Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk.
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Jazeker, voornamelijk omdat via andere diensten de uitzending wat achterloopt en omdat ik op een gegeven moment dat t2000 publiek op tv niet meer kon luchten.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ja, country(pop) is helaas nog een onderschat genre in Nederland. Artiesten als The Chicks hoeven niet zo populair te worden als in de USA, maar iets bekender mag wel
Doe dan Not Fair, dat gaat over dat dr vriendje niet wil beffen
Nogmaals, die hele cultus rond dat Bart Arens-mixje is toch een beetje alsof iedereen op de dagbesteding blij is voor de trotse jongen die een papiermachéduif heeft gemaakt.
Het punt dat Gretzl gaat bijlezen is ook weer begonnen..
Op zondag 24 december 2023 23:22 schreef TommyL0204 het volgende: Present! Vorig jaar niet veel gepost. Zal proberen jullie dit jaar weer vaker lastig te vallen
Metallica One Wim Sonneveld het Dorp U2 Sunday B Sunday Phil Collins Against all Odds Guns n Roses Welcome to the jungle André Hazes de vlieger Dorus 2 motten (vóór de hype) Dusty Springfield song of a preacher man Genesis Land of Confusion Cream White Room Adèle All I ask Level 42 lessons in love Mecano Hijo de Luna André Hazes n Vriend
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
2000 New York Minute Don Henley 1999 A Night Like This Caro Emerald 1998 High And Dry Radiohead 1997 Harvest Neil Young 1996 Master Blaster (Jammin') Stevie Wonder 1995 Woman Wolfmother STEMPLAAT BY PROXY 1994 Wat Wil Je Van Mij Metejoor & Hannah Mae 1993 Rosalyn Vitesse 1992 Do It Again Steely Dan 1991 Lover Of The Light Mumford & Sons 1990 Single Ladies (Put A Ring On It) Beyoncé
Koos heeft niet geprofiteerd van de dood van Sinead
[..] Werd gecovered door een Zweed. Die noemde het Deorollercoaster.
Bill ligt in een deuk
Op zondag 24 december 2023 23:31 schreef PippenScottie het volgende: 2000 New York Minute Don Henley 1999 A Night Like This Caro Emerald 1998 High And Dry Radiohead 1997 Harvest Neil Young 1996 Master Blaster (Jammin') Stevie Wonder 1995 Woman Wolfmother STEMPLAAT BY PROXY 1994 Wat Wil Je Van Mij Metejoor & Hannah Mae 1993 Rosalyn Vitesse 1992 Do It Again Steely Dan 1991 Lover Of The Light Mumford & Sons 1990 Single Ladies (Put A Ring On It) Beyoncé
Ik zie hier al iets teveel nummers die veel hoger horen te staan. Maar mensen stemmen liever massaal op Swift en Bankzitters.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op zondag 24 december 2023 23:31 schreef PippenScottie het volgende: 2000 New York Minute Don Henley 1999 A Night Like This Caro Emerald 1998 High And Dry Radiohead 1997 Harvest Neil Young 1996 Master Blaster (Jammin') Stevie Wonder 1995 Woman Wolfmother STEMPLAAT BY PROXY 1994 Wat Wil Je Van Mij Metejoor & Hannah Mae 1993 Rosalyn Vitesse 1992 Do It Again Steely Dan 1991 Lover Of The Light Mumford & Sons 1990 Single Ladies (Put A Ring On It) Beyoncé
Fijn eerste uurtje wel.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op zondag 24 december 2023 23:42 schreef Hangbeest het volgende: Het leeft wel die top2000, zijn al meerdere topics volgekalkt voordat het enigszins begonnen is
Op zondag 24 december 2023 23:42 schreef Hangbeest het volgende: Het leeft wel die top2000, zijn al meerdere topics volgekalkt voordat het enigszins begonnen is
Er zijn al 500 nummers geweest!
Ben bekaf, ga zo rond middernacht maar eens pitten
2000 New York Minute Don Henley 1999 A Night Like This Caro Emerald 1998 High And Dry Radiohead 1997 Harvest Neil Young 1996 Master Blaster (Jammin') Stevie Wonder 1995 Woman Wolfmother 1994 Wat Wil Je Van Mij Metejoor & Hannah Mae 1993 Rosalyn Vitesse 1992 Do It Again Steely Dan 1991 Lover Of The Light Mumford & Sons 1990 Single Ladies (Put A Ring On It) Beyoncé
Remember the jester that showed you tears The script for tears
[..] Voor wie breng je dit offer? (Als ik vragen mag)
Och, ik had al lange tijd niet meer de fiducie dat het iets tussen mij en God werd. Dus corona was een goed excuus om niet meer te gaan. Maar ergens eind 2022 had ik voor mijn journalistieke studie wat pastoren/dominees nodig, dus gebruikte ik de dominee van de kerk waar ik nog ingeschreven sta. Vond het dan lullig, na bij hem thuis te zijn geweest, mijn gezicht niet meer te vertonen.
Op de radio hebben ze nu een top 10 kerst liedjes, en daar komt Frankie Goes to Hollywood's The Power of Love voorbij. Mooi nummer, maar nou niet een nummer wat ik met kerst associeer
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Op zondag 24 december 2023 23:45 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: Op de radio hebben ze nu een top 10 kerst liedjes, en daar komt Frankie Goes to Hollywood's The Power of Love voorbij. Mooi nummer, maar nou niet een nummer wat ik met kerst associeer
Moet je de clip maar eens kijken
Op zondag 24 december 2023 23:45 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: Op de radio hebben ze nu een top 10 kerst liedjes, en daar komt Frankie Goes to Hollywood's The Power of Love voorbij. Mooi nummer, maar nou niet een nummer wat ik met kerst associeer
Extra 500 ja, vanwege de jubileumeditie, een week geleden afgelopen.
2000 New York Minute Don Henley 1999 A Night Like This Caro Emerald 1998 High And Dry Radiohead 1997 Harvest Neil Young 1996 Master Blaster (Jammin') Stevie Wonder 1995 Woman Wolfmother 1994 Wat Wil Je Van Mij Metejoor & Hannah Mae 1993 Rosalyn Vitesse 1992 Do It Again Steely Dan 1991 Lover Of The Light Mumford & Sons 1990 Single Ladies (Put A Ring On It) Beyoncé
Hoop eigenlijk vooral dat ik niet af ga met whamageddon nu door de radio. Weet namelijk niet of ik het nummer tot nu gehoord heb, dus ik doe maar alsof ik nog niet verloren heb.
Op zondag 24 december 2023 23:44 schreef Gale_Boetticher het volgende: 2000 New York Minute Don Henley 1999 A Night Like This Caro Emerald 1998 High And Dry Radiohead 1997 Harvest Neil Young 1996 Master Blaster (Jammin') Stevie Wonder 1995 Woman Wolfmother 1994 Wat Wil Je Van Mij Metejoor & Hannah Mae 1993 Rosalyn Vitesse 1992 Do It Again Steely Dan 1991 Lover Of The Light Mumford & Sons 1990 Single Ladies (Put A Ring On It) Beyoncé
Hier kan ik me wel in vinden.
Volgend jaar Vitesse eruit
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Allang niet meer. Die zette ekdom er eigenhandig in. Sinds ie weg is bij radio 2 is dat nr meteen uit de lijst verdwenen. T was n hype die vooral Gary Fomdeck zelf leuk vond
Op zondag 24 december 2023 23:47 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: Hoop eigenlijk vooral dat ik niet af ga met whamageddon nu door de radio. Weet namelijk niet of ik het nummer tot nu gehoord heb, dus ik doe maar alsof ik nog niet verloren heb.
Ik heb die al meerdere keren gehoord de afgelopen dagen.
Op zondag 24 december 2023 23:47 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: Hoop eigenlijk vooral dat ik niet af ga met whamageddon nu door de radio. Weet namelijk niet of ik het nummer tot nu gehoord heb, dus ik doe maar alsof ik nog niet verloren heb.
GODVERDETYFUS
Ik heb mezelf op 1 Decemeber per ongeluk al omzeep geholpen dit jaar
Mosh pit bij Chef’special kan ik mij moeilijk voorstellen.
Publiek doet me denken aan dat verkiezingsfeestje bij 50PLUS
Op zondag 24 december 2023 23:54 schreef ieniminimuis het volgende: Ik loop betreft muziek dus scheef met mijn generatie. Of ik ben hipster met mijn jaren 80 muziek
Ik ook hoor, ik luister voornamelijk muziek van voordat ik geboren was
Op zondag 24 december 2023 23:55 schreef Hangbeest het volgende: jullie hebben mijn computer stuk gemaakt. het topic word niet meer automatisch gefreshed, of heb ik ergens op geklikt?
Misschien stond je cursor in het tekstvak.
Op zondag 24 december 2023 23:55 schreef ieniminimuis het volgende: Maar de jaren 80 had toch op muzikaal vlak toch al een come back gemaakt? Jaren 90 was het nu toch?
Twee Motten van Dorus heeft een comeback gemaakt.
[..] Twee Motten van Dorus heeft een comeback gemaakt.
Wie?
Mijn ouders zijn eind jaren 50/begin jaren 60, ik heb vooral pink floyd, fleetwood mac, heart en red hot chili peppers gehoord als kind. Waarschijnlijk nog andere dingen maar die kan ik me niet echt herinneren
[..] Mijn ouders zijn eind jaren 50/begin jaren 60, ik heb vooral pink floyd, fleetwood mac, heart en red hot chili peppers gehoord als kind. Waarschijnlijk nog andere dingen maar die kan ik me niet echt herinneren
Ik vooral "jonge" muziek. Beatles bijv. is compleet langs mij heen gegaan.
Trotste mama van Ambar Het officiële liefje van @Monitor O+
Twee motten heb ik nog eens geplaybackt in een medley (ook met kung fu fighting o.a.) toen ik kind was op de lokale jeugdclub.
Op zondag 24 december 2023 23:58 schreef Felagund het volgende: Twee motten heb ik nog eens geplaybackt in een medley (ook met kung fu fighting o.a.) toen ik kind was op de lokale jeugdclub.
Held.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]