die vrouw is ziek, dat is zo'n gevalletje diep triest persoonlijkheidsstoornis die zij op 't kind probeert af te wenden oid.quote:Op maandag 18 december 2023 06:23 schreef Za het volgende:
dat zijn vriendin Aidan op tweejarige leeftijd begon te kleden in meisjesjurken.
Misschien, of ze denkt echt dat haar kind in een verkeerd lichaam zit, maar 2 is wel jong.quote:Op maandag 18 december 2023 06:30 schreef sturmpie het volgende:
die vrouw is ziek, dat is zo'n gevalletje diep triest persoonlijkheidsstoornis die zij op 't kind probeert af te wenden oid.
Vind ik ook, zeker jonger dan 10.quote:is toch gewoon ziek om kids jonger dan 18 lastig te vallen met genderonzin
Ze zoekt zelf de media niet op vooralsnog.quote:Op maandag 18 december 2023 06:37 schreef TheJanitor het volgende:
Die moeder is knettergek. Een kind aansporen dat te doen voor aandacht.
kennelijk snapt ze nog net dat er dan gehakt van dr wordt gemaaktquote:Op maandag 18 december 2023 06:37 schreef Za het volgende:
[..]
Ze zoekt zelf de media niet op vooralsnog.
Niet de media, maar interessant doen in haar linkse kliek.quote:Op maandag 18 december 2023 06:37 schreef Za het volgende:
[..]
Ze zoekt zelf de media niet op vooralsnog.
Dat is het inderdaad het grote probleem bij dit soort zaken, het doet me erg sterk denken aan een variant van het munchhausen by proxy syndroom, waarbij het niet gaat om de schijn van gezondheidsproblemen te creëren bij een andere persoon, meestal hun kind, maar om de schijn van een wenselijke social conditie te creëren bij een andere person, meestal hun kind.quote:Op maandag 18 december 2023 06:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Niet de media, maar interessant doen in haar linkse kliek.
Het juist niet vastgesteld maar enkel gender nieuwsgierigheidquote:Op maandag 18 december 2023 07:15 schreef Seven. het volgende:
Wat ontbreekt in dit stuk is hoe genderdysforie vastgesteld is. Wat jammer dat dit kind niet twee positieve rolmodellen heeft.
Waarschijnlijk dit idd. Ziekelijk en zeer beschadigend voor Aiden.quote:Op maandag 18 december 2023 07:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad het grote probleem bij dit soort zaken, het doet me erg sterk denken aan een variant van het munchhausen by proxy syndroom, waarbij het niet gaat om de schijn van gezondheidsproblemen te creëren bij een andere persoon, meestal hun kind, maar om de schijn van een wenselijke social conditie te creëren bij een andere person, meestal hun kind.
Eigenlijk gelijksoortig aan hoe de nocebo en placebo effecten werken.
Wat vooral zorgelijk is, is dat het hier gaat om een kind van 5, wat het concept "genderidentiteit" nog niet goed kan bevatten.quote:Op maandag 18 december 2023 07:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dit idd. Ziekelijk en zeer beschadigend voor Aiden.
Ik heb een vijfjarige naast mij op de bank nu. Ze moest net lachen om Spongebob omdat de burgers liet aanbranden en zij dat ook wilde doen…quote:Op maandag 18 december 2023 07:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat vooral zorgelijk is, is dat het hier gaat om een kind van 5, wat het concept "genderidentiteit" nog niet goed kan bevatten.
quote:Op maandag 18 december 2023 07:39 schreef Shivo het volgende:
Fijn dat dat kind nu zichzelf mag zijn, en niet door een dominante vader in een hokje wordt geduwd waar het totaal niet in past.
Lijkt er meer op dat het kind door zijn dominante moeder in een hokje wordt geduwd.quote:Vena, die de voogdij over zijn nu 5-jarige zoon, Aidan, verloor, vertelde dat zijn vriendin Aidan op tweejarige leeftijd begon te kleden in meisjesjurken.
Ik corrigeer mezelf, nog niet goed = nog niet.quote:Op maandag 18 december 2023 07:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik heb een vijfjarige naast mij op de bank nu. Ze moest net lachen om Spongebob omdat de burgers liet aanbranden en zij dat ook wilde doen…
Kinderen van 5 weten nog niet eens wat ze vanavond willen eten.quote:Op maandag 18 december 2023 07:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat vooral zorgelijk is, is dat het hier gaat om een kind van 5, wat het concept "genderidentiteit" nog niet goed kan bevatten.
Ben benieuwd op basis waarvan jij denkt dat te kunnen vaststellen. In acht nemende dat experts op deze uitkomst zijn uitgekomen en jij alleen een kort internet bericht hebt gelezen.quote:Op maandag 18 december 2023 07:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
[..]
Lijkt er meer op dat het kind door zijn dominante moeder in een hokje wordt geduwd.
Astro TV zit ook vol met zelfuitgeroepen “experts”.quote:Op maandag 18 december 2023 07:54 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ben benieuwd op basis waarvan jij denkt dat te kunnen vaststellen. In acht nemende dat experts op deze uitkomst zijn uitgekomen en jij alleen een kort internet bericht hebt gelezen.
Ben je wel helemaal lekker. Een kind van twee kan amper praten, toen die lijp begon met het in meisjeskleding te steken.quote:Op maandag 18 december 2023 07:39 schreef Shivo het volgende:
Fijn dat dat kind nu zichzelf mag zijn, en niet door een dominante vader in een hokje wordt geduwd waar het totaal niet in past.
Dat jij je blijkbaar niet kunt voorstellen dat er tussen kinderen enorme verschillen zitten betekent niet dat die verschillen er niet zijn.quote:Op maandag 18 december 2023 07:57 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Ben je wel helemaal lekker. Een kind van twee kan amper praten, toen die lijp begon met het in meisjeskleding te steken.
Ze wilde een dochter.
Heb je zelf kinderen?quote:Op maandag 18 december 2023 08:01 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat jij je blijkbaar niet kunt voorstellen dat er tussen kinderen enorme verschillen zitten betekent niet dat die verschillen er niet zijn.
Precies, dit wordt ongetwijfeld misbruikt om homohaat te propageren.quote:Op maandag 18 december 2023 07:57 schreef recursief het volgende:
Die moeder lijkt me gestoord maar ik hou wel even een slag om de arm. Met een snelle search kan ik eigenlijk alleen een paar conservatieve patriottische kanalen vinden die hier over schrijven en die schrijven alleen het verhaal volgens papa. Wederhoor en de andere kant van het verhaal zijn afwezig en daarom is het verdomd lastig om uit te kunnen maken hoe betrouwbaar het verhaal van de vader is.
Uiteraard. We lezen hier de kant van de vader, die zijn kant al bij diverse instanties en diverse rechtbanken heeft verteld en daar telkens in het ongelijk is gesteld.quote:Op maandag 18 december 2023 08:09 schreef Puzzie het volgende:
Feit dat die vader verliest zegt dat moeder minder gestoord is dan men hier roept
'experts'quote:Op maandag 18 december 2023 07:54 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ben benieuwd op basis waarvan jij denkt dat te kunnen vaststellen. In acht nemende dat experts op deze uitkomst zijn uitgekomen en jij alleen een kort internet bericht hebt gelezen.
Laat me raden: je was in 2020 een virus expert, in 2022 wist je alles over Oekraine en Rusland, en dit jaar ben je in korte tijd orthopedagoog geworden. Knap!quote:Op maandag 18 december 2023 08:11 schreef Azula2.0 het volgende:
Heb inmiddels al een heel elftal aan kinderen vanaf de geboorte zien opgroeien en niet eentje daarvan had al een stabiel gevoel van identiteit en al helemaal geen gender identiteit. Ze weten/ beseffen zich op die leeftijd niet eens dat meisjes geen piemel hebben, maar weten wel dat ze een meisje willen zijn?![]()
Laat me niet lachen. Dit is zwaar kindermisbruik. Mensen hebben over het algemeen (er zijn veel uitzonderingen) pas rond hun vierde/ vijfde jaar hun eerste herinneringen. Deze jongen gaat niet eens weten dat hij gewoon een jongetje was. Dit gaat zware psychische gevolgen hebben in zijn latere leeftijd en iedereen die dit toejuicht moet zich echt helemaal kapot schamen. Agenda is belangrijker dan het welzijn van kinderen.
Als het klopt allemaal natuurlijk.
Zo ver wil ik niet gaan, maar dat de kanalen die hierover berichten aartsconservatief zijn is duidelijk. Nogmaals: als dat de enigen zijn die dit bericht naar buiten brengen is het erg lastig om het op waarde te schatten.quote:Op maandag 18 december 2023 08:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Precies, dit wordt ongetwijfeld misbruikt om homohaat te propageren.
Dan is het juist erg makkelijk om het op waarde te schatten, namelijkquote:Op maandag 18 december 2023 08:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Zo ver wil ik niet gaan, maar dat de kanalen die hierover berichten aartsconservatief zijn is duidelijk. Nogmaals: als dat de enigen zijn die dit bericht naar buiten brengen is het erg lastig om het op waarde te schatten.
Die zal zich vast ook niet als een heilige hebben gedragen nee, maar leuk dat het nu op deze wijze geframed wordt.quote:Op maandag 18 december 2023 08:08 schreef timmmmm het volgende:
'Verzet' lijkt me een understatement van paps als je er een straatverbod van 5 jaar voor krijgt.
Klinkt meer als 'ik mag mijn ex niet lastig vallen en bedreigen omdat ze doet waar zij zin in heeft met de voogdij die zij gekregen heeft'
Arm kind, op deze manier sta je al 2-0 achter
Jongetjes met meisjestrekjes in een nieuwe identiteit schuiven is de ultieme negatie van homo-acceptatie.quote:Op maandag 18 december 2023 08:05 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Precies, dit wordt ongetwijfeld misbruikt om homohaat te propageren.
Dit is het resultaat van geflipte ouders. Niets meer, niets minder.quote:Op maandag 18 december 2023 08:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit is dus het resultaat van een transgender ideologie, waar er vergeten word dat het normaal is om enige genderdysforia te ervaren als kind, maar in ruim 90% van alle gevallen, tegen de tijd dat je 18 bent weet je het wel.
In zeldzame gevallen blijft het vaag.
In veel gevallen ben je dan meestal homo/lesbisch.
Je weet wel de L de G en de B uit LGBTQ.
Transgender is niet iets wat een kind begrijpt, als ouder al helemaal niet.
Dit soort shit moet rap verboden worden, gezien de permanente schade die je een kind aandoet met blokkers.. en ja die zijn permanent.
Nee, dit is extreem-rechtse propaganda wat je klakkeloos lijkt over te nemen.quote:Op maandag 18 december 2023 08:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Jongetjes met meisjestrekjes in een nieuwe identiteit schuiven is de ultieme negatie van homo-acceptatie.
Toch wel weer zonde dat jij dit voor TS moet uitzoeken.quote:Op maandag 18 december 2023 08:47 schreef recursief het volgende:
Voor wie wil (Unicourt account nodig) de documentatie van de betreffende rechtszaak:
https://unicourt.com/case(...)677?init_S=chup_ltst
Vader is kennelijk voor de rechter gesleept door moeder vanwege huiselijk geweld, al in 2020. Dit verhaal zit kennelijk toch anders in elkaar dan in de OP wordt gesuggereerd.
Problematisch deze Bullcrap.quote:Op maandag 18 december 2023 07:54 schreef Shivo het volgende:
[..]
Interessant.quote:Op maandag 18 december 2023 08:47 schreef recursief het volgende:
Vader is kennelijk voor de rechter gesleept door moeder vanwege huiselijk geweld, al in 2020. Dit verhaal zit kennelijk toch anders in elkaar.
Waarom? Alsof rechters niet stelselmatig (welhaast plichtmatig) voor de vrouw kiezen in de voogdij rechtspraak. Gooi er de culturele-achtergrond van Cali tegenaan en het is bingo.quote:Op maandag 18 december 2023 08:09 schreef Puzzie het volgende:
Feit dat die vader verliest zegt dat moeder minder gestoord is dan men hier roept
Zoals ik heb begrijp is dit de rechtzaak waar het eigenlijk over gaat, gaat het eigenlijk over huiselijk geweld en heeft vader ervan gemaakt dat het gaat om de standpunten van moeder over transgenderisme. En dat lijkt nu gespind te worden door een aantal aartsconservatieve kanalen.quote:Op maandag 18 december 2023 08:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Interessant.
Is hij daar toen voor veroordeeld?
Waarom gaf dat geen aanleiding voor voogdij-verlies en dit wel?
Maar de intentie van dit topic was natuurlijk nooit zo een voogdij zaak in de VS en het kijken naar beide kant van het verhaal.quote:Op maandag 18 december 2023 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch wel weer zonde dat jij dit voor TS moet uitzoeken.
Toch wel grappig; ze kwam 3 jaar geleden met de mishandeling-aanklacht, Aiden is nu vijf en werd vanaf zijn tweede als meisjes aangekleed. Je zou bijna denken dat een gestoorde moeder bereid is om te liegen om haar gestoordheid vrij van inperking te houden.quote:Op maandag 18 december 2023 08:52 schreef recursief het volgende:
Zoals ik heb begrijp is dit de rechtzaak waar het eigenlijk over gaat, gaat het eigenlijk over huiselijk geweld en heeft vader ervan gemaakt dat het gaat om de standpunten van moeder over transgenderisme. En dat liojkt nu gespind te worden door een aantal aartsconservatieve kanalen.
Twee stuks inderdaad. Arm kind.quote:Op maandag 18 december 2023 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is het resultaat van geflipte ouders. Niets meer, niets minder.
Je kan helemaal niet weten wie er gestoord is. Misschien is het wel de vader die dingen verzint. Het enige dat duidelijk is is dat vader en moeder met elkaar in de clinch liggen, dat er een eerdere zaak van huiselijk geweld lag en dat zoals wel vaker helaas het geval is een kind hier de dupe van dreigt te worden.quote:Op maandag 18 december 2023 08:58 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Toch wel grappig; de (mishandeling-)rechtszaak begon 3 jaar geleden, Aiden is nu vijf en werd vanaf zijn tweede als meisjes aangekleed. Je zou bijna denken dat een gestoorde moeder bereid is om te liegen om haar gestoordheid vrij van inperking te houden.
Wat wijst er op de gefliptheid van de vader, los van de claim van de moeder?quote:
Als ik van niks (in het artikel) kan uitgaan, dan kan ik dat niet weten inderdaad. Als het klopt dat ze haar tweejarige (psychologisch) tracht te verminken, dan durf ik zonder twijfel vast te stellen dat ze knetterkrankjorum is.quote:Op maandag 18 december 2023 09:01 schreef recursief het volgende:
Je kan helemaal niet weten wie er gestoord is. Misschien is het wel de vader die dingen verzint. Het enige dat duidelijk is is dat vader en moeder met elkaar in de clinch liggen, dat er een eerdere zaak van huiselijk geweld lag en dat zoals wel vaker helaas het geval is een kind hier de dupe van dreigt te worden.
En wat duidelijk is, is dat de neoconservatieve anti-LHBTIQWTF++ lobby er met graagte bovenop springt.
Hallo, dit was een zaak van huiselijk geweld. Dat verzin ik niet he, dat was de aanklacht.quote:Op maandag 18 december 2023 09:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als ik van niks (in het artikel) kan uitgaan, dan kan ik dat niet weten inderdaad. Als het klopt dat ze haar tweejarige (psychologisch) tracht te verminken, dan durf ik zonder twijfel vast te stellen dat ze knetterkrankjorum is.
Overigens wel typerend dat je het over ''een zaak van huiselijk geweld'' hebt, om er meer gewicht aan te geven, in plaats van dat je het omschrijft als ''de moeder claimt dat..''
Zo een bewering kan zelden niet tot een zaak leiden.quote:Op maandag 18 december 2023 09:12 schreef recursief het volgende:
Hallo, dit was een zaak van huiselijk geweld. Dat verzin ik niet he, dat was de aanklacht.
Nee zeg. 5 jaar! Doe normaal.quote:Op maandag 18 december 2023 06:51 schreef Scorpie het volgende:
Het is wachten totdat deze ziekte overwaait naar Nederland.
Deze vader krijgt geen contactvebod als hij op een normale manier met zijn kind en de moeder van zijn kind om is gegaan. Daar zit iets niet goed.quote:Op maandag 18 december 2023 09:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat wijst er op de gefliptheid van de vader, los van de claim van de moeder?
Spreekt elkaar een beetje tegen, he?quote:Op maandag 18 december 2023 09:19 schreef ZarB het volgende:
Duidelijk gevalletje van Munchhausen bij proxy. Helaas blijft dat lange tijd onder de radar en bij het voorwenden van psychiatrische problematiek valt het al helemaal niet snel op.
Als het verhaal klopt mag ma heel snel opgenomen worden in de kliniek.
Ik zie het Munchhausen bij proxy verhaal sowieso niet in dat verhaalquote:Op maandag 18 december 2023 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Spreekt elkaar een beetje tegen, he?
Aiden mag zijn wie hij/zij/het/hen wil zijn. Nu kan hij opbloeien. Vader belemmerde hem hier alleen maar in. Gelukkig heeft hij zijn/hen/het/die moeder!quote:Op maandag 18 december 2023 07:51 schreef Nyamuk het volgende:
Eens kijken hoe de progressieve gekkies deze vorm van kinderverkrachting gaan goedpraten.
Ma doet alsof haar zoon psychische problemen heeft. Met z'n genderdysforie.quote:Op maandag 18 december 2023 09:22 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik zie het Munchhausen bij proxy verhaal sowieso niet in dat verhaal
Als het verhaal klopt is het een duidelijk gevalletje van.quote:Op maandag 18 december 2023 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Spreekt elkaar een beetje tegen, he?
Zoals we al vermoedden, de werkelijke inhoud van 'als gevolg van zijn verzet tegen de verzorging van zijn zoon'quote:Op maandag 18 december 2023 08:47 schreef recursief het volgende:
Voor wie wil (Unicourt account nodig) de documentatie van de betreffende rechtszaak:
Vader is kennelijk voor de rechter gesleept door moeder vanwege huiselijk geweld, al in 2020. Dit verhaal zit kennelijk toch anders in elkaar dan in de OP wordt gesuggereerd.
Maw moeder verzint een huiselijk geweld verhaal.quote:Op maandag 18 december 2023 08:47 schreef recursief het volgende:
Het is niet echt Munchhausen by proxy, maar als de moeder het kind werkelijk volledig indoctrineert om het als meisje door het leven te laten gaan terwijl het kind daar nooit iets over heeft gezegd, zou je het als een soort Munchhausen by proxy kunnen zien, denk ik.quote:Op maandag 18 december 2023 09:22 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik zie het Munchhausen bij proxy verhaal sowieso niet in dat verhaal
Moet je niet eerst afwachten of het verhaal klopt voor je een dergelijke diagnose stelt?quote:Op maandag 18 december 2023 09:24 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als het verhaal klopt is het een duidelijk gevalletje van.
Voorkoming van huiselijk geweld met minderjarige kinderen.quote:Op maandag 18 december 2023 08:47 schreef recursief het volgende:
Geen Munchhausen by proxy, dusquote:Op maandag 18 december 2023 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet echt Munchhausen by proxy, maar als de moeder het kind werkelijk volledig indoctrineert om het als meisje door het leven te laten gaan terwijl het kind daar nooit iets over heeft gezegd, zou je het als een soort Munchhausen by proxy kunnen zien, denk ik.
Maar goed, het lijkt me heel goed mogelijk dat een jongetje van 2-3 ook wel eens een jurkje heeft willen dragen. Of met poppen heeft willen spelen. Dat zegt overigens dan weer niets over genderdysforie, dat is heel normaal en gezond gedrag voor een kind van die leeftijd. Daar kun je moeilijk over doen door het hem te weigeren, want het is een jongetje. En daar kun je te ver in gaan en claimen dat je kind dus transgender is en eigenlijk een meisje wil zijn.
De hele associatie met meisje / jongen qua (in dit geval) kleding, ligt bij de moeder.quote:
Nee hoor.quote:Op maandag 18 december 2023 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moet je niet eerst afwachten of het verhaal klopt voor je een dergelijke diagnose stelt?
Inderdaad. We kennen de andere kant van t verhaal niet en alleen alternatieve media duiken erop, wat meestal niet een tweezijdige belichting geeft. En het lijkt dat Christelijke organisaties hier ook een loopje mee nemen.quote:Op maandag 18 december 2023 07:57 schreef recursief het volgende:
Die moeder lijkt me gestoord maar ik hou wel even een slag om de arm. Met een snelle search kan ik eigenlijk alleen een paar conservatieve patriottische kanalen vinden die hier over schrijven en die schrijven alleen het verhaal volgens papa. Wederhoor en de andere kant van het verhaal zijn afwezig en daarom is het verdomd lastig om uit te kunnen maken hoe betrouwbaar het verhaal van de vader is.
Doen alsof je kind een stoornis/ziekte heeft en daarmee gaan leuren (de school mailen, de advocaat andere "pronouns" laten gebruiken) zou uitstekend onder mbp kunnen vallen.quote:
Enige wat je hoeft te weten : Californië.quote:Op maandag 18 december 2023 09:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad. We kennen de andere kant van t verhaal niet en alleen alternatieve media duiken erop, wat meestal niet een tweezijdige belichting geeft. En het lijkt dat Christelijke organisaties hier ook een loopje mee nemen.
Zou het als (poging tot..) tegenwicht ook iets te maken kunnen hebben met de abortuszaak die momenteel loopt? Degene die niet helemaal lekker gaat voor de zogenaamde pro-life republikeinen en kerken.
Ik wacht wel even tot het volledige beeld er is ook.
quote:Turning Point USA supports the NRA and the use of fossil fuels,[63] and opposes groups such as Black Lives Matter.[64] Turning Point USA and Turning Point UK promote the Cultural Marxism conspiracy theory and said they are working to "combat it" in universities. Kirk described universities as "islands of totalitarianism".[65][66]
Of de man verzint een verminkingsverhaal --> moeder heeft mss ooit die jongen een jurkje aangedaan omdat hij dat wou- zoals wel meer van de kindjes op die leeftijd en vader is geflipt want jongens HoReN GeEn jurkjes aan te hebben of iets roze of met poppen te spelen!! We kweken een homo!!!!1!1!1!1!11quote:Op maandag 18 december 2023 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maw moeder verzint een huiselijk geweld verhaal.
Feit dat het mens van plan is haar eigen kind te verneuken, zegt genoeg.
De man ofwel de vader, is dan altijd de lul.
Dat kind is 5 en heeft nog helemaal geen besef hierover.quote:Op maandag 18 december 2023 07:56 schreef grrrrg het volgende:
Oh jee, dit wordt zeker al misbruikt voor homofoben en extreem-rechtse sujetten.
Of je leest het even waar het over gaat, met grote waarschijnlijkheid.quote:Op maandag 18 december 2023 09:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk niet allemaal op een rijtje. Wanneer een rechter een contactverbod oplegt en er huiselijk geweld in het spel is, heb jij alsnog waanbeelden dat de moeder huiselijk geweld verzint en de rechter daarin meegaat.
Allemaal gefantaseerd zodat het in je straatje past dat de vader altijd het onderspit delft. Dan maak ik me oprecht zorgen om je mentale gesteldheid.
Voor 18 moet je helemaal niet gaan snijden in wat biologisch een jongen is.quote:Op maandag 18 december 2023 09:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Of de man verzint een verminkingsverhaal --> moeder heeft mss ooit die jongen een jurkje aangedaan omdat hij dat wou- zoals wel meer van de kindjes op die leeftijd en vader is geflipt want jongens HoReN GeEn jurkjes aan te hebben of iets roze of met poppen te spelen!! We kweken een homo!!!!1!1!1!1!11
Sowieso gaan ze echt niet in die jongen snijden als er geen degelijke onderzoeken zijn gepleegd. Los daarvan is die jongen tegen dan minstens 10j (denk eerder wat ouder bij puberteitsremmers) en heeft dan genoeg invloeden van zijn peers gezien en gehoord zodat hij zelf een eigen mening zal hebben..
Hoe dan ook weten we veel te veel niet op basis van dit artikel.
En dat doen ze dan ook niet.quote:Op maandag 18 december 2023 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Voor 18 moet je helemaal niet gaan snijden in wat biologisch een jongen is.
Nee dus daarom wel apart dat iedereen hier er van alles uithaalt wat niet eens in het verhaal staatquote:Op maandag 18 december 2023 09:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Of de man verzint een verminkingsverhaal --> moeder heeft mss ooit die jongen een jurkje aangedaan omdat hij dat wou- zoals wel meer van de kindjes op die leeftijd en vader is geflipt want jongens HoReN GeEn jurkjes aan te hebben of iets roze of met poppen te spelen!! We kweken een homo!!!!1!1!1!1!11
Sowieso gaan ze echt niet in die jongen snijden als er geen degelijke onderzoeken zijn gepleegd. Los daarvan is die jongen tegen dan minstens 10j (denk eerder wat ouder bij puberteitsremmers) en heeft dan genoeg invloeden van zijn peers gezien en gehoord zodat hij zelf een eigen mening zal hebben..
Hoe dan ook weten we veel te veel niet op basis van dit artikel.
Mag hopen van niet.quote:Op maandag 18 december 2023 09:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dat doen ze dan ook niet.
Daarom dat ik zeg: zo een vaart zal het allemaal wel niet gaan lopen.
Het enige wat wederhoor kan doen is de positie van papa flink doen wankelen, maar ik zie echt niet in hoe die moeder hier niet knettergek en gevaarlijk voor haar kind uit kan komen.quote:Op maandag 18 december 2023 07:57 schreef recursief het volgende:
Jij hebt liever dat ze wachten tot na de 18, waardoor je er zelfs na je transitie nog uitziet als een mismaakte transformer, getekend voor het leven, terwijl dit op een manier kan dat je het qua uiterlijk niet op zou merken als je er op tijd bij bent. Terwijl alle experts het erover eens zijn dat er echt sprake is van genderdysforie.quote:Op maandag 18 december 2023 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Voor 18 moet je helemaal niet gaan snijden in wat biologisch een jongen is.
Daar maak je geen meisje van, met organen die er niet zijn, vaginas die er niet uitzien, niet werken, gevoelloos zijn.
Het is pure verminking.
Andersom ook trouwens, een meisje tot jongen maken, dit bestaat niet.
Gewoon helemaal niet.quote:Op maandag 18 december 2023 09:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat ze wachten tot na de 18, waardoor je er zelfs na je transitie nog uitziet als een mismaakte transformer, getekend voor het leven, terwijl dit op een manier kan dat je het qua uiterlijk niet op zou merken als je er op tijd bij bent. Terwijl alle experts het erover eens zijn dat er echt sprake is van genderdysforie.
Maar jij zal het beter weten dan al die artsen en specialisten en psychiaters
En ook die starten ze niet op op basis van een moeder die zit te janken.quote:Op maandag 18 december 2023 09:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mag hopen van niet.
Dan nog ook puberteit blokkers, of hormoonremmers, daar kan je tijdig mee stoppen, maar als je daar te lang mee doorgaat.
Is dat onomkeerbaar.
Ook dat is verminking.
Wanneer was jij voor het laatst in San Francisco?quote:Op maandag 18 december 2023 09:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga eens naar San Francisco.
Een jaar geleden.quote:Op maandag 18 december 2023 09:44 schreef recursief het volgende:
[..]
Wanneer was jij voor het laatst in San Francisco?
Texas en California zijn ook wel de uitersten in polarisatie.quote:Op maandag 18 december 2023 09:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Enige wat je hoeft te weten : Californië.
Als 1 staat is in Amerika wat volledig ontspoort is, is dat het wel.
Het toonbeeld op de planeet, wat er gebeurt als je links de dienst laat uitmaken.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Vader die helemaal hysterisch wordt omdat zijn kind een jurk aan wil, , huiselijk geweld, contactverbod, overcorrecting mom die vindt JE MAG ZIJN WIE JE BENT omdat zij dat nooit mocht zijn van vader.quote:Op maandag 18 december 2023 09:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige wat wederhoor kan doen is de positie van papa flink doen wankelen, maar ik zie echt niet in hoe die moeder hier niet knettergek en gevaarlijk voor haar kind uit kan komen.
dat kind is inderdaad slachtoffer hiervan... ofwel die moeder is zo verschrikkelijk dat die allemaal dingen opdringt, of die vader poogt nu een media-campagne tegen een ex-partner op te starten met de hukp van bepaalde politiek-ideologische media die er niet voor terugdiensen leugens te verspreiden.quote:
Over dat de moeder hem een jurkje wilde aandoenquote:Op maandag 18 december 2023 09:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Vader die helemaal hysterisch wordt omdat zijn kind een jurk aan wil, , huiselijk geweld, contactverbod, overcorrecting mom die vindt JE MAG ZIJN WIE JE BENT omdat zij dat nooit mocht zijn van vader.
Het kind is de dupe, maar dat wisten we eigenlijk al toen ie in de VS geboren werd
Ik kan me zo voorstellen dat wanneer er al sprake was van huiselijk geweld, angry messages best confronterend kunnen zijnquote:Op maandag 18 december 2023 09:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Over dat de moeder hem een jurkje wilde aandoen
“I‘ve sent her angry messages but did not use violence”
Sure.
Of je leest wat Za schreef qua onderbouwing van de “rechtszaak”.quote:Op maandag 18 december 2023 09:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat wanneer er al sprake was van huiselijk geweld, angry messages best confronterend kunnen zijn
Ik denk ook dat dit het dichtst bij de de waarheid gaat liggen..quote:Op maandag 18 december 2023 09:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Vader die helemaal hysterisch wordt omdat zijn kind een jurk aan wil, , huiselijk geweld, contactverbod, overcorrecting mom die vindt JE MAG ZIJN WIE JE BENT omdat zij dat nooit mocht zijn van vader.
Het kind is de dupe, maar dat wisten we eigenlijk al toen ie in de VS geboren werd
Gek genoeg heb ik meer vertrouwen in de mensen die zich tot expert hebben opgewerkt dan de onderbuikgevoelens van forum leden.quote:Op maandag 18 december 2023 08:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Problematisch deze Bullcrap.
Met je "experts" hoe van fucking God los zijn mensen geworden zeg? Dat je alle raakvlakken met de realiteit bent verloren en je dogmatisch het woord van "experts" volgt, whatever that may be. En in dit geval is dat overduidelijk totaal nikszeggend, hoewel, dat dit mensen zijn die ook totaal van God los zijn dat ze zich tot zo een onderwerp voelen aangetrokken.
Alsof je naar het gekkenhuis gaat en mensen laat afstuderen en een PhD geeft, en vervolgens je eigen ogen niet meer gebruikt maar puur af gaat op die van Mr of misses Looney.
"The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command."
Helemaal krankjorum.
Maar op zich is er niets mis mee om je kind even te laten doen met zo een fase. Hoeveel van de voorbeelden die jij hier geeft zijn uiteindelijk uitgemond in effectieve transities? Volgens mij geen enkele..quote:Op maandag 18 december 2023 09:43 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Het aantal hollywoodsterren met een transgender kind is zo hoog dat toeval praktisch uit te sluiten is. Het wordt deze kinderen dus opgedrongen. Ik denk dat de achterliggende motivatie van veel van deze sterren (en andere ouders van transgender kinderen) aandacht en deugen is. "Kijk mij eens niet-bevooroordeeld en geweldig zijn". Ten koste van het kind natuurlijk, zijn belang is secundair.
Wat mij betreft vergelijkbaar met Munchhausen syndrome by proxy, waarbij ouders hun kinderen een ziekte voorwenden om (wederom) aandacht en sympathie te verwerven.
Het zijn ook just allemaal van die vieze linke deugsterren die dit doen.... Clint Eastwood zul je dit niet zien doen.
Ik ga ervan uit dat een kind van 5 nog geen hormoonblokkers krijgt, aangezien er nog verdomd weinig hormonen te blokken zijn. Dat gaat echt pas spelen richting de puberteit.quote:Op maandag 18 december 2023 09:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Texas en California zijn ook wel de uitersten in polarisatie.
Als men hem werkelijk al hormoonblokkers wil toedienen dan is er wel een casus waar ik niet achtersta, maar ik sta ook weer niet achter de hypocriete pro-life beweging. Als het gaat over de grens al trekken bij jongens met een jurkje (geen problemen mee) en de rest suggestief is, dan eerst maar eens wat meer info.
Zijn die experts (naar welke verwijs je?) op deze ‘uitkomst’ gekomen toen het jongetje 2 was? Dat zie ik nergens terug.quote:Op maandag 18 december 2023 07:54 schreef Shivo het volgende:
[..]
3,5 volgens de vader.quote:Op maandag 18 december 2023 10:07 schreef Mano_ het volgende:
Zijn die experts (naar welke verwijs je?) op deze ‘uitkomst’ gekomen toen het jongetje 2 was? Dat zie ik nergens terug.
Op basis van welke gronden en welk bewijs exact is dat verbod in stand gekomen? Het zal niet de eerste keer zijn dat een rechter ''voor de zekerheid'' voor de moeder kiest.quote:Op maandag 18 december 2023 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Deze vader krijgt geen contactvebod als hij op een normale manier met zijn kind en de moeder van zijn kind om is gegaan. Daar zit iets niet goed.
Dat klopt. Wat die vader beweert, daar heb ik mijn twijfels over.quote:Op maandag 18 december 2023 09:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat kind is 5 en heeft nog helemaal geen besef hierover.
Hetzelfde met moeders die twee of meer transgenderkinderen hebben; statistisch gezien is de kans veel groter dat de moeder iets mankeert.quote:Op maandag 18 december 2023 09:43 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Het aantal hollywoodsterren met een transgender kind is zo hoog dat toeval praktisch uit te sluiten is. Het wordt deze kinderen dus opgedrongen. Ik denk dat de achterliggende motivatie van veel van deze sterren (en andere ouders van transgender kinderen) aandacht en deugen is. "Kijk mij eens niet-bevooroordeeld en geweldig zijn". Ten koste van het kind natuurlijk, zijn belang is secundair.
Wat mij betreft vergelijkbaar met Munchhausen syndrome by proxy, waarbij ouders hun kinderen een ziekte voorwenden om (wederom) aandacht en sympathie te verwerven.
Het zijn ook just allemaal van die vieze linke deugsterren die dit doen.... Clint Eastwood zul je dit niet zien doen.
quote:Op maandag 18 december 2023 10:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hetzelfde met moeders die twee of meer transgenderkinderen hebben; statistisch gezien is de kans veel groter dat de moeder iets mankeert.
Wat wel weer een begrijpelijke reactie zou zijn op ''Ik ga je zoon zijn piemel laten afhakken!''quote:Op maandag 18 december 2023 10:30 schreef Sodemieters het volgende:
'ik snijd je strot af als je hiermee doorgaat, smerige kuthoer!'. Is toch een nuanceverschilletje...
Waarom is de vader, die gekneveld moet aanschouwen hoe zijn zoon wordt geofferd op het transaltaar, geen slachtoffer?quote:Op maandag 18 december 2023 10:36 schreef Hathor het volgende:
Er is hier maar een slachtoffer, en dat is het kind over wiens rug nu allerlei juridische rompslomp uitgevochten word waar hij zelf geen benul en zeggenschap over heeft. Je zal maar op de wereld gezet worden door dit soort 'ouders'.
Hoe komt het dat Elon Musk dan een transgender dochter heeft?quote:Op maandag 18 december 2023 09:43 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Waar woont die zoon? Hoevaak ziet Musk 'm? Hoeveel kinderen heeft ie? Wat voor een moeder heeft dat kind?quote:Op maandag 18 december 2023 10:38 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hoe komt het dat Elon Musk dan een transgender dochter heeft?
Klopt, puur suggestieve shit dus. En dan hou je een vader over die mogelijk verkapte doodsbedreigingen doet omdat z’n zoon een jurkje aan krijgt.quote:Op maandag 18 december 2023 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een kind van 5 nog geen hormoonblokkers krijgt, aangezien er nog verdomd weinig hormonen te blokken zijn. Dat gaat echt pas spelen richting de puberteit.
https://www.dailymail.co.(...)ilson-communist.htmlquote:Op maandag 18 december 2023 10:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waar woont die zoon? Hoevaak ziet Musk 'm? Hoeveel kinderen heeft ie? Wat voor een moeder heeft dat kind?
Duidelijk toch? Rebellie.quote:Op maandag 18 december 2023 10:42 schreef grrrrg het volgende:
[..]
https://www.dailymail.co.(...)ilson-communist.html
Wel komisch. Vijftigduizend euro neerleggen om je zoon getransformeerd te zien worden tot een communistisch en rancuneus meisje.quote:Elon Musk sent her to a wildly expensive Santa Monica K-12 school called Crossroads, which costs parents $50,000 a year to send their children there.
He partly blamed her education at the progressive California school as the reason for her political views, telling his biographer: 'She went beyond socialism to being a full communist and thinking that anyone rich is evil.'
He also blamed 'neo-Marxist' colleges for the rift between himself and Vivian, once telling the FT in 2022 that she refused to be a part of his life because of the supposed takeover of elite institutions by left-wing academics.
Och, in de tijd van heksenvervolgingen had je ook al experts die wisten aan te wijzen wie wel of geen heks was.quote:Op maandag 18 december 2023 10:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is ook wel een redelijk lege term tegenwoordig ja
Of loopt he tniet zo'n vaart en is dit vaders opvoering van het geheel omdat hem dat medestanders geeft.quote:Op maandag 18 december 2023 10:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom is de vader, die gekneveld moet aanschouwen hoe zijn zoon wordt geofferd op het transaltaar, geen slachtoffer?
Mja, volgens mij staat buiten kijf dat dat kind getransformeerd wordt en bestaat er alleen twijfel onder de legitimering van de kneveling. Tegelijkertijd blijft ie - los van de voogdijzaak - gekneveld in relatie tot de transformatie zelf.quote:Op maandag 18 december 2023 10:50 schreef miss_sly het volgende:
Of loopt he tniet zo'n vaart en is dit vaders opvoering van het geheel omdat hem dat medestanders geeft.
Ik zou in een kwestie als deze niet te snel de kant van vader noch moeder kiezen met zoveel zekerheid als jij hier tentoonspreidt. Er is gewoon heel veel onduidelijk, dus we kunnen gewoon niet weten wat er werkelijk gaande is.
Ook dat weten we niet..quote:Op maandag 18 december 2023 10:53 schreef Questular het volgende:
Als dat kind niet zelf vraagt om meisjeskleding te dragen en mamma denkt dat het wel moet dan heeft die vader gewoon 100% gelijk.
Uit wat ik lees, staat er echt niks buiten kijf, behalve dat er een hoop gedoe is waar dat kind op zeker niet beter van wordt.quote:Op maandag 18 december 2023 10:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mja, volgens mij staat buiten kijf dat dat kind getransformeerd wordt en bestaat er alleen twijfel onder de legitimering van de kneveling. Tegelijkertijd blijft ie - los van de voogdijzaak - gekneveld in relatie tot de transformatie zelf.
leg dat eens uit?quote:Op maandag 18 december 2023 10:51 schreef Akathisia het volgende:
Volgens mij staat buiten kijf dat dat kind getransformeerd wordt
Transgenders kan je ook maken hè. Als je dat kind zijn hele jeugd als meisje groot brengt, heb je hoe dan ook de poppen aan het dansen als de puberteit eenmaal aanbreekt. In tegenstelling tot geaardheid is genderidentiteit voor een hele grote mate cultureel.quote:Op maandag 18 december 2023 10:54 schreef Lenny77 het volgende:
Het enige voordeel van deze zaak is dat deze jongen wel goed in het oog gehouden gaat worden en echt niet zomaar aan de blokkers zal gaan of beschermd zal worden tegen een conservatieve vader.
Of hij nu effectief een transkind is of gemanipuleerd wordt door de moeder.
Helaas ken jij het verschil tussen een idioot en een verstandig ingelezen rationeel persoon met sterke argumenten en realiteitszin niet onderscheiden.quote:Op maandag 18 december 2023 10:00 schreef Shivo het volgende:
[..]
Gek genoeg heb ik meer vertrouwen in de mensen die zich tot expert hebben opgewerkt dan de onderbuikgevoelens van forum leden.
Ja, heb je gelijk als je partner een peuter een bepaald type kleding aandoet, of aandoet om bepaalde redenen? Het gaat maar om meisjeskleding, niet over SM pakjes ofzo. Bij een peuter vind ik het helemaal niet belangrijk waar hij of zij in loopt en als kinderen daarna zelf ergens in willen lopen binnen het gewone tussen jongens en meiden, dan zou ik er ook vrij soepel in zijn en er geen mediazaak van maken na de moeder voor rotte vis te hebben uitescholden.quote:Op maandag 18 december 2023 10:53 schreef Questular het volgende:
Als dat kind niet zelf vraagt om meisjeskleding te dragen en mamma denkt dat het wel moet dan heeft die vader gewoon 100% gelijk.
Dit blijkt dus letterlijk niet zo te zijn, waarom denk je nou werkelijk dat er zulke generatieverschillen zijn en dat politieke ideologie zo sterk correleren met transgenderisme.quote:Op maandag 18 december 2023 10:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar op zich is er niets mis mee om je kind even te laten doen met zo een fase. Hoeveel van de voorbeelden die jij hier geeft zijn uiteindelijk uitgemond in effectieve transities? Volgens mij geen enkele..
Vroeger zou je half dood geslagen worden als je homo of trans zou zijn en geen enkel kind durfde daar voor uit te komen.
Wanneer gaan mensen eindelijk eens beseffen dat je geen homo of transseksueel kan maken? Dat ZIJN ze al of ze zijn het NIET. Wat je ook als ouder/ omgeving zal doen.
Dus waarom niet laten opgroeien in een veilige omgeving waar kinderen wel het gevoel krijgen dat het ok is om te zijn wie ze zijn en dat ze een gesprek met de ouders durven aan te gaan ipv een leven lang angsten en zelfhaat te hebben..
Je haalt nu twee dingen door elkaar en gooit ze voor het gemak op de grote hoop. Dat die correlatie bestaat en dat het geen toeval is zal ik niet ontkennen, maar dat is niet het hele verhaal.quote:Op maandag 18 december 2023 11:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit blijkt dus letterlijk niet zo te zijn, waarom denk je nou werkelijk dat er zulke generatieverschillen zijn en dat politieke ideologie zo sterk correleren met transgenderisme.
Volgens mij is naast de rechtbankverslagen het enige dat hierover te vinden is een hoop drama in mediauitingen van ultraconservatieve lobbyclubs en is er dus niks dat "buiten kijf" staat anders dat dat papa en mama ruzie maken.quote:Op maandag 18 december 2023 10:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mja, volgens mij staat buiten kijf dat dat kind getransformeerd wordt
?????quote:Op maandag 18 december 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je haalt nu twee dingen door elkaar en gooit ze voor het gemak op de grote hoop. Dat die correlatie bestaat en dat het geen toeval is zal ik niet ontkennen, maar dat is niet het hele verhaal.
Jij denkt dat die correlatie slaat op de volle 100% van de hele groep transgenders en dat is gewoon gigantisch kortzichtig. Als je echt zo dol bent op statistiekjes, kom dan minimaal met een sluitende conclusie.quote:Op maandag 18 december 2023 11:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
?????
Haal ik zaken door elkaar of bestaan die correlaties? Wat bedoel je nou? Snap je het wel?
Och och niet het hele verhaal, jij weet het beter? Nou je argumenten missen alleen nog.
Als je hier fouten in maakt, of zelfs succesvol indoctrineerd dat men later nog blij is met de operatie, is je samenleving geen stap van verbeterd. Met een beetje kinderwens is het lichaam dermate gemutileerd dat dit niet meer mogelijk is, en dat met kinderen.
Kwaadaardig is het. Echt.
Wees eens concreet, waar heb je het over, je denkt dat de "steekproeven" uit die onderzoeken niet representatief zijn?quote:Op maandag 18 december 2023 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij denkt dat die correlatie slaat op de volle 100% van de hele groep transgenders en dat is gewoon gigantisch kortzichtig. Als je echt zo dol bent op statistiekjes, kom dan minimaal met een sluitende conclusie.
Laat maarquote:Op maandag 18 december 2023 11:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wees eens concreet, waar heb je het over, je denkt dat de "steekproeven" uit die onderzoeken niet representatief zijn?
Wat zorgt er voor die bias dan?
Het is allemaal een papieren werkelijkheid?
Waarom zou je een jongen meisjeskleding aandoen als hij er zelf niet om vraagt?quote:Op maandag 18 december 2023 11:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, heb je gelijk als je partner een peuter een bepaald type kleding aandoet, of aandoet om bepaalde redenen? Het gaat maar om meisjeskleding, niet over SM pakjes ofzo. Bij een peuter vind ik het helemaal niet belangrijk waar hij of zij in loopt en als kinderen daarna zelf ergens in willen lopen binnen het gewone tussen jongens en meiden, dan zou ik er ook vrij soepel in zijn en er geen mediazaak van maken na de moeder voor rotte vis te hebben uitescholden.
Je kunt je shit niet onderbouwen maar kiest dogmatisch toch een kant in dit verhaal. Gek genoeg komt het onderbuik verwijt van de groep die geen idee heeft en alleen naambordje "expert" kan lezen.quote:
Mooi man. Er van alles bij fantaseren en daar je daar vervolgens over opwinden. Goed bezig.quote:Op maandag 18 december 2023 11:25 schreef ludovico het volgende:
Hoeveel mensen die er blij mee zijn wegen op tegen de mensen die er ongelukkig mee zijn?
En hoeveel mensen die gelukkig zijn zouden met psychologische hulp (of gewoon ouder worden) zouden daarna ook tevreden zijn?
Hoeveel geholpen mensen tegenover defacto gemutileerde mensen maakt het gerechtvaardigd?
Hoeveel levensvreugde is er bijgekomen? Hoeveel pure miserie?
Zelfs zonder God erbij te halen en er naar te kijken als een wetenschappelijk project zijn er geen antwoorden op dit vraagstuk omdat we nog in het grote experimentele fase zitten, maar mijn maag keert zich om, het is kwaadaardig. Kinderen indoctrineren en diens lijfjes mutileren? Fucked up.
Hoe weet je dat hij er niet om vraagt?quote:Op maandag 18 december 2023 11:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarom zou je een jongen meisjeskleding aandoen als hij er zelf niet om vraagt?
Als het kind er zelf om vraagt prima, als het kind er niet om vraagt zie ik de meerwaarde er niet van in.
Dus in deze casus prima als het kind het zelf wilt, is dit niet het geval dan heeft die vader gelijk.
Dat zijn vraagstellingen, maar noem het lekker fantaseren? Wat gebeurt er in jullie koppies!?quote:Op maandag 18 december 2023 11:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mooi man. Er van alles bij fantaseren en daar je daar vervolgens over opwinden. Goed bezig.
Je spuit je haat maar een eind weg. Je negeert wat ik zeg en/of probeert het niet te begrijpen, dus dit gesprek is klaar.quote:Op maandag 18 december 2023 11:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt je shit niet onderbouwen maar kiest dogmatisch toch een kant in dit verhaal. Gek genoeg komt het onderbuik verwijt van de groep die geen idee heeft en alleen naambordje "expert" kan lezen.
Het zou me minder boeien als het gedachtegoed niet zo kwaadaardig was en wortels zou schieten in de wereld.
We weten toch ook niet of hij er wel om vraagt? Dus stel hij vraagt er niet om dan vind ik persoonlijk dat de vader gelijkt heeft. Vraagt hij er wel om dan prima.quote:Op maandag 18 december 2023 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij er niet om vraagt?
Er zijn genoeg jonge kinderen die dat wel willen, omdat ze de jurkjes zoo mooi vinden. Betekent verder helemaal niet per s iets, integendeel. In de meeste gevallen betekent het niets. En in sommige wel.
Je hebt je post aangevuld, want eerst stond er alleen de eerste zin en daar reageerde ik op.quote:Op maandag 18 december 2023 11:40 schreef Questular het volgende:
[..]
We weten toch ook niet of hij er wel om vraagt? Dus stel hij vraagt er niet om dan vind ik persoonlijk dat de vader gelijkt heeft. Vraagt hij er wel om dan prima.
Wat een grap, je zegt helemaal niks, en ja ik heb wel haat voor het mutileren van kinderlijven.quote:Op maandag 18 december 2023 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je spuit je haat maar een eind weg. Je negeert wat ik zeg en/of probeert het niet te begrijpen, dus dit gesprek is klaar.
Als ik jou zo hoor dan zou jij als vader geen 'prima' geven. Dan zou je door een ongelooflijke ego-crisis gaan.quote:Op maandag 18 december 2023 11:40 schreef Questular het volgende:
[..]
We weten toch ook niet of hij er wel om vraagt? Dus stel hij vraagt er niet om dan vind ik persoonlijk dat de vader gelijkt heeft. Vraagt hij er wel om dan prima.
Maar dat is totaal niet aan de orde in deze casus?quote:Op maandag 18 december 2023 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat een grap, je zegt helemaal niks, en ja ik heb wel haat voor het mutileren van kinderlijven.
Wat wordt er precies onderwezen op de basisschool?quote:Op maandag 18 december 2023 11:46 schreef Gia het volgende:
Dit is nu waar al die transgender-onzin toe leidt. Echt ronduit belachelijk!
En dit wordt tegenwoordig onderwezen op de basisschool.
Dat er kinderen zijn die zich 'anders' voelen, en dat het okay is om je 'anders' te voelen. Dus, een jongen die zich meisje voelt en andersom. Of dat je je helemaal geen jongen of meisje voelt.quote:Op maandag 18 december 2023 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat wordt er precies onderwezen op de basisschool?
Je brengt ze maar op ideeën? Dat je goed bent zoals je bent, hoe dat ook is?quote:Op maandag 18 december 2023 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat er kinderen zijn die zich 'anders' voelen, en dat het okay is om je 'anders' te voelen. Dus, een jongen die zich meisje voelt en andersom. Of dat je je helemaal geen jongen of meisje voelt.
In welke vorm dat uitgelegd wordt, weet ik niet, maar het zou op de basisschool gewoon totaal niet aan bod moeten komen. Je brengt ze maar op ideeen.
Eenheidsworst voor alles!!!!1111!quote:Op maandag 18 december 2023 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je brengt ze maar op ideeën? Dat je goed bent zoals je bent, hoe dat ook is?
Ja, vreselijk inderdaad. Dat moet je niet willen.
Wel lekker gemakkelijk, toch?quote:Op maandag 18 december 2023 11:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Eenheidsworst voor alles!!!!1111!
Je kunt kinderen uiteraard leren dat iedereen er toe doet, zonder te benoemen dat je je ook van het andere geslacht mag voelen. Over het algemeen zijn er heel veel kinderen die zich niet per se jongen of meisje voelen. Dat verandert wel in de puberteit. Ik was zelf meer een jongen dan een meisje, speelde meer met de jongens mee dan met de meisjes. Nooit poppen, nooit make-up. Ik zou, als ik nu zou leven, vast gezien of (met foute ouders)geindoctrineerd worden dat ik me best een jongetje mag voelen en, als ik dat wil, ook jongen kan worden.quote:Op maandag 18 december 2023 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je brengt ze maar op ideeën? Dat je goed bent zoals je bent, hoe dat ook is?
Ja, vreselijk inderdaad. Dat moet je niet willen.
Misschien moet je niet dingen invullen die je niet weet, zo kom je een beetje dom over.quote:Op maandag 18 december 2023 11:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als ik jou zo hoor dan zou jij als vader geen 'prima' geven. Dan zou je door een ongelooflijke ego-crisis gaan.
Weer een schizo rant. Waar lees jij deze dingen?quote:Op maandag 18 december 2023 11:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
Hmmm een eenzijdig verhaal, gepusht door kanalen voor wie transpanic een tactiek is in hun 'het heteroseksuele gezin is de hoeksteen van de samenleving'-propaganda? Meer heb ik niet nodig. Transmensen nemen de wereld over! Normale mensen worden onderdrukt! Dit komt naar jouw voordeur! Snel, stem Reagan/Thatcher 2024! Denk aan de kinderen!
En je kan hier dus ook homo's/vluchtelingen/Joden/moslims plaatsen, zelfde soort mensen die hier intrappenquote:Op maandag 18 december 2023 11:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
Hmmm een eenzijdig verhaal, gepusht door kanalen voor wie transpanic een tactiek is in hun 'het heteroseksuele gezin is de hoeksteen van de samenleving'-propaganda? Meer heb ik niet nodig. Transmensen nemen de wereld over! Normale mensen worden onderdrukt! Dit komt naar jouw voordeur! Snel, stem Reagan/Thatcher 2024! Denk aan de kinderen!
Omdat het voor jou een fase was moet het voor alle kinderen maar een fase zijn en anders zijn ze geïndoctrineerd? Ik snap nooit zo waarom er zo spastisch gedaan wordt over leeftijdgeschikte voorlichting. Ook voor zaken als seks, drugs of roken. Grote kans dat er al mensen in de omgeving van het kind zijn die onder LGBT vallen.quote:Op maandag 18 december 2023 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt kinderen uiteraard leren dat iedereen er toe doet, zonder te benoemen dat je je ook van het andere geslacht mag voelen. Over het algemeen zijn er heel veel kinderen die zich niet per se jongen of meisje voelen. Dat verandert wel in de puberteit. Ik was zelf meer een jongen dan een meisje, speelde meer met de jongens mee dan met de meisjes. Nooit poppen, nooit make-up. Ik zou, als ik nu zou leven, vast gezien of (met foute ouders)geindoctrineerd worden dat ik me best een jongetje mag voelen en, als ik dat wil, ook jongen kan worden.
Terwijl dat maar een fase is en heel normaal bij kinderen.
En daar is 'ie hoor, later dan verwacht maar dan toch eindelijk de godwin!quote:Op maandag 18 december 2023 12:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
En je kan hier dus ook homo's/vluchtelingen/Joden/moslims plaatsen, zelfde soort mensen die hier intrappen
Hier op FOK! bijvoorbeeld, geschreven door users die ook andere onzin posten zoals jij in deze post. "Het zijn altijd jongens die meisjes moeten worden!" Tot het meisjes zijn die jongens moeten worden en dan is dat het probleem.quote:Op maandag 18 december 2023 12:01 schreef Cruzinats het volgende:
Waarom zijn het in dit soort verhalen altijd jongens die meisjes moeten worden?
[..]
Weer een schizo rant. Waar lees jij deze dingen?
Ja, helaas is die groep vrij groot. Vooral met slim gebruik van een zondebok waarmee weinig mensen zich echt identificeren en dan zo snel mogelijk wetten erdoorheen rammen die het verbiedt om 'homo' te zeggen binnen een straal van 100 meter van een kind. De strategie is simpel, maar blijft toch iedere keer weer effectief.quote:Op maandag 18 december 2023 12:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
En je kan hier dus ook homo's/vluchtelingen/Joden/moslims plaatsen, zelfde soort mensen die hier intrappen
Ja, door jouzelf netquote:Op maandag 18 december 2023 12:14 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
En daar is 'ie hoor, later dan verwacht maar dan toch eindelijk de godwin!
Omdat het gewoon dikke bullshit is. Als al die kinderen daadwerkelijk transgender zijn en niet door indoctrinatie, waarom bestond dat vroeger niet? Of zijn er heel veel verknipte volwassenen die eigenlijk als kind omgebouwd hadden moeten worden.quote:Op maandag 18 december 2023 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat het voor jou een fase was moet het voor alle kinderen maar een fase zijn en anders zijn ze geïndoctrineerd? Ik snap nooit zo waarom er zo spastisch gedaan wordt over leeftijdgeschikte voorlichting.
Waarom moet je het bestaan van een bepaalde groep mensen geheim houden voor kinderen?
Waarom zou je ze niet vertellen dat je j anders kunt voelen, dat je als jongens op jongens kunt vallen, als meisje op meisjs, of op allebei? Dat er mensen zijn die zich echt anders voelen dan dat ze zijn geboren? Je kunt ze dan ook vertellen dat veel kinderen het wel eens leuk vinden om zich te verkleden, ook in kleding van het andere geslacht, en dat dat niet per se betekent dat je dan dus ook transgender bent. Dat dat iets is dat je meestal pas weet als je weer wat ouder bent, zo tegen de puberteit. Dus dat als jongetje ook best een keer een jurk aan kan, of nagellak op je nagels, of als meisje voetballen en in bomen klimmen.quote:Op maandag 18 december 2023 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt kinderen uiteraard leren dat iedereen er toe doet, zonder te benoemen dat je je ook van het andere geslacht mag voelen. Over het algemeen zijn er heel veel kinderen die zich niet per se jongen of meisje voelen. Dat verandert wel in de puberteit. Ik was zelf meer een jongen dan een meisje, speelde meer met de jongens mee dan met de meisjes. Nooit poppen, nooit make-up. Ik zou, als ik nu zou leven, vast gezien of (met foute ouders)geindoctrineerd worden dat ik me best een jongetje mag voelen en, als ik dat wil, ook jongen kan worden.
Terwijl dat maar een fase is en heel normaal bij kinderen.
Waarom moeten kinderen volgens jou zo nadrukkelijk bezig zijn met seks en alles daaromheen? En wat wil je ze leren over alcohol? Hoeveel een standaardglas is en hoeveel standaardglazen verantwoordelijk is om te drinken?quote:Op maandag 18 december 2023 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat het voor jou een fase was moet het voor alle kinderen maar een fase zijn en anders zijn ze geïndoctrineerd? Ik snap nooit zo waarom er zo spastisch gedaan wordt over leeftijdgeschikte voorlichting. Ook voor zaken als seks, drugs of roken. Grote kans dat er al mensen in de omgeving van het kind zijn die onder LGBT vallen.
Waarom moet je het bestaan van een bepaalde groep mensen geheim houden voor kinderen?
Toen ik jong was, werden mannen die bijvoorbeeld in vrouwenkleding en vice versa liepen nagewezen en keihard uitgelachen.quote:Op maandag 18 december 2023 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat het gewoon dikke bullshit is. Als al die kinderen daadwerkelijk transgender zijn en niet door indoctrinatie, waarom bestond dat vroeger niet? Of zijn er heel veel verknipte volwassenen die eigenlijk als kind omgebouwd hadden moeten worden.
Nog even en alles 'wokies' zijn eigenlijk pedoseksuelen met hun 'hyperfixatie op kindeeren'.quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Waarom moeten kinderen volgens jou zo nadrukkelijk bezig zijn met seks en alles daaromheen? En wat wil je ze leren over alcohol? Hoeveel een standaardglas is en hoeveel standaardglazen verantwoordelijk is om te drinken?![]()
laat kinderen gewoon kinderen zijn, wat bezielt wokies eigenlijk met hun hyperfixatie op kinderen.
Ehm ja? Dat leren we kinderen ook op school?quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Waarom moeten kinderen volgens jou zo nadrukkelijk bezig zijn met seks en alles daaromheen? En wat wil je ze leren over alcohol? Hoeveel een standaardglas is en hoeveel standaardglazen verantwoordelijk is om te drinken?![]()
laat kinderen gewoon kinderen zijn, wat bezielt wokies eigenlijk met hun hyperfixatie op kinderen.
Het is dikke bullshit omdat het in je eigen jeugd geen homoseksuele mensen of transmensen zag? Kan je voorstellen hoe de gemiddelde ouder zou reageren in de jaren 60 als hun kind homoseksueel of zelf trans zou zijn. Voor veel mensen zou er geen plek meer zijn in de samenleving op die manier.quote:Op maandag 18 december 2023 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat het gewoon dikke bullshit is. Als al die kinderen daadwerkelijk transgender zijn en niet door indoctrinatie, waarom bestond dat vroeger niet? Of zijn er heel veel verknipte volwassenen die eigenlijk als kind omgebouwd hadden moeten worden.
Ja, zou kunnen dat ze transgender zijn of niet. Zou kunnen, laten we afwachten tot dat de pubertijd voor de deur staat. Alleen door te zeggen dat transgenders bestaan en hoe dingen werken moedig je mensen aan om ook transgender te worden?quote:Het is, tegenwoordig, gewoon een feit dat als een kind zich meer gedraagt als 'van het andere geslacht', men direct rekening ermee houdt dat het kind wellicht transgender is. Laat kinderen gewoon kind zijn, zoals ze willen en bemoei je niet met dit soort dingen, door het ook nog eens aan te moedigen (want het moet kunnen) of te benadrukken.
Je kunt er ook gewoon niks over zeggen en het laten gebeuren zoals het gebeurt! Dat heeft zich al eeuwenlang op een normale manier geregeld. Degenen die echt trans zijn, komen daar in de puberteit wel achter en acteren daar naar. Wat betreft sexualiteit mag in groep 7 en 8 gerust homofilie aan bod komen en ook dat daar niets mis mee is. Maar kleine kinderen aanpraten dat ze gerust van geslacht kunnen wisselen als ze dat zouden willen, is in mijn ogen echt verkeerd!quote:Op maandag 18 december 2023 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zou je ze niet vertellen dat je j anders kunt voelen, dat je als jongens op jongens kunt vallen, als meisje op meisjs, of op allebei? Dat er mensen zijn die zich echt anders voelen dan dat ze zijn geboren? Je kunt ze dan ook vertellen dat veel kinderen het wel eens leuk vinden om zich te verkleden, ook in kleding van het andere geslacht, en dat dat niet per se betekent dat je dan dus ook transgender bent. Dat dat iets is dat je meestal pas weet als je weer wat ouder bent, zo tegen de puberteit. Dus dat als jongetje ook best een keer een jurk aan kan, of nagellak op je nagels, of als meisje voetballen en in bomen klimmen.
Het drama dat ervan wordt gemaakt is veel ernstiger dan dit aan kinderen uitleggen en leren.
Het is van alle tijden. Er zijn culturen waar dit volledig aanvaard is en al duizenden jaren oud, of waar ze er speciale namen voor hebben.quote:Op maandag 18 december 2023 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Rustig Alex Jones om maar rond te gaan lopen strooien met term als wokies.quote:Op maandag 18 december 2023 12:18 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
In groep 7 en 8 praten over homoseksualiteit? Is een tikje laat he, als een kind twee tantes heeft die met elkaar getrouwd zijn en kinderen hebben.quote:Op maandag 18 december 2023 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt er ook gewoon niks over zeggen en het laten gebeuren zoals het gebeurt! Dat heeft zich al eeuwenlang op een normale manier geregeld. Degenen die echt trans zijn, komen daar in de puberteit wel achter en acteren daar naar. Wat betreft sexualiteit mag in groep 7 en 8 gerust homofilie aan bod komen en ook dat daar niets mis mee is. Maar kleine kinderen aanpraten dat ze gerust van geslacht kunnen wisselen als ze dat zouden willen, is in mijn ogen echt verkeerd!
Ik bedoel in de mate zoals dat nu voorkomt. Ik ben 60 en ben zelf opgegroeid met homo's in mijn vriendenkring. Leuk samen 'venten kijken', zoals we dat noemden. Hier in mijn eigen wijk is ieder jaar een optreden van een groep travestieten. Echt prachtig, zoals die er uitzien. Vind dat knap!quote:Op maandag 18 december 2023 12:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is dikke bullshit omdat het in je eigen jeugd geen homoseksuele mensen of transmensen zag? Kan je voorstellen hoe de gemiddelde ouder zou reageren in de jaren 60 als hun kind homoseksueel of zelf trans zou zijn. Voor veel mensen zou er geen plek meer zijn in de samenleving op die manier.
[..]
Kinderen mogelijk wel. Want dat is interessant en kinderen willen leuk en interessant gevonden worden.quote:Ja, zou kunnen dat ze transgender zijn of niet. Zou kunnen, laten we afwachten tot dat de pubertijd voor de deur staat. Alleen door te zeggen dat transgenders bestaan en hoe dingen werken moedig je mensen aan om ook transgender te worden?
Maar wat wil je dan doen t/m groep 6? Het verbieden? Leraren die iets over trans- of homoseksualiteit durven te zeggen een beroepsverbod geven?quote:Op maandag 18 december 2023 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt er ook gewoon niks over zeggen en het laten gebeuren zoals het gebeurt! Dat heeft zich al eeuwenlang op een normale manier geregeld. Degenen die echt trans zijn, komen daar in de puberteit wel achter en acteren daar naar. Wat betreft sexualiteit mag in groep 7 en 8 gerust homofilie aan bod komen en ook dat daar niets mis mee is. Maar kleine kinderen aanpraten dat ze gerust van geslacht kunnen wisselen als ze dat zouden willen, is in mijn ogen echt verkeerd!
Weet je dat het nu 'gerust over homoseksualiteit' mag gaan door de strijd die een paar decennia geleden gestart is? En eindelijk enigszins geaccepteerd wordt?quote:Op maandag 18 december 2023 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen projecteren de acties van een handjevol gekkies en de trend in de VS iets te veel op heel Nederland. Het is enorm lastig schijnbaar om tegen uit de hand gelopen progressieve ideeën te zijn, maar tegelijkertijd niet tegen transgenders in het algemeen.quote:Op maandag 18 december 2023 12:25 schreef Lenny77 het volgende:
Je hebt er zelf geen last van, bent het zélf niet, begrijpt er niets van maar owee als iemand anders het wel is, nee dat mag niet hoor!!!
Laat mensen verdomme hun eigen ding doen, wie ben jij (algemene jij) om je te bemoeien met een ander zijn leven
Dus vroeger waren er maar een paar en dat waren vrienden dat was ok, maar nu zijn te veel dus moet er actie ondernomen worden om het aantal terug te dringen?quote:Op maandag 18 december 2023 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bedoel in de mate zoals dat nu voorkomt. Ik ben 60 en ben zelf opgegroeid met homo's in mijn vriendenkring. Leuk samen 'venten kijken', zoals we dat noemden. Hier in mijn eigen wijk is ieder jaar een optreden van een groep travestieten. Echt prachtig, zoals die er uitzien. Vind dat knap!
[..]
Kinderen die afwijken worden vooral gepest, denk je echt dat kinderen gaan doen alsof ze transgender zijn omdat ze dan populair worden op school?quote:Kinderen mogelijk wel. Want dat is interessant en kinderen willen leuk en interessant gevonden worden.
Dan kun je een peuter best een jurkje aan doen als deze met poppen speelt en meer meidengedrag vertoont. Je kunt het ook niet doen. Maar dat is wat je als ouders gewoon kunt afspreken ipv dat het zo’n mafkees als in de openingspost in z’n mannelijkheid moet raken er een mediazaak van moet maken.quote:Op maandag 18 december 2023 12:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien moet je niet dingen invullen die je niet weet, zo kom je een beetje dom over.
Het geluk van mijn kind gaat boven alles, dus nee geen ego-crisis. Dat onderbuikje van je kan beter stil blijven.
Zeker kan dat als het kind het zelf wilt, hoe kan dit toch zo lastig zijn voor je om te begrijpen?quote:Op maandag 18 december 2023 12:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dan kun je een peuter best een jurkje aan doen als deze met poppen speelt en meer meidengedrag vertoont. Je kunt het ook niet doen. Maar dat is wat je als ouders gewoon kunt afspreken ipv dat het jou in je mannelijkheid moet raken.
Als het kind dan gegroeid is en een kant op gaat zal die er niet door getraumatiseerd zijn om op de peuterschool een jurkje te hebben gedragen. Als je de andere kant op beweegt is het ‘t exact hetzelfde Het boeit niemand wat.. behalve evangelisten en egotrippers.
Ik zie de trend om tegen 'uit de hand gelopen progressieve ideeën te zijn' rechtstreeks geïmporteerd worden uit de VS. Kijk naar dit nieuwsbericht, kijk naar zo'n beetje alle transgerelateerde nieuwsberichten hier op FOK!. Ze komen bijna allemaal uit de VS en ze worden bijna allemaal vanuit het antiperspectief geopend.quote:Op maandag 18 december 2023 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen projecteren de acties van een handjevol gekkies en de trend in de VS iets te veel op heel Nederland. Het is enorm lastig schijnbaar om tegen uit de hand gelopen progressieve ideeën te zijn, maar tegelijkertijd niet tegen transgenders in het algemeen.
Het is iets anders als ze er iets over horen, er vragen over stellen die beantwoord kunnen worden of daadwerkelijk dit soort zaken onderwijzen, zonder dat er ook maar 1 kind in de klas daar vragen over heeft.quote:Op maandag 18 december 2023 12:28 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan doen t/m groep 6? Het verbieden? Leraren die iets over trans- of homoseksualiteit durven te zeggen een beroepsverbod geven?
Ik vraag dit trouwens niet om je standpunten aan te wrijven. Maar ik wil je vooral vragen na te denken over waar het toe zou moeten leiden dat jij bepaalde leeftijden te vroeg vindt om over bepaalde zaken te horen. Want uiteindelijk gaat iemand voorstellen om zoiets af te dwingen. In de VS zijn ze daar al mee bezig en dat komt uit dezelfde hoek als dit soort paniekberichten.
Voel je je aangesproken als ik die Amerikaanse evangelist uit de openingspost aanhaal?quote:Op maandag 18 december 2023 12:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Zeker kan dat als het kind het zelf wilt, hoe kan dit toch zo lastig zijn voor je om te begrijpen?
En geen idee wie of wat in zijn mannelijkheid wordt geraakt, maar zo een one-liners doen het vast goed hier.
Uit welke tijd stamt de keuze van de moeder om haar kind te transformeren?quote:Op maandag 18 december 2023 11:01 schreef RM-rf het volgende:
de vader heeft in 2020 een 5 jaar durende Restraining Order gekregen wegens huiselijk geweld en de rechtstrijd om ontzetting uit ouderlijke macht stamt ook al uit die tijd.
Ah zo je switcht van het mij persoonlijk in een hokje duwen dat ik het niet kan handelen als mijn kind dit zou willen naar de persoon in de OP om iets van een punt te maken. Als je maar het idee hebt dat je gelijkt hebt, dat is het belangrijkste.quote:Op maandag 18 december 2023 12:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken als ik die Amerikaanse evangelist uit de openingspost aanhaal?
Hoe zie jij dit voor je? Maxim van 5 jaar gaat in een jurkje naar school, dan zegt de lerares tegen hem dat hij eigenlijk een meisje is en stelt voor een operatie aan ouders voor te leggen?quote:Op maandag 18 december 2023 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is iets anders als ze er iets over horen, er vragen over stellen die beantwoord kunnen worden of daadwerkelijk dit soort zaken onderwijzen, zonder dat er ook maar 1 kind in de klas daar vragen over heeft.
Als een jongetje met een jurk op school komt, hoef je nog niet meteen te beginnen over het feit dat je je kunt laten veranderen in een meisje. Of er zelfs maar vanuit gaan dat dat jongetje zich wellicht meisje voelt.
Een meisje dat liever voetbalt dan met poppen speelt en nooit jurken of rokjes draagt, voelt zich nog niet meteen een jongen. Waarom daarover vertellen als ze nog zo klein zijn.
Waaruit maak jij op dat als een jongetje met een jurkje aan op school komt, er meteen wordt begonnen over het feit dat je je kunt laten veranderen in een meisje?quote:Op maandag 18 december 2023 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is iets anders als ze er iets over horen, er vragen over stellen die beantwoord kunnen worden of daadwerkelijk dit soort zaken onderwijzen, zonder dat er ook maar 1 kind in de klas daar vragen over heeft.
Als een jongetje met een jurk op school komt, hoef je nog niet meteen te beginnen over het feit dat je je kunt laten veranderen in een meisje. Of er zelfs maar vanuit gaan dat dat jongetje zich wellicht meisje voelt.
Een meisje dat liever voetbalt dan met poppen speelt en nooit jurken of rokjes draagt, voelt zich nog niet meteen een jongen. Waarom daarover vertellen als ze nog zo klein zijn.
Je geeft alleen geen antwoord op de vraag. Wat wil je er precies mee doen?quote:Op maandag 18 december 2023 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Eh, nee, maar dat er dan wel uitleg komt dat het okay is als je je als jongen eigenlijk meisje voelt. En dat vind ik niet nodig. Leer de andere kinderen dat iedereen zich mag kleden zoals ie wilt. Ook dat het prima is als meisjes met autootjes spelen en voetballen en jongens zich verkleden als moeder en naar de poppenhoek gaan. Waarom daarbij gaan vertellen dat het mogelijk is dat een jongetje zich eigenlijk een meisje voelt? Hoeft toch helemaal niet!quote:Op maandag 18 december 2023 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe zie jij dit voor je? Maxim van 5 jaar gaat in een jurkje naar school, dan zegt de lerares tegen hem dat hij eigenlijk een meisje is en stelt voor een operatie aan ouders voor te leggen?
Er komt helemaal geen uitleg dat heet jongetje zich een meisje voelt. Hoe kom je daar toch bij? Er wordt ingezet op het accepteren dat het jongetje zich kleedt zoals hij doet. Wat ook de reden is voor het jongetje om zich als zodanig te kleden.quote:Op maandag 18 december 2023 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Eh, nee, maar dat er dan wel uitleg komt dat het okay is als je je als jongen eigenlijk meisje voelt. En dat vind ik niet nodig. Leer de andere kinderen dat iedereen zich mag kleden zoals ie wilt. Ook dat het prima is als meisjes met autootjes spelen en voetballen en jongens zich verkleden als moeder en naar de poppenhoek gaan. Waarom daarbij gaan vertellen dat het mogelijk is dat een jongetje zich eigenlijk een meisje voelt? Hoeft toch helemaal niet!
Jij weet helemaal niets over deze familie en dit kind behalve wat in dit nieuws bericht staat. Ik ook niet. Voor mij is het dan volstrekt logisch om op experts te vertrouwen. Ten slotte huur ik ook een electrien voor de aanleg van nieuwe aansluitingen en ben ik dankbaar dat er een leraar voor de klas staat.quote:Op maandag 18 december 2023 11:25 schreef ludovico het volgende:
[… hard geschreeuw en onderbuik vermoedens …]
omdat het andersom niet opvalt voor degenen die zich eraan willen storen.quote:Op maandag 18 december 2023 12:01 schreef Cruzinats het volgende:
Waarom zijn het in dit soort verhalen altijd jongens die meisjes moeten worden?
[..]
Weer een schizo rant. Waar lees jij deze dingen?
Jouw eigen eerder post hierover:quote:Op maandag 18 december 2023 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat als een jongetje met een jurkje aan op school komt, er meteen wordt begonnen over het feit dat je je kunt laten veranderen in een meisje?
quote:Op maandag 18 december 2023 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Waarom zou je ze niet vertellen dat je j anders kunt voelen, dat je als jongens op jongens kunt vallen, als meisje op meisjs, of op allebei? Dat er mensen zijn die zich echt anders voelen dan dat ze zijn geboren? Je kunt ze dan ook vertellen dat veel kinderen het wel eens leuk vinden om zich te verkleden, ook in kleding van het andere geslacht, en dat dat niet per se betekent dat je dan dus ook transgender bent. Dat dat iets is dat je meestal pas weet als je weer wat ouder bent, zo tegen de puberteit. Dus dat als jongetje ook best een keer een jurk aan kan, of nagellak op je nagels, of als meisje voetballen en in bomen klimmen.
Het drama dat ervan wordt gemaakt is veel ernstiger dan dit aan kinderen uitleggen en leren.
Dit is in Amerika, land van mogelijkheden en wapens.quote:Op maandag 18 december 2023 08:09 schreef Puzzie het volgende:
Wat goed dat je dit uitzoekt. Dit is dus gewoon fake news. De vader is een klootzak die zijn vrouw slaat, maar omdat zijn zoontje een jurk draagt, vindt hij dat hij meer recht heeft op voogdij dan de moeder.quote:Op maandag 18 december 2023 08:47 schreef recursief het volgende:
Want daar zeg ik dat als een jongetje in een jurk op school komt, de leerkracht gaat vertellen dat je je ook kunt laten veranderen in een meisje?quote:
Dat is vaak het enige wat ze juist wel weten en het is waarschijnlijk geen bloemkool.quote:Op maandag 18 december 2023 07:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kinderen van 5 weten nog niet eens wat ze vanavond willen eten.
Ik heb nergens gezegd dat dit expliciet op dat moment tegen dat jongetje gezegd wordt, maar dat het wel onderwezen wordt op jonge leeftijd. En dat geef je zelf in die post toe.quote:Op maandag 18 december 2023 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want daar zeg ik dat als een jongetje in een jurk op school komt, de leerkracht gaat vertellen dat je je ook kunt laten veranderen in een meisje?
Context, begrijpend lezen, nadenken....
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 18 december 2023 13:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is vaak het enige wat ze juist wel weten en het is waarschijnlijk geen bloemkool.
Voor de rest snappen ze geen kont vd wereld, laat staan dat ze beslissingen kunnen nemen over hun identiteit of bijv. het nemen van tattoos. Beter gaan ze gewoon even wachten tot ze 18 zijn.
lol, beetje onzinnig ditquote:Op maandag 18 december 2023 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Het eerste dat mijn kinderen vroegen als ze thuis kwamen uit school: Wat eten we vandaag.
Maar goed, deze mama kan wel koken.
Ik geef niets toe, ik geef iets aan. Ik vind er dan ook niets mis mee om kinderen op hun niveau te vertellen over hoe de wereld in elkaar zit.quote:Op maandag 18 december 2023 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat dit expliciet op dat moment tegen dat jongetje gezegd wordt, maar dat het wel onderwezen wordt op jonge leeftijd. En dat geef je zelf in die post toe.
De pretentie dat dit begrepen wordt is al hilarisch. Wees gewoon eerlijk en vertel kinderen dat er mensen zijn die denken dat *incoherent en alogisch verhaal over geslachtsidentiteit*.quote:Op maandag 18 december 2023 13:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik geef niets toe, ik geef iets aan. Ik vind er dan ook niets mis mee om kinderen op hun niveau te vertellen over hoe de wereld in elkaar zit.
Wat zou ik volgens jou dan zien in San Francisco? Wat is daar heel erg mis?quote:Op maandag 18 december 2023 09:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Enige wat je hoeft te weten : Californië.
Als 1 staat is in Amerika wat volledig ontspoort is, is dat het wel.
Het toonbeeld op de planeet, wat er gebeurt als je links de dienst laat uitmaken.
Mee eens. Er klopt iets niet aan dit verhaal.quote:Op maandag 18 december 2023 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of loopt he tniet zo'n vaart en is dit vaders opvoering van het geheel omdat hem dat medestanders geeft.
Ik zou in een kwestie als deze niet te snel de kant van vader noch moeder kiezen met zoveel zekerheid als jij hier tentoonspreidt. Er is gewoon heel veel onduidelijk, dus we kunnen gewoon niet weten wat er werkelijk gaande is.
Doet "oann" alleen al de bellen niet rinkelen?quote:Op maandag 18 december 2023 13:46 schreef Akathisia het volgende:
https://www.oann.com/vide(...)-mother-groomed-him/
Interview met de vader. Ik moet zeggen, kijkend naar hoe ie praat en hoe ie (bijna) 'huilt', gaan er wel wat alarmbellen rinkelen.
quote:Op maandag 18 december 2023 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Transgenders kan je ook maken hè. Als je dat kind zijn hele jeugd als meisje groot brengt, heb je hoe dan ook de poppen aan het dansen als de puberteit eenmaal aanbreekt. In tegenstelling tot geaardheid is genderidentiteit voor een hele grote mate cultureel.
Het interview hieronder is interessant. Na ongeveer 28 minuten zie je documenten voorbij komen. Die zijn niet onpartijdig, maar laten wel zien dat er meer aan de hand is. In de "cliff notes for radio program" zie je bijvoorbeeld dat er situaties van huiselijk geweld zijn geweest. De rol van Adam wordt daarin kleiner gemaakt: "Adam was verbally and emotionally engaged but never physically". Er is politie langs geweest omdat zijn ex gewelddadig zou zijn, maar gek genoeg komt daar in de rapportages niets over voor. Je kunt ook lezen dat Adam vuurwapens heeft gehad, die in beslag zijn genomen.quote:Op maandag 18 december 2023 13:46 schreef Akathisia het volgende:
https://www.oann.com/vide(...)-mother-groomed-him/
Interview met de vader. Ik moet zeggen, kijkend naar hoe ie praat en hoe ie (bijna) 'huilt', gaan er wel wat alarmbellen rinkelen.
Een grote zwerver bende, diefstallen, berovingen, in winkels buiten winkels echt overal de hele tijd.quote:Op maandag 18 december 2023 13:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat zou ik volgens jou dan zien in San Francisco? Wat is daar heel erg mis?
Dat weten ze wel.quote:Op maandag 18 december 2023 07:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kinderen van 5 weten nog niet eens wat ze vanavond willen eten.
Eens dat er niets mis is met zo'n fase, sterker nog, dat is heel normaal. Dat gezegd hebbende: dan moet je dat als ouder ook kunnen (h)erkennen als zijnde fase en dat betekent dat een paar weken een jurk naar school willen dragen geen aanleiding is om aanspreekvormen te wijzigen en een psychologisch traject te starten.quote:Op maandag 18 december 2023 10:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar op zich is er niets mis mee om je kind even te laten doen met zo een fase. Hoeveel van de voorbeelden die jij hier geeft zijn uiteindelijk uitgemond in effectieve transities? Volgens mij geen enkele..
Vroeger zou je half dood geslagen worden als je homo of trans zou zijn en geen enkel kind durfde daar voor uit te komen.
Wanneer gaan mensen eindelijk eens beseffen dat je geen homo of transseksueel kan maken? Dat ZIJN ze al of ze zijn het NIET. Wat je ook als ouder/ omgeving zal doen.
Dus waarom niet laten opgroeien in een veilige omgeving waar kinderen wel het gevoel krijgen dat het ok is om te zijn wie ze zijn en dat ze een gesprek met de ouders durven aan te gaan ipv een leven lang angsten en zelfhaat te hebben..
Daarnaast, jongetjes die in jurken rondlopen zijn niet "de wereld", dat zijn er maar bijzonder weinig. Werkelijk o-ve-ral ter wereld zie je 99% gezonde man-vrouw-rollen, hooguit in progressieve stadjes dat deze verhouding ietsjes anders ligt, maar blijf 5-jarigen vooral lastigvallen met deze "wereld".quote:Op maandag 18 december 2023 13:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De pretentie dat dit begrepen wordt is al hilarisch. Wees gewoon eerlijk en vertel kinderen dat er mensen zijn die denken dat *incoherent en alogisch verhaal over geslachtsidentiteit*.
Zegt me niets, maar het was me natuurlijk wel duidelijk dat media van een bepaalde slag (niet) met hem in gesprek gaat.quote:Op maandag 18 december 2023 13:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Doet "oann" alleen al de bellen niet rinkelen?
Laten we eens aannemen dat vier van de vijf kinderen er inderdaad overheen groeien, zoals deze expert stelt. Is dat dan een reden om niet toe te staan dat je kind zo'n fase heeft? Aidan voelt zich nu kennelijk prettiger als meisje, inclusief meisjeskleren. Prima toch? Laat hem/haar lekker. En wellicht besluit Aidan over een tijdje toch liever weer een jongetje te zijn. Ook prima.quote:Op maandag 18 december 2023 09:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Of je leest wat Za schreef qua onderbouwing van de “rechtszaak”.
Verder :
https://nypost.com/2023/0(...)-of-it-trans-expert/
“Hoop dat jij nooit kinderen krijgt” huurrrrrr
Hmm, ik moet het even doen met je samenvatting. Ik vraag me af, kleiner gemaakt door wie, en op grond waarvan is ie nou z'n custody verloren; fysiek en/of verbaal geweld? Heeft de vrouw het überhaupt over fysiek geweld gehad?quote:Op maandag 18 december 2023 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
Het interview hieronder is interessant. Na ongeveer 28 minuten zie je documenten voorbij komen. Die zijn niet onpartijdig, maar laten wel zien dat er meer aan de hand is. In de "cliff notes for radio program" zie je bijvoorbeeld dat er situaties van huiselijk geweld zijn geweest. De rol van Adam wordt daarin kleiner gemaakt: "Adam was verbally and emotionally engaged but never physically". Er is politie langs geweest omdat zijn ex gewelddadig zou zijn, maar gek genoeg komt daar in de rapportages niets over voor. Je kunt ook lezen dat Adam vuurwapens heeft gehad, die in beslag zijn genomen.
Op hun niveaud dus ook, zoals ik al zei.quote:Op maandag 18 december 2023 13:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De pretentie dat dit begrepen wordt is al hilarisch. Wees gewoon eerlijk en vertel kinderen dat er mensen zijn die denken dat *incoherent en alogisch verhaal over geslachtsidentiteit*.
Dat weet ik allemaal niet en dat wordt niet duidelijk uit dit interview. Het lijken aantekeningen te zijn die zijn aangeleverd door Adam zelf. Wat wel duidelijk is: er zitten gaten in zijn verhaal waar niemand naar doorvraagt, ook deze "interviewer" niet. Dit is geen journalistiek maar anti-woke activisme. Er zit een politieke agenda achter en dat alleen al is genoeg reden om kritisch te zijn.quote:Op maandag 18 december 2023 14:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hmm, ik moet het even doen met je samenvatting. Ik vraag me af, kleiner gemaakt door wie, en op grond waarvan is ie nou z'n custody verloren; fysiek en/of verbaal geweld? Heeft de vrouw het überhaupt over fysiek geweld gehad?
De rol/relevantie van vuurwapens en exen snap ik al helemaal niet.
Of Aidan gaat zich op een bepaald moment afvragen waarom hij een jongensnaam heeft, maar al jaren een 'meisje' is. Hoe gaat het met douchen na de gymles? Bij de meisjes of bij de jongens? En zwemles? Badpak aan of toch gewoon een zwembroek?quote:Op maandag 18 december 2023 14:02 schreef Sodemieters het volgende:
Laten we eens aannemen dat vier van de vijf kinderen er inderdaad overheen groeien, zoals deze expert stelt. Is dat dan een reden om niet toe te staan dat je kind zo'n fase heeft? Aidan voelt zich nu kennelijk prettiger als meisje, inclusief meisjeskleren. Prima toch? Laat hem/haar lekker. En wellicht besluit Aidan over een tijdje toch liever weer een jongetje te zijn. Ook prima.
Ik ben met dit soort zaken altijd benieuwd of kritische(re) partijen een uitnodiging hebben gemaakt of visa versa, en of het 'slachtoffer' of de mediapartij deze afgewezen heeft. Gezien de hysterie rondom het recent gevetode wetsvoorstel lijkt het me voor alle mediapartijen een interessante casus om onder de loep te nemen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dat weet ik allemaal niet en dat wordt niet duidelijk uit dit interview. Het lijken aantekeningen te zijn die zijn aangeleverd door Adam zelf. Wat wel duidelijk is: er zitten gaten in zijn verhaal waar niemand naar doorvraagt, ook deze "interviewer" niet. Dit is geen journalistiek maar anti-woke activisme. Er zit een politieke agenda achter en dat alleen al is genoeg reden om kritisch te zijn.
Ik vind het vooral makkelijk om te geloven dat een vader zijn kind niet mag zien om wat de moeder vertelt. Daarom ben ik benieuwd naar de overlap tussen de vermeende wens van de moeder en de aanklacht. Zelfs als de vader een dubieus figuur is, kan het zo zijn dat zijn gedrag pas aangegrepen werd om (of ontstond door) dit geschil.quote:Ik vind het heel moeilijk om te geloven dat iemand z'n kind vijf jaar lang niet mag zien op basis van wat de vader vertelt. Als ik iets lees over geweld, agressie, vuurwapens en onenigheid over zijn financiële bijdrage, dan begint zich een beeld te vormen dat logischer klinkt.
Ik weet niet wat dat precies met het onderwerp van dit topic te maken heeft hoor.quote:Op maandag 18 december 2023 13:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Een grote zwerver bende, diefstallen, berovingen, in winkels buiten winkels echt overal de hele tijd.
Ik zou zeggen ga er heen, laat je auto staan waar dan ook (als je zonder beroving onderweg al aan komt), parkeer het en kijk hoe het eruit ziet als je terug komt.
De meeste mensen daar laten de auto deuren maar gewoon open, zodat de dieven kunnen zien dat er niks halen valt, in de hoop dat ze de ruiten niet inslaan.
Oh en naast dat soort ratten, ratten, als in echte ratten ontelbaar.
Smerige gore stad.
Los angelos is niet veel beter, qua auto berovingen is het daar erger, qua zwervers minder.
Zolang iemand nog geen les heeft gehad in de categorische logica/verzamelingenleer, ben je altijd te vroeg met lessen over transgenders.quote:Op maandag 18 december 2023 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt niet pas in groep 7 en 8 bij kinderen aankomen over homoseksualiteit en transgenders. Dan ben je te laat.
"experts"........ het gros is activist met rare politieke overtuigingen, als je naar de statistieken kijkt dan is de conclusie dat het wordt aangepraat behoorlijk aannemelijk, aannemelijker in ieder geval dan "ja nu zijn we vrij en kiezen mensen er uit zichzelf voor."quote:Op maandag 18 december 2023 12:51 schreef Shivo het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niets over deze familie en dit kind behalve wat in dit nieuws bericht staat. Ik ook niet. Voor mij is het dan volstrekt logisch om op experts te vertrouwen. Ten slotte huur ik ook een electrien voor de aanleg van nieuwe aansluitingen en ben ik dankbaar dat er een leraar voor de klas staat.
Heb je jezelf al autonoom verklaard?
En als jij het niet bent die dat denkt, maar het kind zelf aangeeft dat zo te voelen?quote:Op maandag 18 december 2023 14:15 schreef Gia het volgende:
Dat een jongetje met een jurk aan naar school wil, prima, maar om dan meteen te denken dat hij zich een meisje voelt en daarnaar te handelen, gaat me echt te ver.
Dat “kind” weet niet eens waar die het over heeft.quote:Op maandag 18 december 2023 14:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En als jij het niet bent die dat denkt, maar het kind zelf aangeeft dat zo te voelen?
Dat is wat deze vader (Adam) zijn ex (Alexia) verwijt, dat ze er van alles bijhaalt maar dat haar werkelijke agenda de gendertransformatie is. Ze haal erbij dat hij agressief is, ze haalt erbij dat hij een bedreiging vormt, ze haalt erbij dat hij te weinig financieel bijdraagt, ze haalt erbij dat hij de door de rechtbank opgelegde omgangsregelingen schendt.quote:Op maandag 18 december 2023 14:16 schreef Akathisia het volgende:
Ik vind het vooral makkelijk om te geloven dat een vader zijn kind niet mag zien om wat de moeder vertelt. Daarom ben ik benieuwd naar de overlap tussen de vermeende wens van de moeder en de aanklacht. Zelfs als de vader een dubieus figuur is, kan het zo zijn dat zijn gedrag pas aangegrepen werd om dit geschil.
Want?quote:Op maandag 18 december 2023 14:21 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zolang iemand nog geen les heeft gehad in de categorische logica/verzamelingenleer, ben je altijd te vroeg met lessen over transgenders.
Allemaal leuk en aardig maar er zijn dus letterlijk psychologen die zich lenen voor een diagnose "gender curious" danwel "gender dysphoria" op een 5 jarig kind, en dat heeft dus in Californië een bepaalde autoriteit dat als je dat zou ontkennen als vader (over een 5 jarig kind) dat het wordt gezien als hate-speech.quote:Op maandag 18 december 2023 13:58 schreef Akathisia het volgende:
Rond 2;11 zegt ie ''If I made some mistakes in the last two and a half years...yes, but the mistakes that I've made...''
Lijkt op een erkenning/bevestiging vd aanklacht.
Wat ook nog het geval kan zijn, is dat áls de moeder de transformatie aanjaagt, hij een goed verhaal heeft om de voogdij terug te kunnen winnen. Allicht niet in Californië, maar wel in principe. Dit kan dan ook nog geknutseld/voorbedacht zijn, maar ook uit oprechte zorgen volgen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is wat deze vader (Adam) zijn ex (Alexia) verwijt, dat ze er van alles bijhaalt maar dat haar werkelijke agenda de gendertransformatie is. Ze haal erbij dat hij agressief is, ze haalt erbij dat hij een bedreiging vormt, ze haalt erbij dat hij te weinig financieel bijdraagt, ze haalt erbij dat hij de door de rechtbank opgelegde omgangsregelingen schendt.
Een andere verklaring is dat hij juist doet wat hij haar verwijt: hij haalt de gendertransformatie erbij om de aandacht ervan af te leiden dat hij zijn verantwoordelijkheden als vader heeft verzaakt en inmiddels zelfs een bedreiging is gaan vormen en stalkerig gedrag is gaan vertonen.
Gelukkig stel ik meer vragen dan dat ik stellige punten inneem om de ander tot reflectie te dwingenquote:Op maandag 18 december 2023 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wij kunnen op basis van het beschikbare bewijs niet weten wat er aan de hand is. Des te pijnlijker is het om kritiekloos de lezing van de vader te accepteren omdat die beter past in je politieke agenda. En dat is wat je hier volop ziet gebeuren.
Dat zijn experts hoor, jij als leek met jouw mening is onderbuikquote:Op maandag 18 december 2023 14:14 schreef Noek het volgende:
Gender curious diagnose.
Deze tijden, heerlijk. Elke dag vind of hoor ik weer iets waar mensen echt over nagedacht hebben en daar ontzettend serieus over zijn. Van die Stichting Hulp types. Geef me meer! Meer!
Is allemaal pseudowetenschap. Astro TV gehalte.quote:Op maandag 18 december 2023 14:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar er zijn dus letterlijk psychologen die zich lenen voor een diagnose "gender curious" danwel "gender dysphoria" op een 5 jarig kind, en dat heeft dus in Californië een bepaalde autoriteit dat als je dat zou ontkennen als vader (over een 5 jarig kind) dat het wordt gezien als hate-speech.
En dan zijn er hordes mensen hier die "expert" serieus nemen. Het zijn bloedgevaarlijke activisten.
misschien kan dat zo zijn... maar de berichtgeving stamt van een amerikaanse rechts-conservatieve republeinse PAC (Turning Point USA is een PAC, een political-action-committee, een rechts-conservatieve lobbygroep) die kennelijk een punt wil maken en daarom de zaken ietwat vervomd voorstelt:quote:Op maandag 18 december 2023 14:25 schreef Scorpie het volgende:
Dit is 100% aangepraat door de moeder.
In zijn eigen verklaring geeft hij in ieder geval aan dat toen hij zijn zoontje in een roze jurk zag, hij tegen de jongen zei: je bent een jongetje en jongens dragen geen jurk.quote:Op maandag 18 december 2023 14:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat ook nog het geval kan zijn, is dat áls de moeder de transformatie aanjaagt, hij een goed verhaal heeft om de voogdij terug te kunnen winnen. Allicht niet in Californië, maar wel in principe. Dit kan dan ook nog geknutseld/voorbedacht zijn, maar ook uit oprechte zorgen volgen.
Das natuurlijk geen reden om de voogdij over je kind niet terug te krijgen of te behouden.quote:Op maandag 18 december 2023 14:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In zijn eigen verklaring geeft hij in ieder geval aan dat toen hij zijn zoontje in een roze jurk zag, hij tegen de jongen zei: je bent een jongetje en jongens dragen geen jurk.
Dus ongeacht of die moeder nog wat stappen verder gaat, het klinkt wel alsof hij sowieso een probleem heeft met het feit dat zijn zoontje van 3 een jurk draagt.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op maandag 18 december 2023 14:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das natuurlijk geen reden om de voogdij over je kind niet terug te krijgen of te behouden.
En het is overduidelijk en het is echt gigantisch zorgwekkend dat er hordes mensen anders denken.quote:Op maandag 18 december 2023 14:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat “kind” weet niet eens waar die het over heeft.
Kinderen van die leeftijd “voelen” zich ook wel eens de groene Power Ranger. Of Marshall van de Paw Patrol.
Gewoon even normaal blijven doen met zijn allen, het kind is 5 en zit qua ontwikkeling heel ver af van zulke complexe zaken. Dit is 100% aangepraat door de moeder.
het gaat om het statistisch onmogelijke aantal kinderen van sterren dat dit zou hebben. Waarmee ik aantoon dat het eerder om een probleem bij de ouders gaat (terwijl je van sterren toch zou verwachten dat ze aandacht genoeg kregen) dan bij de kinderen.quote:Op maandag 18 december 2023 10:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zonder kom je tot domme conclusies dat je kan toebehoren aan categorie waar je volgens je eigen definities onmogelijk aan toe kan behoren, of dan ga je enerzijds een categorie ambigue maken onderwijl je concrete handelingen begint te verrichten om jezelf aan die categorie te schikken.quote:
Dan nog kan dat op die leeftijd een fase zijn die weer overgaat en is dat geen reden hem voortaan als een meisje te behandelen en aan te spreken.quote:Op maandag 18 december 2023 14:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En als jij het niet bent die dat denkt, maar het kind zelf aangeeft dat zo te voelen?
Onzettend veel kinderen gaan door zulke fases. Meestal zul je het niet zien, bij de kinderen van sterren wat eerder, omdat zij meer in het nieuws zijn.quote:Op maandag 18 december 2023 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
het gaat om het statistisch onmogelijke aantal kinderen van sterren dat dit zou hebben. Waarmee ik aantoon dat het eerder om een probleem bij de ouders gaat (terwijl je van sterren toch zou verwachten dat ze aandacht genoeg kregen) dan bij de kinderen.
Nee. Niet ontzettend veel kinderen gaan door zulke fases. Ik ken veel kinderen en geen enkel transgender kind. Doe niet net alsof dit een zeer veel voorkomend fenomeen is, want dat is het niet. In ieder geval niet spontaan.quote:Op maandag 18 december 2023 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onzettend veel kinderen gaan door zulke fases. Meestal zul je het niet zien, bij de kinderen van sterren wat eerder, omdat zij meer in het nieuws zijn.
Dat lijkt mij logisch.quote:Op maandag 18 december 2023 14:35 schreef miss_sly het volgende:
In zijn eigen verklaring geeft hij in ieder geval aan dat toen hij zijn zoontje in een roze jurk zag, hij tegen de jongen zei: je bent een jongetje en jongens dragen geen jurk.
Dus ongeacht of die moeder nog wat stappen verder gaat, het klinkt wel alsof hij sowieso een probleem heeft met het feit dat zijn zoontje van 3 een jurk draagt.
De vraag is waarom die diagnose is gesteld.quote:Op maandag 18 december 2023 14:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar er zijn dus letterlijk psychologen die zich lenen voor een diagnose "gender curious" danwel "gender dysphoria" op een 5 jarig kind, en dat heeft dus in Californië een bepaalde autoriteit dat als je dat zou ontkennen als vader (over een 5 jarig kind) dat het wordt gezien als hate-speech.
En dan zijn er hordes mensen hier die "expert" serieus nemen. Het zijn bloedgevaarlijke activisten.
Nog een teken aan de wand: uit de aantekeningen blijkt dat Adam zijn eigen advocaat een en ander verwijt. Waarom zou zijn eigen advocaat zich in hemelsnaam tegen hem keren? Plausibeler is dat hijzelf onredelijk is en zijn advocaat niet in zijn onredelijkheid mee wil gaan, ofwel omdat hij dat niet mag ofwel om zijn cliënt te beschermen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat ook nog het geval kan zijn, is dat áls de moeder de transformatie aanjaagt, hij een goed verhaal heeft om de voogdij terug te kunnen winnen. Allicht niet in Californië, maar wel in principe. Dit kan dan ook nog geknutseld/voorbedacht zijn, maar ook uit oprechte zorgen volgen.
Hoe lang moet het duren om geen fase meer te zijn?quote:Op maandag 18 december 2023 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog kan dat op die leeftijd een fase zijn die weer overgaat en is dat geen reden hem voortaan als een meisje te behandelen en aan te spreken.
Op de middelbare school zijn ze er nu ook.quote:Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Niet ontzettend veel kinderen gaan door zulke fases. Ik ken veel kinderen en geen enkel transgender kind. Doe niet net alsof dit een zeer veel voorkomend fenomeen is, want dat is het niet. In ieder geval niet spontaan.
Wanneer aandachtsgeile deugsterren uit Hollywood die kinderen gaan pushen is het iets anders.
Zoals al gezegd: de statistische kans dat de ouders iets mankeert is onnoemelijk veel hoger dan de kans dat het kind wat mankeert.
Als je je als psycholoog hiervoor leent ben je al knettergek, als de moeder die gender identiteit niet zo belangrijk had gevonden was ze daar waarschijnlijk ook niet terecht gekomen / was die diagnose nooit gevraagd.quote:Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
De vraag is waarom die diagnose is gesteld.
Het kan best zo zijn dat door het gesteggel tussen vader en moeder omdat het kind een roze jurkje wilde dragen een keertje er bepaald is door buitenaf dat er een psychologische beoordeling moest komen. Of het kind gepushed werd, er grooming was.
Daar kan je zon diagnose uit krijgen, wat niet veel meer betekent dan kind wil dit zelf...
Heel curieus ja, maar kan je alle kanten mee op.quote:Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een teken aan de wand: uit de aantekeningen blijkt dat Adam zijn eigen advocaat een en ander verwijt. Waarom zou zijn eigen advocaat zich in hemelsnaam tegen hem keren? Plausibeler is dat hijzelf onredelijk is en zijn advocaat niet in zijn onredelijkheid mee wil gaan, ofwel omdat hij dat niet mag ofwel om zijn cliënt te beschermen.
Een kind dat een fase heeft waarin het zich graag kleedt in kleding van het andere geslacht is dan ook geen transgender.quote:Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Niet ontzettend veel kinderen gaan door zulke fases. Ik ken veel kinderen en geen enkel transgender kind. Doe niet net alsof dit een zeer veel voorkomend fenomeen is, want dat is het niet. In ieder geval niet spontaan.
Wanneer aandachtsgeile deugsterren uit Hollywood die kinderen gaan pushen is het iets anders.
Zoals al gezegd: de statistische kans dat de ouders iets mankeert is onnoemelijk veel hoger dan de kans dat het kind wat mankeert.
Het is het nieuwe “Goth” of “Alto” zijn van vroeger alleen met verstrekkende gevolgen omdat papa en mams je opeens voltanken met hormoonshit en een afspraak bij de chirurg maken om je piemel of je tieten eraf te laten halen. Veel succes daarvan terug te komen nadat je over die fase heen bent gekomen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op de middelbare school zijn ze er nu ook.
Dat er culturele invloeden zijn is eigenlijk zo klaar als een klontje, cq het is aangepraat.
En de discussie of dat wenselijk is en of je dat moet promoten wordt vervolgens overgeslagen.
Kindjes direct door naar de kinderslager in het immorele ziekenhuis.
Maak het iets uit, als het op zijn eigen verzoek was? Wat helemaal niet zo gek is, hoor. Veel jonge kinderen vinden jurkjes geweldig mooi. Er wordt niet gezegd wat voor jurk, maar het kan zomaar een prinsessenjurk uit de verkleedkist zijn, of zo. Ik snap niet zo goed waarom zoiets zo groot moet worden gemaakt.quote:Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch.
Maar hoe kwam het jongetje eigenlijk aan dat jurkje? Heeft ie een zusje? Liep ie in een winkel en zei ie ''die wil ik aan''? Of kwam de moeder ermee op de proppen?
Je overdrijft verschrikkelijk. Mijn eigen zoon heeft ook een fase gehad waarin hij een prinsessenjurk droeg en meedanste met Angelina Ballerina. Nu schaamt hij zich daarvoor. Die schaamte heeft de samenleving hem aangepraat.quote:Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dan die gruwelijkheden een beetje met kop in het zand zitten te promoten als D66quote:Op maandag 18 december 2023 14:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is het nieuwe “Goth” of “Alto” zijn van vroeger alleen met verstrekkende gevolgen omdat papa en mams je opeens voltanken met hormoonshit en een afspraak bij de chirurg maken om je piemel of je tieten eraf te laten halen. Veel succes daarvan terug te komen nadat je over die fase heen bent gekomen.
Evenmin een fase waar 'ontzettend veel kinderen' mee te maken krijgen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een kind dat een fase heeft waarin het zich graag kleedt in kleding van het andere geslacht is dan ook geen transgender.
Je gaat er vanuit dat het de moeder was die de drijvende kracht achter deze diagnose was.quote:Op maandag 18 december 2023 14:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je je als psycholoog hiervoor leent ben je al knettergek, als de moeder die gender identiteit niet zo belangrijk had gevonden was ze daar waarschijnlijk ook niet terecht gekomen / was die diagnose nooit gevraagd.
Dat maakt het weer wat waarschijnlijker dat moeders het wél belangrijk vindt dat het zoontje een meisje is.
"een keertje er bepaald is door buitenaf"Naja het is wel woke Californië dus misschien heb je gelijk, maar het is tamelijk waanzinnig.
Ik heb in ieder geval op geen enkel moment, op welke leeftijd dan ook, de neiging gehad om me in een jurkje te hijsen. En voor zover ik weet geldt dat voor iedereen in mijn omgeving.quote:Op maandag 18 december 2023 14:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Evenmin een fase waar 'ontzettend veel kinderen' mee te maken krijgen.
Misschien is het wel gedeeltelijk biologisch dat men stoer bij de mannenclub wilt horen. Mannelijke energie voor jezelf willen als man/jongen is denk ik vrij normaal, ronddansen in een roze jurkje past daar niet bij.quote:Op maandag 18 december 2023 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Die schaamte heeft de samenleving hem aangepraat.
Je beschuldigd dus nu de vader ervan zijn zoon transgender te maken.quote:Op maandag 18 december 2023 14:52 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat het de moeder was die de drijvende kracht achter deze diagnose was.
Maar het kan ook de vader zijn geweest die wilde dat het kind beoordeelt werd om aan te tonen dat er grooming (kindermishandeling) in het spel was om zo de voogdij te krijgen.
Aangezien de vader nogal activistisch bezig is en zelfs een keer een jurkje al een gruwel vindt is dit niet ondenkbaar.
Hoe mams erover denkt weten we niet, daar horen we namelijk niets van.
Wel van vader die vanalles probeert om de voogdij te krijgen en die erg ver gaat daarin (zelfs wetten overtreed ervoor).
Wat maakt deze interesse/dit probeersel een deel van een fase? Dat lijkt te impliceren dat er meer aan de hand is dan 'jurkjes geweldig mooi' vinden, namrlijk dat ze er een genderidentiteit mee uitproberen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:49 schreef miss_sly het volgende:
Maak het iets uit, als het op zijn eigen verzoek was? Wat helemaal niet zo gek is, hoor. Veel jonge kinderen vinden jurkjes geweldig mooi. Er wordt niet gezegd wat voor jurk, maar het kan zomaar een prinsessenjurk uit de verkleedkist zijn, of zo. Ik snap niet zo goed waarom zoiets zo groot moet worden gemaakt.
Dan nog is het een vreemde diagnose, ik ga een beetje van het positieve uit dat zo een diagnose normaliter sowieso niet wordt gegeven door een psycholoog en dat daar dus naar gezocht is.quote:Op maandag 18 december 2023 14:52 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Je gaat er vanuit dat het de moeder was die de drijvende kracht achter deze diagnose was.
Maar het kan ook de vader zijn geweest die wilde dat het kind beoordeelt werd om aan te tonen dat er grooming (kindermishandeling) in het spel was om zo de voogdij te krijgen.
Gelukkig komt er hier een anti woke regeringquote:Op maandag 18 december 2023 06:44 schreef mschol het volgende:
derde wereldland, dat is weer duidelijk
In de omgeving van mijn dochter waren echt heel veel kinderen die wel een dergelijke fase hebben gehad. Met name kleuterjongetjes deden niets liever dan rondlopen in de prinsessenjurken uit de verkleedkist op school en bij vriendinnetjes thuis. Omdat ze zo mooi roze en glimmend zijn. Vrijwel al die jongens doen dat inmiddels niet meer, omdat het ze niet meer boeit. Geen van allen, voor zover ik weet, zelfs.quote:Op maandag 18 december 2023 14:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Leuke kleurtjes nagellak, prinsessen jurkjes, hakken van mams, gekke haarkleuren en ga zo maar door.quote:Op maandag 18 december 2023 14:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee.quote:Op maandag 18 december 2023 14:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je beschuldigd dus nu de vader ervan zijn zoon transgender te maken.
De rol van biologie wordt in dit soort kwesties steevast overschat. Roze was nota bene ooit een kleur voor mannen, omdat het een afgeleide was van de "mannelijke" kleur rood.quote:Op maandag 18 december 2023 14:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien is het wel gedeeltelijk biologisch dat men stoer bij de mannenclub wilt horen. Mannelijke energie voor jezelf willen als man/jongen is denk ik vrij normaal, ronddansen in een roze jurkje past daar niet bij.
Hoezo proberen ze er een genderidentieit mee uit als ze een tijdje soms een jurkje dragen?quote:Op maandag 18 december 2023 14:55 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wat maakt deze interesse/dit probeersel een deel van een fase? Dat lijkt te impliceren dat er meer aan de hand is dan 'jurkjes geweldig mooi' vinden, en dat ze er een genderidentiteit mee uitproberen.
Er mag wat mij betreft best een stevige discussie gevoerd worden of het wel of niet normaal bevonden zou moeten worden. Het leven is niet makkelijk, zeker als je écht transgender bent is dat niet een eenvoudig te bewandelen weg. En dat zou het ook nooit moeten zijn. We mogen kinderen toch best wel leren dat het leven niet altijd even makkelijk is.quote:Op maandag 18 december 2023 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je overdrijft verschrikkelijk. Mijn eigen zoon heeft ook een fase gehad waarin hij een prinsessenjurk droeg en meedanste met Angelina Ballerina. Nu schaamt hij zich daarvoor. Die schaamte heeft de samenleving hem aangepraat.
Ik vind de kritiek op de wijze waarop er om wordt gegaan met een veronderstelde wens om van geslacht te veranderen terecht. Maar het is ook goed om te beseffen dat veel mensen hebben geleden onder en nog steeds lijden onder de maatschappelijke druk om je op een bepaalde manier te gedragen omdat je nu eenmaal een jongen of een meid bent. Dat moet je niet gaan wegmoffelen.
Maar het draait om dit stukje. Alsof men wél transgender zou zijn, zeker op leeftijd van 5(!) jaar is volstrekt krankjorum.quote:Op maandag 18 december 2023 14:57 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat allemaal zonder transgender te zijn
Amerika is ook krankjorum, dus ja, dat past wel bij elkaar.quote:
Glijdende schaal.quote:Op maandag 18 december 2023 06:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
die vrouw is ziek, dat is zo'n gevalletje diep triest persoonlijkheidsstoornis die zij op 't kind probeert af te wenden oid.
en straks gaat meneer schietgeweer en plissie
is toch gewoon ziek om kids jonger dan 18 lastig te vallen met genderonzin
sommige vrouwen moeten geen kinderen willen/hebben, er zou 'n screening moeten plaatsvinden indien 'n vrouw zwanger wil worden imo, ff checken of we te maken hebben met 'n normaal persoon, pff, ik zit al te denken aan staatsopvang voor kinderen die lastig gevallen worden door ouders met genderonzin. echt zieke shit, dat 't zo ver kan verzieken, werkelijk ongelofelijk,
Raar, als jongetje nooit meegemaakt. Zelf heb ik de barbies van mijn zus wel eens betrokken in de intrige van een verhaal dat ik maakte met mijn 'action men' in de hoofdrol, maar daar bleef het wel bij.quote:Op maandag 18 december 2023 14:57 schreef miss_sly het volgende:
In de omgeving van mijn dochter waren echt heel veel kinderen die wel een dergelijke fase hebben gehad. Met name kleuterjongetjes deden niets liever dan rondlopen in de prinsessenjurken uit de verkleedkist op school en bij vriendinnetjes thuis. Omdat ze zo mooi roze en glimmend zijn. Vrijwel al die jongens doen dat inmiddels niet meer, omdat het ze niet meer boeit. Geen van allen, voor zover ik weet, zelfs.
Er is zo een onderzoekje met speelgoed bij Chimpansees dat de meisjes apen de baby oppakken en de jongens met het overige meuk gaan spelen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De rol van biologie wordt in dit soort kwesties steevast overschat. Roze was nota bene ooit een kleur voor mannen, omdat het een afgeleide was van de "mannelijke" kleur rood.
En begrijp me niet verkeerd, ik heb niet a priori een probleem met maatschappelijke druk. Dat een samenleving normen hanteert, heeft een functie. Als mijn zoon eronder zou hebben geleden, zou ik daar anders over hebben gedacht. Oftewel: niks mis met een zekere mate van conformisme, zolang een individu er niet onder lijdt.
Als je ervan uitgaat dat genderdysforie wel degelijk bestaat, zonder het over getallen te hebben, dan denk ik dat het inderdaad al bij 5-jarigen aanwezig is. Dat betekent niet dat iedere 5-jarige die het leuk vindt om jurkjes te dragen, transgender is.quote:Op maandag 18 december 2023 15:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar het draait om dit stukje. Alsof men wél transgender zou zijn, zeker op leeftijd van 5(!) jaar is volstrekt krankjorum.
Dat lijk je zelf te impliceren wanneer je het over een 'fase' hebt, maar blijkbaar kan eenmaal een jurkje aantrekken als op zichzelf staande fase gezien worden.quote:Op maandag 18 december 2023 15:01 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo proberen ze er een genderidentieit mee uit als ze een tijdje soms een jurkje dragen?
n=1.quote:Op maandag 18 december 2023 15:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Raar, als jongetje nooit meegemaakt. Zelf heb ik de barbies van mijn zus wel eens betrokken in de intrige van een verhaal dat ik maakte met mijn 'action men' in de hoofdrol, maar daar bleef het wel bij.
Daar zijn kinderen echt totaal niet mee bezig hoor. Maar jij denkt dat er een biologische imprint bestaat dat op de achtergrond aanwezig is? Interessant met al die aanwijzingen dat het een aangepraat fenomeen is.quote:Op maandag 18 december 2023 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat genderdysforie wel degelijk bestaat, zonder het over getallen te hebben, dan denk ik dat het inderdaad al bij 5-jarigen aanwezig is. Dat betekent niet dat iedere 5-jarige die het leuk vindt om jurkjes te dragen, transgender is.
Een fase is een bepaalde periode waarin ze dat doen.quote:Op maandag 18 december 2023 15:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat lijk je zelf te impliceren wanneer je het over een 'fase' hebt, maar blijkbaar kan eenmaal een jurkje aantrekken als op zichzelf staande fase gezien worden.
Denk dat wanneer je het gewoon laat gebeuren en er niet teveel nadruk op legt, het binnen een jaar wel over is. Ineens krijgen ze een vriendje of vriendinnetje van het eigen geslacht en identificeren ze zich daarmee.quote:Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe lang moet het duren om geen fase meer te zijn?
Dit lijkt me wel een lastig dilemma; enerzijds wens je voor het collectief (waar je individuele kind lid van is) iets beters (meer tolerantie etc) en anderzijds lijdt het individuele kind als je hem/haar de kar laat trekken. Het lijkt me namelijk nogal wat om je kind als 'anders' een nogal harde wereld in te slingeren, waardoor je je kind de facto op behoorlijke achterstand plaatst en mogelijk zelfs in gevaar brengt.quote:Op maandag 18 december 2023 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
En begrijp me niet verkeerd, ik heb niet a priori een probleem met maatschappelijke druk. Dat een samenleving normen hanteert, heeft een functie. Als mijn zoon eronder zou hebben geleden, zou ik daar anders over hebben gedacht. Oftewel: niks mis met een zekere mate van conformisme, zolang een individu er niet onder lijdt.
De wetenschap is er nog niet over uit of dat, itt homofilie, al vanaf kinds af aan is vast te stellen. Genderdysforie bestaat wel degelijk wetenschappelijk maar tot op heden is nog onbekend wat dit veroorzaakt en heeft mogelijk zelfs een voornamelijk psychologische oorzaak.quote:Op maandag 18 december 2023 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat genderdysforie wel degelijk bestaat, zonder het over getallen te hebben, dan denk ik dat het inderdaad al bij 5-jarigen aanwezig is. Dat betekent niet dat iedere 5-jarige die het leuk vindt om jurkjes te dragen, transgender is.
Glijdende schaal.quote:Op maandag 18 december 2023 06:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
en straks gaat meneer schietgeweer en plissie
is toch gewoon ziek om kids jonger dan 18 lastig te vallen met genderonzin
sommige vrouwen moeten geen kinderen willen/hebben, er zou 'n screening moeten plaatsvinden indien 'n vrouw zwanger wil worden imo, ff checken of we te maken hebben met 'n normaal persoon, pff, ik zit al te denken aan staatsopvang voor kinderen die lastig gevallen worden door ouders met genderonzin. echt zieke shit, dat 't zo ver kan verzieken, werkelijk ongelofelijk,
Bedankt voor deze genuanceerde reactiequote:Op maandag 18 december 2023 07:57 schreef recursief het volgende:
Als jongetje speelde ik vooral met andere jongetjes, hè. Hoe is mijn n=1 dan anders dan de jouwe?quote:Op maandag 18 december 2023 15:06 schreef miss_sly het volgende:
n=1.
Of wil jij zeggen dat omdat jij het niet hebt ervaren, het dus niet zo is? Er wordt immers ook niet gezegd dat álle jongetjes door zo'n fase gaan, maar wel heel veel. Heel goed mogelijk dus dat jij niet in de groep 'heel veel' viel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |