Ook wij waren aanvallend matig, maar dat lag echt aan de wedstrijd dat beide teams aanvallend verl moeite hadden, de wedstrijd was echt een middenveld gevecht.quote:Op woensdag 24 januari 2024 22:48 schreef Kiid het volgende:
[..]
Kan je van ons natuurlijk ook zeggen. Zou zeggen dat de kansen van Psv wel een stuk groter waren en wij enkel een paar keer via corners.
Timber maakt wel echt het verschil. Ook toen tegen Az. Ik vind hem eigenlijk steeds beter worden en Stengs steeds slechter. Stengs speelt vaak vertragend en Timber versnellende al dan niet met teveel risico soms.
Vergeet Bijlow niet. Heerste compleet in de 16.quote:Op woensdag 24 januari 2024 22:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel mee eens, maar ik weet ook niet hoeveel beter onze aanval kan. Zeker nu al onze aanvallende wissels zo’n beetje weg zijn (behalve Ivanusec, maar daar ziet Slot het totaal niet in zitten lijkt mij toch wel).
En ik vond Wieffer, Timber, Hartman en Trauner echt heel goed vandaag.
var gaat niet over cornersquote:Op woensdag 24 januari 2024 23:00 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Grove fout van de VAR, hij had een corner moeten geven.
Heel Eindhoven kan met carnaval weer als Calimero verkleed.
Voor rust kreeg Paixao ook nog een grote kans die hij over schoot. Plus nog best wat gevaarlijke corners van ons, denk dat de kansenverhouding wel in ons voordeel was. PSv kreeg, denk ik, iets grotere kansen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:01 schreef alopio het volgende:
[..]
Ook wij waren aanvallend matig, maar dat lag echt aan de wedstrijd dat beide teams aanvallend verl moeite hadden, de wedstrijd was echt een middenveld gevecht.
De kansen ontliepen elkaar niet veel, Santi ook een goede kans na 30 seconden. PSV misschien 1 meer maar de druk van PSV was er absoluut niet
Als je 'm van de voorkant ziet kan je zien dat hij eerst Lang raakt en dan misschien de bal. Deze geven ze 9/10 keer.quote:Op woensdag 24 januari 2024 22:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Waar zie jij een voet geraakt worden dan
Hij raakt zeker niet eerst lang en dan misschien de bal.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als je 'm van de voorkant ziet kan je zien dat hij eerst Lang raakt en dan misschien de bal. Deze geven ze 9/10 keer.
Hij trapt hem gewoon onderuit hoorquote:Op woensdag 24 januari 2024 22:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Tikt toch anders het balletje aan hoor.
Het maakt mij niet heel veel uit. Ik ben vrij neutraal in dit gebeuren maar dit is een strafschop. 100%.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:09 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Hij raakt zeker niet eerst lang en dan misschien de bal.
https://x.com/niekvloedgr(...)1GGO6_pcqLvIjhPxIc7w
Daarna wordt de bal nog geraakt door een Lang (hij was nog niet uit).quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:00 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Grove fout van de VAR, hij had een corner moeten geven.
Heel Eindhoven kan met carnaval weer als Calimero verkleed.
Nu ik het allemaal wat beter bekijk, denk ik dat Lang de bal totaal niet raakt. Wieffer raakt eerst bal en neemt Lang mee.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:16 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het maakt mij niet heel veel uit. Ik ben vrij neutraal in dit gebeuren maar dit is een strafschop. 100%.
Higler ziet geen pingel, uit de beelden van achter is duidelijk op te maken dat er geen voet wordt geraakt. Lijkt me juist een schoolvoorbeeld van geen 100% foutquote:Op woensdag 24 januari 2024 23:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Is gewoon een pingel. Normaal gesproken zit een VAR oeverloos beelden terug te kijken om maar te kunnen mierenneuken over een mm buitenspel, maar nu werd er meteen doorgespeeld. In dit geval vind ik dat niet vervelend, maar het is wel merkwaardig. Dat PSV zich genaaid voelt is logisch, zou andersom ook zo zijn geweest. Enorm vervelende scheids die Higler.
Ik denk dat we wel beter kunnen, zodra Paixao en Ivanusec hun vorm vinden.quote:Op woensdag 24 januari 2024 22:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel mee eens, maar ik weet ook niet hoeveel beter onze aanval kan. Zeker nu al onze aanvallende wissels zo’n beetje weg zijn (behalve Ivanusec, maar daar ziet Slot het totaal niet in zitten lijkt mij toch wel).
Stengs heeft volgens mij ook 10 minuten lang het publiek staan op te naaienquote:Op woensdag 24 januari 2024 23:23 schreef hhh38 het volgende:
Wel gelachen om Higler die geen orde kon houden in de laatste 10 minuten, wat een lichtgewicht
Voet/enkel worden wel geraakt m.i, maar wel nadat Wieffer de bal raakt. Geen idee hoe de regels dan precies luiden, maar volgens mij als (eerst) de bal wordt gespeeld is er geen sprake van een overtreding.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Higler ziet geen pingel, uit de beelden van achter is duidelijk op te maken dat er geen voet wordt geraakt. Lijkt me juist een schoolvoorbeeld van geen 100% fout
Zelfs met 6 minuten blessuretijd vloog het voorbij.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:23 schreef hhh38 het volgende:
Wel gelachen om Higler die geen orde kon houden in de laatste 10 minuten, wat een lichtgewicht
Dan is het geen strafschop. Ik snap eigenlijk het geklaag niet zo.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:25 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Voet/enkel worden wel geraakt m.i, maar wel nadat Wieffer de bal raakt. Geen idee hoe de regels dan precies luiden, maar volgens mij als (eerst) de bal wordt gespeeld is er geen sprake van een overtreding.
Gelachen om Paixao die gewoon lachend Higler negeert en via de lange weg het veld afgingquote:Op woensdag 24 januari 2024 23:23 schreef hhh38 het volgende:
Het is sowieso wat grijs gebied. Als eerst de bal raken dan de tegenstander de maatstaaf is. Hoezo kreeg Berghuis dan rood tegen Marseille. Die raakte overduidelijk eerst de bal dan pas de man.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:22 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Nu ik het allemaal wat beter bekijk, denk ik dat Lang de bal totaal niet raakt. Wieffer raakt eerst bal en neemt Lang mee.
Als je eerst de bal raakt en daarna de enkel breekt is het doorgaans weer wat anders.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:34 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het is sowieso wat grijs gebied. Als eerst de bal raken dan de tegenstander de maatstaaf is. Hoezo kreeg Berghuis dan rood tegen Marseille. Die raakte overduidelijk eerst de bal dan pas de man.
Ik snap het niet meer
Waarom was het dan geen corner?quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je eerst de bal raakt en daarna de enkel breekt is het doorgaans weer wat anders.
Wat een halfgod hè?quote:
Omdat de VAR geen corners toekentquote:Op woensdag 24 januari 2024 23:37 schreef Meister1984 het volgende:
[..]
Waarom was het dan geen corner?
Als ik jullie moet geloven zijn de desbetreffende enkels dan wel reglementair gebroken.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je eerst de bal raakt en daarna de enkel breekt is het doorgaans weer wat anders.
Omdat hij het standbeen van zijn tegenstander klemde met een schaar. Das altijd rood, zo ontstaan zware blessures.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:34 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het is sowieso wat grijs gebied. Als eerst de bal raken dan de tegenstander de maatstaaf is. Hoezo kreeg Berghuis dan rood tegen Marseille. Die raakte overduidelijk eerst de bal dan pas de man.
Lang raakt de bal voor de lijn nog met zijn hiel.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:37 schreef Meister1984 het volgende:
[..]
Waarom was het dan geen corner?
Nu maak je je er gewoon makkelijk vanaf want het is wel een valide vraag.quote:
Tuurlijk kerel😅😅quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Lang raakt de bal voor de lijn nog met zijn hiel.
Los van het hele verhaal is het natuurlijk ook een groot subjectief circus.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Omdat hij het standbeen van zijn tegenstander klemde met een schaar. Das altijd rood, zo ontstaan zware blessures.
Kijk de herhaling zelf maar terugquote:Op woensdag 24 januari 2024 23:48 schreef Meister1984 het volgende:
[..]
Dit bewijst dus echt helemaal niks. Totaal niet te zien of hij de bal nog raakt.
Moah en dat ziet Higler? De grens staat aan de andere kant. Overigens raakt hij 'm wel vrij lelijk op zijn linkervoet. Zo ontstaan ernstige blessures hoorde ik.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Kijk de herhaling zelf maar terugvanaf 4:30
Ja, komt wel weer, dat komt wel eens voor bij redelijk jonge spitsen. Bij oude spitsen ook.quote:
Dat vind ik in deze situatie niet, eigenlijk. Het is geen strafschop als Wieffer eerst de bal raakt, en wel een strafschop als hij eerst Lang raakt. Het eerste is hier het geval. Met een beetje fortuin landt de bal via de hiel van Lang achter waardoor het zelfs een doeltrap is.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:49 schreef Wotte het volgende:
[..]
Los van het hele verhaal is het natuurlijk ook een groot subjectief circus.
Ik denk niet dat Slot het niet ziet zitten in Ivanusec, maar dat die mentaal ook even een slechte fase heeft vanwege de teleurstelling dat het nog niet gaat zoals verwachtquote:Op woensdag 24 januari 2024 22:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het lag simpelweg erg dichtbij elkaar, net als vorig potje. Mooi dat wij nu aan het langste eind trekken, maar eerlijk gezegd had ik het liever andersom gezien. Ach, AZ verslaan en die beker is wel binnen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 00:17 schreef De_Pel het volgende:
Meer kansen gecreëerd
Meer gevaarlijke kansen gecreëerd
Meer doelpogingen gedaan
Meer schoten op doel
Meer corners mee gehad
In beide helften een hoger xG
Maar de VAR komt uit Capelle
Ja joh, leuk om nu effe het bloed onder de nagels vandaan te halen bij wat forumgekkies en calimerokampioenen, maar verder inderdaad gelijkopgaand, waarbij de gelukkigste heeft gewonnen. Net als de vorige edities dus.quote:Op donderdag 25 januari 2024 00:31 schreef fetX het volgende:
[..]
Het lag simpelweg erg dichtbij elkaar, net als vorig potje. Mooi dat wij nu aan het langste eind trekken, maar eerlijk gezegd had ik het liever andersom gezien. Ach, AZ verslaan en die beker is wel binnen.
Ik weet het niet zeker. Ik denk dat hij de bal niet raakt. Maar het is niet duidelijk te zien. Dan is het terecht dat de VAR er af blijft.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat vind ik in deze situatie niet, eigenlijk. Het is geen strafschop als Wieffer eerst de bal raakt, en wel een strafschop als hij eerst Lang raakt. Het eerste is hier het geval. Met een beetje fortuin landt de bal via de hiel van Lang achter waardoor het zelfs een doeltrap is.
Hele matige scheids inderdaad.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:23 schreef hhh38 het volgende:
Maar het is wel duidelijk dat hij Lang raakt toch?quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker. Ik denk dat hij de bal niet raakt. Maar het is niet duidelijk te zien. Dan is het terecht dat de VAR er af blijft.
Als de scheidsrechter het geen overtreding vindt moet je als var zeker weten dat het er wel 1 is. Dat kun je niet op basis van deze beelden omdat het zo zou kunnen zijn dat hij de bal net aantiktquote:Op donderdag 25 januari 2024 07:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar het is wel duidelijk dat hij Lang raakt toch?
Dat de VAR op basis van de beelden niet duidelijk kan zien of het wel of geen overtreding was, wil niet zeggen dat de scheidsrechter tot diezelfde conclusie zou komen. De beelden maken duidelijk dat er contact was tussen verdediger en aanvaller. Dat zou toch al voldoende reden moeten zijn om de scheids de beelden te laten zien? Dan daarbij zijn er tal van situaties waarbij de bal geraakt wordt maar dat de tackle dusdanig is, dat het toch gewoon een overtreding is. Dat een verdediger OOK de bal raakt maakt het nog geen feit dat het geen overtreding KAN zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de scheidsrechter het geen overtreding vindt moet je als var zeker weten dat het er wel 1 is. Dat kun je niet op basis van deze beelden omdat het zo zou kunnen zijn dat hij de bal net aantikt
Denk niet dat je met 3 punten meer (en PSV 3 punten minder) nog kampioen was geworden al was het gaatje dan nog wel een stuk kleiner geweest inderdaad.quote:Op donderdag 25 januari 2024 00:31 schreef fetX het volgende:
[..]
Het lag simpelweg erg dichtbij elkaar, net als vorig potje. Mooi dat wij nu aan het langste eind trekken, maar eerlijk gezegd had ik het liever andersom gezien. Ach, AZ verslaan en die beker is wel binnen.
Maar dat was hier toch juist niet zo? Keurige tackle, geen Berghuisje ofzo.quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan daarbij zijn er tal van situaties waarbij de bal geraakt wordt maar dat de tackle dusdanig is, dat het toch gewoon een overtreding is.
Ik vond die van Berghuis ook wel meevallen, maar die van gisteren ook. Je kunt hem prima niet geven.quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dat was hier toch juist niet zo? Keurige tackle, geen Berghuisje ofzo.
Die tegenstander van Berghuis had zijn hele enkel kapot, Noa Lang stond binnen 0,1 seconde op om te gaan janken tegen de scheids. Duidelijk verschilletje welquote:Op donderdag 25 januari 2024 07:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vond die van Berghuis ook wel meevallen, maar die van gisteren ook. Je kunt hem prima niet geven.
Ook waar. En Berghuis verdient altijd een zware straf.quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Die tegenstander van Berghuis had zijn hele enkel kapot, Noa Lang stond binnen 0,1 seconde op om te gaan janken tegen de scheids. Duidelijk verschilletje wel
Hij (Lang) wordt toch geraakt? Dan is het toch een overtreding?quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dat was hier toch juist niet zo? Keurige tackle, geen Berghuisje ofzo.
Wieffer raakt toch eerst de bal?quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij (Lang) wordt toch geraakt? Dan is het toch een overtreding?
Nee, dat is alleen in de zaal zoquote:Op donderdag 25 januari 2024 07:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij (Lang) wordt toch geraakt? Dan is het toch een overtreding?
Dat is niet/nauwelijks te zien, maar als je de bal raakt kan het dus onmogelijk een overtreding zijn wil je zeggen?quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wieffer raakt toch eerst de bal?
Volgens mij is dat de uitleg van de arbitrage.quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is niet/nauwelijks te zien, maar als je de bal raakt kan het dus onmogelijk een overtreding zijn wil je zeggen?
Hoeft niet, kan zo zijn dat je bijvoorbeeld daarna nog heel lomp je standbeen meezwaait maar dat is hier totaal niet zo. Vrij nette tackle, zo bleek ook uit de reactie van Lang.quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is niet/nauwelijks te zien, maar als je de bal raakt kan het dus onmogelijk een overtreding zijn wil je zeggen?
Het feit dat Lang snel opstond en reageerde bedoel je?quote:Op donderdag 25 januari 2024 08:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoeft niet, kan zo zijn dat je bijvoorbeeld daarna nog heel lomp je standbeen meezwaait maar dat is hier totaal niet zo. Vrij nette tackle, zo bleek ook uit de reactie van Lang.
Vind het allemaal wel meevallen. Mooi duel op snelheid, tackle uit het boekje.quote:Op donderdag 25 januari 2024 08:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het feit dat Lang snel opstond en reageerde bedoel je?
Staat Lang met z’n noppen in het gras op het moment van contact, dan scheurt hij een enkelband.
Dus Lang had geluk, niet vanwege de tackle maar vanwege het feit dat alleen de voorzijde van z’n voet contact had met het gras.
Van Lang weten we dat het een mentaal beperkte jongen is, van een trainer mag je meer verwachten.quote:Op donderdag 25 januari 2024 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gefeliciteerd allen.
Ik vermoed geen pingel ivm buitenspel. Kan ook dat hij de bal nog schampte.
Erg kinderlijk van Bosz, Dest en Lang om dan zo te reageren. Maar ja, dat kan frustratie doen als je niet meer gewend bent eens te verliezen.
Ze lieten bij ESPN nog zien dat het geen buitenspel wasquote:Op donderdag 25 januari 2024 08:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gefeliciteerd allen.
Ik vermoed geen pingel ivm buitenspel. Kan ook dat hij de bal nog schampte.
Erg kinderlijk van Bosz, Dest en Lang om dan zo te reageren. Maar ja, dat kan frustratie doen als je niet meer gewend bent eens te verliezen.
Vond het ook wel idioot hoe zijn gedrag genormaliseerd werd in de media de laatste tijd, alsof het allemaal wel guitig is.quote:Op donderdag 25 januari 2024 08:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Van Lang weten we dat het een mentaal beperkte jongen is
Wat is het toch een lieve jongen als het looptquote:Op donderdag 25 januari 2024 08:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Vond het ook wel idioot hoe zijn gedrag genormaliseerd werd in de media de laatste tijd, alsof het allemaal wel guitig is.
Andersom werkt het ook niet zoquote:Op donderdag 25 januari 2024 08:32 schreef Pistolero het volgende:
Ja, dit was wel een overtreding + penalty. Maar goed, ook leuk om de walgelijk incompetente Higler eens een keer mee te hebben. En de meltdowns van Lang en consorten zijn helemaal prachtig.
Ik snap alleen niet zo goed waarom iedereen doet alsof het geen overtreding is omdat Wieffer mogelijk eerst een heel klein beetje van de bal raakt. Zo werken de regels helemaal niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |