Die moest ik even opzoeken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat hij zegt snijdt gewoon hout en zoals je misschien wel weet heb ik ook een kleine 30 jaar binnen de luchtverdediging (Stinger, PRTL/Cheetah, 40L70/Flycatcher, NASAMS, Patriot) gewerkt (nu een andere tak van sport binnen defensie) en weet dus wel een beetje wat wel en niet geloofwaardig is.
Maar ja, alles wat ook maar voor een snipper negatief is voor Oekraiene duiken de ususal suspects meteen bovenop om alles maar af te doen als onzin en dan zijn het weer Putinpijpers.
De rest reageren we natuurlijk weer niet op he, nee de boodschapper is het probleem...quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:31 schreef ExTec het volgende:
Nee, precies, we moeten die bruine broeder uit zweden maar gewoon geloven.
Zonder opzoeken, die CIWS van NL makelij? Als de VS Phalanx, maar dan groter kaliber?quote:
Zie wel dat NL ze uiteraard al van de hand heeft gedaanquote:
Neen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:38 schreef ExTec het volgende:
Zonder opzoeken, die CIWS van NL makelij? Als de VS Phalanx, maar dan groter kaliber?
Probleem daarbij is wel dat de complete pers mee moet doen door inslagen niet te rapporteren. En dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat hij zegt snijdt gewoon hout en zoals je misschien wel weet heb ik ook een kleine 30 jaar binnen de luchtverdediging (Stinger, PRTL/Cheetah, 40L70/Flycatcher, NASAMS, Patriot) gewerkt (nu een andere tak van sport binnen defensie) en weet dus wel een beetje wat wel en niet geloofwaardig is als het om percentages aan neergehaalde targets gaat.
Maar ja, bij alles wat ook maar voor een snipper negatief uitgelegd kan worden voor Oekraiene duiken de ususal suspects meteen bovenop om alles maar af te doen als onzin en dan zijn het weer Putinpijpers.
Nope, ik zien.quote:
Dit dus. En dat ze weten hoeveel Rusland er heeft afgevuurd is natuurlijk ook gewoon onzin.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:06 schreef zalkc het volgende:
In Israël schieten ze 90% af, en dat zijn de meest simpele raketten tegen de modernste technologie.
Hoe ze meer dan honderd targets neerschieten en binnen een paar uur zien dat de bliep op de radar ook daadwerkelijk een shahed/kinhzal/etc.. was geeft mij wel het gevoel dat er redelijk wat natte vingerwerk tussen zit.
Ik krijg wel het idee dat er vrijwel geen berichtgeving is over hits op kritische infrastructuur, terwijl ik toch denk dat ook daar wel eens iets geraakt wordt.
Ach, hoe meer verschillende berichten er de rondte gaan hoe moeilijker het voor Rusland wordt de effecten van hun aanval te beschouwen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Probleem daarbij is wel dat de complete pers mee moet doen door inslagen niet te rapporteren. En dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Of ze claimen dat ze zoveel neergehaald hebben terwijl dat niet zo is. Ja er waren er 20 onderweg en we hebben er 15 onderschept, dus wel vijf inslagen. Of er waren 5 onderweg en we hebben ze niet aan zien komen...quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:40 schreef Ulx het volgende:
Probleem daarbij is wel dat de complete pers mee moet doen door inslagen niet te rapporteren. En dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Dat zie je niet op een radar?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus. En dat ze weten hoeveel Rusland er heeft afgevuurd is natuurlijk ook gewoon onzin.
Nee, lang niet alles idd. En wat je niet ziet mis je niet gaat in dit geval niet op natuurlijk.quote:
Nee, wordt niet bewaard, er zit ook geen opname mogelijkheid in de systemen.quote:Ik zou het vreemd vinden als data niet bewaard wordt voor analyse.
Eigenlijk wel grappig dat dit anno 2024 in onze datasamenleving nog maar amper is voor te stellenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, lang niet alles idd. En wat je niet ziet mis je niet gaat in dit geval niet op natuurlijk.
[..]
Nee, wordt niet bewaard, er zit ook geen opname mogelijkheid in de systemen.
Er van uitgaande dat je radar de juiste informatie geeft...quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zie je niet op een radar?
Ik zou het vreemd vinden als data niet bewaard wordt voor analyse.
Oeh, met een digitale ballistische rekenaar zelfs!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet die Flycatcher, dat is de L4/5 radar.
Een patriot logged niks?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:48 schreef AchJa het volgende:
Dat zei die ook niet. Foto van achja en gezien het verliefde kijken naar die radar geloof ik hem !quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet die Flycatcher, dat is de L4/5 radar.
Is ook overbodig. Ik weet nog wel dat tijdens onze inzet bij de NSS we allerlei zelf aangekochte apparatuur moesten inbouwen omdat ze toen wel alles wilden registeren.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:49 schreef xpompompomx het volgende:
Eigenlijk wel grappig dat dit anno 2024 in onze datasamenleving nog maar amper is voor te stellen
Dit is toch een vergelijking die helemaal niet opgaat? Hamas schoot op de eerste dag duizenden raketten af die een km of 20/30 vlogen. De raketten die de Russen op Kharkiv afschieten halen ze ook niet uit de lucht omdat het gewoon heel dichtbij de grens ligt.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus. En dat ze weten hoeveel Rusland er heeft afgevuurd is natuurlijk ook gewoon onzin.
Damn. Dat bij een anti raketsysteem als Patriot? Da's behoorlijk fucked-up als zo'n systeem niet alles detecteert.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, lang niet alles idd. En wat je niet ziet mis je niet gaat in dit geval niet op natuurlijk.
[..]
Nee dat is de discussie nl. helemaal niet, dan mis je toch echt wel het punt. Maar goed, dat idee had ik al toen de ususal suspects weer als bokken op de haverkist sprongen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:53 schreef 3rr0r het volgende:
Wel grappig hoe de boel draait. Eerst zijn er onzincijfers waar men de bewering op baseert, namelijk 102/100 neergeschoten of 99 van de 100 en dat klopt dan niet met de schade op de grond! Echter blijken de cijfers gewoon aan te geven dat er 11 wel doorkomen dus schade is prima te verklaren. Maar nee, dan gaan opeens alle cijfers die Oekraine doorgeeft in twijfel getrokken worden. Dat is de boel verschuiven. Zo kan je niet iemands foutieve tweet bestrijden. Want tuurlijk we weten van heel veel niet wat nou waar is en wat niet en overal is wel een motief voor bij te verzinnen waarom men niet gebaat is bij echte cijfers. Maar daar begon de discussie niet mee!
Dit is AchJa toch?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Pieuw pieuw!
[ afbeelding ]
Fototje van @:Achja:
[ afbeelding ]
Hier verder wel mee eens.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat je radar de juiste informatie geeft...
Ik ga er van uit dat Rusland er alles aan doet om die data zoveel mogelijk te verstoren.
Het is gewoon een punt van attentie dat we enerzijds niet raar op kijken dat een raket in Gaza of Belgorod pas na dagen het type van bekend is, maar dat we wel van honderden raketten op UKR alles tot op de komma nauwkeurig zou zijn.
Het zal grotendeels wel kloppen, maar je moet eigenlijk geen enkele bron voor waarheid aannemen die exacte aantallen binnen 24 uur aangeeft.
Putin and zijn trawanten dreigen regelmatig met het aanvallen van andere landen, waaronder NATO landen. En ook is het een vast onderdeel van de staatspropaganda die de normale Rus voor de kiezen krijgt.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat minder blowen als je zo para bent.
Dus als er raketten op jouw patriot afvliegen, je schiet ze uit de lucht omdat je snel zit te button bashen op 'fire', en achteraf vraagt een hoge pief hoeveel raketten er op je af kwamen dan moet je dat maar snel geteld hebben?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is ook overbodig. Ik weet nog wel dat tijdens onze inzet bij de NSS we allerlei zelf aangekochte apparatuur moesten inbouwen omdat ze toen wel alles wilden registeren.
Ja ja. Jij geeft gewoon steeds geen antwoord.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat is de discussie nl. helemaal niet, dan mis je toch echt wel het punt. Maar goed, dat idee had ik al toen de ususal suspects weer als bokken op de haverkist sprongen.
Je gaat er nu dus al vanuit dat alle radars 360 graden volledig rondom kijken en geen obstakels in hun LOS (Line of Sight) hebben staan en compleet Oekraiene gedekt is met radarzicht.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:53 schreef Ulx het volgende:
Damn. Dat bij een anti raketsysteem als Patriot? Da's behoorlijk fucked-up als zo'n systeem niet alles detecteert.
Ik heb al een paar keer antwoord gegeven,quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:58 schreef 3rr0r het volgende:
Ja ja. Jij geeft gewoon steeds geen antwoord.
Ja, is gewoon commandovoering, Wordt gewoon doorgegeven/genoteerd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:57 schreef BEFEM het volgende:
Dus als er raketten op jouw patriot afvliegen, je schiet ze uit de lucht omdat je snel zit te button bashen op 'fire', en achteraf vraagt een hoge pief hoeveel raketten er op je af kwamen dan moet je dat maar snel geteld hebben?
Jawel, staan gewoon snelheid, koers, hoogte etc. bij.quote:En snelheden enzo van de raketten die je ziet op de radar kan je ook niet analyseren?
Ze hebben die software suite gehad, die al dat soort bronnen aggregeert.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je gaat er nu dus al vanuit dat alle radars 360 graden volledig rondom kijken en geen obstakels in hun LOS (Line of Sight) hebben staan en compleet Oekraiene gedekt is met radarzicht.
Heb je er ook zo één om te luisteren naar vijandige elementen in de lucht?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je gaat er nu dus al vanuit dat alle radars 360 graden volledig rondom kijken en geen obstakels in hun LOS (Line of Sight) hebben staan en compleet Oekraiene gedekt is met radarzicht.
Ter info, de Patriot radar heeft een breedtehoek van max 120 graden en die draait niet. Dus om 360 graden zicht te hebben heb je al minstens 3 radars nodig, nog even los van het feit dat je het vanwege het terrein 360 graden bijna onhaalbaar is met 3 radars. Vaak heb je dode hoeken waar je een extra radar wil inzetten.
Amateur.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:03 schreef luxerobots het volgende:
Heb je er ook zo één om te luisteren naar vijandige elementen in de lucht?
[ afbeelding ]
Met Japanse tekens erop is het gelijk een stuk cooler.quote:
Dat is Link-16 en dan is het maar net hoeveel bronnen je kun toevoegen. De Gepard bv. heeft niet de mogelijkheid om in te klikken bij Link-16. En nee, Link-16 is geen vuurleiding, dat heeft een compleet ander doel.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:03 schreef ExTec het volgende:
Ze hebben die software suite gehad, die al dat soort bronnen aggregeert.
Ik heb nergens gezegd dat ze niks zien he. Ik gaf iets met een overdrijving aan en dat snapte jij ook echt wel.quote:Desalniettemin kan het best dat ze niet alles zien. Wat al weer wat anders is dan dat ze het niet zien.
Maar dat moet je dus in een stressvolle situatie, waar je voor oefent maar toch, doorgeven en dan moet de andere kant van de lijn niet ff aan z'n oorkrabben ofzo want dan heeft die het niet goed gehoord.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, is gewoon commandovoering, Wordt gewoon doorgegeven/genoteerd.
[..]
Jawel, staan gewoon snelheid, koers, hoogte etc. bij.
Ja?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:07 schreef oheng het volgende:
3000 of 3800 Shaheed drones downed thus far.
"21 out of 49 Shahed kamikaze drones, launched from Russia’s Primorsk-Akhtarsk, Krasnodar Krai and Kursk Oblast, and the temporarily occupied Crimean Cape Chauda, were shot down overnight, the Ukrainian Air Force reported on Dec. 31."
Bovenstaand artikel heeft wel de precieze cijfers?quote:Verder is deze hele discussie over precieze cijfers, zonder met verdere informatie te komen fake en gay.
Ook is propaganda niet per definitie onwaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als er hier cijfers worden gedeeld van die Twitterkanalen zijn het gewoon doorgegeven meldingen van het Oekrainse ministerie van defensie, dus geen verschil. Weet niet waarom je propaganda erbij wil halen? Tenzij bewezen is dat Oekraine steeds bullshit meldt bij wat ze nerschieten.
Lijkt me in principe niet zo moeilijk om op te slaan hoe vaak (en op welk tijdstip) er geschoten is.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:57 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dus als er raketten op jouw patriot afvliegen, je schiet ze uit de lucht omdat je snel zit te button bashen op 'fire', en achteraf vraagt een hoge pief hoeveel raketten er op je af kwamen dan moet je dat maar snel geteld hebben?
En snelheden enzo van de raketten die je ziet op de radar kan je ook niet analyseren?
Die niet nee. Te oud. Maar modern spul? Goed mogelijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:11 schreef AchJa het volgende:
De Gepard bv. heeft niet de mogelijkheid om in te klikken bij Link-16.
Je kan ook gewoon een webcam op je schermpje richten en het beeld opnemen, dan kan je gewoon terugkijken wat de situatie wasquote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me in principe niet zo moeilijk om op te slaan hoe vaak (en op welk tijdstip) er geschoten is.
Nee. Het artikel geeft aan dat Oekraïne toegeeft dat grote aantallen Shaheed nog steeds doel treffen. Echter, de precieze cijfers zijn onbekend, en daarom is een ellenlange discussie erover zinloos.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja?
[..]
Bovenstaand artikel heeft wel de precieze cijfers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |