Volgens mij is het behoorlijk anders om iemand 'heks' te noemen tov wat er over van der Plas wordt gezegd.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja niets natuurlijk. Gewoon stevige inhoudelijke kritiek over het kennen en kunnen van iemand.
Maar ik neem aan dat php even de mensen op de hak neemt van een zekere partij met 1 letter en 2 cijfers die dit heel snel riepen als die stevige kritiek op hun leider kwam.
Je bedoelt de diplomate die sinds januari 2024 actief is bij de VN als senior humanitair en wederopbouw coördinator voor Gaza, oftewel "een minderwaardig mens" aldus dezelfde persoon die hier komt prediken over misogynie.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat php even de mensen op de hak neemt van een zekere partij met 1 letter en 2 cijfers die dit heel snel riepen als die stevige kritiek op hun leider kwam.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja niets natuurlijk. Gewoon stevige inhoudelijke kritiek over het kennen en kunnen van iemand.
Van der Plas stond al met een gitaar in de aanslag onder het balkon van Wilders toen de uitslag net binnen was.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het blijft me verbazen dat BBB überhaupt zo'n grote rol in de formatie speelt. Ze hebben maar een handjevol zetels in de Tweede Kamer en zijn niet nodig voor een meerderheid.
Nee, die behoefte heb ik nooit gehad.quote:[8b]Op vrijdag 26 januari 2024 16:39 schreef Kickinalfa het volgende:[/b]
Aan de andere kant, wilde we niet dat er meer een afspiegeling van de bevolking lking zit ipv alleen maar hoog opgeleide "slimme" mensen?
Daar zal toch ook wel op eoa manier een mouw aangepast moeten worden om tot een kabinet te komen lijkt me.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
En vergeet niet: zowel VVD als NSC weigeren voorlopig ministers te leveren.
Ik verwacht een exotische constructie, de ministers zullen er niet namens een partij zitten denk ik. En dan wellicht een wekelijks overleg tussen de premier en de 4 partijleiders, alsof het een overleg met de vice-premiers is.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar zal toch ook wel op eoa manier een mouw aangepast moeten worden om tot een kabinet te komen lijkt me.
In de huidige zetelverhoudingen krijg je dan dat 8 van de 10 bewindslieden van de PVV zouden moeten komen. Dat is voor de PVV op papier misschien leuk maar in de praktijk nogal een opgave voor Geert dunkt me.
Plus dat dan de VVD en NSC hun handtekening onder een akkoord zetten voor een kabinet wat vrijwel louter uit PVV'ers bestaat. Zit je dan in de kamer steeds ministers te verdedigen van een partij die je eigenlijk niet pruimt.
Het zou mij niks verbazen als beide partijen uiteindelijk eieren voor hun geld kiezen en als ze inhoudelijk rond komen gewoon bewindslieden leveren. Al dan niet in een exotische constructie. Paar ervaren partijtijgers zoeken die nu niet (meer) een actieve functie in de partij hebben. En die dan in het kabinet zetten, maar officieel niet namens de partij of zo
Bij NSC?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Paar ervaren partijtijgers zoeken die nu niet (meer) een actieve functie in de partij hebben
Nieuwe politiekquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:11 schreef Hanca het volgende:
En dan wellicht een wekelijks overleg tussen de premier en de 4 partijleiders, alsof het een overleg met de vice-premiers is.
Die hebben nog wel een heel netwerk van oud-CDA'ers vermoed ik zo.quote:
Ik geloof niet in nieuwe politiek. Ik heb ook niet zo'n behoefte aan nieuwe politiek, trouwens. Overleg tussen coalitiepartners lijkt me iets essentieels dat we niet moeten schrappen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nieuwe politiek![]()
Hoe dan ook verwacht ik dat de formatie langer duurt dan de zittingsduur.
Als de vier die nu praten er uitkomen verwacht ik niet dat het zomaar weer binnen een paar maanden op z'n gat ligt eigenlijk.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nieuwe politiek![]()
Hoe dan ook verwacht ik dat de formatie langer duurt dan de zittingsduur.
Natuurlijk wel. 2 (en misschien wel 3) van de 4 formerende partijen trekken hun stemmen met een compromisloze schreeuwcampagne. Als er een akkoord komt, dan komen er dús compromissen waar de achterban fulminerend tegen in opstand komt, al dan niet met trekkers op de snelweg of capuchons en fakkels bij politici thuis. Dan kunnen Wilders en vdPlas nog maar één ding doen als ze zichzelf niet overbodig willen maken, en dat is voet bij stuk houden en dus het kabinet opblazen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als de vier die nu praten er uitkomen verwacht ik niet dat het zomaar weer binnen een paar maanden op z'n gat ligt eigenlijk.
De volle vier jaar uitzitten zou me wel verbazen.
Niet als ik ook onder die "we' val. Bedanktquote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Aan de andere kant, wilde we niet dat er meer een afspiegeling van de bevolking lking zit ipv alleen maar hoog opgeleide "slimme" mensen?
Ik denk dat het grootste gedeelte van die achterban het allemaal prima vindt zolang er maar wat symboolpolitiek over asiel in staat en andere rechtse onderbuikdingen...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. 2 (en misschien wel 3) van de 4 formerende partijen trekken hun stemmen met een compromisloze schreeuwcampagne. Als er een akkoord komt, dan komen er dús compromissen waar de achterban fulminerend tegen in opstand komt, al dan niet met trekkers op de snelweg of capuchons en fakkels bij politici thuis. Dan kunnen Wilders en vdPlas nog maar één ding doen als ze zichzelf niet overbodig willen maken, en dat is voet bij stuk houden en dus het kabinet opblazen.
Dat is het nadeel van populistische politiek. Het werkt alleen tijdens campagnes of in de oppositie, niet als je bestuurlijke verantwoordelijkheid hebt.
Dat zal wel meevallen, de PVV achterban vindt het prima als ze een groot deel van hun standpunten laten vallen, als er maar een rechts kabinet komt. Bon, er moet geen D66-akkoord uitkomen natuurlijk, maar dat is ook onmogelijk.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. 2 (en misschien wel 3) van de 4 formerende partijen trekken hun stemmen met een compromisloze schreeuwcampagne. Als er een akkoord komt, dan komen er dús compromissen waar de achterban fulminerend tegen in opstand komt, al dan niet met trekkers op de snelweg of capuchons en fakkels bij politici thuis.
Dat weten de schreeuwerds op links ook wel, die lezen dezelfde onderzoeken als jij en ik. Maar dat is de laatste stok om de PVV mee te slaan en de rechtse stemmer tot ongenoegen te krijgen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, de PVV achterban vindt het prima als ze een groot deel van hun standpunten laten vallen, als er maar een rechts kabinet komt. Bon, er moet geen D66-akkoord uitkomen natuurlijk, maar dat is ook onmogelijk.
https://nos.nl/artikel/25(...)missie-corona-bekendquote:De samenstelling van de enquêtecommissie die het coronabeleid onderzoekt is voor het grootste deel bekend. De afgelopen dagen werd al duidelijk dat de PVV Peter Smitskam voordraagt, GroenLinks-PvdA Anita Pijpelink, NSC Rosanne Hertzberger, BBB Claudia van Zanten en Forum voor Democratie Pepijn van Houwelingen.
Er zijn ook veel partijen die niemand afvaardigen: zo doen van de "oude coalitie" D66, CDA en ChristenUnie niet mee.
In Podcast De Stemming zegt Daan de Kort dat hij de kandidaat is van de VVD: "Corona had impact op het leven van ons allemaal en het is heel goed dat we daar als enquêtecommissie onderzoek naar gaan doen. Ik wil daar graag mijn bijdrage aan leveren."
Wat een extreem lege wens...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:41 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou al heel blij zijn als de subsidies op kunst en cultuur sterk verminderd worden
Beetje sneeuwballen gooien moet kunnen hé.quote:
Daar zal je je geen zorgen over hoeven maken. Landbouw daarnetegen...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:41 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou al heel blij zijn als de subsidies op kunst en cultuur sterk verminderd worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |