SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:
Mooi! minder stoken en al dat klotezout weg.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en 10-12 mm regen, lekker drie dagen lang
Vanochtend op de schaats naar werk gegaanquote:Op donderdag 18 januari 2024 11:37 schreef RamboDirk het volgende:
-1
ZON
SNEEUWDEK
STRAK BLAUWE LUCHT
dit is hoe de winter hoort te zijn.
@Kluun 😱quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:10 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Vanochtend op de schaats naar werk gegaan
Wel veel klunen
Het is 4 graden en het smelt direct, hoe heb ik hier iets aan?quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je ziet het wel positief in vandaag
Dat je toch wat meer grip hebt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is 4 graden en het smelt direct, hoe heb ik hier iets aan?
Hier niet. Bijna 2 graden en lage dpquote:Op donderdag 18 januari 2024 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is 4 graden en het smelt direct, hoe heb ik hier iets aan?
Je hebt je kans gehad kutsneeuw, blijf nu maar weer gewoon weg. Dooi komt eraan.quote:
Vriezer leeg gooien en sneeuwpop reddenquote:Op donderdag 18 januari 2024 14:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mijn snilpop smelt langzaam in de zon. Wat zijn dit voor barbaarse taferelen?
Goed plan, ga er direct werk van maken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vriezer leeg gooien en sneeuwpop redden
Jup, in combinatie met de sneeuw levert dat erg leuke plaatjes opquote:
quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:44 schreef bondage het volgende:
[..]
Jup, in combinatie met de sneeuw levert dat erg leuke plaatjes op
Deze zojuist in Drouwen gemaakt:
[ afbeelding ]
Moet je het maar niet snil noemen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mijn snilpop smelt langzaam in de zon. Wat zijn dit voor barbaarse taferelen?
Snilpop des doodsquote:Op donderdag 18 januari 2024 14:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Snilpop weer in de schaduw. Smelten gestopt en net gerepareerd.
Plaatje zou het gewoon moeten doen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Indrukwekkend.
Dat zie je niet elke dag.
Ik kan dit inmiddels ook niet meer horen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Moet je het maar niet snil noemen.
Nice!quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:44 schreef bondage het volgende:
[..]
Jup, in combinatie met de sneeuw levert dat erg leuke plaatjes op
Deze zojuist in Drouwen gemaakt:
[ afbeelding ]
Hier doet ie het gewoon.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:58 schreef bondage het volgende:
[..]
Plaatje zou het gewoon moeten doen.
Uiteraard. Krijg ik dan ook een leuk gifje?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Benieuwd hoe het morgen op de weg is. Hopelijk houdt user @:pisces29 ons op de hoogte.
Vooruit, als aanbetalingquote:Op donderdag 18 januari 2024 18:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Uiteraard. Krijg ik dan ook een leuk gifje?
Ik had ook graag een Totti knuffel gekregen @RamboDirk maar thanks.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vooruit, als aanbetaling
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Double-fisted?quote:
Het houdt niet op, niet vanzelf.quote:Op donderdag 18 januari 2024 20:12 schreef Zipportal het volgende:
Storm in aantocht na sneeuw en vrieskou, ‘maandag waarschijnlijk zeer zware ochtendspits’
https://www.ad.nl/binnenl(...)htendspits~ab64827b/
Ik heb erop gegoogled, kan niet aanraden.quote:
Sommige dingen blijven het best unseen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 20:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb erop gegoogled, kan niet aanraden.
Hier nog droog, wel zonet een hagelbuitje gehadquote:
Het was hier hagel met sneeuw en wat natte sneeuw/regen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier nog droog, wel zonet een hagelbuitje gehad
Ben al tevreden dat we een paar dagen relatief lekker winterweer hebben gehad. Die grijze, grauwe, winderige massa word ik toch altijd zo chagrijnig vanquote:Op donderdag 18 januari 2024 22:36 schreef StateOfMind het volgende:
Hier staat voor vannacht een paar uur sneeuw ingetekend, bij -3.
Ik zie het morgenvroeg wel.
Belooft iig een mooie zonovergoten dag te worden morgen.
De laatste voorlopig, daarna weer vooral grijs en nat
Altijd mooi om te zien dat sneeuwquote:Op donderdag 18 januari 2024 22:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Het was hier hagel met sneeuw en wat natte sneeuw/regen.
Het is net wel ineens ook wit geworden daarna.
Noord Oost Twente is ook wit. Niet meer verwachtquote:Op vrijdag 19 januari 2024 07:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat lijntje over NO Brabant heeft hier zowaar een flinke laag sneeuw van 2-3cm gebracht deze ochtend
Verkapte 'kijk mij een Galaxy A53' post hebbenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:15 schreef MissHobje het volgende:
Goedemorgen, dit is gezellig wakker worden![]()
![]()
[ afbeelding ]
Als ie maar moddertjevet is @onlogischquote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:29 schreef StateOfMind het volgende:
Hier ook weer mooi wit.
Centimeter of 2
That's what she said
echt veel heeeeeeequote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:15 schreef MissHobje het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Haha omg oepsquote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Verkapte 'kijk mij een Galaxy A53' post hebben
(gepost vanaf mijn Galaxy S22)
Ik ga trouwens zo naar het bosquote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:10 schreef Paul het volgende:
Is er ook een sneeuwradar die in het verleden gaat
Wil zien waarom er in Amersfoort niets is gevallen en bij mijn en misshobje redelijk wat
Bij ons ligt het platquote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:56 schreef Pisces29 het volgende:
Wegen vanochtend. 9/10 @:rambodirk
Alleen woonwijken en binnenstad een beetje glibberen.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:56 schreef Pisces29 het volgende:
Wegen vanochtend. 9/10 @:rambodirk
Alleen woonwijken en binnenstad een beetje glibberen.
quote:
OK Geert. :quote:
Ik heb uit zeer betrouwbare bronquote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:50 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
@:dick_laurent
@:bloodymary1
@:StateofMind
@:GajesOctavianus
Hier ook weer wit. Wel mooi hoor, strakblauw luchtje, roomwit deken over de stad.
Maar mag nu wel weer klaar zijn.
[..]
OK Geert. :![]()
Sorry, hou op nu. Bijna tiet voor weekend.
nee, joh. dit mag blijvenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:50 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
@:dick_laurent
@:bloodymary1
@:StateofMind
@:GajesOctavianus
Hier ook weer wit. Wel mooi hoor, strakblauw luchtje, roomwit deken over de stad.
Maar mag nu wel weer klaar zijn.
[..]
OK Geert. :![]()
Sorry, hou op nu. Bijna tiet voor weekend.
Och jee toch.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb uit zeer betrouwbare bronvernomen dat Gajes_Octavianus weer terug is naar het Romeinse Rijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Mooie SNILquote:
2-3 centimeter.quote:
Perfect toch! Wel de lusten en niet de lastenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
2-3 centimeter.
Mooi, maar dusdanig weinig dat het verder geen hinder oplevert qua verkeer en wandelen, itt tot 2 jaar geleden, toen er hier een flink pak lag.
Rolluiken Zuiden gespot.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:20 schreef MichaelPallada het volgende:
Paar plaatjes vanaf de oprit gistermiddag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom dat stomme text links onderin, zet dat effe uit want het verpest de hele fotoquote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:15 schreef MissHobje het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Bij Samsung: camera openen, instellingen, watermerk: uitschakelen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom dat stomme text links onderin, zet dat effe uit want het verpest de hele foto
Dit dusquote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij Samsung: camera openen, instellingen, watermerk: uitschakelen.
Als ze ziek is, kun je juist wél de deur uitquote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit dusstomme watermerken van eigen merk promoten..niet best samsung
Wat een heerlijk weertje trouwens! Helaas is vrouwlief ziek dus kan niet even de deur uit voor wat foto's.
Arme @MissHobjequote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom dat stomme text links onderin, zet dat effe uit want het verpest de hele foto
Iedereen?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:15 schreef Zorro het volgende:
Ik heb goed nieuws voor iedereen: Maandag >10 graden
Natuurlijkquote:
Echt geweldig ja.. lekker veel regenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:15 schreef Zorro het volgende:
Ik heb goed nieuws voor iedereen: Maandag >10 graden
Lauw, nat en grijs, zelfs voor de hitte-autisten lijkt me dat kutter dan koud maar zonnigquote:
Een hitte-autist prefereert toch altijd kou boven lauw?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lauw, nat en grijs, zelfs voor de hitte-autisten lijkt me dat kutter dan koud maar zonnig
Als hitte-autist heb ik liever dat iedereen het kut heeft dan dat de winterliefhebbers hier juichend zout in onze wonden strooien.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lauw, nat en grijs, zelfs voor de hitte-autisten lijkt me dat kutter dan koud maar zonnig
Je mag mijn foto's wel gebruiken.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:16 schreef bondage het volgende:
Leuke plaatjes met die sneeuw. Als jullie nog wat foto's hebben die ook in het FOK! weerbericht mogen worden gebruikt: FOT / Gevraagd: weerfoto's die in het FOK!-weerbericht mogen worden gebruikt
@:_UserName_ kan ze goed gebruiken
Het gaat er in eerste instantie om dat die verschrikkelijke sneeuw weg is.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
dan knip ie het er maar afquote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
BMGquote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:16 schreef bondage het volgende:
Leuke plaatjes met die sneeuw. Als jullie nog wat foto's hebben die ook in het FOK! weerbericht mogen worden gebruikt: FOT / Gevraagd: weerfoto's die in het FOK!-weerbericht mogen worden gebruikt
@:_UserName_ kan ze goed gebruiken
Ja want het is een schade voor de foto, ga dit maar niet proberen in FOTquote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van hoor
Speedy wel
Ja boeiequote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja want het is een schade voor de foto, ga dit maar niet proberen in FOT![]()
En niet de laatste sneeuwdag, zondag nog kans op sneeuw voor de regen inkomt
Het was een geweldige dag om op pad te gaan om mooie foto’s te knallen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:50 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja boeie
Enne zondag vast niet meer zo blauw als vandaag.. man het was prachtig
Ah, daar is alle warmte naartoe.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:07 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Het was vandaag in Griekenland wel ff warm geworden.
Want daar brandt nog licht?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:26 schreef StateOfMind het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Op die laatste foto is in de verte Braboland te zien
Zo te zien welquote:
Kom je vanavond nog binnen of moeten we je komen halen?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:26 schreef StateOfMind het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Op die laatste foto is in de verte Braboland te zien
Dat ligt eraan wat daar te doen is bij julliequote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kom je vanavond nog binnen of moeten we je komen halen?
Prachtig was het zeker vandaagquote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:50 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja boeie
Enne zondag vast niet meer zo blauw als vandaag.. man het was prachtig
Ik zie 10 graden en zon volgende week, ik weet wel wat ik als hitte autist zou kiezenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 22:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoi, hitte autist hier. Vandaag was een schitterende dag en ik heb heel erg genoten. Zo zou het wat mij betreft de gehele winter mogen zijn.
Met vriendelijke groetjes,
Straatcommando.
FOK! Forum- Forum Admin.
Het heeft vannacht gesneeuwd. En 40% zon is niet slecht, het was ook niet strakblauw.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 23:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmm dit is wat verwarrend betreft de neerslag.
De meeste stations hebben vandaag neerslag gemeten terwijl dit helemaal niet aan de orde is geweest. Oorzaak lijkt me meer gesmolten smeltwater. Maar even kijken wat de uitslag morgen is dit kan nog wel eens invloed gaan hebben op de weersvoorspelling topic
-Edit: En 2.7 uren zon terwijl groot deel van het land zonnig was? Rare metingen vandaag zeg
Er gaat helemaal niet zoveel regen vallen eigenlijk. T/m woensdag is het wat onbestendig met wind en vaker regen, maar daarna een stuk minder en als het meezit zelfs zon. Een bui blijft mogelijk, maar dat is niet zo erg als dat afgewisseld wordt met zon. Als het dan 8-10 graden wordt, dan is dat prima weer om buiten te werkenquote:Op zaterdag 20 januari 2024 08:36 schreef lily het volgende:
-7 weer.
Gelukkig warmere temperaturen vanaf morgen. Sneeuw smelt dan eindelijk en de erge kou eraf. Wel weer jammer van de regen.
Ik heb genoten alsof mijn leven ervanaf hingquote:Op vrijdag 19 januari 2024 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Prachtig was het zeker vandaagzondag idd niet heel veel zon meer met dan in de nacht naar maandag behoorlijk onstuimig, prima overgang dus
Kans is toch heel groot, zelfs maart brengt sneeuw en het is pas januari.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:47 schreef MissHobje het volgende:
Ik ga stuk als er toch nog een koude prik gaat komen
Ik hoop het oprecht, zaaaalig die vorst, sneeuw alles. Eventueel schaatsplezier zou het afmakenquote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kans is toch heel groot, zelfs maart brengt sneeuw en het is pas januari.
Op koude kun je kleden, lekker inpakken en naar buiten (ik over uurtje denk ik)quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:52 schreef Pisces29 het volgende:
Die snerpende wind, die went eigenlijk nooit, hè? Inpakken als een Michelin poppetje dan maar.
Ik heb Hankook banden, geen Michelinquote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:52 schreef Pisces29 het volgende:
Die snerpende wind, die went eigenlijk nooit, hè? Inpakken als een Michelin poppetje dan maar.
Daar ben ik het dan nooit mee eens, het blijft stervenskoud.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Op koude kun je kleden, lekker inpakken en naar buiten (ik over uurtje denk ik)
Kan natuurlijk altijd. Februari is van oudsher een koude maand en de meeste elfstedentochten zijn nog altijd in februari verreden.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kans is toch heel groot, zelfs maart brengt sneeuw en het is pas januari.
Niet ver over de grens was het afgelopen nacht zelf -15/-20 geweestquote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:08 schreef lily het volgende:
Het vriest nog 3 graden maar wel zonovergoten dus dat is fijn.
Sinds ik woon waar ik woon, is er nog geen enkele winter geweest dat februari qua gasverbruik ook maar in de buurt kwam van de andere twee wintermaanden. Dit is de derde winter, dus tjaquote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:26 schreef INViCTuS het volgende:
Kan natuurlijk altijd. Februari is van oudsher een koude maand en de meeste elfstedentochten zijn nog altijd in februari verreden.
Dat magquote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan nooit mee eens, het blijft stervenskoud.![]()
Je moet alleen als een malle blijven bewegen.
De vrijheid in de zomer van geen sjaal en 20 lagen moeten dragen. Zo de deur uit kunnen. Heerlijk.
Het wil niet echt lukken nog..beetje mager zonnetje, veegde wazig blauw en vele soorten wolken kleuren..komt misschien einde middag nog? Maar vermoed dat dit het is vandaagquote:
Beetje weinig emoji's wel, valt me tegen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:47 schreef StateOfMind het volgende:
Zonnetje begint nu door te breken![]()
![]()
En de wind is gaan liggen![]()
Ik ga een cursus volgen bij Scjvbquote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Beetje weinig emoji's wel, valt me tegen.
Ja true heb het even terug gekekenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het heeft vannacht gesneeuwd. En 40% zon is niet slecht, het was ook niet strakblauw.
In Noord-Zweden misschienquote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:47 schreef MissHobje het volgende:
Ik ga stuk als er toch nog een koude prik gaat komen
Dit is geen windkaart?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:41 schreef LTVDK het volgende:
Wat zijn dat voor temperaturen in het noordwesten joh
[ afbeelding ]
Haha dat was een leuke temperatuurkaart geweestquote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh damnKNMI had weer eens een andere kaart staan
[ afbeelding ]
Juich niet te hard, hij heeft nog tot maart om genoeg vertrouwelingen te verzamelen voor een tegenoffensief 😱quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:49 schreef DemonRage het volgende:
Prima dat koning winter met harde hand het land uit gebonjourd wordt.
Nee joh, Lucifer, prins van de zomer, staat al praktisch klaar. Eventjes lauw vanaf nu en dan gewoon weer de moderne acht maanden lange zomer in.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 18:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Juich niet te hard, hij heeft nog tot maart om genoeg vertrouwelingen te verzamelen voor een tegenoffensief 😱
quote:Op zaterdag 20 januari 2024 19:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee joh, Lucifer, prins van de zomer, staat al praktisch klaar. Eventjes lauw vanaf nu en dan gewoon weer de moderne acht maanden lange zomer in.
Jaaaa die bloedverziekende dagen van 18 graden.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 19:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee joh, Lucifer, prins van de zomer, staat al praktisch klaar. Eventjes lauw vanaf nu en dan gewoon weer de moderne acht maanden lange zomer in.
Als mensen het met een paar frisse dagen over winter mogen hebben....quote:
Mag toch hopen dat het bij 15 graden wel stopt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 19:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jaaaa die bloedverziekende dagen van 18 graden.
Mja andersom wordt er ook gesproken over 8 maanden herfst.quote:
Ik vind het nog steeds hilarisch dat jij zo’n hete Zuid-Amerikaanse vriendin hebt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 19:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als mensen het met een paar frisse dagen over winter mogen hebben....
Ooit wordt skischansspringen groot daarquote:Op zaterdag 20 januari 2024 19:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds hilarisch dat jij zo’n hete Zuid-Amerikaanse vriendin hebt.Die heb je niet in Brazilië opgepikt zeker.
Jah, echter 8 maanden 'herfst' (hoewel ook inderdaad een wat overdreven uitspraak) komt meer in de buurt van de waarheid dan 8 maanden 'zomer'.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 19:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja andersom wordt er ook gesproken over 8 maanden herfst.
De waarheid zal vast in het midden liggen.
Een Nederlandse winter is nu eenmaal vaak 'herfstachtig', alleen gemiddeld genomen iets kouder.
Gelukkig begint op 1 maart de lente weer. Je weet wel, de lente die het afgelopen decennium ook regelmatig zomers aanvoelde. Of herfstachtig. Net als de herfst die afgelopen jaar weer voor een flink deel hoogzomer voelde.
Tuurlijk, maar we hebben meestal gewoon 6 maanden 'goed weer' en 6 maanden 'slecht weer'. De ene keer 5-7, de andere keer 7-5 ofzo. Gemiddeld genomen is het allemaal niet zo erg als we hier soms willen doen lijken.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jah, echter 8 maanden 'herfst' (hoewel ook inderdaad een wat overdreven uitspraak) komt meer in de buurt van de waarheid dan 8 maanden 'zomer'.
Die uitspraak zou voor waar ik woon wel terecht zijn... Maar niet in Nederland, waar 25+ graden (vanaf dan spreekt men over zomerse temperaturen) gemiddeld tussen de 24 en 40 dagen per jaar voorkomt.
Straat is nog wit hier hoorquote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:02 schreef Papabear het volgende:
De winterbanden kunnen er weer af![]()
Niet dat ik die ooit gehad heb
Banden eraf en op de velgen dus?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:09 schreef Papabear het volgende:
Morgenochtend ijzel, dan heb je helemaal niks aan winterbanden (ook niks aan zomerbanden trouwens).
In sommige buurten wordt dat voor je gedaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Banden eraf en op de velgen dus?
Ze is niet voor niks langlaufster.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 19:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds hilarisch dat jij zo’n hete Zuid-Amerikaanse vriendin hebt.Die heb je niet in Brazilië opgepikt zeker.
Dat doe je idd het beste in ons land.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze is niet voor niks langlaufster.
Maar goed, serieus: dat ze uit een warm land komt is wel een van de voornaamste redenen waarom ik niet elk jaar dat ze daar naartoe gaat met haar mee gaquote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat doe je idd het beste in ons land.![]()
(Langlaufen is wel erg leuk!)
Van mij mag het best wel weer winter worden maar dan wel met vrieskou en zonnig weer, en anders zo snel mogelijk warm weer net zoals bij de lente van 2020quote:Op zondag 21 januari 2024 08:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Lang genoeg geduurd deze koude hel, tijd voor 18+ graden
Het is hier 19,5 gradenquote:Op zondag 21 januari 2024 08:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Lang genoeg geduurd deze koude hel, tijd voor 18+ graden
WE GAAN ERAAAAANquote:
"Vanaf halverwege maandagochtend neemt de wind snel af en verdwijnen de zware windstoten. Hierdoor kan schade ontstaan door omvallende bomen."quote:
Windstoten tot 120 km. Er zijn veel zwaardere stormen geweestquote:Op zondag 21 januari 2024 14:55 schreef THEFXR het volgende:
goodbye Noord-holland, het was leuk je gekend te hebben![]()
Idem. Het gebrek aan langdurig mooi weer vorig jaar helpt niet echt mee.quote:
Inderdaad.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Idem. Het gebrek aan langdurig mooi weer vorig jaar helpt niet echt mee.
quote:
quote:Op zondag 21 januari 2024 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Idem. Het gebrek aan langdurig mooi weer vorig jaar helpt niet echt mee.
Vergeet de trampolines nietquote:Op zondag 21 januari 2024 16:15 schreef monkyyy het volgende:
Tuinstoeltjes en kliko's binnenzetten dus
Vanaf middennacht code oranje voor Noord-Holland en waddengebied, daarvoor code geelquote:Op zondag 21 januari 2024 17:52 schreef THEFXR het volgende:
is het nu code geel of oranje?
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/utrecht
Preston Palace geboekt?quote:Op zondag 21 januari 2024 18:20 schreef Drass het volgende:
Over 2 weken ga ik gewoon de zon opzoeken met 25c. Helemaal klaar met de regen / sneeuw en wind.
Het WEF wil iedereen bangmaken.quote:Op zondag 21 januari 2024 18:58 schreef KingRoland het volgende:
Dat hele kleurenpalet wordt er weer bijgehaald voor wat wind.
Valt nog mee vergeleken met Aromequote:Op zondag 21 januari 2024 18:56 schreef Ebinas het volgende:
Komende nacht en in de vroege morgen veroorzaakt storm Isha zware windstoten. In Noord-Holland en het Waddengebied geldt daarom code oranje. Kijk hier hoe laat de storm bij jou aankomt.
https://www.nu.nl/binnenl(...)a-over-het-land.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk je uit!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Protip: bind hem vast met een touw.quote:Op zondag 21 januari 2024 20:46 schreef Papabear het volgende:
dus tussen 5 en 6 uur waaien hier de daken eraf en om 9:00 uur zoonlief een paar straten verderop ophalen
Zetje wekker maar, want die storm duurt niet langquote:Op zondag 21 januari 2024 22:05 schreef Starhopper het volgende:
Heerlijk! Lekker in bed luisteren naar de woei en de regen die tegen de ramen klettertEens zien of ik vannacht wakker ga worden als het echt losgaat
Ai, sterkte daar.quote:Op maandag 22 januari 2024 00:03 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ga geen oog dicht doen met deze herrie.
quote:Storm Isha: Thousands without power and over 150 flights cancelled as wind causes damage across Ireland
More than 170,000 homes, farms and businesses were hit by power outages caused by the storm, the ESB said on Sunday evening, with many expected to be without electricity into Monday. It warned that more customers were likely to be impacted by power cuts on Sunday night due to high winds.
Ik ben anders een paar keer wakker geworden hoor.quote:Op zondag 21 januari 2024 23:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Zetje wekker maar, want die storm duurt niet lang
Zo'n 28 graden warmer dan in Griekenlandquote:
quote:Op maandag 22 januari 2024 08:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo'n 28 graden warmer dan in Griekenland
Toegegeven, maar in een klein deel van Griekenland, maar tochquote:
*hoort @Geschiedkundige koffers pakkenquote:Op maandag 22 januari 2024 08:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Toegegeven, maar in een klein deel van Griekenland, maar toch
[ afbeelding ]
Het bestaat nog, teleurstellend.quote:Op zondag 21 januari 2024 14:55 schreef THEFXR het volgende:
goodbye Noord-holland, het was leuk je gekend te hebben![]()
Dan moeten we de zeespiegel maar verhogenquote:Op maandag 22 januari 2024 08:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het bestaat nog, teleurstellend.
Wat is er aan de hand op dat ene kleine rode eilandje schuin linksboven van Kreta? Heeft iemand daar een heel groot kampvuur gemaakt ofzoquote:Op maandag 22 januari 2024 08:21 schreef Dven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_burstquote:Op maandag 22 januari 2024 08:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is er aan de hand op dat ene kleine rode eilandje schuin linksboven van Kreta? Heeft iemand daar een heel groot kampvuur gemaakt ofzo
quote:Op maandag 22 januari 2024 08:21 schreef Dven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Goddelijk toch, zonnetje, bergen en koud. Love it.quote:Op maandag 22 januari 2024 08:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
*hoort @:Geschiedkundige koffers pakken
Wel een grote stroomstoring in en nabij Amsterdam. O.a. bij ons op het hoofdkantoor. Vijftien postcodegebieden.quote:Op maandag 22 januari 2024 09:09 schreef Momo het volgende:
Zo te zien geen grote problemen door Isha in Nederland los van wat gevallen bomen?
Is maar Amsterdam, boeie.quote:Op maandag 22 januari 2024 09:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Wel een grote stroomstoring in en nabij Amsterdam. O.a. bij ons op het hoofdkantoor. Vijftien postcodegebieden.
Station Sloterdijk ook geen stroom. Veel trams rijden niet.
Te maken met de storm?
Ja, dat is waar. Ben nu toch thuis in Braboland, dus boeie.quote:
Gaat al een tijdje mis in Griekenlandquote:Op maandag 22 januari 2024 08:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is er aan de hand op dat ene kleine rode eilandje schuin linksboven van Kreta? Heeft iemand daar een heel groot kampvuur gemaakt ofzo
Een keer raden wie er door overvallen werdquote:
Het kan nog gekkerquote:
+9quote:
Heet buitenquote:
Voelt vandaag aan als Lentequote:Op maandag 22 januari 2024 11:05 schreef INViCTuS het volgende:
Voorlopig geen winter, maar weer herfst
[ twitter ]
quote:
Vind het wel weer lekker. Prima buiten werk weer.quote:Op maandag 22 januari 2024 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
10 graden en zon, zal even wennen zijn voor jullie
Schaatsen in het vet, snert in de vriezer.quote:Op maandag 22 januari 2024 12:50 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een maandag, mensen. Zon, blauw, warm, alles.
Even gefixed voor jequote:Op maandag 22 januari 2024 13:18 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Schaatsen in het vet, snert in de vriezer.
Tot volgend jaar april.
Hey niet zo doen lampens. Dit vind ik gelijkwaardig. De zon schijnt, het is dynamisch. Die wind word je wel snel beu thoughquote:Op maandag 22 januari 2024 12:28 schreef Nattekat het volgende:
Wat nou 'het kan niet mooi en warm zijn'
@:Straatcommando. heeft liever -1 dan dit
Wind is wel ruk ja. Maar goed, beter dan kutkou. Gisteren echt flink moeten stokenquote:Op maandag 22 januari 2024 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hey niet zo doen lampens. Dit vind ik gelijkwaardig. De zon schijnt, het is dynamisch. Die wind word je wel snel beu though
Denk dat de wind wel wat roet in het eten gooit, maar voor de gasrekening is dit wel goed ja.quote:Op maandag 22 januari 2024 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wind is wel ruk ja. Maar goed, beter dan kutkou. Gisteren echt flink moeten stoken
Ik had hier nog wel willen schaatsen, want dat kon niet, maar ach, ik schaats toch al maanden op de kunstijsbaan.quote:Op maandag 22 januari 2024 13:18 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Schaatsen in het vet, snert in de vriezer.
Tot volgend jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |