abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212057150
Waar we warm blijven O+
Met een meidenkwartet
pi_212057355
Morgen kijk ik verder voor een mooie warme deken voor mijn moeder O+
Dank voor de tips. Zal ook de winkel beschikbaarheid van Hema eens bekijken. Hier in de buurt niets, maar wellicht bij familie
Met een meidenkwartet
pi_212057695
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 22:29 schreef Cathmar het volgende:
Morgen kijk ik verder voor een mooie warme deken voor mijn moeder O+
Dank voor de tips. Zal ook de winkel beschikbaarheid van Hema eens bekijken. Hier in de buurt niets, maar wellicht bij familie

https://www.lidl.nl/p/sil(...)rmtedeken/p100368355

Deze kon ik laatst niet vinden, maar ze hebben hem weer.
130 bij 180! Kan ook om je heen O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212057891
Die van de Hema is al heel lang niet meer beschikbaar. Was in november in de aanbieding, toen op en nooit meer binnen gekomen. Komt dus pas in het najaar weer verwacht ik.

Ik heb toevallig vorige week een elektrisch dekentje voor op de bank gekocht nadat ik niet meer op de Hema wilde wachten. Ik heb er uiteindelijk via Amazon een voor ¤35 gekocht in een kleur die me aanstond, van fleece want die zijn ook warm als ze uit staan. Het is wel een erg dunne deken (want de draadjes die er doorheen lopen moeten natuurlijk wel warmte afgeven) dus dat is wellicht iets om rekening mee te houden. Alles met accu was meteen ¤80 minimaal duurder en een flink stuk kleiner (en de accu ging maar een paar uur mee). Ik heb een yorcom of iets wat daarop lijkt.

En over arme dieren gesproken, mijn ouders gaan twee keer per jaar een maand of twee met de camper weg. Ze hadden nog 1 kat nadat de vorige twee jaar geleden overleed. Mijn oude katje (die haar kinderen al overleefd heeft, beestje is minimaal 16). De kat is een gezelligheidsbeestje en komt de tuin niet meer uit, maar zat dus elke keer alleen thuis (wel met dagelijks bezoek). Deze keer hebben ze besloten haar mee te nemen richting Portugal omdat ze het zo zielig vonden. Wij hadden er weinig vertrouwen in (ik heb haar ooit naar de dierenarts gereden onder luid gejammer), maar ze is aan haar tweede leven begonnen lijkt het wel als ik de filmpjes zie, helemaal enthousiast overal rondsnuffelen enzo! En m’n ouders zijn ook erg blij dat de kat er bij is :D
  woensdag 17 januari 2024 @ 09:47:43 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212060603
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Door alle mensen die geen nieuwe dwerghamster mogen en een Syr in de bak gaan doen die ze al hebben, met de huisjes die ze al hebben.
Dat is ook maar een aanname. Lijkt me sterk dat iedereen dat gaat doen. Misschien dat mensen zich door dit besluit beter gaan informeren over wat een hamster echt nodig heeft voor ze er een aanschaffen.
in de haak.
  woensdag 17 januari 2024 @ 09:50:02 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212060633
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 22:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
https://www.lidl.nl/p/sil(...)rmtedeken/p100368355

Deze kon ik laatst niet vinden, maar ze hebben hem weer.
130 bij 180! Kan ook om je heen O+
die ziet er wel heel dunnig uit.
in de haak.
pi_212060995
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 09:50 schreef trui het volgende:

[..]
die ziet er wel heel dunnig uit.
Ik heb er hier 2 liggen en die bevallen zo goed, dat ik net een derde heb besteld ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 17 januari 2024 @ 10:53:50 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_212061517
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 09:47 schreef trui het volgende:

[..]
Dat is ook maar een aanname. Lijkt me sterk dat iedereen dat gaat doen. Misschien dat mensen zich door dit besluit beter gaan informeren over wat een hamster echt nodig heeft voor ze er een aanschaffen.
Dat is een aanname die gebaseerd is op ervaringen ;) Er zijn mensen die inderdaad goed bezig zijn, maar helaas koopt het gros van de mensen gewoon hun hamster in de dierenwinkel met een kooi die ongeschikt is. Dat gaat de lijst echt niet veranderen.

Zelfs in onze groep van fokkers (waar op dit moment voornamelijk fokkers zitten die Syren fokken) valt op dat heel veel mensen al onder de minimale maten van een verblijf proberen uit te komen. Of dan laten ze vol trots zien wat ze al hebben aangeschaft voor hun nieuwe hamster, maar dan zijn het dingen die echt gewoon niet geschikt zijn. En zolang je zelfs op de opleidingen paraveterinair (dierenartsassistent) nog hoort over Syrische DWERGhamsters, dan gaat er echt gewoon iets mis in Nederland. (En ja, dat gebruiken dwerghamsterfokkers dus regelmatig als grap om straks nog hun eigen soort dwerghamster te mogen fokken. Want zolang de kennis in een land zo slecht is, zal de handhaving ook wel goed gaan :X )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 januari 2024 @ 11:56:04 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212062601
Dus verder gaan met kennis verspreiden, en deze soort anders ook maar van de lijst laten halen.

In elk geval geen reden om maar niks te doen lijkt me.
in de haak.
  woensdag 17 januari 2024 @ 11:57:19 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_212062617
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 11:56 schreef trui het volgende:
Dus verder gaan met kennis verspreiden, en deze soort anders ook maar van de lijst laten halen.

In elk geval geen reden om maar niks te doen lijkt me.
Het punt is dus dat de lijst niet over dit soort omstandigheden gaat. Want anders zou er dus niets meer op staan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212064258
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:45 schreef -Spring het volgende:
Ik heb met kerst deze gekocht en die is fantastisch ♡

https://www.bol.com/nl/nl(...)00000124089427/?s2a=
Die heeft puber ook. Heeft hem over hem heen gedrapeerd als hij bij zijn bureau zit (die kamer wordt echt koud als het buiten onder nul blijft)
pi_212067154
Jongens, is die Apocalypse er ondertussen al?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 januari 2024 @ 18:11:30 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212067774
Sneeuwstorm des doods ...
Hmmm neh

Zitten nu op een cm of 10/12
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 17 januari 2024 @ 18:36:05 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212068173
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 17:21 schreef amaranta het volgende:
Jongens, is die Apocalypse er ondertussen al?
:D Ik sta hier ook naar een droge straat te kijken. ;)
pi_212068620
Geen vlok te bekennen
Met een meidenkwartet
pi_212068684
Hier gister wel wát. De straatjes waren glijbanen maar vandaag helemaal niks.
Wel met het pak zout het trappetje ontdooid want dat was ook spekglad.
Ik haat gladheid. Wat dat betreft vind ik de opwarming van de aarde niet zo'n groot probleem :') :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212069067
Wij hebben geen sneeuw gehad vandaag. Gisterennacht een beetje, maar dat was grotendeels ‘s middags alweer weg. Alleen waar het platgereden is ligt er soms nog wat, en soms een ijsplaat op de stoep.

Ik vind het een teleurstellende winter tot nu toe -O-
  woensdag 17 januari 2024 @ 19:40:07 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212069175
Serieus sneeuw hier. Echt enorm genoten vanmiddag. Sleeën, sneeuwengelen maken, van de berg sleeën...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf woensdag 17 januari 2024 @ 19:47:05 #20
148247 taxibabe
pi_212069314
Hier ook geen sneeuw..
Gisteren en eergisteren wel een beetje, er ligt nu alleen nog een beetje bevroren sneeuw op het gras waar geen zon komt.
pi_212071403
Hier in Brabant zou toch nog wel wat sneeuw gaan vallen vandaag volgens buienradar. Maar het was maar minimaal.
Ik vind het niet erg. Ik wordt niet per se blij van sneeuw. Nou hoefde ik deze week alleen maar korte stukjes naar het werk te rijden dus dat scheelt wel. Maar van mij hoeft het niet hoor.

Voor de kinderen is het leuk en die hebben de afgelopen dagen flink sneeuwballen gevecht gehouden en de jongste ook sneeuwpoppen gebouwd op het veld bij school. Dus fijn dat ze er van genoten hebben
  woensdag 17 januari 2024 @ 21:33:06 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212071442
Nou, het lijkt wel of er plaatselijk best wat gevallen is dan :D Ik vond het best een leuk laagje sneeuw en in de wijk is hier zo louzy gestrooid dat de wegen complete ijsbanen waren. Gister met wat kinderen de hele middag buiten geweest, waar ze alleen maar hele lange slidings maakten over de autoweg (waar niemand reed).

Ik ben alles maar gaan wandelen gisteren. Nu alles weer wat gedooid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 17-01-2024 22:40:20 ]
pi_212071961
Het waren ook voornamelijk sneeuwbuien, en die vallen heel plaatselijk (hoorde ik op de radio naar m’n werk). Normaal is het een grote ijsbaan rondom m’n werk bij sneeuw, maar daar lag maandag al vrijwel niets, terwijl ik nog door een flinke sneeuwstorm was gereden op weg daar naar toe (ritje van 10km). Toen ik weg ging lag er wel weer wat, maar niets op de wegen.
pi_212073510
Hier in Drenthe geen sneeuw gisteren. Maar dat van de dagen ervoor wat nog niet weg is, zijn gewoon ijsplekken geworden. Ik ging gister op de fiets naar de winkel. Als je de goede route kiest dan is het wel te doen, de asfaltwegen zijn vrij, meeste fietspaden ook.
Maar de stukjes daar naar toe daar zitten veel gladde plekken, maar de puber heeft daar niet echt een boodschap aan, die ging glibberend naar school gisteren.
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 januari 2024 @ 07:50:05 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212073554
20 cm op en om de auto.
Lekker goed pak plakkende sneeuwpoppensneeuw.

Bring back memories van toen ik in Zwitserland woonde
Today is life -

Dale Carnegie
pi_212073894
Zo, zoon heeft een héle dag school. Zn tweede sinds de kerstvakantie :')
Twee vakken compleet uitgevallen want ziek/andere baan en dat kan niet worden opgevuld :{

En volgende week wordt het 13 graden 8-)

[ Bericht 17% gewijzigd door Mushanga71 op 18-01-2024 08:50:56 ]
If they say
pi_212074204
Onze kinderen zijn met dit weer echt amper binnen te krijgen. Het heeft gisteren niet gesneeuwd maar ze hebben zich gisteren uren vermaakt in de tuin met de bevroren sneeuw van dinsdag. Hamers, schroevendraaiers van alles werd er gebruikt om ijsbeelden te maken _O-
Ook doen ze zelf allerlei proefjes met water en dat laten bevriezen met poppetjes erin etc.

B roept al jaren dat ie een hekel aan de zomer heeft en echt van de winter houdt. Dat blijkt ook nu weer. Hij vindt dit heerlijk, hij staat vroeg op, is energiek en blij O+ Na maanden niet goed in zijn vel zitten, is dit zo fijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 18-01-2024 09:52:03 ]
  donderdag 18 januari 2024 @ 09:32:31 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212074329
Ik heb prul met de slee naar school gebracht vanochtend :-D En mensen die hun stoep sneeuwvrij maken vervloekt (terwijl dat geen zin heeft, want 90% van de mensen doet het niet, op de straat ligt een pak van 10 cm en ook 'vrijgemaakte' stoep is glad doordat het nog steeds vriest...)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212074670
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:18 schreef exode het volgende:
Onze kinderen zijn met dit weer echt amper binnen te krijgen. Het heeft gisteren niet gesneeuwd maar ze hebben zich gisteren uren vermaakt in de tuin met de bevroren sneeuw van dinsdag. Hamers, schroevendraaiers van alles werd er gebruikt om ijsbeelden te maken _O-
Ook doen ze zelf allerlei proefjes met water en dat laten bevriezen met poppetjes erin etc.

B roept al jaren dat ie een hekel aan de zomer heeft en echt van de winter houdt. Dat blijkt ook nu weer. Hij vindt dit heerlijk, hij staat vroeg op, is energiek en blij O+ Na maanden niet goed in zijn vel zitten, is dit zo fijn.
Wat fijn. Hier totaal andersom. Ze zijn niet naar buiten te krijgen :D
Shine bright like a diamond.
  donderdag 18 januari 2024 @ 11:09:25 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212075602
Oh mensen kinderen, ik word he-le-maal gek van dat invullen van schadeformulieren nav de fietsbotsing. Nee, zo'n schadeformulier heb ik niet altijd op zak. Fijn, zo'n digitale, maar als de tegenpartij niet zo digitaal is en zo'n PDF niet echt bewerkt mag worden (met bijvoorbeeld een handtekening 8)7 )....... Niet heel klantvriendelijk. Ik kan geen PDF meer zien en moet nu terug naar het stenen papieren tijdperk.
pi_212075641
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:32 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb prul met de slee naar school gebracht vanochtend :-D En mensen die hun stoep sneeuwvrij maken vervloekt (terwijl dat geen zin heeft, want 90% van de mensen doet het niet, op de straat ligt een pak van 10 cm en ook 'vrijgemaakte' stoep is glad doordat het nog steeds vriest...)
Er is mij door mijn schoonouders ook verteld dat dat moet, je eigen stoep schoonvegen. (Bij mijn ouderlijk huis lag de stoep, wat niet eens een officiële stoep was, aan de overkant van de weg, dus van thuis uit nooit meegekregen). Dat je anders aansprakelijk bent als er mensen uitglijden op je stoep. Maar ik denk dat ik er vorig jaar of twee jaar terug ofzo achter kwam, dat dat al sinds 2007 niet meer het geval is. En toevallig gisteren zag ik er weer een artikel over oppoppen ergens.

Maar ik vind het wel fijn als het toch gebeurd icm strooien, zodat de kinderen niet over de weg gaan lopen als ze naar school lopen omdat de stoep te glad is.

Overigens maakt het de kinderen niets uit hoor.

Ik maak overigens niet altijd m’n stoep schoon, maar vaak wel het stuk van de oprit tot de weg. Dat loopt vervelend schuin sinds een paar jaar en man heeft een paar keer gehad dat hij daar maar bleef slippen en dus de oprit niet op kon. (En hoe meer slippen hoe gladder het wordt maar ook hoe harder het wordt en dus niet meer weg te schuiven is). Dus de sleebaan is dan wel onderbroken.

Exode wat fijn dat B meteen zoveel beter in z’n vel zit met dit weer!
  donderdag 18 januari 2024 @ 11:14:03 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212075682
Toen de mensen van de fietsbotsing maandagavond even langskwamen, heb ik ons stoepje voor maar even goed schoongeveegd. Zal je zien dat ze dan daar nog eens uitglijden :D :D Aansprakelijkheid to the max.
pi_212075905
We hebben geen stoep, ja officieel wel, maar die is in gebruik als parkeerplek.

Zaterdag gaan de winterbanden onder onze auto, wel handig zo na de vorstperiode ;) We dachten er dus allang over na maar voor Voorjaarsvakantie naar Denemarken 'moeten' we ze hebben. We zijn allang blij dat onze garage ons er tussen heeft gepropt want eigenlijk hadden ze pas in maart plek voor niet spoed dingen.
Voordeel van dat verloofde momenteel niet werkt, de auto staat 99% van de tijd voor de deur.

Vanochtend op de fiets 0 gladde wegstukken of whatever tegengekomen. Zelfs onze eigen straat was absoluut niet glad, terwijl er in onze straat nooit gestrooid wordt.

Maaruh, hoezo mag je de pdf niet aanpassen Quoi? Wat is dat voor onzin. Is het je WA verzekering? Of je AVP?
pi_212075966
Nou kwam ik net op Facebook een link naar dit artikel tegen. https://www.ed.nl/helmond(...)bD0Jeg4vBe7oVbazujYY

Ik vind het wel weer ver gaan dat scholen zich gaan bemoeien met wat er op het brood zit of wat voor brood de kinderen mee krijgen.

Dus wanneer er jam of ander zoet beleg op het brood zit dat de ouders worden ingelicht of als de kinderen een keer een witte boterham of wit bolletje mee krijgen dat er dan meteen contact wordt gelegd.

Bij ons op de basisschool zijn de koeken en dergelijke al in de ban gedaan (al jaren) en traktaties zijn er ook al niet meer.
Hier heb ik ze nog niet over gehoord gelukkig.

Denk dat ik een heel ongelukkig kind krijg, in ieder geval een die weinig zou eten. Vleeswaren op brood houdt ze niet van. Kaas (en smeerkaas of zuivelspread) vind ze lekker, maar niet als dat de hele dag op haar brood gezeten heeft, al zou kaas misschien te doen zijn in de winter).

Volkoren brood krijgen ze hier meestal wel mee. Wel eens een uitzondering na het weekend als we nog witte bolletjes over hebben dat ze die een mee krijgen, omdat ze anders weggegooid moeten worden. Of laatst een keer, kwam ik er ‘s avonds achter dat er geen brood meer in de vriezer lag, en het enige brood dat ze bij de supermarkt nog hadden was witbrood. Tja dan dat maar een keer.

Oké ik hoorde van zoon ook wel eens verhalen dat een vriendje over gebleven stukken pizza en dergelijke mee naar school nam. (Maar ook als dat incidenteel is..)
pi_212076045
Zolang jam niet mag en bewerkt vleesbeleg wel, moeten ze zelf misschien even een cursusje doen.
pi_212076171
Ja er stond in het artikel ook de vraag of stelling ‘hoe gezond is kaas eigenlijk’ en zo heb je met meer beleg wat als gezond bestempeld wordt (want niet zoet) waar je die vraag over kan stellen
pi_212076258
En daarbij hier krijgen ze wel zoet beleg mee want vleeswaren de hele dag in een warme tas is ook niks maar er gaat naar een half portie beleg op het brood.
Twee sneetjes brood met maar beleg op één en dan dubbel. Dat scheelt dus de helft qua beleg dan dat je twee losse sneetjes eet.
Kortom dan valt het ongezonde ook wel mee en heel eerlijk zo gezond is bijvoorbeeld smeerkaas ook niet.

Persoonlijk vind ik de bemoeienis zoals in dat artikel echt te ver gaan. Als een kind mars of chips bij heeft als lunch snap ik dat daar iets van wordt gezegd maar een keer een wit bolletje bijv vind ik echt onder vrije keuze/verantwoordelijkheid van de ouders vallen.
  donderdag 18 januari 2024 @ 11:57:41 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212076259
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 11:28 schreef exode het volgende:
We hebben geen stoep, ja officieel wel, maar die is in gebruik als parkeerplek.

Zaterdag gaan de winterbanden onder onze auto, wel handig zo na de vorstperiode ;) We dachten er dus allang over na maar voor Voorjaarsvakantie naar Denemarken 'moeten' we ze hebben. We zijn allang blij dat onze garage ons er tussen heeft gepropt want eigenlijk hadden ze pas in maart plek voor niet spoed dingen.
Voordeel van dat verloofde momenteel niet werkt, de auto staat 99% van de tijd voor de deur.

Vanochtend op de fiets 0 gladde wegstukken of whatever tegengekomen. Zelfs onze eigen straat was absoluut niet glad, terwijl er in onze straat nooit gestrooid wordt.

Maaruh, hoezo mag je de pdf niet aanpassen Quoi? Wat is dat voor onzin. Is het je WA verzekering? Of je AVP?
WA. De PDF is 'foolproof' gemaakt. Na 1 handtekening gaat 'ie op slot ofzo. Afijn, het is nu gelukt hoor.

Zijn die winterbanden alleen in sommige maanden verplicht in Denemarken trouwens? Wat hebben jullie een fijn vooruitzicht :)
pi_212076285
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 11:57 schreef Quoi het volgende:

[..]
WA. De PDF is 'foolproof' gemaakt. Na 1 handtekening gaat 'ie op slot ofzo. Afijn, het is nu gelukt hoor.

Zijn die winterbanden alleen in sommige maanden verplicht in Denemarken trouwens? Wat hebben jullie een fijn vooruitzicht :)
De volgende keer (hoop het niet) kan je dat makkelijk ontwijken hoor, ik moet best vaak beveiligde PDFjes bewerken. Stuur dan maar een DM.

In Denemarken zijn volgens mij dezelfde regels als in Nederland, maar we gaan door Duitsland uiteraard en daar ga ik niet in februari zonder winterbanden rijden.
We zouden eigenlijk naar Disneyland gaan, Lalandia vorige week geboekt en Disneyland geannuleerd. Dus we zijn rijkelijk laat met regelen.
  donderdag 18 januari 2024 @ 12:00:12 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212076289
Ik ben voor schoollunches :Y Pletter daar maar wat subsidies tegenaan. Hele generatie leert goed en gezond eten op school. En samen eten is ook heel leuk :)
  donderdag 18 januari 2024 @ 12:02:32 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212076316
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 11:59 schreef exode het volgende:

[..]
De volgende keer (hoop het niet) kan je dat makkelijk ontwijken hoor, ik moet best vaak beveiligde PDFjes bewerken. Stuur dan maar een DM.

In Denemarken zijn volgens mij dezelfde regels als in Nederland, maar we gaan door Duitsland uiteraard en daar ga ik niet in februari zonder winterbanden rijden.
We zouden eigenlijk naar Disneyland gaan, Lalandia vorige week geboekt en Disneyland geannuleerd. Dus we zijn rijkelijk laat met regelen.
Heerlijk, Lalandia.

Ik ben doorgaans ook zo handig met PDFs, maar er ging ook van alles mis. En ik ben er even pijnlijk achtergekomen dat mijn hoofd één grote elektrisch geladen bloemkool is geworden. Teveel prikkels. Ik moet maar weer eens keuzes maken. Nog minder prikkels opzoeken... Terwijl ik er van origine juist dol op ben.
pi_212076329
Haha wat een betutteling zeg. Komt dit van de zuivellobby ofzo? Alsof kaas zo gezond is. Kleuter heeft vandaag een boterham (bruin) met chocopasta }) Andere boterham altijd met hartig beleg.
Als ze mij komen vertellen dat ie daar dik van wordt, mogen ze mij vertellen waarom hij dan geen joggingbroeken van de zeeman of hema aankan want die kunnen niet strak genoeg.
pi_212076342
Die mevrouw zegt in dat artikel "Opvoeden begint met het verantwoord vullen van de lunchtrommel" _O- Gezond eten is belangrijk hoor, maar de lunchtrommel vormt toch echt niet de basis van onze opvoeding hier thuis :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 18-01-2024 12:13:46 ]
pi_212076402
Overigens gaat dit weer zo lekker uit van het ideale standaard modelkind dat alles eet.

Onze jongste heel een paar weken lang alleen droog brood mee naar school gekregen. Heb de juf een bericht gestuurd dat we echt geen gemene ouders zijn, maar dat hij in een fase zat waarin hij elk broodbeleg weigerde en alleen droog brood wilde eten. Snapte ze helemaal, want ze kent hem wel :D
pi_212076435
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 12:02 schreef Quoi het volgende:

[..]
Heerlijk, Lalandia.

Ik ben doorgaans ook zo handig met PDFs, maar er ging ook van alles mis. En ik ben er even pijnlijk achtergekomen dat mijn hoofd één grote elektrisch geladen bloemkool is geworden. Teveel prikkels. Ik moet maar weer eens keuzes maken. Nog minder prikkels opzoeken... Terwijl ik er van origine juist dol op ben.
Ah dat is naar! Komt dat echt door de chemo en alles daar omheen?

Ja Lalandia O+ B wordt middenin de Voorjaarsvakantie 10 jaar. Zijn eerste reactie was dat hij naar Lalandia wilde. Wij vonden dat nogal een gedoe, zit je daar op rolafstand van Legoland wat dicht is en vrijwel alles is in Denemarken dicht in die week. En dan dus ook nog eens winterbanden regelen.
Dus het werd Disneyland, maar ja, dat is geen optie momenteel met die vrouw met wie ik ga trouwen.

Nu alsnog :) En we gaan uiteraard naar Legohouse want die is wel open *O*
  donderdag 18 januari 2024 @ 12:19:55 #46
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212076458
Heel veel bruin brood is ook nog eens gewoon witbrood met een kleurtje :+
En mijn motto is dat een gezond eetpatroon ook bestaat uit ongezond eten.
Dat is bijvoorbeeld ook waarom we gewoon een patatdag hebben

Maar als mijn zoon naar school een broodje jam of speculoos wil dan vind ik dat toch echt aan mij.
Ik snap wel dat ze snickers en chips etc niet kunnen waarderen maar brood zou gewoon oke moeten zijn.

Bovendien is kaas en goede vleeswaren echt enorm duur een pot jam of chocopasta kom je veel verder mee als je het financieel niet makkelijk hebt.

Ik vind gezonde traktaties ook echt heel stom :+ Daar was ik echt alleen het eerste jaar voorstander van. _O-
  donderdag 18 januari 2024 @ 12:26:36 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212076522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 12:16 schreef exode het volgende:

[..]
Ah dat is naar! Komt dat echt door de chemo en alles daar omheen?

Ja Lalandia O+ B wordt middenin de Voorjaarsvakantie 10 jaar. Zijn eerste reactie was dat hij naar Lalandia wilde. Wij vonden dat nogal een gedoe, zit je daar op rolafstand van Legoland wat dicht is en vrijwel alles is in Denemarken dicht in die week. En dan dus ook nog eens winterbanden regelen.
Dus het werd Disneyland, maar ja, dat is geen optie momenteel met die vrouw met wie ik ga trouwen.

Nu alsnog :) En we gaan uiteraard naar Legohouse want die is wel open *O*
Yep, helaas. En tijdens alle behandelingen functioneer je maar voor een paar procent. Nu ik weer net doe alsof ik alles weer oppak, wordt duidelijk dat het nog wat nawerkt.

Legohouse is geweldig <3 En Denemarken natuurlijk ook. Wij hebben een hele leuke route gekozen vanaf daar naar huis, via wat eilandjes enzo. Laat maar weten als je iets wil weten. Maar volgens mij kennen jullie het daar zelf best goed.

Hoe is het met verloofde nu overigens?
pi_212076578
quote:
17s.gif Op donderdag 18 januari 2024 12:19 schreef Budabuddumbam het volgende:
Heel veel bruin brood is ook nog eens gewoon witbrood met een kleurtje :+
En mijn motto is dat een gezond eetpatroon ook bestaat uit ongezond eten.
Dat is bijvoorbeeld ook waarom we gewoon een patatdag hebben

Maar als mijn zoon naar school een broodje jam of speculoos wil dan vind ik dat toch echt aan mij.
Ik snap wel dat ze snickers en chips etc niet kunnen waarderen maar brood zou gewoon oke moeten zijn.

Bovendien is kaas en goede vleeswaren echt enorm duur een pot jam of chocopasta kom je veel verder mee als je het financieel niet makkelijk hebt.

Ik vind gezonde traktaties ook echt heel stom :+ Daar was ik echt alleen het eerste jaar voorstander van. _O-
Gezonde traktaties vond ik ook een drama. Dan maak je iets gezonds waarvan je denkt dat de meeste het lekker vinden en er een beetje leuk uit ziet, blijkt een groot deel het niet te lusten en wordt het weggegooid. Zo zonde.
Blij dat ze daar vanaf zijn (nu geen traktatie meer maar feestje op een andere manier).

Hoe gaat het nu met je verloofde exode?
pi_212076588
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 12:26 schreef Quoi het volgende:

[..]
Yep, helaas. En tijdens alle behandelingen functioneer je maar voor een paar procent. Nu ik weer net doe alsof ik alles weer oppak, wordt duidelijk dat het nog wat nawerkt.

Legohouse is geweldig <3 En Denemarken natuurlijk ook. Wij hebben een hele leuke route gekozen vanaf daar naar huis, via wat eilandjes enzo. Laat maar weten als je iets wil weten. Maar volgens mij kennen jullie het daar zelf best goed.

Hoe is het met verloofde nu overigens?
We kijken nog of we een rondleiding door Lego House gaan boeken en sowieso weer lunchen bij Mini Chef, Lego hotel is wel open, dus ook even kijken of we daar gaan dineren.

We gaan heen en terug in 1 rechte lijn :) We gaan ook maar 5 nachten dus we willen Lalandia ten volle benutten met onze 2 waterratjes.

Verloofde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 18 januari 2024 @ 12:39:47 #50
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212076669
Ik heb ook moeite met lunchregels enzo. Onze bso is daarin ook een beetje te rechtlijnig. Alles met chocolade is verboden. Parelkandijkoek? Geen probleem. Van die crackertjes met een shitload zout? Prima! Oreokoekjes: top! Maar een kerstkoekje met een streepje chocolade erop is verboden. Ik blijf dat idioot beleid vinden, maar goed... heb hier weinig of eigenlijk niks te kiezen qua bso, dus ik doe het er maar mee.

School is gelukkig wel flexibeler. Prul krijgt nog weleens voor het groente/fruit-moment een hardgekookt eitje mee, omdat ze groente en fruit echt lastig vindt en het mij niet altijd lukt om op voorhand in mijn glazen bol te kijken wat ze deze week ineens wel en niet gaat willen eten. Juf vindt het prima, als ik 'm maar thuis al pel. Ook boterhammen met hagelslag enzo zijn prima.

Ik vind vooral dat veel mensen een heel raar beeld hebben van wat gezond is (veel zuivel, hartig bewerkt broodbeleg, kaas, smeerkaas, light pindakaas, 'magere' rookworst, bruin brood...) en ongezond is (fruitspread zonder toegevoegde suiker bijvoorbeeld). En als je dan op basis daarvan regels gaat maken, sla je wmb de plank behoorlijk mis. Bovendien geloof ik niet zo in verboden etenswaren. Alles wat je verbiedt, wordt alleen maar interessanter. Ik leerde mezelf een jaar of tien geleden dat ik alles mag eten wat ik wil, maar dat ik wel even kan nadenken of ik alles wil eten wat ik mag. Ik eet alles (behalve melkproducten vanwege ziek worden), sommige dingen de hele dag door, anderen met mate. En dat wil ik mijn kinderen ook leren. Als school dan spastisch gaat door over een boterham met chocopasta en liever een plak kaas ziet, word ik daar heel verdrietig en een tikje opstandig van.
  donderdag 18 januari 2024 @ 12:46:59 #51
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212076737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 12:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb ook moeite met lunchregels enzo. Onze bso is daarin ook een beetje te rechtlijnig. Alles met chocolade is verboden. Parelkandijkoek? Geen probleem. Van die crackertjes met een shitload zout? Prima! Oreokoekjes: top! Maar een kerstkoekje met een streepje chocolade erop is verboden. Ik blijf dat idioot beleid vinden, maar goed... heb hier weinig of eigenlijk niks te kiezen qua bso, dus ik doe het er maar mee.

School is gelukkig wel flexibeler. Prul krijgt nog weleens voor het groente/fruit-moment een hardgekookt eitje mee, omdat ze groente en fruit echt lastig vindt en het mij niet altijd lukt om op voorhand in mijn glazen bol te kijken wat ze deze week ineens wel en niet gaat willen eten. Juf vindt het prima, als ik 'm maar thuis al pel. Ook boterhammen met hagelslag enzo zijn prima.

Ik vind vooral dat veel mensen een heel raar beeld hebben van wat gezond is (veel zuivel, hartig bewerkt broodbeleg, kaas, smeerkaas, light pindakaas, 'magere' rookworst, bruin brood...) en ongezond is (fruitspread zonder toegevoegde suiker bijvoorbeeld). En als je dan op basis daarvan regels gaat maken, sla je wmb de plank behoorlijk mis. Bovendien geloof ik niet zo in verboden etenswaren. Alles wat je verbiedt, wordt alleen maar interessanter. Ik leerde mezelf een jaar of tien geleden dat ik alles mag eten wat ik wil, maar dat ik wel even kan nadenken of ik alles wil eten wat ik mag. Ik eet alles (behalve melkproducten vanwege ziek worden), sommige dingen de hele dag door, anderen met mate. En dat wil ik mijn kinderen ook leren. Als school dan spastisch gaat door over een boterham met chocopasta en liever een plak kaas ziet, word ik daar heel verdrietig en een tikje opstandig van.
Eens, daarin valt nog een wereld te winnen.
pi_212076748
quote:
Ook boterhammen met hagelslag enzo zijn prima.
Bij ons stond begin dit schooljaar een algemeen bericht in de app om boter te gebruiken en niet teveel hagelslag zodat alles op het broodje blijft. Dat snap ik vanuit praktisch oogpunt dan wel weer.

En verder moet men inderdaad eerst eens gezond/ongezond beter definiëren voordat er dingen worden verboden.
pi_212076964
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 11:31 schreef hilliebillie het volgende:
Nou kwam ik net op Facebook een link naar dit artikel tegen. https://www.ed.nl/helmond(...)bD0Jeg4vBe7oVbazujYY

Ik vind het wel weer ver gaan dat scholen zich gaan bemoeien met wat er op het brood zit of wat voor brood de kinderen mee krijgen.

Dus wanneer er jam of ander zoet beleg op het brood zit dat de ouders worden ingelicht of als de kinderen een keer een witte boterham of wit bolletje mee krijgen dat er dan meteen contact wordt gelegd.

Bij ons op de basisschool zijn de koeken en dergelijke al in de ban gedaan (al jaren) en traktaties zijn er ook al niet meer.

Denk dat ik een heel ongelukkig kind krijg, in ieder geval een die weinig zou eten. Vleeswaren op brood houdt ze niet van. Kaas (en smeerkaas of zuivelspread) vind ze lekker, maar niet als dat de hele dag op haar brood gezeten heeft, al zou kaas misschien te doen zijn in de winter).

Volkoren brood krijgen ze hier meestal wel mee. Wel eens een uitzondering na het weekend als we nog witte bolletjes over hebben dat ze die een mee krijgen, omdat ze anders weggegooid moeten worden. Of laatst een keer, kwam ik er ‘s avonds achter dat er geen brood meer in de vriezer lag, en het enige brood dat ze bij de supermarkt nog hadden was witbrood. Tja dan dat maar een keer.

Oké ik hoorde van zoon ook wel eens verhalen dat een vriendje over gebleven stukken pizza en dergelijke mee naar school nam. (Maar ook als dat incidenteel is..)
Ouders hebben toch ook zelf een verantwoordelijkheid hier in.
En wie bepaald dan wat "gezond" is...

Geen koek/snoep/chips begrijp ik goed. Maar verder vind ik het een keuze van de ouders.

Overigens neemt mijn puber dus koek mee naar school, weigert brood te eten en er moet toch iets in...
Ik probeer smoothies, maar die drinkt ze meestal pas thuis op, op school lukt niet op een of andere manier :{ (en dan gammel thuiskomen... gek he...)

@Vicky, je bent stil, alles ok?
pi_212077030
Wat scholen denk ik wel lastig vinden is om een middenweg te vinden. Zo weet ik dat 1 van B zijn beste vriendjes als lunch altijd een kaasbroodje eet (niet een boterham met kaas he) en frisdrank drinkt. Als 10 uurtje snoep of chips.
Zolang er geen regels zijn, kan je dat ook niet verbieden of sturen. Dat vind ik wel lastig, want wie ben ik (of de leerkracht) om daar iets van te vinden?

Toen ze nog geen continuerooster hadden at hij ook wel eens lunch bij ons op woensdag. Dat vond hij erg lastig, want wij hadden geen kaasbroodjes, frisdrank etc als lunch. Uiteindelijk at en dronk hij wel wat, maar ja....met lange tanden en alleen omdat hij waarschijnlijk heel veel honger had.
pi_212077164
quote:

Wel bijzondere regels van de bso. Ook aangezien in oreokoekjes best wat chocolade (cacao) verwerkt zit, dan voer je dus je eigen beleid ook niet goed door.
Maar ook de dingen die dan wel kunnen, bijzondere keuze inderdaad.
  donderdag 18 januari 2024 @ 13:38:44 #56
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212077350
Ik was ooit wel onderdeel van de voedselpolitie.
Drinken anders dan water hadden we nooit en naar school gaf ik ze allemaal water mee maar nu als mijn zoon slecht drinkt dan geef ik hem met alle liefde wat AA of 1 of ander vies ander zoet ding van de action.

Ik heb dus kaasbroodje kinderen x2 die heel lastig eten en kinderen die een paprika en komkommer als snack eten x2

En 1 van mijn kaasbrood kinderen die eet elke dag elke week al ruim een jaar hetzelfde :D
pi_212077365
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 11:31 schreef hilliebillie het volgende:

Wtf?

Ik zou een briefje in de trommel doen.
Ja jam. En pasta. Morgen hagelslag.
Groetjes

Is trouwens volgens mij ook minder ongezond dan bewerkt vlees, daar krijg je zout vet suiker en kanker van.
pi_212077373
Voor de bso geven we niets mee, ze krijgen fruit als ze van school komen.
Voor school mag alleen geen frisdrank of drinkpakjes, en geen koek. Uitzondering voor eierkoek en krentenbol ofzo. Op woensdagen eten ze een koekje maar dan is hij voorlopig nog vrij. Ik vind dit vrij in evenwicht. Zeker het idee dat je 4 dagen fruit als tussendoortje eet en wel af en toe een koek. Ik vind dat een veel gezonder idee dan krampachtig alles willen controleren.
pi_212077497
Er zijn in veel klassen wel kinderen die elke dag alleen maar witte bolletjes, koekjes en frisdrank mee hebben. Het lijkt me niet verkeerd om daar als leerkracht met de ouders over ingesprek te gaan. Wat zit daar achter? Er kan natuurlijk altijd een goede reden voor zijn (liever dit eten dan niks eten bijv), maar het kan ook onwetendheid zijn of een gezin heeft niet voldoende financiële middelen. Strenge regels lijken mij iig geen oplossing.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212077554
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 12:26 schreef Quoi het volgende:

[..]
Moet dit? :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 18 januari 2024 @ 13:57:09 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212077568
Precies. Zeker omdat de ouders die echt niet anders willen of kunnen meegeven door omstandigheden, door die regels echt niet ineens volkorenbroodmet100%pindakaasetenede kinderen komen afleveren incl. gezonde broodtrommel. Die vinden toch wel weer een maas in de regels of hebben er schijt aan. En dan ga je als juf echt niet tegen een kind zeggen 'jij mag niks eten vandaag'.

Overigens is 'geen koek, maar wel een eierkoek' net zo krom als geen chocolade op de koek, maar wel een oreo wmb.
pi_212077579
Wmb zijn er twee goede opties: bied lunch aan vanuit school, of bemoei je er niet mee. Vleeswaren/kaas zijn echt veel duurder dan een pot goedkope jam of pindakaas. Er zijn nu al voldoende kinderen die überhaupt geen lunch mee hebben…

Met Sinterklaas heb ik mijn kinderen 1 chocolade munt in hun broodtrommel meegegeven. Ik kreeg hem bij twee weer mee in de broodtrommel retour omdat ze dat niet mochten op school :')
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:10:08 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212077788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:58 schreef FlyingFish het volgende:
Wmb zijn er twee goede opties: bied lunch aan vanuit school, of bemoei je er niet mee. Vleeswaren/kaas zijn echt veel duurder dan een pot goedkope jam of pindakaas. Er zijn nu al voldoende kinderen die überhaupt geen lunch mee hebben…

Met Sinterklaas heb ik mijn kinderen 1 chocolade munt in hun broodtrommel meegegeven. Ik kreeg hem bij twee weer mee in de broodtrommel retour omdat ze dat niet mochten op school :')
Lunch vanuit school, ik snap waarom je dat een optie vindt. Maar wie bepaalt dan wat er op het menu staat? En hoeveel je kinderen eten, heb je daar dan nog zicht op? En wie betaalt dat?
pi_212078021
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Lunch vanuit school, ik snap waarom je dat een optie vindt. Maar wie bepaalt dan wat er op het menu staat? En hoeveel je kinderen eten, heb je daar dan nog zicht op? En wie betaalt dat?
Op ons kdv hadden de kinderen warme lunch (bso op woensdagmiddag nog steeds). Dat is ingevoerd toen ik in de ouderraad zat. Er waren best wat ouders op tegen, bang dat hun kind niet veel zou eten (want lust niks) of bang dat ze dan 's avonds geen trek meer zouden hebben. Maar na een half jaar was iedereen eigenlijk onverdeeld enthousiast. Zien eten doet eten, op een heel enkel geval na (en die kreeg dan alsnog een boterham). Ouders vonden het toch ook wel fijn dat de kinderen bij thuiskomst al groenten gegeten hadden, zodat ze het makkelijker los konden laten als de avondmaaltijd slecht(er) werd gegeten. Qua kosten viel het mee, maar middageten wordt natuurlijk meestal al gewoon door hen gefinancieerd. Dat is op school niet zo.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:32:01 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212078063
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Op ons kdv hadden de kinderen warme lunch (bso op woensdagmiddag nog steeds). Dat is ingevoerd toen ik in de ouderraad zat. Er waren best wat ouders op tegen, bang dat hun kind niet veel zou eten (want lust niks) of bang dat ze dan 's avonds geen trek meer zouden hebben. Maar na een half jaar was iedereen eigenlijk onverdeeld enthousiast. Zien eten doet eten, op een heel enkel geval na (en die kreeg dan alsnog een boterham). Ouders vonden het toch ook wel fijn dat de kinderen bij thuiskomst al groenten gegeten hadden, zodat ze het makkelijker los konden laten als de avondmaaltijd slecht(er) werd gegeten. Qua kosten viel het mee, maar middageten wordt natuurlijk meestal al gewoon door hen gefinancieerd. Dat is op school niet zo.
Maar op het kdv snap ik het ook! Je staat met meerdere pm'ers op een groep. Bij ons is fruit (op een grote uitdeelschaal), brood (per kind een bordje, zelf oefenen met smeren e.d.) en 's middags warme groente of rauwkost op het kdv ook geregeld. Maar school zou er apart voor moeten (laten) cateren of er iemand voor in dienst moeten nemen + een keuken inrichten.

Een broodlunch aanbieden zou ik een stuk haalbaarder vinden, eventueel aangevuld met bijv. een gekookt eitje of rauwkost ofzo. Maar warme lunch op school klinkt voor mij heel ingewikkeld.
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:37:47 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212078125
quote:
12s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Moet dit? :{w

SPOILER
Qua werk was het best een heerlijk rustige periode, bedoel ik ;) :*
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:38:40 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212078132
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:58 schreef FlyingFish het volgende:

Helemaal eens. En schunnig dat die munt weer terugkwam. Ik zou 'm de volgende dag er weer in doen.
pi_212078385
Zo vraagt de jongste bij vlagen om een koek of iets in die trant mee naar school te mogen nemen. Dit weiger ik omdat het a. Het beleid van school is dat het niet mag en wil daar een beetje rekening mee houden en b. Ik het niet nodig vind, als ze ‘s middags thuis komt mag ze gewoon een koekje en bij uitzondering ooit een keer een wat grotere koek, dan hoeft dat in de ochtend niet ook vind ik.

Maar ja, die en die en die mogen dat ook en daar zegt de juf ook niks van. En is oneerlijk dat ik het dan niet mag. Tja, dat is nou dus een van de redenen dat school het niet toe laat.

Als ouders er voor kiezen het toch te doen, prima, ga ik niks van vinden. Maar ga er zelf niet in mee. (In haar geval denk ik ook dat het brood dan minder goed gegeten gaat worden want zo’n grote eter is ze niet)
pi_212078474
Op de basisschool leren ze gezond te lunchen. Komen ze op het VO, hebben ze een snoepautomaat en een kantine met niet zulk gezond eten :+
If they say
pi_212078490
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar op het kdv snap ik het ook! Je staat met meerdere pm'ers op een groep. Bij ons is fruit (op een grote uitdeelschaal), brood (per kind een bordje, zelf oefenen met smeren e.d.) en 's middags warme groente of rauwkost op het kdv ook geregeld. Maar school zou er apart voor moeten (laten) cateren of er iemand voor in dienst moeten nemen + een keuken inrichten.

Een broodlunch aanbieden zou ik een stuk haalbaarder vinden, eventueel aangevuld met bijv. een gekookt eitje of rauwkost ofzo. Maar warme lunch op school klinkt voor mij heel ingewikkeld.
Praktisch zie ik idd wat haken en ogen, maar dat was er ook toen alle scholen opeens BSO moesten aanbieden, en eigenlijk ook kdv. Dat is even omschakelen maar komt wel goed.

Ik heb jaren groep 8 kampen gedraaid, waarbij het voor sommige kinderen de eerste keer was dat ze überhaupt niet thuis sliepen. We hebben echt vrijwel geen gedoe gehad over eten, alleen allergieën waar vooraf rekening mee gehouden moest worden. Ik denk dat dit uiteindelijk wel los loopt eigenlijk als ouders eraan gewend zijn. Gezamenlijk eten in een groep verloopt echt soepeler dan wanneer iedereen individueel compleet wat anders eet. Dan zijn veel kinderen toch ook bezig met wat de buurman eet.

En daarnaast is het niet het probleem van school als een kind niet eet imo. School moet de mogelijkheid om goed te eten aanbieden, maar wat een kind eet is eigen verantwoordelijkheid. Net als bij een broodtrommel die gewoon omgekieperd kan worden boven de vuilnisbak, of waarbij eten door anderen wordt opgegeten.
pi_212078567
B vreet op Scouting kamp alles, echt alles. Ook in tijden dat thuis alles vies was.
Dus dat samen eten, ik zie daar wel voordelen van in.

B en Juul drinken het allerliefste water, dat is wel echt geluk hebben. Nou heeft B sinds een paar maanden een Air Up, zijn moeders vinden het geldverspilling maar hij heeft hem zelf betaald dus prima. Nu kwamen we er dus achter dat ie dat hele geurschijfje niet eens 'activeert'. Dus hij drinkt gewoon water _O- Anders vindt hij het te zoet. Echt...
pi_212079050
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:18 schreef exode het volgende:
B vreet op Scouting kamp alles, echt alles. Ook in tijden dat thuis alles vies was.
Dus dat samen eten, ik zie daar wel voordelen van in.

B en Juul drinken het allerliefste water, dat is wel echt geluk hebben. Nou heeft B sinds een paar maanden een Air Up, zijn moeders vinden het geldverspilling maar hij heeft hem zelf betaald dus prima. Nu kwamen we er dus achter dat ie dat hele geurschijfje niet eens 'activeert'. Dus hij drinkt gewoon water _O- Anders vindt hij het te zoet. Echt...
Hahaha, wat een heerlijk kind die B van jullie O+ .

Mijn kinderen hebben (ooit vroeger... intussen middelbare school) bij een gastouder gezeten die ook avondeten maakte. Ze aten het met mate, nou had ze soms ook wel wat bijzondere keuzes, sloeg in onze ogen wel wat door qua gezonde voeding. Maar ik heb niet van die avontuurlijke eters, nog steeds niet helaas.
Tot een jaar of 2/3 aten ze best goed en daarna werden ze steeds kieskeuriger -O- .
Maar de oudste ging een paar jaar terug met school naar zo'n all you can eat restaurant en probeerde daar sushi en ontdekte dat ze dat dus eigenlijk best lekker vindt :Y . Als ze dat nou ook met groente zou hebben... :')
  donderdag 18 januari 2024 @ 16:51:53 #73
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212079684
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Praktisch zie ik idd wat haken en ogen, maar dat was er ook toen alle scholen opeens BSO moesten aanbieden, en eigenlijk ook kdv. Dat is even omschakelen maar komt wel goed.

Ik heb jaren groep 8 kampen gedraaid, waarbij het voor sommige kinderen de eerste keer was dat ze überhaupt niet thuis sliepen. We hebben echt vrijwel geen gedoe gehad over eten, alleen allergieën waar vooraf rekening mee gehouden moest worden. Ik denk dat dit uiteindelijk wel los loopt eigenlijk als ouders eraan gewend zijn. Gezamenlijk eten in een groep verloopt echt soepeler dan wanneer iedereen individueel compleet wat anders eet. Dan zijn veel kinderen toch ook bezig met wat de buurman eet.

En daarnaast is het niet het probleem van school als een kind niet eet imo. School moet de mogelijkheid om goed te eten aanbieden, maar wat een kind eet is eigen verantwoordelijkheid. Net als bij een broodtrommel die gewoon omgekieperd kan worden boven de vuilnisbak, of waarbij eten door anderen wordt opgegeten.
Nee, niet het probleem van de school. Maar als school gaat bepalen wat ze aanbieden en mijn kind dat eten echt niet gaat eten en ik ook zelf iets mag meegeven wat ze wel eet, hebben we wel met z'n allen een probleem... Of iig een situatie die niet gezonder is dan een witte boterham met chocopasta (en dat krijgt ze niet alleen maar hoor, maar even als voorbeeld).

Maar ik herken dan ook niet dat ze in een groep vanzelf wel eten. Ook op het kdv, op school, op de bso en bijvoorbeeld bij een kinderfeestje is goed van mij geen goede eter.
pi_212079701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Op de basisschool leren ze gezond te lunchen. Komen ze op het VO, hebben ze een snoepautomaat en een kantine met niet zulk gezond eten :+
Ik zat op een middelbare school waar de conciërge elke dag 2 soorten soep maakte, in een stenen soepkom waar 20cent statiegeld op zat. Helaas ging ze met pensioen en kwam een cup-a-soep automaat voor terug. Iedereen boos want we wilden onze lekkere soep terug. Als compensatie kwam er toen een snoepautomaat bij :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 18-01-2024 16:59:24 ]
pi_212080266
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 16:54 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ik zat op een middelbare school waar de conciërge elke dag 2 soorten soep maakte, in een stenen soepkom waar 20cent statiegeld op zat. Helaas ging ze met pensioen en kwam een cup-a-soep automaat voor terug. Iedereen boos want we wilden onze lekkere soep terug. Als compensatie kwam er toen een snoepautomaat bij :')
Oeh, die verse soep O+
Wij hadden alleen koffie, thee en roze, gevulde of appelkoek :')

Ik heb net iets heel stoms gedaan: bietjes gegeten. En ik moet morgen weer een blaasontsteking test doen :') :@
If they say
pi_212080973
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 12:00 schreef Quoi het volgende:
Ik ben voor schoollunches :Y Pletter daar maar wat subsidies tegenaan.
Wij hebben nu als school gesubsidieerd schoolfruit. Wát een ellende :')
Het idee is leuk en goed. Maar de uitvoering... Als dat dus al niet lukt, dan wordt zo'n lunch helemaal niks.
  donderdag 18 januari 2024 @ 18:55:38 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212081156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:47 schreef Hupje het volgende:

[..]
Het idee is leuk en goed. Maar de uitvoering... Als dat dus al niet lukt, dan wordt zo'n lunch helemaal niks.
Maar waarom is de uitvoering dan niet goed? Betekent dat dat het nooit een goed idee kan zijn of moet de uitvoering dan beter?

Als het bij bedrijven kan, kan het op scholen ook. Maar het vraagt wel wat veranderingen idd.
pi_212081339
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:55 schreef Quoi het volgende:

[..]
Maar waarom is de uitvoering dan niet goed? Betekent dat dat het nooit een goed idee kan zijn of moet de uitvoering dan beter?

Als het bij bedrijven kan, kan het op scholen ook. Maar het vraagt wel wat veranderingen idd.
Klopt hoor, het idee is goed maar de organisatie moet anders. Maar dat is te duur. :+

Ik kreeg vandaag 2 sinaasappels voor 9 kinderen. :') Onder schooltijd, dus moet ik lestijd gebruiken om ze te verdelen. En alle kinderen hadden nog honger daarna. Wat ik logisch vind.
pi_212081686
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:47 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hebben wij ook gehad. Was vaak weinig of dingen waarvan je dacht :? Rettich ed. Of het was al niet meer goed
Nu is er een afspraak met de groente-fruitwinkel om de hoek die brengt elke dag vers fruit/groente.

Wij hebben ook ouders geregeld die het fruit/groente snijden en naar de klassen brengen. Zo gaat er geen onderwijstijd verloren.
pi_212081737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 17:57 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oeh, die verse soep O+
Wij hadden alleen koffie, thee en roze, gevulde of appelkoek :')

Ik heb net iets heel stoms gedaan: bietjes gegeten. En ik moet morgen weer een blaasontsteking test doen :') :@
koffie en thee zou ook best kunnen, ik haalde alleen soep.

Maar zoiets zou toch vrij gemakkelijk weer moeten kunnen op een middelbare school.
Bij een basisschool lijkt het me meer gedoe. Niet onmogelijk maar met het huidige personeelstekort heb ik liever dat tijd wordt gestoken in lesgeven dan in het eten.
pi_212081876
Ik ben zo klaar met de ziekenboeg hier.
Jongste 40 graden koorts. Man wil ook maar niet opknappen. Oudste knapt iets op maar blijft maar slijm ophoesten en zo nu en dan nog koorts. En ik ben hekkensluiter met maar misselijk blijven. Dan is het even weg en zo ineens weer terug.
pi_212086331
Beterschap FR en familie!

Hier werden we vanochtend verrast met een pak sneeuw, lekker handig nu ik straks met school op excursie moet :') Nog even een bakje koffie en dan de auto maar uitscheppen _O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 19 januari 2024 @ 09:33:44 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_212087212
Vroegah was alles beter. We begonnen gewoon om half 9 op school en waren uiterlijk 15 uur vrij. Tegenwoordig beginnen ze om 8.15 en moeten ze tot 17.10 paraat staan.
Nieuwe rooster is binnen. Gelukkig is het maar voor een paar maanden ;(

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212087335
Dat zijn wel lange dagen, met gaten ertussen ook nog. Maar wij hadden vroeger ook wel les soms tot 15.20. Dat was denk ik hooguit 2x per week, de rest tot 14.30.

Beterschap voor de ziekenboeg @F_r :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212087394
Mijn middelbare school begon om 08:10 maar goed ik woonde 5 min fietsen er vandaan. Het laatste dat we uit konden zijn was 15:15 in de bb in de ob was dat 15:00.

Oudste heeft haar nieuwe rooster ook binnen ook lange dagen. Ze is er niet zo blij mee wat ik wel begrijp.
pi_212087408
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:03 schreef Hupje het volgende:

[..]
Klopt hoor, het idee is goed maar de organisatie moet anders. Maar dat is te duur. :+

Ik kreeg vandaag 2 sinaasappels voor 9 kinderen. :') Onder schooltijd, dus moet ik lestijd gebruiken om ze te verdelen. En alle kinderen hadden nog honger daarna. Wat ik logisch vind.
Dat is echt schandalig weinig! Een collega heeft ook schoolfruit op de school van haar zoon, maar dat wordt dan om de beurt door ouders geregeld geloof ik? Lijkt me ook gedoe.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212087427
Gaat lekker dat rooster @Troel Hier kan het rooster vanaf de derde tot 16.30 zijn met dan tussenuren waar ze niks mee kunnen. Soms wel 3 tussenuren op een dag. Ook zo fijn.
Nu proberen ze nog te schuiven met uitval, maar dan niet meer.

Zoon is vandaag al om 12u vrij of toch niet. Vierde uur wat uitvalt is een toets en de docent wil persé dat dat doorgaat dus iemand geregeld. Zo fijn, met al die tekorten :')

Kleinzoon komt straks O+ Of niet, nog niks gehoord :') maar zoon wil met de bus naar huis. Prima, vind het bloedlink om nu met kleinzoon in de auto te moeten zitten :@
If they say
pi_212087588
SNEEUW!
Dus Juul is als Elsa naar school, want SNEEUW!
pi_212087632
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:22 schreef Elleska het volgende:

[..]
koffie en thee zou ook best kunnen, ik haalde alleen soep.

Maar zoiets zou toch vrij gemakkelijk weer moeten kunnen op een middelbare school.
Bij een basisschool lijkt het me meer gedoe. Niet onmogelijk maar met het huidige personeelstekort heb ik liever dat tijd wordt gestoken in lesgeven dan in het eten.
Volgens mij hebben ze bij mijn kinderen op de middelbare school meestal wel mogelijkheid voor belegde broodjes en volgens mij op vrijdags snacks. Soep weet ik niet.

@F_r beterschap wat naar dat het zo lang duurt, op een gegeven moment ben je er wel klaar mee :*

@Troel, wat een dagen! Maar ook lesuren van een uur!
Hier zijn ze na corona van 50 naar 45 minuten gegaan en zo hebben ze een "ondersteuningsuur" gecreeërd van half 9 tot kwart over 9.
De gewone lessen beginnen 9.15u en langste is tot 16.00u.
Mijn oudste heeft 4x tot 16.00u, meeste dagen begint ze wel later en ze heeft in 4 dagen 5 tussenuren.
Jongste heeft een schappelijker rooster, maar nog onderbouw dus dat zal volgend jaar ook wel feest worden.

Hier was het weer wit vanmorgen, maar was alleen een laagje poeder. We hebben wederom hardgelopen door de sneeuw, al de 3e keer dit jaar (2e keer deze week). Een stuk was glibberig, maar dat had ik gister met mn wandelrondje al gezien. Het is hier wel mooi weer, zonnetje schijnt!
Maar ben ook wel blij als de gladheid weg is, ik heb de pubers maar weer naar school gebracht vanmorgen. Volgende week kunnen ze weer lekker fietsen, door de regen :')
pi_212087634
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 09:56 schreef exode het volgende:
SNEEUW!
Dus Juul is als Elsa naar school, want SNEEUW!
Aw, lief! O+

Wij gingen lopend naar school en de kinderen willen zelf naar huis lopen vanmiddag. Ok, prima. Scheelt mij weer 40 minuten heen en weer! ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212087679
Ik moest vroeger ook gewoon om 8:15 beginnen en was meestal pas om 15:05 vrij. En vlak voordat ik van school ging kwam daar nog een 8e uur tot 15:55 bij. Zo extreem vind ik dit rooster niet, eerder extreem in de vorm van weinig uren en een gatenkaas op vrijdag. Wij hadden de eerste jaren 3x 8:15-14:15, 1x 9:05-15:05 en 1x 8:15- 15:05. De latere jaren werd het iets meer een gatenkaas. Ik had in de 6e op vrijdag alleen het 2e uur les (en het 3e uur daltonuur die je zonder problemen over kon slaan, maar waarbij het onmogelijk was om de school uit te komen). Die ene les heb ik heel vaak overgeslagen om wel vanuit huis te vertrekken, maar dan richting mijn vriend te fietsen en bij hem in bed te kruipen :D
pi_212087868
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Aw, lief! O+

Wij gingen lopend naar school en de kinderen willen zelf naar huis lopen vanmiddag. Ok, prima. Scheelt mij weer 40 minuten heen en weer! ^O^
Ik ben lopend naar de sportschool gegaan, heerlijk! Ik moet nog wel 2 keer op en neer naar school vandaag. Om 12 uur voor Juul en om 14 uur voor B. B gaat normaal alleen naar huis op zijn fiets maar lopend vindt ie stom alleen en ik vind het altijd wel gezellig O+

Juul en ik gaan vanmiddag alle sneeuw van alle auto's in de straat halen en in onze achtertuin gooien zodat ze een grote sneeuwberg kan maken.
pi_212088373
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:19 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ben lopend naar de sportschool gegaan, heerlijk! Ik moet nog wel 2 keer op en neer naar school vandaag. Om 12 uur voor Juul en om 14 uur voor B. B gaat normaal alleen naar huis op zijn fiets maar lopend vindt ie stom alleen en ik vind het altijd wel gezellig O+

Juul en ik gaan vanmiddag alle sneeuw van alle auto's in de straat halen en in onze achtertuin gooien zodat ze een grote sneeuwberg kan maken.
Ik vind wandelen ook heerlijk en gezellig, maar ik moet ook werken vandaag. Dus dan is het wel fijn dat ik niet nog een keer tijd kwijt ben. En het is al gatenkaas deze weken door alle informatiedagen op middelbare scholen en bezoek aan de orthodontist.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212088506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik vind wandelen ook heerlijk en gezellig, maar ik moet ook werken vandaag. Dus dan is het wel fijn dat ik niet nog een keer tijd kwijt ben. En het is al gatenkaas deze weken door alle informatiedagen op middelbare scholen en bezoek aan de orthodontist.
Mijn hele werkschema is sowieso een grote chaos momenteel. Ik probeer er niet eens meer orde in te brengen. Vooralsnog haal ik alle deadlines en krijg ik alles af, al is het veel in de avond.

Vanmiddag werk ik bewust niet, de sneeuw heeft voorrang ;) Wat wel betekent dat ik vanavond nog aan het werk moet.
pi_212089279
Hier op de middelbare school de eerste les om 8.20 en uiterlijk les tot 16.00. Maar in de 1e en 2e uiterlijk tot 15.00.
Lesuren van 50 minuten en op dinsdag 45 minuten ivm vergaderingen.

Ze hebben wel wat geschoven qua pauzes ten opzichte van toen ik daar op school zat. Toen was het pauze na het 2e, 4e en 6e uur. Nu na het 2e, 5e en 7e uur. Met als voordeel dat als je t/m het 7e lesuur hebt, je niet nog extra pauze hebt en dus 10 minuten eerder uit bent.

In de 1e en 2e ook nog geen geplande tussenuren. En als er gaten vallen proberen ze te schuiven. Lukt niet altijd, maar er worden wel eens drie lessen omgeruild, dus ze doen echt hun best.
Anders in principe in de aula of in een lokaal met een docent er bij lezen of eigen werk doen. Ooit zitten ze een uur in de voorhal. Vanaf de 2e of 3e is het sowieso voorhal en vanaf de 3e mag je ook het terrein af geloof ik.
pi_212089462
Ik moest wel lachen van de week. Op middelbare school A waar we gingen kijken, starten ze om 8.15. De oudste helemaal :o Dan moet ik om 8 uur al gaan fietsen!!1!!1! Hij was not amused toen ik hem meldde dat school B weliswaar om 8.30 start, maar dat hij alsnog om 8 uur weg moet omdat die verder fietsen is _O-.

Tough life jonguh ~O>.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:14:55 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_212089503
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik moest wel lachen van de week. Op middelbare school A waar we gingen kijken, starten ze om 8.15. De oudste helemaal :o Dan moet ik om 8 uur al gaan fietsen!!1!!1! Hij was not amused toen ik hem meldde dat school B weliswaar om 8.30 start, maar dat hij alsnog om 8 uur weg moet omdat die verder fietsen is _O-.

Tough life jonguh ~O>.
Whahahaha :D Hier vertrekken ze al om kwart voor :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212089538
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Whahahaha :D Hier vertrekken ze al om kwart voor :P
Het zal even wennen zijn. De basisschool start om 8.45 en is ongeveer 5 min fietsen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:17:44 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_212089554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:05 schreef FlyingFish het volgende:
eerder extreem in de vorm van weinig uren en een gatenkaas op vrijdag
Dit is een havo5 rooster. Ze hebben een regel van maximaal 5 tussenuren in de week, maar als je later begint zijn die eerste uren vrij geen tussenuren, want ze zitten nergens tussen. Er zijn ook leerlingen die echt nog tot 17.10 op school zitten. Tot vorige week had oudste drie tussenuren op de vrijdag en dan echt tot het einde op school. Dus deze valt wel mee, maar toch
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212089934
Ik denk dat menig puber erg blij zou zijn met zo'n rooster @Troel . Lekker veel uitslapen enzo. :z Mijn puber zou er echter ook gek van worden want die staat altijd vroeg op.
pi_212089935
Oudste is weer bij de ha geweest, ze moet nu bloed laten prikken maar wil dat ik mee ga. Dan maar op tijd weg van werk.
pi_212090578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:42 schreef F_r het volgende:
Oudste is weer bij de ha geweest, ze moet nu bloed laten prikken maar wil dat ik mee ga. Dan maar op tijd weg van werk.
Succes!

Ik mag zo ook bloedprikken en een longfoto laten maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 14:04:33 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212090971
Ik vind het eigenlijk best een prima rooster voor een eindexamenklas. 3 tussenuren is toch bijna niks? Vrijdag is vervelend, maar als ze dan hun huiswerk vast doen, hebben ze in het weekend ook echt vrij.

Maar ik ben bevooroordeeld, want ik zat in een jaar van 4 klassen met de meest onmogelijke vakkenpakketten (zo had ik naast de algemene vakken latijn, Frans, ckv2, biologie, geschiedenis, wiskunde b en nog iets wat ik me niet voor kan herinneren). En zo waren er meer met gekke combinaties. Rooster dat maar eens in...
pi_212091287
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Echt hè, de hele agenda zit vol met open dagen, ouderavonden, meeloopmiddagen... ik zal blij zijn als de knoop doorgehakt is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212091692
@F_r :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:30 schreef Vicky het volgende:

[..]
Succes!

Ik mag zo ook bloedprikken en een longfoto laten maken.
Nog niet opgeknapt concludeer ik? :*

Ik had mazzel met de pubers ophalen, oudste appte dat ze klaar was en even later appte de jongste dat ze eerder weg mochten en ze ook naar huis kon. Dus 1 ritje 8-)
pi_212091836
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 14:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Echt hè, de hele agenda zit vol met open dagen, ouderavonden, meeloopmiddagen... ik zal blij zijn als de knoop doorgehakt is.
Ja, pfff. Het kost een hoop tijd allemaal!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212091918
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 15:14 schreef Nijna het volgende:
@:F_r :*
[..]
Nog niet opgeknapt concludeer ik? :*

Ik had mazzel met de pubers ophalen, oudste appte dat ze klaar was en even later appte de jongste dat ze eerder weg mochten en ze ook naar huis kon. Dus 1 ritje 8-)
Nee helaas niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 15:56:49 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212092275
Beterschap voor de zieken.

Hier is de keuze al gemaakt voor middelbare school. Advies is ook al binnen dus eigenlijk zijn we klaar.

En nu de volgende ronde open dagen voor de twee in groep 7. Ik heb er 4 gepland. Volgend jaar (met een iets gerichter advies dan een voorlopig pre-advies) kunnen we dan nog andere scholen bekijkeb, afhankelijk van welke kant het advies op valt.
pi_212092510
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 15:56 schreef Kyara het volgende:
Beterschap voor de zieken.

Hier is de keuze al gemaakt voor middelbare school. Advies is ook al binnen dus eigenlijk zijn we klaar.

En nu de volgende ronde open dagen voor de twee in groep 7. Ik heb er 4 gepland. Volgend jaar (met een iets gerichter advies dan een voorlopig pre-advies) kunnen we dan nog andere scholen bekijkeb, afhankelijk van welke kant het advies op valt.
Ik vind het hier voor de jongste (groep 7) best lastig met de open dagen. Een is er al geweest, de ander is volgende week. Maar het voorlopig advies komt pas eind februari of zo. Ik kan het bij haar vrij lastig inschatten wat het zal worden. Ondanks dat ze altijd alles moeilijk zegt te vinden, maakt ze haar Cito’s wel altijd goed. Aan de andere kant gaf ze gisteren ook aan dat ze met de juf de rekencito door moest lopen op wat ze fout had, omdat ze maar erg weinig goed had.

Dus als ik dat laatst hoor, dan denk ik vmbo, wat ik eerdere jaren zag misschien mavo. Maar als het vmbo gaat worden, hoeven we eigenlijk niet naar de school hier in het dorp te gaan kijken, want dat zit hier niet. Dan is er maar 1 optie (evt een tweede maar die is nog wat meer uit de richting).

Maar goed, er zit niets anders op dan toch maar te gaan kijken en dan af te wachten. Maar het voorlopig advies voor de open dagen was toch wel praktisch geweest.
(Bij de oudste had ik dat niet zo, daar was het redelijk duidelijk wat het zou gaan worden, en dat werd sowieso op beiden scholen hier in de buurt aangeboden)
pi_212094031
Bij de ah hebben ze volgende week warmtedekens en kussens in de aanbieding

Vicky beterschap
  vrijdag 19 januari 2024 @ 19:20:02 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212094466
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:19 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik vind het hier voor de jongste (groep 7) best lastig met de open dagen. Een is er al geweest, de ander is volgende week. Maar het voorlopig advies komt pas eind februari of zo. Ik kan het bij haar vrij lastig inschatten wat het zal worden. Ondanks dat ze altijd alles moeilijk zegt te vinden, maakt ze haar Cito’s wel altijd goed. Aan de andere kant gaf ze gisteren ook aan dat ze met de juf de rekencito door moest lopen op wat ze fout had, omdat ze maar erg weinig goed had.

Dus als ik dat laatst hoor, dan denk ik vmbo, wat ik eerdere jaren zag misschien mavo. Maar als het vmbo gaat worden, hoeven we eigenlijk niet naar de school hier in het dorp te gaan kijken, want dat zit hier niet. Dan is er maar 1 optie (evt een tweede maar die is nog wat meer uit de richting).

Maar goed, er zit niets anders op dan toch maar te gaan kijken en dan af te wachten. Maar het voorlopig advies voor de open dagen was toch wel praktisch geweest.
(Bij de oudste had ik dat niet zo, daar was het redelijk duidelijk wat het zou gaan worden, en dat werd sowieso op beiden scholen hier in de buurt aangeboden)
Bij ons krijgen ze eind groep 6 een voorlopig pre-advies. Echt puur en alleen een advies op basis van de cito's. Dat is dan vooral bedoeld zodat je een beetje een idee hebt in welke richting je moet kijken als je open dagen gaat bezoeken.

Bij mijn oudste was het heel duidelijk dus dat was makkelijk. Mijn meiden zitten tussen vmbo en mavo in en dat is wat lastiger want er zijn hier weinig scholen die beiden aanbieden.
pi_212094527
Hier krijgen ze inderdaad eind groep 6 en eind groep 7 al een voorlopig-voorlopig advies :+
  vrijdag 19 januari 2024 @ 19:43:14 #113
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212094827
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:20 schreef Kyara het volgende:

[..]
Bij ons krijgen ze eind groep 6 een voorlopig pre-advies. Echt puur en alleen een advies op basis van de cito's. Dat is dan vooral bedoeld zodat je een beetje een idee hebt in welke richting je moet kijken als je open dagen gaat bezoeken.

Bij mijn oudste was het heel duidelijk dus dat was makkelijk. Mijn meiden zitten tussen vmbo en mavo in en dat is wat lastiger want er zijn hier weinig scholen die beiden aanbieden.
Huh, hier zijn er dat juist best veel. Vmbo theoretische leerweg = mavo, en dat zit hier vaak op dezelfde locatie als Vmbo gemengd/ kader (en soms ook basis).

Natuurlijk zijn er ook scholen met mavo/havo/vwo, dus dat is dan wel een andere locatie.

Wel handig zon pre voorlopig advies. Uit de citos tot nu toe kan ik wel afleiden waar we moeten zoeken (ik werk in het onderwijs), maar dat is natuurlijk niet voor alle ouders zo, en voor alle kinderen even duidelijk op basis van alleen toetsscores.
Voor dit jaar (groep 7) houden we het bij 5 open dagen voor passende scholen (en zijn er evt nog 3 meer, die zitten alleen >7km weg, dus geen eerste keus), maar bij een onduidelijk advies kun je dus zomaar bij 15 scholen 'moeten' gaan kijken...
  vrijdag 19 januari 2024 @ 19:43:21 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212094832
quote:

[..]

Mavo is toch gewoon VMBO-TL in tegenstelling tot kader en basis? Wordt dat nu weer Mavo genoemd?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 19:49:50 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212094946
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:43 schreef mousemicky het volgende:
Huh, hier zijn er dat juist best veel. Vmbo theoretische leerweg = mavo, en dat zit hier vaak op dezelfde locatie als Vmbo gemengd/ kader (en soms ook basis).
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:43 schreef livelink het volgende:

[..]
Mavo is toch gewoon VMBO-TL in tegenstelling tot kader en basis? Wordt dat nu weer Mavo genoemd?
Hier bieden de vmbo scholen vooral basis/kader en soms ook gl aan. TL wordt in deze regio inderdaad mavo genoemd en dat zit vaak weer bij mavo/havo (met soms ook vwo) scholen.
pi_212095042
We hadden hier afgelopen week een scholenmarkt, maar er waren inderdaad heel veel groep 7 ouders die geen idee hadden.
Ow krijgt over 3 weken een pre advies. Ik ga uit van havo/vwo, of misschien meteen wel vwo.
Dit jaar naar de open dag van 3 scholen, volgend jaar misschien nog wat extra scholen.

Als juf ben ik nu bezig met de laatste adviesgesprekken in groep 8 :)

En mavo is vmbo tl…
Sommige scholen noemen het alleen nog steeds mavo
pi_212095155
Ik heb maar eens gevraagd aan verloofde wat zij denkt dat B voor advies gaat krijgen. Minstens Havo zegt de juf in haar.

Hij moet sowieso op de fiets want geen middelbare school in het dorp.

Hij zit pas in groep 6 dus nog geen orientatie nodig voorlopig.
pi_212095823
Vwo-advies hier en dat geeft de al keuze voor tweetalig gymnasium, gymnasium extra, gewoon gymnasium, technasium, atheneum met sport, atheneum met expressie, tweetalig atheneum, gewoon atheneum, havo/vwo-brugklas en vwo plus.

:')

Dit zijn vier scholen in het dorp. We kunnen redelijkerwijs ook nog naar de stad voor in ieder geval twee categorale gymnasia en een shitload en scholen waar ik maar niet eens over nadenk. Keuzestress O+
  vrijdag 19 januari 2024 @ 21:01:33 #119
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_212096089
Ben benieuwd wat er uit deze iep toets ronde komt. De eerste die volledig is "aangepast" aan haar dyslexie. In de klas gaat het zo goed, de cito's waren altijd minder.
pi_212096756
quote:

[..]

Dat is wel fijn eind groep 6 al een voorlopig pre advies. Hier het voorlopig advies na deze ronde Cito’s geloof ik (maar begin nu eigenlijk ook weer te twijfelen of het niet eind van het jaar is).

De school hier in het dorp is mavo havo vwo en noemt de mavo nog steeds mavo.
De school die dan het dichtste bij zit is op 7,5 km en daar bieden ze alle niveaus aan en daar heet het wel vmbo.

Maar goed als ik dochter hoor praten over school hoe moeilijk ze dingen vind dan zegt m’n gevoel vmbo, als ik de Cito uitslagen van de afgelopen jaren zie, denk ik misschien wel mavo/havo. De verhalen van haar en de Cito uitslagen staan echt niet in verhouding voor mijn gevoel.

Maar goed dus nu geen flauw idee of de opendag hier in het dorp wel zin heeft. We gaan sowieso wel hoor.
Het scheelt ook dat het maar twee scholen zijn en niet een hele rits om uit te kiezen zoals bij sommige anderen. Een derde school zou evt ook nog een optie zijn, die is nog wel wat verder fietsen maar daar hebben ze ook alle niveaus. Maar daar kunnen we evt volgend jaar nog kijken als ze dat zou willen
  vrijdag 19 januari 2024 @ 22:57:28 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212097825
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
Vwo-advies hier en dat geeft de al keuze voor tweetalig gymnasium, gymnasium extra, gewoon gymnasium, technasium, atheneum met sport, atheneum met expressie, tweetalig atheneum, gewoon atheneum, havo/vwo-brugklas en vwo plus.

Dit zijn vier scholen in het dorp. We kunnen redelijkerwijs ook nog naar de stad voor in ieder geval twee categorale gymnasia en een shitload en scholen waar ik maar niet eens over nadenk. Keuzestress O+
Voor oudste is tweetalig vwo zijn eerste keuze, categoraal gymnasium tweede keuze. 1e is loting, 2r kan hij sws terecht. De keuze voor hem was eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.

Maar met deze verschillende adviezen hebben we dus straks wel ongeveer alle scholen in de omgeving van binnen gezien :+
pi_212098237
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 20:42 schreef Clubsoda het volgende:

Wtf?
Maak je ook mooie excelletjes met voor- en nadelen van alles? O-)
pi_212099361
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 23:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wtf?
Maak je ook mooie excelletjes met voor- en nadelen van alles? O-)
Ik denk het niet maar ik heb een gehugen dus tzt kan ik met liefde daar wat uit oplepelen.
pi_212099366
De baby gaat trouwens mee naar de open dagen dus die mag ook gewoon kiezen nu. Ik ga niet over 11 jaar weer dat hele programma afwerken :{w
pi_212099450
Misschien krijgt de baby wel een ander advies :P
pi_212099539
Haha, ik neem Js uit groep 6 (waar ik ook havo/vwo verwacht) dus expres niet mee. Ik wil dat hij echt zelf de zoektocht aan gaat.

Hier hebben we trouwens bij minstens 1 school loting. Ik vind die school gebaseerd op de website en verhalen het meest passend. Stel dat hij deze school wilt en wordt uitgeloot is de dichtstbijzijnde andere school met havo vwo minstens 35 min fietsen. Ik vind daar wel wat van.
pi_212100615
Als mijn kinderen hetzelfde advies krijgen (en dat niet vmbo kader is) dan gaan ze hier gewoon allemaal naar dezelfde school. Is ook wel zo praktisch want ze zijn dit jaar met loting begonnen en voor dezelfde middelbare school krijgt broer/zus voorrang, en voor een andere middelbare school maak je juist minder kans om ingeloot te worden, als ik het goed heb begrepen. Maar dan gaan we alsnog met de jongsten apart langs die open dag.
pi_212100952
Ik heb mijn huis terug :+ De kerstboom stond 2 maanden en 1 dag en ik was het helemaal zat :')
Gaan we zo naar praxis voor een nieuwe pleebril. Die in de badkamer is kaduuk.
If they say
pi_212101122
Schoolkeuzestress. Succes ermee ;)
Zoon wilde naar dezelfde als waar ik en zn zus hadden opgezeten. En die het dichts bij was. En die alle niveaus heeft. Hij was alleen toen samen met groep 8 bij wat opendagen wezen kijken maar zijn keus stond al vast.
Reistijd is ook best belangrijk, vind ik. Hoe korter hoe meer tijd erover blijft voor huiswerk/leuke dingen.
Alleen dat loten, al viel dat bij deze achteraf reuze mee. Bij zijn jaar hoefde niet geloot te worden :')

Hij zit nu in de tweede klas en vanaf volgend jaar worden de niveaus uitgesplitst en komt ie met alleen havo/VWO te zitten.
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 januari 2024 @ 11:05:24 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212101222
Edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Ynske op 20-01-2024 16:16:01 ]
Today is life -

Dale Carnegie
pi_212101264
Jezus Ynske, sterkte daar!
pi_212101329
Godsamme @Ynske, heel veel sterkte voor jullie!
If they say
pi_212101379
Och @Ynske ;( . Veel sterkte :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 20 januari 2024 @ 11:48:36 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212101726
Sterkte Ynske. :*
  FOK!fotograaf zaterdag 20 januari 2024 @ 11:53:09 #135
148247 taxibabe
pi_212101809
Jeetje...Sterkte Ynske. :*
pi_212102364
Jeetje wat eng ynske. Sterkte :*
  zaterdag 20 januari 2024 @ 14:25:07 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_212103353
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 10:19 schreef FlyingFish het volgende:
Als mijn kinderen hetzelfde advies krijgen (en dat niet vmbo kader is) dan gaan ze hier gewoon allemaal naar dezelfde school. Is ook wel zo praktisch want ze zijn dit jaar met loting begonnen en voor dezelfde middelbare school krijgt broer/zus voorrang, en voor een andere middelbare school maak je juist minder kans om ingeloot te worden, als ik het goed heb begrepen. Maar dan gaan we alsnog met de jongsten apart langs die open dag.
Dat dacht ik hier ook altijd, maar toch gekozen voor twee verschillende scholen. Omdat ze allebei wat anders nodig hebben in hun manier van leren en tot leren komen. Het werkt helaas niet altijd zeg maar. Dus wel iets om in je achterhoofd te houden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 20 januari 2024 @ 14:31:35 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_212103436
Sterkte @Ynske
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212103484
@Ynske :*

Hier zitten ze nu nog op dezelfde school. Maar waar deze school voor de jongste prima is, kunnen ze voor de oudste toch niet bieden wat ze nodig heeft. Nu bezig met de overstap in gang zetten (en dan hopen dat het allemaal lukt), gelukkig maar 5 minuten verder fietsen. Maar jammer dat het nodig is...
pi_212103529
@Ynske
SPOILER
Sterkte. :* Ook met je schoonmoeder.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 januari 2024 @ 14:46:11 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212103572
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 14:41 schreef vencodark het volgende:
@:Ynske
SPOILER
Sterkte. :* Ook met je schoonmoeder.
Ja
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 20 januari 2024 @ 14:47:16 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212103589
Sterkte @Ynske :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 20 januari 2024 @ 14:57:42 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212103662
Ach jeetje Ynske... Sterkte!
pi_212103908
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 14:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat dacht ik hier ook altijd, maar toch gekozen voor twee verschillende scholen. Omdat ze allebei wat anders nodig hebben in hun manier van leren en tot leren komen. Het werkt helaas niet altijd zeg maar. Dus wel iets om in je achterhoofd te houden.
We gaan het zien! Maar ik denk dat als hun manier van leren echt anders is, dat nu al zou moeten blijken. Dan zou er een nu al niet op z’n plek zitten bij montessori-onderwijs.

Sterkte Ynske. Lijkt me erg naar om te moeten toekijken hoe het mis gaat.
pi_212104210
Ynske sterkte :*
pi_212104603
Sterkte Ynske!

Ik zou het wel fijn vinden als mijn meiden naar dezelfde school zouden gaan maar met een gl/tl advies kan het nog best wel zo zijn dat ze allebei toch op een andere advies gaan uitkomen. En dan is de keuze aan hen welke school dan het beste past. Nu ook wel natuurlijk maar ik geloof niet dat ze elk een andere school zien zitten. Ze willen op dit moment ook nog wel graag bij elkaar in de klas blijven.
pi_212105385
Ik vind die open dagen wel een mega overprikkelingsfeest :') maar de eerste keus staat vast, daarvoor moet alleen geloot worden dus we denken nu na over keus 2.
pi_212105390
Wat moeilijk Ynske. Ik kan alleen hopen voor jullie dat het een keerpunt kan zijn.
pi_212105411
Sterkte Ynske :*
  zaterdag 20 januari 2024 @ 18:06:48 #150
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212105489
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 17:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind die open dagen wel een mega overprikkelingsfeest :')
Check, vandaag open dag 2.' s middags sporten even overgeslaan, kind was kapot van alle indrukken. Wel heel enthousiast over de technasium stroom, dus deze school kreeg een plus plus (zijn woorden).
pi_212106135
@Ynske, sterkte!

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 15:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
We gaan het zien! Maar ik denk dat als hun manier van leren echt anders is, dat nu al zou moeten blijken. Dan zou er een nu al niet op z’n plek zitten bij montessori-onderwijs.

Sterkte Ynske. Lijkt me erg naar om te moeten toekijken hoe het mis gaat.
Hier 2 kids waar Montessori voor beide prima was. Maar we wel verschillende vo's gekozen hebben.

De ene een vo met veel structuur en weinig ruimte voor discussie qua rooster. Maar wel de ondersteuning voor de sociale en leren-leren ontwikkeling.
De andere eentje waar veel kan qua roosters als dat nodig is. Zelfs tot elke week een dag skippen voor een maatschappelijke stage, als je aan 4 lesdagen genoeg hebt.
Ze hadden dezelfde bovenbouw juf en daar zag je die variatie in begeleiding ook al terug.
pi_212106176
quote:
Ik vind die open dagen wel een mega overprikkelingsfeest :') maar de eerste keus staat vast, daarvoor moet alleen geloot worden dus we denken nu na over keus 2.
nou inderdaad. Vandaag de 1e open dag voor mijn groep 7 kinderen. Ik ben gesloopt. Volgende week 2 op 1 dag ;(

Fijn dat de 1e keuze in elk geval vast staat! Hopelijk wordt hij ingeloot!
pi_212106757
Lag een paar drukke dagen achter met lezen.

Hier van de week ook wel wat sneeuw, maar niet genoeg naar onze zin. Dus vanmorgen vertrokken we richting de Ardennen. Naar een officiële sleepiste geweest en daarna een lange sneeuwwandeling met de slee gemaakt. De zon scheen constant, het was zo’n perfecte dag O+
Op de terugweg pizza’s gehaald en die hebben we uitgeteld op de bank opgegeten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 20 januari 2024 @ 19:54:15 #154
37150 livelink
pi_212106798
Wat een leuk idee, LeSage. Wonen jullie al in het zuiden? Anders is het wel een lange reis.
pi_212106927
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 19:54 schreef livelink het volgende:
Wat een leuk idee, LeSage. Wonen jullie al in het zuiden? Anders is het wel een lange reis.
We wonen inderdaad vlak aan de Belgische grens, maar wel in Brabant. We moesten vandaag een uur en 3 kwartier enkele rit.
We doen dat in andere seizoenen ook wel vaker voor een mooie wandeling bijvoorbeeld. Een dag vakantie meteen!
  zaterdag 20 januari 2024 @ 20:06:56 #156
37150 livelink
pi_212107035
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 20:01 schreef LeSage het volgende:

[..]
We wonen inderdaad vlak aan de Belgische grens, maar wel in Brabant. We moesten vandaag een uur en 3 kwartier enkele rit.
We doen dat in andere seizoenen ook wel vaker voor een mooie wandeling bijvoorbeeld. Een dag vakantie meteen!
Ja, ik ben wel een beetje jaloers eigenlijk.
pi_212107105
quote:
Eens, ik vond het vorig jaar ook intens. Dit jaar maar 1 open dag, voor de rest hebben we alleen lesjesmiddagen en informatie-avonden. Die waren wat minder druk en chaotisch.

Fijn dat de eerste keus bekend is!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212107171
Middelbare scholen lijkt me best lastig. Vooral als je zelf van vroeger uit niet bekend bent met die omgeving. Het is dat ik via mijn werk wat hoor over VO scholen hier, anders had ik werkelijk nog geen idee wat hier in de regio zit.

Ik zal eens aan mijn ouders vragen hoe die dat ervaren hebben, die hadden datzelfde probleem. Alleen woonden wij toen in een groot dorp met voldoende keus aan VO. En moet J vanaf hier straks kiezen uit verschillende windrichtingen voor grotere plaatsen met VO.
pi_212109665
Ik ben ook jaloers LeSage! Klinkt als een fijne dag!

Heeft er iemand nog interesse in AH Pathe vouchers? Alleen morgen nog in te wisselen voor vouchers voor 2e ticket/drankje/popcorn gratis (die wel weer tot augustus in te leveren zijn). Ik heb nog 4 spaarkaarten beschikbaar. weg

Ik heb nog wel 6 pannenspaarkaarten in de aanbieding!

[ Bericht 7% gewijzigd door FlyingFish op 20-01-2024 22:44:03 ]
pi_212109910
Ik heb geen idee van de VO scholen hier, ik ken er 2, nou jou kennen, ik weet waar ze zitten. En anders wordt het 10 km fietsen naar Utrecht.
Maar verloofde kent ze uiteraard wel allemaal.

Ik weet nog dat ik maar 1 VO school heb gezien als kind, die was het minst ver fietsen en daar gingen alle kinderen uit mijn klas met Mavo/Havo/VWO advies heen.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 22:14:10 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212110090
Mag ik even gillen? :o

Vorig jaar een hele toffe airbnb aan de Franse kust, die was niet meer beschikbaar, een ander huis, maar net niet zo leuk als wat we hadden en ik wil eigenlijk echt heel erg graag met de jongens naar Afrika ooit.
Er stond een ‘potje’ dus nu hebben we net de knoop doorgehakt, huis gecancelled en gewoon geboekt: 3wk selfdrive in ZuidAfrika waarbij we dus een deel van de trip op het dak van de auto in tentjes slapen. O+
Ik heb er zoooooooo veel zin in! 2jr terug in de VS was die drie weken rondreis ook echt zo tof en zo leuk met elkaar!

(En nu maar hopen dat alles goed blijft gaan met onze ouders, fingers crossed, dat vind ik wel spannend.)
  zaterdag 20 januari 2024 @ 22:14:40 #162
37150 livelink
pi_212110104
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 22:04 schreef exode het volgende:
Ik heb geen idee van de VO scholen hier, ik ken er 2, nou jou kennen, ik weet waar ze zitten. En anders wordt het 10 km fietsen naar Utrecht.
Maar verloofde kent ze uiteraard wel allemaal.

Ik weet nog dat ik maar 1 VO school heb gezien als kind, die was het minst ver fietsen en daar gingen alle kinderen uit mijn klas met Mavo/Havo/VWO advies heen.
Mijn kinderen zijn ook allebei maar naar 1 open dag geweest. Mijn dochter naar die in ons dorp en dat vond ze direct wel prima. Na een jaar wilde ze er echter weg vanwege pesters en toen is ze naar een andere school gegaan waar ze het wel naar haar zin heeft gehad.

Mijn zoon kon eigenlijk maar bij 1 school terecht. Bij die Open Dag is hij weggerend, zo vreselijk vond hij het daar. Vervolgens hebben we hard gezocht naar een andere school die hem wilde aannemen. Die hebben we uiteindelijk gevonden, maar daar is hij dus ook niet bij een Open Dag geweest.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 22:21:57 #163
37150 livelink
pi_212110228
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 22:14 schreef BE het volgende:

Vorig jaar een hele toffe airbnb aan de Franse kust, die was niet meer beschikbaar, een ander huis, maar net niet zo leuk als wat we hadden en ik wil eigenlijk echt heel erg graag met de jongens naar Afrika ooit.
Er stond een ‘potje’ dus nu hebben we net de knoop doorgehakt, huis gecancelled en gewoon geboekt: 3wk selfdrive in ZuidAfrika waarbij we dus een deel van de trip op het dak van de auto in tentjes slapen. O+
Ik heb er zoooooooo veel zin in! 2jr terug in de VS was die drie weken rondreis ook echt zo tof en zo leuk met elkaar!

(En nu maar hopen dat alles goed blijft gaan met onze ouders, fingers crossed, dat vind ik wel spannend.)
Wat leuk, BE. Spannend ook wel inderdaad.
pi_212110251
quote:

Wauw! Wat een gaaf avontuur O+
Lijkt me zo leuk als de jongens wat ouder zijn om samen zulke reizen te maken.
Zij noemen dagjes weg ‘samen op avontuur gaan’ en dat vind ik het beste ooit om te doen!
  zaterdag 20 januari 2024 @ 22:33:15 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212110446
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 22:23 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wauw! Wat een gaaf avontuur O+
Lijkt me zo leuk als de jongens wat ouder zijn om samen zulke reizen te maken.
Zij noemen dagjes weg ‘samen op avontuur gaan’ en dat vind ik het beste ooit om te doen!
Dat klinkt idd al zo leuk, samen op avontuur. O+
pi_212110573
Klinkt gaaf BE! Ben nu al benieuwd naar de foto's! :D
pi_212110593
Wat gaaf BE! Zelf de route uitstippelen of 'georganiseerd'?
Ik heb 3 maanden in Zuid Afrika gewoond/gereisd. Waanzinnig fascinerend land. Heeft veel indruk gemaakt iig.
pi_212110681
Gaaaaaafff @BE O+! Lijkt me ook heel erg leuk om samen te doen!

@LeSage jullie dagje Ardennen klinkt ook tof!

Ik heb in de ochtend alweer een deel van mijn salaris uitgegeven aan een skihelm en skischoenen. Vriendlief kocht het spel Schotten Totten. Dat moest natuurlijk uitgeprobeerd worden, leuk spel! Verder waren de kinderen niet te genieten. Beetje jammer. Hopelijk morgen een gezelliger dag.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 20 januari 2024 @ 22:58:51 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212110900
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 22:42 schreef exode het volgende:
Wat gaaf BE! Zelf de route uitstippelen of 'georganiseerd'?
Ik heb 3 maanden in Zuid Afrika gewoond/gereisd. Waanzinnig fascinerend land. Heeft veel indruk gemaakt iig.
Georganiseerd, met Djoser. Helemaal zelf vind ik net een tikkie te avontuurlijk. ;)
Ik ben meerder keren in Kaapstad en Durban geweest en ook een keer in Botswana en heb dus zelf al wel het eea aan game-drives gedaan, dat wil ik zo graag met ze delen.

Waar woonde jij?
  Moderator zaterdag 20 januari 2024 @ 23:05:19 #170
5428 crew  miss_sly
pi_212111023
Wat een gave reis, @BE O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212111196
Zuid Afrika O+

Wij hadden maar geld voor een golfje, maar O+
pi_212111801
quote:

Super gaaf! Wij gaan dat deze zomer ook doen! Alleen dan niet in tentjes op de auto slapen, maar wel drie weken zelf rondreizen.
Samen met het reisbureau een mooie route uitgestippeld met alleen 1 overnachting die ik graag wilde die niet door kon gaan (train on a bridge) omdat daar geen kinderen <12 mogen overnachten.

Veel plezier met de voorpret!
  zondag 21 januari 2024 @ 03:29:05 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212112537
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 00:02 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Super gaaf! Wij gaan dat deze zomer ook doen! Alleen dan niet in tentjes op de auto slapen, maar wel drie weken zelf rondreizen.
Samen met het reisbureau een mooie route uitgestippeld met alleen 1 overnachting die ik graag wilde die niet door kon gaan (train on a bridge) omdat daar geen kinderen <12 mogen overnachten.

Veel plezier met de voorpret!
Oh dat is ook gaaf zeg! Leuk ook om dat zelf uit te zoeken. :Y
pi_212112613
quote:

Wat een vooruitzicht O+
Zuid Afrika heeft echt mijn hart gestolen in de 2 jaar dat we daar woonden O+
Als ik zou zeggen dat we terug zouden gaan stond iedereen zo klaar.
Met een meidenkwartet
pi_212112724
O+ Zuid-Afrika O+

Ik ben er verwekt _O-
  zondag 21 januari 2024 @ 08:19:47 #176
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212112982
Wat gaaf zo'n reis!

Ik had gisteren een fijne dag. En mocht vanochtend slapen tot half zeven. Echt zo fijn O+

Nu hangen de kinderen voor de bank en ineens snap ik het gedoe met de oudste de laatste paar weken. Ze smeert ineens volledig zelf brood voor haar en haar broertje, kon gisteren bij zwemles spontaan de borstcrawl (de juf kwam vragen of we geoefend hadden...uhm, nee?), heeft level na level weggespeeld in twee smartgames en leest de ondertiteling op de tv. Hebben ze nog sprongetjes als ze vijf zijn? Hoe dan ook fijn, ze lijkt niet meer zo in de knoop te zitten. En dan maakt de knoop in mijn maag ook een stuk kleiner.

Vandaag lekker verder klussen in ons gastentoilet. Eens kijken hoe ver we kunnen komen. En heb de vaatwasser al gedaan, een pan afgewassen, twee wassen gedraaid en opgehangen, de was die er van gisteren hing opgevouwen en van mijn dochter een kopje gekregen met een theezakje erin. Of ik zelf even de enge hete kraan wilde doen O+
pi_212113002
Wauw wat een mooie vooruitzichten qua reizen ben benieuwd naar de foto's.

Ik ben al even wakker :'( leuk en zieke man. Ik ga zo maar eens kijken of ik mijn hardlooprondje buiten aandurf
pi_212113102
@BE ik moest even in mijn geheugen graven (oma vertelt), het is alweer meer dan 20 jaar geleden. Ik heb eerst 2 weken met een vriendin rondgereist, zij ging toen naar huis en daarna ben ik vrijwilligerswerk gaan doen in een weeshuis en woonde doordeweeks in een gastgezin. In het weekend gingen alle vrijwilligers naar het centrum van Kaapstad en sliepen bijna allemaal in Ashanti Lodge, een heerlijk feesthostel.

Ik vond het bijzonder, maar ook rauw en confronterend. Ik werd echt anders behandeld als witte medemens. Met die vriendin ben ik zelfs een taxi uitgegooid omdat 'OH MY GOD you are black' werd gekrijst toen de taxi chauffeur zag dat die vriendin dus niet wit is. Dit was wel allemaal buiten de toeristische paden in de buitenwijken van Kaapstad en Durban.

Ik moest even terugzoeken in mijn administratie, maar ik woonde in de buitenwijk van Kaapstad Athlone. 2 maanden ben ik volledig meegegaan in het gezinsleven van mijn gastgezin. Zij waren diepgelovig en hielpen overal mee. Ik ging mee naar kerkdiensten, hielp bij een soort van voedselbank etc etc.

Ik merk wel dat mijn reislust sinds de kinderen enorm is afgenomen. Wie weet ooit als ze ouder zijn. Ik mis het ook niet, maar ik vind het zo leuk om te lezen wat jullie gaan doen.
pi_212113149
Oh BE! Ik wil ook O+ Zo jaloers!

Zuid Afrika is zo mooi (maar inderdaad ook confronterend).

Hier 3 maanden stage gelopen Port Elizabeth en later nog een keer met manlief geweest.
  zondag 21 januari 2024 @ 08:54:11 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212113151
Wat een fantastische ervaring @exode! O+

Ik ben zelf ook niet zo heel reizerig, hoewel ik voor mijn werk wel heel veel gereisd heb, maar dat is heel anders.
Ik zou ook niet snel zo'n reis helemaal zelf uitpuzzelen (al dan niet met een reisbureau) zoals hilliebillie.
Hoe tof de VS 2 jaar terug ook was, dat uitzoeken van Airbnb's en wat te doen gaf me echt stress. Dat houdt me vaak ook tegen om 'iets anders' te doen dan gewoon lekker surfen in Frankrijk. Vandaar nu deze kant-en-klare rondreis. Zit vrijwel alles in wat we willen, helemaal prima.
(Ik had heel graag ook naar Kaapstad gegaan met ze omdat ik daar heel vaak geweest ben, en ik wel heel erg de neiging heb ze te willen laten zien waar ik geweest ben. Zo staat een paar dagen Singapore ook heel hoog op mijn verlanglijst, maar dat is eigenlijk idioot natuurlijk voor een paar dagen.)

@Loj ja, de verschillen zijn groot he. Ik weet nog dat ik de eerste keer op straat echt een soort gek gevoel had dat ik ineens in de minderheid was. Niet erg, maar iets wat je niet vaak meemaakt.
Ik ben voor mijn werk toen ook wel in townships geweest, om daar bibliotheken te bezoeken, heel heftig om te zien dat dat gewoon echt nog bestaat.
Daarom vind ik het 'fijn' dat er in deze vakantie ook een bezoek aan een township zit zodat de jongens dat idd ook zien. (Maar goed, dan nog is dat de tourist-version natuurlijk, dat realiseer ik me ook.)
pi_212113201
@BE, slim toch dat een reisbureau het voor je doet. Ik was zeker toen ik nog vrijgezel was enorm reislustig, maar ik was ook nogal onrustig. Ik boekte alleen een retourticket en zag het altijd wel. Fantastische dingen meegemaakt maar achteraf ook heel veel geluk gehad. Ik was de sukkel die 's avonds laat, licht beschonken door Longstreet terugliep naar Kaapstad. Iets wat ALLE locals je af zullen raden. Dat soort dingen.

Met verloofde nog mooie reizen gemaakt, oa met zo'n jeep met een tent op het dak door Namibie gegaan. Ook zonder plan. Geweldig land!

Maar ik heb die behoefte nu niet merk ik. Komende zomer 3 weken naar Zweden, ook veel zin in. :)

Het klinkt als een waanzinnige reis @BE, je gaat genieten met je gezin :) Ben benieuwd hoe zo'n reis met Djoser bevalt, wie weet ooit als de kinderen een heeeel stuk ouder zijn.
  zondag 21 januari 2024 @ 09:03:44 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212113224
We hebben wel heel bewust voor de self-drive gekozen, dan heb je iig nog een beetje tijd met zijn vieren. De hele dag in een bus met de anderen van zo’n groepsreis lijkt me echt pittig. ;)
En F wordt heel snel wagenziek, dus die kan beter zelf rijden.
pi_212113230
Oh ja en wat ook wel helpt bij het temperen van je reislust: ik heb een gruwelijke hekel aan vliegen. Niet bang, gewoon echt een enorme afkeer van.
  zondag 21 januari 2024 @ 09:12:47 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212113290
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:04 schreef exode het volgende:
Oh ja en wat ook wel helpt bij het temperen van je reislust: ik heb een gruwelijke hekel aan vliegen. Niet bang, gewoon echt een enorme afkeer van.
Ja, dat was een van de dingen waar ik heel blij mee was toen ik mijn baan opzegde: niet meer vliegen. En ik sta idd niet te springen, maar ja, zonder kom ik er niet.
pi_212113326
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:12 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, dat was een van de dingen waar ik heel blij mee was toen ik mijn baan opzegde: niet meer vliegen. En ik sta idd niet te springen, maar ja, zonder kom ik er niet.
Haha, ja precies. Ik moet een paar keer jaar naar Londen voor mijn werk, gelukkig kan dat tegenwoordig heel makkelijk met de trein.

Vlieg je rechtstreeks? Dat scheelt al veel.
  zondag 21 januari 2024 @ 09:21:49 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212113383
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:17 schreef exode het volgende:

[..]
Haha, ja precies. Ik moet een paar keer jaar naar Londen voor mijn werk, gelukkig kan dat tegenwoordig heel makkelijk met de trein.

Vlieg je rechtstreeks? Dat scheelt al veel.
Ja, recht naar beneden met KLM.
  zondag 21 januari 2024 @ 09:31:55 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212113446
Ik heb nog 13 spaarkaarten van de AH voor bioscoopkaartjes. 2e gratis. Je moet ze vandaag inwisselen, maar de vouchers zijn vervolgens wel tot 1 september geldig. Iemand interesse?
  FOK!fotograaf zondag 21 januari 2024 @ 10:04:16 #188
148247 taxibabe
pi_212113785
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 08:19 schreef Tink89 het volgende:
Wat gaaf zo'n reis!

Ik had gisteren een fijne dag. En mocht vanochtend slapen tot half zeven. Echt zo fijn O+

Nu hangen de kinderen voor de bank en ineens snap ik het gedoe met de oudste de laatste paar weken. Ze smeert ineens volledig zelf brood voor haar en haar broertje, kon gisteren bij zwemles spontaan de borstcrawl (de juf kwam vragen of we geoefend hadden...uhm, nee?), heeft level na level weggespeeld in twee smartgames en leest de ondertiteling op de tv. Hebben ze nog sprongetjes als ze vijf zijn? Hoe dan ook fijn, ze lijkt niet meer zo in de knoop te zitten. En dan maakt de knoop in mijn maag ook een stuk kleiner.

Vandaag lekker verder klussen in ons gastentoilet. Eens kijken hoe ver we kunnen komen. En heb de vaatwasser al gedaan, een pan afgewassen, twee wassen gedraaid en opgehangen, de was die er van gisteren hing opgevouwen en van mijn dochter een kopje gekregen met een theezakje erin. Of ik zelf even de enge hete kraan wilde doen O+
Wat fijn dat ze weer eet en weer lekkerder in haar vel zit! Geen idee of er op latere leeftijd nog 'sprongetjes' zijn, ik kan er niet zo veel over vinden. Maar ik denk zelf van wel, als meneer hier een paar dagen onuitstaanbaar is geweest merk ik ook dat hij ineens iets kan of doet, alsof er ineens een update is gedraaid ofzo.
pi_212114613
Ik wil ook een vakantie boeken maar
SPOILER
Met een meidenkwartet
pi_212114618
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:31 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb nog 13 spaarkaarten van de AH voor bioscoopkaartjes. 2e gratis. Je moet ze vandaag inwisselen, maar de vouchers zijn vervolgens wel tot 1 september geldig. Iemand interesse?
Ik wil er wel 2
pi_212114633
Ach Cathmar :*
pi_212114731
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 06:16 schreef Amsel het volgende:
O+ Zuid-Afrika O+

Ik ben er verwekt _O-
:D

Ik ga misschien in de herfst voor mijn werk naar een congres in Zuid-Afrika. Ik zou er heel graag nog wat dagen aan vast plakken maar ik moet nog in onderhandeling hoe lang ik weg mag blijven. Helaas valt het niet samen met een schoolvakantie…
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212114841
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:05 schreef Cathmar het volgende:
:*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 21 januari 2024 @ 12:04:04 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212115487
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:01 schreef exode het volgende:
@:BE, slim toch dat een reisbureau het voor je doet. Ik was zeker toen ik nog vrijgezel was enorm reislustig, maar ik was ook nogal onrustig. Ik boekte alleen een retourticket en zag het altijd wel. Fantastische dingen meegemaakt maar achteraf ook heel veel geluk gehad. Ik was de sukkel die 's avonds laat, licht beschonken door Longstreet terugliep naar Kaapstad. Iets wat ALLE locals je af zullen raden. Dat soort dingen.

Met verloofde nog mooie reizen gemaakt, oa met zo'n jeep met een tent op het dak door Namibie gegaan. Ook zonder plan. Geweldig land!

Maar ik heb die behoefte nu niet merk ik. Komende zomer 3 weken naar Zweden, ook veel zin in. :)

Het klinkt als een waanzinnige reis @:BE, je gaat genieten met je gezin :) Ben benieuwd hoe zo'n reis met Djoser bevalt, wie weet ooit als de kinderen een heeeel stuk ouder zijn.
Waarschijnlijk straalde je uit dat er met jou niet te sollen valt. ~O>
Of hun “gaydar” ging af en dachten ze, deze dame niet. :P
pi_212115622
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:04 schreef amaranta het volgende:

[..]
Waarschijnlijk straalde je uit dat er met jou niet te sollen valt. ~O>
Of hun “gaydar” ging af en dachten ze, deze dame niet. :P
Die vriendin die de eerste 2 weken meeging, verbaasde zich om mijn 'mij gebeurt niets' mindset. Niet omdat ik nou zo stoer was, ik was letterlijk de naieve Brabantse dorpsbewoner die amper buiten haar eigen dorp was geweest.
Zij is wel beroofd in ZA en haar telefoon is gestolen in de nachtbus. Terwijl ze dus heel voorzichtig was.
  zondag 21 januari 2024 @ 12:42:26 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212116106
@Cathmar 😘😘
pi_212116120
Knuffel cathmar
  zondag 21 januari 2024 @ 13:06:12 #198
37150 livelink
pi_212116513
Voor het laatst met mijn gezin op vakantie is langer dan ik me echt goed kan herinneren. Toen mijn zoon 6 was in ieder geval en daar heb ik slechte herinneringen aan. Toen jarenlang niet meer en vervolgens nog 1x toen de kinderen 13 en 11 waren. En ook daar heb ik slechte herinneringen aan.

Daarna heb ik het opgegeven om nog met het gezin op vakantie te gaan. De stress en ellende wegen voor mij niet op tegen de eventuele leuke dingen. Mijn man is wel nog met elk van de kinderen apart op zomervakantie geweest en ze hebben wat wintersportvakanties gedaan met z'n drieën, maar ik ben toen thuis gebleven.
Ik heb daar zo'n ontzettende streep onder gezet.

Tegelijkertijd voel ik me wel schuldig omdat ik weet dat mijn kinderen geen leuke herinneringen zullen hebben aan gezinsvakanties, maar ik kon het werkelijk niet meer opbrengen. Ik vind dat vakanties ook voor mij leuk moeten zijn en dat was het niet en ik wilde me op dat punt niet meer opofferen.
pi_212116596
Wat een heerlijk vooruitzicht @BE
Wij weten het nog niet. Hebben maar de Malediven zitten kijken maar we denken dat het voor de meiden niet zo leuk is.

Ik denk dat het weer Gran Canaria wordt. Is ons vorig jaar prima bevallen.

@Cathmar 😘😘

Uitslag bloed en foto: geen bijzonderheden. Ondertussen verrot ik van de pijn in mijn ribben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212116643
@livelink :*

@Vicky Wat rot dat ze niks hebben gevonden en je wel zo veel last hebt.

Ik ben aan het zoeken voor een paar daagjes weg in de carnavalsvakantie. Verder vooruit kijk ik nog niet.
  zondag 21 januari 2024 @ 13:38:59 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212117002
@livelink Ik kan het me zo goed voorstellen. Wij hebben 1 of 2 weekendjes gehad die totaal escaleerden toen de jongens nog wat kleiner waren, echt niet ok zeg maar. En dat is niet wat je wil. Een vakantie moet voor iedereen leuk zijn, dat is toch wel het minst dus ik kan me voorstellen dat je jezelf daarvoor afschermt.
Wie weet is er later weer ruimte om samen met je man eens te gaan genieten in alle rust.

@Vicky Heb je niet ondertussen gewoon gekneusde ribben en spieren van al dat hoesten? Of waren ze op zoek naar de oorzaak van het hoesten?
pi_212117380
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:38 schreef BE het volgende:
@:livelink Ik kan het me zo goed voorstellen. Wij hebben 1 of 2 weekendjes gehad die totaal escaleerden toen de jongens nog wat kleiner waren, echt niet ok zeg maar. En dat is niet wat je wil. Een vakantie moet voor iedereen leuk zijn, dat is toch wel het minst dus ik kan me voorstellen dat je jezelf daarvoor afschermt.
Wie weet is er later weer ruimte om samen met je man eens te gaan genieten in alle rust.

@:vicky Heb je niet ondertussen gewoon gekneusde ribben en spieren van al dat hoesten? Of waren ze op zoek naar de oorzaak van het hoesten?
Ja door het hoesten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 21 januari 2024 @ 14:06:19 #203
37150 livelink
pi_212117576
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:57 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ja door het hoesten.
Ai, sterkte. Zoveel mensen die met een langdurige, nare hoest zitten. En niks lijkt te helpen.
pi_212117885
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 09:01 schreef exode het volgende:
@:BE, slim toch dat een reisbureau het voor je doet. Ik was zeker toen ik nog vrijgezel was enorm reislustig, maar ik was ook nogal onrustig. Ik boekte alleen een retourticket en zag het altijd wel. Fantastische dingen meegemaakt maar achteraf ook heel veel geluk gehad. Ik was de sukkel die 's avonds laat, licht beschonken door Longstreet terugliep naar Kaapstad. Iets wat ALLE locals je af zullen raden. Dat soort dingen.
Dat soort dingen deden wij ook O+

Hoezo kunnen wij niet met het 'ov' Johannesburg in? Is toch een kwestie van opletten?
Mja. Best spannend. Maar ook gaaf, 3 maanden in een Golfje. Wij hadden alleen tickets en de eerste nacht omdat we's avonds aankwamen.
pi_212117912
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 12:12 schreef exode het volgende:

[..]
Die vriendin die de eerste 2 weken meeging, verbaasde zich om mijn 'mij gebeurt niets' mindset. Niet omdat ik nou zo stoer was, ik was letterlijk de naieve Brabantse dorpsbewoner die amper buiten haar eigen dorp was geweest.
Zij is wel beroofd in ZA en haar telefoon is gestolen in de nachtbus. Terwijl ze dus heel voorzichtig was.
Wij hadden voor de zekerheid morning after pillen mee. Maar dan wel overal gewoon rond gaan lopen.
pi_212117995
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:05 schreef Cathmar het volgende:
SPOILER
-O-

Soort van herkenbaar wel, ik zou ook wel een vakantie willen boeken :X
pi_212118094
Wij hebben vanochtend eindelijk de kerstboom eruit gehaald. Met enige vertraging omdat manlief gekneusde ribben heeft door het vele hoesten (@Vicky). Blij dat ie eruit is.

Verder gaat het met mij ook niet super. Ik had een belangrijke deadline, dus de afgelopen 2 weken heb ik zo'n 25 overuren geschreven. Deadline gehaald, maar nu zit ik er zelf ook doorheen. En dan komende week de volgende deadlines.
Ik weet zelf ook niet goed wat ik nu voel, maar het liefst wil ik door iedereen met rust gelaten worden.
Of dat nu komt door een zekere mate van overwerktheid of overgangsklachten of een combinatie van alles. Blegh!

Het is vandaag Internationale Knuffeldag, dus voor iedereen die het nodig heeft of gewoon fijn vindt een hele dikke digitale KNUFFEL :* :* :*
pi_212118119
Vakantie moeten wij ook nog regelen. We zouden dit jaar eerder iets regelen, maar het komt er gewoonweg niet van. En op dit moment voelt het als weer iets erbij op de toch al lange to-do lijst -O-
pi_212120319
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:38 schreef BE het volgende:
@:livelink Ik kan het me zo goed voorstellen. Wij hebben 1 of 2 weekendjes gehad die totaal escaleerden toen de jongens nog wat kleiner waren, echt niet ok zeg maar. En dat is niet wat je wil. Een vakantie moet voor iedereen leuk zijn, dat is toch wel het minst dus ik kan me voorstellen dat je jezelf daarvoor afschermt.

@:vicky Heb je niet ondertussen gewoon gekneusde ribben en spieren van al dat hoesten? Of waren ze op zoek naar de oorzaak van het hoesten?
Ik leerde juist ooit: ‘ga er niet vanuit dat vakantie met kinderen leuk of gezellig is’. En dat levert zoveel meer rust op.
Het hóéft niet leuk te zijn. Het is hard werken en hopen dat daar herinneringen uit komen die fijn zijn.

Ik vind vakantie met de jongens oprecht hard werken, ze zijn elkaars beste vrienden, maar zijn ook heel competitief en hebben veel ruzietjes. Er is altijd wel iets.
Maar toen ze afgelopen jaar hand in hand door Florence liepen te klagen over ons, hadden ze echt een bondgenootschap en dat is dan ook weer mooi.
pi_212120354
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:47 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij hebben vanochtend eindelijk de kerstboom eruit gehaald. Met enige vertraging omdat manlief gekneusde ribben heeft door het vele hoesten (@:Vicky). Blij dat ie eruit is.

Verder gaat het met mij ook niet super. Ik had een belangrijke deadline, dus de afgelopen 2 weken heb ik zo'n 25 overuren geschreven. Deadline gehaald, maar nu zit ik er zelf ook doorheen. En dan komende week de volgende deadlines.
Ik weet zelf ook niet goed wat ik nu voel, maar het liefst wil ik door iedereen met rust gelaten worden.
Of dat nu komt door een zekere mate van overwerktheid of overgangsklachten of een combinatie van alles. Blegh!

Het is vandaag Internationale Knuffeldag, dus voor iedereen die het nodig heeft of gewoon fijn vindt een hele dikke digitale KNUFFEL :* :* :*
Als je 25 uur moet overwerken om een deadline te kunnen halen en daarna staat de volgende alweer klaar, is het dan niet tijd om een gesprek op het werk aan te gaan over onrealistische verwachtingen en werkdruk? :@

Lijkt me geen gezonde werk-privéverhouding voor je.
Dus voor jou ook een dikke knuffel O+
pi_212120391
En voor iedereen die door mentale/fysieke beperkingen geen ruimte heeft om voor vakanties te kijken ook een dikke knuffel :*

Ik vind vakanties zelf niet altijd genieten, maar het vooruitzicht is eigenlijk zeker zo belangrijk.
Daarom nu Pasen en Pinksteren vrij gevraagd, meivakantie al gepland en zomervakantie geboekt.
Wij zijn sowieso altijd heel ondernemend en daar leef ik zo naar toe. Zoals gisteren naar de Ardennen, over een paar weken repetitieweekend en daarna voorjaar kamperen.
  zondag 21 januari 2024 @ 17:20:11 #212
37150 livelink
pi_212120573
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:00 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik leerde juist ooit: ‘ga er niet vanuit dat vakantie met kinderen leuk of gezellig is’. En dat levert zoveel meer rust op.
Het hóéft niet leuk te zijn. Het is hard werken en hopen dat daar herinneringen uit komen die fijn zijn.

Ik vind vakantie met de jongens oprecht hard werken, ze zijn elkaars beste vrienden, maar zijn ook heel competitief en hebben veel ruzietjes. Er is altijd wel iets.
Maar toen ze afgelopen jaar hand in hand door Florence liepen te klagen over ons, hadden ze echt een bondgenootschap en dat is dan ook weer mooi.
Nee, zo kan ik niet denken. Het credo 'als de kinderen het maar leuk hebben, heb ik het ook leuk' gaat voor mij echt niet op. Misschien egoïstisch, maar dan kies ik toch voor mezelf.
pi_212120617
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:20 schreef livelink het volgende:

[..]
Nee, zo kan ik niet denken. Het credo 'als de kinderen het maar leuk hebben, heb ik het ook leuk' gaat voor mij echt niet op. Misschien egoïstisch, maar dan kies ik toch voor mezelf.
Ik kan me ook voorstellen dat het niet voor iedereen werkt. Het gaf mij wel rust om niet ieder moment van de vakantie bezig te zijn met: geen ruzie, het móét leuk zijn!!
Voor mij geldt sowieso niet dat als de kinderen het leuk hebben ik dat ook heb. Het is een compromis voor iedereen.
Als het aan de kinderen zou liggen gaan we 2 weken lang aan het zwembad hangen en daar word ik doodongelukkig van, dus dat doen we niet :+ dan gaan ze maar een dag mopperend mee door een stad hobbelen :D

Ik vind het wel knap van jou dat je die keuze kunt maken. En ik denk niet dat je de kinderen daar iets mee tekort doet. Ze krijgen bij jou waarschijnlijk weer andere waardevolle momenten en zo heeft iedereen zijn eigen jeugdherinneringen.
  zondag 21 januari 2024 @ 17:46:40 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212120841
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 17:00 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mooi uitgangspunt eigenlijk wel. :Y

Wij hebben ooit op aanraden van de orthopedagoge een familie vergadering gehouden voorafgaand aan de vakantie waar we allemaal konden aangeven wat we belangrijk vonden en daar kwamen een aantal afspraken uit waar we ons aan moesten houden. En dat was zo simpel als:
- elke dag minstens 1 ijsje
- papa en mama mogen allebei 2x een half uur lezen zonder storen
- S en O halen elke dag brood voor het ontbijt
Etc etc werkte echt heel goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 22-01-2024 09:57:10 ]
  zondag 21 januari 2024 @ 18:37:02 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212121435
@BE wat een geweldige plannen! O+

En jompels voor ondergetekende die weer een vakantie boekte zonder onder voorbehouden enzo *O* Al kan ik het nog steeds niet helemaal geloven en toelaten, dat vertrouwen.
pi_212121700
*O* voor Quoi!

Wij deden toevallig afgelopen jaar wel zoiets, BE. We maakten een lijstje met de bestemmingen en iedereen mocht daar ‘must-do’s’ op zetten.
De jongens wilden in de zee zwemmen en naar Pisa, mijn vriend wilde een waterfiets huren, ik wilde naar Elba. Zo had iedereen een inbreng in de vakantie. En goals om het ‘s avonds af te vinken :)
pi_212124298
Ik ga er wel vanuit dat vakantie met kinderen wel leuk en gezellig is. Als dat het niet zou zijn zou ik niet op vakantie gaan (met hen), dan geef ik mijn geld liever uit aan andere dingen. Maar mijn kinderen zijn op vakanties juist altijd dik met elkaar, en we passen het programma/de bestemming aan op de kinderen. Het is gewoon een totaal andere manier van vakantie vieren. De ontspanning is 80% weg en het is veel meer geregel en gedoe. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat het niet waard is voor sommige mensen, zeker als de kinderen dan ook niet goed in hun vel zitten of veel ruzie maken.

Ik verwachtte niet dat een wintersport met alleen mijn gezin heel leuk zou worden (of het geld waard zou zijn), dus dat hebben we bijvoorbeeld geschrapt, ondanks dat ik enorm veel van skiën hou en vroeger liever de zomervakantie oversloeg dan decwintersport.

Wij gaan komende zomer voor het eerst weer echt op reis sinds we kinderen hebben. Drie weken rondtrekken (met auto) door Californië. Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan vinden, zoiets hebben ze nog totaal geen ervaring mee. En met drie kinderen is het wel veel meer gedoe en geregel dan met 2 volwassenen, of 2 volwassenen en 2 kinderen.
pi_212124794
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 21:57 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan komende zomer voor het eerst weer echt op reis sinds we kinderen hebben. Drie weken rondtrekken (met auto) door Californië.
Dat is ook tof O+
Wij willen zoiets ook (weer) een keer doen, maar wachten tot J wat ouder is.

Qua vakanties, mijn vriend kan nu fysiek niet (echt) lang in de auto dus daar passen we de bestemming op aan. En J blijft het liefst thuis. Tot hij ergens is; dan vindt hij het er leuk en wil niet meer weg :') Omdat hij alleen is proberen we nu wel locaties met andere kinderen te zoeken. Dat is nu de compromis.
pi_212125163
Wij gaan naar dezelfde camping als vorig jaar. T. wilde eerst niet, maar bij doorvragen bleek dat vooral om de lange reis te gaan (1.100 km). Verder vond ie het wel heel leuk. Dus hij doet het er maar even mee.
pi_212126308
Wij gaan deze zomervakantie voor het eerst naar een privé huisje met eigen zwembad, in Zuid Frankrijk (Ardeche). Ik ben als de dood dat mijn dochters zich daar onvoldoende kunnen vermaken maar tegelijkertijd trekt de oudste de drukte van een camping niet (en ik stiekem ook niet). Ik kijk dus met een beetje angst en vreugde tegelijkertijd uit naar deze vakantie :')

Jouw idee met afspraken maken met het hele gezin vind ik wel een hele goede BE! Moeten wij dit jaar ook maar eens proberen :)
pi_212126318
Quoten ipv aanpassen... maandagochtend.
pi_212126553
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 07:46 schreef Schanu het volgende:
Wij gaan deze zomervakantie voor het eerst naar een privé huisje met eigen zwembad, in Zuid Frankrijk (Ardeche). Ik ben als de dood dat mijn dochters zich daar onvoldoende kunnen vermaken maar tegelijkertijd trekt de oudste de drukte van een camping niet (en ik stiekem ook niet). Ik kijk dus met een beetje angst en vreugde tegelijkertijd uit naar deze vakantie :')

Jouw idee met afspraken maken met het hele gezin vind ik wel een hele goede BE! Moeten wij dit jaar ook maar eens proberen :)
In de Ardèche zijn ook ontzettend veel openbare strandjes waar je heen kan om wat interactie met andere kinderen op te zoeken :Y. Neem zoals alle Fransen een koelbox mee gevuld met kaas, worst en ham, 2 stokbroden en een kleedje. En dan weer lekker terug naar je eigen rustige huisje als je er genoeg van hebt!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 22 januari 2024 @ 08:46:30 #223
5428 crew  miss_sly
pi_212126648
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:58 schreef LeSage het volgende:
*O* voor Quoi!

Wij deden toevallig afgelopen jaar wel zoiets, BE. We maakten een lijstje met de bestemmingen en iedereen mocht daar ‘must-do’s’ op zetten.
De jongens wilden in de zee zwemmen en naar Pisa, mijn vriend wilde een waterfiets huren, ik wilde naar Elba. Zo had iedereen een inbreng in de vakantie. En goals om het ‘s avonds af te vinken :)
Wij deden een rondreisje door het zuiden van de UK. We hebben allemaal wat ingebracht waar we graag heen wilden: dagje Londen, Oxford, Cambridge, Harry Potter Studio's en een pretpark voor dochter en natuur, kerken, kastelen em geschiedenis voor ons. Achteraf was het volgens docher 'de beste vakantie ooit'.

Aankomend jaar gaat ze een week met een vriendin naar Oxford voor een taalreis. Man en ik brengen hen en halen ze weer op. In die week gaan wij samen een weekje vakantie houden in de UK en onder andere Hadrian's Wall bezoeken.
Later in de vakantie nog een weekje Bretagne waar we een huisje hebben gehuurd, een paar dagen Parijs en twee dagen Efteling met een overnachting in de nieuwe Droomvlucht-suite.

Ik denk dat het wel weer tof wordt. Sowieso ook dat man en ik weer eens een weekje samen op vakantie zijn, daar verheug ik me enorm op.
pi_212126846
Was er nog een ziekenboeg hier? Want ik sluit me aan. :{

Qua vakanties, vooralsnog is onze dreumes klein genoeg dat je met een hoop wegkomt qua uitjes. We gaan vaak wandelen met haar in de draagzak. Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn als ze ouder wordt.
  maandag 22 januari 2024 @ 09:14:57 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212126898
Wij hebben de nadrukkelijke wens van M. om een etappe van de Tour de France te zien ter harte genomen. Hij komt langs één van de campings die we hebben geboekt.

Verder is ons idee van een camper juist dat rondreizen. Maar M. maakt altijd makkelijk vriendjes O+ wat zo leuk is om te zien, dat we langer op plekken blijven. Twee keer een week dus op een camping. Maar geef ons de camper, 2 stoeltjes, een drankje en elkaar en we vinden het prima :)
  Moderator maandag 22 januari 2024 @ 09:15:54 #226
5428 crew  miss_sly
pi_212126907
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:10 schreef Bami het volgende:

Qua vakanties, vooralsnog is onze dreumes klein genoeg dat je met een hoop wegkomt qua uitjes. We gaan vaak wandelen met haar in de draagzak. Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn als ze ouder wordt.
Onze tiener wandelt met gemak hele dagen door Rome, Berlijn, New York, Parijs. Meer dan 25.000 stappen is dan helemaal niet ongebruikelijk.

Willen we wandelen in de natuur, dan krijgen we er met pijn en moeite een 5 kilometer uit :')
pi_212126955
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:10 schreef Bami het volgende:

Bij mij thuis nog steeds. Man heeft vandaag een afspraak bij de huisarts. Belde de huisarts ook ziek nu naar andere. Jongste ook nog niet beter.

Beterschap voor jou
  maandag 22 januari 2024 @ 09:28:57 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212127033
Ik ben al sinds donderdag zo snotverkouden dat ik m'n bed niet meer uitkom.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212127132
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onze tiener wandelt met gemak hele dagen door Rome, Berlijn, New York, Parijs. Meer dan 25.000 stappen is dan helemaal niet ongebruikelijk.

Willen we wandelen in de natuur, dan krijgen we er met pijn en moeite een 5 kilometer uit :')
_O- Ja zoiets vrees ik hier op termijn ook haha.

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:20 schreef F_r het volgende:

[..]
Bij mij thuis nog steeds. Man heeft vandaag een afspraak bij de huisarts. Belde de huisarts ook ziek nu naar andere. Jongste ook nog niet beter.

Beterschap voor jou
Zo ironisch altijd als een huisarts ziek is. Dankjewel, ook beterschap gewenst voor jouw huishouden!

quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:28 schreef Leandra het volgende:
Ik ben al sinds donderdag zo snotverkouden dat ik m'n bed niet meer uitkom.
Meh. Het gaat duidelijk rond. Beterschap!

Ik heb een zoektocht gestart naar pijnstillers die niet koortsverlagend zijn. Ben niet succesvol so far.
pi_212127190
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Onze jongens vinden op dit moment (6 en bijna 8) vooral de natuurwandelingen leuk waarbij iets te klauteren valt, water te zien is, leuke bruggetjes.
Op TikTok zie ik die regelmatig voorbij komen, voor Nederland en de Ardennen ook. Die sla ik op als inspiratie.

Edit: als tip dus voor die leeftijd. Ik snap dat tieners hier geen boodschap aan hebben, zoals het een goede puber betaamt O+
Hoe kun je ook een dag shoppen/stad vergelijken met zo’n afgrijselijke wandeling door de natuur :N :')
pi_212127319
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 08:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]
In de Ardèche zijn ook ontzettend veel openbare strandjes waar je heen kan om wat interactie met andere kinderen op te zoeken :Y. Neem zoals alle Fransen een koelbox mee gevuld met kaas, worst en ham, 2 stokbroden en een kleedje. En dan weer lekker terug naar je eigen rustige huisje als je er genoeg van hebt!
Zo specifiek :D
  Moderator maandag 22 januari 2024 @ 10:15:03 #232
5428 crew  miss_sly
pi_212127480
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:42 schreef LeSage het volgende:

[..]
Onze jongens vinden op dit moment (6 en bijna 8) vooral de natuurwandelingen leuk waarbij iets te klauteren valt, water te zien is, leuke bruggetjes.
Op TikTok zie ik die regelmatig voorbij komen, voor Nederland en de Ardennen ook. Die sla ik op als inspiratie.

Edit: als tip dus voor die leeftijd. Ik snap dat tieners hier geen boodschap aan hebben, zoals het een goede puber betaamt O+
Hoe kun je ook een dag shoppen/stad vergelijken met zo’n afgrijselijke wandeling door de natuur :N :')
Het stomme is dat we haar tijdens de vakantie in de UK wel een paar keer verplicht hebben mee te gaan wandelen en dat ze dat dan toch wel heel erg leuk vond. We hebben dan ook leuke gesprekken. Tijdens een van die wandelingen in Wales ontstond een gesprek over tijdreizen en de relativieitstheorie, en daaruit ontstond toch wel een interesse in natuurkunde die er eerst nog niet was.

Maar dan moet er wel eerst de verplichting zijn mee te gaan wandelen. In de natuur. Ieuw.
pi_212127609
Ik was altijd van het rondtrekken, zonder iets te boeken etc. Maar ik heb er iig 2 in huis die daar dus niet gelukkig van worden. Verloofde vindt het met name vreselijk om steeds ergens anders te aarden.
Daarnaast vallen warme landen in de zomer af omdat B gewoon echt niet tegen hitte kan.

Maar gelukkig is de wereld groot genoeg :) Komende zomer dus Zweden, 5 nachten Isaberg en 14 nachten in een huisje bij Radastrand camping waar we MM op 1 dag mislopen. :D Het zal vast voorkomen dat de kinderen op de camping hangen, verloofde wat naar het meer staart en ik alleen op pad ben. Ik heb daar ook echt behoefte aan, alleen dingen ondernemen.

En wat een hoop zieken zeg, beterschap allemaal!
Ik ben vooral moe, ik heb voor mijn gevoel amper weekend gehad. Huis schoongemaakt, maaltjes gekookt (ook voor vandaag want hachee!), opgeruimd etc etc etc, mijn horloge sprong een paar x op tilt. Zo weer naar ziekenhuis en vanmiddag met het hele gezin naar de tandarts. Morgen heb ik vrijgenomen, even 1 dag op adem komen.
SPOILER
pi_212127637
@exode Goed dat je morgen vrij hebt genomen. Zorg goed voor jezelf :*
pi_212127656
Oh en Juul ging zaterdag kijken bij de Scouting en echt...mevrouw ging volledig in glitter en roze kleding. Vergeten een foto te maken, al die kinderen in oude kleding en zij daartussen als een soort Unicorn prinses. En ja die kleren mogen vies worden.
Ze vond het fantastisch, nog 2 keer meekijken en dan beslissen.
pi_212127711
Sterkte voor jullie exode
pi_212127721

Ik trof dit vanmorgen aan. Alle zakjes en het doosje in stukken verspreid door de woonkamer.

Geen idee wie van de 3 de schuldige is. Of dat ze samen gewerkt hebben.
  maandag 22 januari 2024 @ 10:40:55 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212127794
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 10:34 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Ik trof dit vanmorgen aan. Alle zakjes en het doosje in stukken verspreid door de woonkamer.

Ik begrijp ze wel. Is ook een vieze smaak thee.
:P
pi_212127867
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 10:40 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik begrijp ze wel. Is ook een vieze smaak thee.
:P
Zit valeriaan in daar zijn ze dol op. Ik vond hem ook vies maar slaap zo slecht dus dacht wie weet helpt het.
  maandag 22 januari 2024 @ 11:34:09 #240
208890 June.
Seriously?
pi_212128250
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:38 schreef Bami het volgende:
nstillers die niet koortsverlagend zijn. Ben niet succesvol so far.
Morfine ;)
  maandag 22 januari 2024 @ 11:41:33 #241
208890 June.
Seriously?
pi_212128316
En sterkte voor alle ziekten, altijd zo naar. Met kinderen vind ik ziekzijn nog een stapje erger, een hele dag in bed vegeteren kan gewoon niet meer zo makkelijk :')

En wij hebben ook vakantie geboekt! Voor het eerst naar Frankrijk, ben benieuwd. Op 2 verschillende campings, in een glamping tent (met jacuzzi :9 ) en een stacaravan.

Onze oudste is 4 en heeft nog niet zo'n eigen mening dus hier gaan ze maar gewoon mee. Ik ben wel van mening dat vakantie toch enigszins leuk moet zijn. Op sommige momenten voor ons als ouders en op sommige momenten weer voor de kinderen. ;

[ Bericht 0% gewijzigd door June. op 22-01-2024 13:14:02 ]
pi_212128433
Ik geniet wel van vakantie met de kinderen maar het is wel anders dan ervoor. Maar ik heb mijn verwachtingen flink naar beneden bijgesteld en wat aanpassingen gedaan. Bv 10 kastelen in een week bezoeken, tja dat zit er niet in. Dus gaan we langer op 1 locatie zodat het tempo lager kan, en we doen ook minder. Zo kiezen we ook voor een vakantiepark met meer faciliteiten, maar wel op een plek waar er voor mij ook wat te doen is. Dan kunnen we een uitstap doen en zorgen we dat we redelijk vroeg terug zijn zodat ze nog even kunnen ravotten.
Zolang er niemand ziek wordt, vind ik het al geslaagd eigenlijk. En als ik wat in een boek heb kunnen lezen.

Hier zit er ook weer eentje "ziek" thuis. De kleuter heeft man flu :X
pi_212128466
Ik genoot vooral van vakantie toen ik zelf nog kind was. :')
pi_212128615
Ik geniet aanzienlijk minder van vakanties sinds ik kinderen heb. Maar had er daarvoor ook wel enigszins moeite mee. Duurt bij mij altijd lang(er) om te acclimatiseren op de vakantielocatie. En op voorhand heb ik vooral stress omdat ik mij 100% wil voorbereiden maar altijd bang ben iets te vergeten, en omdat ik er niet goed tegen kan om niet te weten hoe het huisje er exact uitziet, op welke plek het staat en dat de vakantie verder ook zoveel onvoorspelbaarheid met zich meebrengt. Dus echt uitrusten op vakantie deed ik sowieso al nooit :')

Met kinderen erbij nu is het helemaal ren- en vliegwerk lijkt het soms, en vaak brandjes blussen, verwachtingen dagelijks bijstellen, manieren vinden om het leuk te maken en te houden voor iedereen, etc. Met de oudste die ook nog eens minder goed gedijd zonder haar normale ritme en structuur, het mee willen doen aan alles op een camping maar dat niet kunnen omdat later de prikkels eruit komen in de vorm van overstuur en onderhandelbaar gedrag.

Ik ben dan ook benieuwd hoe het nu gaat in een privé huisje, met hopelijk echt ons eigen ritme en meer ruimte voor rust. En dus ook een plezierigere vakantie voor ons als mama's. In het voorjaar gaan we nog 4 dagen naar Disneyland dus dat wordt exact het tegenovergestelde denk ik :')

Beterschap voor alle zieken! En veel sterkte met de thuissituatie @exode, goed dat je een dag vrij hebt genomen om zelf ook wat rust te kunnen pakken tussendoor.
  maandag 22 januari 2024 @ 12:36:42 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212128827
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 10:34 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]

Onze katten gaan helemaal los op een bepaalde ‘goodnight’ thee die F drinkt.
Op de zakjes bijten, erin rollen, kwijlen. :D
pi_212128841
Ik zou best op vakantie willen maar mijn wensen en mijn man’s wensen lopen zo ontzettend uiteen dat we hier maar bar slecht uitkomen.
En wat verwachtingen betreft: ik ben meer relaxed en ‘zie -wel’ terwijl man juist alles tot in de puntjes exact wil weten.
Zie dan maar eens iemand te overtuigen dat iets leuk is/kan zijn. :P
pi_212128932
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 12:36 schreef BE het volgende:

[..]
Onze katten gaan helemaal los op een bepaalde ‘goodnight’ thee die F drinkt.
Op de zakjes bijten, erin rollen, kwijlen. :D
Waarschijnlijk ook met valeriaan.
pi_212128992
Pffff nou, die longen
SPOILER
Oh ja vakantie, wij moeten heel goed kijken of er geen vloerbedekking ligt etc en wat er zo'n beetje wordt geschreven over schoonmaak. En dan nog moeten wij eerst met de stofzuiger en stofdoek door zo'n huisje anders kan B er niet slapen.
Wat dat betreft kunnen we beter weer gaan kamperen met onze eigen kampeermiddel.

Ik moet zeggen dat ik nu B bijna 10 jaar is en ook Juul een stuk ouder is letterlijk en in doen en laten dat ik steeds zin heb in de vakanties. Komende Voorjaarsvakantie dus Denemarken, vooral heeeeeel veeeeel zwemmen. Juul is druk met zwemdiploma A, maar we hoeven niet meer in de peuterbadjes rond te hangen. Ze kan gewoon mee van de glijbanen :D
pi_212129008
Als kind gingen we niet vaak op vakantie. Misschien dat we 2 keer naar een CP huisje zijn geweest en een weekend duinrell was een toppunt. (Vader was koeienboer, die liet zijn dames echt niet makkelijk in de steek.)

Met onze kinderen zijn we naar Denemarken, de Ardennen en de UK geweest. En de noordelijke helft van de UK blijft favoriet. Meestal een weekje in de natuur, en een weekje in een kleine stad met voorzieningen. Afgelopen keer de deal gemaakt dat als zij niet zeuren bij een wandeling, ik niet zeur over een uurtje gamen als we in het huisje hangen. Werkte echt geweldig.

Voor deze zomer nog geen idee. Maar tijdens mijn bad-mood van begin januari heb ik wel lekker een weekje geboekt voor de voorjaarsvakantie. Lekker simpel CP huisje, maar met opgemaakte bedden en lekker subtropisch zwembad voor de jongens. Even eruit, lekker cocoonen zonder de dagelijkse afleidingen die er thuis zijn. Er gaan ook veel spelletjes mee en leesboeken.

Mijn man zou graag wat verder gaan, ook bijv Japan of USA. Maar dat hoeft van mijn niet zo nodig. En ik heb een puber die echt niet het vliegtuig in wil, dus voor nu hoeft het ook niet. Lekker met de boot naar de UK is ook fijn. Maar zou zomaar kunnen dat hij nog eens met jongste naar Japan gaat en ik met oudste naar een waddeneiland :D
  Moderator maandag 22 januari 2024 @ 12:56:22 #250
5428 crew  miss_sly
pi_212129039
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 12:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Als kind gingen we niet vaak op vakantie. Misschien dat we 2 keer naar een CP huisje zijn geweest en een weekend duinrell was een toppunt. (Vader was koeienboer, die liet zijn dames echt niet makkelijk in de steek.)

Met onze kinderen zijn we naar Denemarken, de Ardennen en de UK geweest. En de noordelijke helft van de UK blijft favoriet. Meestal een weekje in de natuur, en een weekje in een kleine stad met voorzieningen. Afgelopen keer de deal gemaakt dat als zij niet zeuren bij een wandeling, ik niet zeur over een uurtje gamen als we in het huisje hangen. Werkte echt geweldig.

Voor deze zomer nog geen idee. Maar tijdens mijn bad-mood van begin januari heb ik wel lekker een weekje geboekt voor de voorjaarsvakantie. Lekker simpel CP huisje, maar met opgemaakte bedden en lekker subtropisch zwembad voor de jongens. Even eruit, lekker cocoonen zonder de dagelijkse afleidingen die er thuis zijn. Er gaan ook veel spelletjes mee en leesboeken.

Mijn man zou graag wat verder gaan, ook bijv Japan of USA. Maar dat hoeft van mijn niet zo nodig. En ik heb een puber die echt niet het vliegtuig in wil, dus voor nu hoeft het ook niet. Lekker met de boot naar de UK is ook fijn. Maar zou zomaar kunnen dat hij nog eens met jongste naar Japan gaat en ik met oudste naar een waddeneiland :D
Kan het zijn dat ik van jou eens een foto op FB heb gezien van een heel leuk rood (?) huisje dat heel alleen aan de rand van een meer stond?
pi_212129125
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kan het zijn dat ik van jou eens een foto op FB heb gezien van een heel leuk rood (?) huisje dat heel alleen aan de rand van een meer stond?
We hebben 2,5 jaar geleden wel in een huisje vlakbij een meer geslapen. Maar dat was meer verweerd hout :D
Het was echt heerlijk, we hadden niet eens telefoonbereik, alleen wifi.

Ik kan alleen op mijn facebook geen foto vinden van dat huisje. Dus denk dat het iemand anders was :P
  Moderator maandag 22 januari 2024 @ 13:05:09 #252
5428 crew  miss_sly
pi_212129134
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:03 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
We hebben 2,5 jaar geleden wel in een huisje vlakbij een meer geslapen. Maar dat was meer verweerd hout :D
Het was echt heerlijk, we hadden niet eens telefoonbereik, alleen wifi.

Ik kan alleen op mijn facebook geen foto vinden van dat huisje. Dus denk dat het iemand anders was :P
Het klinkt wel als wat ik gezien heb. Ik herinner me ook dat je inderdaad geen telefoonbereik had. Misschien heb je hier op FOK! een foto geplaatst?

Ik was er onlangs naar op zoek, maar kon het niet vinden. Heb je daar toevallig nog wat gegevens over?
  maandag 22 januari 2024 @ 13:05:40 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212129143
Wij hebben gisteren ook geboekt. Nog 167 dagen!
pi_212129160
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het klinkt wel als wat ik gezien heb. Ik herinner me ook dat je inderdaad geen telefoonbereik had. Misschien heb je hier op FOK! een foto geplaatst?

Ik was er onlangs naar op zoek, maar kon het niet vinden. Heb je daar toevallig nog wat gegevens over?
https://www.cottages.com/cottages/loch-long-view-uk11939

Echt een hele vriendelijke eigenaar, oud kereltje met heerlijk schots accent.
pi_212129193
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:05 schreef amaranta het volgende:
Wat wordt het?
  Moderator maandag 22 januari 2024 @ 13:18:33 #256
5428 crew  miss_sly
pi_212129291
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:07 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
https://www.cottages.com/cottages/loch-long-view-uk11939

Echt een hele vriendelijke eigenaar, oud kereltje met heerlijk schots accent.
Ja, die is het! Dank.

Ik werd er helemaal blij van, weet ik nog. Maar toen was iets anders dan een camping in Frankrijk nog niet echt een optie. Nu wel O+
  maandag 22 januari 2024 @ 13:34:03 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212129481
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:05 schreef amaranta het volgende:
Do tell! Wat gaan jullie doen?
  maandag 22 januari 2024 @ 13:48:30 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212129623
We gaan met een minder klein bootje langs wat fjorden varen

SPOILER
  maandag 22 januari 2024 @ 13:53:52 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212129690
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:48 schreef amaranta het volgende:

SPOILER
Nou, daar wilde ik net over gaan beginnen! :Y Hele post weggekieperd! :D *aanvulling: Natuurlijk niet!

Wat onwijs gaaf zeg! Dat lijkt me zo mooi! O+ _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 22-01-2024 15:44:22 ]
pi_212129728
Wat ontzettend gaaf Amaranta. Naar Noorwegen?
  maandag 22 januari 2024 @ 14:00:57 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212129755
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:57 schreef F_r het volgende:
Wat ontzettend gaaf Amaranta. Naar Noorwegen?
Ja
pi_212129807
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 14:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja
Die zijn prachtig al ken ik ze alleen vanaf de kant. Hopelijk een rustige vaart mijn schoonouders werden behoorlijk zeeziek op de boot. Die hadden onstuimig weer
  Moderator maandag 22 januari 2024 @ 14:07:41 #263
5428 crew  miss_sly
pi_212129828
quote:

SPOILER
Dat lijkt me echt zo gaaf. Er zijn echt hele toffe reizen die kant op op die manier.

Mijn moeder had ook de wens uitgesproken dat te doen en omdat ze niet alleen wilde, had ik aangeboden dat ik wel mee zou gaan. Maar nu is ze het aan het plannen met haar zus, waarmee ze sinds een half jaar weer contact heeft. Jammer voor mij wel, maar fijn dat ze dit samen kunnen doen.
  maandag 22 januari 2024 @ 14:07:43 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212129829
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 14:06 schreef F_r het volgende:

[..]
Die zijn prachtig al ken ik ze alleen vanaf de kant. Hopelijk een rustige vaart mijn schoonouders werden behoorlijk zeeziek op de boot. Die hadden onstuimig weer
Ik hoop het ook, dat de zee rustig is
pi_212129873
Gaaf Amaranta!
pi_212129886
quote:

SPOILER
Gaaf, met een bootje op pad! Denk dat je dan wel mooie dingen kunt zien!

Al zie ik het mezelf niet doen. Ik vind het nachtje naar de UK wel prima, maar die deining ben ik dan wel zat.

SPOILER
  maandag 22 januari 2024 @ 14:48:23 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212130143
Iedereen de deur uit dus ik kon iig weer rustig naar beneden zonder anderen te besmetten dus dat heb ik maar gebruikt om de kerstboom af te tuigen :D
Ja, die stond nog met alle gedoe rond het overlijden van mijn vader, de kerst was daardoor wat raar geweest plus dat we nu volle bak bezig waren zijn appartement te ontruimen.
Nou ja, afgelopen weekend was ik daar dus niet bij, want heel gruwelijk verkouden en als je de hele bups dan besmet schiet dat ook niet op.
Dus voor mij deze week nog wat klusjes: 3 kasten uit elkaar halen en naar de vuilstort brengen, een stuk of 6 zakken met kleding naar de textielcontaners, de laatste boeken uitzoeken en wat ik niet wil naar de kringloop brengen.

Oh, en het bureau op marktplaats zetten, dus als iemand belangstelling heeft hoor ik het graag.
Staal, jaren 70.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212130261
Ik wil zó graag ooit nog eens naar Schotland O+ Maar met OV is dat best lastig :')
Man kan dat niet meer rijden en ik rij sowieso nergens waar ik nog nooit geweest ben :@ Vliegen doe ik alleen alst écht moet en liever dus niet. Keuze is dus best beperkt op die manier.
Man gaat al jaren niet meer mee op vakantie. Zaak gooit altijd roet in het eten dus op een gegeven moment besloten dan maar zonder hem te gaan.
Zolang zoon kan shoppen is ie gelukkig, met die hoef ik geen rekening te houden :P
Dit jaar wil hij weer naar Londen maar het hotel waar we de laatste keren zaten, is er niet meer. En dat was zó handig met de trein voor de deur. Nu maar even kijken en anders wordt het weer Maastricht :+

@Leandra beterschap :* Door alle gebeurtenissen, regelwerk en verdriet kan je weerstand een optater krijgen.
If they say
pi_212130279
Noorwegen. O+
  maandag 22 januari 2024 @ 15:20:49 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212130454
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:03 schreef Mushanga71 het volgende:

@:Leandra beterschap :* Door alle gebeurtenissen, regelwerk en verdriet kan je weerstand een optater krijgen.
Thnx :*
Volgens mij heeft N mij vorige week gewoon besmet, maar het pakt bij mij wel een graadje erger uit geloof ik :X

Maar goed, het is wat het is, komt wel goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212130557
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:03 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik wil zó graag ooit nog eens naar Schotland O+ Maar met OV is dat best lastig :')
Man kan dat niet meer rijden en ik rij sowieso nergens waar ik nog nooit geweest ben :@ Vliegen doe ik alleen alst écht moet en liever dus niet. Keuze is dus best beperkt op die manier.
Man gaat al jaren niet meer mee op vakantie. Zaak gooit altijd roet in het eten dus op een gegeven moment besloten dan maar zonder hem te gaan.
Zolang zoon kan shoppen is ie gelukkig, met die hoef ik geen rekening te houden :P
Dit jaar wil hij weer naar Londen maar het hotel waar we de laatste keren zaten, is er niet meer. En dat was zó handig met de trein voor de deur. Nu maar even kijken en anders wordt het weer Maastricht :+

@:Leandra beterschap :* Door alle gebeurtenissen, regelwerk en verdriet kan je weerstand een optater krijgen.
Boot naar Newcastle, trein naar Edinburgh (echt een hele mooie route, vlak langs de zee) en vandaar zijn er genoeg trein- en busroutes verder Schotland in.
Ik rij ook niet, maar met het OV kan er veel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_212130718
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:31 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Boot naar Newcastle, trein naar Edinburgh (echt een hele mooie route, vlak langs de zee) en vandaar zijn er genoeg trein- en busroutes verder Schotland in.
Ik rij ook niet, maar met het OV kan er veel.
Oeh, das idd wel een optie dan. Maar es uitzoeken hoe en wat :)
If they say
pi_212130759
quote:

SPOILER
Moet een erg mooie omgeving zijn! Alvast veel voorpret gewenst!
pi_212130763
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Thnx :*
Volgens mij heeft N mij vorige week gewoon besmet, maar het pakt bij mij wel een graadje erger uit geloof ik :X

Maar goed, het is wat het is, komt wel goed.
Als ik lees wat je allemaal gedaan hebt...pas je wel op jezelf? Even rust nemen is zo verkeerd nog niet :*
If they say
  maandag 22 januari 2024 @ 15:49:06 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212130783
Ik had weer eens een of ander voedselpakket van de postcode loterij.
Daar zat onder andere een pak koffie in, en gezien ik de enige ben die hier koffie drinkt, en maar 1 kop koffie per dag drink, doe ik dat uit een simpele Senseo (wel AH biologische pads, die vind ik het lekkerst :D)

Anyway, ik kan dus niets met ouderwetse koffie, ik heb geen filter ding en doe ook niet aan espresso toestanden, dus de vraag is: kan ik iemand er gelukkig mee maken?

Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 22 januari 2024 @ 15:49:45 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212130789
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Als ik lees wat je allemaal gedaan hebt...pas je wel op jezelf? Even rust nemen is zo verkeerd nog niet :*
Valt wel mee wat ik gedaan heb, er moet vooral nog een hoop :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212130812
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Valt wel mee wat ik gedaan heb, er moet vooral nog een hoop :X
Komt wel, zorg maar eerst dan je beter wordt :)

Ik heb niet eens een koffiemachine :D
If they say
  maandag 22 januari 2024 @ 16:45:44 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212131350
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:46 schreef Nijna het volgende:

[..]
Moet een erg mooie omgeving zijn! Alvast veel voorpret gewenst!
Lol. Ik doe niet aan voorpret. Ik rij op 8-7 naar die boot. Ga aan boord en zie dan wel. 🙈
pi_212131858
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 16:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Lol. Ik doe niet aan voorpret. Ik rij op 8-7 naar die boot. Ga aan boord en zie dan wel. 🙈
Ook goed :) :*
pi_212132067
Dat klinkt niet alsof je er veel zin in hebt amaranta :D

Ik zie voorpret ook als uitkijken naar wat voor moois je hopelijk gaat zien en er zin in hebben.

Een cruise staat overigens ook nog hoog op het verlanglijstje van mijn man. Ik probeer m’n schoonvader zo gek te krijgen om ons mee te nemen op Disney Cruise (hij reist niet meer omdat hij niet zo goed ter been is, maar een cruise lijkt me nog wel een geschikte optie. Ik denk echter niet dat dat gaat lukken). Maar een cruise langs de Fjorden staat op de 2e plaats (maar wel kinderloos). Ben benieuwd hoe het je bevalt!
  maandag 22 januari 2024 @ 17:51:46 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212132241
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 17:44 schreef FlyingFish het volgende:
Dat klinkt niet alsof je er veel zin in hebt amaranta :D

Ik zie voorpret ook als uitkijken naar wat voor moois je hopelijk gaat zien en er zin in hebben.

Een cruise staat overigens ook nog hoog op het verlanglijstje van mijn man. Ik probeer m’n schoonvader zo gek te krijgen om ons mee te nemen op Disney Cruise (hij reist niet meer omdat hij niet zo goed ter been is, maar een cruise lijkt me nog wel een geschikte optie. Ik denk echter niet dat dat gaat lukken). Maar een cruise langs de Fjorden staat op de 2e plaats (maar wel kinderloos). Ben benieuwd hoe het je bevalt!
Jawel, zeker wel. Maar ik ben gewoon niet zo van het ergens naar toe leven. Heb ik nooit gehad.
Ik vind het leuk op het moment zelf, en dan geniet ik daarvan. Maar ga niet van te voren 1000 boekjes lezen ofzo.
  maandag 22 januari 2024 @ 17:52:28 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212132253
Wat wel een minpunt is, is dat de voertaal op de boot Duits is. Ik spreek geen Duits en het is een lelijke taal ook.
  maandag 22 januari 2024 @ 17:54:45 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212132273
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 17:52 schreef amaranta het volgende:
Wat wel een minpunt is, is dat de voertaal op de boot Duits is. Ik spreek geen Duits en het is een lelijke taal ook.
Jawohl, helemaal eens!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212132327
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zo specifiek :D
Uitgaande van 4 personen leek dit me wel een aardige hoeveelheid :P. Maar naar behoeven aan te passen uiteraard _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212132476
Ik was vanochtend nog blij dat mijn trein naar Utrecht gewoon zonder problemen en vertraging reed. De terugweg gaat minder soepel. Stroomstoring die tot 19.30 zou duren. Nu maar via een omweg naar huis, dan zou ik rond 19 uur thuis moeten zijn. Ook niet fijn maar beter dan 2,5 uur op Utrecht Centraal staan :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212132489
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 13:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, die is het! Dank.

Ik werd er helemaal blij van, weet ik nog. Maar toen was iets anders dan een camping in Frankrijk nog niet echt een optie. Nu wel O+
Het was echt een hele steile oprit naar het huisje toe. Elke keer weer spannend :D

En er staan natuurlijk wel meer huizen, ook eentje onderaan de heuvel. Maar die zie je niet, dus dat geeft echt het gevoel van ruimte.

Je kunt van daaruit ook naar the Isle of Skye rijden. Of een kasteeltje bekijken in Dornie.
Edit: en gebakjes eten/afhalen bij Manuela wee Bakery O+
pi_212132492
quote:
:o
Heel niet.
pi_212132610
Ik vind voorpret nog wel het leukste. Kan al maanden van tevoren gidsen aanmaken op kaarten met alle plekken die leuk zijn. Om te eten, om te bezoeken. Heerlijk O+

Mijn vrienden en familie vinden het ook altijd fijn als ze met mij weg gaan, want ik heb genoeg vermaak voor de hele trip bedacht :') meestal wordt een groot deel niet uitgevoerd, maar ik wil niet ergens naartoe en dan niets weten om daar te doen en zien.
  maandag 22 januari 2024 @ 18:51:56 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212132824
Mijn man doet overigens wel aan voorpret. Hij heeft ook vanmiddag een lonely planet besteld. Dus komt goed. Ik haak gewoon aan.
pi_212132980
quote:
O, ik vind Duits juist een prachtige taal O+

SPOILER
pi_212133137
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 19:06 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
O, ik vind Duits juist een prachtige taal O+

SPOILER
Sexy ook :Y
pi_212133178
Ik vind Duits ook tof O+ het vooroordeel is dat het een hoop geschreeuw is maar Duits is eigenlijk veel beleefder en preciezer dan Nederlands. Maar goed, een van mijn kinderen moet ook Duits gaan spreken op korte termijn dus beter dat ik het graag hoor B-)
pi_212133267
Ik vind Duits ook wel wat hebben. Een vriendin van mij woont nu al jaaaaaaren ergens in Beieren en die is inmiddels helemaal verduitst. Dat ze Nederlands met je praat maar met een Duitse zinsopbouw ofzo :D O+ klinkt heel schattig O+
pi_212133322
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 19:30 schreef Aure het volgende:
Ik vind Duits ook wel wat hebben. Een vriendin van mij woont nu al jaaaaaaren ergens in Beieren en die is inmiddels helemaal verduitst. Dat ze Nederlands met je praat maar met een Duitse zinsopbouw ofzo :D O+ klinkt heel schattig O+
Ik heb dat soms ook wel. Zeker in het Engels, dat wordt altijd stiekem Duits.
pi_212133574
Ik ben echt allergisch voor Duits. Heb het 4 jaar gehad op het VO, maar na mijn eerste rapport geen voldoendes meer gehaald. Mijn oudste heeft mijn genen geërfd wat dat betreft (en die van mijn man, arm kind :D )
Ik had altijd zoveel aftrek voor de verkeerde naamval/vervoeging, dat een voldoende een uitzondering was
pi_212134142
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 19:30 schreef Aure het volgende:
Dat deed een van mij ook na een paar jaar Berlijn. Vreemd, maar ook heel snoezig.
pi_212134149
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 19:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ben echt allergisch voor Duits. Heb het 4 jaar gehad op het VO, maar na mijn eerste rapport geen voldoendes meer gehaald. Mijn oudste heeft mijn genen geërfd wat dat betreft (en die van mijn man, arm kind :D )
Ik had altijd zoveel aftrek voor de verkeerde naamval/vervoeging, dat een voldoende een uitzondering was
Oh ik spreek het ook bepaald niet graag. Maar horen, ^O^
pi_212134168
Ik vind Duits echt een prachtige taal! Zo jammer dat ik het amper geleerd heb op school...

Leuk, een cruise langs de fjorden, dat zou ik ook wel eens willen doen.
pi_212134203
Duits is automatisch een afknapper. :P
pi_212134294
Ik spreek ook best graag Duits. Interessant genoeg hebben mijn vrouw en ik vaste dingen die we in een bepaalde taal doen. Zo appen we alleen maar Duits, bellen meestal ook maar ik soms in het Nederlands. Heel veel gesprekken doen we tweetalig, zij D ik NL. Dat merken we pas als mensen ons gek aankijken :+

De baby zegt inmiddels zo'n beetje 'kijk!' als ie iets moois ziet. Na veel oefenen kan ie ook min of meer 'Guck!' Meestal wordt het echter een universeel 'KAK!' O+ :')
pi_212134308
Und zu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')