Livequote:Hera Bjrk rhallsdttir is an Icelandic singer. She is known for representing Iceland in the Eurovision Song Contest 2010 with the song "Je ne sais quoi", where she finished 19th, and at the Via del Mar International Song Festival 2013 with the song "Because You Can", where she won in the Best Song category.
Dit is inderdaad behoorlijk lullig. De winnaar krijgt nu de eigen bevolking en een deel van de internationale fans over zich heen. Je kan bijna niet anders dan niet gaan dan.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:45 schreef Greys het volgende:
Linkje:
https://www.rtl.nl/boulev(...)rovisie-songfestival
Ik vind dit best een beetje gemeen van de IJslandse omroep, want ze willen zelf tot nu toe niets weten van een boycot staat er in het stuk, maar laten het nu een beetje over aan de winnaar van de finale. Die zet je dan echt voor een klotekeuze zeg! Of je droom opgeven om mee te doen aan het ESF, of wel meedoen en dan krijgt diegene dus al het gezeik op de socials in hun nek omdat het dan zijn/haar/hun beslissing is.
Ja, dan kun je het niet goed doen als artiest, wat je ook zegt, wat je ook kiest, je krijgt een boze menigte over je heen. Ben benieuwd of meer landen gaan volgen, er waren ook veel kritische geluiden in Finland en Ierland. En artiesten die ook niet wouden gaan als Isral mee zou doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad behoorlijk lullig. De winnaar krijgt nu de eigen bevolking en een deel van de internationale fans over zich heen. Je kan bijna niet anders dan niet gaan dan.
Behoorlijke naaistreek van de omroep, of die weten al dat ze kandidaten hebben gekozen die niet willen gaan.
Ja he. Het voelt echt fout en gemeen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad behoorlijk lullig. De winnaar krijgt nu de eigen bevolking en een deel van de internationale fans over zich heen. Je kan bijna niet anders dan niet gaan dan.
Behoorlijke naaistreek van de omroep, of die weten al dat ze kandidaten hebben gekozen die niet willen gaan.
Ja eurofans zijn nu al de artiesten aan het vragen op social media wat ze van de kwestie. En dan reacties als artiest niet op hun reageert "als oh als je stil bent stem je dus toe wat er gebeurd met de kinderen in Gaza". Het is echt een politiek mijnenveld, mensen verwachten ook nog eens een zwart-wit antwoord, als je nuance op een punt aanbrengt ben je voor de "ander". Welke reactie je ook geeft of niet, je bent fout. Laat die artiesten gewoon artiest zijn en dwing ze niet tot deelnemen aan een politiek debat.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja he. Het voelt echt fout en gemeen.
De deelnemers van dit jaar hebben het al minder lekker (Joost krijgt bv ook gedoe over Isral in z'n reacties op insta en X dat hij zich er niet over uitspreekt) en dat is gewoon echt kut voor de deelnemers. Die willen zich helemaal niet daarmee hoeven bezighouden.
Laat staan als je als winnaar in IJsland de beslissende stem krijgt. Dan voel je je volgens mij idd bijna gedwongen om niet aan jezelf te mogen denken en dan maar terugtrekken.
Het is een Palestijnse artiest die volgens mij geen directe connectie heeft met IJsland (geen inwoner of inwoner geweest). Heeft wel met Hatari een nummer gemaakt en videoclip opgenomen tijdens ESF 2019. Ben benieuwd of we Hatari dan ook weer zien, hun social media leeft ook ineens na lange stilte.quote:Op woensdag 24 januari 2024 22:10 schreef Greys het volgende:
Geen idee hoe waar dit is.
Als het zo is wint ie vast.
[ twitter ]
Ik heb er in n klap geen zin meer zinquote:Op woensdag 24 januari 2024 23:30 schreef Momo het volgende:
Ik heb zo geen zin in dat de hele oorlog het hele ESF seizoen gaat overnemen. En ook wat straks alle artiesten daarvan vinden en iedereen weer ziedend op elkaar vanwege verschillende meningen. (Ja het is vreselijk wat daar gebeurd, maar dit een muziekwedstrijd.). Isral zal natuurlijk ook zelf zich niet terugtrekken, die denken dat ze net als Oekrane nu gaan winnen door de televote (Stefania was trouwens ook gewoon een supergoed nummer). Die veiligheid van Isral lijkt mij sowieso lastig te garanderen maar dat is een andere discussie. Rusland situatie was heel anders, over deze kwestie zijn de meningen erg verdeeld over het continent.
Het is ook gewoon slecht voor Eurovisie, als er nu wr iemand wint door de sympathy votes. Maar dat gaat wel gebeuren natuurlijk. Dit heeft de EBU over zichzelf afgeroepen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik heb er in n klap geen zin meer zin![]()
Ik vond het al irritant, maar had ergens nog wel het gevoel dat Isral uiteindelijk niet mee zou doen en als het wel zo was toch niet zou winnen, nu slaat dat natuurlijk helemaal om. En nu gaat Isral al helemaal zorgen dat ze erbij zijn.
Dit wordt n groot gezeik.
Dit sowieso natuurlijk. Stefania won omdat het zonder twijfel tot de beste inzendingen van dat jaar behoorde, en omdat de kijkers redelijk op n lijn zaten in hun verontwaardiging over wat Oekrane is overkomen. De meningen over de situatie in Isral zijn veel meer verdeeld, en omdat dit al decennia speelt vermoedelijk ook wat minder urgent om er eens voor of tegen te stemmen. Waarbij op IJsland stemmen omdat de uitvoerende uit Palestina komt sowieso al een omweg is. Vorig jaar werd Tsjechi met een liedje over Oekrane 17e met 35 punten, terwijl Oekrane zelf 4e werd met 189 punten. Terwijl het Tsjechische lied op papier toch wel beter en televoting-vriendelijker was.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:30 schreef Momo het volgende:
Ik heb zo geen zin in dat de hele oorlog het hele ESF seizoen gaat overnemen. En ook wat straks alle artiesten daarvan vinden en iedereen weer ziedend op elkaar vanwege verschillende meningen. (Ja het is vreselijk wat daar gebeurd, maar dit een muziekwedstrijd.). Isral zal natuurlijk ook zelf zich niet terugtrekken, die denken dat ze net als Oekrane nu gaan winnen door de televote (Stefania was trouwens ook gewoon een supergoed nummer). Die veiligheid van Isral lijkt mij sowieso lastig te garanderen maar dat is een andere discussie. Rusland situatie was heel anders, over deze kwestie zijn de meningen erg verdeeld over het continent.
Ik denk dat je onderschat hoezeer Palestina leeft onder jongeren, die toch een groot deel van het televoting-publiek uitmaken. Hoe jonger het publiek, hoe minder verdeeldheid, en hoe meer pro-Palestina. Het is een soort nieuwe black lives matter. Als Eurovisie morgen zou zijn, en er zou voor willekeurig welk land een Palestijn meedoen met willekeurig wat voor nummer, wint hij volgens mij bijna gegarandeerd de televote. In mei kan dit alweer anders zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 25 januari 2024 09:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit sowieso natuurlijk. Stefania won omdat het zonder twijfel tot de beste inzendingen van dat jaar behoorde, en omdat de kijkers redelijk op n lijn zaten in hun verontwaardiging over wat Oekrane is overkomen. De meningen over de situatie in Isral zijn veel meer verdeeld, en omdat dit al decennia speelt vermoedelijk ook wat minder urgent om er eens voor of tegen te stemmen. Waarbij op IJsland stemmen omdat de uitvoerende uit Palestina komt sowieso al een omweg is. Vorig jaar werd Tsjechi met een liedje over Oekrane 17e met 35 punten, terwijl Oekrane zelf 4e werd met 189 punten. Terwijl het Tsjechische lied op papier toch wel beter en televoting-vriendelijker was.
Hoe dan ook is het even de liedjes afwachten. Om de televoter in beweging te krijgen, moet het toch wel minstens Top 10-materiaal zijn. En om te winnen moet het alvast in de buurt komen van het beste nummer dat tot nu toe boven de markt hangt, ook nog van de automatisch erg moeilijke concurrent Oekrane.
Mwah. Ook een heel groot deel van mijn generatie die het geen ene donder boeit. De mensen die het wel boeit (waaronder ik) zijn gewoon heel vocaal en delen veel op social media. Maar de meeste hebben geen idee wat er speelt en het interesseert ze ook vrij weinig.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoezeer Palestina leeft onder jongeren, die toch een groot deel van het televoting-publiek uitmaken. Hoe jonger het publiek, hoe minder verdeeldheid, en hoe meer pro-Palestina. Het is een soort nieuwe black lives matter. Als Eurovisie morgen zou zijn, en er zou voor willekeurig welk land een Palestijn meedoen met willekeurig wat voor nummer, wint hij volgens mij bijna gegarandeerd de televote. In mei kan dit alweer anders zijn natuurlijk.
Dat klopt waarschijnlijk wel, maar dan nog: je zegt zelf al, als je ermee bezig bent, ben je ook gelijk heel fanatiek. En ik kan me zo voorstellen dat de moslimgemeenschap ook een duit in het zakje gaat doen. Als Armeni het al goed doet in de televote in Nederland... het gaat niet om miljoenen mensen die stemmen natuurlijk.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:17 schreef Nexum het volgende:
[..]
Mwah. Ook een heel groot deel van mijn generatie die het geen ene donder boeit. De mensen die het wel boeit (waaronder ik) zijn gewoon heel vocaal en delen veel op social media. Maar de meeste hebben geen idee wat er speelt en het interesseert ze ook vrij weinig.
Nee. Ik zou het gebruiken om bewustwording te verspreiden van Isral's oorlogsmisdaden. Waar Ijsland eindigt op het scoreboard interesseert me vrij weinigquote:Op donderdag 25 januari 2024 10:49 schreef Momo het volgende:
@:Nexum Stel Bashar Murad zou voor IJsland gaan met nummer dat normaal moeilijk zou hebben om te kwalificeren, dus best wel een matig nummer. En ook Isral doet mee.
Zou je dan op IJsland stemmen ? Of ook anderen oproepen om op IJsland te stemmen via social media?
Ik zei ook al dat de EBU dit over zichzelf heeft afgeroepen, maar aan de andere kant: is de EBU het orgaan dat moet bepalen of Isral zich wel of niet bezondigt aan volkerenmoord? Ik vind dat Isral het zelf niet zou moeten willen, en zich zou moeten terugtrekken. Dat gaan ze niet doen, maar om dan de schuld in de schoenen van de EBU te schuiven is misschien ook wat makkelijk.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:36 schreef Nexum het volgende:
Ik snap de teleurstelling hier en ik vind het ook niet prettig dat het weer een jaar is dat overschaduwd wordt, maar ik blijf erbij dat de EBU echt de grootste schuld hieraan heeft. Het is echt niet alsof ''Isral pleegt genocide'' een soort broodje aap verhaal is dat alleen door wappies wordt gedeeld, er is concreet bewijs voor en het wordt door meerdere landen naar buiten gebracht, ook uit Westerse bronnen. Ik snap niet dat je dan nog als ''United by Music we love everybody'' organisatie zegt: ''nee joh blijf maar lekker, je voldoet aan alle eisen we negeren wel even 20.000 burgerdoden.''
Ik heb inderdaad niet echt een idee hoe fanatiek tieners zijn in deze discussie en hoe dat zou vertalen naar ESF-televotes voor IJsland met een Palestijnse zanger. Ik geloof ook wel dat ze in deze groep een stuk uitgesprokener zijn, wat zich bijvoorbeeld ook weer vertaalt in een grote populariteit van de PVV onder jongeren. Dus mocht het echt een tweestrijd worden, dan kan die zwijgende groep ook nog weleens meer roet in het eten gooien dan verwacht. Maar voorlopig hangt het natuurlijk nog van veel mitsen en maren aan elkaar.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoezeer Palestina leeft onder jongeren, die toch een groot deel van het televoting-publiek uitmaken. Hoe jonger het publiek, hoe minder verdeeldheid, en hoe meer pro-Palestina. Het is een soort nieuwe black lives matter. Als Eurovisie morgen zou zijn, en er zou voor willekeurig welk land een Palestijn meedoen met willekeurig wat voor nummer, wint hij volgens mij bijna gegarandeerd de televote. In mei kan dit alweer anders zijn natuurlijk.
De PVV is een apart verhaal, je zou denken dat al die jongeren die PVV stemmen anti-Islam zijn en dus ook anti-Palestina, maar dat is dan ook weer niet zo. Ik denk dat je daaruit voor de mogelijke sympathie voor Isral niet te veel uit af kunt leiden.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niet echt een idee hoe fanatiek tieners zijn in deze discussie en hoe dat zou vertalen naar ESF-televotes voor IJsland met een Palestijnse zanger. Ik geloof ook wel dat ze in deze groep een stuk uitgesprokener zijn, wat zich bijvoorbeeld ook weer vertaalt in een grote populariteit van de PVV onder jongeren. Dus mocht het echt een tweestrijd worden, dan kan die zwijgende groep ook nog weleens meer roet in het eten gooien dan verwacht. Maar voorlopig hangt het natuurlijk nog van veel mitsen en maren aan elkaar.
Wilders is toch helemaal pro-Isral? Nou zou het me ergens niet verbazen dat dat sommige stemmers ontgaat, maar een vreemde combinatie dan toch wel.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niet echt een idee hoe fanatiek tieners zijn in deze discussie en hoe dat zou vertalen naar ESF-televotes voor IJsland met een Palestijnse zanger. Ik geloof ook wel dat ze in deze groep een stuk uitgesprokener zijn, wat zich bijvoorbeeld ook weer vertaalt in een grote populariteit van de PVV onder jongeren. Dus mocht het echt een tweestrijd worden, dan kan die zwijgende groep ook nog weleens meer roet in het eten gooien dan verwacht. Maar voorlopig hangt het natuurlijk nog van veel mitsen en maren aan elkaar.
Helemaal als er blijkbaar ook druk vanuit andere landen is om Isral niet te bannen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zei ook al dat de EBU dit over zichzelf heeft afgeroepen, maar aan de andere kant: is de EBU het orgaan dat moet bepalen of Isral zich wel of niet bezondigt aan volkerenmoord? Ik vind dat Isral het zelf niet zou moeten willen, en zich zou moeten terugtrekken. Dat gaan ze niet doen, maar om dan de schuld in de schoenen van de EBU te schuiven is misschien ook wat makkelijk.
Ja, dat bedoel ik ook. Dat er blijkbaar ook veel jongeren zijn die juist in het pro-Isral kamp zitten, omdat discussies op die leeftijd nog wat gepolariseerder zijn dan wanneer je al 20/30 jaar nieuws over aanslagen en vergeldingsacties uit die regio hebt gehoord.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:22 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wilders is toch helemaal pro-Isral? Nou zou het me ergens niet verbazen dat dat sommige stemmers ontgaat, maar een vreemde combinatie dan toch wel.
Bashar is zelf homo, dus rare dingen over LGBT roepen zal er niet bijzitten. Hij heeft ook meegewerkt aan VN-vrouwenprogramma "Men and Women for Gender Equality Regional Programme" lees ik op zijn wikipedia.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:43 schreef Fred_B het volgende:
Overigens zou ik er ook niet aan moeten denken om die zanger te zijn. Ik begrijp dat hij het doet, want aan het aantal abonnees op YouTube of volgers op Instagram te lezen is het nog geen Noa Kirel in populariteit. En dan is dit natuurlijk een enorme kans om een breed publiek te bereiken.
Maar ik heb nu al weinig zin in de “ophef” als blijkt dat hij ooit iets over de rechten van homo’s, vrouwen, joden, enz. heeft geroepen. Of de vraag of hij wel genoeg afstand neemt van de daden van Hamas. Of dat hij een familielid of vriend heeft die wat fanatieker in de wedstrijd zit in die oorlog.
En als dan zou blijken dat het een heel sympathiek figuur is, en Isral zou ook zo iemand sturen, en die twee zouden prima met elkaar omgaan en oproepen tot een staakt-het-vuren, dan is het voor de hardliners weer een verrader tegenover de duizenden slachtoffers die al zijn gevallen.
Ah ok ja, ik begreep het verkeerd.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik ook. Dat er blijkbaar ook veel jongeren zijn die juist in het pro-Isral kamp zitten, omdat discussies op die leeftijd nog wat gepolariseerder zijn dan wanneer je al 20/30 jaar nieuws over aanslagen en vergeldingsacties uit die regio hebt gehoord.
Ik vind het ook wat te kort door de bocht om dit de EBU heel erg kwalijk te nemen. Ik ben blij dat ik niet met dit soort situaties hoef te dealen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
Helemaal als er blijkbaar ook druk vanuit andere landen is om Isral niet te bannen.
Hier had Isral het inderdaad zelf moeten doen.. maarja ergens ook niet verbazingwekkend dat ze het niet doen. Waardeloze situatie voor de EBU ook.
Tijdens een zogenaamd nog steeds 'niet politiek' evenement.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:17 schreef molloot200 het volgende:
Ik zie het ook wel voor me dat wanneer hij wint, hij dan zichzelf niet terugtrekt, puur om het “verhaal” van Palestina ook te kunnen verspreiden zeg maar.
1e ondertussen, dat zal zo wel ge-update worden.quote:
Nee dat ze op 1 staan komt omdat er een Palestijnse artiest tussenzit. Ze gokken blijkbaar dat die wel mee gaat doen en dat iedereen daar dan voor gaat stemmen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:38 schreef Sableheart het volgende:
Dus om samen te vatten: IJsland geeft aan dat ze mogelijk niet aan het festival meedoen, en de wedders geven ze daardoor een significant grotere kans op de winst? 10 procent voelt als een enorme overreactie.
In het algemeen is het een rotsteek van de IJslandse tv naar de rest van de artiesten in hun voorronde. Iedere beslissing zal nu als een uitspraak van de winnende artiest mbt de situatie in Israel en Palistina gezien worden, in plaats van als een beslissing van de IJslandse TV. Lekkere manier om de verantwoordelijkheid af te schuiven.
Het is inderdaad wel ok, maar verderquote:Op zaterdag 27 januari 2024 22:49 schreef Fred_B het volgende:
Nou, hier was alle #ophef dus voor:
Best een lekker nummer verder, maar geen ESF-winnaar uiteraard.
Heerlijk lied vind ik het eerlijk gezegd. Had ik niet verwacht.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 22:49 schreef Fred_B het volgende:
Nou, hier was alle #ophef dus voor:
Best een lekker nummer verder, maar geen ESF-winnaar uiteraard.
Ook geschreven met Einar en Matthias van Hatari.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 23:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Heerlijk lied vind ik het eerlijk gezegd. Had ik niet verwacht.
En in het IJslands? Voor iemand die verder weinig tot geen banden met IJsland heeft (begreep ik, behalve samenwerking met Hatari?) Knap hoor.
Ja, maar daar heb je natuurlijk het gegeven dat Oekrane zelf ook meedoet, dus dat je dan als Zweed niet direct de neiging hebt om Rusland een hak te zetten door k een Oekraner te sturen.quote:Op zondag 28 januari 2024 10:48 schreef Momo het volgende:
Zo te zien is de algemene mening dat nummer van Bashar prima is maar niet perse de beste in deze selectie. Is ook maar zien of hij dan wel Sngvakeppnin gaat winnen. Knap dat hij een IJslandse versie heeft opgenomen ook met weinig kennis van de taal, maar hij zal in het Engels gaan zingen. Had eigenlijk iets typisch Palestijns verwacht qua nummer van hem. Vorig jaar en ook dit jaar doet Maria Sur mee aan Melfest, een vluchteling uit Oekrane. Mensen dachten vorig jaar dat ze wel even Melfest zou winnen daarom. Maar die kwam ook te kort in een Melfest met Loreen en Marcus/Martinus. We zullen zien.
Ik wou net posten dat ik de twee zelfde favorieten had nu ik naar alle nummers heb geluisterd in IJslands en Engelsquote:Op zondag 28 januari 2024 18:16 schreef usagi414 het volgende:
En nog een recap met de engelse versies.
Ik zou denk ik voor Sigga Ózk of Blankiflúr gaan.
Ik vind de IJslandse versie veel beter klinken dan de Engelse. Maar verder spreekt hij geen IJslands begreep ik?quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:35 schreef molloot200 het volgende:
Bashars nummer is wel echt mijn smaakHet doet mij een beetje denken aan iets wat Kaleo zou knnen maken. Die maken een soort folk country. IJslandse band die ik ook live heb gezien. Die zanger is wel ietsje beter denk ik
Qua persoonlijke smaak zou ik voor Bashar kiezen. Wint hij hier? Dan denk ik wel om het verhaal. Maar ik zou er niet veel problemen mee hebbenDenk op basis van deze selectie ook dat hij de grootste kans heeft want anderszins springt er ook niet echt iets uit.
Er is nog een wildcard te vergeven aan 1 artiest! De finale zal met 5 artiesten zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:02 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben nog steeds niet over vorig weekend heen.
Ik vraag me nu af of een wildcard wel eens gewonnen heeft in IJsland.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is nog een wildcard te vergeven aan 1 artiest! De finale zal met 5 artiesten zijn.
Zijn er ook nog dingen niet treurig aan dit hele gebeuren?quote:
Oh serieus? Dan ga ik m'n plan voor de avond misschien toch heroverwegen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:51 schreef Fred_B het volgende:
Dit moet 150 minuten duren met 5 liedjes van 3 minuten die meedoen?
Ik zou het heel kut vinden als dit alles gaat overschaduwen, net nu het zo’n onvoorspelbaar leuk jaar lijkt te worden.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:43 schreef Momo het volgende:
Eigenlijk geen zin in deze politieke dumpsterfire
Zeker. De halve finales lieten al zien dat ze prima in staat zijn om die tijd vol te krijgen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:51 schreef Fred_B het volgende:
Dit moet 150 minuten duren met 5 liedjes van 3 minuten die meedoen?
Servi komt ook zo, die vuren de nummers redelijk achter elkaar af.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh serieus? Dan ga ik m'n plan voor de avond misschien toch heroverwegen.
Ja, we hebben ook KOSOVO IS SERBIA vanavond als alternatief.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh serieus? Dan ga ik m'n plan voor de avond misschien toch heroverwegen.
Ja dan ga ik toch die maar kijken. Ik kies altijd liefst gewoon 1 show uit in plaats van switchen steeds.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Servi komt ook zo, die vuren de nummers redelijk achter elkaar af.
Heeft IJsland eigenlijk wel spoor? #dtvquote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:55 schreef usagi414 het volgende:
En dan praten de IJslanders ook nog alsof ze een trein moeten halen.
Zoals gebruikelijk heb ik meerdere streams open staan. Er zijn er vanavond maar 4, dus dat is prima te doen.quote:
Ja joh kom ook maar meequote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:56 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb nog een IJslands biertje uit mijn kleding- en bierkast gehaald en in de koelkast gestopt, maar als de rest naar Servi gaat, dan begin ik toch te twijfelen
De eerste 15 minuten van Servi kan je ook best overslaan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:56 schreef Strani het volgende:
Ik heb de indruk dat mijn Chromecast uit zichzelf opeens naar Servi is overgestapt. Vreemd.
Straks zet ik nog gewoon een film op om er van af te zijnquote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:58 schreef usagi414 het volgende:
[..]
De eerste 15 minuten van Servi kan je ook best overslaan.
Het leven is gewoon soms heel oneerlijk en naar, Billy. Maar we slaan ons er telkens toch maar weer doorheen want wat kunnen we anders?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 20:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Maar Servisch is een stuk lastiger te verstaan
Your all out of luckquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Het leven is gewoon soms heel oneerlijk en naar, Billy. Maar we slaan ons er telkens toch maar weer doorheen want wat kunnen we anders?
Naja, jij bent er natuurlijk bij voor de vertaling!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Het leven is gewoon soms heel oneerlijk en naar, Billy. Maar we slaan ons er telkens toch maar weer doorheen want wat kunnen we anders?
Ze heeft echt zo'n mooie uitstraling. Het nummer is dan wel iets minder.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:17 schreef BillDauterive het volgende:
Wat is zij toch een ontzettend mooie vrouw
Ja, ok, ok... Maar Servi had net een heel mooi liedquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:33 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik schakel even terug vanuit Servie, dan valt dit toch wel tegen hoor.
ohquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:32 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gezellig, maar de rest zit naar de Servische nationale finale te kijken!
Fair, maar dit was een van de 5 kandidaten voor de inzending van IJsland naar het ESF. Als het al niet beter is dan de kanshebber die op dat moment toevallig in Servie gedraaid werd, hoe moet het dan met 37 landen concurreren?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, ok, ok... Maar Servi had net een heel mooi lied
IJsland gaat alleen de finale met Bashar halen, dat is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:35 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Fair, maar dit was een van de 5 kandidaten voor de inzending van IJsland naar het ESF. Als het al niet beter is dan de kanshebber die op dat moment toevallig in Servie gedraaid werd, hoe moet het dan met 37 landen concurreren?
Heb de rest niet gehoord, maar dat zegt dan denk ik wel wat over de rest, want dit is ook weer niet super boeiend ofzoquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:49 schreef Sableheart het volgende:
Vergeleken met de rest springt dit er inderdaad wel uit.
Maar is wel de reden dat IJsland derde staat bij de bookies, want deze artiest komt uit Palestina.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:49 schreef Moira het volgende:
[..]
Heb de rest niet gehoord, maar dat zegt dan denk ik wel wat over de rest, want dit is ook weer niet super boeiend ofzo
Da's helaas inderdaad ook correct.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:49 schreef Moira het volgende:
[..]
Heb de rest niet gehoord, maar dat zegt dan denk ik wel wat over de rest, want dit is ook weer niet super boeiend ofzo
Oh god, gaan we zeker krijgen dat dit gaat winnen en Isral laatste wordtquote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is wel de reden dat IJsland derde staat bij de bookies, want deze artiest komt uit Palestina.
Jup. Deze moet gewoon gaan winnen, ook al wordt het dan zo politiek.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:49 schreef Sableheart het volgende:
Vergeleken met de rest springt dit er inderdaad wel uit.
Ja ze zeiden dat de artiest die wint zelf mag bepalen of die naar Malmo wil gaan.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:50 schreef NailQueen het volgende:
Is er nog een regel dat de winnaar niet perse naar ESF hoeft?
Maar zowel Hera Bjrk als Bashar heeft aangegeven naar het songfestival te gaan!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ze zeiden dat de artiest die wint zelf mag bepalen of die naar Malmo wil gaan.
De rest niet meegekregen maar eens met dit label en deze volgordequote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:57 schreef Sableheart het volgende:
Goed
Sigga zk – "Into the Atmosphere"
Bashar Murad – "Wild West"
Nee dat vond ik ook al zo vreemd vandaar mijn ? Maar ze lieten een foto met tekst zien waarin gezegd werd dat hij de Lady Gaga van Palestina was. Hij reageerde daar ook niet echt op. Dus misschien vond hij het zelf ook niet geslaagd.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:14 schreef BillDauterive het volgende:
Wat zouden ze in Palestina van Bashar vinden? Hij is niet echt een typische Palestijn![]()
Vraag mij alleen nog af om de jury in IJsland ook meegaat en of dat Hera een soort anti stem gaat worden...quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:24 schreef Fred_B het volgende:
Op Betfair gaat het aardig los momenteel. Het lijkt een kwestie van tijd voordat IJsland nummer 1 is.
Dat kan er ook nog wel bij.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:24 schreef Fred_B het volgende:
Op Betfair gaat het aardig los momenteel. Het lijkt een kwestie van tijd voordat IJsland nummer 1 is.
Geen zin in een winnaar of al topfavoriet vanwege een nationaliteit. Stefania was tenminste top 5 materiaal. Maar dit is dat niet, met alle respect voor Bashar.quote:
Hoe kan het eigenlijk dat Bashar meedoet in deze voorronde? Of kunnen artiesten buiten IJsland ook gewoon meedoen?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen zin in een winnaar of al topfavoriet vanwege een nationaliteit. Stefania was tenminste top 5 materiaal. Maar dit is dat niet, met alle respect voor Bashar.
Jongens van Hatari zijn de songwriters van het nummer, maar weet niet of ze op die manier andere artiesten met IJslandse songwriters ook zo makkelijk hadden binnengehaald eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat Bashar meedoet in deze voorronde? Of kunnen artiesten buiten IJsland ook gewoon meedoen?
De enige eis die de IJslandse omroep stelt, is volgens mij dat het liedje in de halve finale in het IJslands gezongen moet worden.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:50 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat Bashar meedoet in deze voorronde? Of kunnen artiesten buiten IJsland ook gewoon meedoen?
Nope.. maar als hij ook op 1 bij de bookmakers terecht komt gaat dit natuurlijk overal gedeeld worden en wordt het pas echt een ding.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen zin in een winnaar of al topfavoriet vanwege een nationaliteit. Stefania was tenminste top 5 materiaal. Maar dit is dat niet, met alle respect voor Bashar.
Ja, als ze echt miljoenen mensen online wakker maken, in dat linkje wat jij eerder deelde, had niemand het uberhaupt over het nummer of Bashar zelfquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nope.. maar als hij ook op 1 bij de bookmakers terecht komt gaat dit natuurlijk overal gedeeld worden en wordt het pas echt een ding.
Dit is de dame van vorig jaar met een interval.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:59 schreef Fascination het volgende:
Ik val er net in. Is dit een inzending?
Oh jammer, vond dit wel gaaf.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is de dame van vorig jaar met een interval.
Nou gelukkig maar.quote:
De exchange (waar gokkers voor en tegen kunnen inzetten) reageert zoals gebruikelijk het snelst, daar kan je nu 100 euro winnen als je er 1tje inzet en IJsland daadwerkelijk wint.quote:
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:16 schreef Sableheart het volgende:
[..]
De exchange (waar gokkers voor en tegen kunnen inzetten) reageert zoals gebruikelijk het snelst, daar kan je nu 100 euro winnen als je er 1tje inzet en IJsland daadwerkelijk wint.
quote:
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 21:52 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Maar zowel Hera Bjrk als Bashar heeft aangegeven naar het songfestival te gaan!
Nou ja, dit ruikt ook nogal naar proteststemmen. Want het winnende liedje is natuurlijk een inzending van niets. Dus wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat het (ook voor IJslanders zelf) lastig te voorzien was.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:24 schreef Em31 het volgende:
Kun je wel weer zien hoe commentaar op internet vertekent, leek alsof heel IJsland compleet voor Bashar wilde gaan.
Ben benieuwd naar de details van het resultaat.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, dit ruikt ook nogal naar proteststemmen. Want het winnende liedje is natuurlijk een inzending van niets. Dus wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat het (ook voor IJslanders zelf) lastig te voorzien was.
Liever de IJslandse versie. Go Tiffanyquote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:12 schreef Moira het volgende:
Maar had dan die Into the Atmosphere gestuurd
50% international juryquote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:28 schreef NailQueen het volgende:
Was er ook een jury of was het 100% televote?
In sommige stukken hoor ik dit liedje erinquote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:20 schreef Cee het volgende:
Ik las op Twitter dat iemand het op Embers (UK 2021) vindt lijken en nu kan ik het niet meer niet-horen.
Dat was destijds een van mijn favorietenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:36 schreef NailQueen het volgende:
[..]
In sommige stukken hoor ik dit liedje erin
WHUT.quote:
Ze kunnen denk ik niet tegen Hera zeggen dat ze haar plaats moet afstaan aan iemand anders.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:44 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
WHUT.
Gaan ze eerst kijken wat de bookies doen
Had dan een beter anti-stemmen liedje gekozenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, dit ruikt ook nogal naar proteststemmen. Want het winnende liedje is natuurlijk een inzending van niets. Dus wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat het (ook voor IJslanders zelf) lastig te voorzien was.
Nee dat lijkt me ook.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze kunnen denk ik niet tegen Hera zeggen dat ze haar plaats moet afstaan aan iemand anders.
Ja maar ik had eerlijk gezegd gedacht dat dat ook niet ging lukkenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als ze nu alsnog onze Palestijnse vriend sturen is het natuurlijk overduidelijk een politieke keuze van de omroep zelf, dus dan vind ik dat de EBU wel in actie mag komen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me ook.
Maar Eurovision site zegt idd:
[ afbeelding ]
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als ze nu alsnog onze Palestijnse vriend sturen is het natuurlijk overduidelijk een politieke keuze van de omroep zelf, dus dan vind ik dat de EBU wel in actie mag komen.
Ze zijn van 150 naar 60 gegaan bij Betfairquote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me ook.
Maar Eurovision site zegt idd:
[ afbeelding ]
Ik zou een zaak aanspannen als ik haar was.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze kunnen denk ik niet tegen Hera zeggen dat ze haar plaats moet afstaan aan iemand anders.
In dat geval ja, maar eerst even afwachten.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:55 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik zou een zaak aanspannen als ik haar was.
Hoe kan je Hera Bjrk laatste zetten? Schaam je Molloot, schaam je!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:58 schreef molloot200 het volgende:
Wel fijn dat ik een keer een nieuwe laatste plek heb. Dat is sinds Albani niet meer gebeurd
Ja, een beetje onvoorspelbaar is vaak wel goedquote:Op zondag 3 maart 2024 00:04 schreef Em31 het volgende:
De bookmakers zijn trouwens dit jaar wat betreft de nationale finales bijna niet te vertrouwenmaar dat maakt het eigenlijk wel mooi.
Er valt tegenwoordig niet veel te juichen Billie, dus we moeten elke kans pakken!quote:Op zondag 3 maart 2024 00:05 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, een beetje onvoorspelbaar is vaak wel goedMaar moeten we dan wel juichen dat Joost Klein steeds een plekje opschuift bij de bookies?
Volgens mij wel zoiets dat het al dan niet deelnemen in overleg met de winnende artiest zou gebeuren. Zodoende moet er vermoedelijk eerst formeel gezien zo'n gesprek plaatsvinden. Misschien is het bovendien gewoon een standaard stap in het proces, waar nu echter opeens veel aandacht voor is doordat het allemaal iets controversiler is.quote:Op zondag 3 maart 2024 00:00 schreef Em31 het volgende:
Komt het niet omdat ze eerst een tijd hebben gezegd dat ze niet mee wilden doen? Zou wel heel raar zijn als de reden is dat ze nog even van artiest gaan wisselen.
Ik kan het niet op zetten zonder te cringen en het bijna te vergelijken met de oubolligheid van De Toppers met Shine sorryquote:Op zondag 3 maart 2024 00:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Hoe kan je Hera Bjrk laatste zetten? Schaam je Molloot, schaam je!
Aiko - Pedestal komt op een goede 2de plek.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 23:48 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Had dan een beter anti-stemmen liedje gekozenDit is oprecht de meest matige keuze uit de hele finale (misschien zelfs hele voorronde).
De bookmakers zijn geen voorspellers, h.quote:Op zondag 3 maart 2024 00:04 schreef Em31 het volgende:
De bookmakers zijn trouwens dit jaar wat betreft de nationale finales bijna niet te vertrouwenmaar dat maakt het eigenlijk wel mooi.
Ja dat snap ikquote:Op zondag 3 maart 2024 08:45 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
De bookmakers zijn geen voorspellers, h.
Hierdoor.quote:Op zondag 3 maart 2024 09:10 schreef Greys het volgende:
Waarom staat IJsland nog steeds 4e bij de bookies
Voor de finale van het esf zelf hebben ze de laatste jaren de winnaar goed voorspeld.quote:Op zondag 3 maart 2024 08:45 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
De bookmakers zijn geen voorspellers, h.
Laagste odd, dus favoriet om te winnen, maar BetFred heeft sinds gisteren niet meer geupdated (kun je onderaan zien).quote:Op zondag 3 maart 2024 12:36 schreef GeorgeM het volgende:
Wat betekent dat lichtblauwe vakje bij IJsland bij Bet Fred @:Fred_B?
Of iemand anders die het weet?
Gezien de naam van het account neem ik dit toch met een paar korrels zout.quote:
Ja dat zou kunnen hinten naar dat de jury Hera veel beter heeft gerankt want ook de superfinale was inclusief jury.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:47 schreef Em31 het volgende:
De IJslandse omroep heeft al gezegd dat het niets uit had gemaakt, maar goed wie een complot wil zien, ziet dat toch wel.
Ja dat een deel van IJsland dat niet zag zitten is toch ook best te begrijpen. Want de focus lag daar echt vl op, zou dat zelf bijvoorbeeld ook niet prettig hebben gevonden als Nederland dat had gedaan.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen hinten naar dat de jury Hera veel beter heeft gerankt want ook de superfinale was inclusief jury.
Ik zie nu op twitter fans los gaan over zionist complotten, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat juryleden en andere IJslanders het misschien ook niet zo leuk vonden dat hun land een spreekbuis zou worden voor Palestina. Dat kan natuurlijk zelfs als je sympathie hebt voor de Palestijnse zaak. Problemen met televote hebben we natuurlijk vaker gehad in landen. Is lastig te zeggen uit enkel een paar filmpjes of er inderdaad een probleem was met het nummer van Bashar specifiek.
Jammer dat door dit soort zaken de nummers zelf op de tweede plaats worden gezet in de wedstrijd.
Denk dat het komt doordat het nog niet officieel bevestigd is?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:15 schreef summer52 het volgende:
Wat zo opvallend is dat bij de odds bij elke bekende inzending zo'n pijltje staat. Dan kun je het nummer beluisteren maar bij IJsland kun je dat niet. Gaan ze toch een andere keuze maken? Of zie ik nu spoken?
Nog steeds niet? Ik hoop niet dat ze na het bekijken vann de odds ineens een switch maken en toch kiezen voor Bashar.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:17 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Denk dat het komt doordat het nog niet officieel bevestigd is?
Ik denk niet dat zo'n move de RUV veel goeds gaat doen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:26 schreef summer52 het volgende:
[..]
Nog steeds niet? Ik hoop niet dat ze na het bekijken vann de odds ineens een switch maken en toch kiezen voor Bashar.
Ik denk het ook niet. Maar die bevestiging dat Hera toch naar Malm gaat laat wel lang op zich wachten.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zo'n move de RUV veel goeds gaat doen.
quote:Op maandag 4 maart 2024 17:01 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Bashar won de show dus comfortabel bij zowel jury als televoting. Maar van de omroep moest het allemaal sPaNnEnDeR (en meer inkomsten genererend) zijn, en kregen we een superfinale. Waar vervolgens alle tegenstemmers zich verenigden in n alternatief lied, waardoor dat kon winnen. Hoewel dat hier nu voor het ESF leuk uitkomt, is dit natuurlijk een zeldzaam onnozel systeem om een geschikt liedje voor een veld van 26 te kiezen.
We zijn ondertussen een paar dagen verder en het is nog steeds wachten op de officile bevestigingquote:Op maandag 4 maart 2024 12:44 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet. Maar die bevestiging dat Hera toch naar Malm gaat laat wel lang op zich wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |