quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:41 schreef Sableheart het volgende:
In ieder geval bedankt voor jullie gezelschap allemaal, morgenavond weer een finale plus een aantal semi's!
quote:
Ah ja, die waarvan ik zei dat het kutgeluid was. Nou, mooiquote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:44 schreef Momo het volgende:
[..]
In OP staat het nummer dat heeft gewonnen
haha, was me er ook eentje. Maar deze gaat er wat mij betreft overheen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:38 schreef H_T het volgende:
[..]
Is Rambo Amadeus alweer zo lang geleden?
Sloveense > Noorse >...............................................................................Ierse (poolse nog niet gehoord)quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:56 schreef Momo het volgende:
Noorse witch > Poolse witch > Ierse witch > Sloveense witch
Ok, het is dan een voorronde van het niveau van de feestavond van het G-team van IJsselmeervogels, maar de bijdrage van de Spar hadden we toch voor geen goud willen missen!quote:
Zou me niet eens verbazenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:11 schreef CarloV het volgende:
Zal de RTE inspraak hebben gehad bij de nationale jury en zo achter de schermen er voor hebben gezorgd dat de boyband kansloos zou zijn? Zonder de nationale jury had de boyband immers gewoon gewonnen.
Dit is toch prachtigquote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:34 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ]
Stroopwafels![]()
En koffie, koekjes, pasta, honing, muesli, de (onvermijdelijke) pinda’s van de Spar…
Het is een flink kerstpakket zo.
Het zou niet mogen, maar indien waar, leve de RTE.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:47 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zou me niet eens verbazensnap niets van die internationale jury.
Toch mooi dat dit het hoogtepunt van de avond wasquote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:34 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ]
Stroopwafels![]()
En koffie, koekjes, pasta, honing, muesli, de (onvermijdelijke) pinda’s van de Spar…
Het is een flink kerstpakket zo.
Het is opmerkelijk populair inderdaad. Het gaat ook lekker bij de bookmakers. Maar als we er even serieus naar kijken, zonder de setting van de voorronde en de boodschappenpakketten van de Spar, zal dit het normaal gesproken toch moeilijk genoeg krijgen om door de halve finale te komen.quote:Op zondag 28 januari 2024 16:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Doomsday Blue doet het al beter dan We are One vorig jaar in de streamingdiensten.
Vond 'm al gaaf, die clip en het betere geluid maakt 'm nog beter.quote:
Idd. Heb het met de clip nog een kans gegeven, maar heb hem al snel afgezet. Kan hier echt niet naar luisteren. Blijf ajb steken in de semi.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Afschuwelijk. Totaal niet mijn ding.
Ik hoop dat ze hiermee de finale halen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 14:31 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Vond 'm al gaaf, die clip en het betere geluid maakt 'm nog beter.
Kanshebber? Lijkt me niet, maar ben het met blackswangreen hierboven eens
Volgens mij gaat dit om Israël/Gaza conflict. Bambie heeft eerder steun uitgesproken voor de Palestijnse burgers en tegen deelname Israël. Samengevat; Pro-Israël mensen boos, Anti-Israël mensen ook boos want Bambie Thug kiest er nog steeds voor om mee te doen.quote:
Oh pff, ja zo kun je het ook nooit goed doen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit om Israël/Gaza conflict. Bambie heeft eerder steun uitgesproken voor de Palestijnse burgers en tegen deelname Israël. Samengevat; Pro-Israël mensen boos, Anti-Israël mensen ook boos want Bambie Thug kiest er nog steeds voor om mee te doen.
Het is ook lekker makkelijk om je woede te richten op zo'n songfestivaldeelnemer. Benjamin Netanyahu krijg je niet te pakken, dus dan maar lekker hate tweets sturen naar Bambie Thug uit Ierland.quote:Op woensdag 13 maart 2024 18:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh pff, ja zo kun je het ook nooit goed doen.
Het is twitter he. Dat is in Nederland ook (enkele uitzonderingen daargelaten) een bak vol ultrarechtse haat en intolerantie. Dat ziet ome Elon graag zo.quote:Op woensdag 27 maart 2024 18:04 schreef Greys het volgende:
De reacties op deze tweet.
Wist niet dat hen half Zweeds was trouwens. Leuk.
[ x ]
Zag hierboven dat hen ook hate mails enzo krijgt dus kennelijk is het niet alleen op Twitter maar gadver wat een haat inderdaad allemaal weer.quote:Op woensdag 27 maart 2024 18:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is twitter he. Dat is in Nederland ook (enkele uitzonderingen daargelaten) een bak vol ultrarechtse haat en intolerantie. Dat ziet ome Elon graag zo.
Sneu wel, de mensen die debiel reageren dan.quote:Op woensdag 27 maart 2024 18:04 schreef Greys het volgende:
De reacties op deze tweet.
Wist niet dat hen half Zweeds was trouwens. Leuk.
[ x ]
En op bijna elke tweet een reactie met Pussy in bio (tussen rare tekens).quote:Op woensdag 27 maart 2024 18:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is twitter he. Dat is in Nederland ook (enkele uitzonderingen daargelaten) een bak vol ultrarechtse haat en intolerantie. Dat ziet ome Elon graag zo.
quote:Op maandag 8 april 2024 23:29 schreef Momo het volgende:
Bambie Thug is door de pre parties gestegen bij de bookies voor kwalificatie semi, van plek 13 naar plek 9.
Het lijkt muzikaal wat anders uitgebalanceerd te zijn, ik vind het nog steeds leuk.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:47 schreef Rebel- het volgende:
Op Reddit wordt gespeculeerd of dit een revamp is
Bron: https://www.reddit.com/r/(...)sals_day_1_live_blogquote:12:30 CEST: Rehearsal 4: 🇮🇪 Ireland – Bambie Thug – Doomsday Blue
Ready for something completely different? Not just from Lithuanian electro-pop, but from everything else you’re going to hear at Eurovision this year.
Ireland’s Bambie Thug describes their sound as ‘Ouija-pop’, because it entirely defies conventional musical categorisation – our best description would be ‘witchy metal/melodic pop’. Doomsday Blue is about the feeling of having your potential overlooked, and is an ode to the queer community.
So: staging. Bambie is inside a circle of candles, wearing a black dress with a tutu skirt and shoulder horns. Their usual dramatic white face makeup is topped with hair styled into antlers. There’s also a bare-chested dancer giving centaur vibes, who accompanies Bambie in some balletic choreography.
In the final section the candle circle raises up, and the big screamo finish concludes with a graphic backdrop of CROWN THE WITCH. Pure Eurovision theatre, and testament to the diversity of musical styles we're going to see at Eurovision this year.
We're just about to watch it again, so will update if we notice anything else! Also we'll add a photo as soon as we can.
🔥 PYRO UPDATE: In the final run-through there is both low-level ground smoke throughout, AND our first flame jets of the day, right at the end. We are twenty metres from the stage and can feel the heat.
Het gaat ook niet om de gemiddelde voter, maar een groep die hier fanatiek op gaat stemmen. En die is er zeker.quote:Op vrijdag 26 april 2024 23:14 schreef TheVulture het volgende:
Ik begin hier wel langzaam voor op te warmen.. al denk ik dat het voor de gemiddelde televoter nogal heftig is op het eerste gehoor
Ben echt zó benieuwd of dit massaal getelevote gaat worden en wat de juries ervan vinden.quote:
Je moet als hert ook niet aan vis beginnenquote:
Ik heb wel het idee dat dit een enorme boost krijgt van het Brits/Ierse continent... een beetje zoals in 2018 Ierland ook ineens knijterhoog kwam te staan en toen ook in de middenmoot kwam.quote:
Ik had dit ook niet zo snel gegeten als ik had meegedaan aan zo’n belangrijk evenement. Maar ja, achteraf is mooi wonen.quote:
Precies,niet zo slim, vrij dom zelfsquote:Op zondag 5 mei 2024 12:55 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik had dit ook niet zo snel gegeten als ik had meegedaan aan zo’n belangrijk evenement. Maar ja, achteraf is mooi wonen.
Met kip kan het ook mis gaan he. Het pakt nu verkeerd uit, maar ik zou er ook weinig kwaad in zien een paar dagen vooraf zoiets te etenquote:Op zondag 5 mei 2024 12:55 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik had dit ook niet zo snel gegeten als ik had meegedaan aan zo’n belangrijk evenement. Maar ja, achteraf is mooi wonen.
Ja hè. Dat is ook zo, dat zou ik dan ook niet eten, maar ik ben altijd erg voorzichtig met etenquote:Op zondag 5 mei 2024 13:09 schreef H_T het volgende:
[..]
Met kip kan het ook mis gaan he. Het pakt nu verkeerd uit, maar ik zou er ook weinig kwaad in zien een paar dagen vooraf zoiets te eten
De hype van het jaarquote:Op maandag 6 mei 2024 21:07 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
En Bambi staat nu op de vijfde plaats bij de bookmakers.
Wat een snippet toch kan doen. Misschien dat Joost zich hier verrekend heeft door zo min mogelijk prijs te willen geven.quote:
Joh, finale is 100% zeker. De vraag is of Bambie de semi wint, want dat kan ook zomaar.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:30 schreef Zigsky het volgende:
Oh, ik ben zo benieuwd hoe mijn lief hier op gaat reageren morgen. Vorig jaar was hij nog net niet boos op Duitsland.
Hoop dat Bambie naar de finale gaat.
Mooi zeg, ik hou d’rrrr vanquote:
De Telegraaf is voor Henk en Ingrid die nog in de jaren 50 zijn blijven qua muzieksmaakquote:
Alleen maar meer redenen om Bambie te steunenquote:
Als de Telegraaf iets niet leuk vindt, dan weet je dat het een goed nummer is.quote:
Mijn lief vond dat hen goed zong trouwensquote:Op maandag 6 mei 2024 19:30 schreef Zigsky het volgende:
Oh, ik ben zo benieuwd hoe mijn lief hier op gaat reageren morgen. Vorig jaar was hij nog net niet boos op Duitsland.
Hoop dat Bambie naar de finale gaat.
Ik heb exact het omgekeerde. Muzikaal is het wel oké maar de act vond ik heel naar.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:50 schreef grazz het volgende:
Visueel echt wow, maar dat gekrijs.... werd er heel ongemakkelijk van
Dit dusquote:Op dinsdag 7 mei 2024 19:22 schreef Spumonisal het volgende:
Ik had dit als kind dus dood en doodeng gevonden. Hopelijk zijn de jongsten al naar bed
Gewoon een luier omdoen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:51 schreef Amsel het volgende:
Supertof dat Ierland door is. Maar ik kijk de finale altijd met m'n kinderen (7 en 9), dan maken we er een feestje van, matrassen op de grond in de woonkamer en proberen wakker te blijven t/m de uitslag, maar nu ben ik bang dat ze nachtmerries krijgen
Wie nodigt Gerard nog uit voor dit soort dingen? Pleiten voor het orkest en er gaan staan en het liedje zingen, tjaquote:
Chanel was wel dans etc erbij en loepzuiver gezongen met een heel toegankelijk lied. Dit is te niche om goed te scoren bij de juriesquote:Op donderdag 9 mei 2024 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Winnen gaat dit uiteraard niet, maar de manier waarop dit als totaalconcept wordt neergezet is echt fantastisch gedaan.
Dit zijn de optredens waar iedereen het over tig jaar nog over heeft.
En heel gek sluit ik een topscore bij ook de jury's niet helemaal uit, de act is namelijk perfect af. Dat hield ze bij de Noa Kirel's en Chanels ook niet tegen.
Ja, ik vind dit echt indrukwekkend. Het refrein vind ik erg aanstekelijk (in de live-versie komt het wel minder goed uit de verf) en dat heftige einde komt echt binnen. Dit nummer maakt een bijvende indruk op me.quote:Op donderdag 9 mei 2024 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Winnen gaat dit uiteraard niet, maar de manier waarop dit als totaalconcept wordt neergezet is echt fantastisch gedaan.
Yup, maar nog steeds prima resultaat, eerlijk gezegd hoger dan ik verwacht hadquote:Op zondag 12 mei 2024 00:59 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Meteen der nagels afgedaan toen ze niet meer kon winnen
Jep klopt. Het is een teken.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:34 schreef Amsel het volgende:
Klopt het dat ze 6e werd bij de jury, 6e bij de stemmen, en uiteindelijk totaal ook 6e? Dat las ik ergens. 666![]()
Nog maar 22 jaar en één van de beste stagings ooit gecreëerd.quote:Meet Sergio Jaén: The Wizard Behind Bambie Thug’s Bewitching Stage Show
https://www.escunited.com(...)witching-stage-show/
Yep, eergisteren weer bekeken en ik zat weer met ingehouden adem te kijken. Zó goed. Dat laatste shot ook, die opgebouwde spanning, die schreeuw, de laatste zin, dan ‘crown the witch’, dat slashing geluid, die cirkel met kaarsen als kroon boven de tekst in dat wide shot, goeie genade.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:32 schreef Sandrie het volgende:
Dit is voor mij de beste staging ooit op de Eurovisie, echt de absolute kunstzinnige top.
Een complete voorstelling waar je versteld van staat in 3 minuten.
Omdat we het in Nederland vaak over (beperkt) budget hebben, vroeg ik me bij Ierland af: was dit nou een hele dure staging en zo ja, hoe flikt Ierland zoiets?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 08:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Yep, eergisteren weer bekeken en ik zat weer met ingehouden adem te kijken. Zó goed. Dat laatste shot ook, die opgebouwde spanning, die schreeuw, de laatste zin, dan ‘crown the witch’, dat slashing geluid, die cirkel met kaarsen als kroon boven de tekst in dat wide shot, goeie genade.
Ik denk niet echt duur. Ergens te vergelijken met de staging van CATS in 2014. De camerastandpunten doen bijna al het werk. Alleen de kaarsen als prop, die slim ook weer omhoog konden zodat je ook daar weer met camerabeelden wat moois van kon maken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Omdat we het in Nederland vaak over (beperkt) budget hebben, vroeg ik me bij Ierland af: was dit nou een hele dure staging en zo ja, hoe flikt Ierland zoiets?
Vanaf 28 mei In de verkoopquote:
7 september Keulenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |