De VS levert niet zo'n 75% van het geld en inzet voor de NAVO?quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan gebeurt er helemaal niks, paar boze brieven en schien wat armoedzaaiers die ook gelijk stoppen met hun contributie betalen maar verder ... helemaal niks
volgens mij is het budget 3 miljard ofzo, dat zou Nederland in het ernstigste geval in zijn eentje op kunnen hoesten
Zeker dat stuk loopt als een trein inmiddels in de ontwikkelingquote:Op vrijdag 29 december 2023 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
das een ander probleem maar laten we niet doen alsof er niets aan drones of de bestrijding ervan gedaan wordt atm
Ja, leuk. Maar ik wil graag in het deel van de wereld leven die de hegemonie blijft bepalen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
das een ander probleem maar laten we niet doen alsof er niets aan drones of de bestrijding ervan gedaan wordt atm
Klopt, maar het begin is er. Nu vasthouden aan die 2% de komende jaren. Liefst leggen ze de financiering van defensie langjarig vast, maar dat zal wel niet gebeuren in Nederland.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Na decennia van bezuinigen red je het niet met 21 miljard, ook al is dat 5 miljard meer dan dit jaar.
Daar gaan vele jaren, en nog nog veel meer geld, overheen.
Eens. Ik zie Rusland wel winnen in de Oekraïne, en iedereen weet wel dat Putin niet van plan is daarmee te stoppen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Maar ik lees dit veel meer als een oproep: beter ons onnodig teveel voorbereiden, dan ons niet voorbereiden en spijt hebben dat we dat niet hebben gedaan.
En daar kan ik het niet mee oneens zijn.
Ook dat. Maar veel bredere context. Rusland is niet het enige land met een westerse aversie.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens. Ik zie Rusland wel winnen in de Oekraïne, en iedereen weet wel dat Putin niet van plan is daarmee te stoppen.
Nopequote:Op vrijdag 29 december 2023 12:05 schreef Molo het volgende:
[..]
De VS levert niet zo'n 75% van het geld en inzet voor de NAVO?
Ja ik ookquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar ik wil graag in het deel van de wereld leven die de hegemonie blijft bepalen.
Waarom? ja, gewoon relaxt toch.
Dus dit soort berichten klopt niet, of begrijp ik dingen gewoon verkeerd? (Kan uiteraard heel prima)quote:
Het ging om het investeren in defensie. Als westers geheel. Die drones kwamen er gewoon bij.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja ik ook
Geen idee wat dat verder te maken heeft met het feit dat er al lang met en tegen drones gewerkt wordt
Dr. "Nikonlover" Clavan geeft duiding:quote:Op vrijdag 29 december 2023 00:51 schreef KillemWieft het volgende:
Ik denk niet dat de kenners op fok het eens zijn met Wijnen. Althans, die indruk krijg ik als ik de posts in die topics over de oorlog in Oekraïne lees.
quote:
Mensen halen een aantal zaken door elkaarquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Dus dit soort berichten klopt niet, of begrijp ik dingen gewoon verkeerd? (Kan uiteraard heel prima)
https://www.nporadio1.nl/(...)-de-navo-ons-precies
Wat krijg je dan terug op maatschappelijk vlak en waarom zou dat een taak van defensie zijn?quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:03 schreef oblo het volgende:
[..]
Als je mijn posts ook echt gelezen had dan zag je dat ik schreef dat ik denk dat we het vrijwillige dienstjaar dat nu al loopt geleidelijk uit kunnen breiden en indien succesvol over zouden kunnen stappen naar dienstplicht.
En dat zou dan inderdaad veel geld kosten en dan ben je inderdaad jaren verder, maar daar krijg je andere dingen voor terug vooral op maatschappelijk vlak. Dat heet investeren.
Of dat realistisch is weet ik niet, weet jij het? Je komt met best specifieke bedragen, hoe kom je daaraan?
Rusland wordt niet sterker, lijden alleen maar verliezen en de kritiek wordt steeds groter in het binnenland. Een navoland aanvallen zal zelfs bij de huidige participanten (laten we 't zo noemen want de groep voorstanders krimpt) op felle weerstand stuiten.quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De reden dat Rusland steeds sterker wordt is omdat Rusland sinds een half jaar in een oorlogseconomie is veranderd. Wij zullen volgend jaar hetzelfde gaan doen.
Dit gaat om defensie uitgaven in het algemeen, niet over de financiering van de NAVOquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Dus dit soort berichten klopt niet, of begrijp ik dingen gewoon verkeerd? (Kan uiteraard heel prima)
https://www.nporadio1.nl/(...)-de-navo-ons-precies
Ah ik zie het nu ja, snap mijn verwarringquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit gaat om defensie uitgaven in het algemeen, niet over de financiering van de NAVO
Als Trump besluit om minder destroyers te kopen dan moet hij dat helemaal zelf weten maar ik denk niet dat hij dat gaat doen
Polen gaat hij niet klein krijgen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens. Ik zie Rusland wel winnen in de Oekraïne, en iedereen weet wel dat Putin niet van plan is daarmee te stoppen.
Je lijkt wat door elkaar te gooien, de grootte van het amerikaanse militaire bestedingen is 70% van de totale militaire bestedingen van NATO-landen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:05 schreef Molo het volgende:
De VS levert niet zo'n 75% van het geld en inzet voor de NAVO?
Ja leuke troll reactiequote:Op vrijdag 29 december 2023 14:23 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens mij willen ze zelf gewoon lekker oorlog, eindelijk écht schieten. De ME houdt er ook van om te slaan, denk dat het leger stiekem ook wel een keer the real deal wil, al dan niet onbewust.
En wat wil jij? Met een gebroken geweertje rondlopen op je wolle trui?quote:Op vrijdag 29 december 2023 14:23 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens mij willen ze zelf gewoon lekker oorlog, eindelijk écht schieten. De ME houdt er ook van om te slaan, denk dat het leger stiekem ook wel een keer the real deal wil, al dan niet onbewust.
Ach hou toch op man, hoe veel testosteronbommetjes lopen wel niet rond bij het leger. Als ze wat ouder zijn, zijn wat meer geïndoctrineerd en eufemistischer, maar dat gevalletje alpha male zit nog wel in hun.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |