Hele posts over "geen forensisch bewijs", dat het IDF het verzonnen heeft, etcquote:Op maandag 8 januari 2024 21:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ho ho dat heb ik nooit gezegd. Zoek het maar op. Dat is wat je jezelf wijs hebt gemaakt omdat je mij al in een hokje had geplaatst.
Waarom leg je een ander woorden in de mond en probeer je hem in een hokje te plaatsen?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:24 schreef havanagila het volgende:
[..]
Hele posts over "geen forensisch bewijs", dat het IDF het verzonnen heeft, etc
Vanwaar dat obsessief eenzijdig gedoe?
quote:Op maandag 8 januari 2024 22:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom leg je een ander woorden in de mond en probeer je hem in een hokje te plaatsen?
quote:
Wat probeer je daarmee aan te geven? Dat het allemaal verzinsels zijn van mensenrechtenorganisaties zoals b’tselem, hrw en amnesty? Het gebeurt niet, wie t ook zegt?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zijn narratieven van de media.
Die hebben deze oorlog wel meerdere 'onschuldige' Palestijnen aandacht gegeven, waarvan dan later bleek dat ze bv. in de gevangenis zaten voor het (willen) plegen van een aanslag of het neersteken van Isralirs. Maar hartstikke onschuldig hoor.
Nou, dit zijn wel vooringenomen activisten ja. En die willen nog wel eens de zaken wat verdraaien of bepaalde details buiten beschouwing laten. En veel Westerse media delen die vooringenomenheid dus nemen de verhalen maar wat graag over.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat probeer je daarmee aan te geven? Dat het allemaal verzinsels zijn van mensenrechtenorganisaties zoals b’tselem, hrw en amnesty? Het gebeurt niet, wie t ook zegt?
Er zijn ook voorname Isralische inwoners die het gewoon bevestigen. In de tweede kamer geloven ze het ook en het virus is ook al over naar de Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken https://www.state.gov/wp-(...)AN-RIGHTS-REPORT.pdf Maar ok never mindquote:Op maandag 8 januari 2024 22:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dit zijn wel vooringenomen activisten ja. En die willen nog wel eens de zaken wat verdraaien of bepaalde details buiten beschouwing laten. En veel Westerse media delen die vooringenomenheid dus nemen de verhalen maar wat graag over.
Waren er bijvoorbeeld bij de NOS toen een aantal Isralische gegijzelden waren vrijgekomen ook geen beelden van allemaal Palestijnse gevangenen? Waarbij het beeld werd geschept alsof die ook ten onrechte gevangen zaten. Hieronder was n vrouw met een vervormd gezicht door brandwonden, er werd alleen niet bij gezegd dat zij een aanslag wilde plegen. Dat zijn de "onschuldige" Palestijnen in de ogen van sommige Westerse media en activistengroeperingen zoals Amnesty.
Dat zal best, je hebt onder de bevolking van Isral ook genoeg vals Linkse mensen die alleen maar bezig zijn om hun eigen land te demoniseren. Wat je soms voorbij kunt zien komen op de socials, valt je mond oprecht van open.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn ook voorname Isralische inwoners die het gewoon bevestigen. In de tweede kamer geloven ze het ook en het virus is ook al over naar de Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken https://www.state.gov/wp-(...)AN-RIGHTS-REPORT.pdf Maar ok never mind
Je haalt een goed voorbeeld aan van een fout of een vooringenomen bericht/item. Van die 300 geselecteerde gevangenen waarvan die vrouw uit jouw voorbeeld deel uitmaakte, die gevangenen die mogelijke geruild zouden worden voor Isralische gijzelaars. Hoeveel van die 300 Palestijnen waren veroordeeld?
quote:Hamas chief urges Muslim states to provide weapons to Palestinian terror groups
https://www.timesofisrael(...)inian-terror-groups/
Hamas politburo chief Ismail Haniyeh calls on Muslim states to provide Palestinian terrorists with weapons, as the terror group’s war with Israel rages in the Gaza Strip.
“We see countries of the world pouring weapons into the occupation [Israel]… The time has come [for Muslim states] to support the resistance with weapons, because this is… not the battle of the Palestinian people alone,” Haniyeh says in a speech in Doha, according to a transcript shared by the group with journalists.
Hopelijk rekent Mossad snel eens af met deze terroristenleider.quote:
Kom niet aan de helden van godenserie Fauda!quote:Zanger en Fauda-acteur Idan Amedi zwaargewond tijdens militaire operatie in Gaza
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis) is dat de onderliggende partij in verzet gaat tegen deze gewelddadige militaire onderwerping. Want dat is het. En dat roept gewapend verzet op ja. Altijd zo geweest. Zal altijd zo blijven. En is juist meer te begrijpen omdat het hier niet alleen over een bezetting gaat maar ook actief etnisch zuiveren van de niet-joodse bevolking; niet-joden worden uit huizen getrapt en van land waar ze al generaties wonen om er joden voor in de plaats te huizen. De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:54 schreef theunderdog het volgende:
Nihil. Illegale buitenposten zijn sinds 7 oktober met snelvaart gegroeid.
Ik denk dat zij zelf eerder denken in termen van "aanwezigheid van joden".quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis)
Ze hebben wel weer genoeg materiaal voor een sequel.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:04 schreef Haags het volgende:
[..]
Kom niet aan de helden van godenserie Fauda!
Wie is zij? en waar doel je op? Is mij even onduidelijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:50 schreef Cuendillar het volgende:
Ik denk dat zij zelf eerder denken in termen van "aanwezigheid van joden".
Naast dat zij in het vorig kabinet zaten met Bennet - had ik het niet over of zij voldoende stemmen zouden krijgen voor een coalitie bespreking zoals zij de vorige verkiezingen hebben mogen vervullen, maar had ik het over de oplossingen die zij aandragen.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:54 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Als jij denkt dat Ra'am (United Arab List) ooit een noemenswaardige rol in de israelische politiek of toekomstige regering gaat spelen na verkiezingen......dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Even eerlijk, hoe groot acht jij de kans dat een aanzienlijk deel van het Israelische electoraat daarop stemt?
....
Ik ben het met je eens en dit soort excessen vinden plaats! Vreselijk, alleen wat ik mij nu afvraag: er bestaan opties om dit soort problematiek aan te kaarten. Wat B'Tselem bijvoorbeeld doet is actief te integriteitcommissie van de IDF aanschrijven en dan moet er een intern onderzoek komen en in veel gevallen is dat zeer wenselijk dat dat gebeurd. Als we kijken naar de maatregelen die erna worden genomen, zijn die ook niet mals. Naast boetes en celstraf is oneervol ontslag geen lichte maatregel. Het komt namelijk in het register te staan wat wij kennen als het GBA, zie dan nog maar eens een serieuze baan te krijgen of leven op te bouwen.quote:Op maandag 8 januari 2024 20:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als de ander zoiets post, zou je die nuance accepteren?
Bij de moord op Shireen Abu Akleh was er ook geen IDF te zien. Na onderzoek van IDF was het Hamas die had geschoten. Na nieuw onderzoek van ik geloof CNN moest IDF toch wel bekennen dat het IDF was, die op journalisten aan het knallen was zonder dat er berhaupt gewapende Palestijnen aanwezig waren….
Hier een leuke video hoe een ongewapende Palestijnse jongen door een sluipschutter neergeknald wordt. Hoor het gejuich
Hier een video hoe IDF beelden manipuleert die zouden bewijzen dat ze er niks aan konden doen dat twee burgers omkwamen toen een flatgebouw met de grond gelijk werd gemaakt
Hier nog zo’n mooie. Hier werd eerst ook ontkent, het waren acteurs en toen CNN de cctv beelden toonde waren de beelden nep.
https://m.jpost.com/arab-(...)r-near-nablus-552602
Dit verhaal ken je van die Palestijnse verpleegster waar IDF de meeste grove leugens de wereld in heeft geholpen
Hier was nadat de beelden geopenbaard werden de soldaat al snel geschorst. Dan weet je het wel, dan is het ernstig
https://www.instagram.com/p/CPTc2SUpjuE/?igsh=ZWI2YzEzYmMxYg==
alleen zaken met beeld want anders ‘is het niet gebeurd’. Beetje kritischer mag wel extec
Ik begrijp de uitleg van Howard eigenlijk wel, alleen ik heb een wat gesauste mening hierover en ben bevooroordeeld.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat probeer je daarmee aan te geven? Dat het allemaal verzinsels zijn van mensenrechtenorganisaties zoals b’tselem, hrw en amnesty? Het gebeurt niet, wie t ook zegt?
Je hebt het over een partij dat 4% van de stemmen op zijn best kreeg he. Zegt toch wel alles eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:59 schreef HannahVrede het volgende:
Naast dat zij in het vorig kabinet zaten met Bennet - had ik het niet over of zij voldoende stemmen zouden krijgen voor een coalitie bespreking zoals zij de vorige verkiezingen hebben mogen vervullen, maar had ik het over de oplossingen die zij aandragen.
Ah, een ieder die niet in de Levant woont kan dit topic verlaten begrijp ik. Want je kan er alleen "echt wat van weten" als je er woontquote:Ik vond het te belangrijk dit antwoord nog te geven, ondanks dat je het onnodig persoonlijk maakt allemaal en overduidelijk niet in de Levant leeft en de geschiedenis kent, maar voornamelijk de sociale-cohesie die nu bestaat in het Gazagebied en Isral niet (her)kent. Je (soms terechte) verontwaardiging en boosheid nemen irrationele vormen aan, vind ik.
Heeft weinig met historische redenen te maken. Dan maak je van geopolitiek een emotioneel ding.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis) is dat de onderliggende partij in verzet gaat tegen deze gewelddadige militaire onderwerping. Want dat is het. En dat roept gewapend verzet op ja. Altijd zo geweest. Zal altijd zo blijven. En is juist meer te begrijpen omdat het hier niet alleen over een bezetting gaat maar ook actief etnisch zuiveren van de niet-joodse bevolking; niet-joden worden uit huizen getrapt en van land waar ze al generaties wonen om er joden voor in de plaats te huizen. De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.
En het is opmerkelijk dat al 30 jaar lang het Israelische electoraat zonder uitzondering regeringen verkiest die allen verder gaan met de uitbreiding van nederzettingen......hhmmmm....misschien is het iets dat diep in die samenleving zit? Kunnen we heel voorzichtig die conclusie trekken? The elephant in the room? En wanneer gaat men Israel dan niet meer als "partner for peace" beschouwen? Totdat ze kappen met dat beleid? Of hebben ze vanwege historische redenen een free pass om dat ongeoorloofd te mogen doen en mee weg te komen?
Ik probeer niet jou duidelijk terechte reactie hier onderuit te halen maar het probleem van 'administratieve detentie', dat is een grote.quote:Op maandag 8 januari 2024 22:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn ook voorname Isralische inwoners die het gewoon bevestigen. In de tweede kamer geloven ze het ook en het virus is ook al over naar de Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken https://www.state.gov/wp-(...)AN-RIGHTS-REPORT.pdf Maar ok never mind
Je haalt een goed voorbeeld aan van een fout of een vooringenomen bericht/item. Van die 300 geselecteerde gevangenen waarvan die vrouw uit jouw voorbeeld deel uitmaakte, die gevangenen die mogelijke geruild zouden worden voor Isralische gijzelaars. Hoeveel van die 300 Palestijnen waren veroordeeld?
Kom op joh, je bent slimmer dan dat.quote:
Prachtig staaltje projectie weer.quote:en waar doel je op? Is mij even onduidelijk.
Als het gaat om Israeliers (die dit beleid voorstaan) oftewel de regeringen de laatste 30 jaar...en/of kolonisten.....als het alleen om aanwezigheid van joden gaat is het heel simpel, kunnen ze gewoon annexeren toch hele gebied? Inclusief niet-joden? Of nee....dat wil men ook weer niet. Waarom niet eigenlijk? Willen ze vooral toch eerst van de niet-joden af in de bezette gebieden? Het zal toch niet he...... dus toch![]()
Ik wil het nogmaals niet hebben over de politiek in Isral (die niet te vergelijken is met de coalitievorming als dat in Nederland is) maar is de, omdat zij een oplossing aandragen die prima verenigbaar is met een vredespositie, wel relevant; ja. Verder even de uitlichting over dat de Verdedigde Arabische Lijst in het vorig kabinet mee deed: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/36e_regering_van_Isralquote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:23 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je hebt het over een partij dat 4% van de stemmen op zijn best kreeg he. Zegt toch wel alles eigenlijk?
..
Toen Nederland werd bezet in de 2e wereldoorlog, werd het toen ook als normaal gezien dat Nederlandse "verzetsstrijders" verjaardagsfeestjes of openbaar vervoerbussen in Duitsland opbliezen?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:41 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja. En het zeer begrijpelijke gevolg van een militaire bezetting (onderwerping van een volk dmv geweld) en verder uitbreidende kolonisatie (verdrijven van mensen van hun land en huis) is dat de onderliggende partij in verzet gaat tegen deze gewelddadige militaire onderwerping. Want dat is het. En dat roept gewapend verzet op ja. Altijd zo geweest. Zal altijd zo blijven. En is juist meer te begrijpen omdat het hier niet alleen over een bezetting gaat maar ook actief etnisch zuiveren van de niet-joodse bevolking; niet-joden worden uit huizen getrapt en van land waar ze al generaties wonen om er joden voor in de plaats te huizen. De bezetting van nazi-Duitsland in Nederland was dan tenminste nog "enkel" een bezetting, geen etnische zuivering van Nederlanders om er Duitsers voor in de plaatsen te huizen.
En het is opmerkelijk dat al 30 jaar lang het Israelische electoraat zonder uitzondering regeringen verkiest die allen verder gaan met de uitbreiding van nederzettingen......hhmmmm....misschien is het iets dat diep in die samenleving zit? Kunnen we heel voorzichtig die conclusie trekken? The elephant in the room? En wanneer gaat men Israel dan niet meer als "partner for peace" beschouwen? Totdat ze kappen met dat beleid? Of hebben ze vanwege historische redenen een free pass om dat ongeoorloofd te mogen doen en mee weg te komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |