Ja, natuurlijk. En een ander mag je er weer voor straffen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gemotiveerd zijn met Jihad mag?
Nee, als je gewelddadige terrorist wilt zijn heb je wat mij betreft geen recht op leven op deze aardbol.
Ik moest echt even een aantal keer lezen maar, wellicht is het waard om eens wat te lezen over bijvoorbeeld de geschiedenis van Zandvoort? Of bijvoorbeeld de etnische 'zuivering' van Joodse mensen, ongeacht hun geloof? De 'zuivering' op gehandicapte mensen en homoseksuelen wellicht?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
....
De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.
Feiten. Er worden actief decennialang niet-joden weg "gepingpongt". Heeft niets met "slechts aanwezigheid van joden te bewerkstelligen" willen maken. Maar alles met het verdwijnen van niet-joden in de bezette gebieden.quote:
Inmiddels wel ja na 75 jaar continuerende (key word) bezetting en etnische zuiveringen (key word) dat tot op de dag van vandaag en elke dag (ver) voor 7 Oktober een dagelijkse realiteit was en is voor alle Palestijnen die in de bezette gebieden wonen. Je houdt ze niet echt een andere optie voor ogen zo he als je ze verdrijft van hun land en huizen? Als je ze militair onderwerpt, en dat gaat met geweld. We vragen toch ook niet aan Oekrainers om eerst "de Russische Federatie en diens bestaansrecht te erkennen" ondanks dat delen er van bezet zijn door de Russen?quote:Als de Palestijnen de macht hadden gehad van Isral, dan zouden zij onmiddellijk doen waar jij Isral van beschuldigt. Geheel "Palestina" (en zij verstaan daar alles onder, inclusief Isral) zou eerst en vooral netjes Israel als staat ontmantelen (waarna ze in een stgemaakt.
Tijd dat je dat gaat inzien.
Dus wat hebben we hier? Zelfs lang geleden onder wat men vaak "linkse Israelische regeringen" beschouwd die we wel "the good guys noemen mbt vrede"...zelfs zij bouwden vrolijk nieuwe nederzettingen nadat de PLO Israel erkende etc etc. Maar blijf vooral in je verhaal hangen dat Israel onschuldig is. En de voornaamste reden dat er geen vrede is "geheel bij de Palestijnen ligt".quote:Artikel uit 1995
Despite Israeli Prime Minister Yitzhak Rabin’s August 1992 assurance of a “settlement freeze” in the Occupied Territories, and despite the Declaration of Principles of September 1993, settler population expansion and Israeli land confiscation has continued.
In 1994, the settler population grew by approximately 10.5 percent. Although this figure is up slightly from 1993, it is less than the 12 percent in 1992 and 15 percent in 1991, and even less than the 11.4 percent average annual increase of the previous decade. [1] Jewish settlers still account for less than 15 percent of the West Bank’s population, and less than 1 percent of Gaza’s. Settler areas in the West Bank are five times less densely populated Arab areas and seven times less densely populated than Israel.
The Palestinian Authority estimates that in the year-plus since Oslo, Israel has confiscated more than 20 square miles. [2] The Jerusalem Media and Communications Centre gives a 13-month estimate of 57 square miles confiscated — 2.5 percent of the Occupied Territories — if “closed military areas” and “nature reserves” are included. [3] In annual terms (2.3 percent) that is higher than the 2.1 percent of the Occupied Territories which Israel has confiscated, on average, each year since 1967.
Much of the construction of new settlement housing since Oslo has been in occupied East Jerusalem. Following the June 1967 war, Israel annexed the 2.5 square miles of the city under Jordanian occupation, as well as 24.5 square miles of adjacent West Bank lands, to comprise “Greater Jerusalem.” [4] Within this area, Israel has confiscated roughly one third of all private land since 1967. [5] A further 52 percent of the total annexed area of “Greater Jerusalem” has been designated as “green areas” or unzoned, on which Palestinian owners are not allowed to build.
Oh hier reageer je wel op. Tekenend, vredesduifje. Tussen aanhalingstekens.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:18 schreef HannahVrede het volgende:
Ik moest echt even een aantal keer lezen maar, wellicht is het waard om eens wat te lezen over bijvoorbeeld de geschiedenis van Zandvoort? Of bijvoorbeeld de etnische 'zuivering' van Joodse mensen, ongeacht hun geloof? De 'zuivering' op gehandicapte mensen en homoseksuelen wellicht?
Je neemt aan dat ik dat niet in overweging neem. Niet nodig. Het spreekt voor zich dat iemand met enige kennis daarvan inzien dat dat het zwartste is waar de mens tot in staat is. Maar het heeft niets met Gaza, Israel en Palestina vandaag de dag te maken. Niets met het feit dat al 30+ jaar - ik blijf het herhalen - er nonstop democratisch verkozen regeringen zijn in een land waar men niet-joden stelselmatig van huizen verwoest in bijv Oost-Jeruzalem of de Westbank en in de gehele Palestijnse gebieden dmv militair geweld onderwerpt aan een bezetting. Je kan wel zien dat dat grote leed circa 80 jaar geleden niets hieraan af gaat doen toch? Het leed vandaag de dag waar jij je maar over weigert uit te spreken en te antwoorden op de vragen die ik je stelde, ondanks dat je je zo voordeed als vredesduifje. Of vind het je nu weer te crux worden en trek je je toch terug? Te confronterend?quote:Nederland werd in die tijd niet "gewoon" bezet en weldegelijk werden er huizen bezet om er (hoog-geplaatste) Duitsers in te huisvesten. Onteigeningen waren aan de orde van de dag in bezet Nederland. Om plaats te maken voor soldaten, ook om bijvoorbeeld plaats te maken voor ge-evacueerden. Dan moest je dus gedwongen je huis afstaan aan anderen / Duitsers en werd jij ergens anders heen geplaatst, soms een ander huis en soms een verzamelaccomodatie.
Ondanks nog maar te zwijgen over de dodelijst, waarop je niet slechts dan even werd geplaatst voor vergeldingen en per nummer eraf gepikt werd.
[b]Dit allemaal om nog niet te beginnen over natuurlijk al het Joodse leed; hoop ik dat je dit ook ter overweging wil nemen tot je te nemen.[/b]
Wederom, ik wil wel reageren maar niet op persoonlijke aanteigingen en nu begin je weer? Waarom eigenlijk? Waarom vindt je het noodzakelijk met persoonlijke sneren te komen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:54 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Oh hier reageer je wel op. Tekenend, vredesduifje. Tussen aanhalingstekens.
(Voor de Lezer) Met 'dit' (in mijn relaas eerder) bedoelde ik overigens niet dus (weer) het "Joden en tweede wereldoorlog verhaal" maar juist dus wel de onteigening van huizen en opsluiting van Nederlanders voor slechts hun aanwezigheid. De opmerking dat huizen niet naar Duitsers gingen en entnische zuivering niet daar voor plaats vond was voor mij de reden tot reactie.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:54 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Oh hier reageer je wel op. Tekenend, vredesduifje. Tussen aanhalingstekens.
[..]
Je neemt aan dat ik dat niet in overweging neem. Niet nodig.
....
Hierop ging mijn reactie in - dat hij nu zelf alles weer ombuigt naar Gaza/Palestijnse gebieden/Palestijnen is meer aan hem dan n ieder ander. Daarnaast ken ik een "enkel-bezetting" niet, wel 'slechts'; ik vond dat nog een mooi toe te voegen metafoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
....
De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.
Nee, niet "als staat ontmantelen". Jdenrein maken.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:47 schreef Aloulu het volgende:
Als de Palestijnen de macht hadden gehad van Isral, dan zouden zij onmiddellijk doen waar jij Isral van beschuldigt. Geheel "Palestina" (en zij verstaan daar alles onder, inclusief Isral) zou eerst en vooral netjes Israel als staat ontmantelen (waarna ze in een stgemaakt.
Isral is onschuldig.quote:[..]
Feiten. Er worden <knip reeds behandelde argumenten> erkende etc etc. Maar blijf vooral in je verhaal hangen dat Israel onschuldig is. En de voornaamste reden dat er geen vrede is "geheel bij de Palestijnen ligt".
Als zelfs Abu Hudhayfa al-Insari (Daesh) zegt dat Hamas zich schuldig maakt aan het offeren van de burgerbevolking van Gaza op het altaar van Iran.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
...
Niet alle moslims lijden aan Islamitische jodenhaat, maar teveel wel. En jouw krampachtige pogingen om dat onderwerp te vermijden doet mij zeggen dat het ook niet helemaal lekker (meer?) ligt in westerse islamitische kringen.
Deze oorlog is toch ook begonnen door Hamas? Op 6 oktober was er nog vrede.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:21 schreef egayalS het volgende:
israels verdediging zal kennelijk van hetzelfde niveau zijn van de gemiddelde israel adept op fok.
"ja maar hamas"
[ twitter ]
Alsof die landen/regeringen ook maar iets om Palestijnen geven. Voor de camera lekker pro-palestina, en achter de schermen: blaas alles maar op, zijn wij dr ook vanaf.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:24 schreef Cuendillar het volgende:
https://www.bbc.com/news/(...)campaign=Social_Flow
Als dit waar is dan heeft Hamas totaal gefaald. 100%.
Niet alleen heeft het zijn eigen vernietiging teweeggebracht (en op termijn ook die van Hezbollah denk ik), maar er verandert ook nog eens niets aan de toenadering van Arabische staten tot Isral.
Suck it up and die, haatbaarden!
op 7 oktober werden er 1500 willekeurige jonge mensen afgeslacht, verkracht en levend verbrand binnen 10 km vanaf de grenslijnquote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze oorlog is toch ook begonnen door Hamas? Op 6 oktober was er nog vrede.
Zelfs Turkije volop handel bedreven, tankers vol met brandstof, munitie en thermisch ondergoed voor het IDF.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:30 schreef havanagila het volgende:
[..]
Alsof die landen/regeringen ook maar iets om Palestijnen geven. Voor de camera lekker pro-palestina, en achter de schermen: blaas alles maar op, zijn wij dr ook vanaf.
Zie Egypte bijvoorbeeld. Die weten verdomd goed dat als er een vluchtelingenkamp vol Palestijnen komt, Hamas vrolijk meereist en raketten gaat lanceren.
Niet meegekregen, maar goed. Hetzelfde Turkije waar mensen schuimbekkend voor de Amerikaanse ambassade stonden want "ze steunen Isral".quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:38 schreef Mylene het volgende:
[..]
Zelfs Turkije volop handel bedreven, tankers vol met brandstof, munitie en thermisch ondergoed voor het IDF.
Zou je Hamas nooit zien doen natuurlijk. Die verkrachten en verminken hun slachtoffers liever om vervolgens de lichamen achter auto's en motoren door de straten te slepen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 11:29 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Alleen wat opvalt is deze. Terwijl er meer dan genoeg ruimte is toch bewust over twee dode lichamen rijden dat is toch wel een beetje sneu en dat voor ‘the most moral army in history’
[ afbeelding ]
Er is mijns inziens wel een morele invalshoek. Namelijk zinloos geweld is eigenlijk altijd immoreel. Zinloos in de zin van kansloos, alleen maar als wraak of afreageren, etc..quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. Maar dat is in mijn optiek dus allemaal volstrekt logisch. Het is logisch vanuit de zionistische milities dat ze dachten: 'dit is wat wij willen - de Palestijnen werken evident niet mee - dus geweld is noodzaak', en het is vanuit de palestijnen logisch dat ze dachten: 'ja wacht eens even. Wij wonen hier'.
I don't have a dog in this fight, dus ik zou echt niet weten waarom er voor mij een moreel verschil moet zijn. Ik ben enkel mild pro-israel, omdat ik nu eenmaal in het westen woon en Israel vanuit geopolitiek inzicht meer 'westers' is. Maar voor de rest.......
Het is vooral zo ontzettend hypocriet dat dit tot zoveel ophef leidt in de Islamtische fuikjes op de socials, terwijl die mensen letterlijk soortgelijke en nog veel ergere dingen toejuichen als het wordt gedaan tegen Joden. Zoals bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:52 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zou je Hamas nooit zien doen natuurlijk. Die verkrachten en verminken hun slachtoffers liever om vervolgens de lichamen achter auto's en motoren door de straten te slepen.
Niet heel gek dat het IDF uit verzet dan zoiets doet. toch?
Of werkt die logica alleen voor Hamas en Palestina?
Het zit bij de Palestijnen dieper dan dat, dit is wie de mensen zijn qua cultuur. Zo voedt men de kinderen op en hier leven ze voor: terreur, geweld, martelaarschap en antisemitisme. En dit dan vanwege vermeende 'territorial grievances', die generatie op generatie worden overgedragen. Iets dat je nergens anders ter wereld ziet. En op een of andere manier, is nu net dit het volk waar grote groepen mensen in het Westen zich diep mee verbonden voelen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:09 schreef havanagila het volgende:
Ja duh. Religieus fascisme, niet meer en niet minder.
Niks van gemerkt toen ik op de westbank was, maar je kent er zoveel ofzo?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zit bij de Palestijnen dieper dan dat, dit is wie de mensen zijn qua cultuur. Zo voedt men de kinderen op en hier leven ze voor: terreur, geweld, martelaarschap en antisemitisme. En dit dan vanwege vermeende 'territorial grievances', die generatie op generatie worden overgedragen. Iets dat je nergens anders ter wereld ziet. En op een of andere manier, is nu net dit het volk waar grote groepen mensen in het Westen zich diep mee verbonden voelen.
Ik denk dat dit ook niet relevant is. Je moet namelijk naar het geheel kijken en niet alleen je eigen referentiekader. Daarom omschrijf ik ook de cultuur van de Palestijnen in bredere zin. Dat wil niet zeggen dat er zeker een paar prima mensen tussen zullen zitten, die de wereld op een andere manier bekijken, gelukkig maar.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niks van gemerkt toen ik op de westbank was, maar je kent er zoveel ofzo?
Je bent verder aan het splitten, wist je dat? Een volk helemaal ophemelen en het ander is de duivel en kan niks goed doen, je blijft maar tirades afsteken om ze weg te zetten als ratten.
Maar hoeveel ken je er nu echt?
0 dus, en je bent er ook nooit geweest waarschijnlijk, je onderbuik reageert te veel op je twitterfeed.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook niet relevant is. Je moet namelijk naar het geheel kijken en niet alleen je eigen referentiekader. Daarom omschrijf ik ook de cultuur van de Palestijnen in bredere zin. Dat wil niet zeggen dat er zeker een paar prima mensen tussen zullen zitten, die de wereld op een andere manier bekijken, gelukkig maar.
Misschien zou Hamas ook zo debiel doen. Dus is het ineens okquote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:52 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zou je Hamas nooit zien doen natuurlijk. Die verkrachten en verminken hun slachtoffers liever om vervolgens de lichamen achter auto's en motoren door de straten te slepen.
Niet heel gek dat het IDF uit verzet dan zoiets doet. toch?
Of werkt die logica alleen voor Hamas en Palestina?
Dat zeg ik niet. Jij doet alsof "het beste leger van de wereld" de enige is die dat doet. Vandaar m'n post.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien zou Hamas ook zo debiel doen. Dus is het ineens ok
Iran kan allang een kernwapen maken maar ze pakken het anders aan dan je verwacht: ze verrijken uranium tot bijvoorbeeld 80% ipv 95% zodat ze net onder de grens blijven van een kernwapen en geen aanleiding geven voor de VS, Israel, Saudi Arabie om alarm te slaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde dat Iran waarschijnlijk heel dicht bij een kernwapen is, wat ook een rede is dat Isral zo hard tegen Hezbollah lijkt in de gaan.
Naja, misschien veel eerder al dus. Bron was Boekestijn en de Wijk van gisteren.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Over bijvoorbeeld 5 jaar nemen ze de volgende stap en gaan ze van 0 kernwapens in 1x naar 20 en staat de wereld voor een voldongen feit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |