https://www.lidl.nl/p/sil(...)rmtedeken/p100368355quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:29 schreef Cathmar het volgende:
Morgen kijk ik verder voor een mooie warme deken voor mijn moeder
Dank voor de tips. Zal ook de winkel beschikbaarheid van Hema eens bekijken. Hier in de buurt niets, maar wellicht bij familie
Dat is ook maar een aanname. Lijkt me sterk dat iedereen dat gaat doen. Misschien dat mensen zich door dit besluit beter gaan informeren over wat een hamster echt nodig heeft voor ze er een aanschaffen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Door alle mensen die geen nieuwe dwerghamster mogen en een Syr in de bak gaan doen die ze al hebben, met de huisjes die ze al hebben.
die ziet er wel heel dunnig uit.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
https://www.lidl.nl/p/sil(...)rmtedeken/p100368355
Deze kon ik laatst niet vinden, maar ze hebben hem weer.
130 bij 180! Kan ook om je heen
Ik heb er hier 2 liggen en die bevallen zo goed, dat ik net een derde heb besteld ¯\_(ツ)_/¯quote:
Dat is een aanname die gebaseerd is op ervaringenquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:47 schreef trui het volgende:
[..]
Dat is ook maar een aanname. Lijkt me sterk dat iedereen dat gaat doen. Misschien dat mensen zich door dit besluit beter gaan informeren over wat een hamster echt nodig heeft voor ze er een aanschaffen.
Het punt is dus dat de lijst niet over dit soort omstandigheden gaat. Want anders zou er dus niets meer op staan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:56 schreef trui het volgende:
Dus verder gaan met kennis verspreiden, en deze soort anders ook maar van de lijst laten halen.
In elk geval geen reden om maar niks te doen lijkt me.
Die heeft puber ook. Heeft hem over hem heen gedrapeerd als hij bij zijn bureau zit (die kamer wordt echt koud als het buiten onder nul blijft)quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:45 schreef -Spring het volgende:
Ik heb met kerst deze gekocht en die is fantastisch ♡
https://www.bol.com/nl/nl(...)00000124089427/?s2a=
quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:21 schreef amaranta het volgende:
Jongens, is die Apocalypse er ondertussen al?
Wat fijn. Hier totaal andersom. Ze zijn niet naar buiten te krijgenquote:Op donderdag 18 januari 2024 09:18 schreef exode het volgende:
Onze kinderen zijn met dit weer echt amper binnen te krijgen. Het heeft gisteren niet gesneeuwd maar ze hebben zich gisteren uren vermaakt in de tuin met de bevroren sneeuw van dinsdag. Hamers, schroevendraaiers van alles werd er gebruikt om ijsbeelden te maken![]()
Ook doen ze zelf allerlei proefjes met water en dat laten bevriezen met poppetjes erin etc.
B roept al jaren dat ie een hekel aan de zomer heeft en echt van de winter houdt. Dat blijkt ook nu weer. Hij vindt dit heerlijk, hij staat vroeg op, is energiek en blijNa maanden niet goed in zijn vel zitten, is dit zo fijn.
Er is mij door mijn schoonouders ook verteld dat dat moet, je eigen stoep schoonvegen. (Bij mijn ouderlijk huis lag de stoep, wat niet eens een officiële stoep was, aan de overkant van de weg, dus van thuis uit nooit meegekregen). Dat je anders aansprakelijk bent als er mensen uitglijden op je stoep. Maar ik denk dat ik er vorig jaar of twee jaar terug ofzo achter kwam, dat dat al sinds 2007 niet meer het geval is. En toevallig gisteren zag ik er weer een artikel over oppoppen ergens.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:32 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb prul met de slee naar school gebracht vanochtend :-D En mensen die hun stoep sneeuwvrij maken vervloekt (terwijl dat geen zin heeft, want 90% van de mensen doet het niet, op de straat ligt een pak van 10 cm en ook 'vrijgemaakte' stoep is glad doordat het nog steeds vriest...)
WA. De PDF is 'foolproof' gemaakt. Na 1 handtekening gaat 'ie op slot ofzo. Afijn, het is nu gelukt hoor.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:28 schreef exode het volgende:
We hebben geen stoep, ja officieel wel, maar die is in gebruik als parkeerplek.
Zaterdag gaan de winterbanden onder onze auto, wel handig zo na de vorstperiodeWe dachten er dus allang over na maar voor Voorjaarsvakantie naar Denemarken 'moeten' we ze hebben. We zijn allang blij dat onze garage ons er tussen heeft gepropt want eigenlijk hadden ze pas in maart plek voor niet spoed dingen.
Voordeel van dat verloofde momenteel niet werkt, de auto staat 99% van de tijd voor de deur.
Vanochtend op de fiets 0 gladde wegstukken of whatever tegengekomen. Zelfs onze eigen straat was absoluut niet glad, terwijl er in onze straat nooit gestrooid wordt.
Maaruh, hoezo mag je de pdf niet aanpassen Quoi? Wat is dat voor onzin. Is het je WA verzekering? Of je AVP?
De volgende keer (hoop het niet) kan je dat makkelijk ontwijken hoor, ik moet best vaak beveiligde PDFjes bewerken. Stuur dan maar een DM.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:57 schreef Quoi het volgende:
[..]
WA. De PDF is 'foolproof' gemaakt. Na 1 handtekening gaat 'ie op slot ofzo. Afijn, het is nu gelukt hoor.
Zijn die winterbanden alleen in sommige maanden verplicht in Denemarken trouwens? Wat hebben jullie een fijn vooruitzicht
Heerlijk, Lalandia.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:59 schreef exode het volgende:
[..]
De volgende keer (hoop het niet) kan je dat makkelijk ontwijken hoor, ik moet best vaak beveiligde PDFjes bewerken. Stuur dan maar een DM.
In Denemarken zijn volgens mij dezelfde regels als in Nederland, maar we gaan door Duitsland uiteraard en daar ga ik niet in februari zonder winterbanden rijden.
We zouden eigenlijk naar Disneyland gaan, Lalandia vorige week geboekt en Disneyland geannuleerd. Dus we zijn rijkelijk laat met regelen.
Ah dat is naar! Komt dat echt door de chemo en alles daar omheen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:02 schreef Quoi het volgende:
[..]
Heerlijk, Lalandia.
Ik ben doorgaans ook zo handig met PDFs, maar er ging ook van alles mis. En ik ben er even pijnlijk achtergekomen dat mijn hoofd één grote elektrisch geladen bloemkool is geworden. Teveel prikkels. Ik moet maar weer eens keuzes maken. Nog minder prikkels opzoeken... Terwijl ik er van origine juist dol op ben.
Yep, helaas. En tijdens alle behandelingen functioneer je maar voor een paar procent. Nu ik weer net doe alsof ik alles weer oppak, wordt duidelijk dat het nog wat nawerkt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:16 schreef exode het volgende:
[..]
Ah dat is naar! Komt dat echt door de chemo en alles daar omheen?
Ja LalandiaB wordt middenin de Voorjaarsvakantie 10 jaar. Zijn eerste reactie was dat hij naar Lalandia wilde. Wij vonden dat nogal een gedoe, zit je daar op rolafstand van Legoland wat dicht is en vrijwel alles is in Denemarken dicht in die week. En dan dus ook nog eens winterbanden regelen.
Dus het werd Disneyland, maar ja, dat is geen optie momenteel met die vrouw met wie ik ga trouwen.
Nu alsnogEn we gaan uiteraard naar Legohouse want die is wel open
Gezonde traktaties vond ik ook een drama. Dan maak je iets gezonds waarvan je denkt dat de meeste het lekker vinden en er een beetje leuk uit ziet, blijkt een groot deel het niet te lusten en wordt het weggegooid. Zo zonde.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:19 schreef Budabuddumbam het volgende:
Heel veel bruin brood is ook nog eens gewoon witbrood met een kleurtje![]()
En mijn motto is dat een gezond eetpatroon ook bestaat uit ongezond eten.
Dat is bijvoorbeeld ook waarom we gewoon een patatdag hebben
Maar als mijn zoon naar school een broodje jam of speculoos wil dan vind ik dat toch echt aan mij.
Ik snap wel dat ze snickers en chips etc niet kunnen waarderen maar brood zou gewoon oke moeten zijn.
Bovendien is kaas en goede vleeswaren echt enorm duur een pot jam of chocopasta kom je veel verder mee als je het financieel niet makkelijk hebt.
Ik vind gezonde traktaties ook echt heel stomDaar was ik echt alleen het eerste jaar voorstander van.
We kijken nog of we een rondleiding door Lego House gaan boeken en sowieso weer lunchen bij Mini Chef, Lego hotel is wel open, dus ook even kijken of we daar gaan dineren.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Yep, helaas. En tijdens alle behandelingen functioneer je maar voor een paar procent. Nu ik weer net doe alsof ik alles weer oppak, wordt duidelijk dat het nog wat nawerkt.
Legohouse is geweldig <3 En Denemarken natuurlijk ook. Wij hebben een hele leuke route gekozen vanaf daar naar huis, via wat eilandjes enzo. Laat maar weten als je iets wil weten. Maar volgens mij kennen jullie het daar zelf best goed.
Hoe is het met verloofde nu overigens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens, daarin valt nog een wereld te winnen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb ook moeite met lunchregels enzo. Onze bso is daarin ook een beetje te rechtlijnig. Alles met chocolade is verboden. Parelkandijkoek? Geen probleem. Van die crackertjes met een shitload zout? Prima! Oreokoekjes: top! Maar een kerstkoekje met een streepje chocolade erop is verboden. Ik blijf dat idioot beleid vinden, maar goed... heb hier weinig of eigenlijk niks te kiezen qua bso, dus ik doe het er maar mee.
School is gelukkig wel flexibeler. Prul krijgt nog weleens voor het groente/fruit-moment een hardgekookt eitje mee, omdat ze groente en fruit echt lastig vindt en het mij niet altijd lukt om op voorhand in mijn glazen bol te kijken wat ze deze week ineens wel en niet gaat willen eten. Juf vindt het prima, als ik 'm maar thuis al pel. Ook boterhammen met hagelslag enzo zijn prima.
Ik vind vooral dat veel mensen een heel raar beeld hebben van wat gezond is (veel zuivel, hartig bewerkt broodbeleg, kaas, smeerkaas, light pindakaas, 'magere' rookworst, bruin brood...) en ongezond is (fruitspread zonder toegevoegde suiker bijvoorbeeld). En als je dan op basis daarvan regels gaat maken, sla je wmb de plank behoorlijk mis. Bovendien geloof ik niet zo in verboden etenswaren. Alles wat je verbiedt, wordt alleen maar interessanter. Ik leerde mezelf een jaar of tien geleden dat ik alles mag eten wat ik wil, maar dat ik wel even kan nadenken of ik alles wil eten wat ik mag. Ik eet alles (behalve melkproducten vanwege ziek worden), sommige dingen de hele dag door, anderen met mate. En dat wil ik mijn kinderen ook leren. Als school dan spastisch gaat door over een boterham met chocopasta en liever een plak kaas ziet, word ik daar heel verdrietig en een tikje opstandig van.
Bij ons stond begin dit schooljaar een algemeen bericht in de app om boter te gebruiken en niet teveel hagelslag zodat alles op het broodje blijft. Dat snap ik vanuit praktisch oogpunt dan wel weer.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:39 schreef Tink89 het volgende:
Ook boterhammen met hagelslag enzo zijn prima.
Ouders hebben toch ook zelf een verantwoordelijkheid hier in.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:31 schreef hilliebillie het volgende:
Nou kwam ik net op Facebook een link naar dit artikel tegen. https://www.ed.nl/helmond(...)bD0Jeg4vBe7oVbazujYY
Ik vind het wel weer ver gaan dat scholen zich gaan bemoeien met wat er op het brood zit of wat voor brood de kinderen mee krijgen.
Dus wanneer er jam of ander zoet beleg op het brood zit dat de ouders worden ingelicht of als de kinderen een keer een witte boterham of wit bolletje mee krijgen dat er dan meteen contact wordt gelegd.
Bij ons op de basisschool zijn de koeken en dergelijke al in de ban gedaan (al jaren) en traktaties zijn er ook al niet meer.
Hier heb ik ze nog niet over gehoord gelukkig.
Denk dat ik een heel ongelukkig kind krijg, in ieder geval een die weinig zou eten. Vleeswaren op brood houdt ze niet van. Kaas (en smeerkaas of zuivelspread) vind ze lekker, maar niet als dat de hele dag op haar brood gezeten heeft, al zou kaas misschien te doen zijn in de winter).
Volkoren brood krijgen ze hier meestal wel mee. Wel eens een uitzondering na het weekend als we nog witte bolletjes over hebben dat ze die een mee krijgen, omdat ze anders weggegooid moeten worden. Of laatst een keer, kwam ik er ‘s avonds achter dat er geen brood meer in de vriezer lag, en het enige brood dat ze bij de supermarkt nog hadden was witbrood. Tja dan dat maar een keer.
Oké ik hoorde van zoon ook wel eens verhalen dat een vriendje over gebleven stukken pizza en dergelijke mee naar school nam. (Maar ook als dat incidenteel is..)
Wel bijzondere regels van de bso. Ook aangezien in oreokoekjes best wat chocolade (cacao) verwerkt zit, dan voer je dus je eigen beleid ook niet goed door.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb ook moeite met lunchregels enzo. Onze bso is daarin ook een beetje te rechtlijnig. Alles met chocolade is verboden. Parelkandijkoek? Geen probleem. Van die crackertjes met een shitload zout? Prima! Oreokoekjes: top! Maar een kerstkoekje met een streepje chocolade erop is verboden. Ik blijf dat idioot beleid vinden, maar goed... heb hier weinig of eigenlijk niks te kiezen qua bso, dus ik doe het er maar mee.
Wtf?quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:31 schreef hilliebillie het volgende:
Nou kwam ik net op Facebook een link naar dit artikel tegen. https://www.ed.nl/helmond(...)bD0Jeg4vBe7oVbazujYY
Ik vind het wel weer ver gaan dat scholen zich gaan bemoeien met wat er op het brood zit of wat voor brood de kinderen mee krijgen.
Dus wanneer er jam of ander zoet beleg op het brood zit dat de ouders worden ingelicht of als de kinderen een keer een witte boterham of wit bolletje mee krijgen dat er dan meteen contact wordt gelegd.
Bij ons op de basisschool zijn de koeken en dergelijke al in de ban gedaan (al jaren) en traktaties zijn er ook al niet meer.
Hier heb ik ze nog niet over gehoord gelukkig.
Denk dat ik een heel ongelukkig kind krijg, in ieder geval een die weinig zou eten. Vleeswaren op brood houdt ze niet van. Kaas (en smeerkaas of zuivelspread) vind ze lekker, maar niet als dat de hele dag op haar brood gezeten heeft, al zou kaas misschien te doen zijn in de winter).
Volkoren brood krijgen ze hier meestal wel mee. Wel eens een uitzondering na het weekend als we nog witte bolletjes over hebben dat ze die een mee krijgen, omdat ze anders weggegooid moeten worden. Of laatst een keer, kwam ik er ‘s avonds achter dat er geen brood meer in de vriezer lag, en het enige brood dat ze bij de supermarkt nog hadden was witbrood. Tja dan dat maar een keer.
Oké ik hoorde van zoon ook wel eens verhalen dat een vriendje over gebleven stukken pizza en dergelijke mee naar school nam. (Maar ook als dat incidenteel is..)
Moet dit?quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Yep, helaas. En tijdens alle behandelingen functioneer je maar voor een paar procent. Nu ik weer net doe alsof ik alles weer oppak, wordt duidelijk dat het nog wat nawerkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Lunch vanuit school, ik snap waarom je dat een optie vindt. Maar wie bepaalt dan wat er op het menu staat? En hoeveel je kinderen eten, heb je daar dan nog zicht op? En wie betaalt dat?quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:58 schreef FlyingFish het volgende:
Wmb zijn er twee goede opties: bied lunch aan vanuit school, of bemoei je er niet mee. Vleeswaren/kaas zijn echt veel duurder dan een pot goedkope jam of pindakaas. Er zijn nu al voldoende kinderen die überhaupt geen lunch mee hebben…
Met Sinterklaas heb ik mijn kinderen 1 chocolade munt in hun broodtrommel meegegeven. Ik kreeg hem bij twee weer mee in de broodtrommel retour omdat ze dat niet mochten op school
Op ons kdv hadden de kinderen warme lunch (bso op woensdagmiddag nog steeds). Dat is ingevoerd toen ik in de ouderraad zat. Er waren best wat ouders op tegen, bang dat hun kind niet veel zou eten (want lust niks) of bang dat ze dan 's avonds geen trek meer zouden hebben. Maar na een half jaar was iedereen eigenlijk onverdeeld enthousiast. Zien eten doet eten, op een heel enkel geval na (en die kreeg dan alsnog een boterham). Ouders vonden het toch ook wel fijn dat de kinderen bij thuiskomst al groenten gegeten hadden, zodat ze het makkelijker los konden laten als de avondmaaltijd slecht(er) werd gegeten. Qua kosten viel het mee, maar middageten wordt natuurlijk meestal al gewoon door hen gefinancieerd. Dat is op school niet zo.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lunch vanuit school, ik snap waarom je dat een optie vindt. Maar wie bepaalt dan wat er op het menu staat? En hoeveel je kinderen eten, heb je daar dan nog zicht op? En wie betaalt dat?
Maar op het kdv snap ik het ook! Je staat met meerdere pm'ers op een groep. Bij ons is fruit (op een grote uitdeelschaal), brood (per kind een bordje, zelf oefenen met smeren e.d.) en 's middags warme groente of rauwkost op het kdv ook geregeld. Maar school zou er apart voor moeten (laten) cateren of er iemand voor in dienst moeten nemen + een keuken inrichten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Op ons kdv hadden de kinderen warme lunch (bso op woensdagmiddag nog steeds). Dat is ingevoerd toen ik in de ouderraad zat. Er waren best wat ouders op tegen, bang dat hun kind niet veel zou eten (want lust niks) of bang dat ze dan 's avonds geen trek meer zouden hebben. Maar na een half jaar was iedereen eigenlijk onverdeeld enthousiast. Zien eten doet eten, op een heel enkel geval na (en die kreeg dan alsnog een boterham). Ouders vonden het toch ook wel fijn dat de kinderen bij thuiskomst al groenten gegeten hadden, zodat ze het makkelijker los konden laten als de avondmaaltijd slecht(er) werd gegeten. Qua kosten viel het mee, maar middageten wordt natuurlijk meestal al gewoon door hen gefinancieerd. Dat is op school niet zo.
quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Moet dit?Qua werk was het best een heerlijk rustige periode, bedoel ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Helemaal eens. En schunnig dat die munt weer terugkwam. Ik zou 'm de volgende dag er weer in doen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:58 schreef FlyingFish het volgende:
Wmb zijn er twee goede opties: bied lunch aan vanuit school, of bemoei je er niet mee. Vleeswaren/kaas zijn echt veel duurder dan een pot goedkope jam of pindakaas. Er zijn nu al voldoende kinderen die überhaupt geen lunch mee hebben…
Met Sinterklaas heb ik mijn kinderen 1 chocolade munt in hun broodtrommel meegegeven. Ik kreeg hem bij twee weer mee in de broodtrommel retour omdat ze dat niet mochten op school
Praktisch zie ik idd wat haken en ogen, maar dat was er ook toen alle scholen opeens BSO moesten aanbieden, en eigenlijk ook kdv. Dat is even omschakelen maar komt wel goed.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar op het kdv snap ik het ook! Je staat met meerdere pm'ers op een groep. Bij ons is fruit (op een grote uitdeelschaal), brood (per kind een bordje, zelf oefenen met smeren e.d.) en 's middags warme groente of rauwkost op het kdv ook geregeld. Maar school zou er apart voor moeten (laten) cateren of er iemand voor in dienst moeten nemen + een keuken inrichten.
Een broodlunch aanbieden zou ik een stuk haalbaarder vinden, eventueel aangevuld met bijv. een gekookt eitje of rauwkost ofzo. Maar warme lunch op school klinkt voor mij heel ingewikkeld.
Hahaha, wat een heerlijk kind die B van julliequote:Op donderdag 18 januari 2024 15:18 schreef exode het volgende:
B vreet op Scouting kamp alles, echt alles. Ook in tijden dat thuis alles vies was.
Dus dat samen eten, ik zie daar wel voordelen van in.
B en Juul drinken het allerliefste water, dat is wel echt geluk hebben. Nou heeft B sinds een paar maanden een Air Up, zijn moeders vinden het geldverspilling maar hij heeft hem zelf betaald dus prima. Nu kwamen we er dus achter dat ie dat hele geurschijfje niet eens 'activeert'. Dus hij drinkt gewoon waterAnders vindt hij het te zoet. Echt...
Nee, niet het probleem van de school. Maar als school gaat bepalen wat ze aanbieden en mijn kind dat eten echt niet gaat eten en ik ook zelf iets mag meegeven wat ze wel eet, hebben we wel met z'n allen een probleem... Of iig een situatie die niet gezonder is dan een witte boterham met chocopasta (en dat krijgt ze niet alleen maar hoor, maar even als voorbeeld).quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Praktisch zie ik idd wat haken en ogen, maar dat was er ook toen alle scholen opeens BSO moesten aanbieden, en eigenlijk ook kdv. Dat is even omschakelen maar komt wel goed.
Ik heb jaren groep 8 kampen gedraaid, waarbij het voor sommige kinderen de eerste keer was dat ze überhaupt niet thuis sliepen. We hebben echt vrijwel geen gedoe gehad over eten, alleen allergieën waar vooraf rekening mee gehouden moest worden. Ik denk dat dit uiteindelijk wel los loopt eigenlijk als ouders eraan gewend zijn. Gezamenlijk eten in een groep verloopt echt soepeler dan wanneer iedereen individueel compleet wat anders eet. Dan zijn veel kinderen toch ook bezig met wat de buurman eet.
En daarnaast is het niet het probleem van school als een kind niet eet imo. School moet de mogelijkheid om goed te eten aanbieden, maar wat een kind eet is eigen verantwoordelijkheid. Net als bij een broodtrommel die gewoon omgekieperd kan worden boven de vuilnisbak, of waarbij eten door anderen wordt opgegeten.
Ik zat op een middelbare school waar de conciërge elke dag 2 soorten soep maakte, in een stenen soepkom waar 20cent statiegeld op zat. Helaas ging ze met pensioen en kwam een cup-a-soep automaat voor terug. Iedereen boos want we wilden onze lekkere soep terug. Als compensatie kwam er toen een snoepautomaat bijquote:Op donderdag 18 januari 2024 15:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Op de basisschool leren ze gezond te lunchen. Komen ze op het VO, hebben ze een snoepautomaat en een kantine met niet zulk gezond eten
Oeh, die verse soepquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:54 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik zat op een middelbare school waar de conciërge elke dag 2 soorten soep maakte, in een stenen soepkom waar 20cent statiegeld op zat. Helaas ging ze met pensioen en kwam een cup-a-soep automaat voor terug. Iedereen boos want we wilden onze lekkere soep terug. Als compensatie kwam er toen een snoepautomaat bij
Wij hebben nu als school gesubsidieerd schoolfruit. Wát een ellendequote:Op donderdag 18 januari 2024 12:00 schreef Quoi het volgende:
Ik ben voor schoollunchesPletter daar maar wat subsidies tegenaan.
Maar waarom is de uitvoering dan niet goed? Betekent dat dat het nooit een goed idee kan zijn of moet de uitvoering dan beter?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:47 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij hebben nu als school gesubsidieerd schoolfruit. Wát een ellende![]()
Het idee is leuk en goed. Maar de uitvoering... Als dat dus al niet lukt, dan wordt zo'n lunch helemaal niks.
Klopt hoor, het idee is goed maar de organisatie moet anders. Maar dat is te duur.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:55 schreef Quoi het volgende:
[..]
Maar waarom is de uitvoering dan niet goed? Betekent dat dat het nooit een goed idee kan zijn of moet de uitvoering dan beter?
Als het bij bedrijven kan, kan het op scholen ook. Maar het vraagt wel wat veranderingen idd.
Hebben wij ook gehad. Was vaak weinig of dingen waarvan je dachtquote:Op donderdag 18 januari 2024 18:47 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij hebben nu als school gesubsidieerd schoolfruit. Wát een ellende![]()
Het idee is leuk en goed. Maar de uitvoering... Als dat dus al niet lukt, dan wordt zo'n lunch helemaal niks.
koffie en thee zou ook best kunnen, ik haalde alleen soep.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oeh, die verse soep![]()
Wij hadden alleen koffie, thee en roze, gevulde of appelkoek![]()
Ik heb net iets heel stoms gedaan: bietjes gegeten. En ik moet morgen weer een blaasontsteking test doen![]()
Dat is echt schandalig weinig! Een collega heeft ook schoolfruit op de school van haar zoon, maar dat wordt dan om de beurt door ouders geregeld geloof ik? Lijkt me ook gedoe.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:03 schreef Hupje het volgende:
[..]
Klopt hoor, het idee is goed maar de organisatie moet anders. Maar dat is te duur.![]()
Ik kreeg vandaag 2 sinaasappels voor 9 kinderen.Onder schooltijd, dus moet ik lestijd gebruiken om ze te verdelen. En alle kinderen hadden nog honger daarna. Wat ik logisch vind.
Volgens mij hebben ze bij mijn kinderen op de middelbare school meestal wel mogelijkheid voor belegde broodjes en volgens mij op vrijdags snacks. Soep weet ik niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:22 schreef Elleska het volgende:
[..]
koffie en thee zou ook best kunnen, ik haalde alleen soep.
Maar zoiets zou toch vrij gemakkelijk weer moeten kunnen op een middelbare school.
Bij een basisschool lijkt het me meer gedoe. Niet onmogelijk maar met het huidige personeelstekort heb ik liever dat tijd wordt gestoken in lesgeven dan in het eten.
Aw, lief!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:56 schreef exode het volgende:
SNEEUW!
Dus Juul is als Elsa naar school, want SNEEUW!
Ik ben lopend naar de sportschool gegaan, heerlijk! Ik moet nog wel 2 keer op en neer naar school vandaag. Om 12 uur voor Juul en om 14 uur voor B. B gaat normaal alleen naar huis op zijn fiets maar lopend vindt ie stom alleen en ik vind het altijd wel gezelligquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Aw, lief!
Wij gingen lopend naar school en de kinderen willen zelf naar huis lopen vanmiddag. Ok, prima. Scheelt mij weer 40 minuten heen en weer!
Ik vind wandelen ook heerlijk en gezellig, maar ik moet ook werken vandaag. Dus dan is het wel fijn dat ik niet nog een keer tijd kwijt ben. En het is al gatenkaas deze weken door alle informatiedagen op middelbare scholen en bezoek aan de orthodontist.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:19 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ben lopend naar de sportschool gegaan, heerlijk! Ik moet nog wel 2 keer op en neer naar school vandaag. Om 12 uur voor Juul en om 14 uur voor B. B gaat normaal alleen naar huis op zijn fiets maar lopend vindt ie stom alleen en ik vind het altijd wel gezellig![]()
Juul en ik gaan vanmiddag alle sneeuw van alle auto's in de straat halen en in onze achtertuin gooien zodat ze een grote sneeuwberg kan maken.
Mijn hele werkschema is sowieso een grote chaos momenteel. Ik probeer er niet eens meer orde in te brengen. Vooralsnog haal ik alle deadlines en krijg ik alles af, al is het veel in de avond.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind wandelen ook heerlijk en gezellig, maar ik moet ook werken vandaag. Dus dan is het wel fijn dat ik niet nog een keer tijd kwijt ben. En het is al gatenkaas deze weken door alle informatiedagen op middelbare scholen en bezoek aan de orthodontist.
Whahahahaquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik moest wel lachen van de week. Op middelbare school A waar we gingen kijken, starten ze om 8.15. De oudste helemaalDan moet ik om 8 uur al gaan fietsen!!1!!1! Hij was not amused toen ik hem meldde dat school B weliswaar om 8.30 start, maar dat hij alsnog om 8 uur weg moet omdat die verder fietsen is
.
Tough life jonguh.
Het zal even wennen zijn. De basisschool start om 8.45 en is ongeveer 5 min fietsenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:14 schreef Troel het volgende:
[..]
WhahahahaHier vertrekken ze al om kwart voor
Dit is een havo5 rooster. Ze hebben een regel van maximaal 5 tussenuren in de week, maar als je later begint zijn die eerste uren vrij geen tussenuren, want ze zitten nergens tussen. Er zijn ook leerlingen die echt nog tot 17.10 op school zitten. Tot vorige week had oudste drie tussenuren op de vrijdag en dan echt tot het einde op school. Dus deze valt wel mee, maar tochquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:05 schreef FlyingFish het volgende:
eerder extreem in de vorm van weinig uren en een gatenkaas op vrijdag
Succes!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:42 schreef F_r het volgende:
Oudste is weer bij de ha geweest, ze moet nu bloed laten prikken maar wil dat ik mee ga. Dan maar op tijd weg van werk.
Echt hè, de hele agenda zit vol met open dagen, ouderavonden, meeloopmiddagen... ik zal blij zijn als de knoop doorgehakt is.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind wandelen ook heerlijk en gezellig, maar ik moet ook werken vandaag. Dus dan is het wel fijn dat ik niet nog een keer tijd kwijt ben. En het is al gatenkaas deze weken door alle informatiedagen op middelbare scholen en bezoek aan de orthodontist.
Nog niet opgeknapt concludeer ik?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 13:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
Succes!
Ik mag zo ook bloedprikken en een longfoto laten maken.
Ja, pfff. Het kost een hoop tijd allemaal!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Echt hè, de hele agenda zit vol met open dagen, ouderavonden, meeloopmiddagen... ik zal blij zijn als de knoop doorgehakt is.
Nee helaas nietquote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:14 schreef Nijna het volgende:
@:F_r
[..]
Nog niet opgeknapt concludeer ik?
Ik had mazzel met de pubers ophalen, oudste appte dat ze klaar was en even later appte de jongste dat ze eerder weg mochten en ze ook naar huis kon. Dus 1 ritje![]()
Ik vind het hier voor de jongste (groep 7) best lastig met de open dagen. Een is er al geweest, de ander is volgende week. Maar het voorlopig advies komt pas eind februari of zo. Ik kan het bij haar vrij lastig inschatten wat het zal worden. Ondanks dat ze altijd alles moeilijk zegt te vinden, maakt ze haar Cito’s wel altijd goed. Aan de andere kant gaf ze gisteren ook aan dat ze met de juf de rekencito door moest lopen op wat ze fout had, omdat ze maar erg weinig goed had.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:56 schreef Kyara het volgende:
Beterschap voor de zieken.
Hier is de keuze al gemaakt voor middelbare school. Advies is ook al binnen dus eigenlijk zijn we klaar.
En nu de volgende ronde open dagen voor de twee in groep 7. Ik heb er 4 gepland. Volgend jaar (met een iets gerichter advies dan een voorlopig pre-advies) kunnen we dan nog andere scholen bekijkeb, afhankelijk van welke kant het advies op valt.
Bij ons krijgen ze eind groep 6 een voorlopig pre-advies. Echt puur en alleen een advies op basis van de cito's. Dat is dan vooral bedoeld zodat je een beetje een idee hebt in welke richting je moet kijken als je open dagen gaat bezoeken.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:19 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik vind het hier voor de jongste (groep 7) best lastig met de open dagen. Een is er al geweest, de ander is volgende week. Maar het voorlopig advies komt pas eind februari of zo. Ik kan het bij haar vrij lastig inschatten wat het zal worden. Ondanks dat ze altijd alles moeilijk zegt te vinden, maakt ze haar Cito’s wel altijd goed. Aan de andere kant gaf ze gisteren ook aan dat ze met de juf de rekencito door moest lopen op wat ze fout had, omdat ze maar erg weinig goed had.
Dus als ik dat laatst hoor, dan denk ik vmbo, wat ik eerdere jaren zag misschien mavo. Maar als het vmbo gaat worden, hoeven we eigenlijk niet naar de school hier in het dorp te gaan kijken, want dat zit hier niet. Dan is er maar 1 optie (evt een tweede maar die is nog wat meer uit de richting).
Maar goed, er zit niets anders op dan toch maar te gaan kijken en dan af te wachten. Maar het voorlopig advies voor de open dagen was toch wel praktisch geweest.
(Bij de oudste had ik dat niet zo, daar was het redelijk duidelijk wat het zou gaan worden, en dat werd sowieso op beiden scholen hier in de buurt aangeboden)
Huh, hier zijn er dat juist best veel. Vmbo theoretische leerweg = mavo, en dat zit hier vaak op dezelfde locatie als Vmbo gemengd/ kader (en soms ook basis).quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij ons krijgen ze eind groep 6 een voorlopig pre-advies. Echt puur en alleen een advies op basis van de cito's. Dat is dan vooral bedoeld zodat je een beetje een idee hebt in welke richting je moet kijken als je open dagen gaat bezoeken.
Bij mijn oudste was het heel duidelijk dus dat was makkelijk. Mijn meiden zitten tussen vmbo en mavo in en dat is wat lastiger want er zijn hier weinig scholen die beiden aanbieden.
Mavo is toch gewoon VMBO-TL in tegenstelling tot kader en basis? Wordt dat nu weer Mavo genoemd?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij ons krijgen ze eind groep 6 een voorlopig pre-advies. Echt puur en alleen een advies op basis van de cito's. Dat is dan vooral bedoeld zodat je een beetje een idee hebt in welke richting je moet kijken als je open dagen gaat bezoeken.
Bij mijn oudste was het heel duidelijk dus dat was makkelijk. Mijn meiden zitten tussen vmbo en mavo in en dat is wat lastiger want er zijn hier weinig scholen die beiden aanbieden.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:43 schreef mousemicky het volgende:
Huh, hier zijn er dat juist best veel. Vmbo theoretische leerweg = mavo, en dat zit hier vaak op dezelfde locatie als Vmbo gemengd/ kader (en soms ook basis).
Hier bieden de vmbo scholen vooral basis/kader en soms ook gl aan. TL wordt in deze regio inderdaad mavo genoemd en dat zit vaak weer bij mavo/havo (met soms ook vwo) scholen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Mavo is toch gewoon VMBO-TL in tegenstelling tot kader en basis? Wordt dat nu weer Mavo genoemd?
Dat is wel fijn eind groep 6 al een voorlopig pre advies. Hier het voorlopig advies na deze ronde Cito’s geloof ik (maar begin nu eigenlijk ook weer te twijfelen of het niet eind van het jaar is).quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Voor oudste is tweetalig vwo zijn eerste keuze, categoraal gymnasium tweede keuze. 1e is loting, 2r kan hij sws terecht. De keuze voor hem was eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
Vwo-advies hier en dat geeft de al keuze voor tweetalig gymnasium, gymnasium extra, gewoon gymnasium, technasium, atheneum met sport, atheneum met expressie, tweetalig atheneum, gewoon atheneum, havo/vwo-brugklas en vwo plus.
![]()
Dit zijn vier scholen in het dorp. We kunnen redelijkerwijs ook nog naar de stad voor in ieder geval twee categorale gymnasia en een shitload en scholen waar ik maar niet eens over nadenk. Keuzestress
Wtf?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
Vwo-advies hier en dat geeft de al keuze voor tweetalig gymnasium, gymnasium extra, gewoon gymnasium, technasium, atheneum met sport, atheneum met expressie, tweetalig atheneum, gewoon atheneum, havo/vwo-brugklas en vwo plus.
![]()
Dit zijn vier scholen in het dorp. We kunnen redelijkerwijs ook nog naar de stad voor in ieder geval twee categorale gymnasia en een shitload en scholen waar ik maar niet eens over nadenk. Keuzestress
Ik denk het niet maar ik heb een gehugen dus tzt kan ik met liefde daar wat uit oplepelen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 23:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wtf?
Maak je ook mooie excelletjes met voor- en nadelen van alles?
Dat dacht ik hier ook altijd, maar toch gekozen voor twee verschillende scholen. Omdat ze allebei wat anders nodig hebben in hun manier van leren en tot leren komen. Het werkt helaas niet altijd zeg maar. Dus wel iets om in je achterhoofd te houden.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:19 schreef FlyingFish het volgende:
Als mijn kinderen hetzelfde advies krijgen (en dat niet vmbo kader is) dan gaan ze hier gewoon allemaal naar dezelfde school. Is ook wel zo praktisch want ze zijn dit jaar met loting begonnen en voor dezelfde middelbare school krijgt broer/zus voorrang, en voor een andere middelbare school maak je juist minder kans om ingeloot te worden, als ik het goed heb begrepen. Maar dan gaan we alsnog met de jongsten apart langs die open dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte.Ook met je schoonmoeder.
quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:41 schreef vencodark het volgende:
@:YnskeJaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte.Ook met je schoonmoeder.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
We gaan het zien! Maar ik denk dat als hun manier van leren echt anders is, dat nu al zou moeten blijken. Dan zou er een nu al niet op z’n plek zitten bij montessori-onderwijs.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 14:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dacht ik hier ook altijd, maar toch gekozen voor twee verschillende scholen. Omdat ze allebei wat anders nodig hebben in hun manier van leren en tot leren komen. Het werkt helaas niet altijd zeg maar. Dus wel iets om in je achterhoofd te houden.
Check, vandaag open dag 2.' s middags sporten even overgeslaan, kind was kapot van alle indrukken. Wel heel enthousiast over de technasium stroom, dus deze school kreeg een plus plus (zijn woorden).quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind die open dagen wel een mega overprikkelingsfeest
Hier 2 kids waar Montessori voor beide prima was. Maar we wel verschillende vo's gekozen hebben.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 15:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
We gaan het zien! Maar ik denk dat als hun manier van leren echt anders is, dat nu al zou moeten blijken. Dan zou er een nu al niet op z’n plek zitten bij montessori-onderwijs.
Sterkte Ynske. Lijkt me erg naar om te moeten toekijken hoe het mis gaat.
nou inderdaad. Vandaag de 1e open dag voor mijn groep 7 kinderen. Ik ben gesloopt. Volgende week 2 op 1 dagquote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind die open dagen wel een mega overprikkelingsfeestmaar de eerste keus staat vast, daarvoor moet alleen geloot worden dus we denken nu na over keus 2.
We wonen inderdaad vlak aan de Belgische grens, maar wel in Brabant. We moesten vandaag een uur en 3 kwartier enkele rit.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 19:54 schreef livelink het volgende:
Wat een leuk idee, LeSage. Wonen jullie al in het zuiden? Anders is het wel een lange reis.
Ja, ik ben wel een beetje jaloers eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:01 schreef LeSage het volgende:
[..]
We wonen inderdaad vlak aan de Belgische grens, maar wel in Brabant. We moesten vandaag een uur en 3 kwartier enkele rit.
We doen dat in andere seizoenen ook wel vaker voor een mooie wandeling bijvoorbeeld. Een dag vakantie meteen!
Eens, ik vond het vorig jaar ook intens. Dit jaar maar 1 open dag, voor de rest hebben we alleen lesjesmiddagen en informatie-avonden. Die waren wat minder druk en chaotisch.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 17:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind die open dagen wel een mega overprikkelingsfeestmaar de eerste keus staat vast, daarvoor moet alleen geloot worden dus we denken nu na over keus 2.
Mijn kinderen zijn ook allebei maar naar 1 open dag geweest. Mijn dochter naar die in ons dorp en dat vond ze direct wel prima. Na een jaar wilde ze er echter weg vanwege pesters en toen is ze naar een andere school gegaan waar ze het wel naar haar zin heeft gehad.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:04 schreef exode het volgende:
Ik heb geen idee van de VO scholen hier, ik ken er 2, nou jou kennen, ik weet waar ze zitten. En anders wordt het 10 km fietsen naar Utrecht.
Maar verloofde kent ze uiteraard wel allemaal.
Ik weet nog dat ik maar 1 VO school heb gezien als kind, die was het minst ver fietsen en daar gingen alle kinderen uit mijn klas met Mavo/Havo/VWO advies heen.
Wat leuk, BE. Spannend ook wel inderdaad.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:14 schreef BE het volgende:
Mag ik even gillen?
Vorig jaar een hele toffe airbnb aan de Franse kust, die was niet meer beschikbaar, een ander huis, maar net niet zo leuk als wat we hadden en ik wil eigenlijk echt heel erg graag met de jongens naar Afrika ooit.
Er stond een ‘potje’ dus nu hebben we net de knoop doorgehakt, huis gecancelled en gewoon geboekt: 3wk selfdrive in ZuidAfrika waarbij we dus een deel van de trip op het dak van de auto in tentjes slapen.
Ik heb er zoooooooo veel zin in! 2jr terug in de VS was die drie weken rondreis ook echt zo tof en zo leuk met elkaar!
(En nu maar hopen dat alles goed blijft gaan met onze ouders, fingers crossed, dat vind ik wel spannend.)
Wauw! Wat een gaaf avontuurquote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:14 schreef BE het volgende:
Mag ik even gillen?
Vorig jaar een hele toffe airbnb aan de Franse kust, die was niet meer beschikbaar, een ander huis, maar net niet zo leuk als wat we hadden en ik wil eigenlijk echt heel erg graag met de jongens naar Afrika ooit.
Er stond een ‘potje’ dus nu hebben we net de knoop doorgehakt, huis gecancelled en gewoon geboekt: 3wk selfdrive in ZuidAfrika waarbij we dus een deel van de trip op het dak van de auto in tentjes slapen.
Ik heb er zoooooooo veel zin in! 2jr terug in de VS was die drie weken rondreis ook echt zo tof en zo leuk met elkaar!
(En nu maar hopen dat alles goed blijft gaan met onze ouders, fingers crossed, dat vind ik wel spannend.)
Dat klinkt idd al zo leuk, samen op avontuur.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:23 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wauw! Wat een gaaf avontuur![]()
Lijkt me zo leuk als de jongens wat ouder zijn om samen zulke reizen te maken.
Zij noemen dagjes weg ‘samen op avontuur gaan’ en dat vind ik het beste ooit om te doen!
Georganiseerd, met Djoser. Helemaal zelf vind ik net een tikkie te avontuurlijk.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:42 schreef exode het volgende:
Wat gaaf BE! Zelf de route uitstippelen of 'georganiseerd'?
Ik heb 3 maanden in Zuid Afrika gewoond/gereisd. Waanzinnig fascinerend land. Heeft veel indruk gemaakt iig.
Super gaaf! Wij gaan dat deze zomer ook doen! Alleen dan niet in tentjes op de auto slapen, maar wel drie weken zelf rondreizen.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:14 schreef BE het volgende:
Mag ik even gillen?
Oh dat is ook gaaf zeg! Leuk ook om dat zelf uit te zoeken.quote:Op zondag 21 januari 2024 00:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Super gaaf! Wij gaan dat deze zomer ook doen! Alleen dan niet in tentjes op de auto slapen, maar wel drie weken zelf rondreizen.
Samen met het reisbureau een mooie route uitgestippeld met alleen 1 overnachting die ik graag wilde die niet door kon gaan (train on a bridge) omdat daar geen kinderen <12 mogen overnachten.
Veel plezier met de voorpret!
Wat een vooruitzichtquote:Op zaterdag 20 januari 2024 22:14 schreef BE het volgende:
Mag ik even gillen?
Ja, dat was een van de dingen waar ik heel blij mee was toen ik mijn baan opzegde: niet meer vliegen. En ik sta idd niet te springen, maar ja, zonder kom ik er niet.quote:Op zondag 21 januari 2024 09:04 schreef exode het volgende:
Oh ja en wat ook wel helpt bij het temperen van je reislust: ik heb een gruwelijke hekel aan vliegen. Niet bang, gewoon echt een enorme afkeer van.
Haha, ja precies. Ik moet een paar keer jaar naar Londen voor mijn werk, gelukkig kan dat tegenwoordig heel makkelijk met de trein.quote:Op zondag 21 januari 2024 09:12 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, dat was een van de dingen waar ik heel blij mee was toen ik mijn baan opzegde: niet meer vliegen. En ik sta idd niet te springen, maar ja, zonder kom ik er niet.
Ja, recht naar beneden met KLM.quote:Op zondag 21 januari 2024 09:17 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, ja precies. Ik moet een paar keer jaar naar Londen voor mijn werk, gelukkig kan dat tegenwoordig heel makkelijk met de trein.
Vlieg je rechtstreeks? Dat scheelt al veel.
Wat fijn dat ze weer eet en weer lekkerder in haar vel zit! Geen idee of er op latere leeftijd nog 'sprongetjes' zijn, ik kan er niet zo veel over vinden. Maar ik denk zelf van wel, als meneer hier een paar dagen onuitstaanbaar is geweest merk ik ook dat hij ineens iets kan of doet, alsof er ineens een update is gedraaid ofzo.quote:Op zondag 21 januari 2024 08:19 schreef Tink89 het volgende:
Wat gaaf zo'n reis!
Ik had gisteren een fijne dag. En mocht vanochtend slapen tot half zeven. Echt zo fijn![]()
Nu hangen de kinderen voor de bank en ineens snap ik het gedoe met de oudste de laatste paar weken. Ze smeert ineens volledig zelf brood voor haar en haar broertje, kon gisteren bij zwemles spontaan de borstcrawl (de juf kwam vragen of we geoefend hadden...uhm, nee?), heeft level na level weggespeeld in twee smartgames en leest de ondertiteling op de tv. Hebben ze nog sprongetjes als ze vijf zijn? Hoe dan ook fijn, ze lijkt niet meer zo in de knoop te zitten. En dan maakt de knoop in mijn maag ook een stuk kleiner.
Vandaag lekker verder klussen in ons gastentoilet. Eens kijken hoe ver we kunnen komen. En heb de vaatwasser al gedaan, een pan afgewassen, twee wassen gedraaid en opgehangen, de was die er van gisteren hing opgevouwen en van mijn dochter een kopje gekregen met een theezakje erin. Of ik zelf even de enge hete kraan wilde doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Ik wil er wel 2quote:Op zondag 21 januari 2024 09:31 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb nog 13 spaarkaarten van de AH voor bioscoopkaartjes. 2e gratis. Je moet ze vandaag inwisselen, maar de vouchers zijn vervolgens wel tot 1 september geldig. Iemand interesse?
quote:
Waarschijnlijk straalde je uit dat er met jou niet te sollen valt.quote:Op zondag 21 januari 2024 09:01 schreef exode het volgende:
@:BE, slim toch dat een reisbureau het voor je doet. Ik was zeker toen ik nog vrijgezel was enorm reislustig, maar ik was ook nogal onrustig. Ik boekte alleen een retourticket en zag het altijd wel. Fantastische dingen meegemaakt maar achteraf ook heel veel geluk gehad. Ik was de sukkel die 's avonds laat, licht beschonken door Longstreet terugliep naar Kaapstad. Iets wat ALLE locals je af zullen raden. Dat soort dingen.
Met verloofde nog mooie reizen gemaakt, oa met zo'n jeep met een tent op het dak door Namibie gegaan. Ook zonder plan. Geweldig land!
Maar ik heb die behoefte nu niet merk ik. Komende zomer 3 weken naar Zweden, ook veel zin in.
Het klinkt als een waanzinnige reis @:BE, je gaat genieten met je gezinBen benieuwd hoe zo'n reis met Djoser bevalt, wie weet ooit als de kinderen een heeeel stuk ouder zijn.
Die vriendin die de eerste 2 weken meeging, verbaasde zich om mijn 'mij gebeurt niets' mindset. Niet omdat ik nou zo stoer was, ik was letterlijk de naieve Brabantse dorpsbewoner die amper buiten haar eigen dorp was geweest.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waarschijnlijk straalde je uit dat er met jou niet te sollen valt.![]()
Of hun “gaydar” ging af en dachten ze, deze dame niet.
Ja door het hoesten.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:38 schreef BE het volgende:
@:livelink Ik kan het me zo goed voorstellen. Wij hebben 1 of 2 weekendjes gehad die totaal escaleerden toen de jongens nog wat kleiner waren, echt niet ok zeg maar. En dat is niet wat je wil. Een vakantie moet voor iedereen leuk zijn, dat is toch wel het minst dus ik kan me voorstellen dat je jezelf daarvoor afschermt.
Wie weet is er later weer ruimte om samen met je man eens te gaan genieten in alle rust.
@:vicky Heb je niet ondertussen gewoon gekneusde ribben en spieren van al dat hoesten? Of waren ze op zoek naar de oorzaak van het hoesten?
Ai, sterkte. Zoveel mensen die met een langdurige, nare hoest zitten. En niks lijkt te helpen.quote:
Dat soort dingen deden wij ookquote:Op zondag 21 januari 2024 09:01 schreef exode het volgende:
@:BE, slim toch dat een reisbureau het voor je doet. Ik was zeker toen ik nog vrijgezel was enorm reislustig, maar ik was ook nogal onrustig. Ik boekte alleen een retourticket en zag het altijd wel. Fantastische dingen meegemaakt maar achteraf ook heel veel geluk gehad. Ik was de sukkel die 's avonds laat, licht beschonken door Longstreet terugliep naar Kaapstad. Iets wat ALLE locals je af zullen raden. Dat soort dingen.
Wij hadden voor de zekerheid morning after pillen mee. Maar dan wel overal gewoon rond gaan lopen.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:12 schreef exode het volgende:
[..]
Die vriendin die de eerste 2 weken meeging, verbaasde zich om mijn 'mij gebeurt niets' mindset. Niet omdat ik nou zo stoer was, ik was letterlijk de naieve Brabantse dorpsbewoner die amper buiten haar eigen dorp was geweest.
Zij is wel beroofd in ZA en haar telefoon is gestolen in de nachtbus. Terwijl ze dus heel voorzichtig was.
quote:Op zondag 21 januari 2024 11:05 schreef Cathmar het volgende:
Ik wil ook een vakantie boeken maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Soort van herkenbaar wel, ik zou ook wel een vakantie willen boeken
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik leerde juist ooit: ‘ga er niet vanuit dat vakantie met kinderen leuk of gezellig is’. En dat levert zoveel meer rust op.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:38 schreef BE het volgende:
@:livelink Ik kan het me zo goed voorstellen. Wij hebben 1 of 2 weekendjes gehad die totaal escaleerden toen de jongens nog wat kleiner waren, echt niet ok zeg maar. En dat is niet wat je wil. Een vakantie moet voor iedereen leuk zijn, dat is toch wel het minst dus ik kan me voorstellen dat je jezelf daarvoor afschermt.
Wie weet is er later weer ruimte om samen met je man eens te gaan genieten in alle rust.
@:vicky Heb je niet ondertussen gewoon gekneusde ribben en spieren van al dat hoesten? Of waren ze op zoek naar de oorzaak van het hoesten?
Als je 25 uur moet overwerken om een deadline te kunnen halen en daarna staat de volgende alweer klaar, is het dan niet tijd om een gesprek op het werk aan te gaan over onrealistische verwachtingen en werkdruk?quote:Op zondag 21 januari 2024 14:47 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij hebben vanochtend eindelijk de kerstboom eruit gehaald. Met enige vertraging omdat manlief gekneusde ribben heeft door het vele hoesten (@:Vicky). Blij dat ie eruit is.
Verder gaat het met mij ook niet super. Ik had een belangrijke deadline, dus de afgelopen 2 weken heb ik zo'n 25 overuren geschreven. Deadline gehaald, maar nu zit ik er zelf ook doorheen. En dan komende week de volgende deadlines.
Ik weet zelf ook niet goed wat ik nu voel, maar het liefst wil ik door iedereen met rust gelaten worden.
Of dat nu komt door een zekere mate van overwerktheid of overgangsklachten of een combinatie van alles. Blegh!
Het is vandaag Internationale Knuffeldag, dus voor iedereen die het nodig heeft of gewoon fijn vindt een hele dikke digitale KNUFFEL![]()
![]()
Nee, zo kan ik niet denken. Het credo 'als de kinderen het maar leuk hebben, heb ik het ook leuk' gaat voor mij echt niet op. Misschien egoïstisch, maar dan kies ik toch voor mezelf.quote:Op zondag 21 januari 2024 17:00 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik leerde juist ooit: ‘ga er niet vanuit dat vakantie met kinderen leuk of gezellig is’. En dat levert zoveel meer rust op.
Het hóéft niet leuk te zijn. Het is hard werken en hopen dat daar herinneringen uit komen die fijn zijn.
Ik vind vakantie met de jongens oprecht hard werken, ze zijn elkaars beste vrienden, maar zijn ook heel competitief en hebben veel ruzietjes. Er is altijd wel iets.
Maar toen ze afgelopen jaar hand in hand door Florence liepen te klagen over ons, hadden ze echt een bondgenootschap en dat is dan ook weer mooi.
Ik kan me ook voorstellen dat het niet voor iedereen werkt. Het gaf mij wel rust om niet ieder moment van de vakantie bezig te zijn met: geen ruzie, het móét leuk zijn!!quote:Op zondag 21 januari 2024 17:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, zo kan ik niet denken. Het credo 'als de kinderen het maar leuk hebben, heb ik het ook leuk' gaat voor mij echt niet op. Misschien egoïstisch, maar dan kies ik toch voor mezelf.
Mooi uitgangspunt eigenlijk wel.quote:Op zondag 21 januari 2024 17:00 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik leerde juist ooit: ‘ga er niet vanuit dat vakantie met kinderen leuk of gezellig is’. En dat levert zoveel meer rust op.
Het hóéft niet leuk te zijn. Het is hard werken en hopen dat daar herinneringen uit komen die fijn zijn.
Ik vind vakantie met de jongens oprecht hard werken, ze zijn elkaars beste vrienden, maar zijn ook heel competitief en hebben veel ruzietjes. Er is altijd wel iets.
Maar toen ze afgelopen jaar hand in hand door Florence liepen te klagen over ons, hadden ze echt een bondgenootschap en dat is dan ook weer mooi.
Dat is ook tofquote:Op zondag 21 januari 2024 21:57 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan komende zomer voor het eerst weer echt op reis sinds we kinderen hebben. Drie weken rondtrekken (met auto) door Californië.
In de Ardèche zijn ook ontzettend veel openbare strandjes waar je heen kan om wat interactie met andere kinderen op te zoekenquote:Op maandag 22 januari 2024 07:46 schreef Schanu het volgende:
Wij gaan deze zomervakantie voor het eerst naar een privé huisje met eigen zwembad, in Zuid Frankrijk (Ardeche). Ik ben als de dood dat mijn dochters zich daar onvoldoende kunnen vermaken maar tegelijkertijd trekt de oudste de drukte van een camping niet (en ik stiekem ook niet). Ik kijk dus met een beetje angst en vreugde tegelijkertijd uit naar deze vakantie
Jouw idee met afspraken maken met het hele gezin vind ik wel een hele goede BE! Moeten wij dit jaar ook maar eens proberen![]()
Wij deden een rondreisje door het zuiden van de UK. We hebben allemaal wat ingebracht waar we graag heen wilden: dagje Londen, Oxford, Cambridge, Harry Potter Studio's en een pretpark voor dochter en natuur, kerken, kastelen em geschiedenis voor ons. Achteraf was het volgens docher 'de beste vakantie ooit'.quote:Op zondag 21 januari 2024 18:58 schreef LeSage het volgende:
voor Quoi!
Wij deden toevallig afgelopen jaar wel zoiets, BE. We maakten een lijstje met de bestemmingen en iedereen mocht daar ‘must-do’s’ op zetten.
De jongens wilden in de zee zwemmen en naar Pisa, mijn vriend wilde een waterfiets huren, ik wilde naar Elba. Zo had iedereen een inbreng in de vakantie. En goals om het ‘s avonds af te vinken
Onze tiener wandelt met gemak hele dagen door Rome, Berlijn, New York, Parijs. Meer dan 25.000 stappen is dan helemaal niet ongebruikelijk.quote:Op maandag 22 januari 2024 09:10 schreef Bami het volgende:
Was er nog een ziekenboeg hier? Want ik sluit me aan.![]()
Qua vakanties, vooralsnog is onze dreumes klein genoeg dat je met een hoop wegkomt qua uitjes. We gaan vaak wandelen met haar in de draagzak. Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn als ze ouder wordt.
Bij mij thuis nog steeds. Man heeft vandaag een afspraak bij de huisarts. Belde de huisarts ook ziek nu naar andere. Jongste ook nog niet beter.quote:Op maandag 22 januari 2024 09:10 schreef Bami het volgende:
Was er nog een ziekenboeg hier? Want ik sluit me aan.![]()
Qua vakanties, vooralsnog is onze dreumes klein genoeg dat je met een hoop wegkomt qua uitjes. We gaan vaak wandelen met haar in de draagzak. Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn als ze ouder wordt.
quote:Op maandag 22 januari 2024 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze tiener wandelt met gemak hele dagen door Rome, Berlijn, New York, Parijs. Meer dan 25.000 stappen is dan helemaal niet ongebruikelijk.
Willen we wandelen in de natuur, dan krijgen we er met pijn en moeite een 5 kilometer uit
Zo ironisch altijd als een huisarts ziek is. Dankjewel, ook beterschap gewenst voor jouw huishouden!quote:Op maandag 22 januari 2024 09:20 schreef F_r het volgende:
[..]
Bij mij thuis nog steeds. Man heeft vandaag een afspraak bij de huisarts. Belde de huisarts ook ziek nu naar andere. Jongste ook nog niet beter.
Beterschap voor jou
Meh. Het gaat duidelijk rond. Beterschap!quote:Op maandag 22 januari 2024 09:28 schreef Leandra het volgende:
Ik ben al sinds donderdag zo snotverkouden dat ik m'n bed niet meer uitkom.
Onze jongens vinden op dit moment (6 en bijna 8) vooral de natuurwandelingen leuk waarbij iets te klauteren valt, water te zien is, leuke bruggetjes.quote:Op maandag 22 januari 2024 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze tiener wandelt met gemak hele dagen door Rome, Berlijn, New York, Parijs. Meer dan 25.000 stappen is dan helemaal niet ongebruikelijk.
Willen we wandelen in de natuur, dan krijgen we er met pijn en moeite een 5 kilometer uit
Zo specifiekquote:Op maandag 22 januari 2024 08:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In de Ardèche zijn ook ontzettend veel openbare strandjes waar je heen kan om wat interactie met andere kinderen op te zoeken. Neem zoals alle Fransen een koelbox mee gevuld met kaas, worst en ham, 2 stokbroden en een kleedje. En dan weer lekker terug naar je eigen rustige huisje als je er genoeg van hebt!
Het stomme is dat we haar tijdens de vakantie in de UK wel een paar keer verplicht hebben mee te gaan wandelen en dat ze dat dan toch wel heel erg leuk vond. We hebben dan ook leuke gesprekken. Tijdens een van die wandelingen in Wales ontstond een gesprek over tijdreizen en de relativieitstheorie, en daaruit ontstond toch wel een interesse in natuurkunde die er eerst nog niet was.quote:Op maandag 22 januari 2024 09:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Onze jongens vinden op dit moment (6 en bijna 8) vooral de natuurwandelingen leuk waarbij iets te klauteren valt, water te zien is, leuke bruggetjes.
Op TikTok zie ik die regelmatig voorbij komen, voor Nederland en de Ardennen ook. Die sla ik op als inspiratie.
Edit: als tip dus voor die leeftijd. Ik snap dat tieners hier geen boodschap aan hebben, zoals het een goede puber betaamt![]()
Hoe kun je ook een dag shoppen/stad vergelijken met zo’n afgrijselijke wandeling door de natuur![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp ze wel. Is ook een vieze smaak thee.quote:Op maandag 22 januari 2024 10:34 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Ik trof dit vanmorgen aan. Alle zakjes en het doosje in stukken verspreid door de woonkamer.
Geen idee wie van de 3 de schuldige is. Of dat ze samen gewerkt hebben.
Zit valeriaan in daar zijn ze dol op. Ik vond hem ook vies maar slaap zo slecht dus dacht wie weet helpt het.quote:Op maandag 22 januari 2024 10:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik begrijp ze wel. Is ook een vieze smaak thee.
Morfinequote:Op maandag 22 januari 2024 09:38 schreef Bami het volgende:
nstillers die niet koortsverlagend zijn. Ben niet succesvol so far.
Onze katten gaan helemaal los op een bepaalde ‘goodnight’ thee die F drinkt.quote:Op maandag 22 januari 2024 10:34 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Ik trof dit vanmorgen aan. Alle zakjes en het doosje in stukken verspreid door de woonkamer.
Geen idee wie van de 3 de schuldige is. Of dat ze samen gewerkt hebben.
Waarschijnlijk ook met valeriaan.quote:Op maandag 22 januari 2024 12:36 schreef BE het volgende:
[..]
Onze katten gaan helemaal los op een bepaalde ‘goodnight’ thee die F drinkt.
Op de zakjes bijten, erin rollen, kwijlen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh ja vakantie, wij moeten heel goed kijken of er geen vloerbedekking ligt etc en wat er zo'n beetje wordt geschreven over schoonmaak. En dan nog moeten wij eerst met de stofzuiger en stofdoek door zo'n huisje anders kan B er niet slapen.
Wat dat betreft kunnen we beter weer gaan kamperen met onze eigen kampeermiddel.
Ik moet zeggen dat ik nu B bijna 10 jaar is en ook Juul een stuk ouder is letterlijk en in doen en laten dat ik steeds zin heb in de vakanties. Komende Voorjaarsvakantie dus Denemarken, vooral heeeeeel veeeeel zwemmen. Juul is druk met zwemdiploma A, maar we hoeven niet meer in de peuterbadjes rond te hangen. Ze kan gewoon mee van de glijbanen![]()
Kan het zijn dat ik van jou eens een foto op FB heb gezien van een heel leuk rood (?) huisje dat heel alleen aan de rand van een meer stond?quote:Op maandag 22 januari 2024 12:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Als kind gingen we niet vaak op vakantie. Misschien dat we 2 keer naar een CP huisje zijn geweest en een weekend duinrell was een toppunt. (Vader was koeienboer, die liet zijn dames echt niet makkelijk in de steek.)
Met onze kinderen zijn we naar Denemarken, de Ardennen en de UK geweest. En de noordelijke helft van de UK blijft favoriet. Meestal een weekje in de natuur, en een weekje in een kleine stad met voorzieningen. Afgelopen keer de deal gemaakt dat als zij niet zeuren bij een wandeling, ik niet zeur over een uurtje gamen als we in het huisje hangen. Werkte echt geweldig.
Voor deze zomer nog geen idee. Maar tijdens mijn bad-mood van begin januari heb ik wel lekker een weekje geboekt voor de voorjaarsvakantie. Lekker simpel CP huisje, maar met opgemaakte bedden en lekker subtropisch zwembad voor de jongens. Even eruit, lekker cocoonen zonder de dagelijkse afleidingen die er thuis zijn. Er gaan ook veel spelletjes mee en leesboeken.
Mijn man zou graag wat verder gaan, ook bijv Japan of USA. Maar dat hoeft van mijn niet zo nodig. En ik heb een puber die echt niet het vliegtuig in wil, dus voor nu hoeft het ook niet. Lekker met de boot naar de UK is ook fijn. Maar zou zomaar kunnen dat hij nog eens met jongste naar Japan gaat en ik met oudste naar een waddeneiland
We hebben 2,5 jaar geleden wel in een huisje vlakbij een meer geslapen. Maar dat was meer verweerd houtquote:Op maandag 22 januari 2024 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan het zijn dat ik van jou eens een foto op FB heb gezien van een heel leuk rood (?) huisje dat heel alleen aan de rand van een meer stond?
Het klinkt wel als wat ik gezien heb. Ik herinner me ook dat je inderdaad geen telefoonbereik had. Misschien heb je hier op FOK! een foto geplaatst?quote:Op maandag 22 januari 2024 13:03 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
We hebben 2,5 jaar geleden wel in een huisje vlakbij een meer geslapen. Maar dat was meer verweerd hout![]()
Het was echt heerlijk, we hadden niet eens telefoonbereik, alleen wifi.
Ik kan alleen op mijn facebook geen foto vinden van dat huisje. Dus denk dat het iemand anders was
https://www.cottages.com/cottages/loch-long-view-uk11939quote:Op maandag 22 januari 2024 13:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het klinkt wel als wat ik gezien heb. Ik herinner me ook dat je inderdaad geen telefoonbereik had. Misschien heb je hier op FOK! een foto geplaatst?
Ik was er onlangs naar op zoek, maar kon het niet vinden. Heb je daar toevallig nog wat gegevens over?
Wat wordt het?quote:Op maandag 22 januari 2024 13:05 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben gisteren ook geboekt. Nog 167 dagen!
Ja, die is het! Dank.quote:Op maandag 22 januari 2024 13:07 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
https://www.cottages.com/cottages/loch-long-view-uk11939
Echt een hele vriendelijke eigenaar, oud kereltje met heerlijk schots accent.
Do tell! Wat gaan jullie doen?quote:Op maandag 22 januari 2024 13:05 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben gisteren ook geboekt. Nog 167 dagen!
quote:Op maandag 22 januari 2024 13:48 schreef amaranta het volgende:
We gaan met een minder klein bootje langs wat fjorden varenNou, daar wilde ik net over gaan beginnen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hele post weggekieperd!
*aanvulling: Natuurlijk niet!
Wat onwijs gaaf zeg! Dat lijkt me zo mooi!![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 22-01-2024 15:44:22 ]***
Jaquote:Op maandag 22 januari 2024 13:57 schreef F_r het volgende:
Wat ontzettend gaaf Amaranta. Naar Noorwegen?
Die zijn prachtig al ken ik ze alleen vanaf de kant. Hopelijk een rustige vaart mijn schoonouders werden behoorlijk zeeziek op de boot. Die hadden onstuimig weerquote:
We gaan met een minder klein bootje langs wat fjorden varenDat lijkt me echt zo gaaf. Er zijn echt hele toffe reizen die kant op op die manier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn moeder had ook de wens uitgesproken dat te doen en omdat ze niet alleen wilde, had ik aangeboden dat ik wel mee zou gaan. Maar nu is ze het aan het plannen met haar zus, waarmee ze sinds een half jaar weer contact heeft. Jammer voor mij wel, maar fijn dat ze dit samen kunnen doen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Ik hoop het ook, dat de zee rustig isquote:Op maandag 22 januari 2024 14:06 schreef F_r het volgende:
[..]
Die zijn prachtig al ken ik ze alleen vanaf de kant. Hopelijk een rustige vaart mijn schoonouders werden behoorlijk zeeziek op de boot. Die hadden onstuimig weer
We gaan met een minder klein bootje langs wat fjorden varenGaaf, met een bootje op pad! Denk dat je dan wel mooie dingen kunt zien!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al zie ik het mezelf niet doen. Ik vind het nachtje naar de UK wel prima, maar die deining ben ik dan wel zat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thnxquote:Op maandag 22 januari 2024 15:03 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Leandra beterschapDoor alle gebeurtenissen, regelwerk en verdriet kan je weerstand een optater krijgen.
Boot naar Newcastle, trein naar Edinburgh (echt een hele mooie route, vlak langs de zee) en vandaar zijn er genoeg trein- en busroutes verder Schotland in.quote:Op maandag 22 januari 2024 15:03 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik wil zó graag ooit nog eens naar SchotlandMaar met OV is dat best lastig
![]()
Man kan dat niet meer rijden en ik rij sowieso nergens waar ik nog nooit geweest benVliegen doe ik alleen alst écht moet en liever dus niet. Keuze is dus best beperkt op die manier.
Man gaat al jaren niet meer mee op vakantie. Zaak gooit altijd roet in het eten dus op een gegeven moment besloten dan maar zonder hem te gaan.
Zolang zoon kan shoppen is ie gelukkig, met die hoef ik geen rekening te houden![]()
Dit jaar wil hij weer naar Londen maar het hotel waar we de laatste keren zaten, is er niet meer. En dat was zó handig met de trein voor de deur. Nu maar even kijken en anders wordt het weer Maastricht![]()
@:Leandra beterschapDoor alle gebeurtenissen, regelwerk en verdriet kan je weerstand een optater krijgen.
Oeh, das idd wel een optie dan. Maar es uitzoeken hoe en watquote:Op maandag 22 januari 2024 15:31 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Boot naar Newcastle, trein naar Edinburgh (echt een hele mooie route, vlak langs de zee) en vandaar zijn er genoeg trein- en busroutes verder Schotland in.
Ik rij ook niet, maar met het OV kan er veel.
We gaan met een minder klein bootje langs wat fjorden varenMoet een erg mooie omgeving zijn! Alvast veel voorpret gewenst!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Als ik lees wat je allemaal gedaan hebt...pas je wel op jezelf? Even rust nemen is zo verkeerd nog nietquote:Op maandag 22 januari 2024 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx
Volgens mij heeft N mij vorige week gewoon besmet, maar het pakt bij mij wel een graadje erger uit geloof ik
Maar goed, het is wat het is, komt wel goed.
Valt wel mee wat ik gedaan heb, er moet vooral nog een hoopquote:Op maandag 22 januari 2024 15:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Als ik lees wat je allemaal gedaan hebt...pas je wel op jezelf? Even rust nemen is zo verkeerd nog niet
Komt wel, zorg maar eerst dan je beter wordtquote:Op maandag 22 januari 2024 15:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Valt wel mee wat ik gedaan heb, er moet vooral nog een hoop
Lol. Ik doe niet aan voorpret. Ik rij op 8-7 naar die boot. Ga aan boord en zie dan wel. 🙈quote:Op maandag 22 januari 2024 15:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Moet een erg mooie omgeving zijn! Alvast veel voorpret gewenst!
Ook goedquote:Op maandag 22 januari 2024 16:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Lol. Ik doe niet aan voorpret. Ik rij op 8-7 naar die boot. Ga aan boord en zie dan wel. 🙈
Jawel, zeker wel. Maar ik ben gewoon niet zo van het ergens naar toe leven. Heb ik nooit gehad.quote:Op maandag 22 januari 2024 17:44 schreef FlyingFish het volgende:
Dat klinkt niet alsof je er veel zin in hebt amaranta
Ik zie voorpret ook als uitkijken naar wat voor moois je hopelijk gaat zien en er zin in hebben.
Een cruise staat overigens ook nog hoog op het verlanglijstje van mijn man. Ik probeer m’n schoonvader zo gek te krijgen om ons mee te nemen op Disney Cruise (hij reist niet meer omdat hij niet zo goed ter been is, maar een cruise lijkt me nog wel een geschikte optie. Ik denk echter niet dat dat gaat lukken). Maar een cruise langs de Fjorden staat op de 2e plaats (maar wel kinderloos). Ben benieuwd hoe het je bevalt!
Jawohl, helemaal eens!quote:Op maandag 22 januari 2024 17:52 schreef amaranta het volgende:
Wat wel een minpunt is, is dat de voertaal op de boot Duits is. Ik spreek geen Duits en het is een lelijke taal ook.
Uitgaande van 4 personen leek dit me wel een aardige hoeveelheidquote:
Het was echt een hele steile oprit naar het huisje toe. Elke keer weer spannendquote:Op maandag 22 januari 2024 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, die is het! Dank.
Ik werd er helemaal blij van, weet ik nog. Maar toen was iets anders dan een camping in Frankrijk nog niet echt een optie. Nu wel
quote:Op maandag 22 januari 2024 17:52 schreef amaranta het volgende:
Wat wel een minpunt is, is dat de voertaal op de boot Duits is. Ik spreek geen Duits en het is een lelijke taal ook.
O, ik vind Duits juist een prachtige taalquote:Op maandag 22 januari 2024 17:52 schreef amaranta het volgende:
quote:Op maandag 22 januari 2024 19:06 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
O, ik vind Duits juist een prachtige taal
Sexy ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik heb dat soms ook wel. Zeker in het Engels, dat wordt altijd stiekem Duits.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:30 schreef Aure het volgende:
Ik vind Duits ook wel wat hebben. Een vriendin van mij woont nu al jaaaaaaren ergens in Beieren en die is inmiddels helemaal verduitst. Dat ze Nederlands met je praat maar met een Duitse zinsopbouw ofzo![]()
klinkt heel schattig
Dat deed een van mij ook na een paar jaar Berlijn. Vreemd, maar ook heel snoezig.quote:Op maandag 22 januari 2024 19:30 schreef Aure het volgende:
Ik vind Duits ook wel wat hebben. Een vriendin van mij woont nu al jaaaaaaren ergens in Beieren en die is inmiddels helemaal verduitst. Dat ze Nederlands met je praat maar met een Duitse zinsopbouw ofzo![]()
klinkt heel schattig
Oh ik spreek het ook bepaald niet graag. Maar horen,quote:Op maandag 22 januari 2024 19:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ben echt allergisch voor Duits. Heb het 4 jaar gehad op het VO, maar na mijn eerste rapport geen voldoendes meer gehaald. Mijn oudste heeft mijn genen geërfd wat dat betreft (en die van mijn man, arm kind)
Ik had altijd zoveel aftrek voor de verkeerde naamval/vervoeging, dat een voldoende een uitzondering was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |