Eens. Maar dan moeten we ze wegstemmen, dat is de enige optie.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet te ontslaan, maar je kunt wel salaris inhouden. Het is van de gekken dat we die mensen betalen om hun parlementswerk te doen, en vervolgens steken ze het in hun zak en spenderen ze hun tijd met het runnen van een webshop.
Het probleem is dat men, wijselijk op zich, het vrijwel onmogelijk heeft gemaakt om dat te doen, uiteindelijk is de kiezer verantwoordelijk voor wie daar zit en hoe deze persoon zijn taak op vat.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet te ontslaan, maar je kunt wel salaris inhouden. Het is van de gekken dat we die mensen betalen om hun parlementswerk te doen, en vervolgens steken ze het in hun zak en spenderen ze hun tijd met het runnen van een webshop.
Wat mij betreft mag hier wel wat strenger tegen worden opgetreden. Ze maken bewust misbruik van het systeem. Ik denk dat er met geldboetes veel te bereiken valt, want wanneer dit gedrag niet meer lucratief is, stopt het vanzelf.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Maar dan moeten we ze wegstemmen, dat is de enige optie.
quote:Baudet antwoordde daarop dat hij geen voorstander is van strafrecht met terugwerkende kracht. "Ik beschouw het Neurenberg-tribunaal ook als illegitiem", zei de Forum-leider. "Je moet niet met terugwerkende kracht mensen berechten. Wat je gewoon moet doen, is via democratische weg dit regime wegstemmen. Dat moeten we doen, dan kunnen ze een uitkering aanvragen want het wachtgeld schaffen we wel af.bron"
Drie verkiezingen geleden was het de grootste partij van Nederland.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
Het lastige is dat de hoeveelheid aandacht die Baudet genereert totaal niet in verhouding staat tot de daadwerkelijke macht die ze hebben. De inhoudelijk minstens zo verachtelijke NVU is wat dat betreft veel makkelijker te negeren, want compleet marginaal.
Ik vind het lastig. Ik ben principieel tegen de aantasting van de vrijheid van vereniging, en mede om die reden ook tegen het verbieden van politieke partijen. Maar je moet er wel iets mee, want wat er nu gebeurt is ook erg schadelijk voor de samenleving. Inhoudelijke aanklachten zijn koren op de molen van partijkartel-blaters dus daar moet je ook mee uitkijken - aanpakken op financiële gronden is misschien nog wel het meest haalbaar.
Hoe kijk je dan naar het oordeel van de Hoge Raad in 2010 dat de Nederlandse staat geen subsidie mag geven aan de SGP omwille van de positie van vrouwen binnen de SGP? Daar is het recht op gelijke behandeling gesteld boven de vrijheid van vereniging.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..] Ik ben principieel tegen de aantasting van de vrijheid van vereniging, [..]
Kan altijd, maar ik denk dat er niets mee gedaan gaat worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:29 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Kan ik hier aangifte van doen? Opruiing. Haat en racisme aanwakkeren. Zoiets.
Drie messiassen toch? Lientje, Pieter, Geert.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Drie verkiezingen geleden was het de grootste partij van Nederland.
Inmiddels zijn we twee messiassen verder, maar toch. Laten we de invloed van dit soort partijen niet bagatelliseren.
Ai, het klootjesvolk wordt beflikkerdquote:PVV-Kamerlid Fleur Agema is woensdag stevig in aanvaring gekomen met een deel van de Tweede Kamer over het afschaffen van het eigen risico in de zorg. Kamerleden van GroenLinks-PvdA, SP, D66 en ChristenUnie verweten Agema dat haar partij voor de verkiezingen campagne heeft gevoerd om het eigen risico af te schaffen. In het debat over de begroting van VWS wil ze, vooralsnog, geen steun geven aan moties van partijen die dat per direct willen regelen.
Geen enkel grondrecht is absoluut, maar in dit geval is wat mij betreft niet getornd aan de vrijheid van vereniging. De overheid mag immers best eisen stellen aan de subsidiëring, zonder daarmee direct in te grijpen in de keuzes die een vereniging/een partij maakt of zelfs de partij te willen verbieden. De consequentie is hier ook niet zodanig dat de partij als gevolg van de 'sanctie' direct zijn bestaan zou moeten opgeven.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoe kijk je dan naar het oordeel van de Hoge Raad in 2010 dat de Nederlandse staat geen subsidie mag geven aan de SGP omwille van de positie van vrouwen binnen de SGP? Daar is het recht op gelijke behandeling gesteld boven de vrijheid van vereniging.
Voor mij destijds overigens één van de redenen om in plaats van VVD, SGP te gaan stemmen, uit solidariteit.
Mooi man, bij de eerste de beste gelegenheid dat je kan leveren meteen je keutel intrekken.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:12 schreef -XOR- het volgende:
De Plannen van de PVV:
• afschaffen risico eigen zorg
[..]
Ai, het klootjesvolk wordt beflikkerd
"Mevrouw kan niet wachten"
"Dat u niet zegt: "Mevrouw we gaan morgen het eigen risico afschaffen, is een schande"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kijk zo doe je dat. Meer van die pestmoties graag.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:12 schreef -XOR- het volgende:
De Plannen van de PVV:
• afschaffen risico eigen zorg
[..]
Ai, het klootjesvolk wordt beflikkerd
"Mevrouw kan niet wachten"
"Dat u niet zegt: "Mevrouw we gaan morgen het eigen risico afschaffen, is een schande"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel grappig om de PVV nu in deze situatie te zien. Verfrissend ook.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mooi man, bij de eerste de beste gelegenheid dat je kan leveren meteen je keutel intrekken.
VVD Kan ook niet anders. Als ze het laten klappen wordt het een CDA 2.0quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:42 schreef Rnie het volgende:
Over het bericht over de VVD dat Geert Wilders vanmorgen op X postte, haalt Yesilgöz haar schouders op: "Wij zijn niet van suiker en meneer Wilders mag twitteren wat hij wil."
Gewoon geen tegenspraak niks. Geert is gewoon de baas aan tafel, dat is nu wel duidelijk.
Yesilgöz' positie is te wankel, Varkentjesmevrouw is te machtsgeil en Pietertje weet nog niet wat hij er van moet denken.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:42 schreef Rnie het volgende:
Over het bericht over de VVD dat Geert Wilders vanmorgen op X postte, haalt Yesilgöz haar schouders op: "Wij zijn niet van suiker en meneer Wilders mag twitteren wat hij wil."
Gewoon geen tegenspraak niks. Geert is gewoon de baas aan tafel, dat is nu wel duidelijk.
Tegelijk is Wilders 100% afhankelijk van de VVD want de VVD heeft wel andere opties, hij niet.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
VVD Kan ook niet anders. Als ze het laten klappen wordt het een CDA 2.0
Had je wat anders verwacht dan? Bedoel aan de zijkant roepen dat alles kut is, is makkelijker dan aan de knoppen zitten. Mocht er ooit iets van een regeerakkoord komen zullen ook heel wat pvv stemmers teleurgesteld zijn.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mooi man, bij de eerste de beste gelegenheid dat je kan leveren meteen je keutel intrekken.
Heh, ja, we kunnen tegenwoordig beter in messiassen tellen dan ik verkiezingenquote:Op woensdag 24 januari 2024 12:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Drie verkiezingen geleden was het de grootste partij van Nederland.
Inmiddels zijn we twee messiassen verder, maar toch. Laten we de invloed van dit soort partijen niet bagatelliseren.
Mits de PVV stemmer weet wat de PVV wilde, natuurlijk. Dat vind ik een grote gok.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Had je wat anders verwacht dan? Bedoel aan de zijkant roepen dat alles kut is, is makkelijker dan aan de knoppen zitten. Mocht er ooit iets van een regeerakkoord komen zullen ook heel wat pvv stemmers teleurgesteld zijn.
Pieter twijfeltquote:Op woensdag 24 januari 2024 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Yesilgöz' positie is te wankel, Varkentjesmevrouw is te machtsgeil en Pietertje weet nog niet wat hij er van moet denken.
Dan ben je dus niet principieel tegen de aantasting van de vrijheid van vereniging maar laat je de balans afhangen van het gewicht van andere grondrechten. In het geval van Forum voor Democratie zou je die balans dus ook gewoon kunnen hanteren, lijkt mij. Nu verschuil je je door onterecht met principes te schermen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:24 schreef Janneke141 het volgende:
Geen enkel grondrecht is absoluut, maar in dit geval is wat mij betreft niet getornd aan de vrijheid van vereniging.
Door de ene politieke partij wel te subsidiëren en de andere politieke partij niet ontstaat er een ongelijk speelveld, daardoor is de vrijheid van vereniging wel degelijk aangetast. Dan had de Nederlandse staat moeten besluiten geen enkele politieke partij meer te subsidiëren.quote:De overheid mag immers best eisen stellen aan de subsidiëring, zonder daarmee direct in te grijpen in de keuzes die een vereniging/een partij maakt of zelfs de partij te willen verbieden.
Niet relevant naar mijn mening, de ene vereniging wordt voorgetrokken ten opzichte van de andere vereniging. Daarin bestaan natuurlijk gradaties maar het blijft een aantasting van de vrijheid van vereniging.quote:De consequentie is hier ook niet zodanig dat de partij als gevolg van de 'sanctie' direct zijn bestaan zou moeten opgeven.
Dat is een verkeerde interpretatie van mijn overweging van destijds. Ik wilde mij met mijn stem op de SGP niet solidair tonen met het vrouwenstandpunt van de SGP maar met de vrijheid van vereniging als grondrecht.quote:Overigens, steun geven aan de beperking van vrouwengelijkheid noem jij solidariteit? Je mag het van mij vinden, maar verwacht van mij geen applaus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |