Jij bent zionist? Dat is namelijk precies wat je zelf doet. Alles in de wind slaan behalve als het in je eigen bekrompen wereldbeeld past.quote:Op maandag 8 januari 2024 20:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zo zijn zionisten. Je moet doen wat ze zeggen en denken wat ze willen anders ben je en bedreiging voor ze en gaan ze je in een hokje proberen te plaatsen en je dingen in de schoenen schuiven...
quote:Op maandag 8 januari 2024 20:54 schreef havanagila het volgende:
[..]
Jij bent zionist? Dat is namelijk precies wat je zelf doet.
Ok goed punt.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien onze meest recente verkiezingsuitslag waag ik dat te betwijfelen.
Ik ookquote:Op maandag 8 januari 2024 21:07 schreef opgebaarde het volgende:
Hey @:chadi
Hiii, ik ben ook een zionist
Dat is het soort oorlog. Tegen zo'n vijand vecht Isral. Elke andere partij zou zich allang hebben overgegeven om meer burgerdoden te besparen. Nederland deed het op oorlogsdag 5 al in 1940, puur omdat de strijd niet meer gewonnen kon worden en het geen zin meer had om levens te verspillen.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zullen er ongetwijfeld ontzettend veel zijn. Veel te veel burgerdoden. Ondanks dat Isral en de VS vriendjes zijn hebben ze zwaar kritiek op hen. En het aantal burgerdoden is ook gewoon bizar.
Zie je precies wat ik zeg. Nooit 7 oktober ontkend. Elk jaar is er een 7 oktober. Dus hoe je dat kan ontkennen weet ik ook niet.quote:Op maandag 8 januari 2024 20:54 schreef havanagila het volgende:
[..]
Jij bent zionist? Dat is namelijk precies wat je zelf doet. Alles in de wind slaan behalve als het in je eigen bekrompen wereldbeeld past.
7 oktober ontkennen, alles is de schuld van Isral, etc etc
Ik heb hier al meerdere keren de vraag gesteld hoe je een fobie voor islam kan hebben. Nog nooit een goed antwoord gekregen. Een fobie is een irrationele angst. Er is geen islamitisch land waar mensen gelijke rechten hebben. Bijna ieder islamitisch land heeft wat tegen onafhankelijke vrouwen, homo's, afvalligen of ongelovigen. Joden zijn in bijna ieder midden oosters land verwijderd uit de samenleving. Zelfs in the best of the worst: Turkije kun je maar beter niet homo zijn. Zelfs baby's zijn niet veilig want de helft wordt onnodig bewerkt met een mes.quote:Op maandag 8 januari 2024 20:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ga je nu van elk woordje een heel groot punt maken om te bewijzen dat islamofobie niet bestaat?
Is je Google stuk ofzo, je kunt er genoeg over lezen.
Deze lui hebben ook rationele argumenten onderbouwd met feiten waarom ze bepaalde groepen mensen niet mogenquote:Op maandag 8 januari 2024 21:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb hier al meerdere keren de vraag gesteld hoe je een fobie voor islam kan hebben. Nog nooit een goed antwoord gekregen. Een fobie is een irrationele angst. Er is geen islamitisch land waar mensen gelijke rechten hebben. Bijna ieder islamitisch land heeft wat tegen onafhankelijke vrouwen, homo's, afvalligen of ongelovigen. Joden zijn in bijna ieder midden oosters land verwijderd uit de samenleving. Zelfs in the best of the worst: Turkije kun je maar beter niet homo zijn. Zelfs baby's zijn niet veilig want de helft wordt onnodig bewerkt met een mes.
Hoe is het een fobie om tegen die waslijst aan barbaarse uitingen van religie enige angst te hebben?
Islamofobie is een term gebruikt voor angst voor en afkeer van alles wat met de islam te maken heeft.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb hier al meerdere keren de vraag gesteld hoe je een fobie voor islam kan hebben. Nog nooit een goed antwoord gekregen. Een fobie is een irrationele angst. Er is geen islamitisch land waar mensen gelijke rechten hebben. Bijna ieder islamitisch land heeft wat tegen onafhankelijke vrouwen, homo's, afvalligen of ongelovigen. Joden zijn in bijna ieder midden oosters land verwijderd uit de samenleving. Zelfs in the best of the worst: Turkije kun je maar beter niet homo zijn. Zelfs baby's zijn niet veilig want de helft wordt onnodig bewerkt met een mes.
Hoe is het een fobie om tegen die waslijst aan barbaarse uitingen van religie enige angst te hebben?
Iedere religie is idoot, er is geen god , nooit geweest geen wodan geen here jezus geen allah of hoe al die duizenden goden ook mogen hetenquote:Op maandag 8 januari 2024 21:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat je ook integreert in onze nieuwe PVV samenleving.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze lui hebben ook rationele argumenten onderbouwd met feiten waarom ze bepaalde groepen mensen niet mogen
[ twitter ]
Ik weet hoe het gebruikt wordt, maar de samenvoeging van specifiek deze woorden moet toch wel enige betekenis hebben toch?quote:Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Islamofobie is een term gebruikt voor angst voor en afkeer van alles wat met de islam te maken heeft.
Het betreft hier geen ware fobie in de medische zin.
Die zijn gewoon helemaal klaar mee wat Europa aan het worden is en het neoliberalisme. En dat is heel begrijpelijk. Zo gek is het niet dat dat veel meer ontstaat nu deze tijd. Waarom denk je dat Wilders het zo goed heeft gedaan?quote:Op maandag 8 januari 2024 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
Deze lui hebben ook rationele argumenten onderbouwd met feiten waarom ze bepaalde groepen mensen niet mogen
Islamofobie is een term verzonnen om kritiek op de Islam te pareren. En er valt nogal wat kritiek te uiten op het gedrag van Islamisten, dus deze term wordt geregeld van stal gehaald. De realiteit is dat niemand een 'fobie' heeft voor de Islam, maar mensen bekritiseren veelal het idiote gedrag van sommige moslims.quote:Op maandag 8 januari 2024 20:19 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaat het wel.
Het is zelfs vastgelegd in artikel 1 van de grondwet.
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
https://www.denederlandse(...)ijke_behande_ling_en
In ons derde deel van onze reeks rond de mythen over islamofobie gaat onderzoeker Martijn de Koning dieper in op de stelling: ‘islamofobie is geen vorm van racisme omdat moslims geen ras zijn, maar aanhangers van een specifiek geloof’. Hij zorgt voor een kritische deconstructie van deze opvatting en laat zien waarom islamofobie wel degelijk een specifieke vorm van racisme is.
https://kifkif.be/cnt/art(...)ie-geen-racisme-5897
Islamofobie
https://www.tlcenter.nl/kaders/islamofobie
Als het christendom of het Hindoesme wordt bekritiseert spreken we ook niet over 'christofobie' en 'hindofobie'. Sterker nog, veel Westerse mensen die geen kwaad woord durven te zeggen over de Islam en maar wat graag in de bres springen voor moslims, spuwen maar wat graag hun gal over het christendom.quote:At the end of the 1970s, Iranian fundamentalists invented the term "Islamophobia" formed in analogy to "xenophobia". The aim of this word was to declare Islam inviolate. Whoever crosses this border is deemed a racist.
Bron
Een topic geleden was het nog "bewijs maar eens dat er uberhaupt mensen vermoord zijn"...quote:Op maandag 8 januari 2024 21:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zie je precies wat ik zeg. Nooit 7 oktober ontkend.
Ik was in mijn lijstje mijn eigen groep vergeten.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Iedere religie is idoot, er is geen god , nooit geweest geen wodan geen here jezus geen allah of hoe al die duizenden goden ook mogen heten
Islam is een straf voor de islamieten, want 5 keer per dag bidden beperkt je enorm in je mogelijkheden, het geen rente mogen betalen is een zeer grote beperking in zaken en prive
Als je echt een serieuze islamiet bent dan is het leven niet eenvoudig
ik ben god zij dank een serieuze atheist
Nee dat is jouw beredenering. Net zoals een klokkenhuis van een appel geen klok huist.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik weet hoe het gebruikt wordt, maar de samenvoeging van specifiek deze woorden moet toch wel enige betekenis hebben toch?
Ho ho dat heb ik nooit gezegd. Zoek het maar op. Dat is wat je jezelf wijs hebt gemaakt omdat je mij al in een hokje had geplaatst.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:36 schreef havanagila het volgende:
[..]
Een topic geleden was het nog "bewijs maar eens dat er uberhaupt mensen vermoord zijn"...
Akelig hoe men, vanuit je eigen geloof, zo'n oogkleppen kan dragen.
Je had paar goede argumenten dat er iets met de islam mis is. Dat stond in die eerste post alquote:Op maandag 8 januari 2024 21:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat je ook integreert in onze nieuwe PVV samenleving.
Lekker inhoudelijk antwoord op mijn vraag ook.
Nog even en je gaat zeggen dat de composthoop geen hoop met compost is.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee dat is jouw beredenering. Net zoals een klokkenhuis van een appel geen klok huist.
Ok fair.quote:
Dit is wel wat een groot deel van de Arabische en Islamtische wereld denkt ja. Dat zie je ook aan de wilde complottheorien die er zijn verspreid over 7 oktober & deze oorlog.quote:Op maandag 8 januari 2024 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok fair.
Sowieso een schande dat mensen er elke keer weer vanuit gaan dat als een auto of gebouw in Gaza opgeblazen wordt dat IDF er achter zit. Alsof alles de schuld van de joden is
Het zijn narratieven van de media.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is totaal achterlijk. Mensen tot meer dan een jaar gevangen zetten zonder veroordeling of zelfs een aanklacht. Geen democratische westerling zou dit acceptabel moeten vinden
Een aantal van die lui die daar vastzitten daar is de woning al van gesloopt. Puur omdat ze Palestijn zijn, de kolonist buurman die wel veroordeeld is daar blijft de woning wel van staan. Er is maar een zeer select gezelschap die dit niet mesjogge vindt
Hele posts over "geen forensisch bewijs", dat het IDF het verzonnen heeft, etcquote:Op maandag 8 januari 2024 21:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ho ho dat heb ik nooit gezegd. Zoek het maar op. Dat is wat je jezelf wijs hebt gemaakt omdat je mij al in een hokje had geplaatst.
Waarom leg je een ander woorden in de mond en probeer je hem in een hokje te plaatsen?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:24 schreef havanagila het volgende:
[..]
Hele posts over "geen forensisch bewijs", dat het IDF het verzonnen heeft, etc
Vanwaar dat obsessief eenzijdig gedoe?
quote:Op maandag 8 januari 2024 22:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom leg je een ander woorden in de mond en probeer je hem in een hokje te plaatsen?
quote:
Wat probeer je daarmee aan te geven? Dat het allemaal verzinsels zijn van mensenrechtenorganisaties zoals b’tselem, hrw en amnesty? Het gebeurt niet, wie t ook zegt?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zijn narratieven van de media.
Die hebben deze oorlog wel meerdere 'onschuldige' Palestijnen aandacht gegeven, waarvan dan later bleek dat ze bv. in de gevangenis zaten voor het (willen) plegen van een aanslag of het neersteken van Isralirs. Maar hartstikke onschuldig hoor.
Nou, dit zijn wel vooringenomen activisten ja. En die willen nog wel eens de zaken wat verdraaien of bepaalde details buiten beschouwing laten. En veel Westerse media delen die vooringenomenheid dus nemen de verhalen maar wat graag over.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat probeer je daarmee aan te geven? Dat het allemaal verzinsels zijn van mensenrechtenorganisaties zoals b’tselem, hrw en amnesty? Het gebeurt niet, wie t ook zegt?
Er zijn ook voorname Isralische inwoners die het gewoon bevestigen. In de tweede kamer geloven ze het ook en het virus is ook al over naar de Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken https://www.state.gov/wp-(...)AN-RIGHTS-REPORT.pdf Maar ok never mindquote:Op maandag 8 januari 2024 22:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dit zijn wel vooringenomen activisten ja. En die willen nog wel eens de zaken wat verdraaien of bepaalde details buiten beschouwing laten. En veel Westerse media delen die vooringenomenheid dus nemen de verhalen maar wat graag over.
Waren er bijvoorbeeld bij de NOS toen een aantal Isralische gegijzelden waren vrijgekomen ook geen beelden van allemaal Palestijnse gevangenen? Waarbij het beeld werd geschept alsof die ook ten onrechte gevangen zaten. Hieronder was n vrouw met een vervormd gezicht door brandwonden, er werd alleen niet bij gezegd dat zij een aanslag wilde plegen. Dat zijn de "onschuldige" Palestijnen in de ogen van sommige Westerse media en activistengroeperingen zoals Amnesty.
Dat zal best, je hebt onder de bevolking van Isral ook genoeg vals Linkse mensen die alleen maar bezig zijn om hun eigen land te demoniseren. Wat je soms voorbij kunt zien komen op de socials, valt je mond oprecht van open.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn ook voorname Isralische inwoners die het gewoon bevestigen. In de tweede kamer geloven ze het ook en het virus is ook al over naar de Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken https://www.state.gov/wp-(...)AN-RIGHTS-REPORT.pdf Maar ok never mind
Je haalt een goed voorbeeld aan van een fout of een vooringenomen bericht/item. Van die 300 geselecteerde gevangenen waarvan die vrouw uit jouw voorbeeld deel uitmaakte, die gevangenen die mogelijke geruild zouden worden voor Isralische gijzelaars. Hoeveel van die 300 Palestijnen waren veroordeeld?
quote:Hamas chief urges Muslim states to provide weapons to Palestinian terror groups
https://www.timesofisrael(...)inian-terror-groups/
Hamas politburo chief Ismail Haniyeh calls on Muslim states to provide Palestinian terrorists with weapons, as the terror group’s war with Israel rages in the Gaza Strip.
“We see countries of the world pouring weapons into the occupation [Israel]… The time has come [for Muslim states] to support the resistance with weapons, because this is… not the battle of the Palestinian people alone,” Haniyeh says in a speech in Doha, according to a transcript shared by the group with journalists.
Hopelijk rekent Mossad snel eens af met deze terroristenleider.quote:
Kom niet aan de helden van godenserie Fauda!quote:Zanger en Fauda-acteur Idan Amedi zwaargewond tijdens militaire operatie in Gaza
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis) is dat de onderliggende partij in verzet gaat tegen deze gewelddadige militaire onderwerping. Want dat is het. En dat roept gewapend verzet op ja. Altijd zo geweest. Zal altijd zo blijven. En is juist meer te begrijpen omdat het hier niet alleen over een bezetting gaat maar ook actief etnisch zuiveren van de niet-joodse bevolking; niet-joden worden uit huizen getrapt en van land waar ze al generaties wonen om er joden voor in de plaats te huizen. De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:54 schreef theunderdog het volgende:
Nihil. Illegale buitenposten zijn sinds 7 oktober met snelvaart gegroeid.
Ik denk dat zij zelf eerder denken in termen van "aanwezigheid van joden".quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis)
Ze hebben wel weer genoeg materiaal voor een sequel.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:04 schreef Haags het volgende:
[..]
Kom niet aan de helden van godenserie Fauda!
Wie is zij? en waar doel je op? Is mij even onduidelijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:50 schreef Cuendillar het volgende:
Ik denk dat zij zelf eerder denken in termen van "aanwezigheid van joden".
Naast dat zij in het vorig kabinet zaten met Bennet - had ik het niet over of zij voldoende stemmen zouden krijgen voor een coalitie bespreking zoals zij de vorige verkiezingen hebben mogen vervullen, maar had ik het over de oplossingen die zij aandragen.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:54 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Als jij denkt dat Ra'am (United Arab List) ooit een noemenswaardige rol in de israelische politiek of toekomstige regering gaat spelen na verkiezingen......dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Even eerlijk, hoe groot acht jij de kans dat een aanzienlijk deel van het Israelische electoraat daarop stemt?
....
Ik ben het met je eens en dit soort excessen vinden plaats! Vreselijk, alleen wat ik mij nu afvraag: er bestaan opties om dit soort problematiek aan te kaarten. Wat B'Tselem bijvoorbeeld doet is actief te integriteitcommissie van de IDF aanschrijven en dan moet er een intern onderzoek komen en in veel gevallen is dat zeer wenselijk dat dat gebeurd. Als we kijken naar de maatregelen die erna worden genomen, zijn die ook niet mals. Naast boetes en celstraf is oneervol ontslag geen lichte maatregel. Het komt namelijk in het register te staan wat wij kennen als het GBA, zie dan nog maar eens een serieuze baan te krijgen of leven op te bouwen.quote:Op maandag 8 januari 2024 20:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de ander zoiets post, zou je die nuance accepteren?
Bij de moord op Shireen Abu Akleh was er ook geen IDF te zien. Na onderzoek van IDF was het Hamas die had geschoten. Na nieuw onderzoek van ik geloof CNN moest IDF toch wel bekennen dat het IDF was, die op journalisten aan het knallen was zonder dat er berhaupt gewapende Palestijnen aanwezig waren….
Hier een leuke video hoe een ongewapende Palestijnse jongen door een sluipschutter neergeknald wordt. Hoor het gejuich
Hier een video hoe IDF beelden manipuleert die zouden bewijzen dat ze er niks aan konden doen dat twee burgers omkwamen toen een flatgebouw met de grond gelijk werd gemaakt
Hier nog zo’n mooie. Hier werd eerst ook ontkent, het waren acteurs en toen CNN de cctv beelden toonde waren de beelden nep.
https://m.jpost.com/arab-(...)r-near-nablus-552602
Dit verhaal ken je van die Palestijnse verpleegster waar IDF de meeste grove leugens de wereld in heeft geholpen
Hier was nadat de beelden geopenbaard werden de soldaat al snel geschorst. Dan weet je het wel, dan is het ernstig
https://www.instagram.com/p/CPTc2SUpjuE/?igsh=ZWI2YzEzYmMxYg==
alleen zaken met beeld want anders ‘is het niet gebeurd’. Beetje kritischer mag wel extec
Ik begrijp de uitleg van Howard eigenlijk wel, alleen ik heb een wat gesauste mening hierover en ben bevooroordeeld.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat probeer je daarmee aan te geven? Dat het allemaal verzinsels zijn van mensenrechtenorganisaties zoals b’tselem, hrw en amnesty? Het gebeurt niet, wie t ook zegt?
Je hebt het over een partij dat 4% van de stemmen op zijn best kreeg he. Zegt toch wel alles eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:59 schreef HannahVrede het volgende:
Naast dat zij in het vorig kabinet zaten met Bennet - had ik het niet over of zij voldoende stemmen zouden krijgen voor een coalitie bespreking zoals zij de vorige verkiezingen hebben mogen vervullen, maar had ik het over de oplossingen die zij aandragen.
Ah, een ieder die niet in de Levant woont kan dit topic verlaten begrijp ik. Want je kan er alleen "echt wat van weten" als je er woontquote:Ik vond het te belangrijk dit antwoord nog te geven, ondanks dat je het onnodig persoonlijk maakt allemaal en overduidelijk niet in de Levant leeft en de geschiedenis kent, maar voornamelijk de sociale-cohesie die nu bestaat in het Gazagebied en Isral niet (her)kent. Je (soms terechte) verontwaardiging en boosheid nemen irrationele vormen aan, vind ik.
Heeft weinig met historische redenen te maken. Dan maak je van geopolitiek een emotioneel ding.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis) is dat de onderliggende partij in verzet gaat tegen deze gewelddadige militaire onderwerping. Want dat is het. En dat roept gewapend verzet op ja. Altijd zo geweest. Zal altijd zo blijven. En is juist meer te begrijpen omdat het hier niet alleen over een bezetting gaat maar ook actief etnisch zuiveren van de niet-joodse bevolking; niet-joden worden uit huizen getrapt en van land waar ze al generaties wonen om er joden voor in de plaats te huizen. De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.
En het is opmerkelijk dat al 30 jaar lang het Israelische electoraat zonder uitzondering regeringen verkiest die allen verder gaan met de uitbreiding van nederzettingen......hhmmmm....misschien is het iets dat diep in die samenleving zit? Kunnen we heel voorzichtig die conclusie trekken? The elephant in the room? En wanneer gaat men Israel dan niet meer als "partner for peace" beschouwen? Totdat ze kappen met dat beleid? Of hebben ze vanwege historische redenen een free pass om dat ongeoorloofd te mogen doen en mee weg te komen?
Ik probeer niet jou duidelijk terechte reactie hier onderuit te halen maar het probleem van 'administratieve detentie', dat is een grote.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn ook voorname Isralische inwoners die het gewoon bevestigen. In de tweede kamer geloven ze het ook en het virus is ook al over naar de Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken https://www.state.gov/wp-(...)AN-RIGHTS-REPORT.pdf Maar ok never mind
Je haalt een goed voorbeeld aan van een fout of een vooringenomen bericht/item. Van die 300 geselecteerde gevangenen waarvan die vrouw uit jouw voorbeeld deel uitmaakte, die gevangenen die mogelijke geruild zouden worden voor Isralische gijzelaars. Hoeveel van die 300 Palestijnen waren veroordeeld?
Kom op joh, je bent slimmer dan dat.quote:
Prachtig staaltje projectie weer.quote:en waar doel je op? Is mij even onduidelijk.
Als het gaat om Israeliers (die dit beleid voorstaan) oftewel de regeringen de laatste 30 jaar...en/of kolonisten.....als het alleen om aanwezigheid van joden gaat is het heel simpel, kunnen ze gewoon annexeren toch hele gebied? Inclusief niet-joden? Of nee....dat wil men ook weer niet. Waarom niet eigenlijk? Willen ze vooral toch eerst van de niet-joden af in de bezette gebieden? Het zal toch niet he...... dus toch![]()
Ik wil het nogmaals niet hebben over de politiek in Isral (die niet te vergelijken is met de coalitievorming als dat in Nederland is) maar is de, omdat zij een oplossing aandragen die prima verenigbaar is met een vredespositie, wel relevant; ja. Verder even de uitlichting over dat de Verdedigde Arabische Lijst in het vorig kabinet mee deed: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/36e_regering_van_Isralquote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:23 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je hebt het over een partij dat 4% van de stemmen op zijn best kreeg he. Zegt toch wel alles eigenlijk?
..
Toen Nederland werd bezet in de 2e wereldoorlog, werd het toen ook als normaal gezien dat Nederlandse "verzetsstrijders" verjaardagsfeestjes of openbaar vervoerbussen in Duitsland opbliezen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis) is dat de onderliggende partij in verzet gaat tegen deze gewelddadige militaire onderwerping. Want dat is het. En dat roept gewapend verzet op ja. Altijd zo geweest. Zal altijd zo blijven. En is juist meer te begrijpen omdat het hier niet alleen over een bezetting gaat maar ook actief etnisch zuiveren van de niet-joodse bevolking; niet-joden worden uit huizen getrapt en van land waar ze al generaties wonen om er joden voor in de plaats te huizen. De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.
En het is opmerkelijk dat al 30 jaar lang het Israelische electoraat zonder uitzondering regeringen verkiest die allen verder gaan met de uitbreiding van nederzettingen......hhmmmm....misschien is het iets dat diep in die samenleving zit? Kunnen we heel voorzichtig die conclusie trekken? The elephant in the room? En wanneer gaat men Israel dan niet meer als "partner for peace" beschouwen? Totdat ze kappen met dat beleid? Of hebben ze vanwege historische redenen een free pass om dat ongeoorloofd te mogen doen en mee weg te komen?
Ik begrijp howard niet. Totaal niet. Ik vind het wel stoer dat hij netjes blijft reageren op mensen waar hij het 180 graden mee oneens is. Alleen als je zelfs gaat cherrypicken bij uitspraken van een medestander als Netanyahu dan ben je jezelf voor de gek aan het houdenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:22 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik begrijp de uitleg van Howard eigenlijk wel, alleen ik heb een wat gesauste mening hierover en ben bevooroordeeld.
B'Tselem is in een bepaalde vorm wel bevooroordeeld ook en best eenzijdig, maar de context waarin zij dat doen is dat zij als Isralische organisatie tegen een grotere groep plussen loopt in organisaties / overheid die juist niet die kritiek kunnen verwerken op de manier als dat zij zoeken.
Deze organisaties verliezen alleen (vind ik) wel uit het oog dat het een oorlogssituatie is, al vanaf de stichting van de Staat Isral - met soms zelfs actief grote oorlogen en excessen.
Maar dat komt omdat het gewoonweg ook te vaak redenen voor extra onderzoek en dt is extreem belangrijk.
De psychologische redenen en uitvoering kleurt wat er gebeurt binnen divisies. Er moet vl.meer aandacht komen voor geestelijke- en psychologische hulp aan burgers en voornamelijk IDF personeel. Geloof mij, als ik een lezing moet gaan geven over de psychosociale problemen door een staatsvorm als dat Isral dat heeft en de uitvloeiing van de keuzes daarin, dan start automatisch een nieuw topic, zo een long-read wordt dat.
Het is logisch dat als je niet zelf in een gebied leeft dat een oorlog gaande is, je moeilijker kan inschatten wat de sociale-cohesie was en is in een gebied en wat de onderliggende wens is van een bevolking en zijn of haar daden. Dat is de reden dat ik ten volste kan schrijven wat ik schrijf en ik voel geen noodzaak om voor jou een precedent te moeten scheppen naar aanleiding van wat mijn mening zou zijn. Dat jij van mij verlangt te moeten kiezen, doe ik niet aan. Ik hoef mij niet te bewijzen, dat doe ik namelijk al met wat ik doe.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:23 schreef Aloulu het volgende:
[..]
[..]
Ah, een ieder die niet in de Levant woont kan dit topic verlaten begrijp ik. Want je kan er alleen "echt wat van weten" als je er woontAltijd leuke dooddoener dit.
....
Dat heet ook wel; met de mantel der liefde bedekken. Uiteraard maar een kant op. Want mbt gewapend verzet en/of Hamas is het allemaal fucking duidelijk. Daarom zei ik, ik meet graag of je zoete woorden hier en daar oprecht zijn. Maar dat vind je dan weer te eng.
Dat ligt er aan aan wie je het zal vragen. Ook binnen de Nederlandse samenleving in die tijd was er 'dat wat je zegt in het publiek' en 'dat wat binnen de muren van je huis gezegd werd' of zelf in je hoofd of dagboeken. Daarom kunnen we zien dat oorlog een vreemde, onherkenbare spanning oplevert in het sociale construct dat 'maatschappij' heet. Het heeft onze wetsystemen gekleurd (namelijk de Grondwet die Wilhelmina kleurde met haar eigen ervaringen). Het heeft gezorgd voor systeem verandering in ons onderwijs.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:39 schreef Alov het volgende:
[..]
Toen Nederland werd bezet in de 2e wereldoorlog, werd het toen ook als normaal gezien dat Nederlandse "verzetsstrijders" verjaardagsfeestjes of openbaar vervoerbussen in Duitsland opbliezen?
Ja, heb je niet gelezen over hoe Nederlanders de grens overgingen om Duitse vrouwen te verkrachten en baby's te vermoorden?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:39 schreef Alov het volgende:
[..]
Toen Nederland werd bezet in de 2e wereldoorlog, werd het toen ook als normaal gezien dat Nederlandse "verzetsstrijders" verjaardagsfeestjes of openbaar vervoerbussen in Duitsland opbliezen?
Ik weet nog goed dat mijn opa vertelde dat het de plicht van het verzet was om alle Duitsers (ook in Duitsland) dood te schieten. Dat stond in de Nederlandse grondwet.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:39 schreef Alov het volgende:
[..]
Een beetje gekleurd met mening zou mijn antwoord dus zijn (zoals ik eerder schreef naar Aloulu) dat je namelijk inderdaad jst omdat je niet woont/opgroeide in dit gebied je lastiger een genuanceerde blik kan ontwikkelen omdat het na staat wat je tot je neemt en je de omgevingswaarde en -gevoel niet van nature mee krijgt.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:01 schreef theunderdog het volgende:
Wat is er toch met dit conflict, dat mensen die in principe geen culturele band hebben een van de twee volkeren, ze toch moeite hebben de boel objectief te analyseren?
Het is toch gewoon als volgt: beide partijen hebben het volste recht zichzelf te verdedigen, en te strijden voor hun zaak. Israel doet dat alleen al 75 jaar+ beter.
Het gaat er niet om dat je de gehele situatie genuanceerd, objectief moet kunnen bekijken. Maar dat je kan erkennen dat beide volkeren staan voor hun eigen vrijheidsbeweging. De Israeli's vanuit zionistisch perspectief, en de Palestijnen vanuit juist een anti-zionistisch perspectief. Zij zien het zionisme als een kolonialistische beweging.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:14 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Een beetje gekleurd met mening zou mijn antwoord dus zijn (zoals ik eerder schreef naar Aloulu) dat je namelijk inderdaad jst omdat je niet woont/opgroeide in dit gebied je lastiger een genuanceerde blik kan ontwikkelen omdat het na staat wat je tot je neemt en je de omgevingswaarde en -gevoel niet van nature mee krijgt.
Daarnaast weegt nog mee dat iemand vormingen moet kunnen maken en moet kunnen relativeren wat er gebeurd, ook de gehele context te bewaken en daarover te schrijven en oreren met inachtneming dat het mogelijk is dat - met nieuwe informatie die je dan kan opdoen - je jouw gevoel en mening kan bijstellen, of niet.
Maar dan is de vraag of iemand dat vermogen dus heeft - want ook dat is natuurlijk een eerste basis om een discussie te kunnen voeren. Een tijdje geleden zoals ik die met GeertG had bijvoorbeeld, waarbij je terug komt en reflecteert op je eigen schrijven, of juist niet.
Lang verhaal kort, uiteindelijk zie ik dat het juist de mensen zijn die in de situatie zich bevinden zich vaker genuanceerder uiten en (sommige zullen zeggen menselijker) omdat het hen wordt opgedrongen door de werkelijkheid.
Voor objectieve analyse (en dat te delen natuurlijk) is nuance een essentieel begrip - ter voorkoming van een verder door meningen doorspekt debat kun je natuurlijk zeggen dat beiden een recht hebben tot verdediging, waarmee je eigenlijk, een soort van, op de hoofdvraag blijft hangen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je de gehele situatie genuanceerd, objectief moet kunnen bekijken. Maar dat je kan erkennen dat beide volkeren staan voor hun eigen vrijheidsbeweging. De Israeli's vanuit zionistisch perspectief, en de Palestijnen vanuit juist een anti-zionistisch perspectief. Zij zien het zionisme als een kolonialistische beweging.
Beide zullen dus evident voor hun eigen strijd knokken. Alleen Isral doet dat efficinter.
Het mag, omdat mensen het gewoon doen. Geweld is bijna een natuurrecht.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:36 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Voor objectieve analyse (en dat te delen natuurlijk) is nuance een essentieel begrip - ter voorkoming van een verder door meningen doorspekt debat kun je natuurlijk zeggen dat beiden een recht hebben tot verdediging, waarmee je eigenlijk, een soort van, op de hoofdvraag blijft hangen.
Dat is denk ik het kaderverschil dat we nu dan samen bespreken, dat het grondbeginsel dan is dat beiden zich mogen verdedigen. Want een vervolgvraag zou dan zijn: mag dat wel? Dat het kn is evident, maar mg het en zo ja; van wie mag dat dan en wat voor positie heeft heeft die autoriteit dan? Et cetera.
Maar ik geef je gelijk wat betreft het discussie punt en dit is ook wel de reden dat tijdens de (geo)politieke college's ook wordt gezegd dat het een toneel van verschil is en dat, omdat het om meningen gaat, en geen consensus te verwachten valt. Nou, ik denk dat de oorlog van jaren dat ook wel duidelijk maakt.![]()
Hooguit dat dan de vraag overblijft, is het wenselijk dat we deze discussie voortzetten? (Ja, neem ik aan) en als we dat doen, gaan we dna met elkaar (of als Fok!) grenzen stellen aan wat acceptabel is. (Gelukkig is dat er naar mijn mening al wel, namelijk het Fok-regelement)
Ik begrijp je standpunt, alleen ik ervaar op dit moment nog niet (en onderken dan op dit moment ook nog niet) dat geweld een natuurrecht zou zijn - omdat ik (tot het naeve aan af) geloof in een beschaafde oplossing omdat wij mensen zijn; en mijn overtuiging is dat mensen geen dieren zijn en dat wij daarom de mogelijkheid hebben dit anders op te lossen dan alleen wat de omgeving- en natuur als recht ons aandraagt.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het mag, omdat mensen het gewoon doen. Geweld is bijna een natuurrecht.
Als een volk het idee krijgt te worden onderdrukt, dan zal het zich gaan verzetten. Daarom is pacifisme ook zo'n idiote filosofie.
De zionisten aan het begin hadden dit ook goed door. Ze wisten dat geweld noodzakelijk was om hun zaak te praktiseren, omdat de Palestijnen zich hoe dan ook zouden verzetten.
Wat is er onbeschaafd aan geweld?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:43 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt, alleen ik ervaar op dit moment nog niet en onderken dan op dit moment ook nog niet dat geweld een natuurrecht zou zijn - omdat ik (tot het naeve aan af) geloof in een beschaafde oplossing omdat wij mensen zijn; en mijn overtuiging is dat mensen geen dieren zijn en dat wij daarom de mogelijkheid hebben dit anders op te lossen dan alleen wat de omgeving- en natuur als recht ons aandraagt.
Dus uiteindelijk vervallen we dan in de discussie die geen einde kent en slechts meningen (die ik overigens echt wel graag aanga! Want ik ben ook van mening altijd nieuwe inzichten te krijgen op die manier en niet anders.)
Ik begrijp ook de vervolg-vraag die voortkomt uit mijn relaas, zeker en nee ik denk dat het ook evident is dat een uitwerking van oorlog/onderdrukking, geweld zal voortbrengen. Ik erken ook dat er een (naar de norm bepaalde) uitwerking is van alle gevoelens en handelingen als iets maar lang genoeg voortduurt.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er onbeschaafd aan geweld?
Men had het nationaal-socialisme moeten breken met teddybeertjes?
Ik wil je knuffelen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:46 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik begrijp ook de vervolg-vraag die voortkomt uit mijn relaas, zeker en nee ik denk dat het ook evident is dat een uitwerking van oorlog/onderdrukking, geweld zal voortbrengen. Ik erken ook dat er een (naar de norm bepaalde) uitwerking is van alle gevoelens en handelingen als iets maar lang genoeg voortduurt.
Maar ik propageer liever het tegenovergestelde (nogmaals, tot op het naeve af) omdat ik ervaar en van mening ben dat in dt conflict dat nog mogelijk is.
Met dit laatste ben ik het je in het Nederlandsch historische geschiedenis zeker met je eens en ook wel als het gaat om de Levant. Tenslotte is Isral doorgegeven door een koloniaal besluit, die met dat zelfde geweld verkregen is.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:46 schreef theunderdog het volgende:
Het is eerder het tegendeel. Geweld is prachtig. Zonder geweld waren wij nu daar waar wij nu zijn.
Zeker. Maar dat is in mijn optiek dus allemaal volstrekt logisch. Het is logisch vanuit de zionistische milities dat ze dachten: 'dit is wat wij willen - de Palestijnen werken evident niet mee - dus geweld is noodzaak', en het is vanuit de palestijnen logisch dat ze dachten: 'ja wacht eens even. Wij wonen hier'.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:49 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Met dit laatste ben ik het je in het Nederlandsch historische geschiedenis zeker met je eens en ook wel als het gaat om de Levant. Tenslotte is Isral doorgegeven door een koloniaal besluit, die met dat zelfde geweld verkregen is.
Deze naiviteit is wel pijnlijk hoor, al zou het vanuit onderdrukking zijn zouden ze oproepen tot genocide van een volk en brutaliteiten plegen? Dacht, het, niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:51 schreef theunderdog het volgende:
Zeker. Maar dat is in mijn optiek dus allemaal volstrekt logisch. Het is logisch vanuit de zionistische milities dat ze dachten: 'dit is wat wij willen - de Palestijnen werken evident niet mee - dus geweld is noodzaak', en het is vanuit de palestijnen logisch dat ze dachten: 'ja wacht eens even. Wij wonen hier'.
Nou en?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deze naiviteit is wel pijnlijk hoor, al zou het vanuit onderdrukking zijn zouden ze oproepen tot genocide van een volk en brutaliteiten plegen? Dacht, het, niet.
Ze zijn gemotiveerd met Jihad.
Gemotiveerd zijn met Jihad mag?quote:
Ja, natuurlijk. En een ander mag je er weer voor straffen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gemotiveerd zijn met Jihad mag?
Nee, als je gewelddadige terrorist wilt zijn heb je wat mij betreft geen recht op leven op deze aardbol.
Ik moest echt even een aantal keer lezen maar, wellicht is het waard om eens wat te lezen over bijvoorbeeld de geschiedenis van Zandvoort? Of bijvoorbeeld de etnische 'zuivering' van Joodse mensen, ongeacht hun geloof? De 'zuivering' op gehandicapte mensen en homoseksuelen wellicht?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
....
De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.
Feiten. Er worden actief decennialang niet-joden weg "gepingpongt". Heeft niets met "slechts aanwezigheid van joden te bewerkstelligen" willen maken. Maar alles met het verdwijnen van niet-joden in de bezette gebieden.quote:
Inmiddels wel ja na 75 jaar continuerende (key word) bezetting en etnische zuiveringen (key word) dat tot op de dag van vandaag en elke dag (ver) voor 7 Oktober een dagelijkse realiteit was en is voor alle Palestijnen die in de bezette gebieden wonen. Je houdt ze niet echt een andere optie voor ogen zo he als je ze verdrijft van hun land en huizen? Als je ze militair onderwerpt, en dat gaat met geweld. We vragen toch ook niet aan Oekrainers om eerst "de Russische Federatie en diens bestaansrecht te erkennen" ondanks dat delen er van bezet zijn door de Russen?quote:Als de Palestijnen de macht hadden gehad van Isral, dan zouden zij onmiddellijk doen waar jij Isral van beschuldigt. Geheel "Palestina" (en zij verstaan daar alles onder, inclusief Isral) zou eerst en vooral netjes Israel als staat ontmantelen (waarna ze in een stgemaakt.
Tijd dat je dat gaat inzien.
Dus wat hebben we hier? Zelfs lang geleden onder wat men vaak "linkse Israelische regeringen" beschouwd die we wel "the good guys noemen mbt vrede"...zelfs zij bouwden vrolijk nieuwe nederzettingen nadat de PLO Israel erkende etc etc. Maar blijf vooral in je verhaal hangen dat Israel onschuldig is. En de voornaamste reden dat er geen vrede is "geheel bij de Palestijnen ligt".quote:Artikel uit 1995
Despite Israeli Prime Minister Yitzhak Rabin’s August 1992 assurance of a “settlement freeze” in the Occupied Territories, and despite the Declaration of Principles of September 1993, settler population expansion and Israeli land confiscation has continued.
In 1994, the settler population grew by approximately 10.5 percent. Although this figure is up slightly from 1993, it is less than the 12 percent in 1992 and 15 percent in 1991, and even less than the 11.4 percent average annual increase of the previous decade. [1] Jewish settlers still account for less than 15 percent of the West Bank’s population, and less than 1 percent of Gaza’s. Settler areas in the West Bank are five times less densely populated Arab areas and seven times less densely populated than Israel.
The Palestinian Authority estimates that in the year-plus since Oslo, Israel has confiscated more than 20 square miles. [2] The Jerusalem Media and Communications Centre gives a 13-month estimate of 57 square miles confiscated — 2.5 percent of the Occupied Territories — if “closed military areas” and “nature reserves” are included. [3] In annual terms (2.3 percent) that is higher than the 2.1 percent of the Occupied Territories which Israel has confiscated, on average, each year since 1967.
Much of the construction of new settlement housing since Oslo has been in occupied East Jerusalem. Following the June 1967 war, Israel annexed the 2.5 square miles of the city under Jordanian occupation, as well as 24.5 square miles of adjacent West Bank lands, to comprise “Greater Jerusalem.” [4] Within this area, Israel has confiscated roughly one third of all private land since 1967. [5] A further 52 percent of the total annexed area of “Greater Jerusalem” has been designated as “green areas” or unzoned, on which Palestinian owners are not allowed to build.
Oh hier reageer je wel op. Tekenend, vredesduifje. Tussen aanhalingstekens.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:18 schreef HannahVrede het volgende:
Ik moest echt even een aantal keer lezen maar, wellicht is het waard om eens wat te lezen over bijvoorbeeld de geschiedenis van Zandvoort? Of bijvoorbeeld de etnische 'zuivering' van Joodse mensen, ongeacht hun geloof? De 'zuivering' op gehandicapte mensen en homoseksuelen wellicht?
Je neemt aan dat ik dat niet in overweging neem. Niet nodig. Het spreekt voor zich dat iemand met enige kennis daarvan inzien dat dat het zwartste is waar de mens tot in staat is. Maar het heeft niets met Gaza, Israel en Palestina vandaag de dag te maken. Niets met het feit dat al 30+ jaar - ik blijf het herhalen - er nonstop democratisch verkozen regeringen zijn in een land waar men niet-joden stelselmatig van huizen verwoest in bijv Oost-Jeruzalem of de Westbank en in de gehele Palestijnse gebieden dmv militair geweld onderwerpt aan een bezetting. Je kan wel zien dat dat grote leed circa 80 jaar geleden niets hieraan af gaat doen toch? Het leed vandaag de dag waar jij je maar over weigert uit te spreken en te antwoorden op de vragen die ik je stelde, ondanks dat je je zo voordeed als vredesduifje. Of vind het je nu weer te crux worden en trek je je toch terug? Te confronterend?quote:Nederland werd in die tijd niet "gewoon" bezet en weldegelijk werden er huizen bezet om er (hoog-geplaatste) Duitsers in te huisvesten. Onteigeningen waren aan de orde van de dag in bezet Nederland. Om plaats te maken voor soldaten, ook om bijvoorbeeld plaats te maken voor ge-evacueerden. Dan moest je dus gedwongen je huis afstaan aan anderen / Duitsers en werd jij ergens anders heen geplaatst, soms een ander huis en soms een verzamelaccomodatie.
Ondanks nog maar te zwijgen over de dodelijst, waarop je niet slechts dan even werd geplaatst voor vergeldingen en per nummer eraf gepikt werd.
[b]Dit allemaal om nog niet te beginnen over natuurlijk al het Joodse leed; hoop ik dat je dit ook ter overweging wil nemen tot je te nemen.[/b]
Wederom, ik wil wel reageren maar niet op persoonlijke aanteigingen en nu begin je weer? Waarom eigenlijk? Waarom vindt je het noodzakelijk met persoonlijke sneren te komen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:54 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Oh hier reageer je wel op. Tekenend, vredesduifje. Tussen aanhalingstekens.
(Voor de Lezer) Met 'dit' (in mijn relaas eerder) bedoelde ik overigens niet dus (weer) het "Joden en tweede wereldoorlog verhaal" maar juist dus wel de onteigening van huizen en opsluiting van Nederlanders voor slechts hun aanwezigheid. De opmerking dat huizen niet naar Duitsers gingen en entnische zuivering niet daar voor plaats vond was voor mij de reden tot reactie.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:54 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Oh hier reageer je wel op. Tekenend, vredesduifje. Tussen aanhalingstekens.
[..]
Je neemt aan dat ik dat niet in overweging neem. Niet nodig.
....
Hierop ging mijn reactie in - dat hij nu zelf alles weer ombuigt naar Gaza/Palestijnse gebieden/Palestijnen is meer aan hem dan n ieder ander. Daarnaast ken ik een "enkel-bezetting" niet, wel 'slechts'; ik vond dat nog een mooi toe te voegen metafoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
....
De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.
Nee, niet "als staat ontmantelen". Jdenrein maken.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:47 schreef Aloulu het volgende:
Als de Palestijnen de macht hadden gehad van Isral, dan zouden zij onmiddellijk doen waar jij Isral van beschuldigt. Geheel "Palestina" (en zij verstaan daar alles onder, inclusief Isral) zou eerst en vooral netjes Israel als staat ontmantelen (waarna ze in een stgemaakt.
Isral is onschuldig.quote:[..]
Feiten. Er worden <knip reeds behandelde argumenten> erkende etc etc. Maar blijf vooral in je verhaal hangen dat Israel onschuldig is. En de voornaamste reden dat er geen vrede is "geheel bij de Palestijnen ligt".
Als zelfs Abu Hudhayfa al-Insari (Daesh) zegt dat Hamas zich schuldig maakt aan het offeren van de burgerbevolking van Gaza op het altaar van Iran.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
...
Niet alle moslims lijden aan Islamitische jodenhaat, maar teveel wel. En jouw krampachtige pogingen om dat onderwerp te vermijden doet mij zeggen dat het ook niet helemaal lekker (meer?) ligt in westerse islamitische kringen.
Deze oorlog is toch ook begonnen door Hamas? Op 6 oktober was er nog vrede.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:21 schreef egayalS het volgende:
israels verdediging zal kennelijk van hetzelfde niveau zijn van de gemiddelde israel adept op fok.
"ja maar hamas"
[ twitter ]
Alsof die landen/regeringen ook maar iets om Palestijnen geven. Voor de camera lekker pro-palestina, en achter de schermen: blaas alles maar op, zijn wij dr ook vanaf.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:24 schreef Cuendillar het volgende:
https://www.bbc.com/news/(...)campaign=Social_Flow
Als dit waar is dan heeft Hamas totaal gefaald. 100%.
Niet alleen heeft het zijn eigen vernietiging teweeggebracht (en op termijn ook die van Hezbollah denk ik), maar er verandert ook nog eens niets aan de toenadering van Arabische staten tot Isral.
Suck it up and die, haatbaarden!
op 7 oktober werden er 1500 willekeurige jonge mensen afgeslacht, verkracht en levend verbrand binnen 10 km vanaf de grenslijnquote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze oorlog is toch ook begonnen door Hamas? Op 6 oktober was er nog vrede.
Zelfs Turkije volop handel bedreven, tankers vol met brandstof, munitie en thermisch ondergoed voor het IDF.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:30 schreef havanagila het volgende:
[..]
Alsof die landen/regeringen ook maar iets om Palestijnen geven. Voor de camera lekker pro-palestina, en achter de schermen: blaas alles maar op, zijn wij dr ook vanaf.
Zie Egypte bijvoorbeeld. Die weten verdomd goed dat als er een vluchtelingenkamp vol Palestijnen komt, Hamas vrolijk meereist en raketten gaat lanceren.
Niet meegekregen, maar goed. Hetzelfde Turkije waar mensen schuimbekkend voor de Amerikaanse ambassade stonden want "ze steunen Isral".quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:38 schreef Mylene het volgende:
[..]
Zelfs Turkije volop handel bedreven, tankers vol met brandstof, munitie en thermisch ondergoed voor het IDF.
Zou je Hamas nooit zien doen natuurlijk. Die verkrachten en verminken hun slachtoffers liever om vervolgens de lichamen achter auto's en motoren door de straten te slepen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:29 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Alleen wat opvalt is deze. Terwijl er meer dan genoeg ruimte is toch bewust over twee dode lichamen rijden dat is toch wel een beetje sneu en dat voor ‘the most moral army in history’
[ afbeelding ]
Er is mijns inziens wel een morele invalshoek. Namelijk zinloos geweld is eigenlijk altijd immoreel. Zinloos in de zin van kansloos, alleen maar als wraak of afreageren, etc..quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. Maar dat is in mijn optiek dus allemaal volstrekt logisch. Het is logisch vanuit de zionistische milities dat ze dachten: 'dit is wat wij willen - de Palestijnen werken evident niet mee - dus geweld is noodzaak', en het is vanuit de palestijnen logisch dat ze dachten: 'ja wacht eens even. Wij wonen hier'.
I don't have a dog in this fight, dus ik zou echt niet weten waarom er voor mij een moreel verschil moet zijn. Ik ben enkel mild pro-israel, omdat ik nu eenmaal in het westen woon en Israel vanuit geopolitiek inzicht meer 'westers' is. Maar voor de rest.......
Het is vooral zo ontzettend hypocriet dat dit tot zoveel ophef leidt in de Islamtische fuikjes op de socials, terwijl die mensen letterlijk soortgelijke en nog veel ergere dingen toejuichen als het wordt gedaan tegen Joden. Zoals bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:52 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zou je Hamas nooit zien doen natuurlijk. Die verkrachten en verminken hun slachtoffers liever om vervolgens de lichamen achter auto's en motoren door de straten te slepen.
Niet heel gek dat het IDF uit verzet dan zoiets doet. toch?
Of werkt die logica alleen voor Hamas en Palestina?
Het zit bij de Palestijnen dieper dan dat, dit is wie de mensen zijn qua cultuur. Zo voedt men de kinderen op en hier leven ze voor: terreur, geweld, martelaarschap en antisemitisme. En dit dan vanwege vermeende 'territorial grievances', die generatie op generatie worden overgedragen. Iets dat je nergens anders ter wereld ziet. En op een of andere manier, is nu net dit het volk waar grote groepen mensen in het Westen zich diep mee verbonden voelen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:09 schreef havanagila het volgende:
Ja duh. Religieus fascisme, niet meer en niet minder.
Niks van gemerkt toen ik op de westbank was, maar je kent er zoveel ofzo?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zit bij de Palestijnen dieper dan dat, dit is wie de mensen zijn qua cultuur. Zo voedt men de kinderen op en hier leven ze voor: terreur, geweld, martelaarschap en antisemitisme. En dit dan vanwege vermeende 'territorial grievances', die generatie op generatie worden overgedragen. Iets dat je nergens anders ter wereld ziet. En op een of andere manier, is nu net dit het volk waar grote groepen mensen in het Westen zich diep mee verbonden voelen.
Ik denk dat dit ook niet relevant is. Je moet namelijk naar het geheel kijken en niet alleen je eigen referentiekader. Daarom omschrijf ik ook de cultuur van de Palestijnen in bredere zin. Dat wil niet zeggen dat er zeker een paar prima mensen tussen zullen zitten, die de wereld op een andere manier bekijken, gelukkig maar.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niks van gemerkt toen ik op de westbank was, maar je kent er zoveel ofzo?
Je bent verder aan het splitten, wist je dat? Een volk helemaal ophemelen en het ander is de duivel en kan niks goed doen, je blijft maar tirades afsteken om ze weg te zetten als ratten.
Maar hoeveel ken je er nu echt?
0 dus, en je bent er ook nooit geweest waarschijnlijk, je onderbuik reageert te veel op je twitterfeed.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook niet relevant is. Je moet namelijk naar het geheel kijken en niet alleen je eigen referentiekader. Daarom omschrijf ik ook de cultuur van de Palestijnen in bredere zin. Dat wil niet zeggen dat er zeker een paar prima mensen tussen zullen zitten, die de wereld op een andere manier bekijken, gelukkig maar.
Misschien zou Hamas ook zo debiel doen. Dus is het ineens okquote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:52 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zou je Hamas nooit zien doen natuurlijk. Die verkrachten en verminken hun slachtoffers liever om vervolgens de lichamen achter auto's en motoren door de straten te slepen.
Niet heel gek dat het IDF uit verzet dan zoiets doet. toch?
Of werkt die logica alleen voor Hamas en Palestina?
Dat zeg ik niet. Jij doet alsof "het beste leger van de wereld" de enige is die dat doet. Vandaar m'n post.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien zou Hamas ook zo debiel doen. Dus is het ineens ok
Iran kan allang een kernwapen maken maar ze pakken het anders aan dan je verwacht: ze verrijken uranium tot bijvoorbeeld 80% ipv 95% zodat ze net onder de grens blijven van een kernwapen en geen aanleiding geven voor de VS, Israel, Saudi Arabie om alarm te slaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde dat Iran waarschijnlijk heel dicht bij een kernwapen is, wat ook een rede is dat Isral zo hard tegen Hezbollah lijkt in de gaan.
Naja, misschien veel eerder al dus. Bron was Boekestijn en de Wijk van gisteren.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Over bijvoorbeeld 5 jaar nemen ze de volgende stap en gaan ze van 0 kernwapens in 1x naar 20 en staat de wereld voor een voldongen feit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |