abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211658892
Adam Vena, de vader van de 5-jarige Aidan, verloor de voogdij over zijn zoontje nadat hij het oneens was met zijn vriendin over zijn vermeende ‘transgender’-identiteit. Momenteel wordt Vena geconfronteerd met een straatverbod en vecht om toegang te krijgen tot zijn zoon voordat zijn moeder hem kan voorzien van puberteit- en hormoonblokkers.

Vena, die de voogdij over zijn nu 5-jarige zoon, Aidan, verloor, vertelde dat zijn vriendin Aidan op tweejarige leeftijd begon te kleden in meisjesjurken. Vanwege Adams bezwaar hiertegen volgde een strijd om de voogdij die ertoe leidde dat de Californische rechtbanken Adam de toegang tot de medische dossiers van Aidan ontzegden, een straatverbod voor vijf jaar uitvaardigden en Adams voogdij over zijn zoon introkken.

Adam met zoon Aiden:

“Ik ben doodsbang voor mijn zoon”, zei Vena. “Ik ben doodsbang voor wat ze in het hoofd van mijn zoon hebben gepompt.”

Volgens Vena heeft iedereen die betrokken was bij de voogdijstrijd, van de rechter tot de advocaat van Aidans moeder, de LGBTQ-ideologie krachtig gesteund.

“In de rechtbank noemen ze mijn zoon een meisje”, voegde hij eraan toe.

Vena zei ook dat de advocaat van Aidans moeder de voornaamwoorden ‘zij/haar’ gebruikt. De rechter uit Pasadena die aanvankelijk toezicht hield op de voogdijzaak, Harvey Silberman, had eerder naam gemaakt binnen de LGBTQ-gemeenschap nadat hij had gewerkt als de eerste stafadvocaat voor de het AIDS-project Los Angeles. Tijdens de eerste strijd om de voogdij gaf Silberman Aidan de opdracht een geslachtsbeoordeling te ondergaan, waar Aidans moeder wel bij mocht zijn, maar Vena zelf werd uitgesloten.

“Ik werd de mogelijkheid ontzegd om de geslachtsbeoordeling bij te wonen, en de mogelijkheid om mijn eigen vragen te stellen als vader van Aidan,” vertelde Vena. “Niet één keer hebben ze me laten plaatsnemen en is me gevraagd wat ik dacht dat er met mijn zoon aan de hand was.”

Volgens Vena zeiden zelfs zijn doktoren aanvankelijk dat Aidan geen genderdysforie had, maar eerder gendernieuwsgierigheid. Desondanks bleef Aidans moeder hem meisjeskleding aantrekken en veranderde uiteindelijk de voornaamwoorden van Aidan in ‘zij/haar’ – een cruciaal onderdeel van het verzorgingsproces waarvan Vena zei dat Aidans moeder hun zoon onderwerpt sinds hij nog maar twee jaar oud was.

Aidans moeder mailde ook de privéschool die Adam betaalde voor de toegang van zijn zoon, om de school te informeren dat Aidan nu ‘transgender’ was. Vena kwam hier pas achter toen een andere bezorgde ouder van de school contact met hem opnam en de e-mail deelde die door Aidans moeder was verzonden.

“Ik weet zeker dat jullie allemaal Aidan kennen, de jongen die jurken draagt,” begon de e-mail, “Aidan (4) is naar buiten gekomen als transgender en is er klaar voor dat de wereld haar accepteert zoals ze werkelijk is. Ze identificeert zich volledig als vrouw, gebruikt vrouwelijke voornaamwoorden en gebruikt het meisjestoilet.”

"Aidan kent het woord dat ze zal gebruiken als en wanneer een van haar leeftijdsgenoten twijfelt aan het feit dat ze haar altijd als jongen hebben gekend," vervolgde de e-mail. “Aidan is een meisje dat in het lichaam van een jongen is geboren. Tegen mij zegt ze: ‘Elk deel van mij is een meisje, behalve dat ik een (anatomisch correct woord voor mannelijke geslachtsdelen) heb.’

De e-mail eindigt met de moeder van Aidan die ouders vraagt ​​om naar haar toe te komen met vragen over de transitie van Aidan.

Als gevolg van zijn verzet tegen de verzorging van zijn zoon door zijn moeder, wordt Vena nu geconfronteerd met een straatverbod van vijf jaar.

In september sprak de gouverneur van Californië, Gavin Newsom, zijn veto uit over een wetsvoorstel.AB957, wat een precedent zou hebben geschapen om de voogdij over een ‘niet-bevestigende’ ouder in te trekken. In zijn veto ging de gouverneur in op het huidige beleid van de rechtbank in Californië waarbij de bevestiging van de ouders van de “genderidentiteit” van hun kinderen in aanmerking wordt genomen bij het overwegen van de van het kind. a i=3>“gezondheid, veiligheid en welzijn.”

"Een rechtbank is op grond van de bestaande wetgeving verplicht om de gezondheid, veiligheid en het welzijn van een kind in overweging te nemen bij het bepalen van de belangen van een kind in deze procedure, inclusief de bevestiging van de ouder over de genderidentiteit van het kind," leest de ondertekening door gouverneur Newsom.

Vena is sindsdien begonnen met eenGiveSendGoom geld in te zamelen voor een advocaat om hem te helpen toegang te krijgen tot zijn zoon voordat zijn moeder Aidan op puberteitsblokkers kan zetten, waarmee ze hem op 10-jarige leeftijd kan laten beginnen.

Met overdreven wetsvoorstellen en overheidsfunctionarissen die grotendeels aan de kant staan ​​van het bevorderen van transgenderisme voor kinderen, is dit verhaal een van de vele voorbeelden van hoe ouderlijke rechten worden weggenomen door transactivisten en de LGBTQ-gemeenschap in Californië.

https://www.tpusa.com/liv(...)transgender-identity

Samen met Billboard Chris gisteren:

twitter

De brief naar Aidan's school van moeder Alexia:

twitter

Op dit moment gaat Adam Vena in hoger beroep tegen het straatverbod van 5 jaar.
-----

Ik dacht even dat dit verzonnen was, maar het schijnt toch echt realiteit te zijn.
Dat ouders die zich verzetten tegen de transitie van een 2-5 jarig kind hiermee te maken krijgen is bijna ongelooflijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211658927
reageren.
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:02 schreef ludovico het volgende: [..] Maar het draait om dit stukje. Alsof men wél transgender zou zijn, zeker op leeftijd van 5(!) jaar is volstrekt krankjorum.
Als je transgender bent dan ben je dat je hele leven. Dat is niet iets wat je later oploopt. In dit geval is het kind verdomd vroeg terecht gekomen bij psychiaters die het moesten beoordelen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er geen voorstander van zo vroeg al te beoordelen. Laat maar lekker aanklooien en ontwikkelen op eigen tempo. Dat serieuze komt later wel als het iets blijvends blijkt te zijn. In dit geval is het door het getouwtrek tussen vader en moeder erg vroeg aan het licht gekomen. Waarbij ik dat getouwtrek als schadelijk zie. De uitkomst van psychisch onderzoek niet zozeer op zichzelf.
  maandag 18 december 2023 @ 15:13:19 #3
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211658928
Beetje rare TT dit
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211658929
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:07 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dit lijkt me wel een lastig dilemma; enerzijds wens je voor het collectief (waar je individuele kind lid van is) iets beters (meer tolerantie etc) en anderzijds lijdt het individuele kind als je hem/haar de kar laat trekken. Het lijkt me namelijk nogal wat om je kind als 'anders' een nogal harde wereld in te slingeren, waardoor je je kind de facto op behoorlijke achterstand plaatst en mogelijk zelfs in gevaar brengt.
Het is voor mij een levenslange worsteling, zij het op een totaal ander vlak. Ik heb grote bewondering voor mensen die niet de weg van de minste weerstand kiezen, zoals ikzelf heb gedaan. Tegelijk heb ik compassie voor mensen die dat wel doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211658971
quote:
In Nederland is geen plaats voor zogenoemde conversiepraktijken om iemands seksuele [b]en/of genderidentiteit te veranderen[/b]. Ministers Dijkgraaf (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Yeşilgöz-Zegerius (Justitie en Veiligheid) zetten zich met een pakket van maatregelen in om deze praktijken te voorkomen en tegen te gaan.
Wil je je goed voelen in je eigen lichaam alsof je "gender" wel bij jouw fysieke geslacht hoort? Daar kan een psycholoog dan niet bij helpen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211658979
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:13 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Als je transgender bent dan ben je dat je hele leven. Dat is niet iets wat je later oploopt.
Dit is volstrekte onzin, het wordt wel degelijk aangepraat, cq je loopt het op, in ieder geval voor het gros.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211658987
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
Het is voor mij een levenslange worsteling, zij het op een totaal ander vlak. Ik heb grote bewondering voor mensen die niet de weg van de minste weerstand kiezen, zoals ikzelf heb gedaan. Tegelijk heb ik compassie voor mensen die dat wel doen.
Wel herkenbaar, en ik schommel veel. Soms schik ik (meestal door een bepaalde mate van afhankelijkheid) en soms weet ik mezelf staande te houden.

Tegelijkertijd heb je ook mensen in bepaalde omgekeerde-wereld-bubbels waar het (kleine) collectief de afwijking juist omhelst, en waar de weg met veel weerstand in de 'normale' wereld, voor hen juist de weg met de minste weerstand is. Dan verdwijnt mijn sympathie logischerwijze als sneeuw voor de zon.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211658998
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:13 schreef Puzzie het volgende:
Beetje rare TT dit
Een terechte upgrade van: Vader verliest voogdij transgender kind (5) door ontkenning.
pi_211659003
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:21 schreef Akathisia het volgende:

Tegelijkertijd heb je ook mensen in bepaalde omgekeerde-wereld-bubbels waar het (kleine) collectief de afwijking juist omhelst, en waar de weg met veel weerstand in de 'normale' wereld, voor hen juist de weg met de minste weerstand is. Dan verdwijnt mijn sympathie logischerwijze als sneeuw voor de zon.
Ik houd me daar niet zo mee bezig. Leven en laten leven. Het collectief beangstigt me meer dan non-conformistische individuen, in ieder geval zolang zij anderen geen kwaad doen.
  maandag 18 december 2023 @ 15:25:41 #10
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211659009
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
het gaat om het statistisch onmogelijke aantal kinderen van sterren dat dit zou hebben. Waarmee ik aantoon dat het eerder om een probleem bij de ouders gaat (terwijl je van sterren toch zou verwachten dat ze aandacht genoeg kregen) dan bij de kinderen.
Heb je ook de cijfers dat het een statistisch onmogelijk aantal is, of baseer je je op wat plaatjes en de gedachte 'hmmm dat zijn er wel erg veel'? Want ik heb je nu een plaatje met 6 kinderen van Amerikaanse, Britse en Zuid-Afrikaanse sterren zien posten. Maar hoeveel van die hele groep zijn er allemaal genderconformerend? Tikkeltje meer vermoed ik.
  maandag 18 december 2023 @ 15:26:18 #11
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211659013
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik houd me daar niet zo mee bezig. Leven en laten leven. Het collectief beangstigt me meer dan non-conformistische individuen, in ieder geval zolang zij anderen geen kwaad doen.
Helemaal mee eens.

En in dit geval is de vader van Aidan het non-conformistisch individu en de transgender-agenda het collectief.
pi_211659019
quote:

[..]
Dat het altijd in beweging is, is dan ook het punt dat ik ermee probeerde te maken; de standpunten van de non-conformisten van vandaag, zijn morgen de standpunten van het (eerst kleine, en daarna grote) collectief.

Tegelijkertijd bestaan er nu dus non-conformisten in het woke-gedomineerde-collectief en woke-mensen die non-conformisten zijn in het (nu nog) grootste collectief.
pi_211659032
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:26 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.

En in dit geval is de vader van Aidan het non-conformistisch individu en de transgender-agenda het collectief.
Of hij is een non-conformistisch individu dat anderen kwaad doet, dat weten we (nog) niet.
  maandag 18 december 2023 @ 15:29:55 #14
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211659034
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Of hij is een non-conformistisch individu dat anderen kwaad doet, dat weten we (nog) niet.
Wie doet hij kwaad?
pi_211659037
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 15:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
Heb je ook de cijfers dat het een statistisch onmogelijk aantal is, of baseer je je op wat plaatjes en de gedachte 'hmmm dat zijn er wel erg veel'? Want ik heb je nu een plaatje met 6 kinderen van Amerikaanse, Britse en Zuid-Afrikaanse sterren zien posten. Maar hoeveel van die hele groep zijn er allemaal genderconformerend? Tikkeltje meer vermoed ik.
Ah joh, doen we met de natte vinger.

Hoeveel hollywoodmoeders (van dergelijk statuur) zijn er met kinderen tussen laten we zeggen de 5 en 18 (of de range van de kinderen in de meme)?
pi_211659039
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:29 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Wie doet hij kwaad?
Heb je het vorige topic gelezen?
pi_211659043
Je kan zelfs mensen kwaad doen én goede intenties hebben in waar je non-conformistisch in bent. Heck, je kan zelfs kwaad doen om goed te doen.
  maandag 18 december 2023 @ 15:31:59 #18
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211659046
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb je het vorige topic gelezen?
Aannames en verwijten die gemaakt werden richting de vader, doel je daar op?
pi_211659051
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:31 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Aannames en verwijten die gemaakt werden richting de vader, doel je daar op?
Speculaties inderdaad, net zoals er op dit moment alleen maar speculatie mogelijk is.
  maandag 18 december 2023 @ 15:34:25 #20
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211659054
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ah joh, doen we met de natte vinger.

Hoeveel hollywoodmoeders zijn er met kinderen tussen laten we zeggen de 5 en 18 (of de range van de kinderen in de meme)?
Nee, dat debiele natte vingeren is precies hoe Amerikaans conservatisme hier genormaliseerd wordt als zogenaamd gezond verstand. Ik zag iemand ook al beweren dat het klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat. Kom maar gewoon met echte bewijzen, als je allemaal zogenaamd zo'n kritische denker bent.

Sowieso betrof het plaatje al niet eens enkel hollywoodsterren. Er zaten ook al zangeressen tussen. Ze kwamen uit de VS, het VK en Zuid-Afrika. Dus dat is nogal een grote groep waaruit geput wordt. Ik zie LXIV zijn berekening graag tegemoet.
  maandag 18 december 2023 @ 15:37:59 #21
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211659083
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 15:34 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee, dat debiele natte vingeren is precies hoe Amerikaans conservatisme hier genormaliseerd wordt als zogenaamd gezond verstand. Ik zag iemand ook al beweren dat het klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat. Kom maar gewoon met echte bewijzen, als je allemaal zogenaamd zo'n kritische denker bent.

Sowieso betrof het plaatje al niet eens enkel hollywoodsterren. Er zaten ook al zangeressen tussen. Ze kwamen uit de VS, het VK en Zuid-Afrika. Dus dat is nogal een grote groep waaruit geput wordt. Ik zie LXIV zijn berekening graag tegemoet.
Heb je ook concrete voorbeelden hiervoor? Dat conservatief Amerika de publieke opinie beïnvloed in Nederland? Bijvoorbeeld vooraanstaande proffesoren van Amerikaanse universiteiten die naar Nederland komen om hier op de universiteiten hun denkbeelden te verkondingen?
pi_211659084
quote:

[..]
Eens, maarreh, het probleem van de transgenders is dat in veel gevallen het een gevolg is van cult gedrag.
pi_211659102
quote:
Ik zag iemand ook al beweren dat het klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat. Kom maar gewoon met echte bewijzen, als je allemaal zogenaamd zo'n kritische denker bent.

Hi, iemand hier.

Wat versta jij dan onder "echte bewijzen" want je begrijpt dat statistiek slechts statistische verbanden kan aantonen?
Causaliteit is defacto een exercitie van plausibiliteit. Dus de vraag is dan ook, wat zijn "echte bewijzen." Wanneer ben jij overtuigd van bepaalde werking?
  maandag 18 december 2023 @ 15:40:04 #24
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211659106
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:37 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Heb je ook concrete voorbeelden hiervoor? Dat conservatief Amerika de publieke opinie beïnvloed in Nederland? Bijvoorbeeld vooraanstaande proffesoren van Amerikaanse universiteiten die naar Nederland komen om hier op de universiteiten hun denkbeelden te verkondingen?
Dit topic is letterlijk gebaseerd op de berichtgeving van een amerikaanse conservatieve PAC.
pi_211659117
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Eens, maarreh, het probleem van de transgenders is dat in veel gevallen het een gevolg is van cult gedrag.
Volgens mij is het probleem veeleer dat je kunt betogen dat kinderen kwaad wordt aangedaan als er onomkeerbare gevolgen zijn van keuzes die zij te jong zijn om te kunnen maken.
pi_211659129
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Volgens mij is het probleem veeleer dat je kunt betogen dat kinderen kwaad wordt aangedaan als er onomkeerbare gevolgen zijn van keuzes die zij te jong zijn om te kunnen maken.
Naja ik vind dat zwak uitgedrukt, het is kwaadaardig en kinderen wordt kwaad aangedaan als je kinderen naar de kinderslager stuurt.
pi_211659135
quote:

Geef zelf een getal en hij zal zijn gelijk nog halen (het percentage hoeft slechts hoger dan <0.1% to 0.6% te zijn), maar wees wel eerlijk en begin niet te ouwehoeren over (de gehele populatie van) Z-Afrika en het VK als de betreffende allemaal in LA/NY gewoond hebben en jarenlang vuistdiep in de Hollywood-wereld gezeten hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 18-12-2023 15:50:06 ]
  maandag 18 december 2023 @ 15:44:48 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211659139
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hi, iemand hier.

Wat versta jij dan onder "echte bewijzen" want je begrijpt dat statistiek slechts statistische verbanden kan aantonen?
Nou als je claimt dat een statistisch onmogelijk aantal kinderen van hollywoodsterren genderdysforie vertoont, dan verwacht ik een berekening niet een plaatje van 6 voorbeelden (die niet eens allemaal hollywoodsterren zijn). Als je claimt dat het zo klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat verwacht ik op zijn minst een onderzoekje. In plaats van zonder enige ondersteuning opeens beweren dat de discussie of het wenselijk is overgeslagen, zonder ook maar een beetje je best te doen om de eerste claim te bewijzen. Laat anderen het maar ontkrachten, doen wij gewoon alsof we gelijk hebben.
  maandag 18 december 2023 @ 15:45:09 #29
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211659144
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 15:40 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Dit topic is letterlijk gebaseerd op de berichtgeving van een amerikaanse conservatieve PAC.
m.a.w. een user die hier een opmerkelijk nieuwsbericht post. Waar is dat conservatieve spook dat de Nederlandse geest verziekt? Ik denk dat het eerder een direct gevolg is van de transgender-agenda overgewaaid vanuit de VS in plaats van vice versa.
pi_211659163
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Naja ik vind dat zwak uitgedrukt, het is kwaadaardig en kinderen wordt kwaad aangedaan als je kinderen naar de kinderslager stuurt.
Het is ook kwaadaardig om kinderen de mogelijkheid te ontnemen om hun identiteit vorm te geven, zoals bijvoorbeeld in het recente verleden is gedaan door jonge mensen naar homogenezers te sturen.

Zo makkelijk is het allemaal niet.
pi_211659170
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er gaat zeker in Nederland dan ook niemand naar een kinderslager.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211659183
Kinderen zijn toch geen tabula rasa die zonder achtergrond zélf een identiteit kunnen vormgeven adhv aanreikingen als 'misschien ben je wel een meisje'. In zo een suggestie zelf schuilt immers al sturing.
pi_211659210
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 15:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
Als je claimt dat het zo klaar als een klontje is dat genderdysforie wordt aangepraat verwacht ik op zijn minst een onderzoekje
Als je ziet dat bij vragenlijsten transgendergevoelens zwaar correleren met allerhande culturele zaken, zoals school / politieke ideologie ouders e.d.

En dat de oudere generatie vele factoren minder personen kent met transgender gevoelens, dan is het voor mij wel duidelijk dat het minimaal zwaar wordt aangepraat bij veel personen die denken dat ze in het verkeerde lichaam zitten.

Het is echt een hype.

Maar men doet alsof het allemaal onderdrukte gevoelens zijn en die mensen geholpen zijn in een inclusief milieu, alsof het zo prettig is om transgender te worden _O- die mensen kennen echt geen gelukkige statistieken o.i.d. het is niet iets om toe te juichen, an sich.

Als er individuen zijn die wél geholpen zouden worden met al die ingrepen, dan wens ik van harte toe dat die heel secuur geselecteerd zouden kunnen worden, maar ik spreek daarin geen hoop uit, ik denk dat dit "woke" gedoe defacto slachtoffers maakt.

En als je je dan bedenkt dat die slachtoffers geïndoctrineerde kinderen zijn, en je richt een samenleving zo in dat we gaan helpen bij die mutilatie van diens geslachtsorganen, dan denk ik dat we met grote duivelse kwaadaardigheid bezig zijn.
  maandag 18 december 2023 @ 15:53:14 #34
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211659213
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Geef zelf een getal en hij zal zijn gelijk nog halen (het percentage hoeft slechts hoger dan <0.1% to 0.6% te zijn), maar wees wel eerlijk en begin niet te ouwehoeren over (de gehele populatie van) Z-Afrika en het VK als de betreffende allemaal in LA/NY gewoond hebben en jarenlang vuistdiep in de Hollywood wereld gezeten hebben.
Ik heb het nergens gehad over de gehele populatie van Z-Afrika of het VK. Het gaat specifiek over de populatie sterren, maar dat gaat wel wat verder dan 'Hollywood'.

En ja nu zit je ook vuistdiep in Hollywood als je in NY gewoond hebt. :') Dan moet je dus ook alle sterren die ooit in NY gewoond hebben meetellen.

Bovendien is iets niet statistisch onmogelijk als het hoger is dan de statistische verwachting. Daarbovenop is de hoeveelheid kinderen met genderdysfore gevoelens ook nog eens hoger dan de uiteindelijke genderdysfore populatie. Normaalgesproken is dit wel bekend bij criticasters op de zogenaamde transbeweging, maar enkel als het uitkomt blijkbaar.

Overigens heb ik geen idee hoeveel kinderen van sterren die ooit in de VS gewoond hebben er precies zijn. Ik doe dan ook geen bullshitclaims over statistisch onmogelijke percentages transkinderen nav een plaatje. Ik vraag om bewijs.
pi_211659224
quote:
15s.gif Op maandag 18 december 2023 15:49 schreef Akathisia het volgende:
Kinderen zijn toch geen tabula rasa die zonder achtergrond een identiteit kunnen vormgeven adhv aanreikingen als 'misschien ben je wel een meisje'. In de suggestie zelf schuilt al sturing.
Dat zeg ik nergens. En ik vind het ook niet zo boeiend of het biologisch of cultureel bepaald is, de vrijheid is voor mij essentieel. Het is niet zo lang geleden dat jongeren en jongvolwassenen veel minder keuzevrijheid hadden. Mijn moeder moest met een rok aan naar school. Mijn schoonmoeder moest stoppen met werken na het huwelijk. Mijn vader moest werken in het familiebedrijf.

Als je met oudere generaties praat, dan zie hoe sterk velen hebben geleden onder de verwachtingen van de maatschappij en van hun eigen ouders. Ze waren niet vrij om hun partner te kiezen, hun baan, hun uitdossing. Conservatieven verheerlijken dit verleden. Ik verafschuw het.
pi_211659235
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is ook kwaadaardig om kinderen de mogelijkheid te ontnemen om hun identiteit vorm te geven, zoals bijvoorbeeld in het recente verleden is gedaan door jonge mensen naar homogenezers te sturen.

Zo makkelijk is het allemaal niet.
Het is vrij makkelijk, iets cultureel aanpraten bij kinderen die daarbij hun lichaam verminken, waar de staat aan meewerkt, is heel wat minder onschuldig dan het zijn van homoseksueel.

Homoseksueel zijn doet geen schade aan je lichaam. Transgender worden kan gepaard gaan met hele ernstige complicaties, laat staan als het een vergissing blijkt. En men wordt er dus echt niet gelukkig van.

Het is niet kwaadaardig om mensen, en zeker kinderen, tegen zichzelf te beschermen "bij het vormgeven van hun identiteit" als daar zware lichamelijke verminkingen bij horen. Sterker nog, maatschappelijk gezien vind ik dat we die mensen moeten beschermen tegen zichzelf.
pi_211659256
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:54 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zeg ik nergens. En ik vind het ook niet zo boeiend of het biologisch of cultureel bepaald is, de vrijheid is voor mij essentieel.
_O- Vrij om je kind te indoctrineren tot het willen ondergaan van een lichaamverminkende behandeling.

Stel het was biologisch zou het zelfs nog de vraag zijn of mensen ermee worden geholpen, maar als het aangepraat is is de kans nog éven hoger dat er fouten gemaakt worden / het nergens voor nodig was geweest, dat is nog een stuk schrijnender.
pi_211659262
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is vrij makkelijk, iets cultureel aanpraten bij kinderen die daarbij hun lichaam verminken, waar de staat aan meewerkt, is heel wat minder onschuldig dan het zijn van homoseksueel.

Homoseksueel zijn doet geen schade aan je lichaam. Transgender worden kan gepaard gaan met hele ernstige complicaties, laat staan als het een vergissing blijkt. En men wordt er dus echt niet gelukkig van.

Het is niet kwaadaardig om mensen, en zeker kinderen, tegen zichzelf te beschermen "bij het vormgeven van hun identiteit" als daar zware lichamelijke verminkingen bij horen. Sterker nog, maatschappelijk gezien vind ik dat we die mensen moeten beschermen tegen zichzelf.
Bij kinderen is er geen sprake van zware lichamelijke verminkingen.
pi_211659309
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 15:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik heb het nergens gehad over de gehele populatie van Z-Afrika of het VK. Het gaat specifiek over de populatie sterren, maar dat gaat wel wat verder dan 'Hollywood'.
Daarom plaatste ik het tussen haakjes; ik wist nog niet hoe breed je het wilde trekken.

quote:
En ja nu zit je ook vuistdiep in Hollywood als je in NY gewoond hebt. :') Dan moet je dus ook alle sterren die ooit in NY gewoond hebben meetellen.
Je moet alle (A-)sterren meenemen die in de Hollywood-clique gezeten hebben, of breder; aan hollywoodproducties meegewerkt hebben. Wonen is ook, maar een minder relevante factor.

quote:
Bovendien is iets niet statistisch onmogelijk als het hoger is dan de statistische verwachting.

Daarbovenop is de hoeveelheid kinderen met genderdysfore gevoelens ook nog eens hoger dan de uiteindelijke genderdysfore populatie. Normaalgesproken is dit wel bekend bij criticasters op de zogenaamde transbeweging, maar enkel als het uitkomt blijkbaar.
Klopt, ''onmogelijk'' is een hyperbool, maar je zal zeker kunnen spreken over een statistische onwaarschijnlijkheid.

Je neemt aan dat de hoeveelheid met genderdysfore gevoelens hoger is dan*, zoals de andere partij aanneemt dat die lager is dan*, door x factoren. Als je deze onbepaalde factor meeneemt, vervalt het nut van je vraag natuurlijk. Maar goed, hij heeft het sowieso niet over het % gevoelens, maar over het percentage van bij wie het daadwerkelijk tot uiting is gekomen (een percentage dat dan ook weer een afspiegeling zal kunnen zijn van het % (vermeende) gevoelens onder die groep).

quote:
Overigens heb ik geen idee hoeveel kinderen van sterren die ooit in de VS gewoond hebben er precies zijn. Ik doe dan ook geen bullshitclaims over statistisch onmogelijke percentages transkinderen nav een plaatje. Ik vraag om bewijs.
Je zegt telkens 'ooit' maar we dienen de tijd ook af te bakenen, gezien de claim insinueert dat er binnen een beperkt tijdsbestek binnen een beperkte groep sprake is van onwaarschijnlijk percentage.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 18-12-2023 16:18:08 ]
pi_211659328
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 16:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
quote:
Geslachtsbevestigende operaties
Voor het verwijderen van de borsten (mastectomie) moet je minimaal 16 jaar oud zijn en al een jaar geslachtsbevestigende hormonen gebruiken.
Mwoah tzijn maar borsten, je hebt gelijk.
pi_211659345
quote:

[..]

Je draait het om.

De realiteit is dat er allerlei woke trends overwaaien vanuit de VS. En sommigen proberen vervolgens zulke trends hier ook te importeren. Denk bijvoorbeeld aan raciale identiteitspolitiek of de genderideologie. Maar dit gedachtegoed is veel gevallen zo ontzettend extreem dat er net zoals in de VS ook in Europa veel weerstand tegen is. Het is dus niet conservatisme vanuit de VS dat mensen willen normaliseren, maar juist het doorgeslagen progressivisme.
quote:

[..]
Dat zeg ik nergens. En ik vind het ook niet zo boeiend of het biologisch of cultureel bepaald is, de vrijheid is voor mij essentieel. Het is niet zo lang geleden dat jongeren en jongvolwassenen veel minder keuzevrijheid hadden. Mijn moeder moest met een rok aan naar school. Mijn schoonmoeder moest stoppen met werken na het huwelijk. Mijn vader moest werken in het familiebedrijf.

Als je met oudere generaties praat, dan zie hoe sterk velen hebben geleden onder de verwachtingen van de maatschappij en van hun eigen ouders. Ze waren niet vrij om hun partner te kiezen, hun baan, hun uitdossing. Conservatieven verheerlijken dit verleden. Ik verafschuw het.
Een rare post als je het mij vraagt, waar zie je mensen zulke dingen verheerlijken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211659355
quote:
Mijn moeder moest met een rok aan naar school. Mijn schoonmoeder moest stoppen met werken na het huwelijk. Mijn vader moest werken in het familiebedrijf.

Toch zie ik in veel van die zaken nog voordelen, temeer de context erkennende. Daarentegen zie ik weinig nut in het je kind wijs maken dat hij/zij misschien van het andere geslacht is. Dat lijkt op 'vrijheid om vrijheid' zonder dat het überhaupt evident is dat het daadwerkelijk vrijheid betreft om deze (meer dan bedenkelijke) manier van denken gemeengoed te maken. Het gaat hier namelijk ook niet langer om tolerantie jegens die paar individuen bij wie het inderdaad allemaal wat ambigue is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 18-12-2023 16:22:12 ]
pi_211659378
https://eenvandaag.avrotr(...)dat-duidelijk-maken/

Nog een stuk interessant leesvoer hierover.

quote:
"Als een kind eenmaal in het gendertraject zit, dan focust het zich daar helemaal op. Ook als er andere zorgen spelen zoals spanningen in de thuissituatie of een traumatische gebeurtenis", vertelt Chris Verhaak, onderzoeker en klinisch psycholoog bij het Radboud expertiscentrum voor geslacht en gender. De vraag is volgens haar of al die kinderen die nu in zo'n traject komen daar wel het beste mee zijn geholpen. "Het is niet niks, de hormoonremmers hebben effect op de botten en over de invloed op de psychoseksuele ontwikkeling of de ontwikkeling van het brein is nog weinig bekend."
quote:
Maar nu, zoveel jaren verder, is de groep jonge kinderen die genderproblemen zegt te hebben zo groot geworden, dat het de vraag oproept of al deze kinderen ook medische zorg nodig hebben. Zijn ze allemaal het meest geholpen met hormoonbehandelingen of gender-gespecialiseerde psychotherapie?

"Het zou goed kunnen van niet", zegt Chris Verhaak. "Er is namelijk nog veel onduidelijk bij deze kinderen. Wat is het effect van groepsdruk, van beelden in de media en van andere problemen die spelen, zoals bijvoorbeeld autisme of een traumatische gebeurtenis of problemen in het gezin? De genderproblemen staan vaak niet op zichzelf."
Er zou een onderzoek geweest zijn dat nu beschikbaar zou moeten zijn. Eens kijken of ik die kan opsnorren.
  maandag 18 december 2023 @ 16:16:42 #44
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211659390
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 16:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Okay, hoe moet een tiener na jarenlang gebruik van hormoonblokkers en zonder het doorlopen van de pubertijd op zijn of haar achttiende verjaardig een objectieve beslissing nemen over het geslacht waar hij/zij verder in wil? Kleuters hebben geen referentiekader van wat gender inhoudt, kinderen niet en tieners die jarenlang volgepropt zijn met hormoonblokkers evenmin. Men is puur aan het wachten totdat de volwassen leeftijd is bereikt zodat het ethisch te verantwoorden is.
  maandag 18 december 2023 @ 16:19:24 #45
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211659421
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2023 15:45 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
m.a.w. een user die hier een opmerkelijk nieuwsbericht post. Waar is dat conservatieve spook dat de Nederlandse geest verziekt? Ik denk dat het eerder een direct gevolg is van de transgender-agenda overgewaaid vanuit de VS in plaats van vice versa.
De PVV is onze grootste partij, die krijgt steun van Amerikaanse evangelicals. FvD deed het lekker voor corona roet in het eten gooide en die importeert Amerikaans conservatieve ideeën rechtstreeks en sprong zelfs op de Trumptrein. Hier op FOK! wordt bijna ieder transtopic geopend door iemand die boos is over een transding wat in de VS plaatsvond en gestaaft wordt met conservatieve Amerikaanse bronnen. Via twitter komt het, maar daar wil ik nog best toegeven dat beide kanten lekker uit de VS lenen. Ik zie voorbeelden zat van Amerikaanse conservatieve praatpunten die hier normaler worden. En ondanks het wokecomplot schuift de stem naar rechtsconservatief. Goed complot. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je ziet dat bij vragenlijsten transgendergevoelens zwaar correleren met allerhande culturele zaken, zoals school / politieke ideologie ouders e.d.

En dat de oudere generatie vele factoren minder personen kent met transgender gevoelens, dan is het voor mij wel duidelijk dat het minimaal zwaar wordt aangepraat bij veel personen die denken dat ze in het verkeerde lichaam zitten.

Het is echt een hype.

Maar men doet alsof het allemaal onderdrukte gevoelens zijn en die mensen geholpen zijn in een inclusief milieu, alsof het zo prettig is om transgender te worden _O- die mensen kennen echt geen gelukkige statistieken o.i.d. het is niet iets om toe te juichen, an sich.

Als er individuen zijn die wél geholpen zouden worden met al die ingrepen, dan wens ik van harte toe dat die heel secuur geselecteerd zouden kunnen worden, maar ik spreek daarin geen hoop uit, ik denk dat dit "woke" gedoe defacto slachtoffers maakt.

En als je je dan bedenkt dat die slachtoffers geïndoctrineerde kinderen zijn, en je richt een samenleving zo in dat we gaan helpen bij die mutilatie van diens geslachtsorganen, dan denk ik dat we met grote duivelse kwaadaardigheid bezig zijn.
Vaak zie je dat vragenlijsten vertekenen naar sociaal wenselijke antwoorden. Dus dat iemand die uit een progressieve kring komt eerder transgendergevoelens zal benoemen dan iemand uit conservatieve kring geloof ik gelijk. De conclusie daaruit kan je meerdere kanten mee op en het is goed om te beseffen dat jouw interpretatie net zo goed onderhevig is aan jouw eigen ideeën als de interpretatie van de mensen waarmee je het oneens bent.

Datzelfde geldt voor oudere generaties. Er zijn ook minder homo's in landen met streng religieuze wetgeving dan hier. Hebben zij dan allerlei verborgen homo's, wij allemaal gemaakte homo's of zit het ertussenin? Dat zijn zaken die je niet kan beoordelen op basis van 'gezond verstand', omdat je eigen opvatting vertekend wordt.

Ik ben overigens helemaal geen groot voorstander van de operatieve oplossing voor genderdysforie. Zelfs hormoontherapie bij kinderen vind ik lastig. Maar als ik zie dat mensen die die hormonen schandalig vinden de pil hartstikke prima vinden en van een kleine groep die verteld wordt dat hun gevoelens oké zijn opeens een duivelse kwaadaardigheid zijn, die gebruikt wordt om een hele groep mensen die afwijken in een soort hoek van kwaadaardigen te stoppen. Dan ben ik ook geneigd om kritisch te kijken naar de bron daarvan. Vooral als veel van dit soort verhalen dan vaak wat genuanceerder blijken te liggen dan oorspronkelijk geclaimd (maar die nuance bereikt dan weer een kleinere groep dan de oorspronkelijke woede).
  maandag 18 december 2023 @ 16:20:37 #46
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211659431
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 16:07 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Daarom plaatste ik het tussen haakjes; ik wist nog niet hoe breed je het wilde trekken.
[..]
Je moet alle (A-)sterren meenemen die in de Hollywood-clique gezeten hebben, of breder; aan hollywoodproducties meegewerkt hebben. Wonen is ook, maar een minder relevante factor.
[..]
Klopt, ''onmogelijk'' is een hyperbool, maar je zal zeker kunnen spreken over een statistische onwaarschijnlijkheid.

Je neemt aan dat de hoeveelheid met genderdysfore gevoelens hoger is dan*, zoals de andere partij aanneemt dat die lager is dan*, door x factoren. Als je deze onbepaalde factor meeneemt, vervalt het nut van je vraag natuurlijk. Maar goed, hij heeft het sowieso niet over het % gevoelens, maar over het percentage van bij wie het daadwerkelijk tot uiting is gekomen (een percentage dat dan ook weer een afspiegeling zal kunnen zijn van het % (vermeende) gevoelens onder die groep).
[..]
Je zegt telkens 'ooit' maar we dienen de tijd ook af te bakenen, gezien de claim insinueert dat er binnen een beperkt tijdsbestek binnen een beperkte groep sprake is van onwaarschijnlijk percentage.
Dat punt van de tijd afbakenen vind ik fair. Verder is het wat mij betreft aan LXIV om zijn claims te staven.
pi_211659461
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 16:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Mwoah tzijn maar borsten, je hebt gelijk.
Dat zijn geen jonge kinderen meer, er liggen heel veel voorwaardn aan ten grondslag en het is geen verminking, maar een zorgvuldig uitgevoerde operatie.

Wat mij betreft zouden ze de minimum leeftijd wel mogen verhogen naar 18, maar ik vraag me werkelijk af hoeveel 16-jarigen effectief hun borsten laten weghalen in verband met genderdysforie.
pi_211659487
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 16:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Vaak zie je dat vragenlijsten vertekenen naar sociaal wenselijke antwoorden. Dus dat iemand die uit een progressieve kring komt eerder transgendergevoelens zal benoemen dan iemand uit conservatieve kring geloof ik gelijk. De conclusie daaruit kan je meerdere kanten mee op en het is goed om te beseffen dat jouw interpretatie net zo goed onderhevig is aan jouw eigen ideeën als de interpretatie van de mensen waarmee je het oneens bent.
Dan zul je die oudere generatie moeten verklaren met minder sociaal gewenst, idem bij minder progressieve streken in de VS... En daar hebben die mensen dan verder ook geen issues mee, de statistieken voor transgenders zelf zijn niet positief, defacto is je populatie met meer transgenders ongelukkiger. Nogmaals, niks om na te streven en wel degelijk cultureel.

quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 16:19 schreef PiyeReloaded het volgende:
Datzelfde geldt voor oudere generaties. Er zijn ook minder homo's in landen met streng religieuze wetgeving dan hier. Hebben zij dan allerlei verborgen homo's, wij allemaal gemaakte homo's of zit het ertussenin? Dat zijn zaken die je niet kan beoordelen op basis van 'gezond verstand', omdat je eigen opvatting vertekend wordt.
Als het écht biologisch is dan hebben ze meer verborgen homo's ja.
Het kan best beide tegelijkertijd spelen ook nog. Maar het biologische aspect bij homo's lijkt me toch echt wat groter dan bij transgenders.
pi_211659490
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Dat zijn geen jonge kinderen meer, er liggen heel veel voorwaardn aan ten grondslag en het is geen verminking, maar een zorgvuldig uitgevoerde operatie.
Je kunt met een heel zorgvuldig uitgevoerde operatie prima mensen verminken, door bijvoorbeeld de borsten af te hakken.
pi_211659497
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 16:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kunt met een heel zorgvuldig uitgevoerde operatie prima mensen verminken, door bijvoorbeeld de borsten af te hakken.
Je hakt geen borsten af. Als dit de manier van communiceren is, dan stop ik ermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')