Het blijft altijd curieus hoe de gezworen voorvechters der Nederlandse cultuur dezelfde cultuur het liefste zo snel mogelijk de nek om willen draaien.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:41 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou al heel blij zijn als de subsidies op kunst en cultuur sterk verminderd worden
Gaat allemaal europees die landbouw subsidies. Is geen nationale aangelegenheid.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar zal je je geen zorgen over hoeven maken. Landbouw daarnetegen...
Ik heb het dan over potjes en pannetjes musea en gare theatergezelschappen. Niet over het rijksmuseum of het nationale militair museum.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het blijft altijd curieus hoe de gezworen voorvechters der Nederlandse cultuur dezelfde cultuur het liefste zo snel mogelijk de nek om willen draaien.
Ah, u pleit voor een Kulturkammer.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het dan over potjes en pannetjes musea en gare theatergezelschappen. Niet over het rijksmuseum of het nationale militair museum.
Het ging meer over https://eenvandaag.avrotr(...)fstand-tot-politici/quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet als ik ook onder die "we' val. Bedankt
Realistisch heet dat soort gedrag tegenwoordig ook wel. Hoef je geen inhoudelijke onderbouwing meer te leveren.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben ook bang dat we in een tijd terecht gaan komen waarin "gezond verstand", zoals deze mensen het noemen, belangrijker wordt geacht dan kennis en opleiding.
Had Freddy Heineken ook niet (nou vooruit, HBS).quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze heeft amper meer dan havo..
Vind je het gek dat Heineken niet te zuipen is?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Had Freddy Heineken ook niet (nou vooruit, HBS).
Mocht het tot een kabinet met de PVV, verwacht je dan nog serieuze oppositie opeen congres of wordt dat ook weer een applausmachine?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:16 schreef nostra het volgende:
Morgen congres. Als ik zin heb om vroeg op te staan ga ik nog wel even buurten. Niet dat het meer dan hamerstukken over de EU worden, maar stiekem hoop ik nog wel op een rant van Klaas of iets. Misschien kan Camiel even inspringen.
Ik heb er nooit echt vuurwerk meegemaakt. Nu ook geen signalen dat dat zou kunnen gebeuren. De motie van de JOVD dat er verplicht bitterballen (niet-vegetarisch) geserveerd moeten worden na afloop (aangenomen) was nog het meest spannende. Nee, zonder gekheid: Rutte kon zich de vorige keer er weer eens perfect uitlullen, die kwaliteit heeft Yesilgoz niet, dus dat ergens een keer wat gaat kraken zal ongetwijfeld. Samenwerking met de PVV zal geen breekpunt worden though.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mocht het tot een kabinet met de PVV, verwacht je dan nog serieuze oppositie opeen congres of wordt dat ook weer een applausmachine?
Die verwachting had ik eigenlijk ook wel. Maakt me wel wat cynisch over de belangrijkste Nederlandse nachts- en bestuurspartij van de afgelopen decennia, maar goed dat helpt niemandquote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb er nooit echt vuurwerk meegemaakt. Nu ook geen signalen dat dat zou kunnen gebeuren. De motie van de JOVD dat er verplicht bitterballen (niet-vegetarisch) geserveerd moeten worden na afloop (aangenomen) was nog het meest spannende. Nee, zonder gekheid: Rutte kon zich de vorige keer er weer eens perfect uitlullen, die kwaliteit heeft Yesilgoz niet, dus dat ergens een keer wat gaat kraken zal ongetwijfeld. Samenwerking met de PVV zal geen breekpunt worden though.
Voorbereiding van de EU lijst en het programma, hebben de meeste partijen binnenkort.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:05 schreef -XOR- het volgende:
Wat valt daar op dat congres uberhaupt te bespreken? Dat er nog niets over de formatie gezegd kan worden?
Daar zit wat in.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voorbereiding van de EU lijst en het programma, hebben de meeste partijen binnenkort.
Het is op zich ook een wet van de VVD zelf. Het is Yesilgoz die is gedraaid en zich tegen haar eigen wet heeft gekeerd.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 08:01 schreef Hanca het volgende:
En de meerderheid staat blijkbaar nog steeds achter de spreidingswet.
Ach, dat is slechts voor de bühne. In de praktijk gaan ze gewoon een meerderheidskabinet proberen te vormen onder aanleiding van de PVV.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:13 schreef Hexagon het volgende:
De beste uitweg voor Dilan zou zijn om gewoon minister te worden en het stokje aan iemand in de fractie over te dragen. Maar laat haar nu net geen ministers willen leveren.
Daarover hier een artikel in De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)te-regeren~bd4363b2/quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dat is slechts voor de bühne. In de praktijk gaan ze gewoon een meerderheidskabinet proberen te vormen onder aanleiding van de PVV.
Ja, dat het een gigantische teringbende gaat worden, als het doorgaat, is ook wel duidelijk. De VVD heeft duidelijk het beste voor met ons land.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarover hier een artikel in De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)te-regeren~bd4363b2/
Conclusie: er kan eigenlijk geen gewoon meerderheidskabinet met PVV bestuurders komen en Wilders kan eigenlijk de fractie niet verlaten, omdat Wilders eigenlijk letterlijk alle besluiten neemt voor de meeste fractieleden (alleen Agema en Bosma hebben een wat vrije rol).
Door ex-PVVers wordt 'een bloedbad' voorspeld als Wilders weg gaat uit die fractie, dan worden ze daar totaal besluiteloos en onbestuurbaar.
Dat is nog een probleem met de PVV. Je weet nooit wie de nieuwe Renske Leijten, Lisa Westerveld of Pieter Omzigt wordt. Een Kamerlid dat zich vastbijt in een dossier en daadwerkelijk het verschil kan maken en de regering verantwoordelijk houdt.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daarover hier een artikel in De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)te-regeren~bd4363b2/
Conclusie: er kan eigenlijk geen gewoon meerderheidskabinet met PVV bestuurders komen en Wilders kan eigenlijk de fractie niet verlaten, omdat Wilders eigenlijk letterlijk alle besluiten neemt voor de meeste fractieleden (alleen Agema en Bosma hebben een wat vrije rol).
Door ex-PVVers wordt 'een bloedbad' voorspeld als Wilders weg gaat uit die fractie, dan worden ze daar totaal besluiteloos en onbestuurbaar.
Of Wilders houdt ze ook als minister(-president) nog steeds strak aan de lijn, en dan krijg je een heel scheve verhouding die je niet moet willen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan niet, een minister-president heeft gewoon geen tijd om alle debatten voor te bereiden en kan volgens mij ook niet alle fractievergaderingen bijwonen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of Wilders houdt ze ook als minister(-president) nog steeds strak aan de lijn, en dan krijg je een heel scheve verhouding die je niet moet willen.
Uiteraard niet. Maar hij kan ze met instructies wel kort en strak houden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan niet, een minister-president heeft gewoon geen tijd om alle debatten voor te bereiden en kan volgens mij ook niet alle fractievergaderingen bijwonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |