abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211617044
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 13:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, de de Joden vinden dat dan weer over de christenen en de moslims.
Toch is het wel dezelfde god. Zijn ook niet voor niets alle 3 Abrahamitische geloven.
Nee, het is niet 'toch dezelfde God', er is wel een gedeelde basis, maar dat is wat anders. Als ik zou geloven dat de God voor wie ik elke zondag naar de kerk ga Mohammed had aangesproken, heb ik voortaan een lege zondag en moet ik op vrijdag naar de moskee. In de kerk heb ik dan niets meer te zoeken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 14 december 2023 @ 14:03:37 #202
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211617049
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vond dat fascinerend als agnost zijnde, wel RK gedoopt overigens, dat men zo fel kon zijn over, voor mij, eigenlijk maar onbelangrijke details :)
pi_211617075
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vond dat fascinerend als agnost zijnde, wel RK gedoopt overigens, dat men zo fel kon zijn over, voor mij, eigenlijk maar onbelangrijke details :)
Ja, als er een groepering in de wereld goed is in ruzie maken over details, zijn dat helaas de christenen. Zeg ik tot mijn schaamte. Maar inmiddels zijn in bijna alle gemeentes in Nederland Raden van Kerken, waar RK, gereformeerd, evangelisch en (soms, niet altijd) reformatorisch gewoon samen zitten en samen dingen organiseren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 14 december 2023 @ 14:06:37 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211617078
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het is niet 'toch dezelfde God', er is wel een gedeelde basis, maar dat is wat anders. Als ik zou geloven dat de God voor wie ik elke zondag naar de kerk ga Mohammed had aangesproken, heb ik voortaan een lege zondag en moet ik op vrijdag naar de moskee. In de kerk heb ik dan niets meer te zoeken.
Zoals ik het zie is het wel dezelfde base game, maar hebben moslims andere DLC geïnstalleerd waardoor het nu niet meer compatible is in multiplayer B-)
  donderdag 14 december 2023 @ 14:06:49 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211617079
quote:

[..]
Natuurlijk is het wel dezelfde god. Je kunt niet dezelfde aartsvaders "aanhangen" en vervolgens beweren dat de god van die aartsvaders een andere god is dan die in jouw geloof.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211617081
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:06 schreef Tijn het volgende:

[..]
Zoals ik het zie is het wel dezelfde base game, maar hebben moslims andere DLC geïnstalleerd waardoor het nu niet meer compatible is in multiplayer B-)
_O-

Ok, daar moest ik echt hardop van lachen
  donderdag 14 december 2023 @ 14:08:35 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211617087
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:06 schreef Tijn het volgende:

[..]
Idem voor de christenen. De Joden waar (voor zover wij weten) het eerst. Christendom is daar een tweak op. Islam ook. Maar dezelfde aartsvaders en dus dezelfde god. Alleen een ander godsbeeld.
pi_211617104
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Idem voor de christenen. De Joden waar (voor zover wij weten) het eerst. Christendom is daar een tweak op. Islam ook. Maar dezelfde aartsvaders en dus dezelfde god. Alleen een ander godsbeeld.
Leuke discussie voor Politiek. :)
pi_211617115
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Leuke discussie voor Politiek. :)
Dat krijg je van moties over religie in de 2e Kamer :P
  donderdag 14 december 2023 @ 14:19:36 #210
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211617193
quote:

[..]
Zou je van zowel de islam als het jodendom niet ook kunnen zeggen dat ze een vorm van dwaalleer aanhangen en in essentie wel dezelfde God willen aanbidden? (En dan kan je ook nog wel een leuke discussie gaan houden of bepaalde christelijke bewegingen niet ook een dwaalleer aanhangen waarbij je het niet meer echt hebt over dezelfde God, maar die is voor een andere keer)
pi_211617262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:19 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Zou je van zowel de islam als het jodendom niet ook kunnen zeggen dat ze een vorm van dwaalleer aanhangen en in essentie wel dezelfde God willen aanbidden? (En dan kan je ook nog wel een leuke discussie gaan houden of bepaalde christelijke bewegingen niet ook een dwaalleer aanhangen waarbij je het niet meer echt hebt over dezelfde God, maar die is voor een andere keer)
Ja, zo zou je het kunnen zeggen. Dat hangt af van hoe je denkt over het ontstaan van de islam. Boeken die ik gelezen heb, zeggen echt dat de islam een bewuste verminking van het christelijke geloof door de duivel is. Dan blijft er dus ook hooguit een verminkte kopie van dezelfde God over, niet echt dezelfde God. Als je er van uit gaat dat moslims een soort misleidde christenen zijn, dan kom je op jouw uitleg. Maar goed, dat gaat hier allemaal wat ver, maar dit is denk ik wel de reden dat de christelijke partijen tegen die motie stemden. Van de SGP weet ik zeker dat Van der Staaij de islam als iets wat rechtstreeks van de duivel af kwam beschouwde. Niet dat hij dat snel zou zeggen in de Kamer, maar dat moet je dan natuurlijk niet verbieden.
pi_211617279
Om even terug te keren bij politiek, ja, ik weet het, hoe saai wil je het hebben, de motie gisteren over de eigen bijdrage was wel ontstellend spaarzaam met de details hoe dat betaald moet worden.

Wat is de denktrant hierover bij de partijen? Verhoging van de ziektekostenverzekering of ergens anders die 7 miljard vandaan halen?
pi_211617305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
Om even terug te keren bij politiek, ja, ik weet het, hoe saai wil je het hebben, de motie gisteren over de eigen bijdrage was wel ontstellend spaarzaam met de details hoe dat betaald moet worden.

Wat is de denktrant hierover bij de partijen? Verhoging van de ziektekostenverzekering of ergens anders die 7 miljard vandaan halen?
De denktrant bij de SP is in elk geval dat het 'maar' om 3,6 miljard gaat. Dan heb je de helft al opgelost voor je begonnen bent. De SP is er altijd voor geweest om dit via belastingen verder te doen, met name door die bovengrens van 70.000 euro te schrappen: https://www.sp.nl/nieuws/2023/03/schaf-eigen-risico-af-0

Voor het schrappen van die bovengrens ben ik trouwens ook helemaal, dat is maar een zeer vreemd geval in ons stelsel.
https://www.belastingdien(...)-zvw/percentages-zvw

Je betaalt tot 70.000 5,5% en daarboven niks meer, dat is toch vreemd.
pi_211617371
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
De denktrant bij de SP is in elk geval dat het 'maar' om 3,6 miljard gaat. Dan heb je de helft al opgelost voor je begonnen bent. De SP is er altijd voor geweest om dit via belastingen verder te doen, met name door die bovengrens van 70.000 euro te schrappen: https://www.sp.nl/nieuws/2023/03/schaf-eigen-risico-af-0

Voor het schrappen van die bovengrens ben ik trouwens ook helemaal, dat is maar een zeer vreemd geval in ons stelsel.
Volgens experts klopt de berekening van de SP niet maar dat terzijde, zelfs al is het 3.6 miljard, het moet toch betaald worden. Als het uit de belasting moet komen dan moet die of omhoog of moeten andere zaken verminderd worden.
pi_211617380
quote:
11s.gif Op donderdag 14 december 2023 09:16 schreef musicmaker92 het volgende:

[..]
Zucht! De Nederlander wil minder asielzoekers, niet nog meer opvangplekken door heel Nederland, voor nog meer asielzoekers.

Kijk alleen al naar de instroom van Syriërs: er zitten inmiddels bijna 150.000 Syriërs in Nederland. Er komen zo'n 20.000 Syriërs per jaar Nederland binnen en die krijgen bijna allemaal een status.

Als dit de komende 5 jaar zo door gaat hebben we over 5 jaar circa 250.000 Syriërs in Nederland 8)7
Een volstrekt belachelijk aantal voor het kleine landje wat we zijn.

De spreidingswet dient om deze belachelijke instroom zo snel mogelijk te kunnen te faciliteren. Nee dank je.
Ik kan er niets aan doen! :o
pi_211617430
De motie gaat alsnog in stemming, later vandaag
speak only if it improves the silence.
  Moderator donderdag 14 december 2023 @ 14:43:39 #217
375570 crew  Cyan9
pi_211617498
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2023 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zal een aardig verdienmodel in zitten, inderdaad.
Leuk verdienmodel voor van Haga.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211617540
quote:
9s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:43 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Leuk verdienmodel voor van Haga.
Die arme man heeft het al zo moeilijk, zijn wachtgeld, een voorziening waar hij als Kamerlid schande van sprak, gaat op aan zijn stookkosten begreep ik. Die kan wel wat betalende gasten gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2023 14:46:49 ]
pi_211617583
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:38 schreef TjjWester het volgende:
De motie gaat alsnog in stemming, later vandaag
Dus, minister Yesilgoz is feitelijk mede-ondertekenaar van een brief namens het kabinet waarin het kabinet deze motie ontraad die door Kamerlid en fractieleider Yesilgoz is ingediend over een wet die door minister Yesilgoz is opgesteld en door de 2e Kamer heen is gebracht en nu bij de 1e Kamer ligt?

En de meneer van de partij voor Beter Bestuur steunt dit. |:(
pi_211617602
Het zal erom spannen zometeen. Van der Lee straalt rust uit, maar lijkt mij niet opgewassen als het er heftig aan toe gaat.
De enige echte.
  Moderator donderdag 14 december 2023 @ 14:52:37 #221
375570 crew  Cyan9
pi_211617603
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus, minister Yesilgoz is feitelijk mede-ondertekenaar van een brief namens het kabinet waarin het kabinet deze motie ontraad die door Kamerlid en fractieleider Yesilgoz is ingediend over een wet die door minister Yesilgoz is opgesteld en door de 2e Kamer heen is gebracht en nu bij de 1e Kamer ligt?

Enorme farce. Als dit een voorbode is van hoe het verder gaat, dan zie ik het somber in.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 14 december 2023 @ 14:55:13 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211617629
quote:
2s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:52 schreef Rnie het volgende:
Het zal erom spannen zometeen. Van der Lee straalt rust uit, maar lijkt mij niet opgewassen als het er heftig aan toe gaat.

Hier moet je zijn ;) POL / Verkiezing kamervoorzitter
pi_211617633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij is de brief enkel door mark rutte geschreven en ondertekend, hoewel het kabinet natuurlijk met 1 mond praat.

Ze weten heel goed het verschil tussen minister Yesilgöz-Zegerius en het lid Yesilgöz-Zegerius.
pi_211617638
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:55 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Volgens mij is de brief enkel door mark rutte geschreven en ondertekend, hoewel het kabinet natuurlijk met 1 mond praat.

Ze weten heel goed het verschil tussen minister Yesilgöz-Zegerius en het lid Yesilgöz-Zegerius.
Wie is ze in deze context?
pi_211617671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wie is ze in deze context?
Zolang ze in de kamer is gaat ze door het leven als lid Yesilgöz-Zegerius en morgen middag als minister Yesilgöz-Zegerius.

Volgens mij kan de regering het wetsvoorstel ook nog terug trekken en is dat de bedoeling.
pi_211617757
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Zolang ze in de kamer is gaat ze door het leven als lid Yesilgöz-Zegerius en morgen middag als minister Yesilgöz-Zegerius.

Volgens mij kan de regering het wetsvoorstel ook nog terug trekken en is dat de bedoeling.
De regering is dat blijkbaar niet van plan. Wat nu?
  donderdag 14 december 2023 @ 15:09:35 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211617774
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 14:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet de bedoeling. Als dat de bedoeling was zouden ze de motie niet ontraden.
pi_211617798
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet de bedoeling. Als dat de bedoeling was zouden ze de motie niet ontraden.
Ik denk dat hij bedoelt dat dit bedoeling van de indieners is.
pi_211617818
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De regering is dat blijkbaar niet van plan. Wat nu?
Wie zegt dat? De motie is een rookbommetje, morgen gaat het echte vuurwerk af.

Eerst onrust stoken en dan morgen afhandelen.
pi_211617837
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat dit bedoeling van de indieners is.
Klopt

quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Rutte kan niks alleen ontraden, wacht maar af, als de motie aangenomen word dan gaat er morgen grootse dingen gebeuren.
pi_211617844
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Wie zegt dat? De motie is een rookbommetje, morgen gaat het echte vuurwerk af.

Eerst onrust stoken en dan morgen afhandelen.
We gaan het zien maar ik zie eerder de demissionaire ministers aftreden dan dit teruggetrokken word.
pi_211617851
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 11:47 schreef -XOR- het volgende:
Overigens geloof ik oprecht dat de Nederlandse obsessie met (Midden-Oosterse/ Afrikaanse) immigranten veel verder gaat dan de Duitse obsessie met Joden in de jaren '30.

Het is echt compleet ziekelijke vormen aan het aannemen.
Je zit er zélf anders ook niet heel ver vanaf....
pi_211617852
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:16 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Klopt
[..]
Rutte kan niks alleen ontraden, wacht maar af, als de motie aangenomen word dan gaat er morgen grootse dingen gebeuren.
Groots? Eerder een dieptepunt.

Of je voor of tegen de wet bent is niet relevant, dit is niet hoe goed bestuur werkt. Mocht de Kamer de wet alsnog buiten werking willen stellen als het door de 1e kamer komt dan kan dat gewoon via de geeigende weg daartoe.
  donderdag 14 december 2023 @ 15:18:30 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211617854
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:16 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Klopt
[..]
En als de motie niet aangenomen wordt?
pi_211617856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We gaan het zien maar ik zie eerder de demissionaire ministers aftreden dan dit teruggetrokken word.
Beide, het opstappen van CDA/d66/cu bewindslieden maakt het terugtrekken makkelijker.

Stel dat de VVD alleen achterblijft, blijft het kabinet dan alsnog volhouden?
pi_211617877
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En als de motie niet aangenomen wordt?
Ik zie niet in hoe, gezien de ondertekeningen.

Maar dan verhuist het verhaal zich grotendeels naar de eerste kamer en mindere maten naar de ministerraad.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Groots? Eerder een dieptepunt.

Of je voor of tegen de wet bent is niet relevant, dit is niet hoe goed bestuur werkt. Mocht de Kamer de wet alsnog buiten werking willen stellen als het door de 1e kamer komt dan kan dat gewoon via de geeigende weg daartoe.
Zelfs een enorm dieptepunt kan een groots incident zijn.
pi_211617878
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Beide, het opstappen van CDA/d66/cu bewindslieden maakt het terugtrekken makkelijker.

Dat bestaat helemaal niet, als een minister aftreed word hij of zij vervangen. De enige die zou moeten aftreden is Yesilgoz, lijkt mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2023 15:22:13 ]
pi_211617926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat bestaat helemaal niet, als een minister aftreed word hij of zij vervangen.
Hij word op termijn vervangen. Gemiddeld duurt het minimaal 1 week voordat een kandidaat minister bij de koning langs is geweest. Daarnaast mag Rutte zelf zijn personele bezetting invullen en is hij niet gebonden aan een coalitie(is er niet meer) of andere partijen.

Als de drie partijen zich terug trekken is er een (kort) moment waarop alle bewindslieden van de VVD zijn.
pi_211617979
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:24 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hij word op termijn vervangen. Gemiddeld duurt het minimaal 1 week voordat een kandidaat minister bij de koning langs is geweest. Daarnaast mag Rutte zelf zijn personele bezetting invullen en is hij niet gebonden aan een coalitie(is er niet meer) of andere partijen.

Als de drie partijen zich terug trekken is er een (kort) moment waarop alle bewindslieden van de VVD zijn.
Ik denk niet dat Rutte zo de geschiedenis in zal willen gaan.
  donderdag 14 december 2023 @ 15:32:58 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211618039
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Rutte zo de geschiedenis in zal willen gaan.
Dit blijft denk ik niet zozeer aan Rutte kleven, die is momenteel netjes onzichtbaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211618079
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit blijft denk ik niet zozeer aan Rutte kleven, die is momenteel netjes onzichtbaar.
Ja, maar dat gaat niet meer bij zo'n ongekende stap, denk ik. Werkelijk iedereen behalve de 4 die dit indienden zeggen "Niet doen"
pi_211618129
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar dat gaat niet meer bij zo'n ongekende stap, denk ik. Werkelijk iedereen behalve de 4 die dit indienden zeggen "Niet doen"
Die 4 hebben de meerderheid en het kabinet een goed excuus.
pi_211618137
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:40 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Nogmaals, het kabinet is het daar niet mee eens.
  donderdag 14 december 2023 @ 15:42:53 #244
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211618162
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:40 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Helaas bestaat het kabinet uit meer dan alleen de VVD.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211618167
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]

In de rechtse krant het AD werd vanmorgen gespeculeerd over een rompkabinet zonder VVD, met alleen D66, CDA en CU.
pi_211618176
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nogmaals, het kabinet is het daar niet mee eens.
Waar maak je dat uit op? Dat fopbriefje? Rutte kon niet anders. Ik ga er vanuit dat de verhoudingen compleet op hun kop staat als de linkse ministers opstappen.
pi_211618180
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de rechtse krant het AD werd vanmorgen gespeculeerd over een rompkabjnet zonder VVD, met alleen D66, CDA en CU.
Yesilgoz zou sowieso op moeten stappen na deze motie wat mij betreft.
pi_211618194
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Waar maak je dat uit op? Dat fopbriefje? Rutte kon niet anders. Ik ga er vanuit dat de verhoudingen compleet op hun kop staat als de linkse ministers opstappen.
Maar de 'linkse' ministers gaan niet opstappen, die gooien dan eerder de VVD er uit. Over liever: alleen Yeşilgöz, want Van der Burg en Rutte doen niets liever dan deze wet wel in stemming brengen.
pi_211618195
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:43 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Welke linkse ministers? de CU ministers? Want dat is de enige partij die ook maar enigzins links is in dit kabinet.
  donderdag 14 december 2023 @ 15:45:44 #250
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211618198
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welke linkse ministers? de CU ministers? Want dat is de enige partij die ook maar enigzins links is in dit kabinet.
Als je niet voluit rechts bent, ben je links. Dat snap je toch wel?
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')