abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212237713
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]

Ik vind dit toch zó leuk.
Als dat overleg niet deze week klapt, dan wel volgende week, zo lijkt het momenteel. 2030 is gewoon scherper dan het huidige beleid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator woensdag 31 januari 2024 @ 15:42:47 #103
236264 crew  capricia
pi_212237725
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is een hoop tekst om niks te zeggen.
Ik was het aan het lezen en dacht 'Wat staat hier nu eigenlijk?'. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 31 januari 2024 @ 15:43:54 #104
236264 crew  capricia
pi_212237745
quote:
[ twitter ]

Dat kan toch niet...lijkt wel een D66 pion. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 januari 2024 @ 16:13:55 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212238278
quote:
[ twitter ]

Straks blijkt dat je ook de grenzen niet zomaar kunt sluiten

:X :X :X :X :X
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212238430
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:27 schreef nostra het volgende:
Beste VVD'ers, lieve vrienden,

Wat was het goed om bij elkaar te zijn, afgelopen zaterdag!

Sowieso om het jaar - dat natuurlijk al lang en breed begonnen is - samen af te trappen. Maar ook om een aantal dingen te bespreken die de afgelopen tijd gebeurd zijn.

We spraken over ons verkiezingsprogramma voor de Europese Verkiezingen. En daarmee over het belang van een veilig en stabiel Nederland in een wereld die steeds onzekerder wordt. En daarnaast kwam natuurlijk ook de actualiteit uitgebreid aan bod.

Dank dat jullie met zovelen aanwezig waren bij mijn speech en geluisterd hebben naar mijn afwegingen en die van de Tweede Kamerfractie. Natuurlijk zijn we het nu niet ineens allemaal over alles met elkaar eens. Dat is ook niet gek, in een brede volkspartij die uit zoveel verschillende mensen, met zoveel achtergronden en meningen bestaat. Maar we delen de basis. Onze liberale kijk op de wereld en onze oplossingen om ons land mooier en sterker te maken.

We zullen jullie de komende periode vaker meenemen in waar we staan. Want er ligt een belangrijke tijd voor ons. Waarin we de weg vooruit plaveien voor een beter Nederland. Met onze plannen en ideeën. Met een zo groot mogelijke inbreng van de VVD, het beste voor onze kiezers. En om dat te doen, zoals ik zaterdag al zei, om de VVD te kunnen laten vliegen, heb ik beide vleugels nodig. Heb ik jullie nodig.

Het was goed om zaterdag jullie steun te voelen. Ik hoop dat jullie, met dat gevoel, ook mensen in jullie omgeving kunnen vertellen waar we staan en voor wie we het doen. Dat we iedere dag hard werken om verantwoordelijkheid te nemen. Om te werken aan oplossingen voor problemen van mensen thuis. Zoals ze van ons mogen verwachten. Neem ze mee naar onze bijeenkomsten, dan gaan we graag in gesprek. En wie weet besluiten ze zich bij ons aan te sluiten. Want met een grote, sterke VVD kunnen we nog meer gewicht in de schaal leggen en de goede dingen doen voor ons land.

Ook de komende periode blijven we hard aan het werk en hopen we de eerste fase van deze formatie af te ronden. Daar houd ik je van op de hoogte en natuurlijk gaan we ook daarover het gesprek aan, zodra dat kan.

Tot snel,

Dilan
quote:

Sowieso om het jaar - dat natuurlijk al lang en breed begonnen is - samen af te trappen. Maar ook om een aantal dingen te bespreken die de afgelopen tijd gebeurd zijn.

We spraken over ons verkiezingsprogramma voor de Europese Verkiezingen. En daarmee over het belang van een veilig en stabiel Nederland in een wereld die steeds onzekerder wordt. En daarnaast kwam natuurlijk ook de actualiteit uitgebreid aan bod.

Dank dat jullie met zovelen aanwezig waren bij mijn speech en geluisterd hebben naar mijn afwegingen en die van de Tweede Kamerfractie. Natuurlijk zijn we het nu niet ineens allemaal over alles met elkaar eens. Dat is ook niet gek, in een brede volkspartij die uit zoveel verschillende mensen, met zoveel achtergronden en meningen bestaat. Maar we delen de basis. Onze liberale kijk op de wereld en onze oplossingen om ons land mooier en sterker te maken.

We zullen jullie de komende periode vaker meenemen in waar we staan. Want er ligt een belangrijke tijd voor ons. Waarin we de weg vooruit plaveien voor een beter Nederland. Met onze plannen en ideeën. Met een zo groot mogelijke inbreng van de VVD, het beste voor onze kiezers. En om dat te doen, zoals ik zaterdag al zei, om de VVD te kunnen laten vliegen, heb ik beide vleugels nodig. Heb ik jullie nodig.

Het was goed om zaterdag jullie steun te voelen. Ik hoop dat jullie, met dat gevoel, ook mensen in jullie omgeving kunnen vertellen waar we staan en voor wie we het doen. Dat we iedere dag hard werken om verantwoordelijkheid te nemen. Om te werken aan oplossingen voor problemen van mensen thuis. Zoals ze van ons mogen verwachten. Neem ze mee naar onze bijeenkomsten, dan gaan we graag in gesprek. En wie weet besluiten ze zich bij ons aan te sluiten. Want met een grote, sterke VVD kunnen we nog meer gewicht in de schaal leggen en de goede dingen doen voor ons land.

Ook de komende periode blijven we hard aan het werk en hopen we de eerste fase van deze formatie af te ronden. Daar houd ik je van op de hoogte en natuurlijk gaan we ook daarover het gesprek aan, zodra dat kan.

Tot snel,

Dilan
Fijn om te lezen dat deze partij echt helemaal niets meer is onder dit mens
  Moderator woensdag 31 januari 2024 @ 16:27:16 #107
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212238503
quote:

Tot snel,

Dilan
Cringe
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212238610
quote:
2s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Cringe
Niks cringe aan, ik denk dat iedereen die lid is van een politieke partij wel eens zo'n inhoudsloos-optimistische mail krijgt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 31 januari 2024 @ 16:37:25 #109
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212238706
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niks cringe aan, ik denk dat iedereen die lid is van een politieke partij wel eens zo'n inhoudsloos-optimistische mail krijgt.
Inderdaad, het is gewoon een "bedankt voor de hoge opkomst en tot gauw"-bedankbriefje, geen toekomstvisie op de partij ofzo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212238723
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat kan toch niet...lijkt wel een D66 pion. _O-
Ik vermoed dat Links NSC en PVV heeft geïnfiltreerd met Pentagon assets van hun psy-op afdeling, dat blijkt nu al overduidelijk.
  Moderator woensdag 31 januari 2024 @ 16:39:22 #111
236264 crew  capricia
pi_212238757
quote:
8s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik vermoed dat Links NSC en PVV heeft geïnfiltreerd met Pentagon assets van hun psy-op afdeling, dat blijkt nu al overduidelijk.
Klinkt als dat je gedegen eigen onderzoek gedaan hebt! I like it. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 31 januari 2024 @ 17:17:52 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212239184
Sterker nog, Geert is een GroenLinks-apparatsjik die naar voren is geschoven om een rechtse partij op te richten, allemaal heel domme dingen te roepen en een verkiezingsprogramma te schrijven dat nergens op slaat met nul onderbouwing, zodat er een partijtje zou zijn waar de grootste debielen dan hun hoop op konden vestigen maar iedereen met meer dan 2 hersencellen nooit op zou stemmen.

We zijn nu met de inner circle van de linkse kerk bezig aan een rapport over waar het is misgegaan wat betreft de volksverheffing en hoe we ons zo hebben kunnen verrekenen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212239486
Pia Dijkstra in beeld om Kuipers op te volgen:
https://www.ad.nl/politie(...)gezondheid~aba3bf63/

Pfff, dan heb ik net zo lief gewoon gelijk de PVV figuren in het kabinet, als er iemand hoog in mijn irritatielevel zit in de politiek is het Dijkstra wel.
  woensdag 31 januari 2024 @ 18:10:47 #114
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212239881
Ben benieuwd welke mogelijkheden de VVD wel niet ziet voor ingrijpende hervormingen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 31 januari 2024 @ 18:18:42 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212239953
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
Ben benieuwd welke mogelijkheden de VVD wel niet ziet voor ingrijpende hervormingen.
quote:
De VVD verlaagt de overheidsuitgaven ten opzichte van het basispad met 9,7 mld euro. Op de meeste
uitgavencategorieën wordt per saldo omgebogen. Daartegenover intensiveert de VVD onder meer in defensie,
veiligheid en bereikbaarheid. De grootste ombuigingen vinden plaats op internationale samenwerking en
door de afschaffing van het Nationaal Groeifonds. In de sociale zekerheid neemt de VVD onder meer de
maatregelen uit de Miljoenennota 2024 over en verhoogt de partij het wettelijk minimumloon met 5% met
koppeling aan toeslagen. De partij voert de verhoging van de kinderopvangtoeslag die in het basispad zit niet
in. De partij bevriest de huren, maar houdt daarbij de grenzen in de huurtoeslag stabiel. In de zorg bevriest de
partij het verplicht eigen risico, maar is er door pakketmaatregelen en generieke kortingen per saldo sprake
van een ombuiging
(bron)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 31 januari 2024 @ 18:22:34 #116
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212239983
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]

Nou dat valt heel erg mee.
Heb het gevoel dat het aan de onderhandelingstafel niet meevalt en de VVD wat anders wil.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_212240056
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 17:44 schreef Hanca het volgende:
Pia Dijkstra in beeld om Kuipers op te volgen:
https://www.ad.nl/politie(...)gezondheid~aba3bf63/

Pfff, dan heb ik net zo lief gewoon gelijk de PVV figuren in het kabinet, als er iemand hoog in mijn irritatielevel zit in de politiek is het Dijkstra wel.
Lachwekkend. Er zitten toch nog twee bewindspersonen daar demissionair te zijn. Snap die vervangingskoorts bij D66 sowieso al niet. Laat staan als je met dit soort bedankjes voor bewezen diensten komt
zie email 27 oktober
pi_212240070
quote:
8s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik bespeur de hand van Taylor Swift hier.
pi_212240121
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lachwekkend. Er zitten toch nog twee bewindspersonen daar demissionair te zijn. Snap die vervangingskoorts bij D66 sowieso al niet. Laat staan als je met dit soort bedankjes voor bewezen diensten komt
Als ze niemand zouden vervangen zaten alleen Jetten en Dijkgraaf er nog namens D66. Ik snap ook best dat een minister wordt vervangen. Stel dat er nu een pandemie uit breekt oid. Alleen Pia Dijkstra... die was volgens mij nooit woordvoerder zorg, toch?
pi_212240405
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ze niemand zouden vervangen zaten alleen Jetten en Dijkgraaf er nog namens D66. Ik snap ook best dat een minister wordt vervangen. Stel dat er nu een pandemie uit breekt oid. Alleen Pia Dijkstra... die was volgens mij nooit woordvoerder zorg, toch?
Jawel. Maar vooral medisch-ethisch
zie email 27 oktober
pi_212240494
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Jawel. Maar vooral medisch-ethisch
Ja, maar medische ethiek is wel wat anders dan zorg. Alles rondom medische ethiek is controversieel, dus daar heeft een demissionaire minister niks aan. Maar Paulusma was natuurlijk meer woordvoerder zorg en die zit er nog.

Maar goed, ik denk dat wat De Jonge bij jou is, Dijkstra bij mij is. Daar zul je niet zo snel iets positiefs over horen van mij. En dat heb ik eigenlijk niet snel met iemand.
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:20:55 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212240538
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar medische ethiek is wel wat anders dan zorg. Alles rondom medische ethiek is controversieel, dus daar heeft een demissionaire minister niks aan. Maar Paulusma was natuurlijk meer woordvoerder zorg en die zit er nog.

Maar goed, ik denk dat wat De Jonge bij jou is, Dijkstra bij mij is. Daar zul je niet zo snel iets positiefs over horen van mij. En dat heb ik eigenlijk niet snel met iemand.
Las ze ook het nieuws niet leuk voor? :D
pi_212240588
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ook toen was ze al mijn minst favoriete nieuwslezer, eigenlijk. Dus het heeft niet alleen wat met de inhoud te maken (dat ik van al haar medisch ethische voorstellen niks moet hebben helpt natuurlijk niet).
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:27:46 #124
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212240622
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze raakte op een gegeven moment te betrokken met het nieuws vond ik. Daarvóór deed ze het prima en dan Erwin Krol :7 met het weer. Als het dan echt ongelooflijk takkeweer zou worden gaf 'ie er toch nog een positieve draai aan.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:31:31 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212240687
Als we Hanca willen folteren moeten we dus dit filmpje in een oneindige loop draaien.

woensdag 31 januari 2024 @ 19:34:40 #126
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212240737
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:31 schreef Hexagon het volgende:
Als we Hanca willen folteren moeten we dus dit filmpje on een oneindige loop draaien.

Ik zie daar een D66 bijeenkomst met allemaal keurige heren en dames met nuchtere blikken. Hoe anders is dat in 2024, een stel nare activistische minachtende bestuursgeil regenten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_212240776
quote:
Als we Hanca willen folteren moeten we dus dit filmpje in een oneindige loop draaien.

Ja, dat onderwerp is ook al verschrikkelijk, paars... ik was toen 7, maar ik herinner me nog hoe vervelend mijn vader die uitslag vond.

Maar goed, ze wordt dus waarschijnlijk de nieuwe minister van VWS. Had ik toch liever Van Rijn weer teruggehad...
pi_212240867
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat onderwerp is ook al verschrikkelijk, paars... ik was toen 7, maar ik herinner me nog hoe vervelend mijn vader die uitslag vond.

Maar goed, ze wordt dus waarschijnlijk de nieuwe minister van VWS. Had ik toch liever Van Rijn weer teruggehad...
Toch had ik liever die paarse kabinetten dan de afgelopen Rutte kabinetten die we gehad hebben
De toekomst zie ik nog negatiever met die rechtse drek
pi_212240936
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zie daar een D66 bijeenkomst met allemaal keurige heren en dames met nuchtere blikken. Hoe anders is dat in 2024, een stel nare activistische minachtende bestuursgeil regenten.
Exact dezelfde mensen toen als nu. Het probleem zit bij jou, denk ik, en hoe jij mensen wegzet.
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:48:34 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212240957
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Exact dezelfde mensen toen als nu. Het probleem zit bij jou, denk ik, en hoe jij mensen wegzet.
Enige verschil is dat mensen van boven de 30 er toen minder modieus uitzagen.
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:51:50 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212241025
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik was 10-11. Het was voor mij de eerste verkiezingsronde die ik bewust op tv gezien heb.

Ik weet nog wel dat mij oma, die altijd CDA had gestemd, er toen ook even klaar mee was. En op Van Mierlo gestemd had omdat "het zo'n charmante vent" was. :D
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:56:02 #132
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212241103
quote:

[..]
Ik zet niemand weg. Ik stel gewoon vast dat D66 erg activistisch is geworden.
Woke, klimaat-angst, nieuwe politieke bewegingen wegzetten als extreemrechts. Het is allemaal niet zo fraai.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_212241183
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Woke, klimaat-angst, nieuwe politieke bewegingen wegzetten als extreemrechts. Het is allemaal niet zo fraai.
Woke? Oh god, dat gelul weer. Klimaat is geen angst maar een feit, alleen complete wappies doen alsof er geen probleem is en ik heb geen idee wat je bedoeld met nieuwe politieke bewegingen wegzetten maar volgens mij ging dat over de PVV en die zijn extreem-rechts en dat is geen nieuws.
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:01:34 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212241225
quote:

[..]
Naar verluidt hebben de leden van die partij ook sex voor het huwelijk! Schorriemorrie!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212241268
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Toch had ik liever die paarse kabinetten dan de afgelopen Rutte kabinetten die we gehad hebben
De toekomst zie ik nog negatiever met die rechtse drek
Ik absoluut niet, Kok I en II zitten niet ver af van Rutte I wat mij betreft. Rutte III met name vond ik veel beter. Maar mijn favoriet is nog altijd Balkenende IV.
pi_212241308
quote:

[..]
Nou nou nou, Van Mierlo, Wijers en Sorgdrager waren wel wat anders dan Kaag en Jetten.
pi_212241310
quote:

De Andere Krant krijg ik nog steeds in de bus :P
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:06:59 #139
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_212241316
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Naar verluidt hebben de leden van die partij ook sex voor het huwelijk! Schorriemorrie!
Feestneus.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_212241349
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik absoluut niet, Kok I en II zitten niet ver af van Rutte I wat mij betreft. Rutte III met name vond ik veel beter. Maar mijn favoriet is nog altijd Balkenende IV.
We denken hier anders over, ik vond Rutte III een ramp en vond het echt niks dat er nog een Rutte IV achter aan kwam, uitzondering vond ik wel de CU, de beste partij in deze coalities en dat terwijl dit niet direct mijn favoriete partij is.
Balkenende IV kan ik me niet meer zo herinneren, ga daar dadelijk even naar zoeken, jou inzicht in deze is meestal wel goed
pi_212241367
quote:
10s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou nou nou, Van Mierlo, Wijers en Sorgdrager waren wel wat anders dan Kaag en Jetten.
Dat klopt. Of ze beter waren is een ander verhaal :P
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:13:51 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212241439
quote:
10s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Kaag was juist een vrij ouderwetse D66'er die eerder uit Paars I leek te stammen.

Types als Pechtold, Jetten of Paternotte had je toen nog niet nee.
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:13:57 #143
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212241444
Sorgdrager die haar super-PG piepelde als Cruijff Beenhakker.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:19:16 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212241530
quote:

[..]
"D66 is geen actiepartij want de straten zijn niet breed genoeg voor onze spandoeken"

Copyright: Aad Nuis
pi_212241601
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat klopt. Of ze beter waren is een ander verhaal :P
Smaken verschillen. Op liberaal vlak hebben ze in ieder geval grote en belangrijke stappen gezet, zowel economisch (winkeltijden, NMa, Fokker laten failleren, privatisering, Third Way) als sociaal (homohuwelijk, euthanasie).
pi_212241777
quote:
7s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Smaken verschillen. Op liberaal vlak hebben ze in ieder geval grote en belangrijke stappen gezet, zowel economisch (winkeltijden, NMa, Fokker laten failleren, privatisering, Third Way) als sociaal (homohuwelijk, euthanasie).
Paars staat voor mij vooral voor de individualisering van de samenleving. Gebeurde internationaal ook wel, maar in Nederland sneller dan waar ook. En net die doorgeslagen individualisering is wat mij betreft juist het grootste probleem van het moment.
pi_212241797
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Paars staat voor mij vooral voor de individualisering van de samenleving. Gebeurde internationaal ook wel, maar in Nederland sneller dan waar ook. En net die doorgeslagen individualisering is wat mij betreft juist het grootste probleem van het moment.
Daar heb je wel gelijk in inderdaad
pi_212241844
quote:

[..]
Ik denk niet dat je die individualisering had kunnen stoppen of zelfs maar had kunnen afremmen. Het was geen Nederlands fenomeen maar een internationale verandering waarbij in Nederland heel veel mensen ook de verstikkende verzuiling helemaal zat waren en dat is, in mijn idee, een grotere factor geweest dan een regering.
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:40:47 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212241853
quote:

[..]
Ik vond dat juist wel bevrijdend, maar was dat niet vooral een maatschappelijke verandering en niet die zozeer door politieke ontwikkelingen geinstigeerd was?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 31 januari 2024 @ 20:41:40 #150
236264 crew  capricia
pi_212241868
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik vond dat juist wel bevrijdend, maar was dat niet vooral een maatschappelijk verandering en niet die zozeer door politieke ontwikkelingen geinstigeerd was?
Ik ook.
Zou nooit meer terug willen of kunnen. Vond het verstikkend.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')