Dat je wel kunt nagaan dat de meeste Afrikanen zich binnen Afrika zelf voortbewegen. Van alle immigranten in Europa komen er overigens maar 12,7% uit Afrika:quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij het vindt meevallen. Dat kan, maar het zal in elk geval over miljoenen mensen gaan de afgelopen decennia. Wat je verder met die statistiek uit een willekeurig jaar wilt aangeven is mij niet duidelijk.
Waarom ben je zo bang voor een paar Afrikanen?quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij het vindt meevallen. Dat kan, maar het zal in elk geval over miljoenen mensen gaan de afgelopen decennia. Wat je verder met die statistiek uit een willekeurig jaar wilt aangeven is mij niet duidelijk.
quote:Volgens cijfers van het CBS immigreerden in 2020 220.853 mensen naar Nederland. Hiervan heeft 11,3 procent een Nederlandse achtergrond. Het grootste deel van de immigranten heeft een migratieachtergrond uit Europa: 118.668 mensen. Dat is 53,7 procent van de totale immigratie in 2020. Van de immigranten had 16,1 procent een migratieachtergrond uit Azië en 7,4 procent kwam uit Afrika.bron
Waar heb je dit precies vandaan? Dit is trouwens lastig te geloven, want vooral migranten uit Noord-Afrikaanse landen betreft een van de grootste groepen migranten in Europa.quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat je wel kunt nagaan dat de meeste Afrikanen zich binnen Afrika zelf voortbewegen. Van alle immigranten in Europa komen er overigens maar 12,7% uit Afrika:
[ afbeelding ]
Rare vraag want dit staat nergens in mijn post.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom ben je zo bang voor een paar Afrikanen?
Dit is weer op basis van één jaar. En de cijfers van het CBS geven geen volledig beeld. Zodra beide ouders in Nederland zijn geboren, wordt de migratieachtergrond namelijk niet meer vermeld.quote:
https://www.friendsofeuro(...)rican-Migrations.pdfquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar heb je dit precies vandaan? Dit is trouwens lastig te geloven, want vooral migranten uit Noord-Afrikaanse landen betreft een van de grootste groepen migranten in Europa.
Als beide ouders in Nederland geboren zijn, zijn het natuurlijk zelf geen migranten meer.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is weer op basis van één jaar. En de cijfers van het CBS geven geen volledig beeld. Zodra beide ouders in Nederland zijn geboren, wordt de migratieachtergrond namelijk niet meer vermeld.
Nee logisch, dat zijn gewoon Nederlandse burgers.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:16 schreef HowardRoark het volgende:
Zodra beide ouders in Nederland zijn geboren, wordt de migratieachtergrond namelijk niet meer vermeld.
Dit is dus op basis van cijfers van de VN. En wat zij doen is migratie binnen Europa meenemen. Dat wil dus zeggen dat als een Belg naar Nederland vertrekt en een Nederlander naar Zwitserland, wordt dat als 'migratie' geteld. En ook hier gaat het alleen maar over mensen die in het buitenland zijn geboren. Vandaar dat het percentage uit Afrika zo laag lijkt.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.friendsofeuro(...)rican-Migrations.pdf
[..]
Als beide ouders in Nederland geboren zijn, zijn het natuurlijk zelf geen migranten meer.
Er is nog altijd sprake van een migratieachtergrond. Vooral ook als iemand in de cultuur van de (groot)ouders wordt opgevoed. Je ziet dan ook vaak dat zulke kinderen het bijvoorbeeld nog altijd lastig hebben op school vanwege een taalachterstand. De status van 'migrant' wordt dan eigenlijk van generatie op generatie doorgegeven, omdat er nooit echt sprake is van volledig integreren in de nieuwe samenleving.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als beide ouders in Nederland geboren zijn, zijn het natuurlijk zelf geen migranten meer.
Klopt, dat is ook een beetje het hele idee van migratie he.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:43 schreef HowardRoark het volgende:
Dat wil dus zeggen dat als een Belg naar Nederland vertrekt en een Nederlander naar Zwitserland, wordt dat als 'migratie' geteld.
Komt vast niet in belgie, frankrijk, spanje of italie die xor..quote:Op donderdag 4 januari 2024 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bullshit, statistisch misschien niet, praktisch is het een allochtoon. Want beide ouders zijn hier niet geboren dus hebben ze die achtergrond. Zelfs al bij een ouder.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.friendsofeuro(...)rican-Migrations.pdf
[..]
Nee. Niks logisch. Raar. Want de grootouders zijn wel van buiten. En net als mn vorige post, dat nl'er zijn doen ze nevernooitniet.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee logisch, dat zijn gewoon Nederlandse burgers.
Soms vanwege een tussenstop, als ik via Air France naar Tanzania vlieg, of met Iberia naar Peru. Of naar Bilbao voor het Guggenheim of naar het Uffizi in Florence maar dan ben ik ook weer snel terug.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Komt vast niet in belgie, frankrijk, spanje of italie die xor..
Hmm.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:50 schreef Red_85 het volgende:
Want beide ouders zijn hier niet geboren
Dan weet je dus geen moer van het straatbeeld aldaar.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Soms vanwege een tussenstop, als ik via Air France naar Tanzania vlieg, of met Iberia naar Peru. Of naar Bilbao voor het Guggenheim of naar het Uffizi in Florence maar dan ben ik ook weer snel terug.
Zoals ik eerder schreef, tussen statistiek en praktijk gevoel zit een hoop verschil bij de meesten.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Hmm.
'Migrant' of een 'migratieachtergrond'. Dat zijn twee verschillen dingen. Een migratieachtergrond schudt je niet maar zo van je af, helemaal als er binnen families geen moeite wordt gedaan om te assimileren en integeren.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Hmm.
Je bent in NL geboren of niet, daar zit weinig ruimte voor praktische nuance.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder schreef, tussen statistiek en praktijk gevoel zit een hoop verschil bij de meesten.
Vooral veel pittoreske kasseien (en modernistisch beton in Bilbao dan).quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan weet je dus geen moer van het straatbeeld aldaar.
Zegt geen reet over je afkomst of wat je je voelt.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Je bent in NL geboren of niet, daar zit weinig ruimte voor praktische nuance.
Dat klopt.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Migrant' of een 'migratieachtergrond'. Dat zijn twee verschillen dingen. Een migratieachtergrond schudt je niet maar zo van je af, helemaal als er binnen families geen moeite wordt gedaan om te assimileren en integeren.
Lul er maar omheen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vooral veel pittoreske kasseien (en modernistisch beton in Bilbao dan).
Natuurlijk ben ik wel eens in Franse, Belgische, Italiaanse en Spaanse steden geweest.quote:
Ah, dus je bent volgens jou pas Nederlander als al je grootouders hier geboren zijn? Of moeten we nog verder terug?quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Niks logisch. Raar. Want de grootouders zijn wel van buiten.
Wat is nl'er zijn?quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:51 schreef Red_85 het volgende:
En net als mn vorige post, dat nl'er zijn doen ze nevernooitniet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |