abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2024 @ 11:36:41 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212062274

IJsland
Deelnemer: Hera Bjrk
Leeftijd: 52 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Scared of Heights
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: sds Mara Viarsdttir, Michael Burek, Jaro Omar, Ferras Alqaisi
Schrijvers tekst:sds Mara Viarsdttir, Michael Burek, Jaro Omar, Ferras Alqaisi
Loting: Eerste semi, tweede helft.
Selectie methode: Nationale selectie via Sngvakeppnin op 2 maart.
quote:
Hera Bjrk rhallsdttir is an Icelandic singer. She is known for representing Iceland in the Eurovision Song Contest 2010 with the song "Je ne sais quoi", where she finished 19th, and at the Via del Mar International Song Festival 2013 with the song "Because You Can", where she won in the Best Song category.
Live

[ Bericht 12% gewijzigd door Momo op 03-03-2024 00:34:50 ]
  dinsdag 23 januari 2024 @ 19:10:06 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212143782
Iceland: Eurovision 2024 Participation Uncertain

Iceland is now no longer certain to compete in the Eurovision Song Contest 2024 in Malm, Sweden.

The Icelandic broadcaster, RV, has today announced on its website that the final decision will be taken by the broadcaster in consultation with the winner of Sngvakeppnin 2024.

As a result, RV is reporting that “it has been decided to sever the connection between the Song Contest and Iceland’s participation in Eurovision”. This means that, while Sngvakeppnin will take place, it is no longer guaranteed to be Iceland’s selection process for Eurovision.

The reason the broadcaster has given is the ongoing situation in Israel and Gaza, and the concerns that people in Iceland have raised with RV over Israel’s involvement in the contest.

Stefn Eirksson, the Director-General of RV, confirmed today while appearing on “Sdegistvrp” that the broadcaster has conveyed these concerns to the European Broadcasting Union (EBU).

He says that artists who have applied for Sngvakeppnin are concerned with the situation:
They [the contestants] apply with the goal of becoming Iceland’s contribution to Eurovision. They are concerned about the state of affairs just like we are. This has been our preparation for Eurovision and we have announced that we intend to participate in Eurovision without any changes, but we do not know what the future holds.

Because of this, RV has taken the decision to make Sngvakeppnin a separate competition from Eurovision, at least for the moment. Once the contest concludes, the broadcaster and the winner, who would have the right to represent Iceland at Eurovision, will decide together whether Iceland will compete at the contest.

For now, though, that means Iceland’s participation in Eurovision 2024 will be uncertain until mid-March.

Iceland’s broadcaster has faced significant pressure to either call for Israel to withdraw from Eurovision 2024, or to boycott it entirely.

The Icelandic Society of Authors and Composers (ISAC) has called on RV to boycott Eurovision 2024 unless Israel is disqualified. Meanwhile, a petition calling for Israel’s disqualification was signed by nearly 10,000 Icelanders, which is around 2.5% of the country’s population.

Bragi Valdimar Sklason, chairman of the Association of Composers and Lyricists, believes that it is a “hugely complex issue”:

One is quite a bit worried about what the pressure will be like and what the situation will be like then. This is a huge decision to make and hopefully RV will take good care of the winner, whoever it will be, and support the person in making a decision.

While Iceland’s Eurovision participation is now uncertain, Sngvakeppnin 2024 is set to go ahead as planned. The songs and artists who will perform in the competition are set to be revealed on Saturday 27 January.

Eurovoix is currently restricting its coverage of Israel at the Eurovision Song Contest. For more information on how our coverage is being affected, please read the following statement.
pi_212144944
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 19:45 schreef Greys het volgende:
Linkje:

https://www.rtl.nl/boulev(...)rovisie-songfestival

Ik vind dit best een beetje gemeen van de IJslandse omroep, want ze willen zelf tot nu toe niets weten van een boycot staat er in het stuk, maar laten het nu een beetje over aan de winnaar van de finale. Die zet je dan echt voor een klotekeuze zeg! Of je droom opgeven om mee te doen aan het ESF, of wel meedoen en dan krijgt diegene dus al het gezeik op de socials in hun nek omdat het dan zijn/haar/hun beslissing is.
Dit is inderdaad behoorlijk lullig. De winnaar krijgt nu de eigen bevolking en een deel van de internationale fans over zich heen. Je kan bijna niet anders dan niet gaan dan.

Behoorlijke naaistreek van de omroep, of die weten al dat ze kandidaten hebben gekozen die niet willen gaan.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 20:08:26 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212145032
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:05 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dit is inderdaad behoorlijk lullig. De winnaar krijgt nu de eigen bevolking en een deel van de internationale fans over zich heen. Je kan bijna niet anders dan niet gaan dan.

Behoorlijke naaistreek van de omroep, of die weten al dat ze kandidaten hebben gekozen die niet willen gaan.
Ja, dan kun je het niet goed doen als artiest, wat je ook zegt, wat je ook kiest, je krijgt een boze menigte over je heen. Ben benieuwd of meer landen gaan volgen, er waren ook veel kritische geluiden in Finland en Ierland. En artiesten die ook niet wouden gaan als Isral mee zou doen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 januari 2024 @ 21:40:57 #5
163650 Greys
pi_212146469
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:05 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja he. Het voelt echt fout en gemeen.

De deelnemers van dit jaar hebben het al minder lekker (Joost krijgt bv ook gedoe over Isral in z'n reacties op insta en X dat hij zich er niet over uitspreekt) en dat is gewoon echt kut voor de deelnemers. Die willen zich helemaal niet daarmee hoeven bezighouden.

Laat staan als je als winnaar in IJsland de beslissende stem krijgt. Dan voel je je volgens mij idd bijna gedwongen om niet aan jezelf te mogen denken en dan maar terugtrekken. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 23 januari 2024 @ 21:55:05 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212146666
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja he. Het voelt echt fout en gemeen.

De deelnemers van dit jaar hebben het al minder lekker (Joost krijgt bv ook gedoe over Isral in z'n reacties op insta en X dat hij zich er niet over uitspreekt) en dat is gewoon echt kut voor de deelnemers. Die willen zich helemaal niet daarmee hoeven bezighouden.

Laat staan als je als winnaar in IJsland de beslissende stem krijgt. Dan voel je je volgens mij idd bijna gedwongen om niet aan jezelf te mogen denken en dan maar terugtrekken. :{
Ja eurofans zijn nu al de artiesten aan het vragen op social media wat ze van de kwestie. En dan reacties als artiest niet op hun reageert "als oh als je stil bent stem je dus toe wat er gebeurd met de kinderen in Gaza". Het is echt een politiek mijnenveld, mensen verwachten ook nog eens een zwart-wit antwoord, als je nuance op een punt aanbrengt ben je voor de "ander". Welke reactie je ook geeft of niet, je bent fout. Laat die artiesten gewoon artiest zijn en dwing ze niet tot deelnemen aan een politiek debat.
pi_212148861
Ik zat even op Twitter te kijken en zag allemaal mensen dit toejuichen en dacht, zijn wij nou gek? Is toch gewoon een rare manier om het zo te doen?

Maar toen kwam ik op Reddit en daar wordt inderdaad hetzelfde gezegd. https://www.reddit.com/r/eurovision/s/5KIeeUjlC5

En zag nog een goed punt, zodra de artiesten bekend zijn en ze aangeven of ze wel of niet gaan (terwijl ze daarover belaagd gaan worden :+) zal de televote in IJsland wel voor die artiesten gaan. En dan kan de omroep toch ook niet meer terug? Zie IJsland niet meedoen dan, als er ondertussen niet een groter land bijkomt die zegt niet mee te willen doen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 januari 2024 @ 09:40:44 #8
163650 Greys
pi_212150045
Met dank aan de houding van de EBU hebben de deelnemers van de andere landen nu een veel minder fijne ervaring qua deelname.
Elke reactie onder een tweet/post van Eurovision roept er ook iets over.
Veel reacties erover onder een post van een deelnemer.
En dan nog maar te zwijgen over het enorm ongemakkelijke gedoe met de Isralische deelnemer straks natuurlijk waar waarschijnlijk niemand een interview mee wil doen. :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212151465
De EBU zijn watjes. Zij willen hun handen niet vuil maken en willen in geen enkel punt het voortouw nemen, pas als landen dreigen met boycott en zij bang zijn centjes kwijt te raken gaan ze pas overstag. Ik vind het jammer voor de artiest van Ijsland en RUV had dit anders aan moeten pakken maar ik support het wel. Ik hoop echt dat meerdere landen wat lef en ballen tonen en hierin mee gaan. Isral mag gewoon niet meedoen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 januari 2024 @ 22:10:15 #10
163650 Greys
pi_212159378
Geen idee hoe waar dit is.
Als het zo is wint ie vast.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 24 januari 2024 @ 22:15:12 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212159471
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:10 schreef Greys het volgende:
Geen idee hoe waar dit is.
Als het zo is wint ie vast.

[ twitter ]
Het is een Palestijnse artiest die volgens mij geen directe connectie heeft met IJsland (geen inwoner of inwoner geweest). Heeft wel met Hatari een nummer gemaakt en videoclip opgenomen tijdens ESF 2019. Ben benieuwd of we Hatari dan ook weer zien, hun social media leeft ook ineens na lange stilte.

pi_212160319
Ah top, die gaat natuurlijk winnen en dan wil het publiek in IJsland ineens wel dat hij gaat en dan zitten we in mei door alle ophef naar een splitscreen Isral - IJsland te kijken.
pi_212160369
Ja, die uitslag kun je nu al min of meer uittekenen. IJsland schiet ook meteen omhoog bij de bookies. Maar goed, als Isral mag performen, dan Palestina toch zeker ook.
  woensdag 24 januari 2024 @ 23:30:56 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212160456
Ik heb zo geen zin in dat de hele oorlog het hele ESF seizoen gaat overnemen. En ook wat straks alle artiesten daarvan vinden en iedereen weer ziedend op elkaar vanwege verschillende meningen. (Ja het is vreselijk wat daar gebeurd, maar dit een muziekwedstrijd.). Isral zal natuurlijk ook zelf zich niet terugtrekken, die denken dat ze net als Oekrane nu gaan winnen door de televote (Stefania was trouwens ook gewoon een supergoed nummer). Die veiligheid van Isral lijkt mij sowieso lastig te garanderen maar dat is een andere discussie. Rusland situatie was heel anders, over deze kwestie zijn de meningen erg verdeeld over het continent.
  woensdag 24 januari 2024 @ 23:33:29 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212160483
Ook wel weer lekker opvallend dat de omroep RUV nu al een heel artikel over hem schrijft in het IJslands en Engels op hun website, niks over de andere artiesten.

Bashar heeft paar dagen geleden ook een nieuw nummer uitgebracht van 3 minuten.
pi_212160511
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:30 schreef Momo het volgende:
Ik heb zo geen zin in dat de hele oorlog het hele ESF seizoen gaat overnemen. En ook wat straks alle artiesten daarvan vinden en iedereen weer ziedend op elkaar vanwege verschillende meningen. (Ja het is vreselijk wat daar gebeurd, maar dit een muziekwedstrijd.). Isral zal natuurlijk ook zelf zich niet terugtrekken, die denken dat ze net als Oekrane nu gaan winnen door de televote (Stefania was trouwens ook gewoon een supergoed nummer). Die veiligheid van Isral lijkt mij sowieso lastig te garanderen maar dat is een andere discussie. Rusland situatie was heel anders, over deze kwestie zijn de meningen erg verdeeld over het continent.
Ik heb er in n klap geen zin meer zin :') :@ Ik vond het al irritant, maar had ergens nog wel het gevoel dat Isral uiteindelijk niet mee zou doen en als het wel zo was toch niet zou winnen, nu slaat dat natuurlijk helemaal om. En nu gaat Isral al helemaal zorgen dat ze erbij zijn.

Dit wordt n groot gezeik.
pi_212160568
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:36 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik heb er in n klap geen zin meer zin :') :@ Ik vond het al irritant, maar had ergens nog wel het gevoel dat Isral uiteindelijk niet mee zou doen en als het wel zo was toch niet zou winnen, nu slaat dat natuurlijk helemaal om. En nu gaat Isral al helemaal zorgen dat ze erbij zijn.

Dit wordt n groot gezeik.
Het is ook gewoon slecht voor Eurovisie, als er nu wr iemand wint door de sympathy votes. Maar dat gaat wel gebeuren natuurlijk. Dit heeft de EBU over zichzelf afgeroepen.
pi_212161517
Ik zou ze beide uitsluiten. Dit levert gewoon gedonder op.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_212162121
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 23:30 schreef Momo het volgende:
Dit sowieso natuurlijk. Stefania won omdat het zonder twijfel tot de beste inzendingen van dat jaar behoorde, en omdat de kijkers redelijk op n lijn zaten in hun verontwaardiging over wat Oekrane is overkomen. De meningen over de situatie in Isral zijn veel meer verdeeld, en omdat dit al decennia speelt vermoedelijk ook wat minder urgent om er eens voor of tegen te stemmen. Waarbij op IJsland stemmen omdat de uitvoerende uit Palestina komt sowieso al een omweg is. Vorig jaar werd Tsjechi met een liedje over Oekrane 17e met 35 punten, terwijl Oekrane zelf 4e werd met 189 punten. Terwijl het Tsjechische lied op papier toch wel beter en televoting-vriendelijker was.

Hoe dan ook is het even de liedjes afwachten. Om de televoter in beweging te krijgen, moet het toch wel minstens Top 10-materiaal zijn. En om te winnen moet het alvast in de buurt komen van het beste nummer dat tot nu toe boven de markt hangt, ook nog van de automatisch erg moeilijke concurrent Oekrane.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212162377
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:36 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dit sowieso natuurlijk. Stefania won omdat het zonder twijfel tot de beste inzendingen van dat jaar behoorde, en omdat de kijkers redelijk op n lijn zaten in hun verontwaardiging over wat Oekrane is overkomen. De meningen over de situatie in Isral zijn veel meer verdeeld, en omdat dit al decennia speelt vermoedelijk ook wat minder urgent om er eens voor of tegen te stemmen. Waarbij op IJsland stemmen omdat de uitvoerende uit Palestina komt sowieso al een omweg is. Vorig jaar werd Tsjechi met een liedje over Oekrane 17e met 35 punten, terwijl Oekrane zelf 4e werd met 189 punten. Terwijl het Tsjechische lied op papier toch wel beter en televoting-vriendelijker was.

Hoe dan ook is het even de liedjes afwachten. Om de televoter in beweging te krijgen, moet het toch wel minstens Top 10-materiaal zijn. En om te winnen moet het alvast in de buurt komen van het beste nummer dat tot nu toe boven de markt hangt, ook nog van de automatisch erg moeilijke concurrent Oekrane.
Ik denk dat je onderschat hoezeer Palestina leeft onder jongeren, die toch een groot deel van het televoting-publiek uitmaken. Hoe jonger het publiek, hoe minder verdeeldheid, en hoe meer pro-Palestina. Het is een soort nieuwe black lives matter. Als Eurovisie morgen zou zijn, en er zou voor willekeurig welk land een Palestijn meedoen met willekeurig wat voor nummer, wint hij volgens mij bijna gegarandeerd de televote. In mei kan dit alweer anders zijn natuurlijk.
pi_212162528
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 10:00 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat je onderschat hoezeer Palestina leeft onder jongeren, die toch een groot deel van het televoting-publiek uitmaken. Hoe jonger het publiek, hoe minder verdeeldheid, en hoe meer pro-Palestina. Het is een soort nieuwe black lives matter. Als Eurovisie morgen zou zijn, en er zou voor willekeurig welk land een Palestijn meedoen met willekeurig wat voor nummer, wint hij volgens mij bijna gegarandeerd de televote. In mei kan dit alweer anders zijn natuurlijk.
Mwah. Ook een heel groot deel van mijn generatie die het geen ene donder boeit. De mensen die het wel boeit (waaronder ik) zijn gewoon heel vocaal en delen veel op social media. Maar de meeste hebben geen idee wat er speelt en het interesseert ze ook vrij weinig.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_212162641
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 10:17 schreef Nexum het volgende:

[..]
Mwah. Ook een heel groot deel van mijn generatie die het geen ene donder boeit. De mensen die het wel boeit (waaronder ik) zijn gewoon heel vocaal en delen veel op social media. Maar de meeste hebben geen idee wat er speelt en het interesseert ze ook vrij weinig.
Dat klopt waarschijnlijk wel, maar dan nog: je zegt zelf al, als je ermee bezig bent, ben je ook gelijk heel fanatiek. En ik kan me zo voorstellen dat de moslimgemeenschap ook een duit in het zakje gaat doen. Als Armeni het al goed doet in de televote in Nederland... het gaat niet om miljoenen mensen die stemmen natuurlijk.
pi_212162690
Ik snap de teleurstelling hier en ik vind het ook niet prettig dat het weer een jaar is dat overschaduwd wordt, maar ik blijf erbij dat de EBU echt de grootste schuld hieraan heeft. Het is echt niet alsof ''Isral pleegt genocide'' een soort broodje aap verhaal is dat alleen door wappies wordt gedeeld, er is concreet bewijs voor en het wordt door meerdere landen naar buiten gebracht, ook uit Westerse bronnen. Ik snap niet dat je dan nog als ''United by Music we love everybody'' organisatie zegt: ''nee joh blijf maar lekker, je voldoet aan alle eisen we negeren wel even 20.000 burgerdoden.''
  donderdag 25 januari 2024 @ 10:49:32 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212162819
@Nexum Stel Bashar Murad zou voor IJsland gaan met nummer dat normaal moeilijk zou hebben om te kwalificeren, dus best wel een matig nummer. En ook Isral doet mee.
Zou je dan op IJsland stemmen ? Of ook anderen oproepen om op IJsland te stemmen via social media?
pi_212163081
Even naar Bashar zijn muziek geluisterd en los van het hele Palestina gebeuren… hij heeft wel echt sterke nummers. Ben benieuwd waar hij mee komt.

Ik zie het ook wel voor me dat wanneer hij wint, hij dan zichzelf niet terugtrekt, puur om het “verhaal” van Palestina ook te kunnen verspreiden zeg maar.
pi_212163120
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 10:49 schreef Momo het volgende:
@:Nexum Stel Bashar Murad zou voor IJsland gaan met nummer dat normaal moeilijk zou hebben om te kwalificeren, dus best wel een matig nummer. En ook Isral doet mee.
Zou je dan op IJsland stemmen ? Of ook anderen oproepen om op IJsland te stemmen via social media?
Nee. Ik zou het gebruiken om bewustwording te verspreiden van Isral's oorlogsmisdaden. Waar Ijsland eindigt op het scoreboard interesseert me vrij weinig
pi_212163150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 10:36 schreef Nexum het volgende:
Ik snap de teleurstelling hier en ik vind het ook niet prettig dat het weer een jaar is dat overschaduwd wordt, maar ik blijf erbij dat de EBU echt de grootste schuld hieraan heeft. Het is echt niet alsof ''Isral pleegt genocide'' een soort broodje aap verhaal is dat alleen door wappies wordt gedeeld, er is concreet bewijs voor en het wordt door meerdere landen naar buiten gebracht, ook uit Westerse bronnen. Ik snap niet dat je dan nog als ''United by Music we love everybody'' organisatie zegt: ''nee joh blijf maar lekker, je voldoet aan alle eisen we negeren wel even 20.000 burgerdoden.''
Ik zei ook al dat de EBU dit over zichzelf heeft afgeroepen, maar aan de andere kant: is de EBU het orgaan dat moet bepalen of Isral zich wel of niet bezondigt aan volkerenmoord? Ik vind dat Isral het zelf niet zou moeten willen, en zich zou moeten terugtrekken. Dat gaan ze niet doen, maar om dan de schuld in de schoenen van de EBU te schuiven is misschien ook wat makkelijk.
pi_212163173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 10:00 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad niet echt een idee hoe fanatiek tieners zijn in deze discussie en hoe dat zou vertalen naar ESF-televotes voor IJsland met een Palestijnse zanger. Ik geloof ook wel dat ze in deze groep een stuk uitgesprokener zijn, wat zich bijvoorbeeld ook weer vertaalt in een grote populariteit van de PVV onder jongeren. Dus mocht het echt een tweestrijd worden, dan kan die zwijgende groep ook nog weleens meer roet in het eten gooien dan verwacht. Maar voorlopig hangt het natuurlijk nog van veel mitsen en maren aan elkaar.
pi_212163259
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 11:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad niet echt een idee hoe fanatiek tieners zijn in deze discussie en hoe dat zou vertalen naar ESF-televotes voor IJsland met een Palestijnse zanger. Ik geloof ook wel dat ze in deze groep een stuk uitgesprokener zijn, wat zich bijvoorbeeld ook weer vertaalt in een grote populariteit van de PVV onder jongeren. Dus mocht het echt een tweestrijd worden, dan kan die zwijgende groep ook nog weleens meer roet in het eten gooien dan verwacht. Maar voorlopig hangt het natuurlijk nog van veel mitsen en maren aan elkaar.
De PVV is een apart verhaal, je zou denken dat al die jongeren die PVV stemmen anti-Islam zijn en dus ook anti-Palestina, maar dat is dan ook weer niet zo. Ik denk dat je daaruit voor de mogelijke sympathie voor Isral niet te veel uit af kunt leiden.

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat niemand zit te wachten op een strijd Isral-Palestina om de overwinning op Eurovisie.
pi_212163767
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 11:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Wilders is toch helemaal pro-Isral? Nou zou het me ergens niet verbazen dat dat sommige stemmers ontgaat, maar een vreemde combinatie dan toch wel. :')
pi_212163780
Online zullen deze mensen trouwens wel extreem fanatiek worden, maar we hebben natuurlijk ook gezien dat dat zich bijna niet vertaalt in wat we in mei zien. Dus misschien valt het uiteindelijk allemaal wel wat mee (hoop ik).
pi_212163868
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 11:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik zei ook al dat de EBU dit over zichzelf heeft afgeroepen, maar aan de andere kant: is de EBU het orgaan dat moet bepalen of Isral zich wel of niet bezondigt aan volkerenmoord? Ik vind dat Isral het zelf niet zou moeten willen, en zich zou moeten terugtrekken. Dat gaan ze niet doen, maar om dan de schuld in de schoenen van de EBU te schuiven is misschien ook wat makkelijk.
Helemaal als er blijkbaar ook druk vanuit andere landen is om Isral niet te bannen.

Hier had Isral het inderdaad zelf moeten doen.. maarja ergens ook niet verbazingwekkend dat ze het niet doen. Waardeloze situatie voor de EBU ook.
pi_212163892
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 12:22 schreef Em31 het volgende:

[..]
Wilders is toch helemaal pro-Isral? Nou zou het me ergens niet verbazen dat dat sommige stemmers ontgaat, maar een vreemde combinatie dan toch wel. :')
Ja, dat bedoel ik ook. Dat er blijkbaar ook veel jongeren zijn die juist in het pro-Isral kamp zitten, omdat discussies op die leeftijd nog wat gepolariseerder zijn dan wanneer je al 20/30 jaar nieuws over aanslagen en vergeldingsacties uit die regio hebt gehoord.
pi_212163949
Overigens zou ik er ook niet aan moeten denken om die zanger te zijn. Ik begrijp dat hij het doet, want aan het aantal abonnees op YouTube of volgers op Instagram te lezen is het nog geen Noa Kirel in populariteit. En dan is dit natuurlijk een enorme kans om een breed publiek te bereiken.

Maar ik heb nu al weinig zin in de “ophef” als blijkt dat hij ooit iets over de rechten van homo’s, vrouwen, joden, enz. heeft geroepen. Of de vraag of hij wel genoeg afstand neemt van de daden van Hamas. Of dat hij een familielid of vriend heeft die wat fanatieker in de wedstrijd zit in die oorlog.

En als dan zou blijken dat het een heel sympathiek figuur is, en Isral zou ook zo iemand sturen, en die twee zouden prima met elkaar omgaan en oproepen tot een staakt-het-vuren, dan is het voor de hardliners weer een verrader tegenover de duizenden slachtoffers die al zijn gevallen.
  donderdag 25 januari 2024 @ 12:48:48 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212163999
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 12:43 schreef Fred_B het volgende:
Overigens zou ik er ook niet aan moeten denken om die zanger te zijn. Ik begrijp dat hij het doet, want aan het aantal abonnees op YouTube of volgers op Instagram te lezen is het nog geen Noa Kirel in populariteit. En dan is dit natuurlijk een enorme kans om een breed publiek te bereiken.

Maar ik heb nu al weinig zin in de “ophef” als blijkt dat hij ooit iets over de rechten van homo’s, vrouwen, joden, enz. heeft geroepen. Of de vraag of hij wel genoeg afstand neemt van de daden van Hamas. Of dat hij een familielid of vriend heeft die wat fanatieker in de wedstrijd zit in die oorlog.

En als dan zou blijken dat het een heel sympathiek figuur is, en Isral zou ook zo iemand sturen, en die twee zouden prima met elkaar omgaan en oproepen tot een staakt-het-vuren, dan is het voor de hardliners weer een verrader tegenover de duizenden slachtoffers die al zijn gevallen.
Bashar is zelf homo, dus rare dingen over LGBT roepen zal er niet bijzitten. Hij heeft ook meegewerkt aan VN-vrouwenprogramma "Men and Women for Gender Equality Regional Programme" lees ik op zijn wikipedia.
pi_212164108
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 12:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, dat bedoel ik ook. Dat er blijkbaar ook veel jongeren zijn die juist in het pro-Isral kamp zitten, omdat discussies op die leeftijd nog wat gepolariseerder zijn dan wanneer je al 20/30 jaar nieuws over aanslagen en vergeldingsacties uit die regio hebt gehoord.
Ah ok ja, ik begreep het verkeerd. :Y
  Moderator donderdag 25 januari 2024 @ 13:28:43 #37
375570 crew  Cyan9
pi_212164411
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 12:32 schreef Em31 het volgende:

[..]
Helemaal als er blijkbaar ook druk vanuit andere landen is om Isral niet te bannen.

Hier had Isral het inderdaad zelf moeten doen.. maarja ergens ook niet verbazingwekkend dat ze het niet doen. Waardeloze situatie voor de EBU ook.
Ik vind het ook wat te kort door de bocht om dit de EBU heel erg kwalijk te nemen. Ik ben blij dat ik niet met dit soort situaties hoef te dealen.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 januari 2024 @ 15:04:14 #38
163650 Greys
pi_212165282
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 11:17 schreef molloot200 het volgende:
Ik zie het ook wel voor me dat wanneer hij wint, hij dan zichzelf niet terugtrekt, puur om het “verhaal” van Palestina ook te kunnen verspreiden zeg maar.
Tijdens een zogenaamd nog steeds 'niet politiek' evenement.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212165621
Ik krijg er wel het gevoel bij dat de Ijslandse omroep zich nu op glad ijs gaat begeven. Een Palestijnse zanger benaderen en selecteren voor je voorronde die behoudens een connectie met Hatari in 2019 geen enkele connectie met je land heeft, klinkt wel vrij opportunistisch in deze situatie.

Dan doe je wel heel erg je best om het ESF politiek te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheVulture op 25-01-2024 15:43:59 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_212166022
Ik denk dat het een heel doordacht en kwalijk plan is. Want deze zanger die zo goed als zeker gekozen wordt, maakt natuurlijk de keuze om naar het ESF te gaan en krijgt door zijn afkomst veel sympathie stemmen. Want waarom nu ineens een Palestijnse zanger die volgens mij verder niets met IJsland heeft?
Kijk maar eens hoe IJsland in de odds omhoog schiet.
Nee dit mag en kan toch niet de bedoeling zijn.
Politiek en het ESF zou toch niet samengaan?
Krijgen we straks onder de deelnemers dan ook een kamp Palestina en een kamp Isral? Jeetje ik heb hier helemaal geen zin in.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 januari 2024 @ 17:38:31 #41
163650 Greys
pi_212166526
IJsland staat al 3e in de odds.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212166563
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 17:38 schreef Greys het volgende:
IJsland staat al 3e in de odds.
1e ondertussen, dat zal zo wel ge-update worden.

Zaterdag om 20:50 uur worden de liedjes gepresenteerd.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 15:35:06 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212176844
  Moderator vrijdag 26 januari 2024 @ 15:53:43 #44
375570 crew  Cyan9
pi_212177005
Bookmakers zijn eigenlijk ook best vermoeiend.
pi_212177439
Jammer dit. Het moet toch over de liedjes gaan..
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_212182339
Dus om samen te vatten: IJsland geeft aan dat ze mogelijk niet aan het festival meedoen, en de wedders geven ze daardoor een significant grotere kans op de winst? 10 procent voelt als een enorme overreactie.

In het algemeen is het een rotsteek van de IJslandse tv naar de rest van de artiesten in hun voorronde. Iedere beslissing zal nu als een uitspraak van de winnende artiest mbt de situatie in Israel en Palistina gezien worden, in plaats van als een beslissing van de IJslandse TV. Lekkere manier om de verantwoordelijkheid af te schuiven.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 januari 2024 @ 01:23:14 #47
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_212183935
Met uitspraak van ICJ heeft EBU nu toch genoeg informatie om Israel mee om de oren te slaan als ze zouden willen.
pi_212184447
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 22:38 schreef Sableheart het volgende:
Dus om samen te vatten: IJsland geeft aan dat ze mogelijk niet aan het festival meedoen, en de wedders geven ze daardoor een significant grotere kans op de winst? 10 procent voelt als een enorme overreactie.

In het algemeen is het een rotsteek van de IJslandse tv naar de rest van de artiesten in hun voorronde. Iedere beslissing zal nu als een uitspraak van de winnende artiest mbt de situatie in Israel en Palistina gezien worden, in plaats van als een beslissing van de IJslandse TV. Lekkere manier om de verantwoordelijkheid af te schuiven.
Nee dat ze op 1 staan komt omdat er een Palestijnse artiest tussenzit. Ze gokken blijkbaar dat die wel mee gaat doen en dat iedereen daar dan voor gaat stemmen.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 13:00:35 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212187124
Vanavond worden hier live de artiesten en nummers gepresenteerd
pi_212192925
Bashar Murad doet mee, een Palestijn die destijds met Hatari een nummer heeft gemaakt.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 21:20:00 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212193214
Hera Bjrk is terug
  zaterdag 27 januari 2024 @ 22:23:56 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212194939
Hatari heeft meegeschreven aan nummer van Bashar (gewoon pop nummer hoor)
Matthas Tryggvi Haraldsson en Einar Hrafn Stefnsson
  zaterdag 27 januari 2024 @ 22:27:20 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212195020
The ten acts are:

Ceasetone – “R” (“Flow”)
Blankiflr – “Sj ig” (“Love You”)
ANITA – “Stingum af” (“Downfall”)
Sunny – “Firildi” (“Butterfly”)
VB – “Bmynd” (“Movie Scene”)
Hera Bjrk – “Vi frum hrra” (“Scared Of Heights”)
Heirn Anna – “jakaur af st” (“Tormented By Love”)
Bashar Murad – “Vestri villt” (“The Wild West”)
Sigga zk – “Um allan alheiminn” (“Into the Atmosphere”)
Maiia – “Fljga burt” (“Fly Away”)
pi_212195558
Nou, hier was alle #ophef dus voor:

Best een lekker nummer verder, maar geen ESF-winnaar uiteraard.
pi_212195662
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 22:49 schreef Fred_B het volgende:

Het is inderdaad wel ok, maar verder :') kutbookies!
Ben hier voor het songfestivalforum.
  zaterdag 27 januari 2024 @ 22:55:51 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 27 januari 2024 @ 23:00:52 #57
163650 Greys
pi_212195779
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 22:49 schreef Fred_B het volgende:

Heerlijk lied vind ik het eerlijk gezegd. Had ik niet verwacht.

En in het IJslands? Voor iemand die verder weinig tot geen banden met IJsland heeft (begreep ik, behalve samenwerking met Hatari?) Knap hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212196133
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 23:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Heerlijk lied vind ik het eerlijk gezegd. Had ik niet verwacht.

En in het IJslands? Voor iemand die verder weinig tot geen banden met IJsland heeft (begreep ik, behalve samenwerking met Hatari?) Knap hoor.
Ook geschreven met Einar en Matthias van Hatari.

Verder lekker nummertje hoor *G*
pi_212196356
Sterke line up. En heb er ook geen moeite mee dat bijna alle nummers uptempo zijn :D
Mijn top 10 na 1x luisteren:

1.Sigga Ózk - Um allan alheiminn Go Tiffany *O*
2.MAIAA - Fljúga burt
3.ANITA - Stingum af
4.Bashar Murad - Vestri villt

5.Hera - Vi förum hrra
6.VB - Bíómynd
7.CeaseTone - RÓ
8.Blankiflúr - Sjá ig
9.Heirún Anna - jakaur af ást
10.Sunny - Firildi

RO, Biomynd en Fljuga burt klinken als growers
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Moderator zondag 28 januari 2024 @ 01:12:02 #60
375570 crew  Cyan9
pi_212197257
Pareltje gevonden, deze graag! O+

zondag 28 januari 2024 @ 10:48:21 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212198977
Zo te zien is de algemene mening dat nummer van Bashar prima is maar niet perse de beste in deze selectie. Is ook maar zien of hij dan wel Sngvakeppnin gaat winnen. Knap dat hij een IJslandse versie heeft opgenomen ook met weinig kennis van de taal, maar hij zal in het Engels gaan zingen. Had eigenlijk iets typisch Palestijns verwacht qua nummer van hem. Vorig jaar en ook dit jaar doet Maria Sur mee aan Melfest, een vluchteling uit Oekrane. Mensen dachten vorig jaar dat ze wel even Melfest zou winnen daarom. Maar die kwam ook te kort in een Melfest met Loreen en Marcus/Martinus. We zullen zien.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 28 januari 2024 @ 11:51:48 #62
163650 Greys
pi_212199630
Nog een keer alles geluisterd, maar voor mijn gevoel zit er geen ESF-topvijf lied tussen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212200079
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 10:48 schreef Momo het volgende:
Zo te zien is de algemene mening dat nummer van Bashar prima is maar niet perse de beste in deze selectie. Is ook maar zien of hij dan wel Sngvakeppnin gaat winnen. Knap dat hij een IJslandse versie heeft opgenomen ook met weinig kennis van de taal, maar hij zal in het Engels gaan zingen. Had eigenlijk iets typisch Palestijns verwacht qua nummer van hem. Vorig jaar en ook dit jaar doet Maria Sur mee aan Melfest, een vluchteling uit Oekrane. Mensen dachten vorig jaar dat ze wel even Melfest zou winnen daarom. Maar die kwam ook te kort in een Melfest met Loreen en Marcus/Martinus. We zullen zien.
Ja, maar daar heb je natuurlijk het gegeven dat Oekrane zelf ook meedoet, dus dat je dan als Zweed niet direct de neiging hebt om Rusland een hak te zetten door k een Oekraner te sturen.

Ik vind het nummer van Bashar Murad trouwens niet echt overtuigend, het roept niks op. Ik denk dat er wel een bepaalde emotie vanuit moet gaan om echt de sympathy votes binnen te harken. Maar misschien is de tekst wel heel pakkend.
  zondag 28 januari 2024 @ 18:16:26 #64
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212204289
En nog een recap met de engelse versies.

Ik zou denk ik voor Sigga Ózk of Blankiflúr gaan.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
  zondag 28 januari 2024 @ 18:19:04 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212204313
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 18:16 schreef usagi414 het volgende:
En nog een recap met de engelse versies.

Ik zou denk ik voor Sigga Ózk of Blankiflúr gaan.

Ik wou net posten dat ik de twee zelfde favorieten had nu ik naar alle nummers heb geluisterd in IJslands en Engels :T
pi_212234657
Ook eindelijk geluisterd. Blankiflúr is mijn favoriet, maar heb het gevoel dat alles hier nogal moeite zou hebben om de finale te halen. Behalve Bashar dan ook door het verhaal, maar verder zou dat wel een hele matige winnaar zijn.
pi_212234743
Bashars nummer is wel echt mijn smaak :) Het doet mij een beetje denken aan iets wat Kaleo zou knnen maken. Die maken een soort folk country. IJslandse band die ik ook live heb gezien. Die zanger is wel ietsje beter denk ik :P

Qua persoonlijke smaak zou ik voor Bashar kiezen. Wint hij hier? Dan denk ik wel om het verhaal. Maar ik zou er niet veel problemen mee hebben :@ Denk op basis van deze selectie ook dat hij de grootste kans heeft want anderszins springt er ook niet echt iets uit.
pi_212235262
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 11:35 schreef molloot200 het volgende:
Bashars nummer is wel echt mijn smaak :) Het doet mij een beetje denken aan iets wat Kaleo zou knnen maken. Die maken een soort folk country. IJslandse band die ik ook live heb gezien. Die zanger is wel ietsje beter denk ik :P

Qua persoonlijke smaak zou ik voor Bashar kiezen. Wint hij hier? Dan denk ik wel om het verhaal. Maar ik zou er niet veel problemen mee hebben :@ Denk op basis van deze selectie ook dat hij de grootste kans heeft want anderszins springt er ook niet echt iets uit.
Ik vind de IJslandse versie veel beter klinken dan de Engelse. Maar verder spreekt hij geen IJslands begreep ik?
  zaterdag 17 februari 2024 @ 11:33:02 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212464445
Running Order semi 1 vanavond, er gaan 2 artiesten direct door naar de finale

CeaseTone – "R"
Blankiflr – "Sj ig"
Anita – "Stingum af"
Sunny – "Firildi"
Vb – "Bmynd"
  Moderator zaterdag 17 februari 2024 @ 15:56:21 #70
375570 crew  Cyan9
pi_212467539
Blankiflr *O*
pi_212470471
Ik sluit hier zometeen ook aan
pi_212471783
IJsland is ook van start gegaan.
pi_212471938
leuke medley om te openen *O*
pi_212472447
Het eerste nummer heb ik helaas gemist door overlap met Denemarken, dit is redelijk generiek.
pi_212473000
de aap van occidentalis karma, de astronaut van subwoolfer, en een nummer dat een stuk minder leuk is dan beide.
pi_212473197
Ik weet niet precies wat ik van de nummer vier moet vinden. Het is geen rap, maar heeft er wel veel van weg. Vrij monotoon, veel nadruk op ritme. niet mijn stijl.
pi_212474547
niet genoeg meegekregen om de uitslag te beoordelen. gelukkig komt er nog een finale aan waarin ik nog een kans heb om de finalisten te beluisteren.
  zaterdag 17 februari 2024 @ 22:27:29 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212474670
Vb and Anita to the final
  Moderator zaterdag 17 februari 2024 @ 22:39:46 #79
375570 crew  Cyan9
pi_212475039
Ik ben echt woedend.
pi_212476669
Terechte finalisten. Mocht Anita winnen, dan ben ik niet zeker van een finaleplek als ze het optreden zo laten. Ze hebben er echt wel wat van geprobeerd te maken op het podium. Het begint sterk, maar vervolgens krijgen we van die clich's die ik eigenlijk helemaal niet bij dit lied vind passen. Krijg er een beetje een Hans Klok in Las Vegas optreden- gevoel bij :') Ook vind ik haar outfitje niet zo mooi, ook zeker niet in de kleur zilver.
  Moderator zaterdag 17 februari 2024 @ 23:57:25 #81
375570 crew  Cyan9
pi_212476842
Dat dit de finale niet heeft gehaald is n van de grootste onrechtmatigheden van dit ESF seizoen.

zaterdag 24 februari 2024 @ 11:27:14 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212563123
Vanavond de tweede halve finale in IJsland

Running Order

Hera Bjrk – "Vi frum hrra"
Heirn Anna – "jakaur af st"
Bashar Murad – "Vestri villt"
Sigga zk – "Um allan alheiminn"
Maiaa – "Fljga burt"
  Moderator zaterdag 24 februari 2024 @ 12:02:37 #83
375570 crew  Cyan9
pi_212563517
Ik ben nog steeds niet over vorig weekend heen.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 12:06:18 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212563554
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:02 schreef Cyan9 het volgende:
Ik ben nog steeds niet over vorig weekend heen.
Er is nog een wildcard te vergeven aan 1 artiest! De finale zal met 5 artiesten zijn.
  Moderator zaterdag 24 februari 2024 @ 12:08:45 #85
375570 crew  Cyan9
pi_212563578
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Er is nog een wildcard te vergeven aan 1 artiest! De finale zal met 5 artiesten zijn.
Ik vraag me nu af of een wildcard wel eens gewonnen heeft in IJsland. |:)
pi_212569341
Ik zit er al klaar voor.
pi_212569512
Sigga zk – "Um allan alheiminn" moet vanavond door anders vrees ik een Cyan9-tje
pi_212570948
Hier zijn we ook begonnen, al duurt het nog wel even voor we liedjes horen.
pi_212571067
oh, wacht even, daar is de eerste al

@grazz
pi_212571124
persoonlijk mis ik een melodielijn. De overgang tussen de twee regels in het refrein kan ik niet volgen.

en die worden dan een keer of 20 herhaald.
pi_212571291
dan is nummer twee boeiender

maar ook die gaat te lang op dezelfde manier door.
pi_212571374
Thnx. Maar, Ik ga naar San Marino.
pi_212571821
Is dit het nummer waar de odds van IJsland op gebaseerd zijn? Het is een ok nummer, maar geen ESF winnaar.
pi_212572083
Ga ik nummer 4 aan het eind van de avond nog weten? Waarschijnlijk niet.
pi_212572209
nummer 5 in ieder geval niet, het nummer tegelijk in San Marino is beter.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 21:54:33 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212573346
Hera en Bashar door
  zaterdag 24 februari 2024 @ 22:23:08 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212573378
twitter

Wild card voor Sigga
pi_212573638
Go Tiffany Sigga *O*
  Moderator zaterdag 24 februari 2024 @ 22:54:34 #100
375570 crew  Cyan9
pi_212574097
IJsland mag opgedoekt worden. Stom land.
pi_212574132
Lijkt mij dat Bashar hier als winnaar vrijwel vaststaat toch? Zeker als Isral niet in de komende 7 dagen geband wordt en/of zegt dat ze niet meedoen.
pi_212575727
Terechte finalisten.
  Moderator zondag 25 februari 2024 @ 11:55:08 #103
375570 crew  Cyan9
pi_212580279
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 00:16 schreef grazz het volgende:
Terechte finalisten.
Wel een stomme wildcard.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 februari 2024 @ 15:14:12 #104
163650 Greys
pi_212582932
Lekker nummer van Bashar en goed uitgevoerd ook maar er staat wel hl veel zang op tape zeg. Hij zingt gewoon met zichzelf mee in het hele eerste stuk. Later komt er een vrouwen(denk ik)stem bij dus dat zie ik dan wel meer als backing maar het eerste stuk vind ik door dat 'meezingen' met de tape wat slapjes overkomen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 25 februari 2024 @ 15:18:08 #105
375570 crew  Cyan9
pi_212582999
Even een recap van de finalisten beluisterd, en het is nu toch wel een behoorlijk matige line up. Er zit niks tussen waarbij ik het idee krijg dat het veel kan doen op het ESF.
pi_212585503
quote:
16s.gif Op zondag 25 februari 2024 11:55 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Wel een stomme wildcard.
Een 90's geinspireerd liedje stom noemen :{w
  maandag 26 februari 2024 @ 14:41:41 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212596681
twitter
  woensdag 28 februari 2024 @ 23:23:26 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212627474
pi_212627684
Ik heb zo geen zin in een politiek getinte inzending, want dat gaat Bashir natuurlijk worden :N
  Moderator donderdag 29 februari 2024 @ 10:47:57 #110
375570 crew  Cyan9
pi_212630157
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 23:23 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn er ook nog dingen niet treurig aan dit hele gebeuren?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 10:41:23 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212656980

De odds voor vanavond

Running Order

Vb – "Bmynd"
Hera Bjrk – "Scared of Heights"
Anita – "Downfall"
Bashar Murad – "Wild West"
Sigga zk – "Into the Atmosphere"
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 20:43:07 #112
446930 crew  ESF1Gamer
pi_212665109
:W
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:43:14 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212665115
gott kvld
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:43:37 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212665132
Eigenlijk geen zin in deze politieke dumpsterfire
pi_212665185
Ik kijk uit naar deze koningin :)

pi_212665274
in ieder geval een goede opening.
pi_212665327
Dit moet 150 minuten duren met 5 liedjes van 3 minuten die meedoen?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:52:44 #118
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212665345
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:51 schreef Fred_B het volgende:
Oh serieus? Dan ga ik m'n plan voor de avond misschien toch heroverwegen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_212665354
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:43 schreef Momo het volgende:
Eigenlijk geen zin in deze politieke dumpsterfire
Ik zou het heel kut vinden als dit alles gaat overschaduwen, net nu het zo’n onvoorspelbaar leuk jaar lijkt te worden.

Maar goed, misschien valt het mee.
pi_212665358
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:51 schreef Fred_B het volgende:
Zeker. De halve finales lieten al zien dat ze prima in staat zijn om die tijd vol te krijgen.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:53:54 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212665371
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:52 schreef Strani het volgende:

[..]
Servi komt ook zo, die vuren de nummers redelijk achter elkaar af.
pi_212665383
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:52 schreef Strani het volgende:

[..]
Ja, we hebben ook KOSOVO IS SERBIA vanavond als alternatief.

Zonder politiek te willen worden uiteraard.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:54:27 #123
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212665386
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Servi komt ook zo, die vuren de nummers redelijk achter elkaar af.
Ja dan ga ik toch die maar kijken. Ik kies altijd liefst gewoon 1 show uit in plaats van switchen steeds.
pi_212665402
Gaan jullie zo mee naar Servie?
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 20:55:14 #125
446930 crew  ESF1Gamer
pi_212665407
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:55 schreef NailQueen het volgende:
:Y
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:55:30 #126
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212665413
En dan praten de IJslanders ook nog alsof ze een trein moeten halen.
pi_212665429
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:55 schreef usagi414 het volgende:
En dan praten de IJslanders ook nog alsof ze een trein moeten halen.
Heeft IJsland eigenlijk wel spoor? #dtv
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:56:05 #128
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212665435
Ik heb de indruk dat mijn Chromecast uit zichzelf opeens naar Servi is overgestapt. Vreemd.
pi_212665447
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:55 schreef NailQueen het volgende:
Zoals gebruikelijk heb ik meerdere streams open staan. Er zijn er vanavond maar 4, dus dat is prima te doen.
pi_212665470
Ik heb nog een IJslands biertje uit mijn kleding- en bierkast gehaald en in de koelkast gestopt, maar als de rest naar Servi gaat, dan begin ik toch te twijfelen :o
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:57:50 #131
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212665510
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:56 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb nog een IJslands biertje uit mijn kleding- en bierkast gehaald en in de koelkast gestopt, maar als de rest naar Servi gaat, dan begin ik toch te twijfelen :o
Ja joh kom ook maar mee :Y
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:58:18 #132
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212665531
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:56 schreef Strani het volgende:
Ik heb de indruk dat mijn Chromecast uit zichzelf opeens naar Servi is overgestapt. Vreemd.
De eerste 15 minuten van Servi kan je ook best overslaan.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:58:46 #133
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212665548
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:58 schreef usagi414 het volgende:

[..]
De eerste 15 minuten van Servi kan je ook best overslaan.
Straks zet ik nog gewoon een film op om er van af te zijn ;(
  zaterdag 2 maart 2024 @ 20:59:00 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212665553
Ik heb ook het idee dat dit nog een voorbeschouwend iets is in IJsland
pi_212665556
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:57 schreef Strani het volgende:

[..]
Ja joh kom ook maar mee :Y
Maar Servisch is een stuk lastiger te verstaan -O-
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:00:04 #136
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_212665582
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 20:59 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Maar Servisch is een stuk lastiger te verstaan -O-
Het leven is gewoon soms heel oneerlijk en naar, Billy. Maar we slaan ons er telkens toch maar weer doorheen want wat kunnen we anders?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:01:09 #137
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212665619
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:00 schreef Strani het volgende:

[..]
Het leven is gewoon soms heel oneerlijk en naar, Billy. Maar we slaan ons er telkens toch maar weer doorheen want wat kunnen we anders?
Your all out of luck
pi_212665652
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:00 schreef Strani het volgende:

[..]
Naja, jij bent er natuurlijk bij voor de vertaling!
pi_212665907
Is Vb de IJslandse Jedward?
pi_212665977
Glittergorilla :D
pi_212665992
Dit klinkt niet geweldig.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:12:47 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212666017
Mweh die staging snap ik ook niet echt, straalt joke act uit
pi_212666028
Hebben ze nu al een prijs gewonnen? :D
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:14:31 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212666084
Lange avond, maar we gaan door meteen naar nummer 2 Hera
pi_212666176
Wat is zij toch een ontzettend mooie vrouw O+
pi_212666231
Dit zou prima in Zweden passen. En ook daar zou ik het een van de leukere nummers vinden.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:19:15 #147
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212666240
Ze heeft de stem en uitstraling, maar het nummer is niet zo goed :@
pi_212666247
Jammer dat het nummer zo matig is!
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:20:37 #149
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212666272
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:17 schreef BillDauterive het volgende:
Wat is zij toch een ontzettend mooie vrouw O+
Ze heeft echt zo'n mooie uitstraling. Het nummer is dan wel iets minder.
pi_212666294
Die gorilla op de achtergrond :')
pi_212666347
Hoe leuk zou het zijn als volgend jaar iedereen Europa-pa meezingt :@
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 21:31:02 #152
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_212666586
WIDM is afgelopen, ik ga meekijken *O*
Fuck the EBU.
pi_212666621
Deze is gewoon leuk!
pi_212666632
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:31 schreef Moira het volgende:
WIDM is afgelopen, ik ga meekijken *O*
Gezellig, maar de rest zit naar de Servische nationale finale te kijken!
pi_212666646
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:32 schreef BillDauterive het volgende:
Deze is gewoon leuk!
Ik schakel even terug vanuit Servie, dan valt dit toch wel tegen hoor.
pi_212666676
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:33 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Ik schakel even terug vanuit Servie, dan valt dit toch wel tegen hoor.
Ja, ok, ok... Maar Servi had net een heel mooi lied :D
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 21:34:59 #157
288245 crew  Moira
pi_212666714
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:32 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Gezellig, maar de rest zit naar de Servische nationale finale te kijken!
oh _O-
Fuck the EBU.
pi_212666730
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:33 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ja, ok, ok... Maar Servi had net een heel mooi lied :D
Fair, maar dit was een van de 5 kandidaten voor de inzending van IJsland naar het ESF. Als het al niet beter is dan de kanshebber die op dat moment toevallig in Servie gedraaid werd, hoe moet het dan met 37 landen concurreren?
pi_212666765
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:35 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Fair, maar dit was een van de 5 kandidaten voor de inzending van IJsland naar het ESF. Als het al niet beter is dan de kanshebber die op dat moment toevallig in Servie gedraaid werd, hoe moet het dan met 37 landen concurreren?
IJsland gaat alleen de finale met Bashar halen, dat is wel duidelijk.
pi_212666932
Die knappe presentator is toch die gast die Douwe Bob 12 punten gaf?
pi_212667060
Vergeleken met de rest springt dit er inderdaad wel uit.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:49:31 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212667071
Tjah veel groen en rode hints in de staging, hij heeft wel voordeel dat zijn nummer anders is dan de rest
pi_212667075
Zo en wat zijn jullie hier aan het doen?
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 21:49:49 #164
288245 crew  Moira
pi_212667077
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:49 schreef Sableheart het volgende:
Heb de rest niet gehoord, maar dat zegt dan denk ik wel wat over de rest, want dit is ook weer niet super boeiend ofzo :@
Fuck the EBU.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:50:28 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212667090
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:49 schreef Moira het volgende:

[..]
Heb de rest niet gehoord, maar dat zegt dan denk ik wel wat over de rest, want dit is ook weer niet super boeiend ofzo :@
Maar is wel de reden dat IJsland derde staat bij de bookies, want deze artiest komt uit Palestina.
pi_212667091
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:49 schreef Moira het volgende:

[..]
Da's helaas inderdaad ook correct.
pi_212667105
Is er nog een regel dat de winnaar niet perse naar ESF hoeft?
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 21:50:56 #168
288245 crew  Moira
pi_212667112
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar is wel de reden dat IJsland derde staat bij de bookies, want deze artiest komt uit Palestina.
Oh god, gaan we zeker krijgen dat dit gaat winnen en Isral laatste wordt
Fuck the EBU.
pi_212667113
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:49 schreef Sableheart het volgende:
Jup. Deze moet gewoon gaan winnen, ook al wordt het dan zo politiek.
pi_212667116
Ja, dit als ESF-winnaar kan natuurlijk niet.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:51:13 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212667119
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:50 schreef NailQueen het volgende:
Is er nog een regel dat de winnaar niet perse naar ESF hoeft?
Ja ze zeiden dat de artiest die wint zelf mag bepalen of die naar Malmo wil gaan.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:51:24 #172
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212667123

Dit was voor mij beter in deze stijl. Ik ben niet overtuigd.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:51:40 #173
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212667132
Nummer dat nu komt is mijn favoriet hier
pi_212667160
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja ze zeiden dat de artiest die wint zelf mag bepalen of die naar Malmo wil gaan.
Maar zowel Hera Bjrk als Bashar heeft aangegeven naar het songfestival te gaan!
pi_212667209
Dan liever dit poppetje
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 21:55:08 #176
288245 crew  Moira
pi_212667220
Ja vind deze ook wel pakkender dan de vorige :Y
Fuck the EBU.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:55:41 #177
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212667233
Good energy
Good energy
Good energy
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zaterdag 2 maart 2024 @ 21:55:41 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212667234
Ah Servie gaat ook verder nu
pi_212667249
Nog steeds een niemandalletje, maar dit is ook ok. Ik denk inderdaad dat ik ook liever deze heb.
pi_212667251
Ik vind hier niets aan :N
pi_212667261
Er is nu iets moois in Servie
pi_212667269
Bashar Murad
Anita
Hera Bjrk
Vb
Sigga zk

Bashar kan de semi-final overleven. de rest gaat dat niet doen.
pi_212667276
IJsland
Heel erg goed

Erg goed

Goed

Redelijk
Hera Bjrk – "Scared of Heights"

Matig
Vb – "Bmynd"
Anita – "Downfall"

Slecht
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 21:59:38 #184
288245 crew  Moira
pi_212667355
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:57 schreef Sableheart het volgende:
Goed
De rest niet meegekregen maar eens met dit label en deze volgorde :Y
Fuck the EBU.
pi_212667684
Ze doen er wel alles aan om Bashar te laten winnen. ;(
Hij wordt trouwens de Lady Gaga van Palestina genoemd?
pi_212667771
Wat zouden ze in Palestina van Bashar vinden? Hij is niet echt een typische Palestijn :X
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 22:16:36 #187
288245 crew  Moira
pi_212667826
Dadi _O_
Fuck the EBU.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 22:16:51 #188
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212667835
Net even de recap meegekregen, Ik zou ook voor Sigga zk gaan vandaag.
pi_212667886
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:14 schreef BillDauterive het volgende:
Wat zouden ze in Palestina van Bashar vinden? Hij is niet echt een typische Palestijn :X
Nee dat vond ik ook al zo vreemd vandaar mijn ? Maar ze lieten een foto met tekst zien waarin gezegd werd dat hij de Lady Gaga van Palestina was. Hij reageerde daar ook niet echt op. Dus misschien vond hij het zelf ook niet geslaagd.
pi_212668050
Op Betfair gaat het aardig los momenteel. Het lijkt een kwestie van tijd voordat IJsland nummer 1 is.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 22:27:20 #191
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212668107
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:24 schreef Fred_B het volgende:
Op Betfair gaat het aardig los momenteel. Het lijkt een kwestie van tijd voordat IJsland nummer 1 is.
Vraag mij alleen nog af om de jury in IJsland ook meegaat en of dat Hera een soort anti stem gaat worden...
pi_212668175
Hera en Bashar in de Superfinale
pi_212668199
De favoriet van Isral tegen de favoriet van Palestina. Wat kan er nog misgaan.
pi_212668276
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:24 schreef Fred_B het volgende:
Dat kan er ook nog wel bij. :')
  zaterdag 2 maart 2024 @ 22:46:13 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212668468
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:34 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat kan er ook nog wel bij. :')
Geen zin in een winnaar of al topfavoriet vanwege een nationaliteit. Stefania was tenminste top 5 materiaal. Maar dit is dat niet, met alle respect voor Bashar.
pi_212668557
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Geen zin in een winnaar of al topfavoriet vanwege een nationaliteit. Stefania was tenminste top 5 materiaal. Maar dit is dat niet, met alle respect voor Bashar.
Hoe kan het eigenlijk dat Bashar meedoet in deze voorronde? Of kunnen artiesten buiten IJsland ook gewoon meedoen?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 22:52:32 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212668614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:50 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Hoe kan het eigenlijk dat Bashar meedoet in deze voorronde? Of kunnen artiesten buiten IJsland ook gewoon meedoen?
Jongens van Hatari zijn de songwriters van het nummer, maar weet niet of ze op die manier andere artiesten met IJslandse songwriters ook zo makkelijk hadden binnengehaald eigenlijk. :@
pi_212668625
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:50 schreef NailQueen het volgende:

[..]
De enige eis die de IJslandse omroep stelt, is volgens mij dat het liedje in de halve finale in het IJslands gezongen moet worden.

En het ESF heeft al veel langer buitenlandse inzendingen toegestaan.
pi_212668726
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Nope.. maar als hij ook op 1 bij de bookmakers terecht komt gaat dit natuurlijk overal gedeeld worden en wordt het pas echt een ding.
pi_212668738
Ik val er net in. Is dit een inzending?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 22:59:40 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212668745
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:58 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nope.. maar als hij ook op 1 bij de bookmakers terecht komt gaat dit natuurlijk overal gedeeld worden en wordt het pas echt een ding.
Ja, als ze echt miljoenen mensen online wakker maken, in dat linkje wat jij eerder deelde, had niemand het uberhaupt over het nummer of Bashar zelf
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:00:01 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212668751
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 22:59 schreef Fascination het volgende:
Ik val er net in. Is dit een inzending?
Dit is de dame van vorig jaar met een interval.
pi_212668759
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is de dame van vorig jaar met een interval.
Oh jammer, vond dit wel gaaf.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:07:06 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212668866
Uitslag
pi_212668868
Hup winnaar!
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:07:25 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212668872
Hera wint
pi_212668880
_O- _O- _O-
pi_212668882
Ja!! Hera Bjrk!! :D Niet het beste liedje, maar wel fijn dat een echt liedje wint ipv alleen een politieke boodschap.
pi_212668883
opmerkelijke keuze.
pi_212668890
Ijsland zal gaan kelderen bij de bookies dus, wel fijn dat het niet over politiek zal gaan
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 23:08:20 #211
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_212668892
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:07 schreef Momo het volgende:
Hera wint
Nou gelukkig maar.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_212668893
Hmm, saai nummer.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:08:53 #213
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:09:25 #214
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212668921
Vind er niet veel aan, maar ben wel blij :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 23:09:27 #215
288245 crew  Moira
pi_212668922
Haha wtf IJsland
Fuck the EBU.
pi_212668936
Oh thank god _O- _O-
pi_212668950
NEE JOH
pi_212668957
Wat een gedateerd flutnummer trouwens :')
pi_212668969
Toch nog een terugkerende artiest :P
pi_212668975
Maar goed, geen politieke inzending maakt het ESF voor ons een stuk leuker om te kijken.

En de Benelux schuift collectief een plekje omhoog.
pi_212668981
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:11 schreef NailQueen het volgende:
Toch nog een terugkerende artiest :P
Wat fijn! Dat maakt het toch net iets leuker :D
pi_212668989
Dit is beter dan die politieke inzending
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 23:12:37 #223
288245 crew  Moira
pi_212668990
Maar had dan die Into the Atmosphere gestuurd _O-
Fuck the EBU.
pi_212668999
Donderen ze in odds al naar beneden? :9
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 23:13:34 #225
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_212669008
Hera heeft iig wel een fijne stem. Da's nog iets!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_212669012
Het liedje is wel erg 2000 :P
pi_212669020
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:13 schreef NailQueen het volgende:
dat begint, ja.
pi_212669021
Ijsland gaat van 4 naar 25 zakken zo lol
  PR en moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 23:14:37 #229
288245 crew  Moira
pi_212669027
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:14 schreef Sableheart het volgende:

[..]
dat begint, ja.
_O-
Fuck the EBU.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:15:13 #230
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212669035
Hera is terug *O*

Geen politiek gedoe vanuit IJsland *O*

Maar randje kwalifier voor de finale.
pi_212669039
Heerlijk die vrije val in de odds :9
pi_212669050
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:13 schreef NailQueen het volgende:
De exchange (waar gokkers voor en tegen kunnen inzetten) reageert zoals gebruikelijk het snelst, daar kan je nu 100 euro winnen als je er 1tje inzet en IJsland daadwerkelijk wint.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:17:01 #233
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212669058
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:16 schreef Sableheart het volgende:

[..]
De exchange (waar gokkers voor en tegen kunnen inzetten) reageert zoals gebruikelijk het snelst, daar kan je nu 100 euro winnen als je er 1tje inzet en IJsland daadwerkelijk wint.

Die 100 daar idd!
pi_212669070
IJsland handelde net even op 900, daarmee zouden ze 34e staan ofzo :')

Maar goed, er zullen vast mensen zijn geweest die dit wel hadden verwacht, en die winst willen nemen, dus het zal wel ergens rond de 4-500 worden, voordat het rustig richting 1000 gaat.
  ESF Reporter zaterdag 2 maart 2024 @ 23:20:01 #235
87554 Cee
Welluk?
pi_212669097
Ik las op Twitter dat iemand het op Embers (UK 2021) vindt lijken en nu kan ik het niet meer niet-horen. _O-
pi_212669105
Heeft Hera JA zegt tegen Malmo?
pi_212669129
Van alle terugkerende artiesten in de nationale finales had ik Hera toch het minst zien aankomen voor de winst :@

Maar ik gun het haar wel hoor
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:23:46 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212669143
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:20 schreef NailQueen het volgende:
Heeft Hera JA zegt tegen Malmo?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 21:52 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Maar zowel Hera Bjrk als Bashar heeft aangegeven naar het songfestival te gaan!
pi_212669151
Kun je wel weer zien hoe commentaar op internet vertekent, leek alsof heel IJsland compleet voor Bashar wilde gaan. :')
pi_212669194
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:24 schreef Em31 het volgende:
Kun je wel weer zien hoe commentaar op internet vertekent, leek alsof heel IJsland compleet voor Bashar wilde gaan. :')
Nou ja, dit ruikt ook nogal naar proteststemmen. Want het winnende liedje is natuurlijk een inzending van niets. Dus wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat het (ook voor IJslanders zelf) lastig te voorzien was.
pi_212669211
Hera? :o

Gezellig eurovisie nummer. Vind haar een leuk mens en ze is live erg goed. Finale gun ik d'r wel, maar vrees dat het lied te uitgekauwd klinkt voor de kijkers.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:28:26 #242
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212669223
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, dit ruikt ook nogal naar proteststemmen. Want het winnende liedje is natuurlijk een inzending van niets. Dus wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat het (ook voor IJslanders zelf) lastig te voorzien was.
Ben benieuwd naar de details van het resultaat.
pi_212669227
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:12 schreef Moira het volgende:
Maar had dan die Into the Atmosphere gestuurd _O-
Liever de IJslandse versie. Go Tiffany ;( *O*
pi_212669232
Was er ook een jury of was het 100% televote?
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:30:53 #245
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212669267
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:28 schreef NailQueen het volgende:
Was er ook een jury of was het 100% televote?
50% international jury
50% public voting

Superfinale : Public voting combined with the votes from the first round
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 23:33:49 #246
375570 crew  Cyan9
pi_212669314
Ik vind het nummer echt helemaal niks, maar toch ben ik er blij mee. :D

Ondertussen zet ik deze nog een keertje op:
pi_212669348
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:20 schreef Cee het volgende:
Ik las op Twitter dat iemand het op Embers (UK 2021) vindt lijken en nu kan ik het niet meer niet-horen. _O-
In sommige stukken hoor ik dit liedje erin

Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 maart 2024 @ 23:42:40 #248
163650 Greys
pi_212669419
Woops

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212669420
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:36 schreef NailQueen het volgende:

[..]
In sommige stukken hoor ik dit liedje erin

Dat was destijds een van mijn favorieten :@
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:44:26 #250
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212669447
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:42 schreef Greys het volgende:
Woops

[ x ]
WHUT.
Gaan ze eerst kijken wat de bookies doen :o
George Michael
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:46:17 #251
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212669473
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:44 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
WHUT.
Gaan ze eerst kijken wat de bookies doen :o
Ze kunnen denk ik niet tegen Hera zeggen dat ze haar plaats moet afstaan aan iemand anders.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:48:38 #252
478909 molloot200
alles muziek.
pi_212669506
quote:

[..]
Had dan een beter anti-stemmen liedje gekozen :') Dit is oprecht de meest matige keuze uit de hele finale (misschien zelfs hele voorronde).
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 maart 2024 @ 23:49:13 #253
163650 Greys
pi_212669509
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze kunnen denk ik niet tegen Hera zeggen dat ze haar plaats moet afstaan aan iemand anders.
Nee dat lijkt me ook.

Maar Eurovision site zegt idd:

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212669512
quote:

[..]
Ja maar ik had eerlijk gezegd gedacht dat dat ook niet ging lukken
pi_212669528
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Nee dat lijkt me ook.

[ afbeelding ]
Als ze nu alsnog onze Palestijnse vriend sturen is het natuurlijk overduidelijk een politieke keuze van de omroep zelf, dus dan vind ik dat de EBU wel in actie mag komen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 maart 2024 @ 23:52:00 #256
163650 Greys
pi_212669542
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Als ze nu alsnog onze Palestijnse vriend sturen is het natuurlijk overduidelijk een politieke keuze van de omroep zelf, dus dan vind ik dat de EBU wel in actie mag komen.
Helemaal eens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 maart 2024 @ 23:52:17 #257
163650 Greys
pi_212669544
Wel gieren om de tweets.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:54:33 #258
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212669573
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Nee dat lijkt me ook.

[ afbeelding ]
Ze zijn van 150 naar 60 gegaan bij Betfair |:)
George Michael
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:55:05 #259
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212669581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zou een zaak aanspannen als ik haar was.
George Michael
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:57:09 #260
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212669602
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:55 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik zou een zaak aanspannen als ik haar was.
In dat geval ja, maar eerst even afwachten.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 23:58:17 #261
478909 molloot200
alles muziek.
pi_212669621
Wel fijn dat ik een keer een nieuwe laatste plek heb. Dat is sinds Albani niet meer gebeurd :P
pi_212669649
Komt het niet omdat ze eerst een tijd hebben gezegd dat ze niet mee wilden doen? Zou wel heel raar zijn als de reden is dat ze nog even van artiest gaan wisselen.
pi_212669684
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:58 schreef molloot200 het volgende:
Wel fijn dat ik een keer een nieuwe laatste plek heb. Dat is sinds Albani niet meer gebeurd :P
Hoe kan je Hera Bjrk laatste zetten? Schaam je Molloot, schaam je!
pi_212669700
De bookmakers zijn trouwens dit jaar wat betreft de nationale finales bijna niet te vertrouwen :D maar dat maakt het eigenlijk wel mooi.
pi_212669709
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 00:04 schreef Em31 het volgende:
De bookmakers zijn trouwens dit jaar wat betreft de nationale finales bijna niet te vertrouwen :D maar dat maakt het eigenlijk wel mooi.
Ja, een beetje onvoorspelbaar is vaak wel goed :) Maar moeten we dan wel juichen dat Joost Klein steeds een plekje opschuift bij de bookies?
pi_212669739
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 00:05 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ja, een beetje onvoorspelbaar is vaak wel goed :) Maar moeten we dan wel juichen dat Joost Klein steeds een plekje opschuift bij de bookies?
Er valt tegenwoordig niet veel te juichen Billie, dus we moeten elke kans pakken!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 maart 2024 @ 00:08:57 #267
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_212669749
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 00:00 schreef Em31 het volgende:
Komt het niet omdat ze eerst een tijd hebben gezegd dat ze niet mee wilden doen? Zou wel heel raar zijn als de reden is dat ze nog even van artiest gaan wisselen.
Volgens mij wel zoiets dat het al dan niet deelnemen in overleg met de winnende artiest zou gebeuren. Zodoende moet er vermoedelijk eerst formeel gezien zo'n gesprek plaatsvinden. Misschien is het bovendien gewoon een standaard stap in het proces, waar nu echter opeens veel aandacht voor is doordat het allemaal iets controversiler is.
  zondag 3 maart 2024 @ 00:33:21 #268
478909 molloot200
alles muziek.
pi_212670038
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 00:02 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Hoe kan je Hera Bjrk laatste zetten? Schaam je Molloot, schaam je!
Ik kan het niet op zetten zonder te cringen en het bijna te vergelijken met de oubolligheid van De Toppers met Shine sorry :@
pi_212670209
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:48 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Had dan een beter anti-stemmen liedje gekozen :') Dit is oprecht de meest matige keuze uit de hele finale (misschien zelfs hele voorronde).
Aiko - Pedestal komt op een goede 2de plek.
pi_212670265
Zo blij dat we geen politiek gekut krijgen vanuit IJsland dit jaar
pi_212671271
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 00:04 schreef Em31 het volgende:
De bookmakers zijn geen voorspellers, h. :P
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 maart 2024 @ 09:10:29 #272
163650 Greys
pi_212671522
Waarom staat IJsland nog steeds 4e bij de bookies }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 03-03-2024 09:16:57 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212671571
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 08:45 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Ja dat snap ik :+ maar we hebben vaak genoeg gehad dat alles van te voren zowat klopte en dat maakt het allemaal toch wat minder leuk.
  zondag 3 maart 2024 @ 09:46:36 #274
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212671922
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 09:10 schreef Greys het volgende:
Waarom staat IJsland nog steeds 4e bij de bookies }:|
Hierdoor.
George Michael
  zondag 3 maart 2024 @ 09:48:37 #275
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212671946

[ Bericht 69% gewijzigd door GeorgeM op 03-03-2024 09:50:31 ]
George Michael
  zondag 3 maart 2024 @ 09:50:43 #276
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212671966
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 08:45 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Voor de finale van het esf zelf hebben ze de laatste jaren de winnaar goed voorspeld.
Daardoor vind ik het echt een stuk minder leuk geworden.
George Michael
  zondag 3 maart 2024 @ 09:52:21 #277
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212671982
Nu wel een plekje gezakt.
George Michael
  zondag 3 maart 2024 @ 10:57:14 #278
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212672806
Nu weer groen en op 50 bij Betfair |:)
George Michael
  zondag 3 maart 2024 @ 12:36:16 #279
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212674129
Wat betekent dat lichtblauwe vakje bij IJsland bij Bet Fred @Fred_B?
Of iemand anders die het weet?
George Michael
  zondag 3 maart 2024 @ 12:38:41 #280
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212674168
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:36 schreef GeorgeM het volgende:
Wat betekent dat lichtblauwe vakje bij IJsland bij Bet Fred @:Fred_B?
Of iemand anders die het weet?
Laagste odd, dus favoriet om te winnen, maar BetFred heeft sinds gisteren niet meer geupdated (kun je onderaan zien).
pi_212675507
het is niet slecht, maar daar is alles mee gezegd. Het is generiek, brengt geen energie over, en er zijn andere popliedjes in het veld die beter zijn. Dit zou volgens mij in de halve finale moeten blijven hangen.
pi_212676168
twitter

_O-
pi_212679172
Eigenlijk niet heel veel mis mee, maar het is zo ontzettend saaiig mellow anno 2002. Prettig om te horen, maar oh zo snel weer vergeten. Vrees dat dit de halve finale niet gaat overleven
  zondag 3 maart 2024 @ 22:33:23 #284
478909 molloot200
alles muziek.
pi_212683226
twitter

Nou, zie het hele draadje :)
  Moderator maandag 4 maart 2024 @ 11:16:39 #285
375570 crew  Cyan9
pi_212686743
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 22:33 schreef molloot200 het volgende:
[ x ]

Nou, zie het hele draadje :)
Gezien de naam van het account neem ik dit toch met een paar korrels zout.
pi_212687110
De IJslandse omroep heeft al gezegd dat het niets uit had gemaakt, maar goed wie een complot wil zien, ziet dat toch wel.
pi_212687223
Helemaal vergeten, Maar Bushar dus niet gewonnen :o. Scheelt in ieder geval een deel van het gedoe, nu nog kijken wat Israel er van gaat maken.
  maandag 4 maart 2024 @ 12:00:51 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212687325
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:47 schreef Em31 het volgende:
De IJslandse omroep heeft al gezegd dat het niets uit had gemaakt, maar goed wie een complot wil zien, ziet dat toch wel.
Ja dat zou kunnen hinten naar dat de jury Hera veel beter heeft gerankt want ook de superfinale was inclusief jury.
Ik zie nu op twitter fans los gaan over zionist complotten, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat juryleden en andere IJslanders het misschien ook niet zo leuk vonden dat hun land een spreekbuis zou worden voor Palestina. Dat kan natuurlijk zelfs als je sympathie hebt voor de Palestijnse zaak. Problemen met televote hebben we natuurlijk vaker gehad in landen. Is lastig te zeggen uit enkel een paar filmpjes of er inderdaad een probleem was met het nummer van Bashar specifiek.

Jammer dat door dit soort zaken de nummers zelf op de tweede plaats worden gezet in de wedstrijd.
pi_212687511
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja dat zou kunnen hinten naar dat de jury Hera veel beter heeft gerankt want ook de superfinale was inclusief jury.
Ik zie nu op twitter fans los gaan over zionist complotten, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat juryleden en andere IJslanders het misschien ook niet zo leuk vonden dat hun land een spreekbuis zou worden voor Palestina. Dat kan natuurlijk zelfs als je sympathie hebt voor de Palestijnse zaak. Problemen met televote hebben we natuurlijk vaker gehad in landen. Is lastig te zeggen uit enkel een paar filmpjes of er inderdaad een probleem was met het nummer van Bashar specifiek.

Jammer dat door dit soort zaken de nummers zelf op de tweede plaats worden gezet in de wedstrijd.
Ja dat een deel van IJsland dat niet zag zitten is toch ook best te begrijpen. Want de focus lag daar echt vl op, zou dat zelf bijvoorbeeld ook niet prettig hebben gevonden als Nederland dat had gedaan.
pi_212687547
Wat zo opvallend is dat bij de odds bij elke bekende inzending zo'n pijltje staat. Dan kun je het nummer beluisteren maar bij IJsland kun je dat niet. Gaan ze toch een andere keuze maken? Of zie ik nu spoken? :)
  maandag 4 maart 2024 @ 12:17:14 #291
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_212687571
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:15 schreef summer52 het volgende:
Wat zo opvallend is dat bij de odds bij elke bekende inzending zo'n pijltje staat. Dan kun je het nummer beluisteren maar bij IJsland kun je dat niet. Gaan ze toch een andere keuze maken? Of zie ik nu spoken? :)
Denk dat het komt doordat het nog niet officieel bevestigd is?
George Michael
pi_212687695
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:17 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Denk dat het komt doordat het nog niet officieel bevestigd is?
Nog steeds niet? Ik hoop niet dat ze na het bekijken vann de odds ineens een switch maken en toch kiezen voor Bashar.
  Moderator maandag 4 maart 2024 @ 12:30:38 #293
375570 crew  Cyan9
pi_212687744
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:26 schreef summer52 het volgende:

[..]
Nog steeds niet? Ik hoop niet dat ze na het bekijken vann de odds ineens een switch maken en toch kiezen voor Bashar.
Ik denk niet dat zo'n move de RUV veel goeds gaat doen.
pi_212687884
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:30 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat zo'n move de RUV veel goeds gaat doen.
Ik denk het ook niet. Maar die bevestiging dat Hera toch naar Malm gaat laat wel lang op zich wachten.
pi_212690757
twitter

Bashar won de show dus comfortabel bij zowel jury als televoting. Maar van de omroep moest het allemaal sPaNnEnDeR (en meer inkomsten genererend) zijn, en kregen we een superfinale. Waar vervolgens alle tegenstemmers zich verenigden in n alternatief lied, waardoor dat kon winnen. Hoewel dat hier nu voor het ESF leuk uitkomt, is dit natuurlijk een zeldzaam onnozel systeem om een geschikt liedje voor een veld van 26 te kiezen.
  maandag 4 maart 2024 @ 18:19:45 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212691898
Nou dan kondig Hera maar officieel aan. Ze kunnen nu niet ineens zeggen dat ze de superfinale niet mee laten tellen lijkt mij.
pi_212692427
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:01 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Bashar won de show dus comfortabel bij zowel jury als televoting. Maar van de omroep moest het allemaal sPaNnEnDeR (en meer inkomsten genererend) zijn, en kregen we een superfinale. Waar vervolgens alle tegenstemmers zich verenigden in n alternatief lied, waardoor dat kon winnen. Hoewel dat hier nu voor het ESF leuk uitkomt, is dit natuurlijk een zeldzaam onnozel systeem om een geschikt liedje voor een veld van 26 te kiezen.
pi_212693614
Haar eerdere inzending blijft wel een verdomd lekker nummertje hoor O+ _O_

maandag 4 maart 2024 @ 20:26:33 #299
478909 molloot200
alles muziek.
pi_212694163
Tis wel echt op het nippertje hoor. Ja geen idee, ze kunnen die cijfers wel mooi laten zien, maar I don’t buy it :P
pi_212695980
Dat klinkt inderdaad wel als een logische verklaring. De rest was gewoon niet echt goed, maar IJsland is iha nogal nationalistisch waar het de taal en kunst en cultuur betreft. Dus als er in een superfinale keuze is tussen 1 niet-IJslandse inzending waarbij de nadruk heel erg op de politiek ligt, en 1 "normale" IJslandse inzending, dan zie je dat de stemmen die eerst verdeeld waren, bij 1 artiest samenkomen.

Het systeem van een superfinale is zo gek niet, als je het publiek expliciet de mogelijkheid wil geven om tegen een specifieke inzending te stemmen.
pi_212725330
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:44 schreef summer52 het volgende:

[..]
Ik denk het ook niet. Maar die bevestiging dat Hera toch naar Malm gaat laat wel lang op zich wachten.
We zijn ondertussen een paar dagen verder en het is nog steeds wachten op de officile bevestiging :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')