Wat is er mis met ontspannen in een warm land zodat je goed tot rust kan komen?quote:Op zondag 31 december 2023 07:33 schreef Starhopper het volgende:
Wat is er mis mee als je met de feestdagen schoonouders bezoekt?
Ooh en hoe wil je daar per trein komen? En heeft hij ooit gezegd dat je nooit meer mag vliegen?
Deze man heeft ook in een gemiddeld weekje meer CO2 reductie bewerkstelligt dan de meeste Nederlanders in hun leven doen.quote:Op zondag 31 december 2023 08:04 schreef PzKpfw het volgende:
Deze man heeft nu al meer CO2 uitgestoten met z'n vluchtjes dan de meeste Nederlanders in hun hele leven zullen doen.
Naast dat dat gewoon z'n baan is vliegen de meeste mensen niet meerdere keren naar allerlei exotische oorden.quote:Op zondag 31 december 2023 08:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Deze man heeft ook in een gemiddeld weekje meer CO2 reductie bewerkstelligt dan de meeste Nederlanders in hun leven doen.
Ik vind dat Jetten zijn schoonfamilie mag bezoeken.
Het is niet normaal hoe iedereen de PVV / Wilders demoniseerd, maar die Kaag dat is zo’n heks!quote:Op zondag 31 december 2023 08:09 schreef Blastbeat het volgende:
Er zijn nogal wat mensen erg graag woedend.
Nou, we hebben iemand gevonden die niet consequent is hoor. En hij is nog van D66 ook. Pak 'm.
Wat heeft dit nou weer met Kaag of Wilders te maken?quote:Op zondag 31 december 2023 08:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is niet normaal hoe iedereen de PVV / Wilders demoniseerd, maar die Kaag dat is zo’n heks!
Dat is hij niet eens. Hij is niet tegen vliegen maar wil het duurder maken. En die prijs mag je zelf ook betalen. En dan zijn tokkies ineens boos want dan dan hebben ze minder geld voor halve liters en vuurwerk.quote:Op zondag 31 december 2023 08:09 schreef Blastbeat het volgende:
Er zijn nogal wat mensen erg graag woedend.
Nou, we hebben iemand gevonden die niet consequent is hoor. En hij is nog van D66 ook. Pak 'm.
Ik ook.quote:Op zondag 31 december 2023 08:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vind dat Jetten zijn schoonfamilie mag bezoeken.
Lees Blastbeat’s quote. Net als Blastbeat heb ik het idee dat veel mensen graag van leer trekken over D66’ers. Ik vond het grappig om dit even te koppelen met het feit dat veel mensen het onterecht vinden als er over Wilders van leer getrokken wordt.quote:Op zondag 31 december 2023 08:14 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou weer met Kaag of Wilders te maken?
Nou, ik neem aan dat hij het duurder wil maken zodat er minder gevlogen wordt.quote:Op zondag 31 december 2023 08:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is hij niet eens. Hij is niet tegen vliegen maar wil het duurder maken. En die prijs mag je zelf ook betalen. En dan zijn tokkies ineens boos want dan dan hebben ze minder geld voor halve liters en vuurwerk.
Dat klopt, want verder dan ‘hypocriet’ komen domme mensen niet.quote:Op zondag 31 december 2023 07:35 schreef Alpha0 het volgende:
Had accijns op kerosine gebruikt om op gedrag te sturen. Nu kunnen mensen je altijd pakken op “wij mogen niet vliegen maar zelf vlieg je wel vuile hypocriet “.
Het is sowieso al een mooie man/ mooi stel toch? Mooie foto inderdaad.quote:Op zondag 31 december 2023 08:17 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar nogmaals die foto!
Ik heb nog nooit iemand op deze manier gebruik zien maken van zonlicht door een hoed voor een foto.
Het zal wel een lucky shot zijn geweest. Erg mooi, en bijna topic waardig
Wat niet betekent dat je nooit meer mag vliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 08:18 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, ik neem aan dat hij het duurder wil maken zodat er minder gevlogen wordt.
Argentinië en vliegtuigen.. je weet het maar nooitquote:Op zondag 31 december 2023 07:42 schreef Plompzakker het volgende:
Prima dat hij daarheen vliegt.
Jammer alleen dat hij waarschijnlijk ook weer terug komt
Ik heb het idee dat hoge bomen veel wind vangen.quote:Op zondag 31 december 2023 08:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Lees Blastbeat’s quote. Net als Blastbeat heb ik het idee dat veel mensen graag van leer trekken over D66’ers. Ik vond het grappig om dit even te koppelen met het feit dat veel mensen het onterecht vinden als er over Wilders van leer getrokken wordt.
Hij heeft geen kinderen, dus dat zal wel meevallen.quote:Op zondag 31 december 2023 08:04 schreef PzKpfw het volgende:
Deze man heeft nu al meer CO2 uitgestoten met z'n vluchtjes dan de meeste Nederlanders in hun hele leven zullen doen.
Dan bespaar je ontiegelijk veel co2 uitstoot uit in de toekomst ;-).quote:Op zondag 31 december 2023 08:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij heeft geen kinderen, dus dat zal wel meevallen.
En omdat iedereen dat doet moeten we migranten hebben voor ons werk.quote:Op zondag 31 december 2023 08:51 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Dan bespaar je ontiegelijk veel co2 uitstoot uit in de toekomst ;-).
En het verbieden van vliegen. Dat gaat om de vluchten binnen Europa waar prima alternatieven voor zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 08:57 schreef ChipsZak. het volgende:
Niks mis mee, lijkt me. Maakt toch ook helemaal niet uit of zijn schoonfamilie daar woont?
Voor zover mij bekend heeft de man nooit gezegd dat je niet meer mag vliegen of gepleit voor een verbod of vliegreizen. In de politiek gaat het over het duurder maken van vliegen, taks en accijns. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit tripje gratis was, en dus heeft hij dus gewoon betaald wat hij moest betalen.
Daarnaast nogal flauw om dit per se bij Jetten te doen, terwijl vliegreizen de normaalste zaak van de wereld zijn in de politiek. Nu is dit toevallig een vakantiereis maar of het nou vakantie of voor de politiek is: de CO2-uitstoot verandert er niet van.
Mooie foto, inderdaad.
Dit iddquote:Op zondag 31 december 2023 07:33 schreef Starhopper het volgende:
Ooh en hoe wil je daar per trein komen? En heeft hij ooit gezegd dat je nooit meer mag vliegen?
Definieer compensatie?quote:Op zondag 31 december 2023 09:24 schreef nixxx het volgende:
Mja, dit toont wel aan dat je met een vliegtaks het gedrag van sommige groepen in de samenleving niet kunt sturen. Jan en Ina op het sociaal minimum zullen misschien wel de vliegvakantie laten zitten, maar hoogverdieners zoals een Rob Jetten niet.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of er cijfers zijn van hoeveel co2 compensatie er precies gerealiseerd wordt met de inkomsten uit die belasting en hoe zich dat verhoudt tot de daadwerkelijke uitstoot. Zou er misschien 10% gecompenseerd worden of is dat misschien al een overschatting?
hoeveel legt de economy class af?quote:Op zondag 31 december 2023 07:25 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Veel twitteraars zijn woedend, maar het schijnt dat zijn schoonouders er wonen.
Los daarvan vind ik dit een waanzinnig mooie foto met het schaduwraster van de hoed.
Voor meer fotos van Rob Jetten in Argentinie zie zijn Instagram.
Feitje:
Het duurt zo'n 14 uur om van Amsterdam naar Buenos Aires te vliegen. Daarmee is het een behoorlijk lange intercontinentale vlucht. Voor een retourvlucht in business class legt het vliegtuig in totaal 22.864 kilometer af, en stoot voor twee personen zo'n 10.832 kg CO2 uit. Met deze uitstoot kan de Eiffeltoren 150 dagen lang worden verlicht, berekent Ecotree.
De vraag, kan een klimaatminister die minder reizen predikt, zo vrijelijk etaleren dat hij verre reizen maakt?
Dat hoeft niet. Kan gewoon wachten op de volgende uitgave.quote:Op zondag 31 december 2023 09:28 schreef RegularOrange het volgende:
Wow, iemand van D66 blijkt een hypocriet te zijn. Verbazingwekkend, stop de persen!
Waarom zou er gecompenseerd moeten worden van dat geld? We betalen toch ook niet alleen antirook- en antidrankcampagnes uit accijnzen?quote:Op zondag 31 december 2023 09:24 schreef nixxx het volgende:
Mja, dit toont wel aan dat je met een vliegtaks het gedrag van sommige groepen in de samenleving niet kunt sturen. Jan en Ina op het sociaal minimum zullen misschien wel de vliegvakantie laten zitten, maar hoogverdieners zoals een Rob Jetten niet.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of er cijfers zijn van hoeveel co2 compensatie er precies gerealiseerd wordt met de inkomsten uit die belasting en hoe zich dat verhoudt tot de daadwerkelijke uitstoot. Zou er misschien 10% gecompenseerd worden of is dat misschien al een overschatting?
Belasting kan zo mooi zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 09:36 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Waarom zou er gecompenseerd moeten worden van dat geld? We betalen toch ook niet alleen antirook- en antidrankcampagnes uit accijnzen?
Je kunt er natuurlijk een regeling mee maken om het huurhuis van Jan en Ina mee geïsoleerd te krijgen zodat ze meer comfort en minder kosten hebben. Maar bijvoorbeeld de loonbelasting wat terugdringen voor meer besteedbaar inkomen kan ook. Of de enorme zorgkostenstijging opvangen in plaats van die met wat anders te betalen.
Nee. Hij betaalt met plezier de vliegtaks zegt 'ie altijd.quote:Op zondag 31 december 2023 08:19 schreef bijdehand het volgende:
Had iemand verwacht dat hij zou stoppen met verre vakanties?
Mooi niet, maar we willen met zijn allen een boel dingen in dit land en die moeten toch linksom of rechtsom betaald worden.quote:
Je doet ook geen enkele moeite om het verhevene van D66 wat te temperen, op naar de 5 zetels.quote:Op zondag 31 december 2023 08:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is hij niet eens. Hij is niet tegen vliegen maar wil het duurder maken. En die prijs mag je zelf ook betalen. En dan zijn tokkies ineens boos want dan dan hebben ze minder geld voor halve liters en vuurwerk.
De meeste mensen hebben ook geen schoonouders in Argentinië. Behalve Wimlex dan.quote:Op zondag 31 december 2023 08:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Naast dat dat gewoon z'n baan is vliegen de meeste mensen niet meerdere keren naar allerlei exotische oorden.
Dat is mijn rol helemaal niet dus ik heb er geen invloed op.quote:Op zondag 31 december 2023 09:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je doet ook geen enkele moeite om het verhevene van D66 wat te temperen, op naar de 5 zetels.
Wat is hier eigenlijk hypocriet aan dan?quote:Op zondag 31 december 2023 09:28 schreef RegularOrange het volgende:
Wow, iemand van D66 blijkt een hypocriet te zijn. Verbazingwekkend, stop de persen!
Het is natuurlijk wel een beetje zelf het voorbeeld geven. Stel dat vliegen een probleem is, dan los je dat probleem niet op met vliegbelasting betalen, maar wel met minder vliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 10:05 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wat is hier eigenlijk hypocriet aan dan?
Het is alsof gesteld wordt dat een minister die voor een accijnsverhoging op alcohol is nooit meer een biertje mag drinken of dronken mag worden.
Daar gaat het niet om.quote:Op zondag 31 december 2023 09:59 schreef Momo het volgende:
En als deze vlucht was voor een politieke afspraak in Argentinië dan was het wel ok geweest voor die mensen?
Invloed heb je er wel degelijk op, ondanks dat het niet je rol is.quote:Op zondag 31 december 2023 10:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is mijn rol helemaal niet dus ik heb er geen invloed op.
Ja, eigenlijk wel ja. Je bent in de politiek een publiek figuur. Dus je moet het goede voorbeeld nemen, anders kom je totaal niet geloofwaardig over natuurlijk.quote:Op zondag 31 december 2023 10:05 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het is alsof gesteld wordt dat een minister die voor een accijnsverhoging op alcohol is nooit meer een biertje mag drinken of dronken mag worden.
Hij houdt zich ook aan zijn standpunten want die zijn dat je meer moet betalen voor vliegen. Niet dat je niet meer mag vliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 10:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
Zit je in de politiek en sta je ergens achter, of wil je iets overbrengen, dan moet je je ook niet hypocriet gedragen en je houden aan je eigen standpunten..
Dat klopt, maar met familiebezoek is er in dit geval wel een sterke en valide reden om toch te vliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 10:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje zelf het voorbeeld geven. Stel dat vliegen een probleem is, dan los je dat probleem niet op met vliegbelasting betalen, maar wel met minder vliegen.
Maggie De Bock in België als minister van Gezondheid vond ik ook niet echt een goeie match.
Onzin, als publiek figuur op zo'n positie had hij beter moeten weten. Rob reist privé de hele wereld over en draagt dus persoonlijk bij aan de uitstoot van onnodig veel co2. Je kunt dan niet als minister met droge ogen verkondigen dat mensen minder moeten vliegen omdat het slecht is voor het milieu. Dat is gewoon hypocriet.quote:Op zondag 31 december 2023 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij houdt zich ook aan zijn standpunten want die zijn dat je meer moet betalen voor vliegen. Niet dat je niet meer mag vliegen.
Dus het is verder gewoon dom afgunstig gekrijs van tokkies die bang zijn nu minder sigaretten, halve liters en vuurwerk te kunnen kopen omdat hun reis naar Antalya duurder is geworden.
Hij gaat 10x per jaar op vakantie ofzo joh met het vliegtuig.quote:Op zondag 31 december 2023 07:33 schreef Starhopper het volgende:
Als Nederland helemaal in de zee zou verdwijnen, alles en iedereen nu direct.quote:Op zondag 31 december 2023 10:12 schreef Aberkullie het volgende:
Wat een zielige hobby hebben sommigen hier. Wat hebben jullie allemaal gedaan voor het klimaat dan? Of is het alleen makkelijk om achter je toetsenbord anderen de maat te nemen.
Ik vind jouw reactie anders nogal dom overkomen. Een kritische blik hebben richting onze volksvertegenwoordigers is juist gezond.quote:Op zondag 31 december 2023 10:12 schreef Aberkullie het volgende:
Wat een zielige hobby hebben sommigen hier. Wat hebben jullie allemaal gedaan voor het klimaat dan? Of is het alleen makkelijk om achter je toetsenbord anderen de maat te nemen.
Hij wil vliegen ontmoedigen, dus met andere woorden dat er minder wordt gevlogen. Niet vliegen is altijd milieuvriendelijker dan de vliegbelasting betalen en vliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 10:15 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar met familiebezoek is er in dit geval wel een sterke en valide reden om toch te vliegen.
Als hij zou pleiten voor een verbod en voor zichzelf een uitzondering zou maken zou ik het anders wegen. Maar volgens mij pleit hij voor vergroening en het belasten ervan en dat is wel wezenlijk wat anders.
Dat klopt niet helemaal. Het doel is om minder te vliegen en een middel om dat te bereiken is vliegen duurder maken. Dus als deze man veel vliegreizen maakt, dan lijkt me dat geen goed voorbeeld waar hij voor staat.quote:Op zondag 31 december 2023 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij houdt zich ook aan zijn standpunten want die zijn dat je meer moet betalen voor vliegen. Niet dat je niet meer mag vliegen.
Dus het is verder gewoon dom afgunstig gekrijs van tokkies die bang zijn nu minder sigaretten, halve liters en vuurwerk te kunnen kopen omdat hun reis naar Antalya duurder is geworden.
Hij wil het duurder maken, zodat alternatieven in veel gevallen voordeliger zijn, en gaat die taks zelf ook betalen. Dus gewoon in lijn met zijn beleid.quote:Op zondag 31 december 2023 10:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Onzin, als publiek figuur op zo'n positie had hij beter moeten weten. Rob reist privé de hele wereld over en draagt dus persoonlijk bij aan de uitstoot van onnodig veel co2. Je kunt dan niet als minister met droge ogen verkondigen dat mensen minder moeten vliegen omdat het slecht is voor het milieu. Dat is gewoon hypocriet.
Wil jij als minister overtuigen, dan moet je ook de eerste steen werpen.
.
Nou boehoe erg zeg. Hij pakt het vliegtuig naar familie. Het is niet dat hij ook de trein had kunnen pakkenquote:Op zondag 31 december 2023 10:21 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik vind jouw reactie anders nogal dom overkomen. Een kritische blik hebben richting onze volksvertegenwoordigers is juist gezond.
Wij zijn verder geen vertegenwoordigers van een beter milieu, Rob Jetten is dat wel. Wil hij ons willen overtuigen, dan moet hij zelf het goede voorbeeld geven.. en dat is waar mensen over vallen.
Geert en Caroline zijn niet de milieuminister. Geert is volgens mij ook niet zo'n voorstander van de plannetjes van Jetten.quote:Op zondag 31 december 2023 10:26 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nou boehoe erg zeg. Hij pakt het vliegtuig naar familie. Het is niet dat hij ook de trein had kunnen pakken![]()
Maar lekker makkelijk afgeven zo natuurlijk. Geerten Caroline zijn ook naar het buitenland gevlogen terwijl ze de trein hadden kunnen pakken, vinden we daar ook nog iets van?
Sowieso, als D66 een of andere ascetische hippie als leider had gehad dan had hij ook weer lopen zeiken. Het is volledige onwil van zijn kant.quote:Op zondag 31 december 2023 10:26 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nou boehoe erg zeg. Hij pakt het vliegtuig naar familie. Het is niet dat hij ook de trein had kunnen pakken![]()
Maar lekker makkelijk afgeven zo natuurlijk. Geert en Caroline zijn ook naar het buitenland gevlogen terwijl ze de trein hadden kunnen pakken, vinden we daar ook nog iets van?
Maar is de noodzaak van de vliegtaks afhankelijk van hoe vaak de minister vliegt? Dus als een of andere hippie die nooit vliegt het in had gevoerd, was het dan goed geweest?quote:Op zondag 31 december 2023 10:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geert en Caroline zijn niet de milieuminister. Geert is volgens mij ook niet zo'n voorstander van de plannetjes van Jetten.
Hij had ook gewoon niet kunnen gaan natuurlijk.
Ik ga het je makkelijker maken, wellicht begrijp je het dan.quote:Op zondag 31 december 2023 10:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij wil het duurder maken, zodat alternatieven in veel gevallen voordeliger zijn, en gaat die taks zelf ook betalen. Dus gewoon in lijn met zijn beleid.
Jij bent vooral hypocriet om je erachter te verschuilen en zo je eigen onwil te kunnen verbloemen.
Is ook precies het doel van TS, zoals gewoonlijk bij deze user.quote:
Rob Jetten zegt nergens dat je niet mag vliegen dus je hele vergelijking slaat als een lul op een drumstel. Hij aakt het vooral duurder en gaat die prijs zelf ook betalen.quote:Op zondag 31 december 2023 10:30 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik ga het je makkelijker maken, wellicht begrijp je het dan.
Als jij jezelf opwerpt om de buurt vrij te houden van zwerfafval. Je geeft een betoog: iedereen moet zijn afval in de prullenbak gooien, dat is goed voor het mileu etc.
En jij besluit, in overstaan van je hele buurt op een buurtbbq jouw afval gewoon op de grond te gooien? Want ja, je had je handen vol.. maar je gooit wel een eurotje in een fonds tegen zwerfafval.
Dan geef je a. Niet het goede voorbeeld. B. Je gaat nooit de buurt overtuigen om hun afval weg te gooien.
Gewoon ronduit hypocriet.
Dat is sowieso al een lastige ja, er zijn geen grootschalige direct air capture projecten die co2 direct uit de lucht halen. Biomassa kan compenseren, maar dan moet je het ook permanent laten staan en niet na 20 jaar de biomassa centrales in kieperen.quote:
Geert en Caroline staan niet in de politiek te betogen tegen minder vliegen. Dus ik begrijp je vergelijking niet. Ik vlieg omdat ik geen enkele drive heb om mij als gewone burger aan te passen, als tijdens een Davos event meer dan 500 privejets worden ingevlogen, of als Duitsland besluit om al zijn kerncentrales te sluiten voor bruinkoolcentrales.quote:Op zondag 31 december 2023 10:26 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Maar lekker makkelijk afgeven zo natuurlijk. Geert en Caroline zijn ook naar het buitenland gevlogen terwijl ze de trein hadden kunnen pakken, vinden we daar ook nog iets van?
Ik zeg nergens dat hij zegt dat je niet mag vliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rob Jetten zegt nergens dat je niet mag vliegen dus je hele vergelijking slaat als een lul op een drumstel. Hij aakt het vooral duurder en gaat die prijs zelf ook betalen.
Je verzint er van alles bij omdat jij dat onder geen beding wilt.
Ja, alle belastingen gaan inderdaad op de grote hoop. Maar dit soort belastingen vind ik wel een beetje bijzonder, het wordt “verkocht “ als een soort aflaat. Betaal deze belasting en maak je geen zorgen over de uitstoot van je reis. Dan moet je dat geld daar eigenlijk ook voor gebruiken vind ik. Of je moet als overheid niet zo moreel hoogdravend doen en open en bloot zeggen, we willen dat kan lul minder vliegt, daarom maken we het duurder, en we gaan daar geen bomen voor planten, maar dit geeft weer mooi ruimte in de begroting om alle belasting kortingen voor Shell in stand te houden. Fuck you burger, goedemiddag!quote:Op zondag 31 december 2023 09:36 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Waarom zou er gecompenseerd moeten worden van dat geld? We betalen toch ook niet alleen antirook- en antidrankcampagnes uit accijnzen?
Je kunt er natuurlijk een regeling mee maken om het huurhuis van Jan en Ina mee geïsoleerd te krijgen zodat ze meer comfort en minder kosten hebben. Maar bijvoorbeeld de loonbelasting wat terugdringen voor meer besteedbaar inkomen kan ook. Of de enorme zorgkostenstijging opvangen in plaats van die met wat anders te betalen.
Dit is een goed voorbeeld van dat beleid volgen niet perse standpunten volgen betekent.quote:Op zondag 31 december 2023 10:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij wil het duurder maken, zodat alternatieven in veel gevallen voordeliger zijn, en gaat die taks zelf ook betalen. Dus gewoon in lijn met zijn beleid.
O dus je bent zelf te beroerd om je gedrag aan te passen maar vindt het wel normaal on anderen de maat te nemen met achterlijke vergelijkingen. Ja nee okequote:Op zondag 31 december 2023 10:34 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Geert en Caroline staan niet in de politiek te betogen tegen minder vliegen. Dus ik begrijp je vergelijking niet. Ik vlieg omdat ik geen enkele drive heb om mij als gewone burger aan te passen, als tijdens een Davos event meer dan 500 privejets worden ingevlogen, of als Duitsland besluit om al zijn kerncentrales te sluiten voor bruinkoolcentrales.
Laat de politiek en elite eerst maar het goede voorbeeld nemen alvorens ze de burgers gaan lastigvallen.
Daarnaast vliegt Rob Jetten jaarlijks meerdere keren privé naar verre vakantieoorden: Bali, Australië, Zuid Amerika, Noord Amerika.
Je voorbeeld over zwerfafval slaat gewoon nergens op en je bent grassprieten aan het zoeken om je eigen onwil goed te praten.quote:Op zondag 31 december 2023 10:36 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat hij zegt dat je niet mag vliegen.
Maar zoals ik al zei, als je al niet snapt dat die vent de hypocriet zelf is door zijn gedrag, ga je een simpel voorbeeld over zwerfafval helemaal niet snappen.
Rest my case
Leuk sprookje maak je ervan.quote:Op zondag 31 december 2023 10:30 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik ga het je makkelijker maken, wellicht begrijp je het dan.
Als jij jezelf opwerpt om de buurt vrij te houden van zwerfafval. Je geeft een betoog: iedereen moet zijn afval in de prullenbak gooien, dat is goed voor het mileu etc.
En jij besluit, in overstaan van je hele buurt op een buurtbbq jouw afval gewoon op de grond te gooien? Want ja, je had je handen vol.. maar je gooit wel een eurotje in een fonds tegen zwerfafval.
Dan geef je a. Niet het goede voorbeeld. B. Je gaat nooit de buurt overtuigen om hun afval weg te gooien.
Gewoon ronduit hypocriet.
Ik ga hier niet te verkondigen dat mensen minder moeten vliegen en ben daardoor niet hypocriet als ik toch vlieg.quote:Op zondag 31 december 2023 10:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
O dus je bent zelf te beroerd om je gedrag aan te passen maar vindt het wel normaal on anderen de maat te nemen met achterlijke vergelijkingen. Ja nee oke
Zolang ze elite en de politiek met privejets blijft vliegen, zie ik geen enkele noodzaak om de gewone burger aan te pakken door het instellen van een vliegtaks.quote:Op zondag 31 december 2023 10:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je voorbeeld over zwerfafval slaat gewoon nergens op en je bent grassprieten aan het zoeken om je eigen onwil goed te praten.
De grote hypocriet ben jij, want als Rob nooit zou vliegen dan was je ook geen voorstander van de vliegtaks geweest.
Ja zo werkt het bij die andere accijnzen ook niet natuurlijk.quote:Op zondag 31 december 2023 10:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, alle belastingen gaan inderdaad op de grote hoop. Maar dit soort belastingen vind ik wel een beetje bijzonder, het wordt “verkocht “ als een soort aflaat. Betaal deze belasting en maak je geen zorgen over de uitstoot van je reis. Dan moet je dat geld daar eigenlijk ook voor gebruiken vind ik. Of je moet als overheid niet zo moreel hoogdravend doen en open en bloot zeggen, we willen dat kan lul minder vliegt, daarom maken we het duurder, en we gaan daar geen bomen voor planten, maar dit geeft weer mooi ruimte in de begroting om alle belasting kortingen voor Shell in stand te houden. Fuck you burger, goedemiddag!
quote:Op zondag 31 december 2023 10:40 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Een homoseksueel zonder kinderen mag vliegen zoveel 'ie wil.
Dit is echter een minister die klimaatactie van anderen oppert. Iemand die vindt dat alles in Nederland op de schop moet om 0,000038% klimaatverandering op de wereld te realiseren.quote:Op zondag 31 december 2023 10:41 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Een heteroseksueel zonder kinderen ook, trouwens.
Als je dan toch verontwaardigd gaat zitten zijn over (voormalige) kabinetsleden, zorg dan in ieder geval dat je over de juiste zit te huilen.quote:Op zondag 31 december 2023 10:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Rob roept moord en brand over het milieu. Echter, dat staat haaks op hoe hij zelf leeft en dat daar kritiek op komt meer dan terrecht. Gewoonweg hypocriet te noemen.
Idem met Fred Teven die zijn bruiloft viert tijdens corona, uitgerekend hij als minister van justitie en veiligheid die de rest van Nederland op de bon gooit omdat ze bruiloften organiseren of anderzijds.
Zit je in de politiek en sta je ergens achter, of wil je iets overbrengen, dan moet je je ook niet hypocriet gedragen en je houden aan je eigen standpunten..
En Rob staat bekend om zijn vele prive reizen.. gewoon een balgehakt die je niet serieus meer kan nemen.
Je wilt het dus gewoon niet. Jij bent hier de hypocrietquote:Op zondag 31 december 2023 10:42 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Zolang ze elite en de politiek met privejets blijft vliegen, zie ik geen enkele noodzaak om de gewone burger aan te pakken door het instellen van een vliegtaks.
Daarbij worden vliegtuigen met de generatie zuiniger en dus minder belastend voor het mileu. Idem voor auto's en elektronica.
De innovatie is al aan de gang en daardoor zie ik geen enkele noodzaak om dan maar de gewone burger op te zadelen met nonsens belastingen.
En wie raak je dan met die belastingen? Niet de elite, zoals een Max Vestappen die privejets hebben. Die betalen met een glimlach 10k per vlucht aan belasting.quote:Op zondag 31 december 2023 10:43 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ja zo werkt het bij die andere accijnzen ook niet natuurlijk.
Het is geen aflaat (dat vind ik meer bij die c02 compensatie dingetjes), eerder een kleine compensatie omdat vliegen nu artificieel goedkoop is omdat er zelfs op de brandstof nog geen belasting zit. Als je wilt dat alternatieven er enigszins tussenkomen zul je toch iets van een eerlijke prijs inclusief schadelijke neveneffecten voor een vliegticket moeten hebben.
Mijn voorkeur gaan overigens naar een stevige kerosinebelasting, dat geeft een gezonde innovatieve druk om vliegen zuiniger te krijgen.
Het gaat om het voorbeeld dat hij geeft.quote:Op zondag 31 december 2023 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dan toch verontwaardigd gaat zitten zijn over (voormalige) kabinetsleden, zorg dan in ieder geval dat je over de juiste zit te huilen.
Het was Ferd Grapperhaus die de Corona-regels overtrad met zijn bruiloft.
Daar heeft hij ook een boete voor gekregen:
https://www.om.nl/actueel(...)ister-coronaboete-op
Als burger kan ik geen motie van wantrouwen indienen. Het enige dat ik wel kan doen, is niet stemmen op die hyprocriet. En daar houdt mijn invloed helaas op.quote:Op zondag 31 december 2023 10:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je wilt het dus gewoon niet. Jij bent hier de hypocriet
Als je niet hypocriet was geweest dan had je kunnen pleiten voor een motie van wantrouwen tegen Rob en dan Esther Ouwehand als minister. Maar dat doe je niet. Je bent gewoon een schaamdoekje aan het zoeken voor jouw onwil.
quote:Op zondag 31 december 2023 10:45 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
Dit is echter een minister die klimaatactie van anderen oppert. Iemand die vindt dat alles in Nederland op de schop moet om 0,000038% klimaatverandering op de wereld te realiseren.
En dan zelf doodleuk in het vliegtuig stappen op weg naar de andere kant van de wereld.
Dat staat haaks op wat hij poogt te propageren en maakt hem compleet ongeloofwaardig.
Zielige bek zelfs wel. Met argumenten kom je geen steek verder, dus je besluit om mij dan maar uit te schelden.quote:Op zondag 31 december 2023 10:44 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Hou dan ook gewoon je zielige bek als anderen wél iets willen bereiken voor het klimaat.
Je zou er ook niet op gestemd hebben als hij nooit zou vliegen. Dus je bent zelf hypocriet bezig hier.quote:Op zondag 31 december 2023 10:52 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Als burger kan ik geen motie van wantrouwen indienen. Het enige dat ik wel kan doen, is niet stemmen op die hyprocriet. En daar houdt mijn invloed helaas op.
Wat heeft dat met deze discussie te maken? Ik zou ook nooit van mijn leven op Baudet of Wilders stemmen.. dan mag in het nog steeds oneens zijn met wat zij roepen?quote:Op zondag 31 december 2023 10:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je zou er ook niet op gestemd hebben als hij nooit zou vliegen. Dus je bent zelf hypocriet bezig hier.
Bedoel je niet Grapperhaus?quote:Op zondag 31 december 2023 10:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Rob roept moord en brand over het milieu. Echter, dat staat haaks op hoe hij zelf leeft en dat daar kritiek op komt meer dan terrecht. Gewoonweg hypocriet te noemen.
Idem met Fred Teven die zijn bruiloft viert tijdens corona, uitgerekend hij als minister van justitie en veiligheid die de rest van Nederland op de bon gooit omdat ze bruiloften organiseren of anderzijds.
En Rob staat bekend om zijn vele prive reizen.. gewoon een balgehakt die je niet serieus meer kan nemen.
Je loopt hier te doen of de onderbouwing van vliegtaks afhankelijk is van de vakanties van de minister en je zegt dat je er niet op stemt want hij is zo hypocriet.quote:Op zondag 31 december 2023 11:02 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Wat heeft dat met deze discussie te maken? Ik zou ook nooit van mijn leven op Baudet of Wilders stemmen.. dan mag in het nog steeds oneens zijn met wat zij roepen?
Waarom zou ik hypocriet zijn als ik nooit op Rob Jetten zou stemmen? Geef me ajb 1 argument.
Ja joh?!quote:Op zondag 31 december 2023 11:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Naar mijn weten is de meeste thee vegetarische kruidenthee.
Dat jouw voorbeeld totaal niet klopt doet er niet toe?quote:Op zondag 31 december 2023 10:51 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het gaat om het voorbeeld dat hij geeft.
Was het niet Jetten die eerder dit jaar van Schiphol naar Eelde vloog?quote:Op zondag 31 december 2023 09:12 schreef Starhopper het volgende:
En het verbieden van vliegen. Dat gaat om de vluchten binnen Europa waar prima alternatieven voor zijn.
Alsof dat de d66 adepten wat uitmaakt.quote:Op zondag 31 december 2023 11:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja joh?!
https://www.geenstijl.nl/5145784/co2-heffing-voor-jetten
Het is dus niet zomaar wat vliegen maar echt extreem veel en ver…
quote:Waarom de vliegtaks een goed idee is
De vervuiler betaalt. Dat vindt D66 heel belangrijk. Heel lang betaalde je geen belasting als je het vliegtuig pakte. Dat kon niet langer. Daarom hebben we een vliegbelasting ingevoerd. Waarom is dit een goed idee? En wat moet er nog meer gebeuren?
Op welke manier wil D66 vliegen belasten?
D66 wil een einde maken aan de massaconsumptie van vliegen ten koste van de leefomgeving. We willen daarom duidelijke en handhaafbare klimaat- en milieugrenzen, een eerlijke prijs voor vliegen en investeren in duurzame innovaties. Zeker nu, in tijden van corona, moeten we hieraan werken.
In Nederland voerden we al een vliegtaks in. Deze vliegbelasting is 7 euro per ticket. Zo compenseer je nu de Co2-uitstoot van je vlucht.
Voor de meest vervuilende en luidste vliegtuigen willen wij de lage tarieven op Schiphol verder verhogen, om zo geluidsoverlast en uitstoot te beperken.
We willen af van vrijstellingen voor accijns en btw in de luchtvaart. Zolang dat wereldwijd nog niet is geregeld, maken we afspraken in de Europese Unie om vliegen een eerlijkere prijs te geven.
Voor korte vluchten introduceren we een hogere vliegbelasting. Zo wordt de trein het logische alternatief. Deze belasting daalt als vliegtuigen minder gaan uitstoten. Ook vraagt de staat als aandeelhouder in KLM om niet meer op deze bestemmingen te vliegen.
Daarna geldt het normale tarief, dat oploopt op basis van afstand, zodat de vluchten met de hoogste Co2-uitstoot ook de hoogste vliegtaks kennen.
Ook mensen die in Nederland overstappen moeten vliegbelasting gaan betalen.
Waarom is een vliegbelasting een goed idee?
Vliegen is een van de vervuilendste manieren van vervoeren en verplaatsen. Daarom is het belangrijk dat de eerste stap in het belasten van vliegen nu is gezet.
Ook al is de huidige vliegtaks maar 7 euro, toch is dit belangrijk. Op deze manier zeggen we in Nederland voor het eerst dat vervuilende luchtvaart niet langer gratis kan zijn.
Om de klimaatdoelen van Parijs en uit de Nederlandse klimaatwet te halen moeten iedereen zijn steentje bijdragen. Daarom betaalt de industrie een Co2-heffing, verduurzamen mensen hun huis, gaan we schoner rijden en wekken we onze energie schoner op. Ook de luchtvaart moet meedoen.
De uitstoot van vliegtuigen is niet alleen slecht voor het klimaat, maar zorgt ook voor vieze lucht. Mensen hebben daar last van. Daarom is het belangrijk (onnodig) vliegen te ontmoedigen. Vliegbelastingen helpen daarbij.
Door vliegen te belasten krijgen schonere manieren van vervoer meer kans. De prijs van vliegen en treinreizen komt zo dichterbij elkaar te liggen. Maar ook internationale bussen en boten krijgen zo meer kans.
Moeten we niet ook internationale treinreizen aantrekkelijker maken?
Dat moeten we zeker. Dankzij de vliegbelasting komt er een gelijker speelveld tussen verschillende vervoersvormen. Maar er is meer nodig.
Snelle Europese treinverbindingen zijn tot 700 kilometer een goed alternatief voor vliegen. We willen betere verbindingen en maken overstappen tussen vliegtuig en trein gemakkelijker. Bovendien investeren we in de ontwikkeling van een Hyperloop, als duurzaam, snel en geluidsarm alternatief voor Europese vliegreizen.
We verbeteren de aansluiting van Nederland op het Europese hogesnelheidsnetwerk. Het aantal dagelijkse treinen richting Parijs en Londen moet fors omhoog. Ook een snelle en frequente treinverbinding naar onze belangrijkste handelspartner Duitsland ontbreekt nog. We willen in 2025 bindende afspraken met Duitsland, zodat de reistijd tussen Amsterdam en Berlijn voor 2035 een uur korter gemaakt is.
Station Amsterdam Zuid ontwikkelen we tot een internationale spoorterminal waar ook op vluchten kan worden ingecheckt. Hiermee komt er ook minder druk te staan op Amsterdam Centraal. We trekken de Noord-Zuidlijn door via Schiphol naar Station Hoofddorp.
Voor korte vluchten introduceren we een hogere vliegbelasting. Zo wordt de trein het logische alternatief. Deze belasting daalt naar gelang vliegtuigen minder uitstoten. Ook vraagt de staat als aandeelhouder in KLM om niet meer op deze bestemmingen te vliegen.
Omdat ze niet afgunstig in het leven staan.quote:Op zondag 31 december 2023 11:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alsof dat de d66 adepten wat uitmaakt.
En kijk, een deel van de d66 adepten kan het zich prima permitteren zon taksje. Maar een groot deel van h un achterban woont dikwijls ook in dure grote steden in verzakte tussenwoningen of kamertjes met hoge huren of hypotheken. Ik snap dan ook niet dat ze dit gedrag maar blijven goedkeuren..
Van Schiphol naar Eelde vliegen is belachelijkquote:Op zondag 31 december 2023 11:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Was het niet Jetten die eerder dit jaar van Schiphol naar Eelde vloog?![]()
En: [ twitter ]
Ik zie het meer als schaap zijn. Ergens niks van vinden is makkelijker dan verzet.quote:Op zondag 31 december 2023 11:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat ze niet afgunstig in het leven staan.
Je kan die vliegtaks ook gewoon een goed idee vinden.quote:Op zondag 31 december 2023 11:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie het meer als schaap zijn. Ergens niks van vinden is makkelijker dan verzet.
Ja, en het is ook een goed idee als je echt vindt dat vluchten beperkt moeten worden. Maar als dan een van je politiekleiders dan wel voor de geinigheid gaat vliegen, en ook zo vaak, dan zou je eigenlijk wel moeten aanvoelen dat het vliegen niet zo'n probleem is als wordt voorgesteld.quote:Op zondag 31 december 2023 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan die vliegtaks ook gewoon een goed idee vinden.
Ik stem al jaren PVDD.. wist niet dat dat rechts was. Weer wat geleerd.quote:Op zondag 31 december 2023 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
Het gaat goed met Nederland. Die klimaatdrammers zeggen al jaren zeggen dat vooral de korte vluchten belast moeten worden en nu adopteert rechts dat standpunt alsof het van hun is.
Elke keer hetzelfde liedje.
Hij kan het oplossen door zijn schoonfamilie naar Nederland te halen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:16 schreef oblo het volgende:
Je kan hem natuurlijk niet hypocriet noemen als hij bijvoorbeeld 2x per jaar op familiebezoek gaat met het vliegtuig naar Argentinië, maar als hij meerdere keren per jaar puur voor de lol allemaal vliegreizen maakt hoe is dat dan niet hypocriet? Geen idee of hij dat doet, maar het gaat mij om de redenering.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Nee, dat gebeurt alleen in hoofden van figuren die zelf hypocriet zijn en een schaamdoekje zoeken.quote:Op zondag 31 december 2023 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, en het is ook een goed idee als je echt vindt dat vluchten beperkt moeten worden. Maar als dan een van je politiekleiders dan wel voor de geinigheid gaat vliegen, en ook zo vaak, dan zou je eigenlijk wel moeten aanvoelen dat het vliegen niet zo'n probleem is als wordt voorgesteld.
Je leest volgens ik iets wat ik niet zei ‘klimaatdrammer’. Goede keus trouwens, ik had jullie veel meer zetels gegundquote:Op zondag 31 december 2023 11:16 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik stem al jaren PVDD.. wist niet dat dat rechts was. Weer wat geleerd.
Alsof er geen andere milieufreaks zijn die niet voortdurend de hele wereld rondvliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt alleen in hoofden van figuren die zelf hypocriet zijn en een schaamdoekje zoeken.
Kijk als je echt zo recht in de leer bent, dan kun je zeggen dat Rob Jetten moet opstappen en dat Esther Ouwehand maar minister moet worden. Maar dat doe je niet. Dus het is vooral uit eigen belang omdat je die taks niet wilt betalen.
Je doet alsof het een ps5 is. Gewoon even opsturen vanuit Argentinië en dan is het opgelost.quote:Op zondag 31 december 2023 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij kan het oplossen door zijn schoonfamilie naar Nederland te halen.
Maar daar zal ook wel iemand op tegen zijn.
Ik denk dat het er meer om gaat dat degenen die nu tekeergaan dat Jetten naar zijn schoonfamilie gevlogen is, nog veel harder tekeer zou gaan als hij zijn schoonfamilie naar NL zou halenquote:Op zondag 31 december 2023 11:20 schreef oblo het volgende:
[..]
Je doet alsof het een ps5 is. Gewoon even opsturen vanuit Argentinië en dan is het opgelost.
Hehe, nee, natuurlijk is dat niet zo.quote:Op zondag 31 december 2023 11:20 schreef oblo het volgende:
[..]
Je doet alsof het een ps5 is. Gewoon even opsturen vanuit Argentinië en dan is het opgelost.
Daar is hier natuurlijk geen sprake van en ik heb geprobeerd een artikel te vinden waarin staat dat Jetten vliegen binnen Europa compleet wil verbieden, maar ik kan niets vinden?quote:Op zondag 31 december 2023 09:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En het verbieden van vliegen. Dat gaat om de vluchten binnen Europa waar prima alternatieven voor zijn.
Tenzij hij zijn schoonfamilie hierheen gehaald had om hier te komen wonen, dan hadden dezelfde figuren geroepen dat er vluchten naar Argentinië zijn en dat hij maar bij zijn schoonfamilie op visite had moeten gaan voor de feestdagen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hehe, nee, natuurlijk is dat niet zo.
Maar mensen zeuren vaak ook om het zeuren, het is nooit goed en er is altijd een reden om te zeuren als je wil zeuren.
Als je schoonfamilie in Argentinië hebt, zal je nu eenmaal vaker vliegen, of de schoonfamilie gaat vliegen.
Als de schoonfamilie naar Nederland kwam om Jetten te bezoeken had je er niets van gehoord.
Hij wil dat ontmoedigen. Dan helpt het wel als hij niet zelf om de haverklap het vliegtuig pakt. Zou een beetje zijn als dat Hugo de Jonge destijds op de persconferentie zou verkondigen dat hij zelf geen vaccin neemt, maar hij wel achter de mensen aan gaat die dat ook niet doen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Daar is hier natuurlijk geen sprake van en ik heb geprobeerd een artikel te vinden waarin staat dat Jetten vliegen binnen Europa compleet wil verbieden, maar ik kan niets vinden?
Heb je de instagram van Rob gezien alvorens hij een deel van instagram gooide?quote:Op zondag 31 december 2023 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt alleen in hoofden van figuren die zelf hypocriet zijn en een schaamdoekje zoeken.
Kijk als je echt zo recht in de leer bent, dan kun je zeggen dat Rob Jetten moet opstappen en dat Esther Ouwehand maar minister moet worden. Maar dat doe je niet. Dus het is vooral uit eigen belang omdat je die taks niet wilt betalen.
Wierd Duk heeft 100% gelijk. Als de blokkerfriezen allemaal voor de rechter gebracht zijn en een straf hebben gekregen zou dat ook moeten gelden voor de A1 blokeerders.quote:Op zondag 31 december 2023 11:12 schreef FYazz het volgende:
[..]
En verder ... ik zie dat Wierd Duk ook lekker polariserend het jaar uit gaat.
Alleen wel bijzonder dat uitgerekend hij prive de hele wereld overvliegt niet?quote:Op zondag 31 december 2023 11:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Typerend drammen van de vele mensen die politiek het liefst simpel zien. Alles is ja/nee of voor of tegen. Je kan best vliegen terwijl je graag ziet dat we met zijn allen minder gaan vliegen.
Zijn die er echt in Nederland? Mensen die zo'n hele vliegtaks eigenlijk maar onzin vinden maar het op zich wel zouden overwegen om niet te vliegen als Rob Jetten het ook niet doet?quote:Op zondag 31 december 2023 11:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij wil dat ontmoedigen. Dan helpt het wel als hij niet zelf om de haverklap het vliegtuig pakt. Zou een beetje zijn als dat Hugo de Jonge destijds op de persconferentie zou verkondigen dat hij zelf geen vaccin neemt, maar hij wel achter de mensen aan gaat die dat ook niet doen.
Niet erg relevant want jij wil die taks gewoon niet betalen wat Rob wel doet.quote:Op zondag 31 december 2023 11:26 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Heb je de instagram van Rob gezien alvorens hij een deel van instagram gooide?
Gelukkig vergeer internet nooit:
Want voor een vlucht naar Argentinië heb je wel alternatieven?quote:Op zondag 31 december 2023 11:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij wil dat ontmoedigen. Dan helpt het wel als hij niet zelf om de haverklap het vliegtuig pakt. Zou een beetje zijn als dat Hugo de Jonge destijds op de persconferentie zou verkondigen dat hij zelf geen vaccin neemt, maar hij wel achter de mensen aan gaat die dat ook niet doen.
Dat is dus juist het probleem met Rob. Die vliegt dus ook in Europa rond alsof het een fiets is.quote:Op zondag 31 december 2023 11:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb weinig met Jetten, maar vind niet dat hij hier iets verkeerds doet. Je kan hem moeilijk vragen om nooit meer z’n schoonfamilie te bezoeken. Zelfs als het een zeldzame vakantie zou zijn waar geen familie bij betrokken zou zijn.
Word pas wat hypocriet als hij het hele jaar door lekker rond vliegt & dan vooral bestemmingen die makkelijk te doen zijn met de trein bv.
Door het verhogen van de vliegtaks zijn de korte vliegreizen binnen Europa minder aantrekkelijkquote:Op zondag 31 december 2023 11:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Daar is hier natuurlijk geen sprake van en ik heb geprobeerd een artikel te vinden waarin staat dat Jetten vliegen binnen Europa compleet wil verbieden, maar ik kan niets vinden?
Nee het is hypocriet om onnodig ver te vliegen omdat Jetten bereid is/kan de extra taks te betalen. Ik vind een taks sowieso onzinnig, omdat ik niet geloof dat die taks effect zal hebben op wat dan ook. Maar dat is een andere discussie.quote:Op zondag 31 december 2023 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En ondertussen wonen gewone nederlanders onder een fleecdeken omdat ze de gasrekening niet kunnen betalen die inmiddels voor het ovegrote deel uit belastingen bestaat die verzonnen zijn door griezelige figuren zoals Jetten.quote:Op zondag 31 december 2023 11:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alsof dat de d66 adepten wat uitmaakt.
En kijk, een deel van de d66 adepten kan het zich prima permitteren zon taksje. Maar een groot deel van h un achterban woont dikwijls ook in dure grote steden in verzakte tussenwoningen of kamertjes met hoge huren of hypotheken. Ik snap dan ook niet dat ze dit gedrag maar blijven goedkeuren..
Komt natuurlijk ook door de gekozen "oplossing" om vliegen te ontmoedigen. Enige oplossing tot nu toe is zaken duurder maken. Duurder maken is een oplossing die een tweedeling creëert. Zij die dat extra geld zo op tafel leggen en zij die mogelijk niet meer, of stukken minder, kunnen vliegen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Typerend drammen van de vele mensen die politiek het liefst simpel zien. Alles is ja/nee of voor of tegen. Je kan best vliegen terwijl je graag ziet dat we met zijn allen minder gaan vliegen.
Nja, zelfs binnen Europa zijn er verschillen. Ik zou ook niet de trein pakken naar een Oostenrijk of Portugal. Veel te lang onderweg. En duurder. Parijs of Londen? Prima te doen met de trein ja. Om wat voorbeelden te noemen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:29 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat is dus juist het probleem met Rob. Die vliegt dus ook in Europa rond alsof het een fiets is.
Kun je dat toelichten?quote:Op zondag 31 december 2023 11:34 schreef Haushofer het volgende:
Kan een mod de TT ff veranderen in "Afspiegeling van hoe gepolariseerd Nederlanders wars van enige inhoud hun haat spuien op basis van onderbuikgevoelens en frustratie"?
Zalig 2024 voor alle frusti's
Heb ik een keuze dan? Niet betalen van tax? Net als die autonomen? Gaat hem niet worden.quote:Op zondag 31 december 2023 11:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet erg relevant want jij wil die taks gewoon niet betalen wat Rob wel doet.
De hypocriet ben jij dus met je gezeur hier.
Ik vind die vergelijking echt nergens op slaan. Als je geen vaccin nam, mocht je soort van bijna nergens in. Met wél vliegen zijn er letterlijk geen enkele gevolgen voor je.quote:Op zondag 31 december 2023 11:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eigen keuze van die lui. En aangezien ze vaak al vanaf hun tienerjaren betrokken zijn bij allerlei politieke organisaties, weten ze ook prima waar ze aan begonnen zijn.quote:Op zondag 31 december 2023 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het lijkt me trouwens echt een kutberoep om politicus te zijn.
Zelfs als je het politiek wél goed doet, is er altijd wel kritiek uit 1 of andere hoek.
Voor dat loon zou ik mooi een minder publiek baantje zoeken.
Niemand roept dat hij niet mag vliegen he? Hij mag van mij morgen nog een vlucht boeken naar New York, doe lekker wat je wilt zou ik zeggen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vind die vergelijking echt nergens op slaan. Als je geen vaccin nam, mocht je soort van bijna nergens in. Met wél vliegen zijn er letterlijk geen enkele gevolgen voor je.
Argentinië ligt ook nog eens niet binnen de EU dus dat is natuurlijk al helemaal geen argument (al weet ik niet of jij of een andere user dat erbij haalde).
Mag Jetten überhaupt nog vliegen of wordt hem dat verboden door een online boze menigte?
Jetten kan niet met het OV naar Argentinië, Jetten heeft betaald voor zijn tripje (en wie weet, misschien wel extra betaald door zo’n vakje ‘compensatie voor uitstoot’ oid aan te vinken, whatever dat in praktijk ook mag betekenen). Jetten pleit niet voor een verbod op vliegen. Ik meende dat hij wel af wil van vliegreclames. Nou ja, dat is helemaal prima. Neemt niet weg dat iedereen weet dat Argentinië bestaat en je erheen kan vliegen; heb je geen reclame voor nodig.
Omdat het Jetten is natuurlijk. Niets wat hij doet is goedquote:Op zondag 31 december 2023 11:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik vind die vergelijking echt nergens op slaan. Als je geen vaccin nam, mocht je soort van bijna nergens in. Met wél vliegen zijn er letterlijk geen enkele gevolgen voor je.
Argentinië ligt ook nog eens niet binnen de EU dus dat is natuurlijk al helemaal geen argument (al weet ik niet of jij of een andere user dat erbij haalde).
Mag Jetten überhaupt nog vliegen of wordt hem dat verboden door een online boze menigte?
Jetten kan niet met het OV naar Argentinië, Jetten heeft betaald voor zijn tripje (en wie weet, misschien wel extra betaald door zo’n vakje ‘compensatie voor uitstoot’ oid aan te vinken, whatever dat in praktijk ook mag betekenen). Jetten pleit niet voor een verbod op vliegen. Ik meende dat hij wel af wil van vliegreclames. Nou ja, dat is helemaal prima. Neemt niet weg dat iedereen weet dat Argentinië bestaat en je erheen kan vliegen; heb je geen reclame voor nodig. Ik zie niet in waarom zijn Argentijnse tripje hypocriet zou moeten zijn.
En een vegan homo met een OV jaarkaart maar met 2 dochters van een draagmoeder dan?quote:Op zondag 31 december 2023 10:40 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Hoe weet je dat allemaal? Ben je een stalker?quote:Op zondag 31 december 2023 11:39 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Niemand roept dat hij niet mag vliegen he? Hij mag van mij morgen nog een vlucht boeken naar New York, doe lekker wat je wilt zou ik zeggen.
Users zoals ik vallen over het feit dat hij het vliegen wilt ontmoedigen met als reden: het mileu. In de tussentijd vliegt hij voor zijn plezier en prive naar verre oorden: bali, mexico noem maar op. En dat is vreemd niet? Want het was toch slecht voor het mileu?
Ik heb het geprobeerd maar het past niet. Het moet korter.quote:Op zondag 31 december 2023 11:34 schreef Haushofer het volgende:
Kan een mod de TT ff veranderen in "Afspiegeling van hoe gepolariseerd Nederlanders wars van enige inhoud hun haat spuien op basis van onderbuikgevoelens en frustratie"?
Zalig 2024 voor alle frusti's
Rob heeft als argument het mileu. Dan is het vreemd dat hij daar prive minder waarde aan hecht.quote:Op zondag 31 december 2023 11:38 schreef GemMagic het volgende:
Wat is de ophef, Rob verbiedt het ons toch niet om zelf ook naar land van keuze te vliegen? Sterker nog, voor zo ver ik weet, mag je vandaag gewoon lekker in je V8 truck rondrijden, de vuurkorf branden, vuurwerk afsteken, je huis verwarmen op aardgas met deuren open.. zo lang je maar betaalt. Klimaatdwang treft vooral de mensen die te weinig geld hebben om toch gewoon te doen waar ze zin in hebben. Rob vliegt ofwel prive en betaalt danwel zakelijk en dan wordt er ook betaalt. Ik zie het probleem niet. Behalve natuurlijk dat ik Rob zijn politiek gezien totaal niet mag, maar dat is geen reden om tegen zijn vakantie aan te schoppen.
Nee ik lees veel..quote:Op zondag 31 december 2023 11:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe weet je dat allemaal? Ben je een stalker?
En dan met een stukje uit 2019 komen waarin allemaal nog veel oudere voorbeelden staan. Goed punt man!quote:Op zondag 31 december 2023 11:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Nee ik lees veel..
Die vluchten / vakanties zijn wel ruim voordat hij minister van klimaat en energie werd.quote:Op zondag 31 december 2023 11:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Nee ik lees veel..
quote:Op zondag 31 december 2023 11:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe weet je dat allemaal? Ben je een stalker?
Zou kunnen inderdaad, maar er zit ook terechte kritiek tussen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat het er meer om gaat dat degenen die nu tekeergaan dat Jetten naar zijn schoonfamilie gevlogen is, nog veel harder tekeer zou gaan als hij zijn schoonfamilie naar NL zou halen
Ziet 'ie dan ook af van zorg als 'ie een bejaarde homo is?quote:Op zondag 31 december 2023 10:40 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Hij doet t nog steeds, zie instagram.quote:Op zondag 31 december 2023 11:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dan met een stukje uit 2019 komen waarin allemaal nog veel oudere voorbeelden staan. Goed punt man!
Ja, dat kun je ook zeggen van mensen die hier posten dat het eenquote:
Ik heb geen instagram. Welke vliegreizen heeft hij dit jaar gemaakt?quote:Op zondag 31 december 2023 11:44 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Hij doet t nog steeds, zie instagram.
En waarvan het ook nog eens de vraag is of alle reizen per vliegtuig zijn geweest.quote:Op zondag 31 december 2023 11:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dan met een stukje uit 2019 komen waarin allemaal nog veel oudere voorbeelden staan. Goed punt man!
Ik ben je slaafje niet..quote:Op zondag 31 december 2023 11:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb geen instagram. Welke vliegreizen heeft hij dit jaar gemaakt?
Het probleem is dat meneer een voorbeeldfunctie heeft en hiermee zichzelf compleet ongeloofwaardig maakt.quote:Op zondag 31 december 2023 11:38 schreef GemMagic het volgende:
Wat is de ophef, Rob verbiedt het ons toch niet om zelf ook naar land van keuze te vliegen? Sterker nog, voor zo ver ik weet, mag je vandaag gewoon lekker in je V8 truck rondrijden, de vuurkorf branden, vuurwerk afsteken, je huis verwarmen op aardgas met deuren open.. zo lang je maar betaalt. Klimaatdwang treft vooral de mensen die te weinig geld hebben om toch gewoon te doen waar ze zin in hebben. Rob vliegt ofwel prive en betaalt danwel zakelijk en dan wordt er ook betaalt. Ik zie het probleem niet. Behalve natuurlijk dat ik Rob zijn politiek gezien totaal niet mag, maar dat is geen reden om tegen zijn vakantie aan te schoppen.
quote:Op zondag 31 december 2023 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die vluchten / vakanties zijn wel ruim voordat hij minister van klimaat en energie werd.
Het is wat makkelijk scoren. Staan er ook mensen van Geenstijl te posten of Caroline niet stiekem een biefstuk uit Ierland haalt of dat Geert niet ergens een broodje döner naar binnen swaffelt?
Ok. Dan valt dat vliegen van hem dus best mee. Anders zou je maar al te graag voorbeelden posten.quote:
Ik zag inderdaad wel heel veel reisjes langskomen ja. En voor lange afstanden vind ik het niet zo’n probleem, dan is het vliegtuig nu eenmaal de enige optie. Voor het kortere werk zou hij wel andere oplossingen moeten tonen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Alleen wel bijzonder dat uitgerekend hij prive de hele wereld overvliegt niet?
Ja ik zag ook al mensen los gaan online op mensen met kerstdiner want er zijn mensen in Nederland die afhankelijk zijn van de voedselbank. Toch heb ik het idee dat als het een andere politicus dat post waar ze het wel mee eens zijn, ze niet zo zouden reageren op foto's van voedsel. Laten we dit soort haatreacties ook zeker niet gaan normaliseren.quote:Op zondag 31 december 2023 11:32 schreef Magister_Artium het volgende:
Handleiding om bevredigd te worden met likes op X:
Een politicus met zijn geliefde in een restaurant -> maak een vergelijking met gezinnen bij de voedselbank;
Een politicus fietsend door de duinen -> zeg iets over een teveel aan vrije tijd;
Een politicus met gezin onder de kerstboom -> zeg iets over gebroken gezinnen;
Een politicus op vakantie in verre oorden -> zeg iets over klimaat;
Een politicus in een kamerdebat -> zeg iets over zichtbaarheid op straat.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon niets zeggen en hem lekker op reis laten gaan.
Il faut cultiver notre jardin!
Nou ja, de ophef impliceert in zekere zin dat Jetten nooit mag of kan vliegen omdat hij minister van milieu is die pleit voor ontmoedigingsbeleid (vooral binnen EU), verbod op vliegreclames, het duurder maken, of CO2-uitstootvermindering.quote:Op zondag 31 december 2023 11:39 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Niemand roept dat hij niet mag vliegen he? Hij mag van mij morgen nog een vlucht boeken naar New York, doe lekker wat je wilt zou ik zeggen.
Users zoals ik vallen over het feit dat hij het vliegen wilt ontmoedigen met als reden: het mileu. In de tussentijd vliegt hij voor zijn plezier en prive naar verre oorden: bali, mexico noem maar op. En dat is vreemd niet? Want het was toch slecht voor het mileu?
Daar ben ik het met je eens inderdaad, maar bijvoorbeeld de user Hexagon die dan dingen zegt als: hij betaalt de taks dus hij volgt beleid dus je kan hem niks aanrekenen dat is het andere uiterste.quote:Op zondag 31 december 2023 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hehe, nee, natuurlijk is dat niet zo.
Maar mensen zeuren vaak ook om het zeuren, het is nooit goed en er is altijd een reden om te zeuren als je wil zeuren.
Als je schoonfamilie in Argentinië hebt, zal je nu eenmaal vaker vliegen, of de schoonfamilie gaat vliegen.
Als de schoonfamilie naar Nederland kwam om Jetten te bezoeken had je er niets van gehoord.
En toen bleef het stil. Conclusie: Jetten vliegt niet veel.quote:Op zondag 31 december 2023 11:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ok. Dan valt dat vliegen van hem dus best mee. Anders zou je maar al te graag voorbeelden posten.
Jeetje dat is wel weer een hele simpele conclusie die je hier uit trekt. Terwijl je aan de andere kant duizenden wetenschappelijke stukken hebt. Maar schijnbaar moet Rob Jetten zich kleden in een juttezak en mag enkel voedsel eten uit zijn eigen tuin en leven zonder stroom dan is het waarschijnlijk goed genoeg voor de online schreeuwers.quote:Op zondag 31 december 2023 11:55 schreef Solispolar het volgende:
Rechts staat te schreeuwen dat dit niet kan en links staat te schreeuwen dat hij nooit heeft gezegd dat je niet meer mag vliegen. Same old, Same old.
Het laat in ieder geval wel zien dat we dat hysterische geschreeuw van 'VeNlO oNdeR wAtEr!11!' en meer van dat soort nonsens niet zo serieus hoeven te nemen. Zolang de mensen die aan de klimaatknoppen draaien nog voor hun plezier naar Argentinië vliegen gaat het niet zo slecht zou je denken.
'Het verhevene', 'dédain'quote:Op zondag 31 december 2023 09:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je doet ook geen enkele moeite om het verhevene van D66 wat te temperen, op naar de 5 zetels.
Daar is niks mis mee. En daar kun je inderdaad niet op een andere manier komen. Maar je snapt toch zelf ook wel de hypocrisie in het feit dat deze beste man zegt 'het is 5 voor 12', om vervolgens met het op 1-na meeste vervuilende voertuig ter wereld naar de andere kant van de planeet te vliegen?quote:Op zondag 31 december 2023 07:33 schreef Starhopper het volgende:
Practice what you preach toch? Nogmaals: mijn zegen heeft hij; mij boeit het niet (maar ik geloof ook niet in een dergelijke extreme mate dat de wereld over 5 jaar ontploft). Maar beweren dat de wereld binnen 25 jaar onbewoonbaar is om vervolgens op bezoek te gaan bij je schoonmoeder in Argentinie is naar mijn bescheiden mening wel opmerkelijkquote:Op zondag 31 december 2023 11:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Jeetje dat is wel weer een hele simpele conclusie die je hier uit trekt. Terwijl je aan de andere kant duizenden wetenschappelijke stukken hebt. Maar schijnbaar moet Rob Jetten zich kleden in een juttezak en mag enkel voedsel eten uit zijn eigen tuin en leven zonder stroom dan is het waarschijnlijk goed genoeg voor de online schreeuwers.
Ik weet niet precies hoeveel geld er precies bij komt? Vlucht naar Zuid America zal sowieso veel kosten, weet niet of iets langer sparen dan veel uitmaakt. Men probeert vooral de vele korte vluchten eruit te halen en daar valt ergens wat voor te zeggen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Komt natuurlijk ook door de gekozen "oplossing" om vliegen te ontmoedigen. Enige oplossing tot nu toe is zaken duurder maken. Duurder maken is een oplossing die een tweedeling creëert. Zij die dat extra geld zo op tafel leggen en zij die mogelijk niet meer, of stukken minder, kunnen vliegen.
Er zijn misschien ook wel mensen met minder geld die schoonfamilie in Argentinië hebben, die kunnen er dan niet meer heen omdat ze het geld niet hebben.
quote:Op zondag 31 december 2023 11:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
Wierd Duk heeft 100% gelijk. Als de blokkerfriezen allemaal voor de rechter gebracht zijn en een straf hebben gekregen zou dat ook moeten gelden voor de A1 blokeerders.
Maar die zijn (vrijwel ?) allemaal vrijgelaten zonder verdere vervolging.
Stemmingmakerij om de mening van Dulk polariserend te noemen. Sterker nog jouw eigen stellingname vind ik polariserend en ophitsend.
Geef mij 1 wetenschappelijk stuk die beweert dat de wereld binnen 25 jaar onbewoonbaar is.quote:Op zondag 31 december 2023 12:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Practice what you preach toch? Nogmaals: mijn zegen heeft hij; mij boeit het niet (maar ik geloof ook niet in een dergelijke extreme mate dat de wereld over 5 jaar ontploft). Maar beweren dat de wereld binnen 25 jaar onbewoonbaar is om vervolgens op bezoek te gaan bij je schoonmoeder in Argentinie is naar mijn bescheiden mening wel opmerkelijk
quote:Op zondag 31 december 2023 11:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Jeetje dat is wel weer een hele simpele conclusie die je hier uit trekt. Terwijl je aan de andere kant duizenden wetenschappelijke stukken hebt. Maar schijnbaar moet Rob Jetten zich kleden in een juttezak en mag enkel voedsel eten uit zijn eigen tuin en leven zonder stroom dan is het waarschijnlijk goed genoeg voor de online schreeuwers.
Dat wel, maar dat is geen verbod,quote:Op zondag 31 december 2023 11:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Door het verhogen van de vliegtaks zijn de korte vliegreizen binnen Europa minder aantrekkelijk
Die is er niet. En dat is dus precies mijn punt ook waarvoor dankquote:Op zondag 31 december 2023 12:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Geef mij 1 wetenschappelijk stuk die beweert dat de wereld binnen 25 jaar onbewoonbaar is.
En dan had zijn schoonmoeder naar Nederland moeten vliegen dus? Had je net zoveel uitstoot gehad. Mag hij zijn schoonouders nooit meer fysiek zien terwijl hij in functie is als minister?
Klopt, maar hij is verre van de uitzondering. Zijn werk is om mensen te overtuigen van de politieke visie van zijn partij. Niet om een voorbeeld leven te leven.quote:Op zondag 31 december 2023 11:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Rob heeft als argument het mileu. Dan is het vreemd dat hij daar prive minder waarde aan hecht.
Met lijnvluchten die mogelijk op biobrandstof komen valt de vervuiling relatief nog wel mee tov een miljonair die het privévliegtuig pakt.quote:Op zondag 31 december 2023 12:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Practice what you preach toch? Nogmaals: mijn zegen heeft hij; mij boeit het niet (maar ik geloof ook niet in een dergelijke extreme mate dat de wereld over 5 jaar ontploft). Maar beweren dat de wereld binnen 25 jaar onbewoonbaar is om vervolgens op bezoek te gaan bij je schoonmoeder in Argentinie is naar mijn bescheiden mening wel opmerkelijk
Anders maken we daar een Rob Jetten mee aan en kiezen we de jute zak als outfit.quote:Op zondag 31 december 2023 12:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Kijk deze The Sims personages zouden recht hebben commentaar te geven op Rob Jetten
Waar zeggen Timmermans en Jetten dan dat de wereld binnen 25 jaar onbewoonbaar zal zijn?quote:Op zondag 31 december 2023 12:07 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Die is er niet. En dat is dus precies mijn punt ook waarvoor dankDerhalve is er ook geen sprake van een 5 voor 12 scenario; of een scenario waarin delen van Nederland ineens onder water zullen staan. Geen enkel model ondersteunt die bangmakerij die we voorgeschoteld krijgen door Timmermans en Jetten.
Verder kunnen we wel stoppen met deze 'discussie'. Ik vind het hypocriet; jij niet. Agree to disagree. Prima toch
Het zijn mensen die anderen dwingen tot van alles en nog wat vanwege een klimaaturgentie die ze overduidelijk zelf niet voelen en het zijn mensen die claimen te leiden terwijl ze gewoon de hype volgen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die vluchten / vakanties zijn wel ruim voordat hij minister van klimaat en energie werd.
Het is wat makkelijk scoren. Staan er ook mensen van Geenstijl te posten of Caroline niet stiekem een biefstuk uit Ierland haalt of dat Geert niet ergens een broodje döner naar binnen swaffelt?
quote:Op zondag 31 december 2023 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht tijdens het scrollen heel even alsof ik een random reclame voor de Sims tegen kwam
In de basis wel mee eens. Met als kleine kanttekening dat ik wel geloof in het 'leading by example' principe. Ik snap wat je zegt hoor, maar dan mag hij wat mij betreft wel zijn toon eens matigen in de kamer; aangezien hij er zelf een dergelijke leefstijl op na houdt. Deze vakantie snap ik echt wel, maar er staan meerdere posts van hem (van vorige vakanties) waar hij ook met het vliegtuig naar het zuiden van Europa vliegt. Als het milieu je dan echt aan het hart gaat dan pak je lekker de auto of kies je voor een vakantie dichterbij.quote:Op zondag 31 december 2023 12:08 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Klopt, maar hij is verre van de uitzondering. Zijn werk is om mensen te overtuigen van de politieke visie van zijn partij. Niet om een voorbeeld leven te leven.
Misschien toont het ook wel juist aan hoe moeilijk het op dit moment is, zelf voor mensen met een groene activistische achtergrond, om volledig duurzaam te leven, maar wel de dingen te kunnen doen die feitelijk iedereen doet: vakantie, wonen, consumeren, mobiliteit. Je kunt niet van Rob verwachten dat hij een soort duurzaamheidskluizenaar wordt.
Ik reageerde hier op:quote:Op zondag 31 december 2023 12:00 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
'Het verhevene', 'dédain'
[ twitter ]
Waarom denk je dat steden in het oosten van NL op dit moment niet onder water staan en steden in het westen van Duitsland wel?quote:Op zondag 31 december 2023 12:07 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Die is er niet. En dat is dus precies mijn punt ook waarvoor dankDerhalve is er ook geen sprake van een 5 voor 12 scenario; of een scenario waarin delen van Nederland ineens onder water zullen staan. Geen enkel model ondersteunt die bangmakerij die we voorgeschoteld krijgen door Timmermans en Jetten.
Je reageerde op een "jaar uit" bericht van Duk dus ik nam aan dat je de tweet van 31 december over de blokeerfriezen bedoelde.quote:Op zondag 31 december 2023 12:03 schreef FYazz het volgende:
[..]![]()
Ik reageer op een bericht over Wierd Duk mbt tot Jetten en jij komt met blokkeerfriezen en XR-blokkeerders aanzetten.
Als de aanval maar ingezet kan worden, toch? Ook in 2024 zit een beetje nader tot elkaar komen en niet elke seconde van de dag de links/rechts-discussie erbij slepen er niet in zo te zien.
Jammer. Schieten werkelijk niks op met die schreeuwers en ophitsers aan beide kanten.
Klopt. Boos is voor mij ook niet het juiste woord; ik vind het vooral opmerkelijk. Dat je hier boos om zou worden is ridicuul.quote:Op zondag 31 december 2023 12:13 schreef PotjeSambal het volgende:
Werkelijk idioot dat mensen hier zo boos om worden_____!
Daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 31 december 2023 12:06 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dat wel, maar dat is geen verbod,.
Hep gestaan op feesboekquote:Op zondag 31 december 2023 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar zeggen Timmermans en Jetten dan dat de wereld binnen 25 jaar onbewoonbaar zal zijn?
Dat is niet eens relevant; door de koers van de geschiedenis heen zijn er altijd verschillende tijden geweest; met bijbehorende hoog-/laagstanden v.w.b. water. De hamvraag is natuurlijk of wij daar zoveel invloed op hebben als sommige lieden hier beweren; dat durf ik wel te betwijfelen. Andersom gezegd: als daar onomstotelijk 100% waterdicht (hi ha ho) bewijs voor zou zijn dan ben ik om, maar dat is er niet.quote:Op zondag 31 december 2023 12:14 schreef FYazz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat steden in het oosten van NL op dit moment niet onder water staan en steden in het westen van Duitsland wel?
NL is al decennia bezig om oplossingen te bedenken zodat we aan beide zijden van het land droge voeten houden.
https://www.rijkswatersta(...)mte-voor-de-rivieren
Maar ja, probleem is dus wel dat als we door al die goede maatregelen (waar we geroemd om worden in de wereld) geen natte voeten hebben een deel van de burgers gaat zeggen dat er helemaal geen probleem is.
Nu zal het nog wel loslopen qua geld. Het is iets van 30 euro. Ik denk alleen wel dat het jaarlijks gaat stijgen. Als het de 100 euro of meer aan gaat tikken wordt het langzaamaan wel een probleem voor Jan Modaal. Rob zal daar echter geen last van hebben.quote:Op zondag 31 december 2023 12:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoeveel geld er precies bij komt? Vlucht naar Zuid America zal sowieso veel kosten, weet niet of iets langer sparen dan veel uitmaakt. Men probeert vooral de vele korte vluchten eruit te halen en daar valt ergens wat voor te zeggen.
Niet dat ik denk dat dit de beste oplossing is, maar echt restricties opleggen aan maatschappijen zal wel weer lastiger zijn om te bewerkstelligen.
Discussies over de gekozen tax en eventuele andere oplossingen zijn dan ook prima. Maar daar valt het verontwaardigd schreeuwen over vliegende Jetten niet onder zolang hij zelf niet roept dat burgers absoluut niet meer mogen vliegen.
Als het een vriendin was geweest, was die foto dan wel goed?quote:Op zondag 31 december 2023 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral tenenkrommend dat-ie zo'n foto plaatst. Doe mij een minister met statuur.
Ik ben geen homofoob, dus nee.quote:Op zondag 31 december 2023 12:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het een vriendin was geweest, was die foto dan wel goed?
Werkelijk? Wat is er mis met die foto?quote:Op zondag 31 december 2023 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral tenenkrommend dat-ie zo'n foto plaatst. Doe mij een minister met statuur.
Als ik even snel Google, vind ik ook niks. Het enige wat ik tegenkom is een journalist die vanuit zijn eigen opinie schreef dat het verboden zou moeten worden. In Het Buitenhof, een programma dat ik niet goed ken.quote:Op zondag 31 december 2023 12:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Er staat mij iets van bij dat ze (geen idee of Jetten daar ook bij betrokken was?) bezig waren met een verbod op korte afstandsvluchten? Ik kan het niet terugvinden. Enige wat ik kan vinden is dat het verbieden van deze vluchten lastig is door de Europese regelgeving.
Het hele jaar door vliegen? Daar heb je vast voorbeelden van. Waar is hij dit jaar geweest met het vliegtuig?quote:Op zondag 31 december 2023 12:20 schreef Pendule het volgende:
Vieze linkse klimaathond. Het hele jaar door vliegen en bedriegen.
En ik maar 1 maal in de zoveel jaar vliegen en nu moet ik door deze flapdrol extra betalen.
Jij representeert echt het domste van het domste op Fok! hequote:Op zondag 31 december 2023 12:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het een vriendin was geweest, was die foto dan wel goed?
Hij ookquote:Op zondag 31 december 2023 12:20 schreef Pendule het volgende:
Vieze linkse klimaathond. Het hele jaar door vliegen en bedriegen.
En ik maar 1 maal in de zoveel jaar vliegen en nu moet ik door deze flapdrol extra betalen.
Doe nou niet alsof het zo zou zijn dat hij minder als èèn maal per jaar.quote:Op zondag 31 december 2023 12:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het hele jaar door vliegen? Daar heb je vast voorbeelden van. Waar is hij dit jaar geweest met het vliegtuig?
Van eenzelfde orde als Baudet die via sociale media een naakfoto van zichzelf op vakantie plaatst, gemaakt door zijn partner. Te intiem, houd dat als je een serieus ambt bekleedt alsjeblieft privé.quote:Op zondag 31 december 2023 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Werkelijk? Wat is er mis met die foto?
Zeker, die term kwam ook bij mij op in dit geval, al denk ik dat je het wel realistisch moet houden. Aan de andere kant stond deze persoon met duimpjes ophoog op de socials bij de sluiting van de kolen electriciteitscentrale in Amsterdam. Het zal ergens in het midden liggen, als Jetten als te veel indulgement toont, zal de perceptie van het spanningsveld tussen zijn persoonlijke keuzes en zijn politieke uitdragingen zijn politieke geloofwaardigheid kunnen ondermijnen. Toch denk ik dat politici steeds maar in de media op de man af beoordelen, geen zin heeft.quote:Op zondag 31 december 2023 12:13 schreef Solispolar het volgende:
[..]
In de basis wel mee eens. Met als kleine kanttekening dat ik wel geloof in het 'leading by example' principe. Ik snap wat je zegt hoor, maar dan mag hij wat mij betreft wel zijn toon eens matigen in de kamer; aangezien hij er zelf een dergelijke leefstijl op na houdt. Deze vakantie snap ik echt wel, maar er staan meerdere posts van hem (van vorige vakanties) waar hij ook met het vliegtuig naar het zuiden van Europa vliegt. Als het milieu je dan echt aan het hart gaat dan pak je lekker de auto of kies je voor een vakantie dichterbij.
Gelukkig maarquote:
Zo'n domme vraag is dat niet als je weet dat de haat voor Jetten oa voortkomt uit homofobie. Ik ben blij om te lezen dat het bij deze user niet het geval is.quote:Op zondag 31 december 2023 12:23 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Jij representeert echt het domste van het domste op Fok! heJeetje. Altijd maar op zoek naar manieren om een wig te kunnen drijven, mensen dom te noemen of op zou naar racisme, homofobie of transfobie. Ik vind het wel leuk om te lezen hoor, maar misschien moet je eens vanuit een iets positievere mindset proberen 2024 te benaderen? Succes daarmee
!
quote:Op zondag 31 december 2023 12:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van eenzelfde orde als Baudet die via sociale media een naakfoto van zichzelf op vakantie plaatst, gemaakt door zijn partner. Te intiem, houd dat als je een serieus ambt bekleedt alsjeblieft privé.
De geschiedenis is het bewijs.quote:Op zondag 31 december 2023 12:18 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is niet eens relevant; door de koers van de geschiedenis heen zijn er altijd verschillende tijden geweest; met bijbehorende hoog-/laagstanden v.w.b. water. De hamvraag is natuurlijk of wij daar zoveel invloed op hebben als sommige lieden hier beweren; dat durf ik wel te betwijfelen. Andersom gezegd: als daar onomstotelijk 100% waterdicht (hi ha ho) bewijs voor zou zijn dan ben ik om, maar dat is er niet.
Dus ga je mensen maar lukraak beschuldigen van homofobie?quote:Op zondag 31 december 2023 12:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zo'n domme vraag is dat niet als je weet dat de haat voor Jetten oa voortkomt uit homofobie. Ik ben blij om te lezen dat het bij deze user niet het geval is.
Dat maken ze van zichzelf door dit soort foto's te plaatsen. Stel je eens voor dat Maxima op de kiek gaat in een luipaardlegging van de markt.quote:Op zondag 31 december 2023 12:26 schreef Pendule het volgende:
[..]serieus ambt zegt u?
Het zijn een stel apen bij een bananenboom waarvan wij zorgen dat er vruchten aan zitten.
Dat doe ik niet. Ik stel gewoon een vraag. Als je ziet hoe mensen op socialmedia reageren op deze foto..... Ik was gewoon nieuwsgierig.quote:Op zondag 31 december 2023 12:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dus ga je mensen maar lukraak beschuldigen van homofobie?
En juist over dit punt zou ik wel wat meer bewijs willen lezen. En bespaar je een middag aan artikelen lezen: die is er niet.quote:Op zondag 31 december 2023 12:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
De geschiedenis is het bewijs.
Grote (klimaat)veranderingen op aarde, waardoor diverse dynastieën in gevaar kwamen, liepen over een tijd van miljoenen jaren.
Deze verandering gaat nu echter in veel rapper tempo door de invloed van de mens.
En ook al zou de mens echt geen invloed hebben, de klimaatverandering blijft een feit. Waarom daar dan niet vroegtijdig op inspelen zoals NL doet. Deze bewuste houding maakt dat de mensen in het oosten van NL dus kerst op droge sokken hebben kunnen vieren en de mensen in west-Duitsland met kaplaarzen aan.
Is dat zo? Op basis waarvan denk je dat?quote:Op zondag 31 december 2023 12:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zo'n domme vraag is dat niet als je weet dat de haat voor Jetten oa voortkomt uit homofobie.
Maxima moet gewoon lekker met Willen even stoppen met belastinggeld eten.quote:Op zondag 31 december 2023 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat maken ze van zichzelf door dit soort foto's te plaatsen. Stel je eens voor dat Maxima op de kiek gaat in een luipaardlegging van de markt.
Poh, zijn hier foto's van?quote:Op zondag 31 december 2023 12:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat maken ze van zichzelf door dit soort foto's te plaatsen. Stel je eens voor dat Maxima op de kiek gaat in een luipaardlegging van de markt.
Tik eens Jetten in bij de zoekfunctie op Twitterquote:Op zondag 31 december 2023 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is dat zo? Op basis waarvan denk je dat?
Alleen maar goed voor Jetten dat hij homofobie een keer ervaart.quote:Op zondag 31 december 2023 12:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zo'n domme vraag is dat niet als je weet dat de haat voor Jetten oa voortkomt uit homofobie. Ik ben blij om te lezen dat het bij deze user niet het geval is.
Nee, het ligt niet aan zijn seksuele oriëntatie, wel aan politieke kwesties. Laten we alsjeblieft niet dezelfde spelletjes gaan spelen als er met Kaag werden gedaan, waar elke vorm van kritiek werd weggezet als zogenaamde 'vrouwenhaat'.quote:Op zondag 31 december 2023 12:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Ik stel gewoon een vraag. Als je ziet hoe mensen op socialmedia reageren op deze foto..... Ik was gewoon nieuwsgierig.
Die prijs kan iemand als Jetten dan ook makkelijk betalen. Natuurlijk is het dan makkelijk roepen dat je het duurder wil maken.quote:Op zondag 31 december 2023 08:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lieg niet. 6 pagina'squote:
?quote:Op zondag 31 december 2023 12:33 schreef Pendule het volgende:
[..]
Alleen maar goed voor Jetten dat hij homofobie een keer ervaart.
Ik kom dan geen homofobie tegen, maar alleen kritiek op z'n politieke standpunten, vermeende hypocrisie en z'n brave voorkomen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tik eens Jetten in bij de zoekfunctie op Twitter
Toen ik het typte wel, als ik 6 had gezegd op dat moment was het wel een leugen geweestquote:
Voor een hoop mensen betekent dat het wel in de praktijk natuurlijk, wanneer je het duurder maakt.quote:Op zondag 31 december 2023 08:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat niet betekent dat je nooit meer mag vliegen.
Dan is het enige alternatief gelijk verbieden. Maar dan wil iedereen plotseling weer "zelf de keuze maken"quote:Op zondag 31 december 2023 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
De wereld redden, tenminste, door vooral anderen zaken te ontzeggen die je zelf gewoon kunt blijven doen, DAT is waarom men hier kromme tenen van krijgt.
Het is gewoon een vorm van koffiepraat op oudjaarsdagquote:Op zondag 31 december 2023 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, is er nu serieus een topic van 10 pagina's omdat een politicus een vakantie heeft in Argentinië?
Ik snap Jetten wel, fantastisch land, lekker eten en uitstekend weer. Prima plek om de jaarwisseling te vieren. Leuke vriend heeft hij trouwens ook. Hoop dat ze een fijne vakantie hebben daar.
Ja, en een Jetten kan dat ook betalen.quote:Op zondag 31 december 2023 08:57 schreef ChipsZak. het volgende:
Niks mis mee, lijkt me. Maakt toch ook helemaal niet uit of zijn schoonfamilie daar woont?
Voor zover mij bekend heeft de man nooit gezegd dat je niet meer mag vliegen of gepleit voor een verbod op vliegreizen. In de politiek gaat het over het duurder maken van vliegen, taks en accijns. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit tripje gratis was, en dus heeft hij gewoon betaald wat hij moest betalen.
Daarnaast nogal flauw om dit per se bij Jetten te doen, terwijl vliegreizen de normaalste zaak van de wereld zijn in de politiek. Nu is dit toevallig een vakantiereis maar of het nou vakantie of voor de politiek is: de CO2-uitstoot verandert er niet van.
Mooie foto, inderdaad.
Omdat Jetten maar al te graag al die ‘asielzoekers’ uit religie van de vrede landen wilt halen en vervolgens hier in de samenleving wilt plempen. Althans hij staat er achter met zijn verachtelijke linkse gedachtengoed.quote:
Eensquote:Op zondag 31 december 2023 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor een hoop mensen betekent dat het wel in de praktijk natuurlijk, wanneer je het duurder maakt.
Dan is de hypocrisie vooral dat het kennelijk niet uitmaakt of je vliegt, en hoeveel, maar of je het kan betalen.
En dat is een beetje met alles straks. Roken, biertje, vuurwerk, vlees, benzine... allemaal extra belasten om het 'te ontmoedigen', terwijl je daarmee vooral bepaalde zaken voor mensen met minder geld onbereikbaar maakt.
De wereld redden, tenminste, door vooral anderen zaken te ontzeggen die je zelf gewoon kunt blijven doen, DAT is waarom men hier kromme tenen van krijgt.
quote:Op zondag 31 december 2023 11:32 schreef Magister_Artium het volgende:
Handleiding om bevredigd te worden met likes op X:
Een politicus met zijn geliefde in een restaurant -> maak een vergelijking met gezinnen bij de voedselbank;
Een politicus fietsend door de duinen -> zeg iets over een teveel aan vrije tijd;
Een politicus met gezin onder de kerstboom -> zeg iets over gebroken gezinnen;
Een politicus op vakantie in verre oorden -> zeg iets over klimaat;
Een politicus in een kamerdebat -> zeg iets over zichtbaarheid op straat.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon niets zeggen en hem lekker op reis laten gaan.
Il faut cultiver notre jardin!
110 Miljoen euro uitgeven aan vuurwerk maar wel klagen over de prijs van boodschappen!!111!!!Einz!quote:Op zondag 31 december 2023 08:15 schreef Hexagon het volgende:
Nogmaals: een minister kan alles waar hij hogere accijns op wil zelf makkelijk betalen.quote:Op zondag 31 december 2023 10:05 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Maar hoe zou je dat anders willen ontmoedigen dan? De enige andere smaakjes zijn het in zijn totaliteit verbieden of op het op de bon zetten.quote:Op zondag 31 december 2023 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor een hoop mensen betekent dat het wel in de praktijk natuurlijk, wanneer je het duurder maakt.
Dan is de hypocrisie vooral dat het kennelijk niet uitmaakt of je vliegt, en hoeveel, maar of je het kan betalen.
En dat is een beetje met alles straks. Roken, biertje, vuurwerk, vlees, benzine... allemaal extra belasten om het 'te ontmoedigen', terwijl je daarmee vooral bepaalde zaken voor mensen met minder geld onbereikbaar maakt.
Als je jezelf profileert als wereldverbeteraar dan verbied je dingen inderdaad.quote:Op zondag 31 december 2023 12:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar hoe zou je dat anders willen ontmoedigen dan? De enige andere smaakjes zijn het in zijn totaliteit verbieden of op het op de bon zetten.
Dat is juist waarom we het in het sociaal-kapitalistische Westen zo goed voor elkaar hebben; alles heeft een prijs. Milieu vervuilen moet ook een prijs hebben. En ja, dat sommige mensen meer geld hebben om hoge prijzen te betalen dat is één van de consequenties van het het hebben van een sociaal-kapitalistische samenleving. Het is het één of het ander, niet allebei. Als je vind dat het verschil tussen arm en rijk te groot is, moet je dat aanpakken met de instrumenten die we daar het meest geschikt voor zijn, daar moet je niet het milieu het slachtoffer van maken. Of je kunt natuurlijk zeggen niemand mag meer vliegen, arm of rijk, dan is in feite dus iedereen arm, kunnen we beter gelijk het communisme invoeren (en we weten hoe dat in de praktijk uitpakt).quote:Op zondag 31 december 2023 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kaag is weg dus er is een nieuwe D66 kop van jut nodig. En Rob doet er alles aan om die rol te pakken.quote:Op zondag 31 december 2023 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, is er nu serieus een topic van 10 pagina's omdat een politicus een vakantie heeft in Argentinië?
Ik snap Jetten wel, fantastisch land, lekker eten en uitstekend weer. Prima plek om de jaarwisseling te vieren. Leuke vriend heeft hij trouwens ook. Hoop dat ze een fijne vakantie hebben daar.
Het milieu mag wel slachtoffer worden, het hangt er alleen vanaf of je die beschadiging kunt betalen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:47 schreef Alov het volgende:
[..]
Dat is juist waarom we het in het sociaal-kapitalistische Westen zo goed voor elkaar hebben; alles heeft een prijs. Milieu vervuilen moet ook een prijs hebben. En ja, dat sommige mensen meer geld hebben om hoge prijzen te betalen dat is één van de consequenties van het het hebben van een sociaal-kapitalistische samenleving. Het is het één of het ander, niet allebei. Als je vind dat het verschil tussen arm en rijk te groot is, moet je dat aanpakken met de instrumenten die we daar het meest geschikt voor zijn, daar moet je niet het milieu het slachtoffer van maken. Of je kunt natuurlijk zeggen niemand mag meer vliegen, arm of rijk, dan is in feite dus iedereen arm, kunnen we beter gelijk het communisme invoeren (en we weten hoe dat in de praktijk uitpakt).
Misschien is het wel een ergere rat als dat Kaag is.quote:Op zondag 31 december 2023 12:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Kaag is weg dus er is een nieuwe D66 kop van jut nodig. En Rob doet er alles aan om die rol te pakken.
@HSGquote:Op zondag 31 december 2023 12:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
110 Miljoen euro uitgeven aan vuurwerk maar wel klagen over de prijs van boodschappen!!111!!!Einz!
Dat is een politieke keuze, waar het mij om gaat is dat het een slecht idee is om verschillende zaken te gaan vermengen. Of in andere woorden, de baby met het badwater weggooien.quote:Op zondag 31 december 2023 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het milieu mag wel slachtoffer worden, het hangt er alleen vanaf of je die beschadiging kunt betalen.
Goede postquote:Op zondag 31 december 2023 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dit ook. Al zullen er trolletjes zijn die hem degelijk haten vanwege zijn seksualiteit. Wat diep triest is.quote:Op zondag 31 december 2023 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet aan zijn seksuele oriëntatie, wel aan politieke kwesties. Laten we alsjeblieft niet dezelfde spelletjes gaan spelen als er met Kaag werden gedaan, waar elke vorm van kritiek werd weggezet als zogenaamde 'vrouwenhaat'.
Dan is het nog de vraag of dat erg is. Er zijn enorm veel dingen die voor Jan Modaal onbereikbaar zijn. Waarom moet het voor iedereen betaalbaar zijn om elk jaar op vliegvakantie te gaan?quote:Op zondag 31 december 2023 12:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah, nu snap ik wat je bedoelt. Nee, als je de prijzen verhoogt dan help je het milieu.quote:Op zondag 31 december 2023 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het milieu mag wel slachtoffer worden, het hangt er alleen vanaf of je die beschadiging kunt betalen.
D66-ers zijn dan ook alleen geïnteresseerd in het verbeteren van hún wereld en wanneer je die vraatzucht en dat misgunnen doorziet en bekritiseert ben je volgens hen een "tokkie".quote:Op zondag 31 december 2023 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je jezelf profileert als wereldverbeteraar dan verbied je dingen inderdaad.
Maar zoals altijd spreekt geld harder.
quote:Zwar bin ich reich
Doch reicht das nicht
D66 is economisch op zijn hoogst centrumlinks. Ze staan vooral voor een radicaal progressief, kosmopolitisch wereldbeeld dat velen enorm stoort. Het is een soort van 'salonsocialisme'. Allerlei regels willen uitzetten in de naam van het verbeteren van de wereld, die het leven van bepaalde groepen enorm gaat beïnvloeden, maar zelf gewoon nog lekker een luxe leven leiden en je door de nodige welvaart aan al die besprekingen kunnen onttrekken.quote:Op zondag 31 december 2023 12:43 schreef Pendule het volgende:
[..]
Omdat Jetten maar al te graag al die ‘asielzoekers’ uit religie van de vrede landen wilt halen en vervolgens hier in de samenleving wilt plempen. Althans hij staat er achter met zijn verachtelijke linkse gedachtengoed.
Ik als homofiel ben straks niet meer veilig in Nederland. De negatieve ervaringen die ik heb gehad met die mensen vanwege mijn geaardheid…
En ik kom zelf uit een ander land en ben opgegroeid in een zwaar religieuze omgeving dus ik weet waar ik over spreek.
Tja, wat ik al zei. Ik vind het geen oplossing. Ik ken wel veel mensen die 2 tot 4 keer per jaar naar het zuiden vliegen. Ik kan me voorstellen dat men deze vluchten aan wil pakken met hogere prijzen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nu zal het nog wel loslopen qua geld. Het is iets van 30 euro. Ik denk alleen wel dat het jaarlijks gaat stijgen. Als het de 100 euro of meer aan gaat tikken wordt het langzaamaan wel een probleem voor Jan Modaal. Rob zal daar echter geen last van hebben.
Het interesseert me werkelijk waar helemaal niks hoe hij reist, al pakt hij een vliegdekschip en stijgt hij onderweg op met een Mitsubishi Zero om de rest van zijn reis te vervolgen... Het boeit me echt niks maar ga dan niet met je vingertje wapperen dat anderen het allemaal verkeerd doen. Dat soort Sander "het vliegtuig vliegt zonder mij toch wel" Schimmelpenninck gedrag heb ik gewoon een broertje dood aan.quote:Op zondag 31 december 2023 11:35 schreef ChipsZak. het volgende:
Omdat Rob dat ook heel makkelijk kan doen.quote:Op zondag 31 december 2023 11:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet erg relevant want jij wil die taks gewoon niet betalen wat Rob wel doet.
De hypocriet ben jij dus met je gezeur hier.
Vervuilen mag, als je maar betaalt.quote:Op zondag 31 december 2023 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is toch hopelijk wel een zero emission hè?quote:Op zondag 31 december 2023 12:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het interesseert me werkelijk waar helemaal niks hoe hij reist, al pakt hij een vliegdekschip en stijgt hij onderweg op met een Mitsubishi Zero om de rest van zijn reis te vervolgen... Het boeit me echt niks maar ga dan niet met je vingertje wapperen dat anderen het allemaal verkeerd doen. Dat soort Sander "het vliegtuig vliegt zonder mij toch wel" Schimmelpenninck gedrag heb ik gewoon een broertje dood aan.
Klopt, Rob demonstreert het issue op voorbeeldige wijze. Zelf het klimaat kunnen (blijven) afkopen, het gepeupel moet de klappen opvangen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, wat ik al zei. Ik vind het geen oplossing. Ik ken wel veel mensen die 2 tot 4 keer per jaar naar het zuiden vliegen. Ik kan me voorstellen dat men deze vluchten aan wil pakken met hogere prijzen.
Afijn, deze discussie is prima te voeren, alleen is dit niet de issue.
Doet hij dan explicit met zijn vingertje wijzen?quote:Op zondag 31 december 2023 12:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het interesseert me werkelijk waar helemaal niks hoe hij reist, al pakt hij een vliegdekschip en stijgt hij onderweg op met een Mitsubishi Zero om de rest van zijn reis te vervolgen... Het boeit me echt niks maar ga dan niet met je vingertje wapperen dat anderen het allemaal verkeerd doen. Dat soort Sander "het vliegtuig vliegt zonder mij toch wel" Schimmelpenninck gedrag heb ik gewoon een broertje dood aan.
Precies omdat er veel dingen onbereikbaar zijn voor Jan Modaal is het nog verder inperken van zijn mogelijkheden om ook te mogen genieten van de geneugten des levens zeker electoraal gezien een heel dom idee.quote:Op zondag 31 december 2023 12:51 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dan is het nog de vraag of dat erg is. Er zijn enorm veel dingen die voor Jan Modaal onbereikbaar zijn. Waarom moet het voor iedereen betaalbaar zijn om elk jaar op vliegvakantie te gaan?
En als we als maatschappij toch vinden dat die mogelijkheden zo gelijk mogelijk verdeeld moeten zijn, waarom hebben we dan kortgeleden de meest rechtse verkiezingsuitslag ooit gehad? 2/3 van de bevolking wil blijkbaar juist grotere verschillen.
Tsja, rijke lui kunnen nou eenmaal veel dingen doen die niet bereikbaar zijn voor Jan Modaal. Kan je wel heel boos om worden maar als dat je basis wordt om beleid niet op uit te voeren kun je helemaal niets meer doen zonder dat je met alternatieven moet komen die meteen alle ergste nachtmerries van alle WEF-Wappies uit laten komen.quote:Op zondag 31 december 2023 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat Rob dat ook heel makkelijk kan doen.
Wordt dit nu het argument?quote:Op zondag 31 december 2023 12:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, rijke lui kunnen nou eenmaal veel dingen doen die niet bereikbaar zijn voor Jan Modaal. Kan je wel heel boos om worden maar als dat je basis wordt om beleid niet op uit te voeren kun je helemaal niets meer doen zonder dat je met alternatieven moet komen die meteen alle ergste nachtmerries van alle WEF-Wappies uit laten komen.
Maar wat is je alternatief dan? Wil je serieus een totaalverbod op allerlei vervuilende en/of schadelijke zaken? Is dat echt zo veel beter dan het te beprijzen? Persoonlijk vind ik het wel heel drastisch puur en alleen om een paar rijke stinkerds te jennen.quote:Op zondag 31 december 2023 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wordt dit nu het argument?
Jan Modaal kon ook geen Lamborghini kopen of een villa in Bloemendaal, dus logisch toch dat je alcohol, vakantie, benzine, vlees en tabak met accijns blijft verhogen?
Nou, wat mij betreft wel, daarom ben ik zelf voorstander van juist veel kleinere welvaartsverschillen. Als het aan mij lag, dan hadden we ook een heel andere verkiezingsuitslag gehad.quote:Op zondag 31 december 2023 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies omdat er veel dingen onbereikbaar zijn voor Jan Modaal is het nog verder inperken van zijn mogelijkheden om ook te mogen genieten van de geneugten des levens zeker electoraal gezien een heel dom idee.
Verder nogal een glijdende schaal: is dat erg?
Juist zij roepen van alles, maar de echte problemen ervaren zij niet, daar zij zich hier door hun vermogen van verschoond kunnen blijven.quote:Op zondag 31 december 2023 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
D66 is economisch op zijn hoogst centrumlinks. Ze staan vooral voor een radicaal progressief, kosmopolitisch wereldbeeld dat velen enorm stoort. Het is een soort van 'salonsocialisme'. Allerlei regels willen uitzetten in de naam van het verbeteren van de wereld, die het leven van bepaalde groepen enorm gaat beïnvloeden, maar zelf gewoon nog lekker een luxe leven leiden en je door de nodige welvaart aan al die besprekingen kunnen onttrekken.
Voor D66 is het vooral belangrijk dat Henk en Ingrid die zomerse all-in vliegvakantie naar Alanya gaan inleveren en hun auto wegdoen voor de fiets en het OV in de naam van het klimaat. De D66 mens zelf zal dan ook wel in plaats van 40 keer in het jaar, 35 keer gaan vliegen en in plaats van twee benzineauto's, twee Tesla's aanschaffen.
'Zo leveren we allemaal iets in' stelt men dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |