abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212102616
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan kijk jij volgens mij verkeerd tegen die kaart aan. Ik zie vooral veel rijkere gemeentes die rood kleuren, dat heeft niks met de bible belt te maken.
Zal inderdaad een verschil in interpretatie zijn. Naar mijn idee is een lijstje in de biblebelt van
Staphorst, Hattem, Heerde, Epe, Elburg, Voorst, Nijkerk, Bunschoten, Scherpenzeel, Renswoude, Woudenberg, Rhenen, Neder-Betuwe, Tiel, West-Betuwe, Maasdriel, Altena, Hardinxveld Giessendam, Alblasserdam, Lopik, Oudewater, Woerden, Steenbergen, Reimerswaal, Kapelle, Borssele, Veere en Noord-Beveland toch wel opvallend…
  zaterdag 20 januari 2024 @ 13:14:20 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212102663
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 13:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zal inderdaad een verschil in interpretatie zijn. Naar mijn idee is een lijstje in de biblebelt van
Staphorst, Hattem, Heerde, Epe, Elburg, Voorst, Nijkerk, Bunschoten, Scherpenzeel, Renswoude, Woudenberg, Rhenen, Neder-Betuwe, Tiel, West-Betuwe, Maasdriel, Altena, Hardinxveld Giessendam, Alblasserdam, Lopik, Oudewater, Woerden, Steenbergen, Reimerswaal, Kapelle, Borssele, Veere en Noord-Beveland toch wel opvallend…
Ja, wat een hypocriete bende he, die christenen.

Gooi het er gewoon uit, hebben we het gehad.

Dat de kop van Holland en het Gooi niets met de BibleBelt te maken hebben mag de pret niet drukken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 20 januari 2024 @ 13:31:26 #179
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212102810
quote:
88s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 11:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Gewoon weer een stadhouder of een aantal invoeren, en die kan prima 'van oranje' zijn :D
Gewoon Ronald Koeman.
Die is ook van Oranje :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212102926
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 13:29 schreef nostra het volgende:
Suicide by cop van Yesilgoz, iets anders kan ik er niet meer van maken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ngswet-zouden-redden
Dit is ook wel opvallend:

quote:
Een VVD-Eerste Kamerlid zegt dat die voorstem van de gehele fractie 'volkomen logisch' is. "De politieke weging is in de Tweede Kamer gemaakt. Wij beoordelen of de wet uitvoerbaar en handhaafbaar is. En dat is ie."
Als de VVD zo in de Eerst Kamer blijft redeneren, dan heeft elk kabinet wat wordt gevormd met de PVV volgens mij een probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 januari 2024 @ 14:01:16 #181
426493 crew  PippenScottie
pi_212103093
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 13:29 schreef nostra het volgende:
Suicide by cop van Yesilgoz, iets anders kan ik er niet meer van maken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ngswet-zouden-redden
Yesilgoz heeft al vijf politieke partijen versleten. Laatste stop bij de PVV en dan afsplitsen en als eenvrouwfractie verder gaan zou de cirkel mooi rond maken.
My friends all drive horses
  zaterdag 20 januari 2024 @ 14:05:04 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212103133
Overigens kan de nieuwe regering volgens mij strikt genomen de 1e kamer ontbinden en de provinciale staten nieuwe senatoren laten kiezen, waarbij de VVD een lijst met Dilan slaafjes indient.

Maar dat zou in de VVD denk ik wel tot een bloedbad leiden.
pi_212103235
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 14:05 schreef Hexagon het volgende:
Overigens kan de nieuwe regering volgens mij strikt genomen de 1e kamer ontbinden en de provinciale staten nieuwe senatoren laten kiezen, waarbij de VVD een lijst met Dilan slaafjes indient.

Ik denk dat Schippers bij de VVD nog steeds hoger in de pikorde staat dan Yeşilgöz, dus dat gaat echt niet gebeuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212104267
quote:

De VVD is verdeeld over de spreidingswet. Lang leve het bloedbad !!
De 1e Kamer kan wel worden ontbonden , maar niet de Provinciale Staten die dan opnieuw moet kiezen en zeker een 1e Kamer kiest met dezelfde krachtsverhoudingen.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrptxx2/kamerontbinding#p2
  zaterdag 20 januari 2024 @ 15:50:11 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212104287
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 15:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De VVD is verdeeld over de spreidingswet. Lang leve het bloedbad !!
De 1e Kamer kan wel worden ontbonden , maar niet de Provinciale Staten die dan opnieuw moet kiezen en zeker een 1e Kamer kiest met dezelfde krachtsverhoudingen.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrptxx2/kamerontbinding#p2
Het zijn inderdaad dezelfde statenleden die mogen stemmen. Maar de VVD zou wel een andere kandidatenlijst kunnen indienen.
pi_212104486
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 15:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zijn inderdaad dezelfde statenleden die mogen stemmen. Maar de VVD zou wel een andere kandidatenlijst kunnen indienen.
Dit gaat de VVD alleen nooit doen. Al is het alleen maar omdat niet de top, maar de leden de lijst samenstellen. Ik zie de leden zo weer exact dezelfde namen op de lijst zetten. Dan gaat niet alleen Yeşilgöz af, maar de hele top.

En daarnaast: dit zou de geloofwaardigheid van NSC als hoeder van de rechtsstaat voor eeuwig aan diggelen slaan, die kunnen zichzelf dan beter voor de volgende verkiezing opheffen.

Nee, het is duidelijk dat de VVD hier wel mee in zijn maag zit, maar niet naar extreme middelen wil grijpen. Anders zouden ze de wet wel terughalen naar de Tweede Kamer en hem daar wegstemmen, dat kan gewoon. Maar dat doen ze ook niet, zo lijkt het. Het lijkt dus dat we niet moeten kijken naar wat er in theorie zou kunnen, maar wat normale reacties zijn.

Probleem is hier dat Yeşilgöz totaal geen gezag heeft over de Eerste Kamerfractie, wellicht wordt Schippers binnenkort uitgenodigd bij het overleg?
  zaterdag 20 januari 2024 @ 16:12:30 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212104540
Nee ik verwacht ook niet dat ze zich daaraan gaan branden. Maar het is leuk er theoretisch over te speculeren.
pi_212104580
quote:

Dat kan ja. Overigens kan je daarmee ook wel een iets andere samenstelling creëren omdat de strategische stem dan ook anders valt.

Maar het zou wel ongekend cynisch zijn, ik zie het niet gebeuren.
zie email 27 oktober
pi_212104600
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat kan ja. Overigens kan je daarmee ook wel een iets andere samenstelling creëren omdat de strategische stem dan ook anders valt.

Maar het zou wel ongekend cynisch zijn, ik zie het niet gebeuren.
Ja, het zou de CU en CDA beide een zetel kunnen kosten en vrij simpel BBB een extra zetel kunnen opleveren. Maar het zou echt de betrouwbaarheid van de VVD, NSC en BBB voor alle partijen om zeep helpen.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 16:26:55 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212104644
Ja ook heb je de kans dat VVD statenleden dan maar uit protest op CDA of D66 stemmen.
pi_212104662
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:26 schreef Hexagon het volgende:
Ja ook heb je de kans dat VVD statenleden dan maar uit protest op CDA of D66 stemmen.
Ik denk dat je na zo'n actie elke meerderheid in de Eerste Kamer sowieso kunt vergeten, op misschien via FvD gaan na.
pi_212104687
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 13:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is ook wel opvallend:
[..]
Als de VVD zo in de Eerst Kamer blijft redeneren, dan heeft elk kabinet wat wordt gevormd met de PVV volgens mij een probleem.
Zeg je nu dat elk kabinet met de PVV wetten die onuitvoerbaar of niet handhaafbaar gaat maken?
pi_212104710
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:32 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zeg je nu dat elk kabinet met de PVV wetten die onuitvoerbaar of niet handhaafbaar gaat maken?
Ik zeg dat veel plannen van de PVV (of BBB, trouwens) het lastig hebben om door een kamer te komen die streng is op uitvoerbaarheid en handhaafbaarheid. Dat kan niemand die de programma's van PVV en BBB heeft gelezen verbazen.
pi_212104730
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:36 schreef nostra het volgende:
Dag Azmani

Zorgen binnen liberale EU-fractie om formatiegesprekken tussen VVD en PVV - https://nos.nl/l/2505574
Ja, zie hier: Hanca in POL / De EU-politiek
pi_212104751
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zeg dat veel plannen van de PVV (of BBB, trouwens) het lastig hebben om door een kamer te komen die streng is op uitvoerbaarheid en handhaafbaarheid. Dat kan niemand die de programma's van PVV en BBB heeft gelezen verbazen.
Vraag is wel of de Kamer zo streng gaat zijn. Omtzigt heeft sinds de verkiezingen al aan alle kanten laten zien een politicus te zijn als alle alle anderen. Daar rolt straks een regeerakkoord waar net zo hard aan vastgehouden gaat worden als altijd.
pi_212104796
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 16:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
De VVD en het NSC zullen hier toch anders instaan lijkt mij!

Denk wel dat 16 januari een pracht dagje was voor BBB en PVV, met Klaas Knot (De Nederlandsche Bank), Pieter Hasekamp (directeur Centraal Planbureau) en de hoogste ambtenaar van het ministerie van Financiën eerst en daarna de VVD eerste kamerfractie over de spreidingswet.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 17:09:44 #198
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_212105017
Moet Yeşilgöz als MinJus die spreidingswet eigenlijk nog contraseigneren? Of doet v.d. Burg dat in z'n eentje?
Never explain, never apologize.
pi_212105045
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 17:09 schreef Lurf het volgende:
Moet Yeşilgöz als MinJus die spreidingswet eigenlijk nog contraseigneren? Of doet v.d. Burg dat in z'n eentje?
Staatssecretaris en de koning is voldoende, minister is niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')