Gelukkig. Ik schrok even of ik vergeten was die in te pakken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt. Hij is nog niet stuk hoormaar die is qltel vergeten op te noemen.
NSquote:Op vrijdag 22 december 2023 20:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Lijst(je):
Sneeuwman
Pinguin
Ginger ale
Frietsnijder
Baardolie (die is voor qltel, ik heb geen baard)
Kaas met plank en mesjes
Emmertje met beertje, kerstmuts en minidrinkflesje
2x blik dropjes
Chocola
Christmas crackers
Lollies
Marshmellows
Mezenbollen
Hart met vogelzaad
Kerstkaartenslinger
Happy New Year slinger
Spiropuzzelboek
Koffie
Candybottles 2x
Showerfoam
Handdoek Pinguins van Madagascar
Sjaal
Seat organizer
Houten puzzel
Chinese inktsteen
Sokken met tekst
Bodylotion
Solar Buddha
2x tasje voor GPS
Kleurpotloden
World War II DVD set
U2 DVD
Omdenken scheurkalender
3 boeken
Kerstkransjes
Da's alles
Wow!quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Lijst(je):
Sneeuwman
Pinguin
Ginger ale
Frietsnijder
Baardolie (die is voor qltel, ik heb geen baard)
Kaas met plank en mesjes
Emmertje met beertje, kerstmuts en minidrinkflesje
2x blik dropjes
Chocola
Christmas crackers
Lollies
Marshmellows
Mezenbollen
Hart met vogelzaad
Kerstkaartenslinger
Happy New Year slinger
Spiropuzzelboek
Koffie
Candybottles 2x
Showerfoam
Handdoek Pinguins van Madagascar
Sjaal
Seat organizer
Houten puzzel
Chinese inktsteen
Sokken met tekst
Bodylotion
Solar Buddha
2x tasje voor GPS
Kleurpotloden
World War II DVD set
U2 DVD
Omdenken scheurkalender
3 boeken
Kerstkransjes
Da's alles
Oh jaquote:
Reisassistentie is alleen nodig als je een intercity wil nemen. Sprinters kun je zo inrijden.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Oh ja
2 dagkaarten van de NS (gesponsord door de NS) zodat qltel en ik een dagje weg kunnen samen, als we assistentie boeken, kan de scootmobiel ook mee
Gaaf!quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Oh ja
2 dagkaarten van de NS (gesponsord door de NS) zodat qltel en ik een dagje weg kunnen samen, als we assistentie boeken, kan de scootmobiel ook mee
Intercity's hebben trappen toch? Dat is sowieso erg lastig. Trappen en ik zijn geen vriendjesquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:59 schreef DJMO het volgende:
Reisassistentie is alleen nodig als je een intercity wil nemen. Sprinters kun je zo inrijden.
Enjoy lieverd, het is jullie gegund.
Die tip knoop ik in mijn achterhoofdquote:Op vrijdag 22 december 2023 22:00 schreef heywoodu het volgende:
Gaaf!
Pro-tip: als dat niet goed gaat (assistentie staat niet klaar, lift doet het niet, etc), stuur de NS een mail en goede kans dat je een dagkaart krijgt. De stapel dagkaarten die m'n zus door de jaren heen op die manier heeft gekregen past niet meer in de brievenbus denk ik (nou ja, ze zijn wel gebruikt ook door de jaren heen, maar je snapt het punt)
Ongeveer 4 a 5 treden naar de coupé. Voor een lange reis wel de moeite waard denk ik.quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Intercity's hebben trappen toch? Dat is sowieso erg lastig. Trappen en ik zijn geen vriendjes
In de meeste Intercity's ben je in feite veroordeeld tot de balkons, met rolstoel of scootmobiel.quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Intercity's hebben trappen toch? Dat is sowieso erg lastig. Trappen en ik zijn geen vriendjes
Wat gaaf! Ik kan met scootmobiel niet in treeinquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Oh ja
Dat is balen jaquote:Op zaterdag 23 december 2023 07:38 schreef Ynske het volgende:
Wat gaaf! Ik kan met scootmobiel niet in treeinwant hij is 5cm te lang ivm kinderzitje achterop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ondanks dat het niet met de FOK!actie zelf te maken heeft post ik het toch even hier, want zoals ik al zei: zonder deze prachtige actie had ik er écht nooit aan gedacht, en de paar posts hierover op een dag een paar weken geleden hebben mij/ons het zetje gegeven om het ook daadwerkelijk in gang te zetten
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op zaterdag 23 december 2023 15:41 schreef heywoodu het volgende:
Even tussendoor, de vaste meelezers herinneren zich wellicht nog dat ik het een tijdje geleden (maand, anderhalve maand?) over mijn Braziliaanse schoonmoeder had. Honderd procent op het idee gekomen door het bestaan van de kerstpakkettenactie op FOK! én zeker ook met de nodige hulp - en het feit dat prijzen daar nou eenmaal lager liggen - hebben we de afgelopen weken de nodige dingen bij elkaar verzameld, en laten bezorgen bij een vriendin als 'opslagplaats'. Op één item na is alles er inmiddels, en waarschijnlijk gaat ze vanavond bij mijn schoonmoeder langs om alles af te leveren
We hebben er uiteindelijk voor gekozen om niks aan eten en dergelijken erbij te doen, maar allemaal praktische zaken. Toen mijn vriendin daar vorige maand was zag ze hoe verouderd álles is, van kleedjes in de slaapkamer tot handdoeken en van bestek tot glazen, zo erg dat mijn schoonmoeder zich eigenlijk kapot schaamt als er iemand op visite komt en dat is natuurlijk niet leuk. Zo vroeg ze mijn vriendin om de borden en het bestek te pakken dat er het best uit zag toen ze iemand over de vloer kregen, maar vriendin zei tegen mij "er was eigenlijk geen 'beste', het was allemaal oud, versleten en viezig...".
Na een ongeluk in september, waarna beide armen een tijd in het gips hebben gezeten (en de daardoor nogal verergerde depressie), kan ze langzamerhand weer het een en ander doen en met wat moeite ook koken bijvoorbeeld. Dat kan ze uitermate lekkeren als ze er het juiste gereedschap voor heeft vindt ze dat ook daadwerkelijk leuk om te doen. Kortom: dat soort zaken staan er vandaag op de planning, mooie nieuwe handdoeken (van badhanddoeken tot gastenhanddoekjes), een mooie messenset, nieuwe glazen en bekers, bestekset, noem allemaal maar op, héél veel oude en viezige meuk kan na vandaag weggegooid worden en vervangen voor nieuwe, mooie dingen, dus dat wordt hopelijk een mooie Kerst, de auto is alvast grotendeels ingeladen kregen we net te horen/zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ondanks dat het niet met de FOK!actie zelf te maken heeft post ik het toch even hier, want zoals ik al zei: zonder deze prachtige actie had ik er écht nooit aan gedacht, en de paar posts hierover op een dag een paar weken geleden hebben mij/ons het zetje gegeven om het ook daadwerkelijk in gang te zetten![]()
![]()
Even tussendoor, de vaste meelezers herinneren zich wellicht nog dat ik het een tijdje geleden (maand, anderhalve maand?) over mijn Braziliaanse schoonmoeder had. Honderd procent op het idee gekomen door het bestaan van de kerstpakkettenactie op FOK! én zeker ook met de nodige hulp - en het feit dat prijzen daar nou eenmaal lager liggen - hebben we de afgelopen weken de nodige dingen bij elkaar verzameld, en laten bezorgen bij een vriendin als 'opslagplaats'. Op één item na is alles er inmiddels, en waarschijnlijk gaat ze vanavond bij mijn schoonmoeder langs om alles af te leveren
We hebben er uiteindelijk voor gekozen om niks aan eten en dergelijken erbij te doen, maar allemaal praktische zaken. Toen mijn vriendin daar vorige maand was zag ze hoe verouderd álles is, van kleedjes in de slaapkamer tot handdoeken en van bestek tot glazen, zo erg dat mijn schoonmoeder zich eigenlijk kapot schaamt als er iemand op visite komt en dat is natuurlijk niet leuk. Zo vroeg ze mijn vriendin om de borden en het bestek te pakken dat er het best uit zag toen ze iemand over de vloer kregen, maar vriendin zei tegen mij "er was eigenlijk geen 'beste', het was allemaal oud, versleten en viezig...".
Na een ongeluk in september, waarna beide armen een tijd in het gips hebben gezeten (en de daardoor nogal verergerde depressie), kan ze langzamerhand weer het een en ander doen en met wat moeite ook koken bijvoorbeeld. Dat kan ze uitermate lekkeren als ze er het juiste gereedschap voor heeft vindt ze dat ook daadwerkelijk leuk om te doen. Kortom: dat soort zaken staan er vandaag op de planning, mooie nieuwe handdoeken (van badhanddoeken tot gastenhanddoekjes), een mooie messenset, nieuwe glazen en bekers, bestekset, noem allemaal maar op, héél veel oude en viezige meuk kan na vandaag weggegooid worden en vervangen voor nieuwe, mooie dingen, dus dat wordt hopelijk een mooie Kerst, de auto is alvast grotendeels ingeladen kregen we net te horen/zien
Fantastisch dat je dit op afstand en met hulp toch voor elkaar gaat krijgen, je zult wel benieuwd zijn naar haar reactie, denk ik..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ondanks dat het niet met de FOK!actie zelf te maken heeft post ik het toch even hier, want zoals ik al zei: zonder deze prachtige actie had ik er écht nooit aan gedacht, en de paar posts hierover op een dag een paar weken geleden hebben mij/ons het zetje gegeven om het ook daadwerkelijk in gang te zettende wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
Wat ontzettend tof!!quote:Op zaterdag 23 december 2023 15:41 schreef heywoodu het volgende:
En ondanks dat het niet met de FOK!actie zelf te maken heeft post ik het toch even hier, want zoals ik al zei: zonder deze prachtige actie had ik er écht nooit aan gedacht, en de paar posts hierover op een dag een paar weken geleden hebben mij/ons het zetje gegeven om het ook daadwerkelijk in gang te zetten
Qat prachtig dit, wat zijn jullie mooie mensenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ondanks dat het niet met de FOK!actie zelf te maken heeft post ik het toch even hier, want zoals ik al zei: zonder deze prachtige actie had ik er écht nooit aan gedacht, en de paar posts hierover op een dag een paar weken geleden hebben mij/ons het zetje gegeven om het ook daadwerkelijk in gang te zetten![]()
Geweldig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ondanks dat het niet met de FOK!actie zelf te maken heeft post ik het toch even hier, want zoals ik al zei: zonder deze prachtige actie had ik er écht nooit aan gedacht, en de paar posts hierover op een dag een paar weken geleden hebben mij/ons het zetje gegeven om het ook daadwerkelijk in gang te zetten![]()
Hopelijk is ze blij verrast!"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Nee, gisteren ging door omstandigheden even niet door, het nieuwe plan is vanochtend (lokale tijd dus) en we wachten nu met smart tot die vriendin in de benen is en onderweg gaatquote:Op zondag 24 december 2023 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
@:heywooduen is het pakket inmiddels op de bestemming aangekomen?
De 365 dagen adventkalender variant voor volgend jaar is onderweg…quote:Op maandag 25 december 2023 10:45 schreef superkimmi het volgende:
Fijne kerstdagen allemaal!
En nog doosje 21 t/m 24: dankjewel!!![]()
@:schanu @:-gt- @:qltel en @:viv
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |