abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 19:06:54 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212053785
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ze hebben geen Poolse en Oost-Duitse troepen meer :7
owja

das een probleem, die Tsjetsjenen gaan liever niet voorop en Wagner is niet altijd even betrouwbaar geloof ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212057846
Onze 40 F-35's schieten dat hele Russische leger aan bonken zonder dat ze het zelf doorhebben.

Laat staan icm de Eurofighters en Gripens die in flinke aantallen aanwezig zijn.
pi_212058110
Hup allemaal dienstplicht doen!
  dinsdag 16 januari 2024 @ 23:14:33 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212058116
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is al jaren bekend dat de Russen tijdens de koude oorlog een inval in West-Europa door een grootschalige aanval met kernwapens vooraf zouden laten gaan, daarna zouden vooral Poolse en Oost-Duitse troepen door het gebied met hoge straling opgejaagd worden om dit te veroveren. Ik zie geen enkele reden waarom de Russen afscheid genomen zouden hebben van hun doctrine van een "nuclear first strike".
Het was juist de navo die als zwakker werd gezien en daarom als eerste kernwapens zou inzetten.
Het kernwapen is de keuze van de partij die conventioneel zwakker is, nu dus Rusland in een confrontatie met de NAVO.
The End Times are wild
  dinsdag 16 januari 2024 @ 23:17:26 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212058156
Overigens denk ik dat je met het droppen van grote hoeveelheden drank en drugs achter de Russische linies ook een heel eind komt.
pi_212058246
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:17 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat je met het droppen van grote hoeveelheden drank en drugs achter de Russische linies ook een heel eind komt.
Russen zuipen zelfs methanol.
  woensdag 17 januari 2024 @ 17:49:35 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212067435
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:02 schreef kurk_droog het volgende:
Onruststoker
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:07 schreef Hathor het volgende:
Dit lijkt me net zo'n doemdenker als die Amerikaanse ex kolonel MgGregor.
MIsschien de aflevering zelf even beluisteren: BNR Big Five.

Er is helemaal niks raars aan dat de NAVO zich voorbereidt op WW3, vanaf de oprichting in '49 tot 1990 deed de NAVO niet anders...
pi_212072421
En de volgende

quote:
NAVO-admiraal: 'Samenleving moet het onverwachte gaan verwachten'
Niet alleen de legers van de NAVO-landen maar de hele samenleving moeten zich voorbereiden op een "nieuw onvoorspelbaar tijdperk". Dat heeft de Nederlandse NAVO-admiraal Rob Bauer gezegd op een NAVO-bijeenkomst in Brussel.

Bauer riep op tot een "samenlevingsaanpak" die verder gaat dan alleen militaire planning. Publieke en private organisaties moeten hun mentaliteit veranderen omdat de samenleving verandert, zei hij.

"Van een tijdperk waarin alles planbaar, voorspelbaar, controleerbaar en gericht op efficintie was, naar een tijdperk waarin alles op elk moment kan gebeuren. Een tijdperk waarin we het onverwachte moeten verwachten", zei hij. "Om volledig effectief te kunnen zijn, ook in de toekomst, hebben we een oorlogstransformatie van de NAVO nodig."
https://nos.nl/artikel/25(...)chte-gaan-verwachten
pi_212073144
Tja Putin is niet van plan te verliezen weet je.
pi_212073306
quote:
Gewoon zijn broer Jack, of in het uiterste geval neef Frans naar Moskou sturen 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212073516
quote:
Goh, het besef is er eindelijk... wel ruimschoots te laat, maar ze worden wakker..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_212073581
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:26 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De erbarmelijke staat van hun conventionele krijgsmacht interesseert de Russen zelf niet; dat volk is krankzinnig genoeg om zijn oorlog tegen de Europese NAVO-leden met een grootschalige nucleaire aanval te beginnen.
Dan krijgen ze die net zo hard terug want het VK en Frankrijk hebben een MAD doctrine. Hun 500 kernwapens zijn voldoende om de bewoonde delen van Rusland met de grond gelijk te maken
pi_212073635
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 07:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan krijgen ze die net zo hard terug want het VK en Frankrijk hebben een MAD doctrine. Hun 500 kernwapens zijn voldoende om de bewoonde delen van Rusland met de grond gelijk te maken
Die doctrine zou een normaal volk ervan weerhouden met kernwapens te gaan gooien, maar we hebben het hier nog altijd over de Russen...
pi_212074013
Waar ben je nou bang voor? Voor Rusland dat in 650 dagen een militaire onmacht niet weet te verslaan en 200 kilometer landinwaarts is getrokken?
  donderdag 18 januari 2024 @ 09:06:58 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212074124
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 07:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik denk dat als ze een nuke op Berlijn gooien, Engeland en Frankrijk helemaal niks terug durven te doen.
The End Times are wild
pi_212074192
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat als ze een nuke op Berlijn gooien, Engeland en Frankrijk helemaal niks terug durven te doen.
Je denkt dat ze rustig gaan afwachten tot zij de volgende zijn? Lijkt me zeer sterk.
pi_212074224
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 08:53 schreef Kidjuh het volgende:
Waar ben je nou bang voor? Voor Rusland dat in 650 dagen een militaire onmacht niet weet te verslaan en 200 kilometer landinwaarts is getrokken?
Nu niet nee, dat is het punt niet.
Punt is, dat Ruzland nu vollop een oorlogseconomie is en wij niet.

Kans is zeer groot dat de situatie blijft zoals ie nu is en de oorlog vroeg of laat eindigt in de huidige impasse.

Dat geeft Rusland dan de tijd om zijn wonden te lukken en het leger weer op te bouwen.
En te leren van de fouten.

En dan hebben ze over een aantal jaren een hl ander leger.

En dr moeten we op voorbereid te zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212074236
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:06 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Aan de ene kant horen we dat Rusland bijna verslagen is, aan de andere kant horen we dat Rusland Europa gaat overnemen. Welke is het nou?
Aan de ene kant zeg je dat Rusland superawesome onverslaanbaar is, aan de andere kant steun je mensen die onze eigen defensie willen versterken niet, omdat het niet nodig zou zijn.

Welke is het nou?
pi_212074466
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Nu niet nee, dat is het punt niet.
Punt is, dat Ruzland nu vollop een oorlogseconomie is en wij niet.

Kans is zeer groot dat de situatie blijft zoals ie nu is en de oorlog vroeg of laat eindigt in de huidige impasse.

Dat geeft Rusland dan de tijd om zijn wonden te lukken en het leger weer op te bouwen.
En te leren van de fouten.

En dan hebben ze over een aantal jaren een hl ander leger.

En dr moeten we op voorbereid te zijn.
Is dit niet precies het casette bandje van na de koude oorlog? Geef ze over 20 jaar weer eens een kans, denk jij dat veel jongeren (vrijwillig) het leger in gaan komende 200 jaar? Laat ze maar lekker 2 jaar in deze pats-stelling zitten en zichzelf + bevolking helemaal decimeren tot een 1930 economie zonder toekomst. Ze hebben na de koude oorlog 30 jaar de tijd gehad om een goed, alles verslindend leger op de benen te krijgen. Resultaat: Paar labiele lamzakken die niet te vertrouwen zijn en waar je echt geen pepernoot aan hebt.

Dat land / die cultuur was gebouwd op "Kijk ons eens de grootste, beste, hardste zijn" , die vlieger gaat niet meer op. Hele braindump is al geweest, dat land is niks buiten de grote steden. De bevolking in die steden is nu nog bang, want dood als je niet luistert en iets verkeerds zegt. Genoeg Westerse gedachten die daar rondlopen die het compleet oneens zijn met die Doema en Putanjo, maar als ze iets zeggen, zijn ze dedde.

Poetin over paar jaar dood, hopen op wat cultuurverschuivingen en dan heb je er geen last meer van.

Edit: verder sta ik 100% achter een minimaal defensiebudget en daaraan houden. Dat dat vanaf moment 1 niet gebeurd en NAVO daar niet strikter op is, is wat mij betreft vanaf het begin al een lachertje.
pi_212074484
dubbel
  donderdag 18 januari 2024 @ 13:41:48 #196
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_212077374
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:11 schreef Zoddie het volgende:
Rusland kan dit nog heel lang volhouden hoor, manschappen zat.
Alleen jammer dat het land uit elkaar valt. Zonder land valt er geen oorlog te voeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_212085597

Russisch leger altijd waardeloze zooi geweest. Dit is een filmpje van 10 jaar terug, mogelijk ouder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')