https://www.lidl.nl/p/sil(...)rmtedeken/p100368355quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:29 schreef Cathmar het volgende:
Morgen kijk ik verder voor een mooie warme deken voor mijn moeder
Dank voor de tips. Zal ook de winkel beschikbaarheid van Hema eens bekijken. Hier in de buurt niets, maar wellicht bij familie
Dat is ook maar een aanname. Lijkt me sterk dat iedereen dat gaat doen. Misschien dat mensen zich door dit besluit beter gaan informeren over wat een hamster echt nodig heeft voor ze er een aanschaffen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 13:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Door alle mensen die geen nieuwe dwerghamster mogen en een Syr in de bak gaan doen die ze al hebben, met de huisjes die ze al hebben.
die ziet er wel heel dunnig uit.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
https://www.lidl.nl/p/sil(...)rmtedeken/p100368355
Deze kon ik laatst niet vinden, maar ze hebben hem weer.
130 bij 180! Kan ook om je heen
Ik heb er hier 2 liggen en die bevallen zo goed, dat ik net een derde heb besteld ¯\_(ツ)_/¯quote:
Dat is een aanname die gebaseerd is op ervaringenquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:47 schreef trui het volgende:
[..]
Dat is ook maar een aanname. Lijkt me sterk dat iedereen dat gaat doen. Misschien dat mensen zich door dit besluit beter gaan informeren over wat een hamster echt nodig heeft voor ze er een aanschaffen.
Het punt is dus dat de lijst niet over dit soort omstandigheden gaat. Want anders zou er dus niets meer op staan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:56 schreef trui het volgende:
Dus verder gaan met kennis verspreiden, en deze soort anders ook maar van de lijst laten halen.
In elk geval geen reden om maar niks te doen lijkt me.
Die heeft puber ook. Heeft hem over hem heen gedrapeerd als hij bij zijn bureau zit (die kamer wordt echt koud als het buiten onder nul blijft)quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:45 schreef -Spring het volgende:
Ik heb met kerst deze gekocht en die is fantastisch ♡
https://www.bol.com/nl/nl(...)00000124089427/?s2a=
quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:21 schreef amaranta het volgende:
Jongens, is die Apocalypse er ondertussen al?
Wat fijn. Hier totaal andersom. Ze zijn niet naar buiten te krijgenquote:Op donderdag 18 januari 2024 09:18 schreef exode het volgende:
Onze kinderen zijn met dit weer echt amper binnen te krijgen. Het heeft gisteren niet gesneeuwd maar ze hebben zich gisteren uren vermaakt in de tuin met de bevroren sneeuw van dinsdag. Hamers, schroevendraaiers van alles werd er gebruikt om ijsbeelden te maken![]()
Ook doen ze zelf allerlei proefjes met water en dat laten bevriezen met poppetjes erin etc.
B roept al jaren dat ie een hekel aan de zomer heeft en echt van de winter houdt. Dat blijkt ook nu weer. Hij vindt dit heerlijk, hij staat vroeg op, is energiek en blijNa maanden niet goed in zijn vel zitten, is dit zo fijn.
Er is mij door mijn schoonouders ook verteld dat dat moet, je eigen stoep schoonvegen. (Bij mijn ouderlijk huis lag de stoep, wat niet eens een officiële stoep was, aan de overkant van de weg, dus van thuis uit nooit meegekregen). Dat je anders aansprakelijk bent als er mensen uitglijden op je stoep. Maar ik denk dat ik er vorig jaar of twee jaar terug ofzo achter kwam, dat dat al sinds 2007 niet meer het geval is. En toevallig gisteren zag ik er weer een artikel over oppoppen ergens.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:32 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb prul met de slee naar school gebracht vanochtend :-D En mensen die hun stoep sneeuwvrij maken vervloekt (terwijl dat geen zin heeft, want 90% van de mensen doet het niet, op de straat ligt een pak van 10 cm en ook 'vrijgemaakte' stoep is glad doordat het nog steeds vriest...)
WA. De PDF is 'foolproof' gemaakt. Na 1 handtekening gaat 'ie op slot ofzo. Afijn, het is nu gelukt hoor.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:28 schreef exode het volgende:
We hebben geen stoep, ja officieel wel, maar die is in gebruik als parkeerplek.
Zaterdag gaan de winterbanden onder onze auto, wel handig zo na de vorstperiodeWe dachten er dus allang over na maar voor Voorjaarsvakantie naar Denemarken 'moeten' we ze hebben. We zijn allang blij dat onze garage ons er tussen heeft gepropt want eigenlijk hadden ze pas in maart plek voor niet spoed dingen.
Voordeel van dat verloofde momenteel niet werkt, de auto staat 99% van de tijd voor de deur.
Vanochtend op de fiets 0 gladde wegstukken of whatever tegengekomen. Zelfs onze eigen straat was absoluut niet glad, terwijl er in onze straat nooit gestrooid wordt.
Maaruh, hoezo mag je de pdf niet aanpassen Quoi? Wat is dat voor onzin. Is het je WA verzekering? Of je AVP?
De volgende keer (hoop het niet) kan je dat makkelijk ontwijken hoor, ik moet best vaak beveiligde PDFjes bewerken. Stuur dan maar een DM.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:57 schreef Quoi het volgende:
[..]
WA. De PDF is 'foolproof' gemaakt. Na 1 handtekening gaat 'ie op slot ofzo. Afijn, het is nu gelukt hoor.
Zijn die winterbanden alleen in sommige maanden verplicht in Denemarken trouwens? Wat hebben jullie een fijn vooruitzicht
Heerlijk, Lalandia.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:59 schreef exode het volgende:
[..]
De volgende keer (hoop het niet) kan je dat makkelijk ontwijken hoor, ik moet best vaak beveiligde PDFjes bewerken. Stuur dan maar een DM.
In Denemarken zijn volgens mij dezelfde regels als in Nederland, maar we gaan door Duitsland uiteraard en daar ga ik niet in februari zonder winterbanden rijden.
We zouden eigenlijk naar Disneyland gaan, Lalandia vorige week geboekt en Disneyland geannuleerd. Dus we zijn rijkelijk laat met regelen.
Ah dat is naar! Komt dat echt door de chemo en alles daar omheen?quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:02 schreef Quoi het volgende:
[..]
Heerlijk, Lalandia.
Ik ben doorgaans ook zo handig met PDFs, maar er ging ook van alles mis. En ik ben er even pijnlijk achtergekomen dat mijn hoofd één grote elektrisch geladen bloemkool is geworden. Teveel prikkels. Ik moet maar weer eens keuzes maken. Nog minder prikkels opzoeken... Terwijl ik er van origine juist dol op ben.
Yep, helaas. En tijdens alle behandelingen functioneer je maar voor een paar procent. Nu ik weer net doe alsof ik alles weer oppak, wordt duidelijk dat het nog wat nawerkt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:16 schreef exode het volgende:
[..]
Ah dat is naar! Komt dat echt door de chemo en alles daar omheen?
Ja LalandiaB wordt middenin de Voorjaarsvakantie 10 jaar. Zijn eerste reactie was dat hij naar Lalandia wilde. Wij vonden dat nogal een gedoe, zit je daar op rolafstand van Legoland wat dicht is en vrijwel alles is in Denemarken dicht in die week. En dan dus ook nog eens winterbanden regelen.
Dus het werd Disneyland, maar ja, dat is geen optie momenteel met die vrouw met wie ik ga trouwen.
Nu alsnogEn we gaan uiteraard naar Legohouse want die is wel open
Gezonde traktaties vond ik ook een drama. Dan maak je iets gezonds waarvan je denkt dat de meeste het lekker vinden en er een beetje leuk uit ziet, blijkt een groot deel het niet te lusten en wordt het weggegooid. Zo zonde.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:19 schreef Budabuddumbam het volgende:
Heel veel bruin brood is ook nog eens gewoon witbrood met een kleurtje![]()
En mijn motto is dat een gezond eetpatroon ook bestaat uit ongezond eten.
Dat is bijvoorbeeld ook waarom we gewoon een patatdag hebben
Maar als mijn zoon naar school een broodje jam of speculoos wil dan vind ik dat toch echt aan mij.
Ik snap wel dat ze snickers en chips etc niet kunnen waarderen maar brood zou gewoon oke moeten zijn.
Bovendien is kaas en goede vleeswaren echt enorm duur een pot jam of chocopasta kom je veel verder mee als je het financieel niet makkelijk hebt.
Ik vind gezonde traktaties ook echt heel stomDaar was ik echt alleen het eerste jaar voorstander van.
We kijken nog of we een rondleiding door Lego House gaan boeken en sowieso weer lunchen bij Mini Chef, Lego hotel is wel open, dus ook even kijken of we daar gaan dineren.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Yep, helaas. En tijdens alle behandelingen functioneer je maar voor een paar procent. Nu ik weer net doe alsof ik alles weer oppak, wordt duidelijk dat het nog wat nawerkt.
Legohouse is geweldig <3 En Denemarken natuurlijk ook. Wij hebben een hele leuke route gekozen vanaf daar naar huis, via wat eilandjes enzo. Laat maar weten als je iets wil weten. Maar volgens mij kennen jullie het daar zelf best goed.
Hoe is het met verloofde nu overigens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens, daarin valt nog een wereld te winnen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb ook moeite met lunchregels enzo. Onze bso is daarin ook een beetje te rechtlijnig. Alles met chocolade is verboden. Parelkandijkoek? Geen probleem. Van die crackertjes met een shitload zout? Prima! Oreokoekjes: top! Maar een kerstkoekje met een streepje chocolade erop is verboden. Ik blijf dat idioot beleid vinden, maar goed... heb hier weinig of eigenlijk niks te kiezen qua bso, dus ik doe het er maar mee.
School is gelukkig wel flexibeler. Prul krijgt nog weleens voor het groente/fruit-moment een hardgekookt eitje mee, omdat ze groente en fruit echt lastig vindt en het mij niet altijd lukt om op voorhand in mijn glazen bol te kijken wat ze deze week ineens wel en niet gaat willen eten. Juf vindt het prima, als ik 'm maar thuis al pel. Ook boterhammen met hagelslag enzo zijn prima.
Ik vind vooral dat veel mensen een heel raar beeld hebben van wat gezond is (veel zuivel, hartig bewerkt broodbeleg, kaas, smeerkaas, light pindakaas, 'magere' rookworst, bruin brood...) en ongezond is (fruitspread zonder toegevoegde suiker bijvoorbeeld). En als je dan op basis daarvan regels gaat maken, sla je wmb de plank behoorlijk mis. Bovendien geloof ik niet zo in verboden etenswaren. Alles wat je verbiedt, wordt alleen maar interessanter. Ik leerde mezelf een jaar of tien geleden dat ik alles mag eten wat ik wil, maar dat ik wel even kan nadenken of ik alles wil eten wat ik mag. Ik eet alles (behalve melkproducten vanwege ziek worden), sommige dingen de hele dag door, anderen met mate. En dat wil ik mijn kinderen ook leren. Als school dan spastisch gaat door over een boterham met chocopasta en liever een plak kaas ziet, word ik daar heel verdrietig en een tikje opstandig van.
Bij ons stond begin dit schooljaar een algemeen bericht in de app om boter te gebruiken en niet teveel hagelslag zodat alles op het broodje blijft. Dat snap ik vanuit praktisch oogpunt dan wel weer.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:39 schreef Tink89 het volgende:
Ook boterhammen met hagelslag enzo zijn prima.
Ouders hebben toch ook zelf een verantwoordelijkheid hier in.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:31 schreef hilliebillie het volgende:
Nou kwam ik net op Facebook een link naar dit artikel tegen. https://www.ed.nl/helmond(...)bD0Jeg4vBe7oVbazujYY
Ik vind het wel weer ver gaan dat scholen zich gaan bemoeien met wat er op het brood zit of wat voor brood de kinderen mee krijgen.
Dus wanneer er jam of ander zoet beleg op het brood zit dat de ouders worden ingelicht of als de kinderen een keer een witte boterham of wit bolletje mee krijgen dat er dan meteen contact wordt gelegd.
Bij ons op de basisschool zijn de koeken en dergelijke al in de ban gedaan (al jaren) en traktaties zijn er ook al niet meer.
Hier heb ik ze nog niet over gehoord gelukkig.
Denk dat ik een heel ongelukkig kind krijg, in ieder geval een die weinig zou eten. Vleeswaren op brood houdt ze niet van. Kaas (en smeerkaas of zuivelspread) vind ze lekker, maar niet als dat de hele dag op haar brood gezeten heeft, al zou kaas misschien te doen zijn in de winter).
Volkoren brood krijgen ze hier meestal wel mee. Wel eens een uitzondering na het weekend als we nog witte bolletjes over hebben dat ze die een mee krijgen, omdat ze anders weggegooid moeten worden. Of laatst een keer, kwam ik er ‘s avonds achter dat er geen brood meer in de vriezer lag, en het enige brood dat ze bij de supermarkt nog hadden was witbrood. Tja dan dat maar een keer.
Oké ik hoorde van zoon ook wel eens verhalen dat een vriendje over gebleven stukken pizza en dergelijke mee naar school nam. (Maar ook als dat incidenteel is..)
Wel bijzondere regels van de bso. Ook aangezien in oreokoekjes best wat chocolade (cacao) verwerkt zit, dan voer je dus je eigen beleid ook niet goed door.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb ook moeite met lunchregels enzo. Onze bso is daarin ook een beetje te rechtlijnig. Alles met chocolade is verboden. Parelkandijkoek? Geen probleem. Van die crackertjes met een shitload zout? Prima! Oreokoekjes: top! Maar een kerstkoekje met een streepje chocolade erop is verboden. Ik blijf dat idioot beleid vinden, maar goed... heb hier weinig of eigenlijk niks te kiezen qua bso, dus ik doe het er maar mee.
Wtf?quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:31 schreef hilliebillie het volgende:
Nou kwam ik net op Facebook een link naar dit artikel tegen. https://www.ed.nl/helmond(...)bD0Jeg4vBe7oVbazujYY
Ik vind het wel weer ver gaan dat scholen zich gaan bemoeien met wat er op het brood zit of wat voor brood de kinderen mee krijgen.
Dus wanneer er jam of ander zoet beleg op het brood zit dat de ouders worden ingelicht of als de kinderen een keer een witte boterham of wit bolletje mee krijgen dat er dan meteen contact wordt gelegd.
Bij ons op de basisschool zijn de koeken en dergelijke al in de ban gedaan (al jaren) en traktaties zijn er ook al niet meer.
Hier heb ik ze nog niet over gehoord gelukkig.
Denk dat ik een heel ongelukkig kind krijg, in ieder geval een die weinig zou eten. Vleeswaren op brood houdt ze niet van. Kaas (en smeerkaas of zuivelspread) vind ze lekker, maar niet als dat de hele dag op haar brood gezeten heeft, al zou kaas misschien te doen zijn in de winter).
Volkoren brood krijgen ze hier meestal wel mee. Wel eens een uitzondering na het weekend als we nog witte bolletjes over hebben dat ze die een mee krijgen, omdat ze anders weggegooid moeten worden. Of laatst een keer, kwam ik er ‘s avonds achter dat er geen brood meer in de vriezer lag, en het enige brood dat ze bij de supermarkt nog hadden was witbrood. Tja dan dat maar een keer.
Oké ik hoorde van zoon ook wel eens verhalen dat een vriendje over gebleven stukken pizza en dergelijke mee naar school nam. (Maar ook als dat incidenteel is..)
Moet dit?quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:26 schreef Quoi het volgende:
[..]
Yep, helaas. En tijdens alle behandelingen functioneer je maar voor een paar procent. Nu ik weer net doe alsof ik alles weer oppak, wordt duidelijk dat het nog wat nawerkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Lunch vanuit school, ik snap waarom je dat een optie vindt. Maar wie bepaalt dan wat er op het menu staat? En hoeveel je kinderen eten, heb je daar dan nog zicht op? En wie betaalt dat?quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:58 schreef FlyingFish het volgende:
Wmb zijn er twee goede opties: bied lunch aan vanuit school, of bemoei je er niet mee. Vleeswaren/kaas zijn echt veel duurder dan een pot goedkope jam of pindakaas. Er zijn nu al voldoende kinderen die überhaupt geen lunch mee hebben…
Met Sinterklaas heb ik mijn kinderen 1 chocolade munt in hun broodtrommel meegegeven. Ik kreeg hem bij twee weer mee in de broodtrommel retour omdat ze dat niet mochten op school
Op ons kdv hadden de kinderen warme lunch (bso op woensdagmiddag nog steeds). Dat is ingevoerd toen ik in de ouderraad zat. Er waren best wat ouders op tegen, bang dat hun kind niet veel zou eten (want lust niks) of bang dat ze dan 's avonds geen trek meer zouden hebben. Maar na een half jaar was iedereen eigenlijk onverdeeld enthousiast. Zien eten doet eten, op een heel enkel geval na (en die kreeg dan alsnog een boterham). Ouders vonden het toch ook wel fijn dat de kinderen bij thuiskomst al groenten gegeten hadden, zodat ze het makkelijker los konden laten als de avondmaaltijd slecht(er) werd gegeten. Qua kosten viel het mee, maar middageten wordt natuurlijk meestal al gewoon door hen gefinancieerd. Dat is op school niet zo.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Lunch vanuit school, ik snap waarom je dat een optie vindt. Maar wie bepaalt dan wat er op het menu staat? En hoeveel je kinderen eten, heb je daar dan nog zicht op? En wie betaalt dat?
Maar op het kdv snap ik het ook! Je staat met meerdere pm'ers op een groep. Bij ons is fruit (op een grote uitdeelschaal), brood (per kind een bordje, zelf oefenen met smeren e.d.) en 's middags warme groente of rauwkost op het kdv ook geregeld. Maar school zou er apart voor moeten (laten) cateren of er iemand voor in dienst moeten nemen + een keuken inrichten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Op ons kdv hadden de kinderen warme lunch (bso op woensdagmiddag nog steeds). Dat is ingevoerd toen ik in de ouderraad zat. Er waren best wat ouders op tegen, bang dat hun kind niet veel zou eten (want lust niks) of bang dat ze dan 's avonds geen trek meer zouden hebben. Maar na een half jaar was iedereen eigenlijk onverdeeld enthousiast. Zien eten doet eten, op een heel enkel geval na (en die kreeg dan alsnog een boterham). Ouders vonden het toch ook wel fijn dat de kinderen bij thuiskomst al groenten gegeten hadden, zodat ze het makkelijker los konden laten als de avondmaaltijd slecht(er) werd gegeten. Qua kosten viel het mee, maar middageten wordt natuurlijk meestal al gewoon door hen gefinancieerd. Dat is op school niet zo.
quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Moet dit?Qua werk was het best een heerlijk rustige periode, bedoel ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Helemaal eens. En schunnig dat die munt weer terugkwam. Ik zou 'm de volgende dag er weer in doen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:58 schreef FlyingFish het volgende:
Wmb zijn er twee goede opties: bied lunch aan vanuit school, of bemoei je er niet mee. Vleeswaren/kaas zijn echt veel duurder dan een pot goedkope jam of pindakaas. Er zijn nu al voldoende kinderen die überhaupt geen lunch mee hebben…
Met Sinterklaas heb ik mijn kinderen 1 chocolade munt in hun broodtrommel meegegeven. Ik kreeg hem bij twee weer mee in de broodtrommel retour omdat ze dat niet mochten op school
Praktisch zie ik idd wat haken en ogen, maar dat was er ook toen alle scholen opeens BSO moesten aanbieden, en eigenlijk ook kdv. Dat is even omschakelen maar komt wel goed.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar op het kdv snap ik het ook! Je staat met meerdere pm'ers op een groep. Bij ons is fruit (op een grote uitdeelschaal), brood (per kind een bordje, zelf oefenen met smeren e.d.) en 's middags warme groente of rauwkost op het kdv ook geregeld. Maar school zou er apart voor moeten (laten) cateren of er iemand voor in dienst moeten nemen + een keuken inrichten.
Een broodlunch aanbieden zou ik een stuk haalbaarder vinden, eventueel aangevuld met bijv. een gekookt eitje of rauwkost ofzo. Maar warme lunch op school klinkt voor mij heel ingewikkeld.
Hahaha, wat een heerlijk kind die B van julliequote:Op donderdag 18 januari 2024 15:18 schreef exode het volgende:
B vreet op Scouting kamp alles, echt alles. Ook in tijden dat thuis alles vies was.
Dus dat samen eten, ik zie daar wel voordelen van in.
B en Juul drinken het allerliefste water, dat is wel echt geluk hebben. Nou heeft B sinds een paar maanden een Air Up, zijn moeders vinden het geldverspilling maar hij heeft hem zelf betaald dus prima. Nu kwamen we er dus achter dat ie dat hele geurschijfje niet eens 'activeert'. Dus hij drinkt gewoon waterAnders vindt hij het te zoet. Echt...
Nee, niet het probleem van de school. Maar als school gaat bepalen wat ze aanbieden en mijn kind dat eten echt niet gaat eten en ik ook zelf iets mag meegeven wat ze wel eet, hebben we wel met z'n allen een probleem... Of iig een situatie die niet gezonder is dan een witte boterham met chocopasta (en dat krijgt ze niet alleen maar hoor, maar even als voorbeeld).quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Praktisch zie ik idd wat haken en ogen, maar dat was er ook toen alle scholen opeens BSO moesten aanbieden, en eigenlijk ook kdv. Dat is even omschakelen maar komt wel goed.
Ik heb jaren groep 8 kampen gedraaid, waarbij het voor sommige kinderen de eerste keer was dat ze überhaupt niet thuis sliepen. We hebben echt vrijwel geen gedoe gehad over eten, alleen allergieën waar vooraf rekening mee gehouden moest worden. Ik denk dat dit uiteindelijk wel los loopt eigenlijk als ouders eraan gewend zijn. Gezamenlijk eten in een groep verloopt echt soepeler dan wanneer iedereen individueel compleet wat anders eet. Dan zijn veel kinderen toch ook bezig met wat de buurman eet.
En daarnaast is het niet het probleem van school als een kind niet eet imo. School moet de mogelijkheid om goed te eten aanbieden, maar wat een kind eet is eigen verantwoordelijkheid. Net als bij een broodtrommel die gewoon omgekieperd kan worden boven de vuilnisbak, of waarbij eten door anderen wordt opgegeten.
Ik zat op een middelbare school waar de conciërge elke dag 2 soorten soep maakte, in een stenen soepkom waar 20cent statiegeld op zat. Helaas ging ze met pensioen en kwam een cup-a-soep automaat voor terug. Iedereen boos want we wilden onze lekkere soep terug. Als compensatie kwam er toen een snoepautomaat bijquote:Op donderdag 18 januari 2024 15:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Op de basisschool leren ze gezond te lunchen. Komen ze op het VO, hebben ze een snoepautomaat en een kantine met niet zulk gezond eten
Oeh, die verse soepquote:Op donderdag 18 januari 2024 16:54 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik zat op een middelbare school waar de conciërge elke dag 2 soorten soep maakte, in een stenen soepkom waar 20cent statiegeld op zat. Helaas ging ze met pensioen en kwam een cup-a-soep automaat voor terug. Iedereen boos want we wilden onze lekkere soep terug. Als compensatie kwam er toen een snoepautomaat bij
Wij hebben nu als school gesubsidieerd schoolfruit. Wát een ellendequote:Op donderdag 18 januari 2024 12:00 schreef Quoi het volgende:
Ik ben voor schoollunchesPletter daar maar wat subsidies tegenaan.
Maar waarom is de uitvoering dan niet goed? Betekent dat dat het nooit een goed idee kan zijn of moet de uitvoering dan beter?quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:47 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij hebben nu als school gesubsidieerd schoolfruit. Wát een ellende![]()
Het idee is leuk en goed. Maar de uitvoering... Als dat dus al niet lukt, dan wordt zo'n lunch helemaal niks.
Klopt hoor, het idee is goed maar de organisatie moet anders. Maar dat is te duur.quote:Op donderdag 18 januari 2024 18:55 schreef Quoi het volgende:
[..]
Maar waarom is de uitvoering dan niet goed? Betekent dat dat het nooit een goed idee kan zijn of moet de uitvoering dan beter?
Als het bij bedrijven kan, kan het op scholen ook. Maar het vraagt wel wat veranderingen idd.
Hebben wij ook gehad. Was vaak weinig of dingen waarvan je dachtquote:Op donderdag 18 januari 2024 18:47 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij hebben nu als school gesubsidieerd schoolfruit. Wát een ellende![]()
Het idee is leuk en goed. Maar de uitvoering... Als dat dus al niet lukt, dan wordt zo'n lunch helemaal niks.
koffie en thee zou ook best kunnen, ik haalde alleen soep.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oeh, die verse soep![]()
Wij hadden alleen koffie, thee en roze, gevulde of appelkoek![]()
Ik heb net iets heel stoms gedaan: bietjes gegeten. En ik moet morgen weer een blaasontsteking test doen![]()
Dat is echt schandalig weinig! Een collega heeft ook schoolfruit op de school van haar zoon, maar dat wordt dan om de beurt door ouders geregeld geloof ik? Lijkt me ook gedoe.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:03 schreef Hupje het volgende:
[..]
Klopt hoor, het idee is goed maar de organisatie moet anders. Maar dat is te duur.![]()
Ik kreeg vandaag 2 sinaasappels voor 9 kinderen.Onder schooltijd, dus moet ik lestijd gebruiken om ze te verdelen. En alle kinderen hadden nog honger daarna. Wat ik logisch vind.
Volgens mij hebben ze bij mijn kinderen op de middelbare school meestal wel mogelijkheid voor belegde broodjes en volgens mij op vrijdags snacks. Soep weet ik niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:22 schreef Elleska het volgende:
[..]
koffie en thee zou ook best kunnen, ik haalde alleen soep.
Maar zoiets zou toch vrij gemakkelijk weer moeten kunnen op een middelbare school.
Bij een basisschool lijkt het me meer gedoe. Niet onmogelijk maar met het huidige personeelstekort heb ik liever dat tijd wordt gestoken in lesgeven dan in het eten.
Aw, lief!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:56 schreef exode het volgende:
SNEEUW!
Dus Juul is als Elsa naar school, want SNEEUW!
Ik ben lopend naar de sportschool gegaan, heerlijk! Ik moet nog wel 2 keer op en neer naar school vandaag. Om 12 uur voor Juul en om 14 uur voor B. B gaat normaal alleen naar huis op zijn fiets maar lopend vindt ie stom alleen en ik vind het altijd wel gezelligquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Aw, lief!
Wij gingen lopend naar school en de kinderen willen zelf naar huis lopen vanmiddag. Ok, prima. Scheelt mij weer 40 minuten heen en weer!
Ik vind wandelen ook heerlijk en gezellig, maar ik moet ook werken vandaag. Dus dan is het wel fijn dat ik niet nog een keer tijd kwijt ben. En het is al gatenkaas deze weken door alle informatiedagen op middelbare scholen en bezoek aan de orthodontist.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:19 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ben lopend naar de sportschool gegaan, heerlijk! Ik moet nog wel 2 keer op en neer naar school vandaag. Om 12 uur voor Juul en om 14 uur voor B. B gaat normaal alleen naar huis op zijn fiets maar lopend vindt ie stom alleen en ik vind het altijd wel gezellig![]()
Juul en ik gaan vanmiddag alle sneeuw van alle auto's in de straat halen en in onze achtertuin gooien zodat ze een grote sneeuwberg kan maken.
Mijn hele werkschema is sowieso een grote chaos momenteel. Ik probeer er niet eens meer orde in te brengen. Vooralsnog haal ik alle deadlines en krijg ik alles af, al is het veel in de avond.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind wandelen ook heerlijk en gezellig, maar ik moet ook werken vandaag. Dus dan is het wel fijn dat ik niet nog een keer tijd kwijt ben. En het is al gatenkaas deze weken door alle informatiedagen op middelbare scholen en bezoek aan de orthodontist.
Whahahahaquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik moest wel lachen van de week. Op middelbare school A waar we gingen kijken, starten ze om 8.15. De oudste helemaalDan moet ik om 8 uur al gaan fietsen!!1!!1! Hij was not amused toen ik hem meldde dat school B weliswaar om 8.30 start, maar dat hij alsnog om 8 uur weg moet omdat die verder fietsen is
.
Tough life jonguh.
Het zal even wennen zijn. De basisschool start om 8.45 en is ongeveer 5 min fietsenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:14 schreef Troel het volgende:
[..]
WhahahahaHier vertrekken ze al om kwart voor
Dit is een havo5 rooster. Ze hebben een regel van maximaal 5 tussenuren in de week, maar als je later begint zijn die eerste uren vrij geen tussenuren, want ze zitten nergens tussen. Er zijn ook leerlingen die echt nog tot 17.10 op school zitten. Tot vorige week had oudste drie tussenuren op de vrijdag en dan echt tot het einde op school. Dus deze valt wel mee, maar tochquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:05 schreef FlyingFish het volgende:
eerder extreem in de vorm van weinig uren en een gatenkaas op vrijdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |