abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211968167
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 21:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ho ho dat heb ik nooit gezegd. Zoek het maar op. Dat is wat je jezelf wijs hebt gemaakt omdat je mij al in een hokje had geplaatst.
Hele posts over "geen forensisch bewijs", dat het IDF het verzonnen heeft, etc :')

Vanwaar dat obsessief eenzijdig gedoe?
pi_211968181
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 22:24 schreef havanagila het volgende:

[..]
Hele posts over "geen forensisch bewijs", dat het IDF het verzonnen heeft, etc :')

Vanwaar dat obsessief eenzijdig gedoe?
Waarom leg je een ander woorden in de mond en probeer je hem in een hokje te plaatsen?
pi_211968231
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 22:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarom leg je een ander woorden in de mond en probeer je hem in een hokje te plaatsen?
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 22:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
Geen forensische bewijs.

While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_211968304
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2024 22:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn narratieven van de media.

Die hebben deze oorlog wel meerdere 'onschuldige' Palestijnen aandacht gegeven, waarvan dan later bleek dat ze bv. in de gevangenis zaten voor het (willen) plegen van een aanslag of het neersteken van Isralirs. Maar hartstikke onschuldig hoor.
Wat probeer je daarmee aan te geven? Dat het allemaal verzinsels zijn van mensenrechtenorganisaties zoals b’tselem, hrw en amnesty? Het gebeurt niet, wie t ook zegt?
pi_211968306
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 22:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

Nergens ontkend dat er niets gebeurd is.
  maandag 8 januari 2024 @ 22:47:44 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211968449
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 22:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat probeer je daarmee aan te geven? Dat het allemaal verzinsels zijn van mensenrechtenorganisaties zoals b’tselem, hrw en amnesty? Het gebeurt niet, wie t ook zegt?
Nou, dit zijn wel vooringenomen activisten ja. En die willen nog wel eens de zaken wat verdraaien of bepaalde details buiten beschouwing laten. En veel Westerse media delen die vooringenomenheid dus nemen de verhalen maar wat graag over.

Waren er bijvoorbeeld bij de NOS toen een aantal Isralische gegijzelden waren vrijgekomen ook geen beelden van allemaal Palestijnse gevangenen? Waarbij het beeld werd geschept alsof die ook ten onrechte gevangen zaten. Hieronder was n vrouw met een vervormd gezicht door brandwonden, er werd alleen niet bij gezegd dat zij een aanslag wilde plegen. Dat zijn de "onschuldige" Palestijnen in de ogen van sommige Westerse media en activistengroeperingen zoals Amnesty.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211968566
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2024 22:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, dit zijn wel vooringenomen activisten ja. En die willen nog wel eens de zaken wat verdraaien of bepaalde details buiten beschouwing laten. En veel Westerse media delen die vooringenomenheid dus nemen de verhalen maar wat graag over.

Waren er bijvoorbeeld bij de NOS toen een aantal Isralische gegijzelden waren vrijgekomen ook geen beelden van allemaal Palestijnse gevangenen? Waarbij het beeld werd geschept alsof die ook ten onrechte gevangen zaten. Hieronder was n vrouw met een vervormd gezicht door brandwonden, er werd alleen niet bij gezegd dat zij een aanslag wilde plegen. Dat zijn de "onschuldige" Palestijnen in de ogen van sommige Westerse media en activistengroeperingen zoals Amnesty.
Er zijn ook voorname Isralische inwoners die het gewoon bevestigen. In de tweede kamer geloven ze het ook en het virus is ook al over naar de Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken https://www.state.gov/wp-(...)AN-RIGHTS-REPORT.pdf Maar ok never mind

Je haalt een goed voorbeeld aan van een fout of een vooringenomen bericht/item. Van die 300 geselecteerde gevangenen waarvan die vrouw uit jouw voorbeeld deel uitmaakte, die gevangenen die mogelijke geruild zouden worden voor Isralische gijzelaars. Hoeveel van die 300 Palestijnen waren veroordeeld?
pi_211971360
twitter

Dit is op Palestijns gebied, in de west bank. Er was een wapen dus ze moeten allemaal dood, een score van 3 van de 5.

Alleen wat opvalt is deze. Terwijl er meer dan genoeg ruimte is toch bewust over twee dode lichamen rijden dat is toch wel een beetje sneu en dat voor ‘the most moral army in history’

dinsdag 9 januari 2024 @ 11:32:12 #234
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211971417
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 22:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er zijn ook voorname Isralische inwoners die het gewoon bevestigen. In de tweede kamer geloven ze het ook en het virus is ook al over naar de Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken https://www.state.gov/wp-(...)AN-RIGHTS-REPORT.pdf Maar ok never mind

Je haalt een goed voorbeeld aan van een fout of een vooringenomen bericht/item. Van die 300 geselecteerde gevangenen waarvan die vrouw uit jouw voorbeeld deel uitmaakte, die gevangenen die mogelijke geruild zouden worden voor Isralische gijzelaars. Hoeveel van die 300 Palestijnen waren veroordeeld?
Dat zal best, je hebt onder de bevolking van Isral ook genoeg vals Linkse mensen die alleen maar bezig zijn om hun eigen land te demoniseren. Wat je soms voorbij kunt zien komen op de socials, valt je mond oprecht van open.

Je moet het zo zien: waarom zou Isral zomaar mensen gaan opsluiten? Dit kost tijd, geld, mankracht en moeite. De realiteit is dat alle mensen die zijn opgesloten iets op hun kerfstok hebben, maar omdat dit binnen activistische NGOs zoals de bekende namen (Amnesty etc.) wordt bekeken als 'verzet' tegen 'de bezetter', springt men voor zulke criminelen & terroristen in de bres.

Een 15-jarige jongen die een brandbom gooit naar een Isralische agent is daar gewoon een 'verzetsstrijder' en eigenlijk zelfs een 'verzetsheld'. Maar soms vallen de maskers af en dan zijn de echte intenties zichtbaar, zoals twee jaar geleden:

Amnesty’s US director: Israel shouldn’t exist ‘as a state for the Jewish people’

Isral mag niet bestaan, daar komt het eigenlijk op neer. En zolang Isral wl bestaat is het enige wat deze mensen doen op alle mogelijke manieren het land demoniseren en in een negatief daglicht plaatsen. Genoeg activisten, academici, NGOs en journalisten hebben hier hun levenswerk van gemaakt. En dit allemaal onder de noemer van 'opkomen voor de Palestijnen'.

De schrikbarende realiteit is dat als er een ooit nog een groepering of leger in zou slagen om wat er op 7 oktober is gebeurd, in heel Isral te laten plaatsvinden, er in deze kringen zou worden gejuicht. En daar hebben we ook al dingen van kunnen zien de afgelopen maanden na 7 oktober, bij NGOs, in de media en op verschillende universiteiten in het Westen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211971461
quote:
Hamas chief urges Muslim states to provide weapons to Palestinian terror groups
https://www.timesofisrael(...)inian-terror-groups/

Hamas politburo chief Ismail Haniyeh calls on Muslim states to provide Palestinian terrorists with weapons, as the terror group’s war with Israel rages in the Gaza Strip.

“We see countries of the world pouring weapons into the occupation [Israel]… The time has come [for Muslim states] to support the resistance with weapons, because this is… not the battle of the Palestinian people alone,” Haniyeh says in a speech in Doha, according to a transcript shared by the group with journalists.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 11:38:25 #236
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211971511
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 11:35 schreef Aether het volgende:

[..]

Hopelijk rekent Mossad snel eens af met deze terroristenleider.
pi_211971906
quote:
Zanger en Fauda-acteur Idan Amedi zwaargewond tijdens militaire operatie in Gaza
Kom niet aan de helden van godenserie Fauda! :(
Zonder wrijving geen glans
pi_211972298
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 16:54 schreef theunderdog het volgende:

Nihil. Illegale buitenposten zijn sinds 7 oktober met snelvaart gegroeid.
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis) is dat de onderliggende partij in verzet gaat tegen deze gewelddadige militaire onderwerping. Want dat is het. En dat roept gewapend verzet op ja. Altijd zo geweest. Zal altijd zo blijven. En is juist meer te begrijpen omdat het hier niet alleen over een bezetting gaat maar ook actief etnisch zuiveren van de niet-joodse bevolking; niet-joden worden uit huizen getrapt en van land waar ze al generaties wonen om er joden voor in de plaats te huizen. De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.

En het is opmerkelijk dat al 30 jaar lang het Israelische electoraat zonder uitzondering regeringen verkiest die allen verder gaan met de uitbreiding van nederzettingen......hhmmmm....misschien is het iets dat diep in die samenleving zit? Kunnen we heel voorzichtig die conclusie trekken? The elephant in the room? En wanneer gaat men Israel dan niet meer als "partner for peace" beschouwen? Totdat ze kappen met dat beleid? Of hebben ze vanwege historische redenen een free pass om dat ongeoorloofd te mogen doen en mee weg te komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloulu op 09-01-2024 12:46:49 ]
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_211972370
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis)
Ik denk dat zij zelf eerder denken in termen van "aanwezigheid van joden".
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 9 januari 2024 @ 12:52:37 #240
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211972391
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:04 schreef Haags het volgende:

[..]
Kom niet aan de helden van godenserie Fauda! :(
Ze hebben wel weer genoeg materiaal voor een sequel.
pi_211972404
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:50 schreef Cuendillar het volgende:
Ik denk dat zij zelf eerder denken in termen van "aanwezigheid van joden".
Wie is zij? en waar doel je op? Is mij even onduidelijk.

Als het gaat om Israeliers (die dit beleid voorstaan) oftewel de regeringen de laatste 30 jaar...en/of kolonisten.....als het alleen om aanwezigheid van joden gaat is het heel simpel, kunnen ze gewoon annexeren toch hele gebied? Inclusief niet-joden? Of nee....dat wil men ook weer niet. Waarom niet eigenlijk? Willen ze vooral toch eerst van de niet-joden af in de bezette gebieden? Het zal toch niet he...... dus toch -O- -O-
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_211972458
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:54 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Als jij denkt dat Ra'am (United Arab List) ooit een noemenswaardige rol in de israelische politiek of toekomstige regering gaat spelen na verkiezingen......dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Even eerlijk, hoe groot acht jij de kans dat een aanzienlijk deel van het Israelische electoraat daarop stemt?

....

Naast dat zij in het vorig kabinet zaten met Bennet - had ik het niet over of zij voldoende stemmen zouden krijgen voor een coalitie bespreking zoals zij de vorige verkiezingen hebben mogen vervullen, maar had ik het over de oplossingen die zij aandragen.

Ik vond het te belangrijk dit antwoord nog te geven, ondanks dat je het onnodig persoonlijk maakt allemaal en overduidelijk niet in de Levant leeft en de geschiedenis kent, maar voornamelijk de sociale-cohesie die nu bestaat in het Gazagebied en Isral niet (her)kent. Je (soms terechte) verontwaardiging en boosheid nemen irrationele vormen aan, vind ik.
pi_211972573
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 20:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als de ander zoiets post, zou je die nuance accepteren?

Bij de moord op Shireen Abu Akleh was er ook geen IDF te zien. Na onderzoek van IDF was het Hamas die had geschoten. Na nieuw onderzoek van ik geloof CNN moest IDF toch wel bekennen dat het IDF was, die op journalisten aan het knallen was zonder dat er berhaupt gewapende Palestijnen aanwezig waren….

Hier een leuke video hoe een ongewapende Palestijnse jongen door een sluipschutter neergeknald wordt. Hoor het gejuich
Hier een video hoe IDF beelden manipuleert die zouden bewijzen dat ze er niks aan konden doen dat twee burgers omkwamen toen een flatgebouw met de grond gelijk werd gemaakt
Hier nog zo’n mooie. Hier werd eerst ook ontkent, het waren acteurs en toen CNN de cctv beelden toonde waren de beelden nep.
https://m.jpost.com/arab-(...)r-near-nablus-552602

Dit verhaal ken je van die Palestijnse verpleegster waar IDF de meeste grove leugens de wereld in heeft geholpen
Hier was nadat de beelden geopenbaard werden de soldaat al snel geschorst. Dan weet je het wel, dan is het ernstig
https://www.instagram.com/p/CPTc2SUpjuE/?igsh=ZWI2YzEzYmMxYg==

alleen zaken met beeld want anders ‘is het niet gebeurd’. Beetje kritischer mag wel extec
Ik ben het met je eens en dit soort excessen vinden plaats! Vreselijk, alleen wat ik mij nu afvraag: er bestaan opties om dit soort problematiek aan te kaarten. Wat B'Tselem bijvoorbeeld doet is actief te integriteitcommissie van de IDF aanschrijven en dan moet er een intern onderzoek komen en in veel gevallen is dat zeer wenselijk dat dat gebeurd. Als we kijken naar de maatregelen die erna worden genomen, zijn die ook niet mals. Naast boetes en celstraf is oneervol ontslag geen lichte maatregel. Het komt namelijk in het register te staan wat wij kennen als het GBA, zie dan nog maar eens een serieuze baan te krijgen of leven op te bouwen.

Enfin, los van dit soort dingen is de vraag of die schande voldoende is (in mijn ogen niet) en uiteindelijk moet je kritisch blijven kijken naar de situaties, zeker waar oorlog heerst.

Een kritische vraag van mij zou bijvoorbeeld zijn: het is bekend dat je je niet mag bevinden in meeste van de gebieden waar dit soort "incidenten" plaats vinden. Er is een strook bij de grens waar alleen boeren (na aanmelding) en pers (na aanleiding en met de juiste materialen en herkenning) zich kunnen bevinden. Stel artsen moeten er heen, dan moet dat aangemeld worden, moet vervolgens begeleiding mee die in steeds open contact staat met de grensposten. Dus.. daarom zet ik vraagtekens bij de ontstane situatie van 7 oktober - juist hierom! Daarom zet ik vragen bij de uitleg van Bibi!

Maar daarom vraag ik mij ook af waarom dit soort "incidenten" toch kunnen gebeuren want er zijn vaak overtredingen van de (ongeschreven/sociale) regels.
pi_211972689
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 22:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik begrijp de uitleg van Howard eigenlijk wel, alleen ik heb een wat gesauste mening hierover en ben bevooroordeeld.

B'Tselem is in een bepaalde vorm wel bevooroordeeld ook en best eenzijdig, maar de context waarin zij dat doen is dat zij als Isralische organisatie tegen een grotere groep plussen loopt in organisaties / overheid die juist niet die kritiek kunnen verwerken op de manier als dat zij zoeken.

Deze organisaties verliezen alleen (vind ik) wel uit het oog dat het een oorlogssituatie is, al vanaf de stichting van de Staat Isral - met soms zelfs actief grote oorlogen en excessen.
Maar dat komt omdat het gewoonweg ook te vaak redenen voor extra onderzoek en dt is extreem belangrijk.

De psychologische redenen en uitvoering kleurt wat er gebeurt binnen divisies. Er moet vl.meer aandacht komen voor geestelijke- en psychologische hulp aan burgers en voornamelijk IDF personeel. Geloof mij, als ik een lezing moet gaan geven over de psychosociale problemen door een staatsvorm als dat Isral dat heeft en de uitvloeiing van de keuzes daarin, dan start automatisch een nieuw topic, zo een long-read wordt dat.
pi_211972692
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:59 schreef HannahVrede het volgende:
Naast dat zij in het vorig kabinet zaten met Bennet - had ik het niet over of zij voldoende stemmen zouden krijgen voor een coalitie bespreking zoals zij de vorige verkiezingen hebben mogen vervullen, maar had ik het over de oplossingen die zij aandragen.
Je hebt het over een partij dat 4% van de stemmen op zijn best kreeg he. Zegt toch wel alles eigenlijk?

Dus hoe reel denk jij dat het is dat wanneer Hamas wordt verwijderd de Israelische verkiezingsuitkomst er wel een gaat worden waarin partijen domineren die de uitbreiding van nederzettingen een halt willen toeroepen? Want dat was mijn vraag aan jou. Verwijzen naar een partij dat op zijn hoogtepunt 4% van de stemmen kreeg...tsjaah. Is leuk. Maar totaal irrelevant. Ik zou liever dat dat anders was maar helaas.

quote:
Ik vond het te belangrijk dit antwoord nog te geven, ondanks dat je het onnodig persoonlijk maakt allemaal en overduidelijk niet in de Levant leeft en de geschiedenis kent, maar voornamelijk de sociale-cohesie die nu bestaat in het Gazagebied en Isral niet (her)kent. Je (soms terechte) verontwaardiging en boosheid nemen irrationele vormen aan, vind ik.
Ah, een ieder die niet in de Levant woont kan dit topic verlaten begrijp ik. Want je kan er alleen "echt wat van weten" als je er woont ~O> Altijd leuke dooddoener dit.

1. Israelische regeringen - democratisch verkozen door electoraat - kiezen zonder uitzondering voor uitbreiding van nederzettingen
2. Dat + de militaire bezetting oftewel met geweld onderwerpen van een volk dat daar slachtoffer van is.....leidt tot? Gewapend verzet uiteraard. Nooit anders geweest. En dat leidt tot een reactie van de bezetter, actie-reactie en excessen van beide kanten. Maar de kern is de militaire onderwerping van een volk. Hoe je het ook probeert te "pinkwassen".
3. Niets maar ook niets wijst erop dat er in de Israelische samenleving - ook voor 7 Oktober - een dominant geluid is dat aan de nederzettingenpolitiek een eind wil maken, behalve een partij dat 4% van de stemmen kreeg. Die demonstraties tegen Netanyahu? Schattig, maar ging never nooit om de bezetting of nederzettingenbeleid voor de gemiddelde demonstrant. Ik daag je uit een argument te maken dat dat wel zo was, uitzonderingen daargelaten....aangezien je eerder naar 4% van een electoraat verwees.
4. Zelfs een Yair Lapid of in vroegere tijden Israelische Arbeidspartij - die als links wordt beschouwd - deden, doen of staan voor nederzettingen en nederzettingenbeleid. Als het niet uit ideologisch-religieuze redenen is is het als onderhandelingstechniek en dwangmiddel tot meer concessie van de andere kant. Onder de streep is is het hetzelfde voor de slachtoffers "at the receiving end".
5. Maar om dit anders in te zien moet je zelf in de Levant leven. Dan, alleen dan.....begrijp je echt hoe dit (heel) anders in elkaar steekt. Dat heet ook wel; met de mantel der liefde bedekken. Uiteraard maar een kant op. Want mbt gewapend verzet en/of Hamas is het allemaal fucking duidelijk. Daarom zei ik, ik meet graag of je zoete woorden hier en daar oprecht zijn. Maar dat vind je dan weer te eng.
pi_211972752
quote:

[..]
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis) is dat de onderliggende partij in verzet gaat tegen deze gewelddadige militaire onderwerping. Want dat is het. En dat roept gewapend verzet op ja. Altijd zo geweest. Zal altijd zo blijven. En is juist meer te begrijpen omdat het hier niet alleen over een bezetting gaat maar ook actief etnisch zuiveren van de niet-joodse bevolking; niet-joden worden uit huizen getrapt en van land waar ze al generaties wonen om er joden voor in de plaats te huizen. De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.

En het is opmerkelijk dat al 30 jaar lang het Israelische electoraat zonder uitzondering regeringen verkiest die allen verder gaan met de uitbreiding van nederzettingen......hhmmmm....misschien is het iets dat diep in die samenleving zit? Kunnen we heel voorzichtig die conclusie trekken? The elephant in the room? En wanneer gaat men Israel dan niet meer als "partner for peace" beschouwen? Totdat ze kappen met dat beleid? Of hebben ze vanwege historische redenen een free pass om dat ongeoorloofd te mogen doen en mee weg te komen?
Heeft weinig met historische redenen te maken. Dan maak je van geopolitiek een emotioneel ding.

Isral heeft een 'free pass' omdat het voor het westen de ogen en oren zijn in het Midden-Oosten. Maar niet alleen israel. SA heeft ook free pass om met Yemen te doen wat ze willen.
pi_211972762
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 22:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik probeer niet jou duidelijk terechte reactie hier onderuit te halen maar het probleem van 'administratieve detentie', dat is een grote.

Dat probleem is meerledig en ik leg graag een beetje uit (los van mijn mening hierover!) waardoor deze problemen zijn ontstaan:

Toen Isral voor de tweede intifada (pre-2000) de incidenten van stenen gooien, brandstichting, belediging van een ambtenaar in functie (vertaling) en dergelijke zag toenemen is er besloten om niet deze incidenten "over" te laten waaien maar strafbaar te stellen zonder vaste boete, om te onderzoeken of iemand dan nog 'een gevaar' zou kunnen vormen in de toekomst (recidive en dus eigenlijk het tegengestelde van wat wij bijvoorbeeld kennen als Mulder-boetes) het was duidelijk dat (net als in Nederland toen de Wet Mulder werd ingesteld) er een noodzaak was deze zaken wl voor te laten komen om radicalisering tegen te gaan. Echter, de gevangenissen raakten overvol en het rechtsapparaat liep vast door de hoeveelheid aanvragen voor beoordeling. Mensen zaten langer en langer (zonder gedegen onderzoek en veroordeling) vast in de bajes. Dat was natuurlijk vragen om problemen en niet even vaak werd ook de reden en toedoen van de zaak goed vastgelegd en moesten mensen alsnog door gebrek aan bewijs worden vrijgelaten. Ook voor corruptie was dit dus een prachtige weg en dat heeft na 25 jaar geleid tot het apparaat waar meeste van deze mensen in vast komen te zitten.

Velen van hen zullen terecht vast zitten voor een vergrijp of zelfs misdrijf (moord bijvoorbeeld) maar er zullen zeker ook minder schuldigen (onterecht lang) / onschuldigen vast zitten.
Hun "voorarrest" (want dat zou de vertaling zijn van de detentie) is dan ook om die reden een "administratieve detentie" dat legt meteen uit waarom het zo heet.

En deze mensen, los van hun overtredingen/misdrijven worden nu dus uitgeruild - van onschuldigen tot meervoudige moordenaars. Dat is natuurlijk (in de ogen van een maatschappij als dat Nederland dat heeft) ondenkbaar, om bijvoorbeeld de moordenaar van je gezin (moeder/kinderen) terug los te zien lopen. Maar dit is ook de graadmeter om dus te weten dat wat Isral het meeste meemaakt geen "normaal recht" (door Nederlandse ogen bekeken) is maar een rechtssysteem dat rekening moet houden met de continuteit van oorlog en excessief geweld als (psychiatrische oorzaak) daarvan.

[ Bericht 4% gewijzigd door HannahVrede op 09-01-2024 13:53:47 ]
pi_211972765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 12:54 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Wie is zij?
Kom op joh, je bent slimmer dan dat. :)
quote:
en waar doel je op? Is mij even onduidelijk.

Als het gaat om Israeliers (die dit beleid voorstaan) oftewel de regeringen de laatste 30 jaar...en/of kolonisten.....als het alleen om aanwezigheid van joden gaat is het heel simpel, kunnen ze gewoon annexeren toch hele gebied? Inclusief niet-joden? Of nee....dat wil men ook weer niet. Waarom niet eigenlijk? Willen ze vooral toch eerst van de niet-joden af in de bezette gebieden? Het zal toch niet he...... dus toch -O- -O-
Prachtig staaltje projectie weer. ^O^

Als de Palestijnen de macht hadden gehad van Isral, dan zouden zij onmiddellijk doen waar jij Isral van beschuldigt. Geheel "Palestina" (en zij verstaan daar alles onder, inclusief Isral) zou eerst en vooral netjes Judenrein worden gemaakt.

Tijd dat je dat gaat inzien.
Intolerant voor intolerantie
pi_211972802
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:23 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Je hebt het over een partij dat 4% van de stemmen op zijn best kreeg he. Zegt toch wel alles eigenlijk?

..

Ik wil het nogmaals niet hebben over de politiek in Isral (die niet te vergelijken is met de coalitievorming als dat in Nederland is) maar is de, omdat zij een oplossing aandragen die prima verenigbaar is met een vredespositie, wel relevant; ja. Verder even de uitlichting over dat de Verdedigde Arabische Lijst in het vorig kabinet mee deed: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/36e_regering_van_Isral

Dus dat als antwoord op je idee dat 'ik gek in mijn hoofd' zou zijn als ik denk dat een Arabische lijst geen kans zou krijgen binnen de Isralische politiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 09-01-2024 13:54:54 ]
pi_211972818
quote:

[..]

Toen Nederland werd bezet in de 2e wereldoorlog, werd het toen ook als normaal gezien dat Nederlandse "verzetsstrijders" verjaardagsfeestjes of openbaar vervoerbussen in Duitsland opbliezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')