varken wat je schrijft?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vandaar dat ik monocultuur tussen haakjes zette. Of denk je dat de duinen ongelooflijk divers zijn, of zandvlaktes? Natura-2000 genot.
Een habitattype is een bepaald type ecosysteem op het land of in het water met kenmerkende eigenschappen
Joee
Grasland of groenbemester?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welk verschil? Grasland blijft gras en als er iets anders dreigt te komen wordt alles afgeslacht met round up. En de akkers? Wederom monocultuur met mono beestjes. Jij als boerenjongen moet toch wel de bergen Coloradokevers gezien hebben bij de piepers.
Zelfs het gemiddelde speelgoed werphengeltje is breder dan de slootjes tussen weilanden. Ik heb moeite met je geloven dat je daar met je hengel zat.
Ah je bent ook niet bekend met de waterhuishouding op het platteland. Geeft niks hoor, naast sloten heb je ook grotere ontsluitingen zoals lossingen en kanalen tussen weilanden door.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welk verschil? Grasland blijft gras en als er iets anders dreigt te komen wordt alles afgeslacht met round up. En de akkers? Wederom monocultuur met mono beestjes. Jij als boerenjongen moet toch wel de bergen Coloradokevers gezien hebben bij de piepers.
Zelfs het gemiddelde speelgoed werphengeltje is breder dan de slootjes tussen weilanden. Ik heb moeite met je geloven dat je daar met je hengel zat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |