Als je transgender bent dan ben je dat je hele leven. Dat is niet iets wat je later oploopt. In dit geval is het kind verdomd vroeg terecht gekomen bij psychiaters die het moesten beoordelen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er geen voorstander van zo vroeg al te beoordelen. Laat maar lekker aanklooien en ontwikkelen op eigen tempo. Dat serieuze komt later wel als het iets blijvends blijkt te zijn. In dit geval is het door het getouwtrek tussen vader en moeder erg vroeg aan het licht gekomen. Waarbij ik dat getouwtrek als schadelijk zie. De uitkomst van psychisch onderzoek niet zozeer op zichzelf.quote:Op maandag 18 december 2023 15:02 schreef ludovico het volgende: [..] Maar het draait om dit stukje. Alsof men wl transgender zou zijn, zeker op leeftijd van 5(!) jaar is volstrekt krankjorum.
Het is voor mij een levenslange worsteling, zij het op een totaal ander vlak. Ik heb grote bewondering voor mensen die niet de weg van de minste weerstand kiezen, zoals ikzelf heb gedaan. Tegelijk heb ik compassie voor mensen die dat wel doen.quote:Op maandag 18 december 2023 15:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel een lastig dilemma; enerzijds wens je voor het collectief (waar je individuele kind lid van is) iets beters (meer tolerantie etc) en anderzijds lijdt het individuele kind als je hem/haar de kar laat trekken. Het lijkt me namelijk nogal wat om je kind als 'anders' een nogal harde wereld in te slingeren, waardoor je je kind de facto op behoorlijke achterstand plaatst en mogelijk zelfs in gevaar brengt.
Wil je je goed voelen in je eigen lichaam alsof je "gender" wel bij jouw fysieke geslacht hoort? Daar kan een psycholoog dan niet bij helpen?quote:In Nederland is geen plaats voor zogenoemde conversiepraktijken om iemands seksuele [b]en/of genderidentiteit te veranderen[/b]. Ministers Dijkgraaf (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Yeşilgz-Zegerius (Justitie en Veiligheid) zetten zich met een pakket van maatregelen in om deze praktijken te voorkomen en tegen te gaan.
Dit is volstrekte onzin, het wordt wel degelijk aangepraat, cq je loopt het op, in ieder geval voor het gros.quote:Op maandag 18 december 2023 15:13 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Als je transgender bent dan ben je dat je hele leven. Dat is niet iets wat je later oploopt.
Wel herkenbaar, en ik schommel veel. Soms schik ik (meestal door een bepaalde mate van afhankelijkheid) en soms weet ik mezelf staande te houden.quote:Op maandag 18 december 2023 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
Het is voor mij een levenslange worsteling, zij het op een totaal ander vlak. Ik heb grote bewondering voor mensen die niet de weg van de minste weerstand kiezen, zoals ikzelf heb gedaan. Tegelijk heb ik compassie voor mensen die dat wel doen.
Een terechte upgrade van: Vader verliest voogdij transgender kind (5) door ontkenning.quote:
Ik houd me daar niet zo mee bezig. Leven en laten leven. Het collectief beangstigt me meer dan non-conformistische individuen, in ieder geval zolang zij anderen geen kwaad doen.quote:Op maandag 18 december 2023 15:21 schreef Akathisia het volgende:
Tegelijkertijd heb je ook mensen in bepaalde omgekeerde-wereld-bubbels waar het (kleine) collectief de afwijking juist omhelst, en waar de weg met veel weerstand in de 'normale' wereld, voor hen juist de weg met de minste weerstand is. Dan verdwijnt mijn sympathie logischerwijze als sneeuw voor de zon.
Heb je ook de cijfers dat het een statistisch onmogelijk aantal is, of baseer je je op wat plaatjes en de gedachte 'hmmm dat zijn er wel erg veel'? Want ik heb je nu een plaatje met 6 kinderen van Amerikaanse, Britse en Zuid-Afrikaanse sterren zien posten. Maar hoeveel van die hele groep zijn er allemaal genderconformerend? Tikkeltje meer vermoed ik.quote:Op maandag 18 december 2023 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
het gaat om het statistisch onmogelijke aantal kinderen van sterren dat dit zou hebben. Waarmee ik aantoon dat het eerder om een probleem bij de ouders gaat (terwijl je van sterren toch zou verwachten dat ze aandacht genoeg kregen) dan bij de kinderen.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 18 december 2023 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd me daar niet zo mee bezig. Leven en laten leven. Het collectief beangstigt me meer dan non-conformistische individuen, in ieder geval zolang zij anderen geen kwaad doen.
Dat het altijd in beweging is, is dan ook het punt dat ik ermee probeerde te maken; de standpunten van de non-conformisten van vandaag, zijn morgen de standpunten van het (eerst kleine, en daarna grote) collectief.quote:Op maandag 18 december 2023 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd me daar niet zo mee bezig. Leven en laten leven. Het collectief beangstigt me meer dan non-conformistische individuen, in ieder geval zolang zij anderen geen kwaad doen.
Of hij is een non-conformistisch individu dat anderen kwaad doet, dat weten we (nog) niet.quote:Op maandag 18 december 2023 15:26 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
En in dit geval is de vader van Aidan het non-conformistisch individu en de transgender-agenda het collectief.
Wie doet hij kwaad?quote:Op maandag 18 december 2023 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of hij is een non-conformistisch individu dat anderen kwaad doet, dat weten we (nog) niet.
Ah joh, doen we met de natte vinger.quote:Op maandag 18 december 2023 15:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
Heb je ook de cijfers dat het een statistisch onmogelijk aantal is, of baseer je je op wat plaatjes en de gedachte 'hmmm dat zijn er wel erg veel'? Want ik heb je nu een plaatje met 6 kinderen van Amerikaanse, Britse en Zuid-Afrikaanse sterren zien posten. Maar hoeveel van die hele groep zijn er allemaal genderconformerend? Tikkeltje meer vermoed ik.
Heb je het vorige topic gelezen?quote:
Aannames en verwijten die gemaakt werden richting de vader, doel je daar op?quote:Op maandag 18 december 2023 15:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je het vorige topic gelezen?
Speculaties inderdaad, net zoals er op dit moment alleen maar speculatie mogelijk is.quote:Op maandag 18 december 2023 15:31 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Aannames en verwijten die gemaakt werden richting de vader, doel je daar op?
Nee, dat debiele natte vingeren is precies hoe Amerikaans conservatisme hier genormaliseerd wordt als zogenaamd gezond verstand. Ik zag iemand ook al beweren dat het klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat. Kom maar gewoon met echte bewijzen, als je allemaal zogenaamd zo'n kritische denker bent.quote:Op maandag 18 december 2023 15:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ah joh, doen we met de natte vinger.
Hoeveel hollywoodmoeders zijn er met kinderen tussen laten we zeggen de 5 en 18 (of de range van de kinderen in de meme)?
Heb je ook concrete voorbeelden hiervoor? Dat conservatief Amerika de publieke opinie benvloed in Nederland? Bijvoorbeeld vooraanstaande proffesoren van Amerikaanse universiteiten die naar Nederland komen om hier op de universiteiten hun denkbeelden te verkondingen?quote:Op maandag 18 december 2023 15:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nee, dat debiele natte vingeren is precies hoe Amerikaans conservatisme hier genormaliseerd wordt als zogenaamd gezond verstand. Ik zag iemand ook al beweren dat het klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat. Kom maar gewoon met echte bewijzen, als je allemaal zogenaamd zo'n kritische denker bent.
Sowieso betrof het plaatje al niet eens enkel hollywoodsterren. Er zaten ook al zangeressen tussen. Ze kwamen uit de VS, het VK en Zuid-Afrika. Dus dat is nogal een grote groep waaruit geput wordt. Ik zie LXIV zijn berekening graag tegemoet.
Eens, maarreh, het probleem van de transgenders is dat in veel gevallen het een gevolg is van cult gedrag.quote:Op maandag 18 december 2023 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hi, iemand hier.quote:Op maandag 18 december 2023 15:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik zag iemand ook al beweren dat het klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat. Kom maar gewoon met echte bewijzen, als je allemaal zogenaamd zo'n kritische denker bent.
Dit topic is letterlijk gebaseerd op de berichtgeving van een amerikaanse conservatieve PAC.quote:Op maandag 18 december 2023 15:37 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Heb je ook concrete voorbeelden hiervoor? Dat conservatief Amerika de publieke opinie benvloed in Nederland? Bijvoorbeeld vooraanstaande proffesoren van Amerikaanse universiteiten die naar Nederland komen om hier op de universiteiten hun denkbeelden te verkondingen?
Volgens mij is het probleem veeleer dat je kunt betogen dat kinderen kwaad wordt aangedaan als er onomkeerbare gevolgen zijn van keuzes die zij te jong zijn om te kunnen maken.quote:Op maandag 18 december 2023 15:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens, maarreh, het probleem van de transgenders is dat in veel gevallen het een gevolg is van cult gedrag.
Naja ik vind dat zwak uitgedrukt, het is kwaadaardig en kinderen wordt kwaad aangedaan als je kinderen naar de kinderslager stuurt.quote:Op maandag 18 december 2023 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem veeleer dat je kunt betogen dat kinderen kwaad wordt aangedaan als er onomkeerbare gevolgen zijn van keuzes die zij te jong zijn om te kunnen maken.
Geef zelf een getal en hij zal zijn gelijk nog halen (het percentage hoeft slechts hoger dan <0.1% to 0.6% te zijn), maar wees wel eerlijk en begin niet te ouwehoeren over (de gehele populatie van) Z-Afrika en het VK als de betreffende allemaal in LA/NY gewoond hebben en jarenlang vuistdiep in de Hollywood-wereld gezeten hebben.quote:Op maandag 18 december 2023 15:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
Nee, dat debiele natte vingeren is precies hoe Amerikaans conservatisme hier genormaliseerd wordt als zogenaamd gezond verstand. Ik zag iemand ook al beweren dat het klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat. Kom maar gewoon met echte bewijzen, als je allemaal zogenaamd zo'n kritische denker bent.
Sowieso betrof het plaatje al niet eens enkel hollywoodsterren. Er zaten ook al zangeressen tussen. Ze kwamen uit de VS, het VK en Zuid-Afrika. Dus dat is nogal een grote groep waaruit geput wordt. Ik zie LXIV zijn berekening graag tegemoet.
Nou als je claimt dat een statistisch onmogelijk aantal kinderen van hollywoodsterren genderdysforie vertoont, dan verwacht ik een berekening niet een plaatje van 6 voorbeelden (die niet eens allemaal hollywoodsterren zijn). Als je claimt dat het zo klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat verwacht ik op zijn minst een onderzoekje. In plaats van zonder enige ondersteuning opeens beweren dat de discussie of het wenselijk is overgeslagen, zonder ook maar een beetje je best te doen om de eerste claim te bewijzen. Laat anderen het maar ontkrachten, doen wij gewoon alsof we gelijk hebben.quote:Op maandag 18 december 2023 15:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hi, iemand hier.
Wat versta jij dan onder "echte bewijzen" want je begrijpt dat statistiek slechts statistische verbanden kan aantonen?
m.a.w. een user die hier een opmerkelijk nieuwsbericht post. Waar is dat conservatieve spook dat de Nederlandse geest verziekt? Ik denk dat het eerder een direct gevolg is van de transgender-agenda overgewaaid vanuit de VS in plaats van vice versa.quote:Op maandag 18 december 2023 15:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dit topic is letterlijk gebaseerd op de berichtgeving van een amerikaanse conservatieve PAC.
Het is ook kwaadaardig om kinderen de mogelijkheid te ontnemen om hun identiteit vorm te geven, zoals bijvoorbeeld in het recente verleden is gedaan door jonge mensen naar homogenezers te sturen.quote:Op maandag 18 december 2023 15:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Naja ik vind dat zwak uitgedrukt, het is kwaadaardig en kinderen wordt kwaad aangedaan als je kinderen naar de kinderslager stuurt.
Er gaat zeker in Nederland dan ook niemand naar een kinderslager.quote:Op maandag 18 december 2023 15:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Naja ik vind dat zwak uitgedrukt, het is kwaadaardig en kinderen wordt kwaad aangedaan als je kinderen naar de kinderslager stuurt.
Als je ziet dat bij vragenlijsten transgendergevoelens zwaar correleren met allerhande culturele zaken, zoals school / politieke ideologie ouders e.d.quote:Op maandag 18 december 2023 15:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
Als je claimt dat het zo klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat verwacht ik op zijn minst een onderzoekje
Ik heb het nergens gehad over de gehele populatie van Z-Afrika of het VK. Het gaat specifiek over de populatie sterren, maar dat gaat wel wat verder dan 'Hollywood'.quote:Op maandag 18 december 2023 15:43 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geef zelf een getal en hij zal zijn gelijk nog halen (het percentage hoeft slechts hoger dan <0.1% to 0.6% te zijn), maar wees wel eerlijk en begin niet te ouwehoeren over (de gehele populatie van) Z-Afrika en het VK als de betreffende allemaal in LA/NY gewoond hebben en jarenlang vuistdiep in de Hollywood wereld gezeten hebben.
Dat zeg ik nergens. En ik vind het ook niet zo boeiend of het biologisch of cultureel bepaald is, de vrijheid is voor mij essentieel. Het is niet zo lang geleden dat jongeren en jongvolwassenen veel minder keuzevrijheid hadden. Mijn moeder moest met een rok aan naar school. Mijn schoonmoeder moest stoppen met werken na het huwelijk. Mijn vader moest werken in het familiebedrijf.quote:Op maandag 18 december 2023 15:49 schreef Akathisia het volgende:
Kinderen zijn toch geen tabula rasa die zonder achtergrond een identiteit kunnen vormgeven adhv aanreikingen als 'misschien ben je wel een meisje'. In de suggestie zelf schuilt al sturing.
Het is vrij makkelijk, iets cultureel aanpraten bij kinderen die daarbij hun lichaam verminken, waar de staat aan meewerkt, is heel wat minder onschuldig dan het zijn van homoseksueel.quote:Op maandag 18 december 2023 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is ook kwaadaardig om kinderen de mogelijkheid te ontnemen om hun identiteit vorm te geven, zoals bijvoorbeeld in het recente verleden is gedaan door jonge mensen naar homogenezers te sturen.
Zo makkelijk is het allemaal niet.
quote:Op maandag 18 december 2023 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zeg ik nergens. En ik vind het ook niet zo boeiend of het biologisch of cultureel bepaald is, de vrijheid is voor mij essentieel.
Bij kinderen is er geen sprake van zware lichamelijke verminkingen.quote:Op maandag 18 december 2023 15:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is vrij makkelijk, iets cultureel aanpraten bij kinderen die daarbij hun lichaam verminken, waar de staat aan meewerkt, is heel wat minder onschuldig dan het zijn van homoseksueel.
Homoseksueel zijn doet geen schade aan je lichaam. Transgender worden kan gepaard gaan met hele ernstige complicaties, laat staan als het een vergissing blijkt. En men wordt er dus echt niet gelukkig van.
Het is niet kwaadaardig om mensen, en zeker kinderen, tegen zichzelf te beschermen "bij het vormgeven van hun identiteit" als daar zware lichamelijke verminkingen bij horen. Sterker nog, maatschappelijk gezien vind ik dat we die mensen moeten beschermen tegen zichzelf.
Daarom plaatste ik het tussen haakjes; ik wist nog niet hoe breed je het wilde trekken.quote:Op maandag 18 december 2023 15:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik heb het nergens gehad over de gehele populatie van Z-Afrika of het VK. Het gaat specifiek over de populatie sterren, maar dat gaat wel wat verder dan 'Hollywood'.
Je moet alle (A-)sterren meenemen die in de Hollywood-clique gezeten hebben, of breder; aan hollywoodproducties meegewerkt hebben. Wonen is ook, maar een minder relevante factor.quote:Op maandag 18 december 2023 15:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
En ja nu zit je ook vuistdiep in Hollywood als je in NY gewoond hebt.Dan moet je dus ook alle sterren die ooit in NY gewoond hebben meetellen.
Klopt, ''onmogelijk'' is een hyperbool, maar je zal zeker kunnen spreken over een statistische onwaarschijnlijkheid.quote:Op maandag 18 december 2023 15:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
Bovendien is iets niet statistisch onmogelijk als het hoger is dan de statistische verwachting.
Daarbovenop is de hoeveelheid kinderen met genderdysfore gevoelens ook nog eens hoger dan de uiteindelijke genderdysfore populatie. Normaalgesproken is dit wel bekend bij criticasters op de zogenaamde transbeweging, maar enkel als het uitkomt blijkbaar.
Je zegt telkens 'ooit' maar we dienen de tijd ook af te bakenen, gezien de claim insinueert dat er binnen een beperkt tijdsbestek binnen een beperkte groep sprake is van onwaarschijnlijk percentage.quote:Op maandag 18 december 2023 15:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
Overigens heb ik geen idee hoeveel kinderen van sterren die ooit in de VS gewoond hebben er precies zijn. Ik doe dan ook geen bullshitclaims over statistisch onmogelijke percentages transkinderen nav een plaatje. Ik vraag om bewijs.
quote:Op maandag 18 december 2023 16:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij kinderen is er geen sprake van zware lichamelijke verminkingen.
Mwoah tzijn maar borsten, je hebt gelijk.quote:Geslachtsbevestigende operaties
Voor het verwijderen van de borsten (mastectomie) moet je minimaal 16 jaar oud zijn en al een jaar geslachtsbevestigende hormonen gebruiken.
Je draait het om.quote:Op maandag 18 december 2023 15:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Een rare post als je het mij vraagt, waar zie je mensen zulke dingen verheerlijken?quote:Op maandag 18 december 2023 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. En ik vind het ook niet zo boeiend of het biologisch of cultureel bepaald is, de vrijheid is voor mij essentieel. Het is niet zo lang geleden dat jongeren en jongvolwassenen veel minder keuzevrijheid hadden. Mijn moeder moest met een rok aan naar school. Mijn schoonmoeder moest stoppen met werken na het huwelijk. Mijn vader moest werken in het familiebedrijf.
Als je met oudere generaties praat, dan zie hoe sterk velen hebben geleden onder de verwachtingen van de maatschappij en van hun eigen ouders. Ze waren niet vrij om hun partner te kiezen, hun baan, hun uitdossing. Conservatieven verheerlijken dit verleden. Ik verafschuw het.
Toch zie ik in veel van die zaken nog voordelen, temeer de context erkennende. Daarentegen zie ik weinig nut in het je kind wijs maken dat hij/zij misschien van het andere geslacht is. Dat lijkt op 'vrijheid om vrijheid' zonder dat het berhaupt evident is dat het daadwerkelijk vrijheid betreft om deze (meer dan bedenkelijke) manier van denken gemeengoed te maken. Het gaat hier namelijk ook niet langer om tolerantie jegens die paar individuen bij wie het inderdaad allemaal wat ambigue is.quote:Op maandag 18 december 2023 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn moeder moest met een rok aan naar school. Mijn schoonmoeder moest stoppen met werken na het huwelijk. Mijn vader moest werken in het familiebedrijf.
Als je met oudere generaties praat, dan zie hoe sterk velen hebben geleden onder de verwachtingen van de maatschappij en van hun eigen ouders. Ze waren niet vrij om hun partner te kiezen, hun baan, hun uitdossing. Conservatieven verheerlijken dit verleden. Ik verafschuw het.
quote:"Als een kind eenmaal in het gendertraject zit, dan focust het zich daar helemaal op. Ook als er andere zorgen spelen zoals spanningen in de thuissituatie of een traumatische gebeurtenis", vertelt Chris Verhaak, onderzoeker en klinisch psycholoog bij het Radboud expertiscentrum voor geslacht en gender. De vraag is volgens haar of al die kinderen die nu in zo'n traject komen daar wel het beste mee zijn geholpen. "Het is niet niks, de hormoonremmers hebben effect op de botten en over de invloed op de psychoseksuele ontwikkeling of de ontwikkeling van het brein is nog weinig bekend."
Er zou een onderzoek geweest zijn dat nu beschikbaar zou moeten zijn. Eens kijken of ik die kan opsnorren.quote:Maar nu, zoveel jaren verder, is de groep jonge kinderen die genderproblemen zegt te hebben zo groot geworden, dat het de vraag oproept of al deze kinderen ook medische zorg nodig hebben. Zijn ze allemaal het meest geholpen met hormoonbehandelingen of gender-gespecialiseerde psychotherapie?
"Het zou goed kunnen van niet", zegt Chris Verhaak. "Er is namelijk nog veel onduidelijk bij deze kinderen. Wat is het effect van groepsdruk, van beelden in de media en van andere problemen die spelen, zoals bijvoorbeeld autisme of een traumatische gebeurtenis of problemen in het gezin? De genderproblemen staan vaak niet op zichzelf."
Okay, hoe moet een tiener na jarenlang gebruik van hormoonblokkers en zonder het doorlopen van de pubertijd op zijn of haar achttiende verjaardig een objectieve beslissing nemen over het geslacht waar hij/zij verder in wil? Kleuters hebben geen referentiekader van wat gender inhoudt, kinderen niet en tieners die jarenlang volgepropt zijn met hormoonblokkers evenmin. Men is puur aan het wachten totdat de volwassen leeftijd is bereikt zodat het ethisch te verantwoorden is.quote:Op maandag 18 december 2023 16:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij kinderen is er geen sprake van zware lichamelijke verminkingen.
De PVV is onze grootste partij, die krijgt steun van Amerikaanse evangelicals. FvD deed het lekker voor corona roet in het eten gooide en die importeert Amerikaans conservatieve ideen rechtstreeks en sprong zelfs op de Trumptrein. Hier op FOK! wordt bijna ieder transtopic geopend door iemand die boos is over een transding wat in de VS plaatsvond en gestaaft wordt met conservatieve Amerikaanse bronnen. Via twitter komt het, maar daar wil ik nog best toegeven dat beide kanten lekker uit de VS lenen. Ik zie voorbeelden zat van Amerikaanse conservatieve praatpunten die hier normaler worden. En ondanks het wokecomplot schuift de stem naar rechtsconservatief. Goed complot.quote:Op maandag 18 december 2023 15:45 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
m.a.w. een user die hier een opmerkelijk nieuwsbericht post. Waar is dat conservatieve spook dat de Nederlandse geest verziekt? Ik denk dat het eerder een direct gevolg is van de transgender-agenda overgewaaid vanuit de VS in plaats van vice versa.
Vaak zie je dat vragenlijsten vertekenen naar sociaal wenselijke antwoorden. Dus dat iemand die uit een progressieve kring komt eerder transgendergevoelens zal benoemen dan iemand uit conservatieve kring geloof ik gelijk. De conclusie daaruit kan je meerdere kanten mee op en het is goed om te beseffen dat jouw interpretatie net zo goed onderhevig is aan jouw eigen ideen als de interpretatie van de mensen waarmee je het oneens bent.quote:Op maandag 18 december 2023 15:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je ziet dat bij vragenlijsten transgendergevoelens zwaar correleren met allerhande culturele zaken, zoals school / politieke ideologie ouders e.d.
En dat de oudere generatie vele factoren minder personen kent met transgender gevoelens, dan is het voor mij wel duidelijk dat het minimaal zwaar wordt aangepraat bij veel personen die denken dat ze in het verkeerde lichaam zitten.
Het is echt een hype.
Maar men doet alsof het allemaal onderdrukte gevoelens zijn en die mensen geholpen zijn in een inclusief milieu, alsof het zo prettig is om transgender te wordendie mensen kennen echt geen gelukkige statistieken o.i.d. het is niet iets om toe te juichen, an sich.
Als er individuen zijn die wl geholpen zouden worden met al die ingrepen, dan wens ik van harte toe dat die heel secuur geselecteerd zouden kunnen worden, maar ik spreek daarin geen hoop uit, ik denk dat dit "woke" gedoe defacto slachtoffers maakt.
En als je je dan bedenkt dat die slachtoffers gendoctrineerde kinderen zijn, en je richt een samenleving zo in dat we gaan helpen bij die mutilatie van diens geslachtsorganen, dan denk ik dat we met grote duivelse kwaadaardigheid bezig zijn.
Dat punt van de tijd afbakenen vind ik fair. Verder is het wat mij betreft aan LXIV om zijn claims te staven.quote:Op maandag 18 december 2023 16:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Daarom plaatste ik het tussen haakjes; ik wist nog niet hoe breed je het wilde trekken.
[..]
Je moet alle (A-)sterren meenemen die in de Hollywood-clique gezeten hebben, of breder; aan hollywoodproducties meegewerkt hebben. Wonen is ook, maar een minder relevante factor.
[..]
Klopt, ''onmogelijk'' is een hyperbool, maar je zal zeker kunnen spreken over een statistische onwaarschijnlijkheid.
Je neemt aan dat de hoeveelheid met genderdysfore gevoelens hoger is dan*, zoals de andere partij aanneemt dat die lager is dan*, door x factoren. Als je deze onbepaalde factor meeneemt, vervalt het nut van je vraag natuurlijk. Maar goed, hij heeft het sowieso niet over het % gevoelens, maar over het percentage van bij wie het daadwerkelijk tot uiting is gekomen (een percentage dat dan ook weer een afspiegeling zal kunnen zijn van het % (vermeende) gevoelens onder die groep).
[..]
Je zegt telkens 'ooit' maar we dienen de tijd ook af te bakenen, gezien de claim insinueert dat er binnen een beperkt tijdsbestek binnen een beperkte groep sprake is van onwaarschijnlijk percentage.
Dat zijn geen jonge kinderen meer, er liggen heel veel voorwaardn aan ten grondslag en het is geen verminking, maar een zorgvuldig uitgevoerde operatie.quote:Op maandag 18 december 2023 16:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Mwoah tzijn maar borsten, je hebt gelijk.
Dan zul je die oudere generatie moeten verklaren met minder sociaal gewenst, idem bij minder progressieve streken in de VS... En daar hebben die mensen dan verder ook geen issues mee, de statistieken voor transgenders zelf zijn niet positief, defacto is je populatie met meer transgenders ongelukkiger. Nogmaals, niks om na te streven en wel degelijk cultureel.quote:Op maandag 18 december 2023 16:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Vaak zie je dat vragenlijsten vertekenen naar sociaal wenselijke antwoorden. Dus dat iemand die uit een progressieve kring komt eerder transgendergevoelens zal benoemen dan iemand uit conservatieve kring geloof ik gelijk. De conclusie daaruit kan je meerdere kanten mee op en het is goed om te beseffen dat jouw interpretatie net zo goed onderhevig is aan jouw eigen ideen als de interpretatie van de mensen waarmee je het oneens bent.
Als het cht biologisch is dan hebben ze meer verborgen homo's ja.quote:Op maandag 18 december 2023 16:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Datzelfde geldt voor oudere generaties. Er zijn ook minder homo's in landen met streng religieuze wetgeving dan hier. Hebben zij dan allerlei verborgen homo's, wij allemaal gemaakte homo's of zit het ertussenin? Dat zijn zaken die je niet kan beoordelen op basis van 'gezond verstand', omdat je eigen opvatting vertekend wordt.
Je kunt met een heel zorgvuldig uitgevoerde operatie prima mensen verminken, door bijvoorbeeld de borsten af te hakken.quote:Op maandag 18 december 2023 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Dat zijn geen jonge kinderen meer, er liggen heel veel voorwaardn aan ten grondslag en het is geen verminking, maar een zorgvuldig uitgevoerde operatie.
Je hakt geen borsten af. Als dit de manier van communiceren is, dan stop ik ermee.quote:Op maandag 18 december 2023 16:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt met een heel zorgvuldig uitgevoerde operatie prima mensen verminken, door bijvoorbeeld de borsten af te hakken.
18, lastige leeftijd, hersens zijn ook pas uitgegroeid op 23.quote:Op maandag 18 december 2023 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Wat mij betreft zouden ze de minimum leeftijd wel mogen verhogen naar 18, maar ik vraag me werkelijk af hoeveel 16-jarigen effectief hun borsten laten weghalen in verband met genderdysforie.
Doei.quote:Op maandag 18 december 2023 16:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hakt geen borsten af. Als dit de manier van communiceren is, dan stop ik ermee.
Ik ga niet weg, ik zet jou op ignore.quote:
Ook goed, doe je ding, vrije wereld.quote:Op maandag 18 december 2023 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga niet weg, ik zet jou op ignore.
Ja, is dat zo? Zijn populaties met meer mensen die zich als trans identificeren ongelukkiger of maak je hier een sprongetje van een kloppend punt naar een onbewezen punt?quote:Op maandag 18 december 2023 16:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan zul je die oudere generatie moeten verklaren met minder sociaal gewenst, idem bij minder progressieve streken in de VS... En daar hebben die mensen dan verder ook geen issues mee, de statistieken voor transgenders zelf zijn niet positief, defacto is je populatie met meer transgenders ongelukkiger. Nogmaals, niks om na te streven en wel degelijk cultureel.
Ja, maar heb je ook echt reden om dat te geloven, of sta je positiever tegen homo's dan trans en de beweging waar je ze in plaatst?quote:[..]
Als het cht biologisch is dan hebben ze meer verborgen homo's ja.
Het kan best beide tegelijkertijd spelen ook nog. Maar het biologische aspect bij homo's lijkt me toch echt wat groter dan bij transgenders.
De medische reden dat men zich niet vindt passen bij het fysieke geslachtquote:
Transgenders kennen veel psychologische problematiek, een paar posts hiervoor staat dat ook benoemd in een artikel zie post 43.quote:Op maandag 18 december 2023 16:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ja, is dat zo? Zijn populaties met meer mensen die zich als trans identificeren ongelukkiger of maak je hier een sprongetje van een kloppend punt naar een onbewezen punt?
Dikgedrukte begreep ik niet helemaal wat je bedoelt eerlijk gezegd.
Je ziet homo gedrag ook bij dieren.quote:Op maandag 18 december 2023 16:34 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ja, maar heb je ook echt reden om dat te geloven, of sta je positiever tegen homo's dan trans en de beweging waar je ze in plaatst?
quote:Op maandag 18 december 2023 16:15 schreef Scorpie het volgende:
quote:
"Als een kind eenmaal in het gendertraject zit, dan focust het zich daar helemaal op. Ook als er andere zorgen spelen zoals spanningen in de thuissituatie of een traumatische gebeurtenis", vertelt Chris Verhaak, onderzoeker en klinisch psycholoog bij het Radboud expertiscentrum voor geslacht en gender. De vraag is volgens haar of al die kinderen die nu in zo'n traject komen daar wel het beste mee zijn geholpen. "Het is niet niks, de hormoonremmers hebben effect op de botten en over de invloed op de psychoseksuele ontwikkeling of de ontwikkeling van het brein is nog weinig bekend."
quote:
Maar nu, zoveel jaren verder, is de groep jonge kinderen die genderproblemen zegt te hebben zo groot geworden, dat het de vraag oproept of al deze kinderen ook medische zorg nodig hebben. Zijn ze allemaal het meest geholpen met hormoonbehandelingen of gender-gespecialiseerde psychotherapie?
"Het zou goed kunnen van niet", zegt Chris Verhaak. "Er is namelijk nog veel onduidelijk bij deze kinderen. Wat is het effect van groepsdruk, van beelden in de media en van andere problemen die spelen, zoals bijvoorbeeld autisme of een traumatische gebeurtenis of problemen in het gezin? De genderproblemen staan vaak niet op zichzelf."
Daar ben ik bekend mee. Daar volgt jouw conclusie niet uit. Die conclusie is enigszins logisch vanuit het idee dat genderdysforie gecreerd wordt en de ongelukkigheid daarbij komt.quote:Op maandag 18 december 2023 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Transgenders kennen veel psychologische problematiek, een paar posts hiervoor staat dat ook benoemd in een artikel zie post 43.
Ik heb (per definitie) geen bezwaar tegen jongens die een prinsessenjurk willen dragen. En ook al helemaal niet tegen ouders die dat toestaan. Het gaat mij om ouders die deze fase/eigenschap gebruiken om zichzelf in de spotlight te zetten.quote:Op maandag 18 december 2023 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je overdrijft verschrikkelijk. Mijn eigen zoon heeft ook een fase gehad waarin hij een prinsessenjurk droeg en meedanste met Angelina Ballerina. Nu schaamt hij zich daarvoor. Die schaamte heeft de samenleving hem aangepraat.
[..]
Dus het is de vader geweest die het kind een transitie heeft opgedrongen. Want het kind wou gewoon een roze jurk aan, maar vader zei dat dat voor jongens niet mogelijk was. Natuurlijk wil het kind dan liever geen jongetje zijn. Meisjes mogen alles, en jongens mogen alleen stomme jongenskleren. Is niet eerlijk. Ik vind het vreemd dat er nog zo veel jongens wl een jongetje willen zijn.quote:Op maandag 18 december 2023 14:35 schreef miss_sly het volgende:
In zijn eigen verklaring geeft hij in ieder geval aan dat toen hij zijn zoontje in een roze jurk zag, hij tegen de jongen zei: je bent een jongetje en jongens dragen geen jurk.
Die mensen kunnen zichzelf niet eens identificeren, je zult toch een mate van bewustzijn moeten hebben omtrent het gevoel in het verkeerde lichaam te zitten om dat als reden aan te grijpen om ongelukkig te zijn.quote:Op maandag 18 december 2023 16:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
Daar ben ik bekend mee. Daar volgt jouw conclusie niet uit. Die conclusie is enigszins logisch vanuit het idee dat genderdysforie gecreerd wordt en de ongelukkigheid daarbij komt.
Stel nou dat het niet gecreerd wordt en die mensen met die gevoelens net zo veel aanwezig zijn in de vergeleken populatie. Dan is het al minder logisch, want die mensen zijn dan misschien wel ng ongelukkiger.
Lijkt me niet gezien de psychologische problematiek bij transgenders en bij de spijtoptanten in die groep.quote:Op maandag 18 december 2023 16:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
Stel nou dat het wel gecreerd wordt, dan zou het zelfs nog kunnen dat de culturele invloeden die dit creeren door de bank genomen een gelukkigere populatie creren. Want de conservatieve theorie is toch dat transgenderisme gecreerd wordt door kinderen te leren over seks, ze te leren dat het ok is om zichzelf te zijn en kinderen op een speelse manier in aanraking te brengen met de regenboog. Dat kan zomaar ook heel gelukkige kinderen creren, ook als een deel trans wordt.
Nee, we weten niet wat de reden is dat transmensen vaker ongelukkig zijn. De ene zal claimen dat het komt doordat ze niet geaccepteerd worden. De ander dat het komt omdat ze transgenderisme aangepraat krijgen en weer een ander dat er sprake is van comorbiditeit. Dus kun je ook niet stellen dat mensen die in de ene populatie als trans zouden uitkomen maar in de andere niet, dan gelukkiger zijn in de laatste.quote:Op maandag 18 december 2023 16:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die mensen kunnen zichzelf niet eens identificeren, je zult toch een mate van bewustzijn moeten hebben omtrent het gevoel in het verkeerde lichaam te zitten om dat als reden aan te grijpen om ongelukkig te zijn.
Ik ook niet. Maar ik zie je conclusies trekken die niet volgen uit een punt.quote:Op maandag 18 december 2023 16:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me niet gezien de psychologische problematiek bij transgenders en bij de spijtoptanten in die groep.
Het niet meer kunnen krijgen van kinderen is ook niet iets wat gelukkig maakt, naast niet functionerende geslachtsorganen en het niet kunnen krijgen van orgasmes als ze doorgaan met operaties.
Stel je kijkt er echt biologisch naar en je houdt god helemaal buiten de deur zie ik geen enkel voordeel van een transgender t.o.v. een persoon dat per default de "juiste gender" heeft toegewezen gekregen.
Je hebt geen ceteris paribus vergelijking nee, maar problematiek bij transgenders n aanwijzingen dat het is aangepraat, n bewijzen dat transgenders spijt kunnen hebben, zegt wel het een en ander. Het is echt niet makkelijk om transgender te zijn, dat gaat gepaard met een hoop ongemak.quote:Op maandag 18 december 2023 16:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
Nee, we weten niet wat de reden is dat transmensen vaker ongelukkig zijn. De ene zal claimen dat het komt doordat ze niet geaccepteerd worden. De ander dat het komt omdat ze transgenderisme aangepraat krijgen en weer een ander dat er sprake is van comorbiditeit. Dus kun je ook niet stellen dat mensen die in de ene populatie als trans zouden uitkomen maar in de andere niet, dan gelukkiger zijn in de laatste.
Zoals bij religies/sektes dus ookquote:Op maandag 18 december 2023 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem veeleer dat je kunt betogen dat kinderen kwaad wordt aangedaan als er onomkeerbare gevolgen zijn van keuzes die zij te jong zijn om te kunnen maken.
Dat klinkt als een hele bijzondere theorie, maar wie zegt dit precies? En dat mensen gelukkiger zouden worden door allerlei ingrijpende operaties te ondergaan met onomkeerbare gevolgen, valt te betwijfelen. Een subjectieve ervaring als 'gelukkig zijn' moet dan ook geen rol spelen in de beslissingen mbt hoe een samenleving moet worden ingericht.quote:Op maandag 18 december 2023 16:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
Stel nou dat het wel gecreerd wordt, dan zou het zelfs nog kunnen dat de culturele invloeden die dit creeren door de bank genomen een gelukkigere populatie creren. Want de conservatieve theorie is toch dat transgenderisme gecreerd wordt door kinderen te leren over seks, ze te leren dat het ok is om zichzelf te zijn en kinderen op een speelse manier in aanraking te brengen met de regenboog. Dat kan zomaar ook heel gelukkige kinderen creren, ook als een deel trans wordt.
Hij is tijdens de rechtszaak naar zijn kind blijven verwijzen als zijn zoon, jongen en hij, terwijl aldaar men het had over zijn dochter, meisje en zij.quote:Op maandag 18 december 2023 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
Een straatverbod van 5 jaar krijg je niet zo maar.
Ik denk dat de vader de onschuldige heilige aan het uithangen is voor de media.
Ben benieuwd wat de moeder te melden heeft.
Nee hoor. De discussie zit in vrijwilligheid. Of het een keuze van het persoon zelf is.quote:Op maandag 18 december 2023 16:32 schreef Akathisia het volgende:
Vrouwelijke genitale verminking (VGV) verwijst naar vaginale verminking waarbij de uitwendige geslachtsorganen van de vrouw gedeeltelijk of volledig worden weggehaald, of andere letsels aan die organen, zonder enige medische reden.
Dit ook kan dmv een 'zorgvuldige operatie' gedaan worden natuurlijk. En ja, de discussie zit 'm in 'medische reden'.
Je verwart correlatie met oorzaak en gevolg. Dat in een progressieve cultuur meer transgenders uit de kast komen (of wat de juiste benaming dan ook is) is een logisch gevolg van het feit dat dat meer geaccepteerd wordt dan in bijvoorbeeld Saudi-Arabi.quote:Op maandag 18 december 2023 15:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je ziet dat bij vragenlijsten transgendergevoelens zwaar correleren met allerhande culturele zaken, zoals school / politieke ideologie ouders e.d.
En dat de oudere generatie vele factoren minder personen kent met transgender gevoelens, dan is het voor mij wel duidelijk dat het minimaal zwaar wordt aangepraat bij veel personen die denken dat ze in het verkeerde lichaam zitten.
Het is echt een hype.
Maar men doet alsof het allemaal onderdrukte gevoelens zijn en die mensen geholpen zijn in een inclusief milieu, alsof het zo prettig is om transgender te wordendie mensen kennen echt geen gelukkige statistieken o.i.d. het is niet iets om toe te juichen, an sich.
Als er individuen zijn die wl geholpen zouden worden met al die ingrepen, dan wens ik van harte toe dat die heel secuur geselecteerd zouden kunnen worden, maar ik spreek daarin geen hoop uit, ik denk dat dit "woke" gedoe defacto slachtoffers maakt.
En als je je dan bedenkt dat die slachtoffers gendoctrineerde kinderen zijn, en je richt een samenleving zo in dat we gaan helpen bij die mutilatie van diens geslachtsorganen, dan denk ik dat we met grote duivelse kwaadaardigheid bezig zijn.
Verklaar dan eens met zo een stelling dat er bij oudere generaties minder transgenders zijn, die leven in dezelfde "progressieve cultuur."quote:Op maandag 18 december 2023 23:45 schreef Brandhout14 het volgende:
Je verwart correlatie met oorzaak en gevolg. Dat in een progressieve cultuur meer transgenders uit de kast komen (of wat de juiste benaming dan ook is) is een logisch gevolg van het feit dat dat meer geaccepteerd wordt dan in bijvoorbeeld Saudi-Arabi.
Deze discussie heb ik al gevoerd, maar zal de kern herhalen: Mijn vermoeden is dat bij homo's het biologische aspect meer naar de voorgrond komt, maar ook daar verwacht ik wel enige culturele invloed, maar in ieder geval flink minder dan bij de transgenders.quote:Op maandag 18 december 2023 23:45 schreef Brandhout14 het volgende:
Andere voorbeelden: ben je er ook heilig van overtuigd dat het percentage homoseksuele mensen in conservatieve kringen lager is? Denk je dat getrouwde mensen zo'n 60 jaar geleden gelukkiger waren gegeven het lagere aantal scheidingen?
Van anderen verwacht je kennelijk een 100% dichtgetimmerde onderbouwing, terwijl je eigen standpunt gebaseerd is op 'een vermoeden'. Zo kan ik ook een discussie winnen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 01:08 schreef ludovico het volgende:
Deze discussie heb ik al gevoerd, maar zal de kern herhalen: Mijn vermoeden is dat bij homo's het biologische aspect meer naar de voorgrond komt, maar ook daar verwacht ik wel enige culturele invloed, maar in ieder geval flink minder dan bij de transgenders.
Tering, lees ff het topic terug voordat je reageert. Of ben je echt zo blind?quote:Op dinsdag 19 december 2023 02:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Van anderen verwacht je kennelijk een 100% dichtgetimmerde onderbouwing, terwijl je eigen standpunt gebaseerd is op 'een vermoeden'. Zo kan ik ook een discussie winnen.
De spijker op zijn kop!quote:Op dinsdag 19 december 2023 02:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Van anderen verwacht je kennelijk een 100% dichtgetimmerde onderbouwing, terwijl je eigen standpunt gebaseerd is op 'een vermoeden'. Zo kan ik ook een discussie winnen.
Vermoed je dat?quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tering, lees ff het topic terug voordat je reageert. Of ben je echt zo blind?
Komen er steeds meer transgenders 'uit de kast' of lijden steeds meer mensen aan genderdysforie? Homoseksualiteit is namelijk niet met genderdysforie te vergelijken. Dat betreft een normale seksuele orintatie en is er ook altijd al geweest.quote:Op maandag 18 december 2023 23:45 schreef Brandhout14 het volgende:
[..]
Je verwart correlatie met oorzaak en gevolg. Dat in een progressieve cultuur meer transgenders uit de kast komen (of wat de juiste benaming dan ook is) is een logisch gevolg van het feit dat dat meer geaccepteerd wordt dan in bijvoorbeeld Saudi-Arabi.
Andere voorbeelden: ben je er ook heilig van overtuigd dat het percentage homoseksuele mensen in conservatieve kringen lager is? Denk je dat getrouwde mensen zo’n 60 jaar geleden gelukkiger waren gegeven het lagere aantal scheidingen?
Voorhuidjes groeien ook niet terug toch worden de meeste jongens in de VS vanwege goede marketing ook besneden.quote:Op maandag 18 december 2023 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De zoveelste keer dat je hierover begint, dat valt op. De realiteit is dat besnijdenis gewoon veel voordelen kent. Genoeg mannen moeten dit zelfs vanwege medische redenen laten doen. Het ook geen nadelige invloed op de functionaliteit.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voorhuidjes groeien ook niet terug toch worden de meeste jongens in de VS vanwege goede marketing ook besneden.
Een opkomende markt in de VS is blijkbaar basis hun tong los laseren.![]()
Inside the Booming Business of Cutting Babies’ Tongues
De Amerikaanse manier van marketing heeft ook iets te goed gewerkt om veel ouders erg vroeg over de gender van hun kind te laten denken en in te grijpen.
Gelukkig vallen de aantal zo jonge transgender gevallen in het niet bij die andere 2 verminkingen waar de conservatieven zich nooit boos over maken. Observeerbaar hypocriet gedrag.
Dat zal zijn, maar kinderen besnijden die er niet om gevraagd hebben, want dat kunnen ze nog helemaal niet, is simpelweg verminking.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De zoveelste keer dat je hierover begint, dat valt op. De realiteit is dat besnijdenis gewoon veel voordelen kent. Genoeg mannen moeten dit zelfs vanwege medische redenen laten doen. Het ook geen nadelige invloed op de functionaliteit.
Tongriem klieven, gebeurt in Nederland ook.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voorhuidjes groeien ook niet terug toch worden de meeste jongens in de VS vanwege goede marketing ook besneden.
Een opkomende markt in de VS is blijkbaar basis hun tong los laseren.![]()
Inside the Booming Business of Cutting Babies’ Tongues
De Amerikaanse manier van marketing heeft ook iets te goed gewerkt om veel ouders erg vroeg over de gender van hun kind te laten denken en in te grijpen.
Gelukkig vallen de aantal zo jonge transgender gevallen in het niet bij die andere 2 verminkingen waar de conservatieven zich nooit boos over maken. Observeerbaar hypocriet gedrag.
Er zit nogal een verschil in de gevolgen van de irreversibiliteit van een afgesneden voorhuid of vanaf je tiende met hormonen volgepropt zijn natuurlijk, 't is maar een ideetje.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:02 schreef Basp1 het volgende:
Dat laatste gebeurt niet in Nederland.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil in de gevolgen van de irreversibiliteit van een afgesneden voorhuid of vanaf je tiende met hormonen volgepropt zijn natuurlijk, 't is maar een ideetje.
Dit dus.. Willen of niet: dat huidje gaat er af.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zal zijn, maar kinderen besnijden die er niet om gevraagd hebben, want dat kunnen ze nog helemaal niet, is simpelweg verminking.
En hoe zie je dat precies voor je, een baby vragen of deze wel besneden wil worden? Kinderen kunnen niet met zoiets instemmen, want ze hebben geen idee wat de betekenis of gevolgen van een medische ingreep zijn. Vandaar ook dat het bespottelijk is dat we nu kinderen zogenaamd hun eigen geslacht laten bepalen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zal zijn, maar kinderen besnijden die er niet om gevraagd hebben, want dat kunnen ze nog helemaal niet, is simpelweg verminking.
Inderdaad. Helemaal als hier medische redeneren voor zijn beslissen de ouders dat, zo werkt het nu eenmaal.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:06 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit dus.. Willen of niet: dat huidje gaat er af.
Maar owee als oudere pubers/volwassenen ZELF kiezen voor ingrepen
En wordt dus bij talloze jongetjes uitgevoerd zonder medische reden en zonder consent. Onnodig dus. Kun je er culturele of religieuze achtergronden aan hangen, maar dat maakt het nog steeds niet noodzakelijk of met instemming.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe zie je dat precies voor je, een baby vragen of deze wel besneden wil worden? Kinderen kunnen niet met zoiets instemmen, want ze hebben geen idee wat de betekenis of gevolgen van een medische ingreep zijn. Vandaar ook dat het bespottelijk is dat we nu kinderen zogenaamd hun eigen geslacht laten bepalen.
[..]
Inderdaad. Helemaal als hier medische redeneren voor zijn beslissen de ouders dat, zo werkt het nu eenmaal.
Het blijft wat dat betreft interessant om te zien welke totale drogredenaties mensen willen aangrijpen om geslachtschirurgie te verdedigen. 'Ja, maar besnijdenis', 'Ja, maar zus, ja maar zo'.
Geslachtschirurgie is controversieel en verminkt inderdaad letterlijk een lichaam vanuit het idee de werkelijkheid te kunnen veranderen. Besnijdenis niet, wordt ook al eeuwen gedaan, heeft geen invloed op de functionaliteit en biedt zelfs voordelen.
Juist niet, besnijdenis veel eenvoudiger als vlak na de geboorte gebeurd.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wordt dus bij talloze jongetjes uitgevoerd zonder medische reden en zonder consent. Onnodig dus. Kun je er culturele of religieuze achtergronden aan hangen, maar dat maakt het nog steeds niet noodzakelijk of met instemming.
Als ze dat zo graag willen, kunnen deze jongetjes dat laten doen als ze 18 zijn.
Daar zit een medische noodzaak in, dus dan beslissen de ouders.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juist niet, besnijdenis veel eenvoudiger als vlak na de geboorte gebeurd.
En hoe wil je precies consent krijgen van baby's of kinderen rondom medische ingrepen? Succes met het krijgen van consent van een 3-jarig kind voor bijvoorbeeld het knippen van de amandelen of het plaatsen van buisjes.
Dat is helemaal niet waar. Het verwijderen van amandelen of het plaatsen van buisjes is een keus die de ouders maken op basis van bepaalde klachten, dit is lang niet in alle gevallen noodzakelijk. In veel gevallen zijn deze klachten namelijk tijdelijk.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar zit een medische noodzaak in, dus dan beslissen de ouders.
De besnijdenis vanuit religieuze of culturele achtergrond is geen medische noodzaak.
Er is geen arts die buisjes plaatst of amandelen knipt omdat de ouders dat wel fijn vinden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. Het verwijderen van amandelen of het plaatsen van buisjes is een keus die de ouders maken op basis van bepaalde klachten, dit is lang niet in alle gevallen noodzakelijk. In veel gevallen zijn deze klachten namelijk tijdelijk.
Kortom, dit zou dan dus als we de lijn van argumentatie van sommigen in dit topic volgen, ook in de categorie vallen van een onnodige ingreep, zonder consent en dat betreft vermeende verminking.
En dit soort rare kronkels krijg je dus als je besnijdenis gaat aangrijpen om geslachtschirurgie te kunnen legitimeren.
Dan is het nog altijd een arts die zo'n ingreep aanraadt aan de ouders om medische redenen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. Het verwijderen van amandelen of het plaatsen van buisjes is een keus die de ouders maken op basis van bepaalde klachten, dit is lang niet in alle gevallen noodzakelijk. In veel gevallen zijn deze klachten namelijk tijdelijk.
Het gaat er hier om dat de ouders de zeggenschap hebben over een niet per se noodzakelijke medische ingreep. Net zoals bij een besnijdenis. En dat werd door sommigen hier geproblematiseerd als weggezet als verminking.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen arts die buisjes plaatst of amandelen knipt omdat de ouders dat wel fijn vinden.
Maar goed, ik ga hier geen welles-nietes spelletje met je spelen. Je gaat, zelfs als je diep van binnen denkt dat er wel een klein beetje waarheid in zou kunnen zitten, toch niet zeggen dat er met besnijden inderdaad ook wel wat haken en ogen aan zitten. Dat is prima. Maar dan is deze discussie klaar, want er zit geen beweging in
Het is vaak een optie, waarbij ouders en arts samen kijken wat de mogelijkheden zijn. Uiteindelijk beslissen de ouders.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:52 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan is het nog altijd een arts die zo'n ingreep aanraadt aan de ouders om medische redenen.
Er zal ook geen arts zijn die bij een 14-jarig meisje een borstvergroting doen omdat de ouders dat zo graag willen.
Maar daar zit toch best een verschil in. Een besnijdenis is een medische ingreep. Als een kind zegt dat die van het andere geslacht is, dan volgt er geen medische ingreep. Als dat gebeurt, dan zal dat pas jaren later gebeuren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe zie je dat precies voor je, een baby vragen of deze wel besneden wil worden? Kinderen kunnen niet met zoiets instemmen, want ze hebben geen idee wat de betekenis of gevolgen van een medische ingreep zijn. Vandaar ook dat het bespottelijk is dat we nu kinderen zogenaamd hun eigen geslacht laten bepalen.
Geslachtschirurgie biedt ook genoeg voordelen. Het kan ook een positieve invloed op de functionaliteit hebben, denk bijvoorbeeld maar aan trans personen die pas na de operatie intiem durven te zijn met een ander.quote:Inderdaad. Helemaal als hier medische redeneren voor zijn beslissen de ouders dat, zo werkt het nu eenmaal.
Het blijft wat dat betreft interessant om te zien welke totale drogredenaties mensen willen aangrijpen om geslachtschirurgie te verdedigen. 'Ja, maar besnijdenis', 'Ja, maar zus, ja maar zo'.
Geslachtschirurgie is controversieel en verminkt inderdaad letterlijk een lichaam vanuit het idee de werkelijkheid te kunnen veranderen. Besnijdenis niet, wordt ook al eeuwen gedaan, heeft geen invloed op de functionaliteit en biedt zelfs voordelen.
Het is dan ook niet het kind dat beslist dat het kind aan genderdysforie lijdt. Daar beslissen artsen over, dat gebeurt niet op het moment dat Mark in een recalcitrante bui roept dat ie ineens Marieke is.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
En er zullen inderdaad niet bij een 14-jarig meisje de borsten worden verwijderd omdat de ouders dit willen, wel omdat het kind aan 'genderdysforie' lijdt en eigenlijk geen goede inschatting kan maken van de consequenties.
Als een kind zegt van het andere geslacht te zijn kan dat leiden tot bijvoorbeeld een mastectomie nog (ver) voor het 18 is. Intersekse heb ik het hier verder niet over, dat is een aangeboren afwijking en wat mij betreft daarom een andere categorie.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Maar daar zit toch best een verschil in. Een besnijdenis is een medische ingreep. Als een kind zegt dat die van het andere geslacht is, dan volgt er geen medische ingreep. Als dat gebeurt, dan zal dat pas jaren later gebeuren.
Wat er wel gebeurt is dat kinderen met een intersekse conditie "genormaliseerd" worden. Die worden op aanraden van de dokter snel na de geboorte geopereerd, zodat ze er uit zien als een standaard jongetje of meisje.
Dat is wel kwalijk en zou moeten stoppen.
Functionaliteit gaat vooral over de medische functionaliteit, niet wat iemand wel of niet durft op basis van diens gevoelens. Anders zou je het argument kunnen gaan maken dat iemand met BID, eigenlijk de gewenste amputatie moet krijgen als dit individu nadien waarschijnlijk minder beperkingen in het leven zou ervaren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Geslachtschirurgie biedt ook genoeg voordelen. Het kan ook een positieve invloed op de functionaliteit hebben, denk bijvoorbeeld maar aan trans personen die pas na de operatie intiem durven te zijn met een ander.
Hier raak je me kwijt. Waarom denk je dat glijmiddel in de VS zo'n groot onderwerp is in films voor pubers? Omdat ze zich niet normaal kunnen aftrekken zonder, omdat bijna iedereen daar besneden is.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juist niet, besnijdenis veel eenvoudiger als vlak na de geboorte gebeurd.
En hoe wil je precies consent krijgen van baby's of kinderen rondom medische ingrepen? Succes met het krijgen van consent van een 3-jarig kind voor bijvoorbeeld het knippen van de amandelen of het plaatsen van buisjes.
Ergens vind ik het heel vergelijkbaar transgenders die de jeugd ervan willen overtuigen dat ze echt transgender zijn en allerlei ingrepen moeten ondergaan om hun eigen probleem te valideren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:49 schreef Viezig het volgende:
[..]
Hier raak je me kwijt. Waarom denk je dat glijmiddel in de VS zo'n groot onderwerp is in films voor pubers? Omdat ze zich niet normaal kunnen aftrekken zonder, omdat bijna iedereen daar besneden is.
Qua hygine maakt het niets uit als je enige moeite stopt in het wassen van je piemel. Misschien als je altijd te horen krijgt dat je je piemel niet aan mag raken, dan snap ik dat het smerig wordt onder je voorhuid.
Verder zie ik geen enkel voordeel, behalve als je zelfbevrediging en seks zo onfijn mogelijk wil maken.
Besneden mannen kunnen zich gewoon aftrekken zonder glijmiddel. Ik zou wat dat betreft geen conclusies gaan trekken op basis van Amerikaanse films. En mbt hygiene kan het ook een groot verschil maken en daarnaast verminderd besnijdenis het risico op allerlei soa's en zelfs HIV. Dit is dan ook de reden dat het in sommige Afrikaanse landen een veel gekozen ingreep is en voor PrEP op de markt was waren er ook onder homo's genoeg mannen die er daarom voor hebben gekozen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:49 schreef Viezig het volgende:
[..]
Hier raak je me kwijt. Waarom denk je dat glijmiddel in de VS zo'n groot onderwerp is in films voor pubers? Omdat ze zich niet normaal kunnen aftrekken zonder, omdat bijna iedereen daar besneden is.
Qua hygine maakt het niets uit als je enige moeite stopt in het wassen van je piemel. Misschien als je altijd te horen krijgt dat je je piemel niet aan mag raken, dan snap ik dat het smerig wordt onder je voorhuid.
Verder zie ik geen enkel voordeel, behalve als je zelfbevrediging en seks zo onfijn mogelijk wil maken.
Welke nare gevolgen heb je het hier precies over?quote:Op dinsdag 19 december 2023 17:11 schreef Viezig het volgende:
[..]
Ergens vind ik het heel vergelijkbaar transgenders die de jeugd ervan willen overtuigen dat ze echt transgender zijn en allerlei ingrepen moeten ondergaan om hun eigen probleem te valideren.
De voorhuid van een baby afknippen is ook ziek en heeft ook werkelijk nare gevolgen.
Ik baseer me op de vele berichten die ik lees van besneden personen die aangeven dat er bij elke vorm van seks glijmiddel nodig is. Misschien omvat dat niet iedereen, maar het zijn er echt veel.quote:Op dinsdag 19 december 2023 17:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Besneden mannen kunnen zich gewoon aftrekken zonder glijmiddel. Ik zou wat dat betreft geen conclusies gaan trekken op basis van Amerikaanse films. En mbt hygiene kan het ook een groot verschil maken en daarnaast verminderd besnijdenis het risico op allerlei soa's en zelfs HIV. Dit is dan ook de reden dat het in sommige Afrikaanse landen een veel gekozen ingreep is en voor PrEP op de markt was waren er ook onder homo's genoeg mannen die er daarom voor hebben gekozen.
[..]
Welke nare gevolgen heb je het hier precies over?
Er worden in NL geen jongeren ver voor hun 18e al geopereerd. Hooguit worden puberteitremmers gebruikt. Daar kun je ook van alles van vinden, maar laten we het in ieder geval bij de feiten houden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 16:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als een kind zegt van het andere geslacht te zijn kan dat leiden tot bijvoorbeeld een mastectomie nog (ver) voor het 18 is. Intersekse heb ik het hier verder niet over, dat is een aangeboren afwijking en wat mij betreft daarom een andere categorie.
[..]
Functionaliteit gaat vooral over de medische functionaliteit, niet wat iemand wel of niet durft op basis van diens gevoelens. Anders zou je het argument kunnen gaan maken dat iemand met BID, eigenlijk de gewenste amputatie moet krijgen als dit individu nadien waarschijnlijk minder beperkingen in het leven zou ervaren.
Als je erectieproblemen hebt door je besnijdenis, dan is HIV krijgen ook moeilijker. Lichaamsdelen van kleine kinderen eraf hakken, omdat je onzichtbare vriend het graag wil is barbaars en moet vandaag nog verboden worden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 17:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Besneden mannen kunnen zich gewoon aftrekken zonder glijmiddel. Ik zou wat dat betreft geen conclusies gaan trekken op basis van Amerikaanse films. En mbt hygiene kan het ook een groot verschil maken en daarnaast verminderd besnijdenis het risico op allerlei soa's en zelfs HIV. Dit is dan ook de reden dat het in sommige Afrikaanse landen een veel gekozen ingreep is en voor PrEP op de markt was waren er ook onder homo's genoeg mannen die er daarom voor hebben gekozen.
[..]
Welke nare gevolgen heb je het hier precies over?
Waar heb ik specifiek over Nederland gesproken? Dit topic gaat immers over een situatie in Amerika. En in Nederland zijn operaties voor geslachtsverandering mogelijk vanaf 16 jaar. In andere landen zoals de VS kan dit op nog jongere leeftijd al.quote:Op dinsdag 19 december 2023 18:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er worden in NL geen jongeren ver voor hun 18e al geopereerd. Hooguit worden puberteitremmers gebruikt. Daar kun je ook van alles van vinden, maar laten we het in ieder geval bij de feiten houden.
* 8 keer duimpje omhoog ondertussenquote:Op dinsdag 19 december 2023 02:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waar het om gaat, is dat "verminking" subjectief is. Jij vindt besnijdenis geen verminking, maar in essentie is het een onnodige ingreep op basis van gebruiken. Jij vindt geslachtsverandering wel verminking, terwijl veel mensen die deze verandering ondergaan er blij mee zijn.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:10 schreef HowardRoark het volgende:
Kunsttieten, zien er nep en dus raar uit. En het hoofd daarboven is meestal ook nep en van binnen raar.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar het om gaat, is dat "verminking" subjectief is. Jij vindt besnijdenis geen verminking, maar in essentie is het een onnodige ingreep op basis van gebruiken. Jij vindt geslachtsverandering wel verminking, terwijl veel mensen die deze verandering ondergaan er blij mee zijn.
Met talloze ingrepen proberen mensen de werkelijkheid te veranderen. Gek genoeg heb ik zelden een man horen lamenteren over borstvergrotingen.
Maareh, qua schadelijkheid aan het lijf zie je hopelijk wel een verschil met een geslachtsoperatie.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Gek genoeg heb ik zelden een man horen lamenteren over borstvergrotingen.
Een besnijdenis is dus in genoeg gevallen dus wel noodzakelijk. Zij het om serieuze medische aandoeningen of er wordt een keuze gemaakt dat het als een passende preventieve maatregel kan dienen om de kans op soa's en HIV te verminderen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar het om gaat, is dat "verminking" subjectief is. Jij vindt besnijdenis geen verminking, maar in essentie is het een onnodige ingreep op basis van gebruiken. Jij vindt geslachtsverandering wel verminking, terwijl veel mensen die deze verandering ondergaan er blij mee zijn.
Met talloze ingrepen proberen mensen de werkelijkheid te veranderen. Gek genoeg heb ik zelden een man horen lamenteren over borstvergrotingen.
Verminking, vind je?quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:48 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Kunsttieten, zien er nep en dus raar uit. En het hoofd daarboven is meestal ook nep en van binnen raar.
Een besnijdenis kn medisch noodzakelijk zijn. Dat wordt doorgaans pas veel later duidelijk. Het is op geen enkele wijze een vergoeilijking van het op grote schaal besnijden van baby's. En het advies om het risico op soa's en HIV te verminderen, is om een condoom te gebruiken. Dan hoef je jezelf ook niet te "verminken".quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een besnijdenis is dus in genoeg gevallen dus wel noodzakelijk. Zij het om serieuze medische aandoeningen of er wordt een keuze gemaakt dat het als een passende preventieve maatregel kan dienen om de kans op soa's en HIV te verminderen.
Jij mag dat natuurlijk als verminking zien, je zou zelfs het laten zetten van een oorbel nog zo kunnen bekijken. Maar ik denk dat we allemaal wel weten dat geslachtschirurgie van een andere orde is. Dit is dan ook wat mij betreft een rare discussie.
Nee, dat niet, maar ze is opgemaaktquote:Op dinsdag 19 december 2023 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verminking, vind je?
[ afbeelding ]
Met zo'n gezicht had ze geen vergroting nodig gehad. Maar het staat wel mooi, ze zijn ook niet te groot.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verminking, vind je?
[ afbeelding ]
Het topic ging over het al dan niet immoreel zijn van jonge kinderen indoctrineren en een onomkeerbare ingreep laten ondergaan. In die context is besnijdenis natuurlijk ook relevant.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:03 schreef nostra het volgende:
Gaat het topic nou over mogelijk voogdijverlies of is er serieus een discussie of geslachtsverandering ook maar enigszins te vergelijken is met besnijdenis?
Dus toch geen verminking? En als ze vroeger een man was, is het dan wl verminking?quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:05 schreef christmastsunami het volgende:
Met zo'n gezicht had ze geen vergroting nodig gehad. Maar het staat wel mooi, ze zijn ook niet te groot.
Dat is puur semantisch oprekken van het begrip 'onomkeerbare ingreep bij een kind', maar de vergelijking gaat echt volledig mank op alle fronten.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het topic ging over het al dan niet immoreel zijn van jonge kinderen indoctrineren en een onomkeerbare ingreep laten ondergaan. In die context is besnijdenis natuurlijk ook relevant.
Ik zou zeggen, ga het mensen in Afrika vertellen. Momenteel laten er relatief veel zich daar besnijden. Zie bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een besnijdenis kn medisch noodzakelijk zijn. Dat wordt doorgaans pas veel later duidelijk. Het is op geen enkele wijze een vergoeilijking van het op grote schaal besnijden van baby's. En het advies om het risico op soa's en HIV te verminderen, is om een condoom te gebruiken. Dan hoef je jezelf ook niet te "verminken".
Dat vroeg ik mij ook af. Maar een aantal users zit de kritiek op transgenderisme en geslachtschirurgie zo hoog, dat men nu heeft geprobeerd een equivalent te scheppen tussen het laatste en besnijdenis, in de hoop zo de kritiek te kunnen pareren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:03 schreef nostra het volgende:
Gaat het topic nou over mogelijk voogdijverlies of is er serieus een discussie of geslachtsverandering ook maar enigszins te vergelijken is met besnijdenis?
Ik ken deze situatie in Afrika. Ook daar is het advies om condooms te gebruiken. Die zijn namelijk veel effectiever.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga het mensen in Afrika vertellen. Momenteel laten er relatief veel zich daar besnijden. Zie bijvoorbeeld.
En ook homo's kan je het niet kwalijk nemen, de helft minder kans op HIV is nogal wat als je tot een risicogroep behoort.
Nee, verminking betekent dat er iets lelijker is geworden. Als dat een man was, is die qua uiterlijk er op vooruit gegaan.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus toch geen verminking? En als ze vroeger een man was, is het dan wl verminking?
Mensen kunnen van allerlei zaken overtuigd raken en precies daar schuurt het denk ik; de realiteitszin (ik denk te kunnen denken dat ik mezelf voel als dat wat ik niet ben en dus ook niet kan kennen) onderging een verandering vr de fysieke aanpassing van de werkelijkheid. Vanuit dat perspectief kijk je cynisch naar het ''blij mee zijn''.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Jij vindt geslachtsverandering wel verminking, terwijl veel mensen die deze verandering ondergaan er blij mee zijn.
Met talloze ingrepen proberen mensen de werkelijkheid te veranderen.
Ergens snap ik wel wat ze bedoelen. In principe kunnen we het er denk ik wel over eens zijn dat gender dysforie een geestesziekte is. Het is niet goed als je je in het verkeerde lichaam geboren voelt en daar wil je wat aan doen. Iedereen wil daar wat aan doen, voor-en tegenstanders van geslachtsverandering. Je verschilt alleen over de aanpak.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap je cynisme wel omdat ik het ook heb als ik een vrouw zie die allerlei ingrepen heeft ondergaan om te voldoen aan een modern schoonheidsideaal en zegt dat ze nu cht blij is met zichzelf. Ik geloof er niks van en zie de bilvergrotingen en wenkbrauwtatoeages als moderne kwalen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mensen kunnen van allerlei zaken overtuigd raken en precies daar schuurt het denk ik; de realiteitszin (ik denk te kunnen denken dat ik mezelf voel als dat wat ik niet ben en dus ook niet kan kennen) onderging een verandering vr de fysieke aanpassing van de werkelijkheid. Vanuit dat perspectief kijk je cynisch naar het ''blij mee zijn''.
Het amputeren van borsten kan ook om medische redenen worden gedaan. Als dat het criterium is om borstamputaties dan dus nooit een verminking te vinden zoals bij besnijdenis kennelijk het geval is, zijn we eruit.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een besnijdenis is dus in genoeg gevallen dus wel noodzakelijk. Zij het om serieuze medische aandoeningen of er wordt een keuze gemaakt dat het als een passende preventieve maatregel kan dienen om de kans op soa's en HIV te verminderen.
Jij mag dat natuurlijk als verminking zien, je zou zelfs het laten zetten van een oorbel nog zo kunnen bekijken. Maar ik denk dat we allemaal wel weten dat geslachtschirurgie van een andere orde is. Dit is dan ook wat mij betreft een rare discussie.
Het zijn terechte vragen, maar omdat ze dus ook terugslaan wb het weten en voelen van de ander (diegene weet niet hoe blij hij had kunnen zijn zonder overtuigd te raken van... en het verliezen van een geslachtsdeel), blijf ik toch liever cynisch. Misschien niet eens zozeer voor diegene, maar voor de volgende die nog een kant op moet. Die moet meelezen en met twijfel geconfronteerd worden in plaats van louter bevestigd worden wanneer hij/zij een zin begint met ''ik voel me...''.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap je cynisme wel omdat ik het ook heb als ik een vrouw zie die allerlei ingrepen heeft ondergaan om te voldoen aan een modern schoonheidsideaal en zegt dat ze nu cht blij is met zichzelf. Ik geloof er niks van en zie de bilvergrotingen en wenkbrauwtatoeages als moderne kwalen.
Maar ik probeer mild te zijn. Wat weet ik nou van de ander? Ben ik niet ook een product van mijn tijd? En waarom zou het eigenlijk de voorkeur genieten om de realiteit te accepteren zoals die is?
Dit getuigt van een paternalisme waar ik me verre van houd. Liever respecteer ik de keuzevrijheid van het individu. Het lastige van een geslachtsverandering is alleen de jonge leeftijd waarop het proces doorgaans wordt ingezet.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het zijn terechte vragen, maar omdat ze dus ook terugslaan wb het weten en voelen van de ander (diegene weet niet hoe blij hij had kunnen zijn zonder overtuigd te raken van... en het verliezen van een geslachtsdeel), blijf ik toch liever cynisch. Misschien niet eens zozeer voor diegene, maar voor de ander die nog een kant op moet. Die moet meelezen en met twijfel geconfronteerd worden in plaats van louter bevestigd worden wanneer hij/zijn een zin begint met ''ik voel me...''.
Ik zie niet in hoe ik keuzevrijheid niet respecteer wanneer ik er voor pleit om het individu met meer twijfel te confronteren. Het tegenovergestelde lijkt me juist het geval; hoe meer twijfel overwonnen is, hoe waarschijnlijker het is dat je kan zeggen dat het een vrije keuze betrof. Het verminderd m.a.w. de kans dat het individu zich heeft laten leiden door de omgeving.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:17 schreef Claudia_x het volgende:
Dit getuigt van een paternalisme waar ik me verre van houd. Liever respecteer ik de keuzevrijheid van het individu. Het lastige van een geslachtsverandering is alleen de jonge leeftijd waarop het proces doorgaans wordt ingezet.
Het is prachtig wanneer mensen bevrijd raken, maar ook voor hen gold dat hun gevoelens daadwerkelijk serieus genomen moesten worden, en ze dus niet vanaf dag n klakkeloos* bevestigd kregen.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:17 schreef Claudia_x het volgende:
Jij ziet in het bevestigen van "ik voel me.." iet schadelijks. Heb je ook ooit overwogen dat het bevrijdend kan zijn voor een ander en dat dit stille lijden lange tijd is miskend?
Het is paternalistisch omdat je meent beter te weten wat goed is voor een ander. Jij vindt een bepaalde keuze onverstandig, en dus moeten mensen die die keuze maken aan het twijfelen worden gebracht. 't Doet me denken aan het standpunt van christelijke partijen ten aanzien van de verplichte bedenktijd voor abortus.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:32 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe ik keuzevrijheid niet respecteer wanneer ik er voor pleit om het individu met meer twijfel te confronteren.
Vergaande beslissingen als geslachtsveranderende operaties dienen uiteraard niet licht genomen te worden. Dat gebeurt doorgaans, en zeker in NL, dan ook niet. Er gaat een heel psychologisch traject aan vooraf. Dat is weliswaar niet bedoeld om mensen aan het twijfelen te brengen, maar om te achterhalen of dit is wat ze willen en ze de gevolgen overzien.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:32 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe ik keuzevrijheid niet respecteer wanneer ik er voor pleit om het individu met meer twijfel te confronteren. Het tegenovergestelde lijkt me juist het geval; hoe meer twijfel overwonnen is, hoe waarschijnlijker het is dat je kan zeggen dat het een vrije keuze betrof. Het verminderd m.a.w. de kans dat het individu zich heeft laten leiden door de omgeving.
Wat is klakkeloos bevestigen? Een jongetje een jurk laten dragen? Een meisje kleding van de jongensafdeling? Een meisje Piet noemen als ze dat wil? Een jongen nagellak laten dragen en zijn haar laten groeien?quote:Het is prachtig wanneer mensen bevrijd raken, maar ook voor hen gold dat hun gevoelens daadwerkelijk serieus genomen moesten worden, en ze dus niet vanaf dag n klakkeloos* bevestigd kregen.
Waar mijn verhaal enigszins mank gaat is dat ik niet evenveel twijfel verlang wanneer de status quo gewaarborgd blijft. Als een jongetje zegt zich een jongetje te voelen, dan zal ik inderdaad niet snel zeggen; "ga meer twijfelen!". Het klopt dus dat ik van een bepaalde kant wegstuur, maar dat is mdat ik in de transaanjagers een kerk zie die twijfel injecteert tot een concreet iets (''Je voelt ongemak? Misschien ben je wel.."). Zo bezien fungeert mijn strategie op de eerste plaats als een contragewicht voor precies hetgeen waartegen je ageert, en zodoende hoop ik dus een gelijk speelveld te creren.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is paternalistisch omdat je meent beter te weten wat goed is voor een ander. Jij vindt een bepaalde keuze onverstandig, en dus moeten mensen die die keuze maken aan het twijfelen worden gebracht. 't Doet me denken aan het standpunt van christelijke partijen ten aanzien van de verplichte bedenktijd voor abortus.
Vragen volgen uit een twijfel die terecht ingebakken zit in de benaderwijze van de psychiatrie (alhoewel het hier ook t.a.v. andere diagnoses volledig misgaat tegenwoordig), en met het stellen ervan wordt toegelaten dat ook de clint tot zelfreflectie komt. Een psychiater zonder scepticisme t.a.v. de gevoelens van zijn clint zou zich in ieder geval verre moeten houden van onderzoek en het is mijn zorg dat normatieve bepalingen de psychiater zijn vermogen tot twijfel zal inperken. Een andere zorg is dat de normalisering op maatschappelijke schaal er voor zal zorgen dat een grotere groep zich (onterecht) zal aanmelden, waardoor een grotere groep (icm bovenstaande zorg) door het twijfelnet zal glippen.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:58 schreef miss_sly het volgende:
Vergaande beslissingen als geslachtsveranderende operaties dienen uiteraard niet licht genomen te worden. Dat gebeurt doorgaans, en zeker in NL, dan ook niet. Er gaat een heel psychologisch traject aan vooraf. Dat is weliswaar niet bedoeld om mensen aan het twijfelen te brengen, maar om te achterhalen of dit is wat ze willen en ze de gevolgen overzien.
Wanneer je aanneemt dat het idee dat bij een gevoel gedacht wordt ergens op slaat.quote:
Transaanjagers je impliceert nu alsof er hordes van zulke verkapte dominees zijn maar klopt dit uberhaubt wel of is dit weer eens een door conservatieve denktanks bedacht talkingpoint wat overgenomen wordt door de boos gemaakte mensen.quote:Op woensdag 20 december 2023 08:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het klopt dus dat ik van een bepaalde kant wegstuur, maar dat is mdat ik in de transaanjagers een kerk zie die twijfel injecteert tot een concreet iets
Er zijn zat kritische geluiden van mensen die zich uitgebreid in dit onderwerp hebben verdiept, maar vaak wordt dat meteen weggezet als 'haat'. Iets dat jij hier ook weer doet, zij het onder de noemer 'bashen' of 'anti-trans' zijn. De realiteit is dat niet iedereen in deze ideologie gelooft, dat zul je toch echt moeten accepteren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:56 schreef BillDauterive het volgende:
Maar @:howardroark, ik zie wel wat parallellen tussen de discussie over transgenders en over besnijdenissen. Jij bent ervan overtuigd dat besneden zijn een voordeel is, terwijl een aantal andere mensen ineens beginnen over erectieproblemen of dat veel besneden mannen glijmiddel nodig hebben (wtf?). De discussie wordt soms hard gemaakt en ik heb niet het idee dat iedereen er evenveel kennis van heeft.
Kan je je dan ook voorstellen dat er in dit topic mensen zijn die wel het een en ander van transgenders en/of genderdysforie weten en dat dat gebash en al die anti-trans posts wel erg vervelend zijn?
Zo vind ik het erg irritant dat het maar terug blijft komen dat kinderen makkelijk geopeerd worden, terwijl daar een jarenlange weg aan vooraf gaat en kinderen volwassen moeten zijn voor bottom surgery. Het is niet erg dat mensen een duidelijke mening hebben, maar soms klopt die gewoon niet en dan is het jammer dat ze zo vast blijven in hun eigen mening, zonder enige kennis van zaken.
Helemaal mee eens. Ik heb nog maar weinig borstvergrotingen gezien waarvan je echt kon zeggen dat het een verbetering is, en in de meeste gevallen is het ronduit lelijk, ik zou het bijna een verminking willen noemen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:43 schreef timmmmm het volgende:
Overigens hoor ik meer dan genoeg mannen klagen over borstvergrotingen hoor, de meeste mannen houden er niet van. Da's ook echt iets wat in het hoofd van de persoon die zichzelf wil aanpassen plaatsvindt. Driekwart van de gevallen komt er niet mooier uit
De V.S. => /care.quote:Op maandag 18 december 2023 15:09 schreef Akathisia het volgende:
Adam Vena, de vader van de 5-jarige Aidan, verloor de voogdij over zijn zoontje nadat hij het oneens was met zijn vriendin over zijn vermeende ‘transgender’-identiteit. Momenteel wordt Vena geconfronteerd met een straatverbod en vecht om toegang te krijgen tot zijn zoon voordat zijn moeder hem kan voorzien van puberteit- en hormoonblokkers.
Vena, die de voogdij over zijn nu 5-jarige zoon, Aidan, verloor, vertelde dat zijn vriendin Aidan op tweejarige leeftijd begon te kleden in meisjesjurken. Vanwege Adams bezwaar hiertegen volgde een strijd om de voogdij die ertoe leidde dat de Californische rechtbanken Adam de toegang tot de medische dossiers van Aidan ontzegden, een straatverbod voor vijf jaar uitvaardigden en Adams voogdij over zijn zoon introkken.
Adam met zoon Aiden:
[ afbeelding ]
“Ik ben doodsbang voor mijn zoon”, zei Vena. “Ik ben doodsbang voor wat ze in het hoofd van mijn zoon hebben gepompt.”
Volgens Vena heeft iedereen die betrokken was bij de voogdijstrijd, van de rechter tot de advocaat van Aidans moeder, de LGBTQ-ideologie krachtig gesteund.
“In de rechtbank noemen ze mijn zoon een meisje”, voegde hij eraan toe.
Vena zei ook dat de advocaat van Aidans moeder de voornaamwoorden ‘zij/haar’ gebruikt. De rechter uit Pasadena die aanvankelijk toezicht hield op de voogdijzaak, Harvey Silberman, had eerder naam gemaakt binnen de LGBTQ-gemeenschap nadat hij had gewerkt als de eerste stafadvocaat voor de het AIDS-project Los Angeles. Tijdens de eerste strijd om de voogdij gaf Silberman Aidan de opdracht een geslachtsbeoordeling te ondergaan, waar Aidans moeder wel bij mocht zijn, maar Vena zelf werd uitgesloten.
“Ik werd de mogelijkheid ontzegd om de geslachtsbeoordeling bij te wonen, en de mogelijkheid om mijn eigen vragen te stellen als vader van Aidan,” vertelde Vena. “Niet n keer hebben ze me laten plaatsnemen en is me gevraagd wat ik dacht dat er met mijn zoon aan de hand was.”
Volgens Vena zeiden zelfs zijn doktoren aanvankelijk dat Aidan geen genderdysforie had, maar eerder gendernieuwsgierigheid. Desondanks bleef Aidans moeder hem meisjeskleding aantrekken en veranderde uiteindelijk de voornaamwoorden van Aidan in ‘zij/haar’ – een cruciaal onderdeel van het verzorgingsproces waarvan Vena zei dat Aidans moeder hun zoon onderwerpt sinds hij nog maar twee jaar oud was.
Aidans moeder mailde ook de privschool die Adam betaalde voor de toegang van zijn zoon, om de school te informeren dat Aidan nu ‘transgender’ was. Vena kwam hier pas achter toen een andere bezorgde ouder van de school contact met hem opnam en de e-mail deelde die door Aidans moeder was verzonden.
“Ik weet zeker dat jullie allemaal Aidan kennen, de jongen die jurken draagt,” begon de e-mail, “Aidan (4) is naar buiten gekomen als transgender en is er klaar voor dat de wereld haar accepteert zoals ze werkelijk is. Ze identificeert zich volledig als vrouw, gebruikt vrouwelijke voornaamwoorden en gebruikt het meisjestoilet.”
"Aidan kent het woord dat ze zal gebruiken als en wanneer een van haar leeftijdsgenoten twijfelt aan het feit dat ze haar altijd als jongen hebben gekend," vervolgde de e-mail. “Aidan is een meisje dat in het lichaam van een jongen is geboren. Tegen mij zegt ze: ‘Elk deel van mij is een meisje, behalve dat ik een (anatomisch correct woord voor mannelijke geslachtsdelen) heb.’
De e-mail eindigt met de moeder van Aidan die ouders vraagt om naar haar toe te komen met vragen over de transitie van Aidan.
Als gevolg van zijn verzet tegen de verzorging van zijn zoon door zijn moeder, wordt Vena nu geconfronteerd met een straatverbod van vijf jaar.
In september sprak de gouverneur van Californi, Gavin Newsom, zijn veto uit over een wetsvoorstel.AB957, wat een precedent zou hebben geschapen om de voogdij over een ‘niet-bevestigende’ ouder in te trekken. In zijn veto ging de gouverneur in op het huidige beleid van de rechtbank in Californi waarbij de bevestiging van de ouders van de “genderidentiteit” van hun kinderen in aanmerking wordt genomen bij het overwegen van de van het kind. a i=3>“gezondheid, veiligheid en welzijn.”
"Een rechtbank is op grond van de bestaande wetgeving verplicht om de gezondheid, veiligheid en het welzijn van een kind in overweging te nemen bij het bepalen van de belangen van een kind in deze procedure, inclusief de bevestiging van de ouder over de genderidentiteit van het kind," leest de ondertekening door gouverneur Newsom.
Vena is sindsdien begonnen met eenGiveSendGoom geld in te zamelen voor een advocaat om hem te helpen toegang te krijgen tot zijn zoon voordat zijn moeder Aidan op puberteitsblokkers kan zetten, waarmee ze hem op 10-jarige leeftijd kan laten beginnen.
Met overdreven wetsvoorstellen en overheidsfunctionarissen die grotendeels aan de kant staan van het bevorderen van transgenderisme voor kinderen, is dit verhaal een van de vele voorbeelden van hoe ouderlijke rechten worden weggenomen door transactivisten en de LGBTQ-gemeenschap in Californi.
https://www.tpusa.com/liv(...)transgender-identity
Samen met Billboard Chris gisteren:
[ twitter ]
De brief naar Aidan's school van moeder Alexia:
[ twitter ]
Op dit moment gaat Adam Vena in hoger beroep tegen het straatverbod van 5 jaar.
-----
Ik dacht even dat dit verzonnen was, maar het schijnt toch echt realiteit te zijn.
Dat ouders die zich verzetten tegen de transitie van een 2-5 jarig kind hiermee te maken krijgen is bijna ongelooflijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |