abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211658591
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:25 schreef Scorpie het volgende:
Dit is 100% aangepraat door de moeder.
misschien kan dat zo zijn... maar de berichtgeving stamt van een amerikaanse rechts-conservatieve republeinse PAC (Turning Point USA is een PAC, een political-action-committee, een rechts-conservatieve lobbygroep) die kennelijk een punt wil maken en daarom de zaken ietwat vervomd voorstelt:

Ze claimen dat de vader een Restraint-Order en uit de voogdij gezet is wegens zijn houding over dat transgender zijn, maar dat was het gevolg van een rechtzaak drie jaar terug wegens huiselijk geweld dat van de vader afkwam.

Ik denk dat het een beetje past terughoudend te zijn qua publieke veroordelingen en gelijk algemeen-er een brede maatschappelijke discussies over hoe ouders met transgenders-kinderen omgaan aan te koppelen ...
uiteindelijk is dit een specifiek individueel geval waar de informatie die erover belkend is heel beperkt is en vermoedelijk sterk vervormd door de inmenging van een politieke aktiegroep.

Als de vader uit de ouderlijke macht gezet is wegens zijn huiselijk geweld is het nu de moeder die dat besluit en zelfs als dat misschien een beetje overdreven lijkt te zijn, zoekt zij iig geen landelijke media vanuit een politiek-ideologische lobby-organisatie op.

Als die vader zulke problemen met wat er op die private school van zijn kind nu gebeurt die volgens hem door hem betaald wordt, kan hij gewoon ophouden die private school te betalen (maar ik betwijfel ergens dat hij dat uit eigen zak vrijwillig betald, aangezien hij gelijktijdig ook een GoFundMe opgericht heeft om een advocaat te kunnen betalen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator maandag 18 december 2023 @ 14:35:12 #252
5428 crew  miss_sly
pi_211658597
quote:
15s.gif Op maandag 18 december 2023 14:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat ook nog het geval kan zijn, is dat áls de moeder de transformatie aanjaagt, hij een goed verhaal heeft om de voogdij terug te kunnen winnen. Allicht niet in Californië, maar wel in principe. Dit kan dan ook nog geknutseld/voorbedacht zijn, maar ook uit oprechte zorgen volgen.
In zijn eigen verklaring geeft hij in ieder geval aan dat toen hij zijn zoontje in een roze jurk zag, hij tegen de jongen zei: je bent een jongetje en jongens dragen geen jurk.

Dus ongeacht of die moeder nog wat stappen verder gaat, het klinkt wel alsof hij sowieso een probleem heeft met het feit dat zijn zoontje van 3 een jurk draagt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211658611
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 14:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In zijn eigen verklaring geeft hij in ieder geval aan dat toen hij zijn zoontje in een roze jurk zag, hij tegen de jongen zei: je bent een jongetje en jongens dragen geen jurk.

Dus ongeacht of die moeder nog wat stappen verder gaat, het klinkt wel alsof hij sowieso een probleem heeft met het feit dat zijn zoontje van 3 een jurk draagt.
Das natuurlijk geen reden om de voogdij over je kind niet terug te krijgen of te behouden.
  Moderator maandag 18 december 2023 @ 14:37:01 #254
5428 crew  miss_sly
pi_211658624
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Das natuurlijk geen reden om de voogdij over je kind niet terug te krijgen of te behouden.
Dat zeg ik dan ook niet.
pi_211658626
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat “kind” weet niet eens waar die het over heeft.
Kinderen van die leeftijd “voelen” zich ook wel eens de groene Power Ranger. Of Marshall van de Paw Patrol.

Gewoon even normaal blijven doen met zijn allen, het kind is 5 en zit qua ontwikkeling heel ver af van zulke complexe zaken. Dit is 100% aangepraat door de moeder.
En het is overduidelijk en het is echt gigantisch zorgwekkend dat er hordes mensen anders denken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 18 december 2023 @ 14:37:46 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211658627
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 10:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar op zich is er niets mis mee om je kind even te laten doen met zo een fase. Hoeveel van de voorbeelden die jij hier geeft zijn uiteindelijk uitgemond in effectieve transities? Volgens mij geen enkele..
Vroeger zou je half dood geslagen worden als je homo of trans zou zijn en geen enkel kind durfde daar voor uit te komen.
Wanneer gaan mensen eindelijk eens beseffen dat je geen homo of transseksueel kan maken? Dat ZIJN ze al of ze zijn het NIET. Wat je ook als ouder/ omgeving zal doen.
Dus waarom niet laten opgroeien in een veilige omgeving waar kinderen wel het gevoel krijgen dat het ok is om te zijn wie ze zijn en dat ze een gesprek met de ouders durven aan te gaan ipv een leven lang angsten en zelfhaat te hebben..
het gaat om het statistisch onmogelijke aantal kinderen van sterren dat dit zou hebben. Waarmee ik aantoon dat het eerder om een probleem bij de ouders gaat (terwijl je van sterren toch zou verwachten dat ze aandacht genoeg kregen) dan bij de kinderen.
The End Times are wild
pi_211658636
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 14:26 schreef miss_sly het volgende:
Want?
Zonder kom je tot domme conclusies dat je kan toebehoren aan categorie waar je volgens je eigen definities onmogelijk aan toe kan behoren, of dan ga je enerzijds een categorie ambigue maken onderwijl je concrete handelingen begint te verrichten om jezelf aan die categorie te schikken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 18 december 2023 @ 14:38:27 #258
3542 Gia
User under construction
pi_211658640
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En als jij het niet bent die dat denkt, maar het kind zelf aangeeft dat zo te voelen?
Dan nog kan dat op die leeftijd een fase zijn die weer overgaat en is dat geen reden hem voortaan als een meisje te behandelen en aan te spreken.
  Moderator maandag 18 december 2023 @ 14:38:56 #259
5428 crew  miss_sly
pi_211658646
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
het gaat om het statistisch onmogelijke aantal kinderen van sterren dat dit zou hebben. Waarmee ik aantoon dat het eerder om een probleem bij de ouders gaat (terwijl je van sterren toch zou verwachten dat ze aandacht genoeg kregen) dan bij de kinderen.
Onzettend veel kinderen gaan door zulke fases. Meestal zul je het niet zien, bij de kinderen van sterren wat eerder, omdat zij meer in het nieuws zijn.
  maandag 18 december 2023 @ 14:41:03 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211658658
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onzettend veel kinderen gaan door zulke fases. Meestal zul je het niet zien, bij de kinderen van sterren wat eerder, omdat zij meer in het nieuws zijn.
Nee. Niet ontzettend veel kinderen gaan door zulke fases. Ik ken veel kinderen en geen enkel transgender kind. Doe niet net alsof dit een zeer veel voorkomend fenomeen is, want dat is het niet. In ieder geval niet spontaan.
Wanneer aandachtsgeile deugsterren uit Hollywood die kinderen gaan pushen is het iets anders.

Zoals al gezegd: de statistische kans dat de ouders iets mankeert is onnoemelijk veel hoger dan de kans dat het kind wat mankeert.
The End Times are wild
pi_211658665
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 14:35 schreef miss_sly het volgende:

Dat lijkt mij logisch.

Maar hoe kwam het jongetje eigenlijk aan dat jurkje? Heeft ie een zusje? Liep ie in een winkel en zei ie ''die wil ik aan''? Of kwam de moeder ermee op de proppen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211658667
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig maar er zijn dus letterlijk psychologen die zich lenen voor een diagnose "gender curious" danwel "gender dysphoria" op een 5 jarig kind, en dat heeft dus in Californië een bepaalde autoriteit dat als je dat zou ontkennen als vader (over een 5 jarig kind) dat het wordt gezien als hate-speech.

En dan zijn er hordes mensen hier die "expert" serieus nemen _O-. Het zijn bloedgevaarlijke activisten.
De vraag is waarom die diagnose is gesteld.
Het kan best zo zijn dat door het gesteggel tussen vader en moeder omdat het kind een roze jurkje wilde dragen een keertje er bepaald is door buitenaf dat er een psychologische beoordeling moest komen. Of het kind gepushed werd, er grooming was.

Daar kan je zon diagnose uit krijgen, wat niet veel meer betekent dan kind wil dit zelf...
pi_211658669
quote:
15s.gif Op maandag 18 december 2023 14:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat ook nog het geval kan zijn, is dat áls de moeder de transformatie aanjaagt, hij een goed verhaal heeft om de voogdij terug te kunnen winnen. Allicht niet in Californië, maar wel in principe. Dit kan dan ook nog geknutseld/voorbedacht zijn, maar ook uit oprechte zorgen volgen.
Nog een teken aan de wand: uit de aantekeningen blijkt dat Adam zijn eigen advocaat een en ander verwijt. Waarom zou zijn eigen advocaat zich in hemelsnaam tegen hem keren? Plausibeler is dat hijzelf onredelijk is en zijn advocaat niet in zijn onredelijkheid mee wil gaan, ofwel omdat hij dat niet mag ofwel om zijn cliënt te beschermen.

Een aantal passages onder het kopje "supervised visitations":
• "For months, Adam's attorney has said that he will get an agreement for supervised visitations immediately or he will file a request for order to modify the restraining order. He has not obtained an agreement nor has he filed for a request for order. (...) Adam requested his attorney to file a request for order. The attorney did not file."
• "Adam's attorney said that the judge ran the DissoMaster report and Adam's attorney has the report. Adam has asked repeatedly to see the report and the supporting documentation, but Adam's attorney has not provided it."
• "Adam's attorney has pressed Adam repeatedly to agree to an amount of increased support and an amount of arrears, but refuses Adam's request to ask the mother's attorney for a visitation agreement in exchange for increased support."

Hier vind je meer informatie over DissoMaster. Schijnbaar gaat dat over het bepalen van de hoogte van alimentatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211658670
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan nog kan dat op die leeftijd een fase zijn die weer overgaat en is dat geen reden hem voortaan als een meisje te behandelen en aan te spreken.
Hoe lang moet het duren om geen fase meer te zijn?
pi_211658677
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Niet ontzettend veel kinderen gaan door zulke fases. Ik ken veel kinderen en geen enkel transgender kind. Doe niet net alsof dit een zeer veel voorkomend fenomeen is, want dat is het niet. In ieder geval niet spontaan.
Wanneer aandachtsgeile deugsterren uit Hollywood die kinderen gaan pushen is het iets anders.

Zoals al gezegd: de statistische kans dat de ouders iets mankeert is onnoemelijk veel hoger dan de kans dat het kind wat mankeert.
Op de middelbare school zijn ze er nu ook.

Dat er culturele invloeden zijn is eigenlijk zo klaar als een klontje, cq het is aangepraat.
En de discussie of dat wenselijk is en of je dat moet promoten wordt vervolgens overgeslagen.

Kindjes direct door naar de kinderslager in het immorele ziekenhuis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211658711
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
De vraag is waarom die diagnose is gesteld.
Het kan best zo zijn dat door het gesteggel tussen vader en moeder omdat het kind een roze jurkje wilde dragen een keertje er bepaald is door buitenaf dat er een psychologische beoordeling moest komen. Of het kind gepushed werd, er grooming was.

Daar kan je zon diagnose uit krijgen, wat niet veel meer betekent dan kind wil dit zelf...
Als je je als psycholoog hiervoor leent ben je al knettergek, als de moeder die gender identiteit niet zo belangrijk had gevonden was ze daar waarschijnlijk ook niet terecht gekomen / was die diagnose nooit gevraagd.

Dat maakt het weer wat waarschijnlijker dat moeders het wél belangrijk vindt dat het zoontje een meisje is.
"een keertje er bepaald is door buitenaf" _O- Naja het is wel woke Californië dus misschien heb je gelijk, maar het is tamelijk waanzinnig.
pi_211658712
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een teken aan de wand: uit de aantekeningen blijkt dat Adam zijn eigen advocaat een en ander verwijt. Waarom zou zijn eigen advocaat zich in hemelsnaam tegen hem keren? Plausibeler is dat hijzelf onredelijk is en zijn advocaat niet in zijn onredelijkheid mee wil gaan, ofwel omdat hij dat niet mag ofwel om zijn cliënt te beschermen.
Heel curieus ja, maar kan je alle kanten mee op.
  Moderator maandag 18 december 2023 @ 14:47:55 #268
5428 crew  miss_sly
pi_211658713
quote:

[..]

Een kind dat een fase heeft waarin het zich graag kleedt in kleding van het andere geslacht is dan ook geen transgender.
pi_211658723
quote:
11s.gif Op maandag 18 december 2023 14:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Op de middelbare school zijn ze er nu ook.

Dat er culturele invloeden zijn is eigenlijk zo klaar als een klontje, cq het is aangepraat.
En de discussie of dat wenselijk is en of je dat moet promoten wordt vervolgens overgeslagen.

Kindjes direct door naar de kinderslager in het immorele ziekenhuis.
Het is het nieuwe “Goth” of “Alto” zijn van vroeger alleen met verstrekkende gevolgen omdat papa en mams je opeens voltanken met hormoonshit en een afspraak bij de chirurg maken om je piemel of je tieten eraf te laten halen. Veel succes daarvan terug te komen nadat je over die fase heen bent gekomen.
  Moderator maandag 18 december 2023 @ 14:49:59 #270
5428 crew  miss_sly
pi_211658736
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat lijkt mij logisch.

Maar hoe kwam het jongetje eigenlijk aan dat jurkje? Heeft ie een zusje? Liep ie in een winkel en zei ie ''die wil ik aan''? Of kwam de moeder ermee op de proppen?
Maak het iets uit, als het op zijn eigen verzoek was? Wat helemaal niet zo gek is, hoor. Veel jonge kinderen vinden jurkjes geweldig mooi. Er wordt niet gezegd wat voor jurk, maar het kan zomaar een prinsessenjurk uit de verkleedkist zijn, of zo. Ik snap niet zo goed waarom zoiets zo groot moet worden gemaakt.
pi_211658743
quote:

[..]

Je overdrijft verschrikkelijk. Mijn eigen zoon heeft ook een fase gehad waarin hij een prinsessenjurk droeg en meedanste met Angelina Ballerina. Nu schaamt hij zich daarvoor. Die schaamte heeft de samenleving hem aangepraat.

Ik vind de kritiek op de wijze waarop er om wordt gegaan met een veronderstelde wens om van geslacht te veranderen terecht. Maar het is ook goed om te beseffen dat veel mensen hebben geleden onder en nog steeds lijden onder de maatschappelijke druk om je op een bepaalde manier te gedragen omdat je nu eenmaal een jongen of een meid bent. Dat moet je niet gaan wegmoffelen.
pi_211658751
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is het nieuwe “Goth” of “Alto” zijn van vroeger alleen met verstrekkende gevolgen omdat papa en mams je opeens voltanken met hormoonshit en een afspraak bij de chirurg maken om je piemel of je tieten eraf te laten halen. Veel succes daarvan terug te komen nadat je over die fase heen bent gekomen.
En dan die gruwelijkheden een beetje met kop in het zand zitten te promoten als D66 _O-

Het decimeren van links/D66 is toch wel een beetje de woke waanzin die ze propageren, de partijen worden extreem in woke, de stemmers hebben er geen trek in, zij verliezen hun achterban.
pi_211658752
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een kind dat een fase heeft waarin het zich graag kleedt in kleding van het andere geslacht is dan ook geen transgender.
Evenmin een fase waar 'ontzettend veel kinderen' mee te maken krijgen.
pi_211658756
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je je als psycholoog hiervoor leent ben je al knettergek, als de moeder die gender identiteit niet zo belangrijk had gevonden was ze daar waarschijnlijk ook niet terecht gekomen / was die diagnose nooit gevraagd.

Dat maakt het weer wat waarschijnlijker dat moeders het wél belangrijk vindt dat het zoontje een meisje is.
"een keertje er bepaald is door buitenaf" _O- Naja het is wel woke Californië dus misschien heb je gelijk, maar het is tamelijk waanzinnig.
Je gaat er vanuit dat het de moeder was die de drijvende kracht achter deze diagnose was.
Maar het kan ook de vader zijn geweest die wilde dat het kind beoordeelt werd om aan te tonen dat er grooming (kindermishandeling) in het spel was om zo de voogdij te krijgen.

Aangezien de vader nogal activistisch bezig is en zelfs een keer een jurkje al een gruwel vindt is dit niet ondenkbaar.

Hoe mams erover denkt weten we niet, daar horen we namelijk niets van.
Wel van vader die vanalles probeert om de voogdij te krijgen en die erg ver gaat daarin (zelfs wetten overtreed ervoor).
pi_211658764
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:51 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik heb in ieder geval op geen enkel moment, op welke leeftijd dan ook, de neiging gehad om me in een jurkje te hijsen. En voor zover ik weet geldt dat voor iedereen in mijn omgeving.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211658767
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Die schaamte heeft de samenleving hem aangepraat.
Misschien is het wel gedeeltelijk biologisch dat men stoer bij de mannenclub wilt horen. Mannelijke energie voor jezelf willen als man/jongen is denk ik vrij normaal, ronddansen in een roze jurkje past daar niet bij.
pi_211658769
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:52 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Je gaat er vanuit dat het de moeder was die de drijvende kracht achter deze diagnose was.
Maar het kan ook de vader zijn geweest die wilde dat het kind beoordeelt werd om aan te tonen dat er grooming (kindermishandeling) in het spel was om zo de voogdij te krijgen.

Aangezien de vader nogal activistisch bezig is en zelfs een keer een jurkje al een gruwel vindt is dit niet ondenkbaar.

Hoe mams erover denkt weten we niet, daar horen we namelijk niets van.
Wel van vader die vanalles probeert om de voogdij te krijgen en die erg ver gaat daarin (zelfs wetten overtreed ervoor).
Je beschuldigd dus nu de vader ervan zijn zoon transgender te maken.
pi_211658774
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 14:49 schreef miss_sly het volgende:
Maak het iets uit, als het op zijn eigen verzoek was? Wat helemaal niet zo gek is, hoor. Veel jonge kinderen vinden jurkjes geweldig mooi. Er wordt niet gezegd wat voor jurk, maar het kan zomaar een prinsessenjurk uit de verkleedkist zijn, of zo. Ik snap niet zo goed waarom zoiets zo groot moet worden gemaakt.
Wat maakt deze interesse/dit probeersel een deel van een fase? Dat lijkt te impliceren dat er meer aan de hand is dan 'jurkjes geweldig mooi' vinden, namrlijk dat ze er een genderidentiteit mee uitproberen.
pi_211658785
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:52 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dan nog is het een vreemde diagnose, ik ga een beetje van het positieve uit dat zo een diagnose normaliter sowieso niet wordt gegeven door een psycholoog en dat daar dus naar gezocht is.
pi_211658792
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 06:44 schreef mschol het volgende:
derde wereldland, dat is weer duidelijk
Gelukkig komt er hier een anti woke regering
  Moderator maandag 18 december 2023 @ 14:57:30 #281
5428 crew  miss_sly
pi_211658793
quote:

[..]
In de omgeving van mijn dochter waren echt heel veel kinderen die wel een dergelijke fase hebben gehad. Met name kleuterjongetjes deden niets liever dan rondlopen in de prinsessenjurken uit de verkleedkist op school en bij vriendinnetjes thuis. Omdat ze zo mooi roze en glimmend zijn. Vrijwel al die jongens doen dat inmiddels niet meer, omdat het ze niet meer boeit. Geen van allen, voor zover ik weet, zelfs.
pi_211658798
quote:

[..]
Oh jawel hoor. Leuke kleurtjes nagellak, prinsessen jurkjes, hakken van mams, gekke haarkleuren en ga zo maar door.

Dat allemaal zonder transgender te zijn. Echt vrij normaal dat jongetjes dat leuk vinden. Als daar niet moeilijk over wordt gedaan is er een enorme groep jonge kinderen die daarmee speelt.

Voor meisjes is dit ook zo, maar is het niet zo beladen. Niemand die een wenkbrauw optrekt als een kleuter meisje een boerenkiel uit de verkleedkist kiest of wat dan ook.
pi_211658810
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je beschuldigd dus nu de vader ervan zijn zoon transgender te maken.
Nee.

Ik zeg dat het mogelijk is dat de vader de aanjager is voor het psychologische onderzoek.
pi_211658814
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Misschien is het wel gedeeltelijk biologisch dat men stoer bij de mannenclub wilt horen. Mannelijke energie voor jezelf willen als man/jongen is denk ik vrij normaal, ronddansen in een roze jurkje past daar niet bij.
De rol van biologie wordt in dit soort kwesties steevast overschat. Roze was nota bene ooit een kleur voor mannen, omdat het een afgeleide was van de "mannelijke" kleur rood.

En begrijp me niet verkeerd, ik heb niet a priori een probleem met maatschappelijke druk. Dat een samenleving normen hanteert, heeft een functie. Als mijn zoon eronder zou hebben geleden, zou ik daar anders over hebben gedacht. Oftewel: niks mis met een zekere mate van conformisme, zolang een individu er niet onder lijdt.
  Moderator maandag 18 december 2023 @ 15:01:06 #285
5428 crew  miss_sly
pi_211658819
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat maakt deze interesse/dit probeersel een deel van een fase? Dat lijkt te impliceren dat er meer aan de hand is dan 'jurkjes geweldig mooi' vinden, en dat ze er een genderidentiteit mee uitproberen.
Hoezo proberen ze er een genderidentieit mee uit als ze een tijdje soms een jurkje dragen?

Echt, ik snap het drama niet. Veel jonge jongetjes vinden jurkjes geweldig. Nou en?

Mijn dochter wilde een tijd dan weer niets met al die meidenkleding te maken hebben, en wilde gewoon simpele tshirts en broeken, zonder al die schattige, glimmende opsmuk. Dus kwam ze vaak op de jongensafdeling terecht. Prima. Alleen valt het bij meisjes minder op, omdat daarvan meer geaccepteerd worden dat ze in broeken lopen. Na die fase kwam er weer een fase dat het allemaal schattig en roze moest zijn. Ze proberen een en ander uit met kleding. Prima toch?
pi_211658821
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je overdrijft verschrikkelijk. Mijn eigen zoon heeft ook een fase gehad waarin hij een prinsessenjurk droeg en meedanste met Angelina Ballerina. Nu schaamt hij zich daarvoor. Die schaamte heeft de samenleving hem aangepraat.

Ik vind de kritiek op de wijze waarop er om wordt gegaan met een veronderstelde wens om van geslacht te veranderen terecht. Maar het is ook goed om te beseffen dat veel mensen hebben geleden onder en nog steeds lijden onder de maatschappelijke druk om je op een bepaalde manier te gedragen omdat je nu eenmaal een jongen of een meid bent. Dat moet je niet gaan wegmoffelen.
Er mag wat mij betreft best een stevige discussie gevoerd worden of het wel of niet normaal bevonden zou moeten worden. Het leven is niet makkelijk, zeker als je écht transgender bent is dat niet een eenvoudig te bewandelen weg. En dat zou het ook nooit moeten zijn. We mogen kinderen toch best wel leren dat het leven niet altijd even makkelijk is.

Soms krijg ik het idee dat we kinderen vooral maar zo min mogelijk bloot moeten stellen aan enige vorm van weerstand want owee owee, er zou maar wat naars van komen.
pi_211658828
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:57 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat allemaal zonder transgender te zijn
Maar het draait om dit stukje. Alsof men wél transgender zou zijn, zeker op leeftijd van 5(!) jaar is volstrekt krankjorum.
pi_211658835
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:02 schreef ludovico het volgende:
is volstrekt krankjorum.
Amerika is ook krankjorum, dus ja, dat past wel bij elkaar.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_211658838
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 06:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]
die vrouw is ziek, dat is zo'n gevalletje diep triest persoonlijkheidsstoornis die zij op 't kind probeert af te wenden oid.

en straks gaat meneer schietgeweer en plissie

is toch gewoon ziek om kids jonger dan 18 lastig te vallen met genderonzin

sommige vrouwen moeten geen kinderen willen/hebben, er zou 'n screening moeten plaatsvinden indien 'n vrouw zwanger wil worden imo, ff checken of we te maken hebben met 'n normaal persoon, pff, ik zit al te denken aan staatsopvang voor kinderen die lastig gevallen worden door ouders met genderonzin. echt zieke shit, dat 't zo ver kan verzieken, werkelijk ongelofelijk,
Glijdende schaal.
Bovendien: waar leg je de grens? Mag dan bv.iemand met adhd kinderen krijgen? En autisme?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_211658839
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 14:57 schreef miss_sly het volgende:
In de omgeving van mijn dochter waren echt heel veel kinderen die wel een dergelijke fase hebben gehad. Met name kleuterjongetjes deden niets liever dan rondlopen in de prinsessenjurken uit de verkleedkist op school en bij vriendinnetjes thuis. Omdat ze zo mooi roze en glimmend zijn. Vrijwel al die jongens doen dat inmiddels niet meer, omdat het ze niet meer boeit. Geen van allen, voor zover ik weet, zelfs.
Raar, als jongetje nooit meegemaakt. Zelf heb ik de barbies van mijn zus wel eens betrokken in de intrige van een verhaal dat ik maakte met mijn 'action men' in de hoofdrol, maar daar bleef het wel bij.
pi_211658841
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De rol van biologie wordt in dit soort kwesties steevast overschat. Roze was nota bene ooit een kleur voor mannen, omdat het een afgeleide was van de "mannelijke" kleur rood.

En begrijp me niet verkeerd, ik heb niet a priori een probleem met maatschappelijke druk. Dat een samenleving normen hanteert, heeft een functie. Als mijn zoon eronder zou hebben geleden, zou ik daar anders over hebben gedacht. Oftewel: niks mis met een zekere mate van conformisme, zolang een individu er niet onder lijdt.
Er is zo een onderzoekje met speelgoed bij Chimpansees dat de meisjes apen de baby oppakken en de jongens met het overige meuk gaan spelen.

Men wilt graag bij een groep horen die op hen lijkt, dat lijkt me echt wat meer primair dan slechts social conditioning.
  Moderator maandag 18 december 2023 @ 15:04:37 #292
5428 crew  miss_sly
pi_211658843
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar het draait om dit stukje. Alsof men wél transgender zou zijn, zeker op leeftijd van 5(!) jaar is volstrekt krankjorum.
Als je ervan uitgaat dat genderdysforie wel degelijk bestaat, zonder het over getallen te hebben, dan denk ik dat het inderdaad al bij 5-jarigen aanwezig is. Dat betekent niet dat iedere 5-jarige die het leuk vindt om jurkjes te dragen, transgender is.
pi_211658853
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 15:01 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo proberen ze er een genderidentieit mee uit als ze een tijdje soms een jurkje dragen?
Dat lijk je zelf te impliceren wanneer je het over een 'fase' hebt, maar blijkbaar kan eenmaal een jurkje aantrekken als op zichzelf staande fase gezien worden.
  Moderator maandag 18 december 2023 @ 15:06:00 #294
5428 crew  miss_sly
pi_211658856
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:04 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Raar, als jongetje nooit meegemaakt. Zelf heb ik de barbies van mijn zus wel eens betrokken in de intrige van een verhaal dat ik maakte met mijn 'action men' in de hoofdrol, maar daar bleef het wel bij.
n=1.
Of wil jij zeggen dat omdat jij het niet hebt ervaren, het dus niet zo is? Er wordt immers ook niet gezegd dat álle jongetjes door zo'n fase gaan, maar wel heel veel. Heel goed mogelijk dus dat jij niet in de groep 'heel veel' viel.
pi_211658861
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 15:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je ervan uitgaat dat genderdysforie wel degelijk bestaat, zonder het over getallen te hebben, dan denk ik dat het inderdaad al bij 5-jarigen aanwezig is. Dat betekent niet dat iedere 5-jarige die het leuk vindt om jurkjes te dragen, transgender is.
Daar zijn kinderen echt totaal niet mee bezig hoor. Maar jij denkt dat er een biologische imprint bestaat dat op de achtergrond aanwezig is? Interessant met al die aanwijzingen dat het een aangepraat fenomeen is.
  Moderator maandag 18 december 2023 @ 15:06:53 #296
5428 crew  miss_sly
pi_211658865
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 15:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat lijk je zelf te impliceren wanneer je het over een 'fase' hebt, maar blijkbaar kan eenmaal een jurkje aantrekken als op zichzelf staande fase gezien worden.
Een fase is een bepaalde periode waarin ze dat doen.

Ik snap echt even je probleem niet met het woord fase in deze.
  maandag 18 december 2023 @ 15:07:01 #297
3542 Gia
User under construction
pi_211658868
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:41 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoe lang moet het duren om geen fase meer te zijn?
Denk dat wanneer je het gewoon laat gebeuren en er niet teveel nadruk op legt, het binnen een jaar wel over is. Ineens krijgen ze een vriendje of vriendinnetje van het eigen geslacht en identificeren ze zich daarmee.

Echt ziek om transgenders te kweken, want daar lijkt het ondertussen wel op. Maar goed, dat is mijn perceptie. Ik doe er in elk geval niet aan mee. Maar maak er geen punt van als ik een jongetje zie met een jurk aan. Moet hij weten.
pi_211658874
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
Dit lijkt me wel een lastig dilemma; enerzijds wens je voor het collectief (waar je individuele kind lid van is) iets beters (meer tolerantie etc) en anderzijds lijdt het individuele kind als je hem/haar de kar laat trekken. Het lijkt me namelijk nogal wat om je kind als 'anders' een nogal harde wereld in te slingeren, waardoor je je kind de facto op behoorlijke achterstand plaatst en mogelijk zelfs in gevaar brengt.
pi_211658880
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2023 15:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De wetenschap is er nog niet over uit of dat, itt homofilie, al vanaf kinds af aan is vast te stellen. Genderdysforie bestaat wel degelijk wetenschappelijk maar tot op heden is nog onbekend wat dit veroorzaakt en heeft mogelijk zelfs een voornamelijk psychologische oorzaak.
pi_211658882
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 06:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]
die vrouw is ziek, dat is zo'n gevalletje diep triest persoonlijkheidsstoornis die zij op 't kind probeert af te wenden oid.

en straks gaat meneer schietgeweer en plissie

is toch gewoon ziek om kids jonger dan 18 lastig te vallen met genderonzin

sommige vrouwen moeten geen kinderen willen/hebben, er zou 'n screening moeten plaatsvinden indien 'n vrouw zwanger wil worden imo, ff checken of we te maken hebben met 'n normaal persoon, pff, ik zit al te denken aan staatsopvang voor kinderen die lastig gevallen worden door ouders met genderonzin. echt zieke shit, dat 't zo ver kan verzieken, werkelijk ongelofelijk,
Glijdende schaal.
Bovendien: waar leg je de grens? Mag dan bv.iemand met adhd kinderen krijgen? En autisme?
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 07:57 schreef recursief het volgende:
Die moeder lijkt me gestoord maar ik hou wel even een slag om de arm. Met een snelle search kan ik eigenlijk alleen een paar conservatieve patriottische kanalen vinden die hier over schrijven en die schrijven alleen het verhaal volgens papa. Wederhoor en de andere kant van het verhaal zijn afwezig en daarom is het verdomd lastig om uit te kunnen maken hoe betrouwbaar het verhaal van de vader is.
Bedankt voor deze genuanceerde reactie
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')