Is de topic titel misleidend? Nee, dus je wist waar het over ging en toch ging je kijken. En je vond nodig dit aan ons te laten weten.quote:Op maandag 26 februari 2024 19:02 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Dit topic is gewoon een wedstrijdje ver pissen en slaat nergens op.
Een hobby mss iets voor jou?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:33 schreef Seven. het volgende:
Ik persoonlijk wordt echt ramgek als ik mijn hersens niet aan het werk kan zetten. Zonder inhoudelijke uitdaging ga ik me vervelen en daar word ik echt heel erg vervelend van. Ik heb dan teveel tijd om na te denken over kleine irritaties en vervolgens word ik ongelukkig omdat ik dan heel veel negatieve gedachten heb. Daarom heb ik ook echt een teringhekel aan zaken als schoonmaken of een lange autorit in mijn eentje. Het enige fysieke werk waar ik van kan genieten is tuinieren.
Oja vergeten dat we binnen 2,5 jaar 23% loonsverhoging via Cao hebben afgesprokenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
01: Bedrijfstak: Personenvervoer
02: Functie: Railbestuurder tram
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 42
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 4270
09: Netto maand salaris: 3040
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: Telefoon of 30 euro vergoeding, Sportabonnement tot 50 euro vergoed, gratis OV Haaglanden, fietsplan,
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: intern genoeg mogelijkheden
Zo dan, dat is nogal watquote:Op dinsdag 27 februari 2024 10:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Oja vergeten dat we binnen 2,5 jaar 23% loonsverhoging via Cao hebben afgesproken
Loonstijging van 23 procent voor Haags tram- en buspersoneel https://www.nu.nl/economi(...)en-buspersoneel.htmlquote:
Was die eerste 15% nu al geweest of zie ik dit fout? Of kregen starters 38 procentquote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Loonstijging van 23 procent voor Haags tram- en buspersoneel https://www.nu.nl/economi(...)en-buspersoneel.html
2.1 In januari 2024 wordt er een eenmalige uitkering ter hoogte van maximaal ¤ 1.390,- bruto, uitgekeerd aan de werknemers. Werknemers met een afwijkende arbeidstijd krijgen een bedrag naar rato.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:34 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Was die eerste 15% nu al geweest of zie ik dit fout? Of kregen starters 38 procent
Kan niet anders zeggen dan dat de bonden dat lekker gedaan hebben.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
2.1 In januari 2024 wordt er een eenmalige uitkering ter hoogte van maximaal ¤ 1.390,- bruto, uitgekeerd aan de werknemers. Werknemers met een afwijkende arbeidstijd krijgen een bedrag naar rato.
2.2 De loonschalen van werknemers worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd met een nominaal bedrag op de loonschaal van ¤ 300,- bruto. De in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd. De verhoging van de hoogste trede van salarisschaal 55 wordt gebruikt voor het omrekenen naar de procentuele verhoging van medewerkers zonder ingebouwde onregelmatigheidstoeslag. 2.3 De feitelijke lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd met 2%.
2.4 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 juli 2024 verhoogd met 3%.
2.5 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2025 verhoogd met 3%.
2.6 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden, per 1 juli 2025 verhoogd met 2,5%.
2.7 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2026 verhoogd met 4%.
2.8 De eindejaarsuitkering wordt in 2025 structureel verhoogd met ¤ 500,- bruto. Dit betekent in 2025 een eindejaarsuitkering van ¤ 4.675,-.
2.9 HTM hanteert per 1 januari 2024 een minimum uurloon van 16 euro bruto per uur. Dit met uitzondering van stagiairs en de leeftijdtredes die van toepassing zijn op collega’s die in een opleiding zitten.
2.10 De stagevergoeding wordt per 1 januari 2024 verhoogd naar ¤ 744.- bruto per maand op fulltime basis, voor alle stagiaires met uitzondering van de zogenoemde “snuffelstages”. 2.11 Partijen spreken af gedurende de looptijd van de CAO te onderzoeken óf en zo ja hoe inflatie compensatie een rol zou kunnen spelen of zou kunnen bijdragen aan het komen tot een langlopende CAO periode vanaf 1 juli 2026.
Een ja of nee was duidelijker geweestquote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
2.1 In januari 2024 wordt er een eenmalige uitkering ter hoogte van maximaal ¤ 1.390,- bruto, uitgekeerd aan de werknemers. Werknemers met een afwijkende arbeidstijd krijgen een bedrag naar rato.
2.2 De loonschalen van werknemers worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd met een nominaal bedrag op de loonschaal van ¤ 300,- bruto. De in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd. De verhoging van de hoogste trede van salarisschaal 55 wordt gebruikt voor het omrekenen naar de procentuele verhoging van medewerkers zonder ingebouwde onregelmatigheidstoeslag. 2.3 De feitelijke lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2024 structureel verhoogd met 2%.
2.4 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 juli 2024 verhoogd met 3%.
2.5 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2025 verhoogd met 3%.
2.6 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden, per 1 juli 2025 verhoogd met 2,5%.
2.7 De (feitelijke) lonen en de in de CAO, artikel 27 lid 2, genoemde toeslagen worden per 1 januari 2026 verhoogd met 4%.
2.8 De eindejaarsuitkering wordt in 2025 structureel verhoogd met ¤ 500,- bruto. Dit betekent in 2025 een eindejaarsuitkering van ¤ 4.675,-.
2.9 HTM hanteert per 1 januari 2024 een minimum uurloon van 16 euro bruto per uur. Dit met uitzondering van stagiairs en de leeftijdtredes die van toepassing zijn op collega’s die in een opleiding zitten.
2.10 De stagevergoeding wordt per 1 januari 2024 verhoogd naar ¤ 744.- bruto per maand op fulltime basis, voor alle stagiaires met uitzondering van de zogenoemde “snuffelstages”. 2.11 Partijen spreken af gedurende de looptijd van de CAO te onderzoeken óf en zo ja hoe inflatie compensatie een rol zou kunnen spelen of zou kunnen bijdragen aan het komen tot een langlopende CAO periode vanaf 1 juli 2026.
Oké, overal nee op danquote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Een ja of nee was duidelijker geweest
Ik heb wel hobby's (zingen, tuinieren) maar geen zeeën van tijd met jong kind en fulltime baan. Hoewel, dat zingen doe ik elke dag met onze zoon.quote:
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Loonstijging van 23 procent voor Haags tram- en buspersoneel https://www.nu.nl/economi(...)en-buspersoneel.html
Tof dat je opleiding kunt doen, en prima arbeidsvoorwaarden zo te zien. Leuk te lezen dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:04 schreef Charged het volgende:
01: Bedrijfstak:Schoonmaak (graffitiverwijdering en coating,gevelreiniging en infrawerkzaamheden)
02: Functie:Uitvoerend medewerker
03: Opleiding:LTS Elektro
04: Leeftijd:49
05: Aantal uren per week dat je werkt:36
06: Aantal vakantiedagen:32
07: 13e maand:nee (wel een elk jaar een niet verplichte dikke enveloppe)
08: Bruto maand salaris:2745
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:17 jaar
12: Goodies:telefoon
13: Tevreden?:ja
14: (Door)Groei mogelijkheden:ja,maar beperkt. (opleiding projectleider gaat beginnen komende maand maar daar is wel zo'n beetje de grens)
Dik betaald man jouw werk, dat is echt dikke prima!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 12:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Werkervaring is bij deze werkgever. Ik ben zelf al werkzaam in het bedrijfsleven toen ik niet meer leerplichtig was. Rond mijn 17-de levensjaar ongeveer. Mijn vooropleiding LTS elektro was omdat vaders dat toen wilde en je er in die tijd niet echt tegenin ging ondanks mijn weerwoord. Zodoende mijn eigen weg moeten zoeken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Tof dat je opleiding kunt doen, en prima arbeidsvoorwaarden zo te zien. Leuk te lezen dit.
Vraagje, hoe komt het dat jij nog zo weinig werkervaring hebt op jouw leeftijd?
Ah op die manier!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:46 schreef Charged het volgende:
[..]
Werkervaring is bij deze werkgever. Ik ben zelf al werkzaam in het bedrijfsleven toen ik niet meer leerplichtig was. Rond mijn 17-de levensjaar ongeveer. Mijn vooropleiding LTS elektro was omdat vaders dat toen wilde en je er in die tijd niet echt tegenin ging ondanks mijn weerwoord. Zodoende mijn eigen weg moeten zoeken.
Afijn,ik ben happy nou,veel vrijheid,kan mijn ei kwijt qua werk en ben behoorlijk goed in mijn vakgebied.
En heel belangrijk,een zeer fijne werkgever.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah op die manier!
En heel fijn, klinkt als prima manier van fijn werken
Frappant, zoiets heb ik met het analyseren en onderzoeken van technische problemen. Als ik niet bezig kan zijn met het analyseren van signalen en doorrekenen van procesverbeteringen, word ik ongelukkig.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:33 schreef Seven. het volgende:
Ik persoonlijk wordt echt ramgek als ik mijn hersens niet aan het werk kan zetten. Zonder inhoudelijke uitdaging ga ik me vervelen en daar word ik echt heel erg vervelend van.
Pas gesolliciteerd op functie bij decentrale overheid schaal 13. Zojuist arbeidsvoorwaardengesprek gehad, bieden me 12 max van de schaal (6777 versus 5974 nu).quote:Op woensdag 29 november 2023 07:56 schreef erniee het volgende:
[..]
Weer stapje gemaakt vanaf januari 2024 + stijging CAO
01: Bedrijfstak: lokale overheid
02: Functie: strategisch adviseur
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 33
06: Aantal vakantiedagen: 26 (dacht ik)
07: 13e maand: ja, IKB
08: Bruto maand salaris: ~5974 ex IKB
09: Netto maand salaris: ~3830 ex IKB (is de verwachting)
10: Overuren betaald: nee, uren voor uren
11: Werkervaring: 9
12: Goodies: laptop, telefoon, Ipad van het werk
13: Tevreden?: overall tevreden in huidige levensfase (2 jonge kids, paar maanden geleden verhuisd. Kan vier dagen werken (4*9), thuis werken wanneer ik wil, afstand is 20km dus prima.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Binnen de schaal zit nog wat groei.
Net salaris!quote:Op dinsdag 27 februari 2024 08:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
01: Bedrijfstak: Personenvervoer
02: Functie: Railbestuurder tram
06: Aantal vakantiedagen: 32
08: Bruto maand salaris: 4270
09: Netto maand salaris: 3040
10: Overuren betaald: Ja
12: Goodies: Telefoon of 30 euro vergoeding, Sportabonnement tot 50 euro vergoed, gratis OV Haaglanden, fietsplan,
14: (Door)Groei mogelijkheden: intern genoeg mogelijkheden
Als je puur het brutoloon van 4270 en 3933 neemt en daar enkel loonheffing vanaf trekt kom je op netto 3227 om 3057. Dus de belastingdruk is het niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 12:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Net salaris!
Vraag me bij dit soort bruto/netto-verhoudingen wel altijd af of mijn pensioenregeling dan zo goed is of dat in deze salarisrange de relatieve belastingdruk gewoon kut is bij een verhoging. Met een brutosalaris van 3933,- is mijn nettoloon echter maar 3 tientjes lager dan het jouwe (en dan reken ik mijn reiskostenvergoeding niet mee)
Ik betaal ruim 100 euro zelf mee aan mijn pensioenpremie en dat is 1/3 van de totale premie.
Best apart, je zou zeggen dat met de HR21 dat functies gekoppeld moeten zijn aan een schaal en je dus niet zomaar kan afwijken (tenzij je bijv. meer "junior" bent of ze beginnen met een "aanloopschaal"). Maar als in de vacature schaal 13 staat zou ik zelf 12 ook niet accepteren. Mja weet verder ook niet waarom ze dat aanboden.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 12:30 schreef erniee het volgende:
[..]
Pas gesolliciteerd op functie bij decentrale overheid schaal 13. Zojuist arbeidsvoorwaardengesprek gehad, bieden me 12 max van de schaal (6777 versus 5974 nu).
Ben het er principieel niet mee eens, advertentie was 13, dus kunnen ook wat lager in schaal 13 bieden. Financieel maakt dat voor hen niets uit.
Slaap nog nachtje over het aanbod maar denk dat ik het afwijs.
Was je schaal 11 dan? Of zat je al in 12? Als je al in 12 zit zou ik daar ook zeker niet mee akkoord gaan. Als je aan het eind van je schaal zit moet je elk jaar maar hopen op een goede CAO-verhoging anders ga je wel heel weinig omhoog steeds.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 12:30 schreef erniee het volgende:
[..]
Pas gesolliciteerd op functie bij decentrale overheid schaal 13. Zojuist arbeidsvoorwaardengesprek gehad, bieden me 12 max van de schaal (6777 versus 5974 nu).
Ben het er principieel niet mee eens, advertentie was 13, dus kunnen ook wat lager in schaal 13 bieden. Financieel maakt dat voor hen niets uit.
Slaap nog nachtje over het aanbod maar denk dat ik het afwijs.
Zat al in 12 en reden die ze opgaven om opnieuw aan te bieden 12 was dat ik op bepaalde vaardigheden nog kon doorontwikkelen. Dat snap ik, ben 33 en heb aangegeven open te staan voor een opleiding. Ze konden mij geen geldige reden geven waaorm ik dan niet wat lager in schaal 13 ingedeeld kon worden (wat de vacaturetekst wel zegt; Een werkweek van 28 tot 36 uur met een bruto maandalaris tussen de ¤5.561 tot ¤7.325 op basis van 36 uur (schaal 13). Het precieze bedrag stemmen we af op basis van jouw kennis en ervaring.quote:Op woensdag 20 maart 2024 09:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Was je schaal 11 dan? Of zat je al in 12? Als je al in 12 zit zou ik daar ook zeker niet mee akkoord gaan. Als je aan het eind van je schaal zit moet je elk jaar maar hopen op een goede CAO-verhoging anders ga je wel heel weinig omhoog steeds.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:10 schreef snabbi het volgende:
Is 13e maand geen nee, als je een all in loon postSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een ja, alleen ik heb een regeling dat ik elke maand mag kiezen of het wordt uitgekeerd. Daarom ipv alles in goodies (vaste bonus) en 13e maand te verwerken, gewoon naar maandsalaris verdisconteert.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is 13e maand geen nee, als je een all in loon post
Dan noem ik het dus een nee voor de vragenlijst, omdat je het gewoon in je loon hebt 🤷♂️quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:15 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het is een ja, alleen ik heb een regeling dat ik elke maand mag kiezen of het wordt uitgekeerd. Daarom ipv alles in goodies (vaste bonus) en 13e maand te verwerken, gewoon naar maandsalaris verdisconteert.
Ik vind het prima als je het zo wilt zien. Linksom of rechtsom - het staat er bij hoe je het moet lezen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dan noem ik het dus een nee voor de vragenlijst, omdat je het gewoon in je loon hebt 🤷♂️
Jij had toch snirc gemaakt, die triviant voor mirc? Ik dacht je bent programmeur ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Facts don't care about your feelings
Geen auto bij deze functie? Ben je dan een internal auditor? Alsnog zou ik dan een auto verwachten passend bij het salaris. Of heb je een mobiliteitsvergoeding die meegenomen is in het maandelijkse salaris?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja op de eerste, nee geen programmeurquote:Op zondag 31 maart 2024 10:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij had toch snirc gemaakt, die triviant voor mirc? Ik dacht je bent programmeur ofzo
dat is inderdaad het enige teleurstellende. Kan wel voor een mobiliteitsvergoeding kiezen als ik dat wil, maar is nu niet van toepassing.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:02 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Geen auto bij deze functie? Ben je dan een internal auditor? Alsnog zou ik dan een auto verwachten passend bij het salaris. Of heb je een mobiliteitsvergoeding die meegenomen is in het maandelijkse salaris?
Is dit buiten NL? Netto is wel aan de hoge kant voor je bruto, of krijg je leuke vergoedingen erbij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Verder dan ook geen pensioenbijdrage/afdracht via je werkgever, dat zou je bij een dergelijke functie wel verwachten.Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
Het is in Nederland en er zitten inderdaad wel een paar vergoedingen in.quote:Op zondag 31 maart 2024 21:55 schreef ETA het volgende:
[..]
Is dit buiten NL? Netto is wel aan de hoge kant voor je bruto, of krijg je leuke vergoedingen erbij?
. Verder dan ook geen pensioenbijdrage/afdracht via je werkgever, dat zou je bij een dergelijke functie wel verwachten.
Hoe richt jij je ikb in?quote:Op maandag 1 april 2024 19:29 schreef HSG het volgende:
01: Bedrijfstak: rijksoverheid
02: Functie: Technisch applicatiebeheerder
03: Opleiding: mbo
04: Leeftijd: 39
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 (in de praktijk) (contract 36 uur)
06: Aantal vakantiedagen: 50 (in de praktijk. Zit de "overuren" van 40 uur in verwerkt).
07: 13e maand: Nee i.v.m. IKB
08: Bruto maand salaris: 4440
09: Netto maand salaris: 3166
10: Overuren betaald: nee, tijd voor tijd
11: Werkervaring: 17
12: Goodies: laptop, telefoon, OV pas, werkplek ingericht op kosten baas, IKB waar je veel mee kan doen, 1e klas reizen bij dienstreis, thuiswerkvergoeding,
13: Tevreden?: heel tevreden
14: (Door)Groei mogelijkheden: ja
Uren kopen, geld terugkrijgen voor mijn zonnepanelen en bijvoorbeeld contributie van de vakbond voor bruto-netto verschil.quote:
Kan ook bijna niet anders. Loonmatiging is een goed ding en heeft goed gewerkt, maar het werkt enkel goed als de inflatie laag is, en dat liep de afgelopen jaren spaak.....quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan niet anders zeggen dan dat de bonden dat lekker gedaan hebben.
Je bedoelde max van de schaal naar max van de schaal?quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
Benieuwd naar jullie mening:
Stel dat je binnen de huidige organisatie solliciteert op een andere baan die qua schaal ongeveer ¤1.000 hoger ligt dan je huidige functie. Wat is dan een redelijke salarisverhoging bij een dergelijke overstap?
Bij ons is de regel bij promotie dat je zo in de nieuwe schaal wordt geplaatst dat het je 5% verhoging oplevert.quote:Op vrijdag 5 april 2024 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
Benieuwd naar jullie mening:
Stel dat je binnen de huidige organisatie solliciteert op een andere baan die qua schaal ongeveer ¤1.000 hoger ligt dan je huidige functie. Wat is dan een redelijke salarisverhoging bij een dergelijke overstap?
Wat een gezeikquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:14 schreef ETA het volgende:
[..]
Bij ons is de regel bij promotie dat je zo in de nieuwe schaal wordt geplaatst dat het je 5% verhoging oplevert.
Uitzondering is als je met die 5% erbij nog steeds onder het minimum van die nieuwe schaal komt, dan ga je naar het minimum van die schaal. Verder mag je ook niet boven de 100% uitkomen in de nieuwe schaal. Het restant wat je erboven zou krijgen in 1 jaar wordt eenmalig uitgekeerd als bonus.
Omdat ik op 120,5% zit van mijn huidige schaal, zou ik bij een promotie niks erbij krijgen omdat 120% in mijn schaal bijna gelijk staat aan 100% in hogere schaal.
Bij ons exact zo. Hoewel 5% het minimum is voor een promotie. Meer mag ook.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:14 schreef ETA het volgende:
[..]
Bij ons is de regel bij promotie dat je zo in de nieuwe schaal wordt geplaatst dat het je 5% verhoging oplevert.
Uitzondering is als je met die 5% erbij nog steeds onder het minimum van die nieuwe schaal komt, dan ga je naar het minimum van die schaal. Verder mag je ook niet boven de 100% uitkomen in de nieuwe schaal. Het restant wat je erboven zou krijgen in 1 jaar wordt eenmalig uitgekeerd als bonus.
Omdat ik op 120,5% zit van mijn huidige schaal, zou ik bij een promotie niks erbij krijgen omdat 120% in mijn schaal bijna gelijk staat aan 100% in hogere schaal.
Lekker man. Gefeliciteerd en hopelijk blijft het privé ook goed gaan.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:56 schreef nostra het volgende:
Vanaf 1 juni.
01: Bedrijfstak: één van de grote energiejongens
02: Functie: group control
03: Opleiding: HBO+
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 23
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 6800 (ex IKB - heet daar anders)
09: Netto maand salaris: 4700 (in IKB - vakantiegeld wel apart)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 25 jaar
12: Goodies: Vrij OV, wat geneuzel met vitaliteit
13: Tevreden?: Ja, ik heb bewust een stap teruggezet in salaris (zat voorheen in de 5 cijfers) doordat ik persoonlijk nogal diep ben gegaan en voorlopig even andere dingen in mijn leven op 1 zet en werk ergens verderop in de top-5
14: (Door)Groei mogelijkheden: meer dan genoeg, dus zodra ik me daar weer in staat toe voel én de ambitie weer heb, kan ik nog alle kanten op
Prima overwegingen en prima salaris! Hoop dat dit voorlopig bij je blijft passen en zeker de werk en prive balansquote:Op vrijdag 5 april 2024 19:56 schreef nostra het volgende:
Vanaf 1 juni.
13: Tevreden?: Ja, ik heb bewust een stap teruggezet in salaris (zat voorheen in de 5 cijfers) doordat ik persoonlijk nogal diep ben gegaan en voorlopig even andere dingen in mijn leven op 1 zet en werk ergens verderop in de top-5
14: (Door)Groei mogelijkheden: meer dan genoeg, dus zodra ik me daar weer in staat toe voel én de ambitie weer heb, kan ik nog alle kanten op
Wat voor functie doe je precies? Zit zelf in de logistiek en de schalen bij ons lopen toch wat minder ver door, tenzij je een management functie oppakt.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:31 schreef moeilijkgeval het volgende:
01: Bedrijfstak: gedetacheerd bij overheid
02: Functie: logistieke regelneef
04: Leeftijd: 50
06: Aantal vakantiedagen: 40 -waarvan er 12 vaststaan
08: Bruto maand salaris: 5500
09: Netto maand salaris: 3900
12: Goodies: Telefoon. gratis sport, , fietsplan, 2 dagen per week thuiswerk, overige 3 dagen hoef ik meestal ook niet hard te werken, 2500 euro budget per jaar voor studie als je dat wil
13: Tevreden?: Ja ik denk niet dat ik elders beter kan verdienen
14: (Door)Groei mogelijkheden: nee
Weer een update.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:17 schreef vlindertje89 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de tussentijd kreeg ik bij postdoc-uni verlenging tot dec '22 en bij docent-uni een vast contract. Sept '22 ben ik bij een 3e uni gaan werken als docent. Sinds dec '22 bij nieuwe uni en de oude docent-uni.
Per 1 augustus maak ik promotie naar een hogere docent functie bij nieuwe uni. Ze hadden me te laag functieniveau gegeven (maar wel salaris gegeven passend bij de hogere functie, die ik bij allebei de andere uni's al had), maar dat wilden ze natuurlijk niet toegeven. Dus nu is het officieel een bevordering geworden inclusief een trede erbij. Ik klaag niet. Daarnaast mooie cao verhoging.
Ik werk nu bij elkaar precies 1 fte, dus ga mn lijstje even maken met wat volgens loonwijzer bruto-netto verhouding is bij mijn cao als ik het dienstverband bij 1 uni zou hebben.
01: Bedrijfstak: Kennis & Onderzoek
02: Functie: docent (met ook 1-1.5 dag onderzoekstijd)
03: Opleiding: WO + PhD
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 1fte, officieel 38 uur, ik kies voor de plusvariant van 40 uur met extra vakantiedagen.
06: Aantal vakantiedagen: 41
08: Bruto maand salaris: ¤4914 (0.9 fte in 11-4 4929, 0.1 fte in 11-3 4786, in april ga ik bij kleine baan ook naar 11-4).
09: Netto maand salaris: ¤3291. Daar komt nog 2x ¤25 internetvergoeding bij, een klein beetje thuiswerkvergoeding en wat reiskostenvergoeding (minder dan ik aan reiskosten betaal).
10: Overuren betaald: Hahaha. Nee.
11: Werkervaring: 8.5 jaar
12: Goodies: werklaptop, dit jaar BKO opleiding kunnen volgen
14: (Door)Groei mogelijkheden: ja. Mogelijk komt er per oktober/november een Universitair Docent positie waar ik voor in aanmerking kom, anders hopelijk volgend jaar. Ze willen me in elk geval wel graag naar UD, en ik ook, dus ligt vooral aan de geldstromen wanneer dat lukt.
Ben ik ook benieuwd naar, want dit is wel een flink salaris.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:41 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Wat voor functie doe je precies? Zit zelf in de logistiek en de schalen bij ons lopen toch wat minder ver door, tenzij je een management functie oppakt.
Mooi inkomen op zich natuurlijk, maar schrik er beetje van wat je krijgt bij de verantwoordelijkheden die je hebt en met jouw opleiding en competentiesquote:Op maandag 8 april 2024 15:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Weer een update.
Per 1 mei ga ik naar Universitair Docent met vast contract en een extra trede, en per 1 juli naar fulltime op deze uni ipv de combinatie van twee uni's.
Per 1 augustus dan mijn periodiek met nog een trede erbij. Dan is de situatie als volgt:
01: Bedrijfstak: Kennis & Onderzoek
02: Functie: Universitair Docent (70% onderwijs, 30% onderzoek)
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week dat je werkt: 1fte, officieel 38 uur, ik kies voor de plusvariant van 40 uur met extra vakantiedagen.
06: Aantal vakantiedagen: 41
08: Bruto maand salaris: ¤5247
09: Netto maand salaris: ¤3677,88. Dat is inclusief ¤66,76 uitruil reiskosten (bruto eraf, netto erbij), ¤66,77 reiskostenvergoeding, ¤25 internetvergoeding en ¤21,40 thuiswerkvergoeding. Ik betaal meer reiskosten dan ik aan reiskostenvergoeding (incl belastingvoordeel op uitruil) krijg.
10: Overuren betaald: Hahaha. Nee.
11: Werkervaring: +-9.5 jaar
12: Goodies: nee (werklaptop, maar dat is niet echt een goodie).
14: (Door)Groei mogelijkheden: net doorgegroeid naar nieuwe positie. Hopelijk op termijn ruimte voor doorgroeien naar Universitair Hoofddocent. In elk geval ruimte voor behalen senior kwalificatie onderwijs.
Ja, dat herken ik wel. Het is natuurlijk vergeleken met modaal of gemiddeld salaris veel geld. Maar als ik kijk naar vrienden met vergelijkbaar aantal jaren werkervaring die na studie bedrijfsleven in gegaan zijn, dan zitten die meestal wel wat (tot flink stuk) hoger.quote:Op maandag 8 april 2024 17:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi inkomen op zich natuurlijk, maar schrik er beetje van wat je krijgt bij de verantwoordelijkheden die je hebt en met jouw opleiding en competenties
Wat ik bij het onderwijs altijd vrij oneerlijk (oneerlijk voor jou dus) vind is dat je in de praktijk echt veel meer uren werkt dan reguliere kantoorbanen.quote:Op maandag 8 april 2024 17:40 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik wel. Het is natuurlijk vergeleken met modaal of gemiddeld salaris veel geld. Maar als ik kijk naar vrienden met vergelijkbaar aantal jaren werkervaring die na studie bedrijfsleven in gegaan zijn, dan zitten die meestal wel wat (tot flink stuk) hoger.
En dan zit ik nog relatief hoog ook voor deze functie. Normaal gezien start je bij deze functie afhankelijk van hoeveel jaar na PhD je instroomt in 11-0 of misschien 11-1. Maar omdat ik bij één uni na PhD titel automatisch naar schaal 11 ging en bij andere uni destijds naar aanleiding daarvan ook heb geregeld dat ik naar die schaal ging (na een jaar op dat niveau gefunctioneerd te hebben), stroomde ik op deze uni in op 10-9 (equivalent van 11-2, maar ze vonden me 'te weinig ervaring' hebben voor schaal 11) als docent4. Vervolgens promotie naar docent3 en periodiek, waardoor ik naar 11-4 ging vorig jaar, en nu dus weer promotie en periodiek waardoor ik per aug in 11-6 zit. Ter referentie: 11-0 is ¤4332 bruto. Meestal zit je dus na je PhD eerst een jaar of 2-4 als postdoc in schaal 10 en ga je pas naar 11 als PhD (behalve bij mijn eerste uni na PhD dus, daar ging ik automatisch naar 11 en van functie docent4 naar docent3 na verdediging).
Wat bedoel je met 'reguliere kantoorbanen'?quote:Op maandag 8 april 2024 17:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat ik bij het onderwijs altijd vrij oneerlijk (oneerlijk voor jou dus) vind is dat je in de praktijk echt veel meer uren werkt dan reguliere kantoorbanen.
Zeker met die thuiswerkdagen zie je nu genoeg mensen die een beetje thuis hangen, boodschappen doen, en ga zo maar door.
Relatief gezien werk je veel meer in het onderwijs.
Ik ken ook wel veel mensen in het bedrijfsleven die meer uren maken dan in hun contract staan. Daarnaast heb ik met onderwijs op de universiteit en door de combinatie met onderzoek het voordeel dat ik niet fulltime colleges/werkgroepen sta te geven oid, dus ik werk gemiddeld gezien ongeveer twee dagen op locatie en drie dagen thuis. Een deel van mijn tijd zit natuurlijk wel in direct onderwijs geven, maar een (vrij aanzienlijk) deel ook in coördinatie van vakken, nakijken van/feedback geven op opdrachten, feedback geven op theses, begeleidingstijd, voorbereidingstijd etcetera. Dat kan ook allemaal thuis. Dus dat scheelt in die zin wel erg. Ik sport bv 1x per week ook van 11.30-12.30 op een thuiswerkdag omdat ik dat veel fijner vind dan in de avond, en ben dan incl heen en weer 1.5u niet aan het werk, maar ik compenseer dat zelf wel altijd door dan in de avond nog even wat te werken of met piekperiodes. Ik probeer gemiddeld gezien niet ál teveel over mn uren heen te gaan. Dat lukt niet altijd even goed, is een leerprocesquote:Op maandag 8 april 2024 17:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat ik bij het onderwijs altijd vrij oneerlijk (oneerlijk voor jou dus) vind is dat je in de praktijk echt veel meer uren werkt dan reguliere kantoorbanen.
Zeker met die thuiswerkdagen zie je nu genoeg mensen die een beetje thuis hangen, boodschappen doen, en ga zo maar door.
Niet alleen in het onderwijs. En heel veel uren die je boven je contract werkt zijn een keuze, van de medewerker, het team en van de instelling.quote:Op maandag 8 april 2024 17:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Overweging van more money, maar tegen welke prijs. Kan je met wat je nu hebt ook leven? Dan is dat een goed resultaat.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:56 schreef nostra het volgende:
Vanaf 1 juni.
Mwah, het zijn nog niet eens primair de centen (van bijna 5000 netto per maand kan ik in ieder geval met gemak alles doen wat ik wil), het is meer dat dat salaris (meestal) een reflectie is van je verantwoordelijkheden en ik wel een gezonde uitdaging, prestatiedruk en eindverantwoordelijkheid wil. Maar dus ook weer niet direct té veel, dus dat zoeken naar een balans is wel een lastige. En dan ook nog graag met leuke collega's. En op een goed bereikbare plek.quote:Op dinsdag 9 april 2024 07:30 schreef Rene het volgende:
[..]
Overweging van more money, maar tegen welke prijs. Kan je met wat je nu hebt ook leven? Dan is dat een goed resultaat.
Ik vind van niet. De verantwoordelijkheden die erbij komen staan niet in verhouding tot de beperkte stijgingquote:Op dinsdag 9 april 2024 11:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even tussendoor, ik zie hier veel bruto salarissen in de range 5000-7000 bruto maar je ziet ook dat er netto vaak een stuk minder stijging is.
Loont het eigenlijk wel om steeds een stapje hoger te willen als je er bij 1000 euro bruto stijging maar 400 euro netto op vooruit gaat?
Lijkt mij dus ook ja.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:36 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik vind van niet. De verantwoordelijkheden die erbij komen staan niet in verhouding tot de beperkte stijging
Een salarisverhoging of promotie betekent niet per definitie meer verantwoordelijkheid of hogere werkdruk.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:36 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik vind van niet. De verantwoordelijkheden die erbij komen staan niet in verhouding tot de beperkte stijging
Dat hangt er vanaf; met een goede deel pensioen betaalt door de werkgever en voldoende hypotheekrenteaftrek zeker wel, maar ja ik ben dan ook niet vies van een beetje verantwoordelijkheden, dus dat scheelt ook. :-)quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even tussendoor, ik zie hier veel bruto salarissen in de range 5000-7000 bruto maar je ziet ook dat er netto vaak een stuk minder stijging is.
Loont het eigenlijk wel om steeds een stapje hoger te willen als je er bij 1000 euro bruto stijging maar 400 euro netto op vooruit gaat?
Door de bank genomen niet. Welkom in Nederland waar je bij 75k al als topinkomen belast wordt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Op die niveaus is het een goede som om te stellen dat je voor elke 10k per jaar je er 4390 euros bij krijgt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Je hebt, op de populatie gezien, ook een top inkomen met 75k. Dat er mensen zijn met meer als mevrouw Heineken. Sure. Maar qua box 1 inkomen hang je wel ergens bovenaan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Door de bank genomen niet. Welkom in Nederland waar je bij 75k al als topinkomen belast wordt.
Precies. Plus het feit dat een promotie vaak ook weer gepaard gaat met meer werkplezier vanwege extra uitdaging, meer waardering, etc.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:51 schreef baskick het volgende:
[..]
Een salarisverhoging of promotie betekent niet per definitie meer verantwoordelijkheid of hogere werkdruk.
Exact dat is de reden waarom ik wat terughoudend ben in een volgende stap. Liever dan afschalen naar 32u ipv meer euro.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:36 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Uitvoerend naar (middenkader) leidinggeven en/of beleid met dito verantwoordelijkheden beginnen rond de 75k brutoquote:Op dinsdag 9 april 2024 12:51 schreef baskick het volgende:
[..]
Een salarisverhoging of promotie betekent niet per definitie meer verantwoordelijkheid of hogere werkdruk.
Ook zonder (middenkader) leidinggeven te ambiëren kun je promotie maken (en ook 75k verdienen).quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:32 schreef Rene het volgende:
[..]
Uitvoerend naar (middenkader) leidinggeven en/of beleid met dito verantwoordelijkheden beginnen rond de 75k bruto
Bijvoorbeeld. Ik kan het zelf pro rato omrekenen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:11 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je bedoelde max van de schaal naar max van de schaal?
Hoe kun je op 120% zitten van je schaal? Heb je ooit hoger gewaardeerd werk verricht en ben je gedemote qua functie?quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:14 schreef ETA het volgende:
[..]
Je gaat nu nog in gesprek met een mogelijke kandidaat werkgever terwijl je inmiddels dit aanbod hebt geaccepteerd?quote:Op dinsdag 9 april 2024 08:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, het zijn nog niet eens primair de centen (van bijna 5000 netto per maand kan ik in ieder geval met gemak alles doen wat ik wil), het is meer dat dat salaris (meestal) een reflectie is van je verantwoordelijkheden en ik wel een gezonde uitdaging, prestatiedruk en eindverantwoordelijkheid wil. Maar dus ook weer niet direct té veel, dus dat zoeken naar een balans is wel een lastige. En dan ook nog graag met leuke collega's. En op een goed bereikbare plek.Nee, zonder gekheid: plezier in het werk is het belangrijkst.
Na dat mondeling geaccepteerde aanbod kwam er gisteren nog een partij langs die ik eerder had gesproken, maar vervolgens lang stil bleef en nu ineens vol gas wil geven. Irritant, want dat was eigenlijk nummer-1 keus. In ieder geval nog maar eens praten, dat kan nooit kwaad.
Mondeling. Niet sjiek nee, en ik zal uiteindelijk wel voor de eerste kiezen, maar het is niet verkeerd om de lijntjes daarmee warm te houden.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:02 schreef phpmystyle het volgende:
Je gaat nu nog in gesprek met een mogelijke kandidaat werkgever terwijl je inmiddels dit aanbod hebt geaccepteerd?
Waar begint die schaal hoger?quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Ik kan het zelf pro rato omrekenen.
Dus stel: huidige functie 6600/7100
Nieuwe functie is max 7900.
Wat vind jij dan redelijk als je nu 6600 zou verdienen?
Tricky, zou niet fijn voelen. Maar als er te grote verschillen zijn dan blijft het wel weer knagen..quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Mondeling. Niet sjiek nee, en ik zal uiteindelijk wel voor X kiezen, maar het is niet verkeerd om de lijntjes daarmee warm te houden.
7100quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Waar begint die schaal hoger?
Bij is 5% gangbaar, dus zou mogelijk indicatief kunnen zijn wat jij er bij kan krijgen, hangt natuurlijk van meer dingen af.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe kun je op 120% zitten van je schaal? Heb je ooit hoger gewaardeerd werk verricht en ben je gedemote qua functie?
Dus ik zou moeten rekenen met 5% erbij? Dat is gangbaar/redelijk/netjes ?
Dat is allemaal niet verkeerd! Neem aan dat de bedragen van de schalen en tredes ook elk jaar een inflatiecorrectie krijgen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:19 schreef ETA het volgende:
[..]
Bij is 5% gangbaar, dus zou mogelijk indicatief kunnen zijn wat jij er bij kan krijgen, hangt natuurlijk van meer dingen af.
Onze schaal loopt van 65% tot 120%. Dit krijg je erbij bij elke beoordeling:
• Beoordeling: Unsatisfactory 0%
• Partially Meets Expectations 1%
• Fully Meets Expectations 3%
• Exceeds Expectations 5%
• Outstanding 7%
Echter als je boven de 100% uitkomt, krijg je alleen een verhoging bij exceeds en outstanding, dus je groei wordt dan ineens een stuk lastiger. Door de verplichte normaalverdeling in beoordelingen binnen een team, krijgt men zelden een exceeds/outstanding.
Ik ben rond de 110% begonnen (had goede onderhandelingspositie omdat ik 2 contract aanbiedingen had liggen), en nu 2x een exceeds gekregen.1e keer was het een verrassing, 2e keer was mijn inziens wel verdiend. Een item ontwikkeld, in productie gekregen en wereldwijde distributie gedaan binnen een half jaar terwijl daar normaal minimaal 1 jaar voor staat. Het was belangrijk als ondersteuning van onze grootste productlancering van laatste decennia, dus ik moest het op tijd af krijgen.
Oh het verzinnen is vind ik niet zo relevant. Als dit de scope is vind ik 7100 erg redelijkquote:Op dinsdag 9 april 2024 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
7100
*bedragen zijn verzonnen, maar zijn in verhouding met elkaar
Nice. Bij ons gaat het tot 100% en de groei wordt afgeremd boven 80% RSP.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:19 schreef ETA het volgende:
[..]
Bij is 5% gangbaar, dus zou mogelijk indicatief kunnen zijn wat jij er bij kan krijgen, hangt natuurlijk van meer dingen af.
Onze schaal loopt van 65% tot 120%. Dit krijg je erbij bij elke beoordeling:
• Beoordeling: Unsatisfactory 0%
• Partially Meets Expectations 1%
• Fully Meets Expectations 3%
• Exceeds Expectations 5%
• Outstanding 7%
Echter als je boven de 100% uitkomt, krijg je alleen een verhoging bij exceeds en outstanding, dus je groei wordt dan ineens een stuk lastiger. Door de verplichte normaalverdeling in beoordelingen binnen een team, krijgt men zelden een exceeds/outstanding.
Ik ben rond de 110% begonnen (had goede onderhandelingspositie omdat ik 2 contract aanbiedingen had liggen), en nu 2x een exceeds gekregen.1e keer was het een verrassing, 2e keer was mijn inziens wel verdiend. Een item ontwikkeld, in productie gekregen en wereldwijde distributie gedaan binnen een half jaar terwijl daar normaal minimaal 1 jaar voor staat. Het was belangrijk als ondersteuning van onze grootste productlancering van laatste decennia, dus ik moest het op tijd af krijgen.
Dat. Dat is dus ook het verneukeratieve van dingen via Greenberg cum suis laten lopen: de vacatures zijn supertof, maar eenmaal in de eindfase komt er een hoop getrek met de intermediairs die hun persoonlijke target willen scoren en de werkgevers die je willen contracteren. Op zich zit je wel zelf in de driver's seat, maar je neemt ook risico's als je dingen laat hangen, meer bedenktijd wil enzovoorts. In ieder geval is sowieso even praten om het af te sluiten nooit verkeerd, wie weet lig ik er na twee maanden uit.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
Tricky, zou niet fijn voelen. Maar als er te grote verschillen zijn dan blijft het wel weer knagen..
Ja, hoewel het snel op gaat aan "leefstijlinflatie", je gaat al snel steeds meer 'leuke' dingen doen en steeds wat ruimer leven.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit komt bij ons inderdaad bovenop de inflatiecorrectie/collectieve verhogingen uit de CAO onderhandelingen. Dan schuift het hele salarishuis mee omhoog.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet verkeerd! Neem aan dat de bedragen van de schalen en tredes ook elk jaar een inflatiecorrectie krijgen?
Ik werk dus bij een bedrijf met geen enkel salarishuis of CAO en in de 5 jaar dat ik er inmiddels werk heb ik nog nooit een beoordeling gehadwe krijgen alleen in januari een inflatiecorrectie van meestal tussen de 2 en 3% (al was die vorig jaar 4,5% en dit jaar 3,5%). Er is dus eigenlijk van het bedrijf uit geen enkele incentive om goed te werken, want die inflatiecorrectie krijgt gewoon iedereen.
Aan de andere kant kan je dan weer wel flinke stappen maken als je zelf je mond open trekt en goede argumenten voor jezelf aandraagt. Dan zijn ze echt niet te beroerd om je tegemoet te komen. Zelf verdien ik inmiddels ruim 60% meer dan toen ik 5 jaar geleden in dienst kwam (en 2 kleine promoties gemaakt) maar als best wel introvert persoon was het wel heel lastig om daarom te vragenheb het eigenlijk ook een jaar te laat gedaan
Al werd de tweede promotie mij aangeboden.
Tja, het automatisch stijgen in een schaal is nu net één van de voordelen van een cao-baan, natuurlijk. Je hoeft niet elk jaar zelf aan de bel te trekken als je vindt dat je meer zou moeten verdienen, want het gaat vanzelf (al dan niet gekoppeld aan een beoordeling, maar er zijn er ook zat waar beoordelen en belonen niet aan elkaar gekoppeld zijn). Die inflatiecorrectie die jij jaarlijks krijgt, herken ik niet van mensen in mijn bubble zonder cao-baan - die krijgen dat niet eens standaard. Jouw inflatiecorrectie is ook niet bedoeld als incentive voor 'goed werk'.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet verkeerd! Neem aan dat de bedragen van de schalen en tredes ook elk jaar een inflatiecorrectie krijgen?
Ik werk dus bij een bedrijf met geen enkel salarishuis of CAO en in de 5 jaar dat ik er inmiddels werk heb ik nog nooit een beoordeling gehadwe krijgen alleen in januari een inflatiecorrectie van meestal tussen de 2 en 3% (al was die vorig jaar 4,5% en dit jaar 3,5%). Er is dus eigenlijk van het bedrijf uit geen enkele incentive om goed te werken, want die inflatiecorrectie krijgt gewoon iedereen.
Aan de andere kant kan je dan weer wel flinke stappen maken als je zelf je mond open trekt en goede argumenten voor jezelf aandraagt. Dan zijn ze echt niet te beroerd om je tegemoet te komen. Zelf verdien ik inmiddels ruim 60% meer dan toen ik 5 jaar geleden in dienst kwam (en 2 kleine promoties gemaakt) maar als best wel introvert persoon was het wel heel lastig om daarom te vragenheb het eigenlijk ook een jaar te laat gedaan
Al werd de tweede promotie mij aangeboden.
Ik zou die extra euro's vooral gebruiken om meer te beleggen. Zo bouw je ook steeds meer passief inkomen op.quote:Op dinsdag 9 april 2024 23:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja, hoewel het snel op gaat aan "leefstijlinflatie", je gaat al snel steeds meer 'leuke' dingen doen en steeds wat ruimer leven.
10 jaar geleden verdiende ik de helft bruto van wat ik nu heb, en daar kon ik goed van leven. Maar het kwam wel eens voor dat aan het eind van de maand wat spaargeld erbij moest om de gaten te dichten.
Tegenwoordig heb ik met ongeveer dezelfde maandelijkse lasten, een stuk meer over aan het eind van de maand. Uiteraard zijn boodschappen en zorg duurder geworden, maar mijn woonlasten niet.
En daar zit voor mij de crux, elke euro extra is een euro die ik kan sparen of uitgeven aan leuke dingen. Voor een volgende auto hoef ik niet te lenen bij een bank bijvoorbeeld of een private lease aan te gaan. Onze telefoons zijn gewoon gekocht. En ik loop niet meer door de mediamarkt met een wenslijstje in mijn hoofd, als ik iets wil dan kan ik het direct kopen. Zelfs als ik een half jaar onbetaald verlof opneem om klankschaaltherapie in Nepal te volgen dan kan ik dat gewoon doen (gaat niet gebeuren).
Ik vond juist de verhogingen tot ongeveer 1x modaal weinig veranderen, in Nederland wordt je van alle kanten met toeslagen geholpen waardoor je netto weinig verschil ervaart tussen 2000 bruto en 3000 bruto, uiteindelijk kom je op een leefbaar bedrag uit waarmee je redelijk kan rondkomen.
Vanaf 1.5x modaal werd elke extra verhoging een beetje meer vrijheid voor mijn gevoel. Uiteraard speelt ook wel mee dat je al wat vermogen hebt opgebouwd, maar het is ook wel een vliegwiel effect, het woekert steeds harder. Ik vraag mij wel af of het nog veel uitmaakt als je boven 4x modaal komt te zitten, op een gegeven moment zal het ook nog weinig extra toe voegen.
Beetje zoals zuurstof, tekort hebben is verreweg het naarst, bij ruim voldoende kun je prettig leven, maar veel meer zal weinig verschil maken.
Werk bij een internationale organisatie die zich met ruimtevaart bezighoudt. Ben absoluut geen manager,en de meeste collega's hebben universiteitsniveau. Ik heb ook geluk gehad toen de opdrachtgever wilde veranderen van contractbedrijf maar mij wilde behouden, dat gaf mij een goede onderhandelingspositie. Overigens zit mijn vakantiegeld verwerkt in het maandsalaris dus zou je er nog 8% van moeten aftrekken.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:41 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Wat voor functie doe je precies? Zit zelf in de logistiek en de schalen bij ons lopen toch wat minder ver door, tenzij je een management functie oppakt.
Een interplanetaire organisatiequote:Op woensdag 10 april 2024 21:13 schreef moeilijkgeval het volgende:
[..]
Werk bij een internationale organisatie die zich met ruimtevaart bezighoudt. Ben absoluut geen manager,en de meeste collega's hebben universiteitsniveau. Ik heb ook geluk gehad toen de opdrachtgever wilde veranderen van contractbedrijf maar mij wilde behouden, dat gaf mij een goede onderhandelingspositie. Overigens zit mijn vakantiegeld verwerkt in het maandsalaris dus zou je er nog 8% van moeten aftrekken.
Vandaag, aanbod gekregen van die andere partij, vanuit de vijf kandidaten willen ze mij dolgraag hebben. Ik had een indicatie van 100k all-in afgegeven, zij komen met:quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tricky, zou niet fijn voelen. Maar als er te grote verschillen zijn dan blijft het wel weer knagen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |