Maar momenteel bemoeid hij zich dus echt tot op detailniveau met alles, de anderen mogen niet eens een discussie voeren en hebben geen inbreng. Dat lukt je niet met alleen instructies.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Maar hij kan ze met instructies wel kort en strak houden.
Kom aan, de hele PVV is vanaf dag een dat het bestond een uitholling van de democratie met zijn opzet zonder leden die geen Wilders genaamd zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:17 schreef Hexagon het volgende:
Daarom, als we dit achter de rug hebben zo snel mogelijk een wet doorduwen dat partijen alleen mee mogen doen met de verkiezingen als ze een democratische ledenstructuur hebben. Kamerleden die als willoze werktuigjes dienen zijn uitholling van de democratie.
Klopt, dus eigenlijk had die wet er al veel langer moeten zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom aan, de hele PVV is vanaf dag een dat het bestond een uitholling van de democratie met zijn opzet zonder leden die geen Wilders genaamd zijn.
Lekker man, een MP die ook als enige over de kieslijst van de grootste partij gaat die tevens de Tweede Kamervoorzitter levert. De domste 30% van het land vindt dat een prima idee.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Maar hij kan ze met instructies wel kort en strak houden.
Een groter deel zelfs. Hoeveel stemmen kreeg Bosma ook alweer bij die voorzittersverkiezing? 74 of zo?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lekker man, een MP die ook als enige over de kieslijst van de grootste partij gaat die tevens de Tweede Kamervoorzitter levert. De domste 30% van het land vindt dat een prima idee.
Jij houdt er een aparte manier van rekenen op na.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:58 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Een groter deel zelfs. Hoeveel stemmen kreeg Bosma ook alweer bij die voorzittersverkiezing? 74 of zo?
Ik zie dit los van een partij, Bosma vind ik capabel als voorzitterquote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:58 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Een groter deel zelfs. Hoeveel stemmen kreeg Bosma ook alweer bij die voorzittersverkiezing? 74 of zo?
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij houdt er een aparte manier van rekenen op na.
Je wil er een dictatuur van maken?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:17 schreef Hexagon het volgende:
Daarom, als we dit achter de rug hebben zo snel mogelijk een wet doorduwen dat partijen alleen mee mogen doen met de verkiezingen als ze een democratische ledenstructuur hebben. Kamerleden die als willoze werktuigjes dienen zijn uitholling van de democratie.
Feit blijft dat het link is om iemand van de grootste partij voorzitter te maken. Zeker als het gaat om een ondemocratische partij waarvan het enige lid het parlement niet eens erkent.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik zie dit los van een partij, Bosma vind ik capabel als voorzitter
Integendeel. Ik wil de macht van partijleiders juist meer indammen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je wil er een dictatuur van maken?
Van een parlement wat hij zelf wegzet als nep?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik zie dit los van een partij, Bosma vind ik capabel als voorzitter
Het is ook een soort "Hitler legde mooie snelwegen aan"-hondenfluitje.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Van een parlement wat hij zelf wegzet als nep?
Bijzondere zienswijze.
Ja door er een dictatuur ervan te maken.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Integendeel. Ik wil de macht van partijleiders juist meer indammen.
Duitsland heeft die regels ook. Is het nu een dictatuur?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja door er een dictatuur ervan te maken.
Leg eens uit hoe je er dan een dictatuur van maakt. En leg dan eens uit hoe de PVV nu geen dictatuur is.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja door er een dictatuur ervan te maken.
Als je een autocratie wilt zijn al die democratie-regeltjes natuurlijk maar lastig.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe je er dan een dictatuur van maakt. En leg dan eens uit hoe de PVV nu geen dictatuur is.
Dat kan, maar dan zijn die regels voorafgaand aan de oprichting van de partij opgesteld. Wat jij wil is tijdens de wedstrijd de regels veranderen om een partij te verbieden o.b.v. de interne structuur die jij een probleem vindt.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Duitsland heeft die regels ook. Is het nu een dictatuur?
Is daarmee de AfD ingedamd?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Duitsland heeft die regels ook. Is het nu een dictatuur?
Ze moeten nog even doorgaan naar het zoeken naar regels waar AFD wel last van zou hebben, en andere partijen niet. Dat (eind)spel is inmiddels begonnen.quote:
De ervaringen met extreemrechts (ze conservatief noemen is een flauwe grap) zijn dan ook niet zo positief… Maar echt pogingen om ze te verbieden zijn vrij schaars. Er is op veel plekken wel een gezond cordon sanitaire opgericht, zoals dat eerder ook voor de communistische partijen gold.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan zijn die regels voorafgaand aan de oprichting van de partij opgesteld. Wat jij wil is tijdens de wedstrijd de regels veranderen om een partij te verbieden o.b.v. de interne structuur die jij een probleem vindt.
Ook als de PVV leden zou hebben blijft de roep om op de een of andere manier de partij te verbieden en/of uit te schakelen van macht.
Je ziet overal in de westerse wereld waar nieuwe conservatieve bewegingen opkomen dat er gezocht wordt naar manieren om deze te verbieden.
Die situatie is wel wat eenvoudiger omdat de kans dat CDU (of een andere partij) met hen een coalitie wil vormen een stuk kleiner is (of beter gezegd afwezig) en een absolute meerderheid haalt geen Duitse partij meer.quote:
In deelstaten ook niet (oprecht geen idee)?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:12 schreef KareldeStoute het volgende:
en een absolute meerderheid haalt geen Duitse partij meer.
Ik wil niks verbieden. Ik wil alleen een ongezonde concentratie van macht bij een leider indammen. In een normale partij zijn kamerleden geen machteloze werktuigjes van de leider.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan zijn die regels voorafgaand aan de oprichting van de partij opgesteld. Wat jij wil is tijdens de wedstrijd de regels veranderen om een partij te verbieden o.b.v. de interne structuur die jij een probleem vindt.
Ook als de PVV leden zou hebben blijft de roep om op de een of andere manier de partij te verbieden en/of uit te schakelen van macht.
Je ziet overal in de westerse wereld waar nieuwe conservatieve bewegingen opkomen dat er gezocht wordt naar manieren om deze te verbieden.
Heh, er was ooit een topic of Rutte de Kerst zou halen, in dit geval is het meer de vraag of Yesilgoz Pasen gaat halenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:32 schreef capricia het volgende:
Wat een warrige toespraak van Yeşilgöz. Op het VVD congres.
D66 had daar iets moois voor ooit: referendum! Daarmee pareer je controversiële voorstellen van partijleiders die niet naar hun achterban luisteren.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik wil niks verbieden. Ik wil alleen een ongezonde concentratie van macht bij een leider indammen. In een normale partij zijn kamerleden geen machteloze werktuigjes van de leider.
Je ziet overal in de westerse wereld waar nieuwe conservatieve xenofobe extreem-rechtse bewegingen opkomen dat er gezocht wordt naar manieren om deze te verbieden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 12:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In stemmen niet, 40+% is zeldzaam tegenwoordig. In zetels wel, een enkele keer, op dit moment alleen de SPD in Saarland. Dat zijn dan gevallen waarbij de grootste partij boven de ~43% komt, en er 1 of 2 partijen net niet boven de 5% kiesdrempel uitkomen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:14 schreef nostra het volgende:
[..]
In deelstaten ook niet (oprecht geen idee)?
Aan iedereen met minder dan 2x modaal: sterkte ermee.quote:Yesilgöz benadrukte vandaag dat er een kans is beleid "waar iedereen in deze zaal voor is" te realiseren.
Ik kan dit niet lezen zonder dat domme, pedante zeikstemmetje te horen.quote:"Op sommige onderdelen zijn onze gesprekspartners zo links, daar kan de club van Frans Timmermans nog wat van leren."
Prima wat je ervan vindt en hulde voor je eerlijkheid: je wil het verbieden en dus is de weg naar een dictatuur geplaveid.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je ziet overal in de westerse wereld waar nieuwe conservatieve xenofobe extreem-rechtse bewegingen opkomen dat er gezocht wordt naar manieren om deze te verbieden.
In elk geval netjes dat je er zo in staat.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:10 schreef -XOR- het volgende:
Verbieden van partijen is uiteraard nooit de oplossing. Je zou middels subsidieverstrekking een fatsoenlijke organistatiestructuur bij partijen kunnen afdwingen, maar de liberaal in me zegt dat partijen zelf gaan over hun eigen interne stucturen.
Sowieso lijkt mij dat nogal een rare bewering, dat je iedereen mee krijgt met welke keuze je ook maakt, zelfs binnen een partij lukt dat vrijwel nooit, je mag al blij zijn met een meerderheid.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 15:50 schreef Blastbeat het volgende:
https://nos.nl/l/2506472
[..]
Aan iedereen met minder dan 2x modaal: sterkte ermee.
[..]
Ik kan dit niet lezen zonder dat domme, pedante zeikstemmetje te horen.
Ondertussen is het noodzakelijk om maanden lang te onderhandelen om een rechts kabinet binnen de kaders van de wet te laten vallen. Dan weet ik wel waar het probleem zit en dat is bij (extreem) rechts.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In elk geval netjes dat je er zo in staat.
Krijg meer en meer de indruk dat men het gaat zoeken in verbieden, of gedrochten van breed geformuleerde verdragen om democratische processen te verstoren.
Alles is de schuld van rechts, altijd. Wat een wereldquote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ondertussen is het noodzakelijk om maanden lang te onderhandelen om een rechts kabinet binnen de kaders van de wet te laten vallen. Dan weet ik wel waar het probleem zit en dat is bij (extreem) rechts.
quote:Applaus klinkt er op het VVD-congres pas als Dilan Yesilgöz Eric van der Burg bedankt
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-doorstond-a4188331
Daar zijn ze allang over uit, als je de grondwet bedoelt; althans het zou vrij ridicuul zijn om het CPB en de Rekenkamer aan tafel uit te nodigen als daar onoverkomelijke verschillen van inzicht over zouden zijn, of in ieder geval houdt Plasterk zijn mond daarover, dus kan je dat nooit stellen. Ten tweede zijn we net een maand verder, dus dat maandenlang is ook sterk overdreven.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
Ondertussen is het noodzakelijk om maanden lang te onderhandelen om een rechts kabinet binnen de kaders van de wet te laten vallen.
Zelfs het ooit zeer traditionele Beieren, waar de CSU decennialang de enige regeringspartij kon zijn, zagen Grüne aan de linkervoet en AfD/FW aan de rechtervoet.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:14 schreef nostra het volgende:
[..]
In deelstaten ook niet (oprecht geen idee)?
Nee het referendum heeft werkelijk niets te maken met checks and balances binnen partijen en het onwenselijk zijn dat een partij eigendom is van een machtsgeil figuur.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
D66 had daar iets moois voor ooit: referendum! Daarmee pareer je controversiële voorstellen van partijleiders die niet naar hun achterban luisteren.
Jij laat je veel te snel in het ootje nemen door middelmatige woordvoerders.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ondertussen is het noodzakelijk om maanden lang te onderhandelen om een rechts kabinet binnen de kaders van de wet te laten vallen. Dan weet ik wel waar het probleem zit en dat is bij (extreem) rechts.
Die Grüne zijn veel linkser dan GroenLinks. In provinciebesturen werkte GL natuurlijk ook gewoon samen met VVD/CDA.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:05 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Zelfs het ooit zeer traditionele Beieren, waar de CSU decennialang de enige regeringspartij kon zijn, zagen Grüne aan de linkervoet en AfD/FW aan de rechtervoet.
De Grüne zijn in Duitsland veel breder dan GroenLinks in Nederland. Coalities met Union alleen komen op deelstaatniveau voor, terwijl je ze hier in het rood-groene ziet vastbijten.
Het enige lek waar wij vooral mee te maken hebben is wegrennende D66 bestuurders.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het referendum heeft werkelijk niets te maken met checks and balances binnen partijen en het onwenselijk zijn dat een partij eigendom is van een machtsgeil figuur.
Het is je zoveelste wanhopige drogargument tegen maatregelen die erg nodig zijn om een lekkage in onze democratie te repareren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |