abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211837346
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:14:52 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211837493
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Geen meer binnen laten en vrijwillig vertrek aanmoedigen. Oprotpremie bijvoorbeeld.
Het onaantrekkelijker maken voor moslims om hier te wonen door bijvoorbeeld de export van uitkeringen aan banden te leggen, strenger beleid op het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimten en OV, verbod op het schreeuwen vanaf de minaret, religie (welke dan ook) volledig ondergeschikt maken aan de wet- en regelgeving.
Dus, geen hoofddeksel in de klas is geen hoofddeksel in de klas en dat geldt ook voor een hoofddoek, een keppeltje enz... Niet met bedekt gelaat over straat geldt ook voor iedereen. Het belijden van een geloof vormt hier geen uitzondering op. Handhaven. Wil je toch in een tent over straat, dan ga je maar ergens wonen waar dat wel is toegestaan.

Zal allemaal zo'n vaart niet lopen, maar er zijn mogelijkheden om dit te realiseren zonder actief te deporteren.
kunne we ze niet allemaal beter gewoon afvoeren naar kampen gelijk , en verplicht heropvoeden in de christelijke cultuurwaarden van nederland?/ ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:15:12 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211837503
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is raar. Er komen nog altijd allerlei mensen uit Islamtische landen naar Nederland. En eenmaal hier hebben zij over het algemeen meer kinderen, maar toch blijft het percentage moslims stabiel? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit niet zo is.
Dat percentage zal inderdaad wel wat opgelopen zijn, maar onder m.n. Turken vindt er ook wel ontislamisering plaats.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211837536
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat percentage zal inderdaad wel wat opgelopen zijn, maar onder m.n. Turken vindt er ook wel ontislamisering plaats.
Waarom zou je op basis van je onderbuik de cijfers wegwuifen? Dat lijkt me niet genoeg basis.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211837545
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Precies, het was ongeveer 5% en is ongeveer 5% volgens het CBS toen en zoals ik liet zien, nu. En volgens dat artikel stijgt het relatieve aandeel niet-moslims in de migratie. Als je je ogen dichtknijpt kun je met grote onzekerheid een heeeele kleine stijging zien. Dus waar haal je vandaan dat er over 20 jaar een enorme zichtbaarheid zou zijn van deze "expansiedrift"?

En waarom noem je het "expansiedrift"? Denk je dat de moslims die hierheen komen, hier komen om zieltjes te bekeren of land te veroveren ofzo?
Hier ging iets mis. Anyway, de Volkskrant heeft er een mooi stukje over, de projectie van de groei van de moslimpopulatie in Europa en Nederland. Een mini quote:

quote:
Onder het scenario 'gemiddelde migratie' neemt de moslimbevolking volgens Pew toe tot 11,2 procent, wat neerkomt op 58,8 miljoen moslims in 2050. Nederland zal dan 2,2 miljoen moslims tellen. Het gaat hierbij om migratie die voortkomt uit economische overwegingen, studie of familiehereniging. Als hier vluchtelingen bij worden opgeteld die asiel willen aanvragen in Europa, dan groeit het percentage tot 14 procent van de totale Europese bevolking. De onderzoekers gaan dan uit van een voortzetting van de vluchtelingenstroom die Europa in 2015 en 2016 bereikte.
14% van het totaal van Europa zal dus in 2050 moslim zijn, en 2.2 miljoen Nederlanders op een totaal van pak hem beet 19 miljoen.

https://www.volkskrant.nl(...)0miljoen%20in%202050.

Voor wat betreft je 2e vraag, waarom is de islam aan expansiedrift onderhevig, daarvoor verwijs ik je naar de woorden van Bassam Tibi, die wordt gequote in deze column: https://www.trouw.nl/home(...)20de%20hele%20wereld.

quote:
„In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28).

Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya.

Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam.

[] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken.

Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door niet-moslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad.
[...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen.

Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.”

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2023 13:18:06 ]
pi_211837576
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:56 schreef kipknots het volgende:

[..]
Hij heeft in het verleden opgeroepen om criminele moslims te deporteren uit Europa. Dat ging om grotere aantallen dan er überhaupt moslims zijn.

Daarnaast, als zijn partijprogramma wordt uitgevoerd kan je de Islam in feite ook niet meer legaal praktiseren.
Ik zie het sowieso niet als een slecht iets om criminele moslims terug te sturen naar hun land van afkomst. Moslims die wel beschermd willen worden onder het motto ‘iedereen moet zichzelf kunnen zijn’, maar ondertussen wel geloven in een boekje dat hun oproept om bv homo’s uit te sluiten (of erger..) hoeven we wat mij betreft ook niet binnen te halen/te houden. Want ook de groepen die zij uit willen sluiten verdienen het om zichzelf te kunnen zijn. Ik ben er alleen geen voorstander van om dan maar alle moslims te deporteren en ik heb ook nog steeds geen bron gezien waarin letterlijk concreet naar voren komt dat hij alle huidige moslim burgers wil deporteren. Hij heeft volgens mij maar weinig problemen met moslims die zich gewoon aanpassen aan onze samenleving en zich netjes gedragen.
pi_211837591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ah, als de getallen niet aantonen wat je hoopt dat ze aantonen zal het wel niet kloppen.

Maar om inhoudelijk wat te zeggen: of ze ontkerkelijken, zoals ook onze Christelijke medelanders ontkerkelijken.
Bijzonder weer aangezien jij degene was die de cijfers van het CBS probeerde te verdraaien. De aangetoonde toename in het aandeel Islam zette jij immers als een 'foutmarge'. Waarbij er dus ook nog eens verscheidene groepen (die het percentage nog hoger zouden laten uitvallen) niet eens worden meegerekend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:21:41 #8
323876 michaelmoore
pi_211837619
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
InTrukije niet he
https://www.telegraaf.nl/(...)en-we-nooit-toestaan
daar worden op alle scholen zeer religieuze imams aangesteld die de dag gaan openen

quote:
Geloof op school
De oproep tot Erdogan zal weinig uithalen. Deze heeft zelf altijd gezegd dat hij een vrome generatie wil.

Hij ziet niets liever dan dat dat via religieus onderwijs wordt uitgevoerd. Het aantal Imam Hatip scholen, opgericht om islamitische predikers op te leiden, is gestegen van 450 in 2002, toen de AKP (de partij van Erdogan) voor het eerst aan de macht kwam, tot ongeveer 1.700.

Het aantal studenten is in die ruim twintig jaar verzesvoudigd tot meer dan een half miljoen.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat islamitische verenigingen, stichtingen en sektes, zoals de Menzil-sekte en de Ismailaga-sekte, die dichtbij de regeringspartij AKP van president Erdogan staan, het nieuwe project van minister Tekin van harte steunen.

Leerlingen van de kleuterschool worden door de religieuze leiders naar de moskee gebracht, gebedsruimtes worden in scholen ingevoerd, imams en muezzins komen voor de klas mensenrechten onderwijzen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211837729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zie het sowieso niet als een slecht iets om criminele moslims terug te sturen naar hun land van afkomst.
Tot in welke generatie zie je dit voor je? Moeten ze zelf in het land van afkomst geboren zijn? Of de ouders, grootouders of overgrootouders? En hoe werkt dat met gemengde huwelijken?
pi_211837732
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder weer aangezien jij degene was die de cijfers van het CBS probeerde te verdraaien. De aangetoonde toename in het aandeel Islam zette jij immers als een 'foutmarge'. Waarbij er dus ook nog eens verscheidene groepen (die het percentage nog hoger zouden laten uitvallen) niet eens worden meegerekend.
Ik probeer helemaal niks te verdraaien. Het is al jaren ongeveer stabiel en de verschillen te klein om een trend te ontdekken, maar als er een trend is, is het waarschijnlijker dat er een heeeeele kleine opwaartse dan een heeeele kleine neerwaartse.

Het CBS heeft erover te zeggen:
quote:
Ontwikkeling per gezindte
Terwijl het aandeel bij de grootste groepen - katholieken en protestanten - vanaf 2012 is afgenomen, bleef het aandeel moslims stabiel. Dat schommelt sinds 2012 rond de 5 procent.
(...)
Dus je denkt dat het jaar na jaar ongeveer 5% is. En in 2021 hadden we een spectaculaire afname ten opzichte van 2016 en in 2022 ineens een spectaculaire toename in 1 jaar, terwijl we het hier hebben over een paar tiende procentpunt. Ze zijn wel nauwkeurig, maar ook weer niet zo nauwkeurig.

Wel typisch om de aanval te zoeken. Eerst ben je het niet met mij eens, omdat je denkt dat de data niet strookt met wat ik zei, wat niet waar is. Daarna zal de data wel niet kloppen. Lekker dan.

Maar je denkt dus dat moslims niet onkerkelijken, maar christenen wel?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211838071
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik probeer helemaal niks te verdraaien. Het is al jaren ongeveer stabiel en de verschillen te klein om een trend te ontdekken, maar als er een trend is, is het waarschijnlijker dat er een heeeeele kleine opwaartse dan een heeeele kleine neerwaartse.

[..]
Dus je denkt dat het jaar na jaar ongeveer 5% is. En in 2021 hadden we een spectaculaire afname ten opzichte van 2016 en in 2022 ineens een spectaculaire toename in 1 jaar, terwijl we het hier hebben over een paar tiende procentpunt. Ze zijn wel nauwkeurig, maar ook weer niet zo nauwkeurig.

Wel typisch om de aanval te zoeken. Eerst ben je het niet met mij eens, omdat je denkt dat de data niet strookt met wat ik zei, wat niet waar is. Daarna zal de data wel niet kloppen. Lekker dan.

De aanval zoeken? Ik haak in op jouw post:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ah, als de getallen niet aantonen wat je hoopt dat ze aantonen zal het wel niet kloppen.

Maar om inhoudelijk wat te zeggen: of ze ontkerkelijken, zoals ook onze Christelijke medelanders ontkerkelijken.
De getallen tonen dus wel degelijk een stijgende trend aan. En inderdaad het kan maar zo dat het per jaar wat wisselt omdat de bevolkingssamenstelling ook aan constante verandering onderhevig is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211838234
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De aanval zoeken? Ik haak in op jouw post:
[..]
De getallen tonen dus wel degelijk een stijgende trend aan. En inderdaad het kan maar zo dat het per jaar wat wisselt omdat de bevolkingssamenstelling ook aan constante verandering onderhevig is.
Nee dat toont het niet aan. Heb je ooit gewerkt met data over langere tijd met onzekerheidsmarges? Zoals gezegd, het is waarschijnlijker dat er een hele kleine opwaartse trend is dan een hele kleine neerwaartse, maar er is denk ik niet zoveel zinnigs meer over te zeggen. Zeker niet in de orde van angst voor "expansiedrift" waarover gesproken werd.

Als we deze discussie een jaar geleden hadden gevoerd, dan was je van mening geweest dat het CBS zou laten zien dat het aantal moslims de laatste paar jaar daalt?

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 30-12-2023 13:54:19 ]
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:51:24 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211838293
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik hoef alleen te dealen met het feit dat de dictator verantwoordelijk voor het neerhalen van een airliner vol landgenoten achteraf wordt bejubeld door degene die de verkiezingen wint. Je kunt de opa’s en oma’s die hun totale gezin van zoon/dochter zijn verloren niet harder in hun gezicht spugen. Terwijl je je vriendschapsspeldje glimmend poetst natuurlijk!
Wat moeten we dan? Eeuwig aan een dood paart trekken? De internationale gemeenschap helpt NL niet mee om Poetin op te pakken. Dat is gruwelijk, maar een fact of life.

En daarom zouden we niet op onze politieke voorkeur kunnen stemmen? Dit land gaat over meer dingen dan mh17.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 30 december 2023 @ 13:53:38 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211838351
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom zou je op basis van je onderbuik de cijfers wegwuifen? Dat lijkt me niet genoeg basis.
Omdat dergelijke metingen vrij lastig zijn maar er ook gezien de projectiecijfers toch wel sprake lijkt van een licht stijgende trend.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211838414
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat dergelijke metingen vrij lastig zijn maar er ook gezien de projectiecijfers toch wel sprake lijkt van een licht stijgende trend.
Welke projectiecijfers heb je het over?
pi_211838429
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee dat toont het niet aan. Heb je ooit gewerkt met data over langere tijd met onzekerheidsmarges? Zoals gezegd, het is waarschijnlijker dat er een hele kleine opwaartse trend is dan een hele kleine neerwaartse, maar er is denk ik niet zoveel zinnigs meer over te zeggen. Zeker niet in de orde van angst voor "expansiedrift" waarover gesproken werd.

Als we deze discussie een jaar geleden hadden gevoerd, dan was je van mening geweest dat het CBS zou laten zien dat het aantal moslims de laatste paar jaar daalt?
Het staat er gewoon letterlijk:

2022: 5.6%
2021: 4.6%
2020: 5.1%
2019: 5.0%
2018: 5.0%
2017: 5.1%
2016: 5.1%
2015: 4.6%
2014: 4.7%
2013: 4.7%
2012: 4.5%

En jouw conclusie is dat er dus geen toename te zien is, dat is heel raar.

En dan zijn er dus nog groepen zoals migranten en alle kinderen onder de 15 jaar, die hier niet in zijn meegenomen.
pi_211838452
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het staat er gewoon letterlijk:

2022: 5.6%
2015: 4.6%
2014: 4.7%
2013: 4.7%
2012: 4.5%

En jouw conclusie is dat er dus geen toename te zien is, dat is heel raar.

En dan zijn er dus nog groepen zoals migranten en alle kinderen onder de 15 jaar, die hier niet in zijn meegenomen.
Juist, dus jij zou een jaar geleden geconcludeerd hebben dat het CBS becijferd zou hebben dat er sprake zou zijn van een dalende trend sinds de 5 jaar daarvoor? Dan had je dit staatje kunnen maken:

quote:
Dat is natuurlijk niet hoe het werkt.

Vandaar dat ik zeg, net als het CBS, het schommelt al sinds 2012 rond de 5%. En ik voeg eraan toe dat het wel waarschijnlijker dat er een hele kleine stijgende trend is dan een hele kleine dalende. Als de komende jaren ook meer richting die 5.6% of zelfs erboven zit is dat veel duidelijker natuurlijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 30-12-2023 14:08:31 ]
pi_211838480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad. Moslims blijven hun geloof meer trouw.
quote:
Het aantal mensen dat zichzelf niet als religieus ziet, is weer toegenomen, meldde het SCP afgelopen week. Onder jongeren lijkt het echter mee te vallen, zeker onder moslims. Niet verbazingwekkend, zegt NRC-journalist Lotfi El Hamidi. "Het is bijna een soort geuzenreligie geworden."

De daling van het aantal religieuzen komt vooral door 45-plussers die zich minder vaak religieus noemen. In de leeftijd 18-45 jaar is het getal stabiel en onder jongeren tussen de 15 en 18 jaar neemt het zelfs toe. Onder protestanten is die toename licht, onder moslims sterker.

Bron
pi_211838573
Ik zeg al langer dat conservatieve Nederlandse jongeren in het specifiek meer ideologische aansluiting gaan vinden bij met bepaalde groepen nieuwkomers. Zeker in de groepen die er al wat langer zijn en het niet allemaal is komen aanwaaien zoals het voor de recentste nieuwkomers nou wel doet.
Heel veel sambal
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:09:09 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211838663
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Moslims blijven hun geloof meer trouw.
[..]

ze worden echter wel seculierder:

quote:
Ons onderzoek laat zien dat Turken en Marokkanen in Nederland steeds minder religieus zijn. Deze seculariseringstrend tekent zich af tussen de generaties: de ‘tweede generatie’, geboren en getogen in Nederland, is minder religieus dan hun ouders, die in het buitenland zijn geboren.

Onze bevindingen, gebaseerd op een representatieve steekproef onder Turken en Marokkanen tussen de 15 en 45 jaar oud, laten bijvoorbeeld zien dat, in vergelijking met hun ouders, 25 procent minder vaak de koran leest, 12 procent minder vaak meedoet aan de ramadan, en 30 procent minder vaak de moskee bezoekt. Uit een andere studie, onder 14- en 15-jarigen, blijkt dat Turkse en Marokkaanse jongeren religie minder belangrijk vinden dan hun ouders.

Het SCP komt tot vergelijkbare conclusies. Onder Marokkanen daalt het wekelijkse moskeebezoek van 42 procent (1e generatie) naar 28 procent (2e generatie); neemt vijf keer per dag bidden af van 85 procent naar 67 procent, en verschuift het percentage Marokkaanse moslima’s dat een hoofddoek draagt van 89 procent naar 59 procent. Bij Turken valt eenzelfde seculariserende tendens waar te nemen bij vergelijking van de eerste en tweede generatie.bron

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:11:22 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211838709
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:05 schreef Nyamuk het volgende:
Ik zeg al langer dat conservatieve Nederlandse jongeren in het specifiek meer ideologische aansluiting gaan vinden bij met bepaalde groepen nieuwkomers. Zeker in de groepen die er al wat langer zijn en het niet allemaal is komen aanwaaien zoals het voor de recentste nieuwkomers nou wel doet.
Nieuwkomers komt het allemaal aanwaaien? :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211838773
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ten opzichte van de groepen die hier voor 2010 al waren, zéker weten.
Heel veel sambal
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:14:06 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211838778
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij snapte dat gereutel?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:17:07 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211838835
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:13 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ten opzichte van de groepen die hier voor 2010 al waren, zéker weten.
Dan denk ik dat je een niet al te goed beeld hebt bij hoe zwaar het is om vanuit Syrie te emigreren en in deze maatschappij je een weg te vinden als iemand die uit een totaal ander land met een totaal andere taal en totaal andere cultuur komt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211838838
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat moeten we dan? Eeuwig aan een dood paart trekken? De internationale gemeenschap helpt NL niet mee om Poetin op te pakken. Dat is gruwelijk, maar een fact of life.

En daarom zouden we niet op onze politieke voorkeur kunnen stemmen? Dit land gaat over meer dingen dan mh17.
De internationale gemeenschap helpt niet mee? Ga de kosten voor alleen al de VS eens bekijken. Of Polen. En vrede is geen dood paard, maar daar kom je pas achter als je het niet hebt.
Dit, dus.
pi_211838840
quote:
Die aansluiting is het voorbeeld van wat Nietzsche zei over het slavenmoraal. Altijd maar afhankelijk van een ander. Geen eigen leidcultuur.

Het is niet omdat je als conservatief van mening bent dat de lgbtq+ te ver doorslaat, dat je dan maar aansluiting moet gaan vinden bij berg en zandbak-volkeren die denken dat anale seks besmettelijk is.
pi_211838865
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan denk ik dat je een niet al te goed beeld hebt van hoe zwaar het is om vanuit Syrie te emigreren en in deze maatschappij je weg te vinden als iemand die uit een totaal ander land met een totaal andere taal en totaal andere cultuur komt.
Ochja, die Syriers. Waar achteraf niet zelden van blijkt dat meneer voor Assad dissidenten heeft gemarteld.

Zo gezellie. Meer meer meer !
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:20:35 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211838875
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ochja, die Syriers. Waar achteraf niet zelden van blijkt dat meneer voor Assad dissidenten heeft gemarteld.

Zo gezellie. Meer meer meer !
*zucht*
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211838936
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan denk ik dat je een niet al te goed beeld hebt van hoe zwaar het is om vanuit Syrie te emigreren en in deze maatschappij je weg te vinden als iemand die uit een totaal ander land met een totaal andere taal en totaal andere cultuur komt.
Er bestaan inmiddels meer dan genoeg netwerken voor deze mensen. Velen zijn hen voor gegaan en als je denkt dat die mensen niet met elkaar praten dan heb je niet begrepen waarom sommige dorpen in landen waar geen oorlog is momenteel compleet leeglopen.
Heel veel sambal
pi_211839074
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Die aansluiting is het voorbeeld van wat Nietzsche zei over het slavenmoraal. Altijd maar afhankelijk van een ander. Geen eigen leidcultuur.

Het is niet omdat je als conservatief van mening bent dat de lgbtq+ te ver doorslaat, dat je dan maar aansluiting moet gaan vinden bij berg en zandbak-volkeren die denken dat anale seks besmettelijk is.
Zou wat dieper op de maatschappelijke problemen ingaan als ik jou was.
Heel veel sambal
pi_211839101
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:32 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Zou wat dieper op de maatschappelijke problemen ingaan als ik jou was.
Ik zou wat minder cucken als ik jou was
pi_211839186
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zou wat minder cucken als ik jou was
Je bent als Nederlander zelf een cuck want ik ben Indonesiër. :P
Heel veel sambal
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:41:58 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211839245
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De internationale gemeenschap helpt niet mee? Ga de kosten voor alleen al de VS eens bekijken. Of Polen. En vrede is geen dood paard, maar daar kom je pas achter als je het niet hebt.
Wat heeft de internatiale gemeenschap gedaan dan in 2014 toen dat gebeurde? Leveranties van schepen van Frankrijk aan Rusland gingen door, niemand ging voor ons in de bres springen hoor :D
pi_211839515
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
ze worden echter wel seculierder:
[..]

Dat is inderdaad opmerkelijk, want het SCP meldt in het bericht dat ik deelde dus precies het tegenovergestelde.

Zelfs als je het laatste uitgebreide onderzoek van het SCP bekijkt van 2018, specifiek gericht op moslims staat er:
quote:
Moskeebezoek wel bij Turkse moslims toegenomen, niet bij Marokkaanse moslims

Bij de Turkse moslims is de afgelopen tien jaar het moskeebezoek bij beide generaties toe- genomen. Bij Marokkaanse moslims is er geen duidelijke ontwikkeling. Het deel dat ten minste wekelijks naar de moskee gaat is in 2015 onder Turkse en Marokkaanse moslims ongeveer even groot (resp. 40% en 37%). Van de Turkse moslims gaat een vijfde nooit naar een moskee, bij de Marokkaanse moslims is dit een kwart; dit geldt voor beide generaties. Bij de Marokkaanse moslims is het wel zo dat de eerste generatie (42%) vaker ten minste wekelijks een moskee bezoekt dan de tweede generatie (28%). Mannen gaan vaker weke- lijks naar de moskee dan vrouwen; dit houdt verband met het feit dat het vrijdagmiddag- bezoek aan de moskee voor vrouwen geen religieuze verplichting is.
quote:
Onder Marokkaanse moslima’s is het dragen van een hoofddoek sterk toegenomen

Het dragen van een hoofddoek is in tien jaar tijd sterk toegenomen bij de Marokkaanse moslima’s. Droeg in 2006 bijna twee derde (64%) een hoofddoek, in 2015 is dit ruim drie- kwart (78%). Deze ontwikkeling zien we ook terug bij de tweede generatie, jongeren en hoogopgeleiden. Bij de Turkse moslima’s zien we tussen 2006 en 2015 nauwelijks een ont- wikkeling in het dragen van een hoofddoek. Van hen draagt in 2015 bijna de helft (49%) een hoofddoek. Er is hierin een groot verschil tussen de leeftijdsgroepen, met name bij de Turkse groep. Van de jonge Turkse moslima’s (15-24 jaar) draagt een kwart een hoofddoek, tegen bijna driekwart van de Turkse moslima’s van 45 jaar of ouder. De tweede generatie draagt minder vaak een hoofddoek dan de eerste.
quote:
Toenemend opleidingsniveau en generatieopvolging leiden nauwelijks tot secularisering

Een langer verblijf in Nederland, de opeenvolging van generaties en het toenemen van het opleidingsniveau hebben tot op heden dus nauwelijks geleid tot secularisering, vooral niet bij de Marokkaanse Nederlanders. Alhoewel de laagst opgeleiden, die vooral bestaan uit de oudere eerste generatie, het meest strikt zijn in hun geloof, zijn er bij de Marokkaanse Nederlanders verder weinig verschillen tussen de opleidingsniveaus. Bij de Turkse Neder- landers zien we nadrukkelijker dat de hoogopgeleiden het vaakst niet-gelovig zijn, minder vaak naar de moskee gaan en zich het minst sterk identificeren met hun geloof.

Op veel terreinen is de tweede generatie wat minder religieus dan de eerste. Een iets groter deel is ongelovig, ze bidden minder vaak, dragen minder vaak een hoofddoek en bij de Marokkaanse tweede generatie is het moskeebezoek lager. Ook ander onderzoek liet zien dat onder jongeren van 15 jaar de religieuze beleving minder sterk is dan bij hun ouders (De Hoon en Van Tubergen 2014).

Tegelijkertijd zijn adolescenten met een moslimachter- grond aanzienlijk religieuzer dan hun autochtone leeftijdsgenoten of adolescenten met een andere achtergrond (Güngör et al. 2011; De Hoon en Van Tubergen 2014; Van Tubergen en Sindradottir 2011). Moslims slagen er veel beter in om hun geloof door te geven aan hun kinderen dan christenen (De Hoon en Van Tubergen 2014). Ook voor een groot deel van de tweede generatie is het geloof zeer belangrijk (zie ook Huijnk et al. 2015) en neemt het belang van geloof juist toe.
Bron

De socioloog uit het artikel dat jij had gelinkt stelt het tegenovergestelde van deze conclusies. Het lijkt er daarom op dat hij refereert naar dat onderzoek van De Hoon en Van Tubergen uit 2014, over jongeren onder de 15 jaar. Maar dat geeft een vertekend beeld als je kijkt naar het grotere plaatje.
pi_211839577
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zie het sowieso niet als een slecht iets om criminele moslims terug te sturen naar hun land van afkomst. Moslims die wel beschermd willen worden onder het motto ‘iedereen moet zichzelf kunnen zijn’, maar ondertussen wel geloven in een boekje dat hun oproept om bv homo’s uit te sluiten (of erger..) hoeven we wat mij betreft ook niet binnen te halen/te houden. Want ook de groepen die zij uit willen sluiten verdienen het om zichzelf te kunnen zijn. Ik ben er alleen geen voorstander van om dan maar alle moslims te deporteren en ik heb ook nog steeds geen bron gezien waarin letterlijk concreet naar voren komt dat hij alle huidige moslim burgers wil deporteren. Hij heeft volgens mij maar weinig problemen met moslims die zich gewoon aanpassen aan onze samenleving en zich netjes gedragen.
Mensen die geloven in een boekje wat zegt dat homo's geweld aangedaan moeten worden, moeten het land uitgezet worden?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:04:21 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211839613
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is inderdaad opmerkelijk, want het SCP meldt in het bericht dat ik deelde dus precies het tegenovergestelde.

Zelfs als je het laatste uitgebreide onderzoek van het SCP bekijkt van 2018, specifiek gericht op moslims staat er:
[..]
[..]
[..]
Bron

De socioloog uit het artikel dat jij had gelinkt stelt het tegenovergestelde van deze conclusies. Het lijkt er daarom op dat hij refereert naar dat onderzoek van De Hoon en Van Tubergen uit 2014, over jongeren onder de 15 jaar. Maar dat geeft een vertekend beeld als je kijkt naar het grotere plaatje.
In de analyse van jouw bron ligt de nadruk op de trend van tien jaar, in die van mij over de verschillen tussen generaties. Beide stukken gaan over dezelfde dataset.

quote:
Het SCP komt tot vergelijkbare conclusies. Onder Marokkanen daalt het wekelijkse moskeebezoek van 42 procent (1e generatie) naar 28 procent (2e generatie); neemt vijf keer per dag bidden af van 85 procent naar 67 procent, en verschuift het percentage Marokkaanse moslima's dat een hoofddoek draagt van 89 procent naar 59 procent. Bij Turken valt eenzelfde seculariserende tendens waar te nemen bij vergelijking van de eerste en tweede generatie.

[ Bericht 9% gewijzigd door -XOR- op 30-12-2023 15:11:00 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2023 @ 15:05:52 #37
426493 crew  PippenScottie
pi_211839638
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Mensen die geloven in een boekje wat zegt dat homo's geweld aangedaan moeten worden, moeten het land uitgezet worden?
Wordt rustig op de veluwe
My friends all drive horses
pi_211839661
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:05 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Wordt rustig op de veluwe
7 miljoen mensen er uit. Woningnood geheel opgelost.

En hej, ik vind het echt een enorm wanstaltige mening om te hebben over homoseksuele mensen. Maar laten we dan wel consequent blijven. Ik zie geen reden om daarin dan te discrimineren tussen religies. Schop ze er dan allemaal maar uit.
pi_211839694
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat heeft de internatiale gemeenschap gedaan dan in 2014 toen dat gebeurde? Leveranties van schepen van Frankrijk aan Rusland gingen door, niemand ging voor ons in de bres springen hoor :D
Dat is toch in niets te vergelijken met een zelfgepland staatsbezoek en vriendschapsspeldjes? Om het in 2018 af te toppen met een interview voor Russia Today wat een fenomeen vriendje Poetin wel niet is. Is ie overigens zichtbaar ongemakkelijk over als ie daarmee geconfronteerd wordt.
Dit, dus.
pi_211839756
quote:

[..]
En daar vervolgens naar handelen door middel van geweld/onrust? Ja. Is het heel gek dat ik als homo zijnde die meermaals is lastig gevallen (enkel omdat ik hand in hand durfde te lopen met m'n partner) door moslims niet zo heel dol ben op moslims die het nodig achten om vanwege een boekje naar geweld te grijpen? Zullen vast zat andere gelovigen zijn die niet al te dol zijn op LGBTQ, maar toch hoor je die niet in grote groepen roepen dat er dan maar iets aan gedaan moet worden. Die tref je toch vooral bij de islam.
pi_211839842
quote:

[..]
Goede vraag weer, Sodemieters.
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:22:29 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211839931
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En daar vervolgens naar handelen door middel van geweld/onrust? Ja. Is het heel gek dat ik als homo zijnde die meermaals is lastig gevallen (enkel omdat ik hand in hand durfde te lopen met m'n partner) door moslims niet zo heel dol ben op moslims die het nodig achten om vanwege een boekje naar geweld te grijpen? Zullen vast zat andere gelovigen zijn die niet al te dol zijn op LGBTQ, maar toch hoor je die niet in grote groepen roepen dat er dan maar iets aan gedaan moet worden. Die tref je toch vooral bij de islam.
Kan me voorstellen dat je als homoseksueel een zeer grote antipathie hebt jegens de islam, en terecht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:26:24 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211839994
quote:

[..]
Ja want dat boekje is de heilige koran, en wat daarin staat is toch de waarheid?

Dat valt toch niet te tolereren hier.
pi_211840175
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:39 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Aaah vandaar. Nee, dan snap ik je houding.
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:46:02 #45
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211840369
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat is toch in niets te vergelijken met een zelfgepland staatsbezoek en vriendschapsspeldjes? Om het in 2018 af te toppen met een interview voor Russia Today wat een fenomeen vriendje Poetin wel niet is. Is ie overigens zichtbaar ongemakkelijk over als ie daarmee geconfronteerd wordt.
Onhandig in de geest van nu. Maar geen reden om hem melaats te verklaren.
pi_211840529
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:07 schreef probeer het volgende:

[..]
7 miljoen mensen er uit. Woningnood geheel opgelost.

En hej, ik vind het echt een enorm wanstaltige mening om te hebben over homoseksuele mensen. Maar laten we dan wel consequent blijven. Ik zie geen reden om daarin dan te discrimineren tussen religies. Schop ze er dan allemaal maar uit.
7 miljoen mensen?
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het is ook iedere keer weer een hele valse analogie, waarbij wordt geprobeerd een morele equivalent proberen te scheppen tussen christenen in Nederland en moslims. Zelfs in een land waar ik absoluut niet graag zou rondlopen als homo, zoals het platteland van Roemenië of Polen, waar men nog altijd erg religieus is, worden de homo's niet gestenigd of van gebouwen gegooid. Zulke redenaties hebben dan ook maar één doel: de Islam en moslims een hand boven het hoofd houden.
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:03:54 #47
323876 michaelmoore
pi_211840798
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:39 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
op JAVA daar wonen pas een boel mensen zeg, jeempie vooral op zuid java

en wat een boel moskeen daar , de hele nacht gaat dat gebler door, daar ga ik nooit meer heen,
thailand of filpijnen is wel leuk
pi_211840910
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Onhandig in de geest van nu.
Zo kan je het ook omschrijven ja :D
Dit, dus.
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:43:52 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211841695
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:03 schreef michaelmoore het volgende:
'
Jaja, viespeuk :P
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:50:36 #50
323876 michaelmoore
pi_211841863
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
'
Jaja, viespeuk :P
ne filipijnen is mooi jongen, machtig mooi , die eilanden, Palawan , Negros

Dat moet je een keer gedaan hebben
ok pattaya is wel leuk voor een weekje , maar je moet alles gezien hebben he.
Maar Indonesie daar is voor een keer maar niet voorherhaling vatbaar, Jakarta is zo een smeerige bende, trouwens manilla ook en Bangkok ook
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:53:46 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211841930
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ne filipijnen is mooi jongen, machtig mooi , die eilanden, Palawan , Negros

Dat moet je een keer gedaan hebben
ok pattaya is wel leuk voor een weekje , maar je moet alles gezien hebben he.
Maar Indonesie daar is voor een keer maar niet voorherhaling vatbaar, Jakarta is zo een smeerige bende
Noord-Thailand > Zuid-Thailand.

Indonesie zou ik graag nog heen willen, buiten Java ook naar Sumatra en Sulawesi. Filipijnen lijken me inderdaad ook mooi.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211841964
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
op JAVA daar wonen pas een boel mensen zeg, jeempie vooral op zuid java

en wat een boel moskeen daar , de hele nacht gaat dat gebler door, daar ga ik nooit meer heen,
Wat wil je haha. Op Java leven meer mensen dan in heel Rusland bijelkaar.

Wanneer iemand Amsterdam gewend is kan ik mij voorstellen dat zo'n openlucht bordeel als Thailand of de Filipijnen een stuk aantrekkelijker zijn. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel sambal
  zaterdag 30 december 2023 @ 17:05:06 #53
323876 michaelmoore
pi_211842111
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Noord-Thailand > Zuid-Thailand.

Indonesie zou ik graag nog heen willen, buiten Java ook naar Sumatra en Sulawesi. Filipijnen lijken me inderdaad ook mooi.
De mooiste stranden van de wereld vind je op de filipijnen met 7000 eilanden ook Koh Samui en Koa Tao ben ik geweest en de famous bridge heb ik over gelopen
  zaterdag 30 december 2023 @ 17:06:49 #54
323876 michaelmoore
pi_211842134
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:55 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Wat wil je haha. Op Java leven meer mensen dan in heel Rusland bijelkaar.

Wanneer iemand Amsterdam gewend is kan ik mij voorstellen dat zo'n openlucht bordeel als Thailand of de Filipijnen een stuk aantrekkelijker zijn. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou niet van grote steden en amsterdam al helemaal niet, ga je ooit naar de filipijen dan moet je op manilla airport gelijk een bus of een flight naar een island nemen , weg van die smerige stad

pattaya is grappig , lekker bier en lekkere vissoep en lekkere massages , voor een weekje
pi_211842971
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 00:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ben actief lid van het Humanistisch Verbond, vrijwilliger bij de buurtvereniging in mijn wijk (met aardig wat mensen uit minderheidsgroepen), en heb een vrienden en kennissenkring met een bovengemiddeld aantal LHBTQI+ personen. Ik onderhoud via mijn werk ook prima banden met vooraanstaande moslims die voor verlichting pleiten, spreek enkelen dagelijks en zet me zelfs in voor hun doelen. Waarbij ik het zeer betwijfel of je überhaupt contacten onderhoudt met die groepen mensen die je hier stelt te verdedigen, en of je ze niet gewoon misbruikt om tegen de islam aan te kunnen schoppen.

Ik moet persoonlijk niet veel hebben van de islam, (zelfs nog net iets minder dan de andere abrahamitische religies) en acht de meer conservatieve stromingen (voornamelijk de salafisten en wahabisten) een gezwel binnen het geloof. Een onderscheid waarvan ik durf te wedden dat je de kennis niet eens bezit om het te maken.

Maar als humanist sta ik voor vrijheid van religie, en pas ik er voor om daarin alle moslims over één kam te scheren, te discrimineren en een enorme groep mensen hun geloof te willen ontzeggen.

Maar he, dat snap jij niet he. Met je achterlijke 'of je bent voor of je bent tegen de gehele islam' onzin.
Voor 30 jaar lang zat er in mijn familie een aangetrouwde islamitische kant. Het zorgde ervoor dat ik mij ondzettend in iets ging verdiepen, waar ik eigenlijk in eerste instantie weinig behoefte aan had. Dat heb ik wel gedaan, en het stemde me allemaal steeds negatiever. Dat culturele verschillen zorgden voor hoog oplopende spanningen, waardoor de familie stuk ging, hielp niet. Ik weet dus wel het "een en ander".

Elders werd eerder al het wahabisme (en niet het soennisme zoals jij eerder beweerde) het grote probleem is, maar die stroming is min of meer een problematisch gevolg van iets wat echt het probleem is, en dat is de kern van de islam zelf. Dat er talloze interpretaties van de geweldadige geschriften en in navolging van diens geweldadige profeet bestaan, spreekt dan ook al voor zich, als probleem. En ik heb het niet over terreur alleen, het gaat dan ook over culturele aspecten die te ver van onze norm afwijken. Ook steekt de islam op een bepaalde manier in elkaar dat de kans op koersing wat betreft beleving en praktisering in strengere vormen erg groot is.

Ik zou juichen als ik een groeiende stroming te bemerken valt die openlijk de islam verlicht, maar die kans acht ik klein omdat die koers in de kern al word gesmoord. Dat er een vrouwelijke imam in berlijn haar best doet om een verlichting in het westen te verwezenlijken kan best voor een klein beetje positiviteit bij zorgen. Jammer dat dit kleine beetje positiviteit gelijk teniet word gedaan omdat deze mevrouw om deze redenen continu beveiligd moet worden.

Een geval zoals dat reken ik één ieder aan die denkt dat "het wel goed komt met de islam hier".

Ik heb me eerder flink verdiept in de islam, maar ik ben er helemaal klaar mee. Alle praatjes, smoesjes en weet ik wat men allemaal de ander wijs probeert te maken over stromingen dit, interpertaties dat, het boeit mij niet meer.

Mijn interpretatie van de islam is dat er in de kern van de islam een opzet zit die het onmogelijk maakt om een evenwichtige multiculturele samenleving + de oemma te realiseren. De mens is te ingewikkeld daarvoor. De islam is te aggressief en "gematigde" moslims en niet-moslims te zachtaardig en te passief. Alle leuke praatjes over verschillende stromingen en "gematigde moslims die hier ook gewoon hun leven leiden" ten spijt. Ik heb ook veel positive ervaringen met moslims buiten mn zolderkamer hoor, maar mijn visie op de westerse naive goedheid, de islamitische ideologie en de problemen en gevaren die nu spelen nu deze twee in aanraking zijn gekomen, blijven staan.

Zo zie ik dat gewoon. Mag ik dat? Ja. Mag jij wat anders vinden? Ja.

p.s. Als ik jou was zou ik het wedden maar achterwege laten.
pi_211843005
Ik zie wat spelfouten staan, maar ben momenteel te moe om het te verbeteren.
pi_211843079
quote:
Een eng monsterverbond tussen FVD’ers, SGP’ers en moslims is inderdaad niet uit te sluiten..
pi_211844260
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een eng monsterverbond tussen FVD’ers, SGP’ers en moslims is inderdaad niet uit te sluiten..
The enemy of my enemy... ;)
Heel veel sambal
pi_211844409
En weet je wat het ergste is... Als iedereen de afgelopen jaren een beetje met beide voeten op aarde had gestaan had je dit eigenlijk wel kunnen voorspellen.
Heel veel sambal
pi_211845623
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[knip]

Hah, held.

Ik zal het ruiterlijk toegeven; daar heb ik je flink onderschat. Mijn excuses.

En ja, daarin verschillen we dan van mening. Ik pas er nog steeds voor om het allemaal over één kam te scheren. Mijn ervaringen zijn gelukkig wel positief, al geef ik toe dat dat wellicht komt doordat de moslims gelieerd aan of aangetrokken door het HV, met het ingaan op die uitnodiging al blijk geven open te staan voor dialoog over oa de rol van de islam in Nederland.

[ Bericht 14% gewijzigd door probeer op 30-12-2023 20:09:07 ]
pi_211851203
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Hah, held.

Ik zal het ruiterlijk toegeven; daar heb ik je flink onderschat. Mijn excuses.

En ja, daarin verschillen we dan van mening. Ik pas er nog steeds voor om het allemaal over één kam te scheren. Mijn ervaringen zijn gelukkig wel positief, al geef ik toe dat dat wellicht komt doordat de moslims gelieerd aan of aangetrokken door het HV, met het ingaan op die uitnodiging al blijk geven open te staan voor dialoog over oa de rol van de islam in Nederland.
Nou, dit is ook wel eens een keertje leuk.

Nu zal ik eerlijk zijn, in mijn directe omgeving sta ik bekend als iemand die vaak en te veel te somber tegen van alles en nog wat aankijkt, mijn glas is vaker halfleeg, dan dat het zoals bij vrienden van mij vaker halfvol is. Door mijn autisme rationaliseer ik vaak alles ijskoud, waarbij ik het menselijke aspect nogal eens uit het oog kan verliezen. Ik weet dat dit vaak lomp en ongenuanceerd over kan komen.

Je zal snappen dat ik -met de gebeurtenissen in mijn familie- bepaalde ontwikkelingen, zoals islamitische integratie, nogal argwanend volg. Met arendsogen om het zo maar even te zeggen. Noem het zelfs obsessief en ik kan je daar dan geen ongelijk ik geven. Maar ik heb dan ook hoogst persoonlijk mee moeten maken hoe belangrijke zaken hierin in slow motion leken te crashen richting een onvermijdelijk einde met alleen maar verliezers. Ja er speelde meerdere dingen, maar bepaalde aspecten -die ik als typerend islamitisch zie- gaven keer op keer een doorslag.

Maar dikke chapeau voor jouw reactie.
pi_211860131
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 december 2023 22:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nou, dit is ook wel eens een keertje leuk.

Nu zal ik eerlijk zijn, in mijn directe omgeving sta ik bekend als iemand die vaak en te veel te somber tegen van alles en nog wat aankijkt, mijn glas is vaker halfleeg, dan dat het zoals bij vrienden van mij vaker halfvol is. Door mijn autisme rationaliseer ik vaak alles ijskoud, waarbij ik het menselijke aspect nogal eens uit het oog kan verliezen. Ik weet dat dit vaak lomp en ongenuanceerd over kan komen.

Je zal snappen dat ik -met de gebeurtenissen in mijn familie- bepaalde ontwikkelingen, zoals islamitische integratie, nogal argwanend volg. Met arendsogen om het zo maar even te zeggen. Noem het zelfs obsessief en ik kan je daar dan geen ongelijk ik geven. Maar ik heb dan ook hoogst persoonlijk mee moeten maken hoe belangrijke zaken hierin in slow motion leken te crashen richting een onvermijdelijk einde met alleen maar verliezers. Ja er speelde meerdere dingen, maar bepaalde aspecten -die ik als typerend islamitisch zie- gaven keer op keer een doorslag.

Maar dikke chapeau voor jouw reactie.
Ik kan eerlijk zeggen dat ik nu het idee heb dat ik je een stukje beter ken, en dat waardeer ik oprecht. Dankjewel.
pi_211861861
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2023 10:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik kan eerlijk zeggen dat ik nu het idee heb dat ik je een stukje beter ken, en dat waardeer ik oprecht. Dankjewel.
Anders boeken jullie even een kamer samen?
  zondag 31 december 2023 @ 12:46:38 #64
323876 michaelmoore
pi_211863450
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland helpt NoordKorea met het bouwen van satellieten en ze gaan binnenkort 3 nieuwe lanceren. Een nieuwe oorlog lijkt dichterbij te komen... Als die dan ook nog eens samenvalt met een Chinese inval in Taiwan dan wordt de aandacht en resources van de VS en het Westen wel sterk verdeeld... 🤔

https://www.jpost.com/international/article-780181
North Korea to launch new satellites, build drones as it warns war inevitable
SPOILER
wat een gedoe he, het is maar goed dat wij alleen een stikstof probleem hebben, dat in 2035 moet zijn opgelost door alle koeien weg te ruimen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 31-12-2023 14:49:33 ]
pi_211917739
Geert is druk vriendjes aan het worden met Elon.

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_211917864
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kunne we ze niet allemaal beter gewoon afvoeren naar kampen gelijk , en verplicht heropvoeden in de christelijke cultuurwaarden van nederland?/ ??
Ik denk dat dit voorstel het niet zal halen.
-
pi_211917882
quote:
6s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:32 schreef nostra het volgende:

[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat de beroepsdeugers hier tegen in weten te brengen.
-
pi_211918011
Zou Wilders doorhebben dat Musk zelf een Afrikaanse immigrant is?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211918058
quote:
5s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
Zou Wilders doorhebben dat Musk zelf een Afrikaanse immigrant is?
Ik durf niet uit te sluiten dat de huidskleur van Musk een rol speelt in de perceptie van Wilders.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:16:44 #70
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211918077
quote:
6s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:32 schreef nostra het volgende:

[ afbeelding ]
"Almost a third of all African migrants live in Europe already."

Deze onzinnig debiele angstporno gaat er bij verstandelijk beperkt rechts zonder enige notie van verzamelingenleer waarschijnlijk in als zoete koek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211918093
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
"Almost a third of all African migrants live in Europe already."

Deze onzinnig debiele angstporno gaat er bij verstandelijk beperkt rechts waarschijnlijk in als zoete koek.
Waar heb je het gevoel dat hier sprake is van 'debiele angstporno' dan?
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:22:44 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211918133
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar heb je het gevoel dat hier sprake is van 'debiele angstporno' dan?
Omdat het ten eerste waarschijnlijk niet klopt (hij bedoelt waarschijnlijk Afrikaanse intercontinentale migranten) en ten tweede heeft hij het over een subset van Afrikanen (intercontinentale migranten). Dat daarvan eenderde in Europa leeft is niet zo gek, Europa is voor Afrikanen immers veel dichterbij en makkelijker te bereiken dan de Amerika's en Australie en waar zouden ze in Azie heen moeten? Eenderde valt zo bezien dus nogal mee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211918208
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat het ten eerste waarschijnlijk niet klopt (hij bedoelt waarschijnlijk Afrikaanse intercontinentale migranten) en ten tweede heeft hij het over een subset van Afrikanen (intercontinentale migranten). Dat daarvan eenderde in Europa leeft is niet zo gek, Europa is voor Afrikanen immers veel dichterbij en makkelijker te bereiken dan de Amerika's en Australie en waar zouden ze in Azie heen moeten? Eenderde valt zo bezien dus nogal mee.
Je weet dus zelf niet eens of het klopt? Raar dan dat je het zo bekritiseert. Ik heb de cijfers ook niet bij de hand, maar wat deze ook zijn, dat Europa de afgelopen decennia is overspoeld met migranten vanuit Afrika, staat vast.

Het zijn er echt veel te veel geweest en nog altijd komt men met grote aantallen naar Europa. Een partij als GroenLinks/PvdA wilde zelfs voor meer 'veilige routes' zorgen. We mogen dus blij zijn dat die de recente verkiezingen niet hebben gewonnen.
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:33:58 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211918226
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:31 schreef HowardRoark het volgende:
maar wat deze ook zijn, dat Europa de afgelopen decennia is overspoeld met migranten vanuit Afrika, staat vast.
Neuh, valt wel mee, zeker wat betreft immigranten uit Sub-Sahara Afrika (dat is het grote angstbeeld van het ver-rechtse stemvolk).

quote:
2017, 25 million people migrated within and outside it. Most of migration in Africa occurs within the continent as 19 million people moved between African countries. bron

[ Bericht 8% gewijzigd door -XOR- op 04-01-2024 18:46:12 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211918400
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, valt wel mee, zeker wat betreft immigranten uit Sub-Sahara Afrika (dat is het grote angstbeeld van het ver-rechtse stemvolk).
[..]

Je bedoelt dat jij het vindt meevallen. Dat kan, maar het zal in elk geval over miljoenen mensen gaan de afgelopen decennia. Wat je verder met die statistiek uit een willekeurig jaar wilt aangeven is mij niet duidelijk.
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:55:38 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211918431
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat jij het vindt meevallen. Dat kan, maar het zal in elk geval over miljoenen mensen gaan de afgelopen decennia. Wat je verder met die statistiek uit een willekeurig jaar wilt aangeven is mij niet duidelijk.
Dat je wel kunt nagaan dat de meeste Afrikanen zich binnen Afrika zelf voortbewegen. Van alle immigranten in Europa komen er overigens maar 12,7% uit Afrika:

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211918486
quote:

[..]
Waarom ben je zo bang voor een paar Afrikanen?
  donderdag 4 januari 2024 @ 19:10:01 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211918560
Ter perspectief:

quote:
Volgens cijfers van het CBS immigreerden in 2020 220.853 mensen naar Nederland. Hiervan heeft 11,3 procent een Nederlandse achtergrond. Het grootste deel van de immigranten heeft een migratieachtergrond uit Europa: 118.668 mensen. Dat is 53,7 procent van de totale immigratie in 2020. Van de immigranten had 16,1 procent een migratieachtergrond uit Azië en 7,4 procent kwam uit Afrika.bron
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211918567
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat je wel kunt nagaan dat de meeste Afrikanen zich binnen Afrika zelf voortbewegen. Van alle immigranten in Europa komen er overigens maar 12,7% uit Afrika:

[ afbeelding ]
Waar heb je dit precies vandaan? Dit is trouwens lastig te geloven, want vooral migranten uit Noord-Afrikaanse landen betreft een van de grootste groepen migranten in Europa.
quote:
10s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom ben je zo bang voor een paar Afrikanen?
Rare vraag want dit staat nergens in mijn post.
pi_211918617
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:10 schreef -XOR- het volgende:
Ter perspectief:
[..]

Dit is weer op basis van één jaar. En de cijfers van het CBS geven geen volledig beeld. Zodra beide ouders in Nederland zijn geboren, wordt de migratieachtergrond namelijk niet meer vermeld.
  donderdag 4 januari 2024 @ 19:21:18 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211918689
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar heb je dit precies vandaan? Dit is trouwens lastig te geloven, want vooral migranten uit Noord-Afrikaanse landen betreft een van de grootste groepen migranten in Europa.

https://www.friendsofeuro(...)rican-Migrations.pdf

quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is weer op basis van één jaar. En de cijfers van het CBS geven geen volledig beeld. Zodra beide ouders in Nederland zijn geboren, wordt de migratieachtergrond namelijk niet meer vermeld.
Als beide ouders in Nederland geboren zijn, zijn het natuurlijk zelf geen migranten meer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 4 januari 2024 @ 19:33:41 #82
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211918868
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:16 schreef HowardRoark het volgende:
Zodra beide ouders in Nederland zijn geboren, wordt de migratieachtergrond namelijk niet meer vermeld.
Nee logisch, dat zijn gewoon Nederlandse burgers.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211919048
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]
Als beide ouders in Nederland geboren zijn, zijn het natuurlijk zelf geen migranten meer.
Dit is dus op basis van cijfers van de VN. En wat zij doen is migratie binnen Europa meenemen. Dat wil dus zeggen dat als een Belg naar Nederland vertrekt en een Nederlander naar Zwitserland, wordt dat als 'migratie' geteld. En ook hier gaat het alleen maar over mensen die in het buitenland zijn geboren. Vandaar dat het percentage uit Afrika zo laag lijkt.
quote:
[..]
Er is nog altijd sprake van een migratieachtergrond. Vooral ook als iemand in de cultuur van de (groot)ouders wordt opgevoed. Je ziet dan ook vaak dat zulke kinderen het bijvoorbeeld nog altijd lastig hebben op school vanwege een taalachterstand. De status van 'migrant' wordt dan eigenlijk van generatie op generatie doorgegeven, omdat er nooit echt sprake is van volledig integreren in de nieuwe samenleving.
  donderdag 4 januari 2024 @ 19:44:58 #84
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211919079
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:43 schreef HowardRoark het volgende:
Dat wil dus zeggen dat als een Belg naar Nederland vertrekt en een Nederlander naar Zwitserland, wordt dat als 'migratie' geteld.
Klopt, dat is ook een beetje het hele idee van migratie he.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211919102
quote:

[..]
Komt vast niet in belgie, frankrijk, spanje of italie die xor..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211919153
quote:

[..]
[..]
Bullshit, statistisch misschien niet, praktisch is het een allochtoon. Want beide ouders zijn hier niet geboren dus hebben ze die achtergrond. Zelfs al bij een ouder.

En voor de rest vraag het een marokkaan zelf die hier geboren is wat hij zichzelf ziet. 99/100 is het geen NLert.
1947-2016
pi_211919184
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee logisch, dat zijn gewoon Nederlandse burgers.
Nee. Niks logisch. Raar. Want de grootouders zijn wel van buiten. En net als mn vorige post, dat nl'er zijn doen ze nevernooitniet.
1947-2016
  donderdag 4 januari 2024 @ 19:53:03 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211919208
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Komt vast niet in belgie, frankrijk, spanje of italie die xor..
Soms vanwege een tussenstop, als ik via Air France naar Tanzania vlieg, of met Iberia naar Peru. Of naar Bilbao voor het Guggenheim of naar het Uffizi in Florence maar dan ben ik ook weer snel terug.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211919259

quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:50 schreef Red_85 het volgende:
Want beide ouders zijn hier niet geboren
Hmm.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_211919274
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Soms vanwege een tussenstop, als ik via Air France naar Tanzania vlieg, of met Iberia naar Peru. Of naar Bilbao voor het Guggenheim of naar het Uffizi in Florence maar dan ben ik ook weer snel terug.
Dan weet je dus geen moer van het straatbeeld aldaar.
1947-2016
pi_211919292
quote:
10s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Hmm.
Zoals ik eerder schreef, tussen statistiek en praktijk gevoel zit een hoop verschil bij de meesten.
1947-2016
pi_211919307
quote:
10s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Hmm.
'Migrant' of een 'migratieachtergrond'. Dat zijn twee verschillen dingen. Een migratieachtergrond schudt je niet maar zo van je af, helemaal als er binnen families geen moeite wordt gedaan om te assimileren en integeren.
pi_211919323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zoals ik eerder schreef, tussen statistiek en praktijk gevoel zit een hoop verschil bij de meesten.
Je bent in NL geboren of niet, daar zit weinig ruimte voor praktische nuance.
  donderdag 4 januari 2024 @ 20:00:20 #94
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211919330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan weet je dus geen moer van het straatbeeld aldaar.
Vooral veel pittoreske kasseien (en modernistisch beton in Bilbao dan).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211919345
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Je bent in NL geboren of niet, daar zit weinig ruimte voor praktische nuance.
Zegt geen reet over je afkomst of wat je je voelt.
1947-2016
pi_211919349
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Migrant' of een 'migratieachtergrond'. Dat zijn twee verschillen dingen. Een migratieachtergrond schudt je niet maar zo van je af, helemaal als er binnen families geen moeite wordt gedaan om te assimileren en integeren.
Dat klopt.
pi_211919353
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vooral veel pittoreske kasseien (en modernistisch beton in Bilbao dan).
Lul er maar omheen.
1947-2016
  donderdag 4 januari 2024 @ 20:04:02 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211919381
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lul er maar omheen.
Natuurlijk ben ik wel eens in Franse, Belgische, Italiaanse en Spaanse steden geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 4 januari 2024 @ 20:46:35 #99
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211919879
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee. Niks logisch. Raar. Want de grootouders zijn wel van buiten.
Ah, dus je bent volgens jou pas Nederlander als al je grootouders hier geboren zijn? Of moeten we nog verder terug?
  donderdag 4 januari 2024 @ 20:50:51 #100
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211919901
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:51 schreef Red_85 het volgende:
En net als mn vorige post, dat nl'er zijn doen ze nevernooitniet.
Wat is nl'er zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')