SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Dat is best wel erg. Ook als je kijkt naar de hoeveelheid verse (rokende) geraakte voertuigen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Daar loopt het ook niet zo lekker voor de Russen.
quote:
SMS Raket Aan maar 1244quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:50 schreef 3rr0r het volgende:
Ze geven niet eens de Oekrainers de schuld ervan![]()
[ twitter ]
During Russian missile attacks on Ukraine, Russians in the regions that are on the missiles' path should go to shelters, it follows.
The Russian army is a threat to Russians.
-----
Zouden ze een SMS krijgen als er raketten afgevuurd gaan worden die over hun gebied vliegen?
Westen wil het liefst niet teveel last hebben ervan op dit moment, voor hun economien en eigen veiligheid. Dan krijg je halfbakken gedoe. Oekrainse doden en leed voelt men niet zo hevig. Uiteindelijk willen de Westerse leiders ook aan de macht blijven in hun eigen land.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:50 schreef fjs het volgende:
Ik blijf erbij dat het dom oorlog voeren is. Je moet terug kunnen slaan en niet alleen afweer systemen hebben. Probeer de fabrieken etc. te vernietigen. De Kerchbrug had allang kapot moeten zijn. Het is dweilen met de kraan open.
En Europa..waar is de 'drive' om een oorlogseconomie op te tuigen. Dit gaat straks volledig mis.
Westen gaat nog heel veel last hiervan krijgen als Rusland aan de grens van Polen staat. Dan moeten we ineens. Nu handelen is noodzaak.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Westen wil het liefst niet teveel last hebben ervan op dit moment, voor hun economien en eigen veiligheid. Dan krijg je halfbakken gedoe. Oekrainse doden en leed voelt men niet zo hevig. Uiteindelijk willen de Westerse leiders ook aan de macht blijven in hun eigen land.
Ik vrees dat de fabrieken minstens 1000~2000km van de Ukrainse grens zitten en niet met raketten of drones te bereiken zijn vanuit Ukrainequote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:50 schreef fjs het volgende:
Je moet terug kunnen slaan en niet alleen afweer systemen hebben. Probeer de fabrieken etc. te vernietigen.
Zo dat is ook weer gezegd.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:16 schreef fjs het volgende:
[..]
Westen gaat nog heel veel last hiervan krijgen als Rusland aan de grens van Polen staat. Dan moeten we ineens. Nu handelen is noodzaak.
Ach hou op met die fantasie. Rusland heeft die capaciteit helemaal niet. En Polen is NAVO. Rusland gaat echt niet voorbij Oekraïne. Populistisch gelul is dat.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:16 schreef fjs het volgende:
[..]
Westen gaat nog heel veel last hiervan krijgen als Rusland aan de grens van Polen staat. Dan moeten we ineens. Nu handelen is noodzaak.
Dus als ik dit goed begrijp is dit een Russische haven die door Ukraine is aangevallen en direct werden ze door bondgenoten teruggefloten omdat deze open moet blijven zodat Rusland olie kan blijven exporteren naar India en dergelijke? 🤔quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:42 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
👀 The day after the attack on Novorossiysk, Zelensky immediately received a “warning” from partners at all levels, - Ukrainska Pravda
🛢️ Novorossiysk is a huge oil transshipment. It is through this port oil giants from USA export Kazakh oil + "grey" export of other brands.
De plekken waar het serieuzere spul wordt gemaakt liggen geheid niet 'eventje' binnen bereik nee. Wat je voorbij zag komen waar men brandjes wist te veroozaken waren meer het type onderdelenfabriek voor accessoires.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vrees dat de fabrieken minstens 1000~2000km van de Ukrainse grens zitten en niet met raketten of drones te bereiken zijn vanuit Ukraine
In de tweet staat Amerikaanse bedrijven die Kazachstaanse olie vervoeren.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:27 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus als ik dit goed begrijp is dit een Russische haven die door Ukraine is aangevallen en direct werden ze door bondgenoten teruggefloten omdat deze open moet blijven zodat Rusland olie kan blijven exporteren naar India en dergelijke? 🤔
Klopt. Ze moeten ze wat mij betreft ook leveren. Het is alleen niet de enige oplossing voor die brug. De CEP van een Stormshadow is iets van drie meter (dat is de publiekelijk beschikbare info, het zal lager zijn). Daarmee kun je de pijlers ook zo zwaar mee beschadigen dat de brug effectief onbruikbaar is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Joe Blogs geeft, aan de hand van Yale uni, een hele mooie samenvatting van alle economische problemen waar rusland mee kampt. Beginnen op 03:28:
De grap is, dat rusland extreem uitgestrekt is. Dat is zowel een strategisch voordeel als een strategisch nadeel. Heel rusland verdedigen tegen drones is vrijwel onmogelijk:quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vrees dat de fabrieken minstens 1000~2000km van de Ukrainse grens zitten en niet met raketten of drones te bereiken zijn vanuit Ukraine
Nee jôh gewoon je kop in het zand steken. Rusland is bezig met een gigantische oorlogsindustrie terwijl wij lopen de rommelen of we 10 of 20 tanks leveren. Wat denk je als Rusland een enorme hoeveelheid aan materialen heeft en Oekraïne onder voet is gelopen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach hou op met die fantasie. Rusland heeft die capaciteit helemaal niet. En Polen is NAVO. Rusland gaat echt niet voorbij Oekraïne. Populistisch gelul is dat.
Wat moet NAVO doen als Polen niet om hulp vraagt?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:39 schreef fjs het volgende:
En Navo...Navo doet niks. Kijk naar die incidenten die er zijn geweest. Ik geloof er niks van dat de Nato iets doet als de Baltische staten en Polen onder de voet worden gelopen.
Zelfs al zou Polen om hulp vragen. Ik heb al meer de neiging om te denken dat NAVO een papieren tijger is. En helaas denk ik dat Putin dat weet.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat moet NAVO doen als Polen niet om hulp vraagt?
Gebaseerd op wat?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:44 schreef fjs het volgende:
[..]
Zelfs al zou Polen om hulp vragen. Ik heb al meer de neiging om te denken dat NAVO een papieren tijger is. En helaas denk ik dat Putin dat weet.
Hoop dat ik het mis heb.
Biden en NAVO die zeggen: So long as it takes. Niet veel meer van te zien momenteel.quote:
Weer een tragisch slachtoffer van die gevaarlijke Russische ramen. Dit keer een partijgenoot van Poetin. Een van de weinige met een corruptieverleden.quote:In opspraak gekomen partijgenoot van Poetin uit raam van appartement gevallen
Een partijgenoot van de Russische president Vladimir Poetin die enkele jaren geleden in opspraak kwam in een corruptieschandaal, is uit het raam van zijn appartement gevallen in de Russische stad Tobolsk. Vladimir Jegorov (46) maakte een dodelijke val vanop de derde verdieping.
Jegorov werd woensdag gevonden op de binnenplaats van het appartementsgebouw waar hij woonde, melden lokale media. De autoriteiten verklaarden aan de Russische zakenkrant Kommersant dat niets er bij de eerste vaststellingen op wees dat er sprake was van een misdrijf. Er wordt wel nog een autopsie uitgevoerd. Volgens Baza, een Russisch mediakanaal met bronnen binnen de veiligheidsdiensten, viel Jegorov uit het raam van zijn appartement op de derde verdieping. Officieel willen onderzoekers dat niet bevestigen. Het stadsbestuur schrijft in een overlijdensbericht op sociale media dat Jegorov stierf “door een ongeval”.
https://www.demorgen.be/s(...)tps://www.google.nl/
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:06 schreef StateOfMind het volgende:
Ramen zal niet het meest populaire voedsel zijn in Rusland.
Dat ligt er aan:quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:44 schreef 3rr0r het volgende:
De plekken waar het serieuzere spul wordt gemaakt liggen geheid niet 'eventje' binnen bereik nee.
Ging over tomahawk met bereik van 2500km.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Afstand kyiv - Nizhny Tagil = 2.681,7 km. Daar staat uralvagonzavod, de main tank plant van rus. Als je dan die tomahawk niet vanuit de hoofdstad afschiet maar flink stuk oostelijker, dan is die fabriek gewoon in bereik.
Als het niet polen is, is heel de caucasus fair game voor putin.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach hou op met die fantasie. Rusland heeft die capaciteit helemaal niet. En Polen is NAVO. Rusland gaat echt niet voorbij Oekraïne. Populistisch gelul is dat.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ligt er aan:
[..]
Ging over tomahawk met bereik van 2500km.
Liggen meer dan zat assets in west rus.
https://www.forbes.com/si(...)lfway-across-russia/quote:Forbes
Ukraine Is Working On A 1,200-Mile Missile That Could Strike Across A Third Of Russia
Wat minder blowen als je zo para bent.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als het niet polen is, is heel de caucasus fair game voor putin.
En figuren zoals jij die graag de wereld in fik zien, vinden dat helemaal toppie, maar de effecten daarvan op de wereld economie blijven gigantisch.
Het nadeel van dat plan is dat die 2500km versie geen airlaunched versie is.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ligt er aan:
[..]
Ging over tomahawk met bereik van 2500km.
Liggen meer dan zat assets in west rus.
Dan geef je de ground launcher erbij. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het nadeel van dat plan is dat die 2500km versie geen airlaunched versie is.
Je bedoelt een onderzeeër of een destroyer? Of ze moeten silo's gaan graven.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan geef je de ground launcher erbij. Probleem opgelost.
Ze hadden een ground based launcher, afgeschaft, en zijn nu weer bezig met dat ding recreeren.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bedoelt een onderzeeër of een destroyer? Of ze moeten silo's gaan graven.
Ik zie influencers nog wel eens domme dingen doen, maar vrijwillig over de highway of death rijden voor de views tussen de stapels lijken en rondvliegende drones is wel next lvl.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Daar loopt het ook niet zo lekker voor de Russen.
To pull though, is dat een nieuwe Ukrains-Amerikaanse uitdrukking?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:48 schreef luxerobots het volgende:
Als het nieuws klopt, gaan de republikeinen die nu tegen steun zijn, binnenkort toch bijdraaien.
"Het maakt niet uit dat er geen mobiel lanceerplatform bestaat. Het probleem is dat er geen wil is die te geven."quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze hadden een ground based launcher, afgeschaft, en zijn nu weer bezig met dat ding recreeren.
Maar het gaat niet om de details, gaat om het gebrek aan wil om dat spul te geven.
Ik zet 10eu in op een typo.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
To pull though, is dat een nieuwe Ukrains-Amerikaanse uitdrukking?
Ah, and down the rabbit hole, we go once more:quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
"Het maakt niet uit dat er geen mobiel lanceerplatform bestaat. Het probleem is dat er geen wil is die te geven."
Zoiets?
Wordt jij niet moe van jezelf?quote:Nee, het heeft heulemaal 0,0 met wil te maken, ze hebben dat of dat gewoon niet! Als ze dat en dat wel hadden waren ze er gisteren al!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |