De regering is dat blijkbaar niet van plan. Wat nu?quote:Op donderdag 14 december 2023 14:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zolang ze in de kamer is gaat ze door het leven als lid Yesilgöz-Zegerius en morgen middag als minister Yesilgöz-Zegerius.
Volgens mij kan de regering het wetsvoorstel ook nog terug trekken en is dat de bedoeling.
Dat is helemaal niet de bedoeling. Als dat de bedoeling was zouden ze de motie niet ontraden.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zolang ze in de kamer is gaat ze door het leven als lid Yesilgöz-Zegerius en morgen middag als minister Yesilgöz-Zegerius.
Volgens mij kan de regering het wetsvoorstel ook nog terug trekken en is dat de bedoeling.
Ik denk dat hij bedoelt dat dit bedoeling van de indieners is.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de bedoeling. Als dat de bedoeling was zouden ze de motie niet ontraden.
Wie zegt dat? De motie is een rookbommetje, morgen gaat het echte vuurwerk af.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De regering is dat blijkbaar niet van plan. Wat nu?
Kloptquote:Op donderdag 14 december 2023 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat dit bedoeling van de indieners is.
Rutte kan niks alleen ontraden, wacht maar af, als de motie aangenomen word dan gaat er morgen grootse dingen gebeuren.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de bedoeling. Als dat de bedoeling was zouden ze de motie niet ontraden.
We gaan het zien maar ik zie eerder de demissionaire ministers aftreden dan dit teruggetrokken word.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wie zegt dat? De motie is een rookbommetje, morgen gaat het echte vuurwerk af.
Eerst onrust stoken en dan morgen afhandelen.
Je zit er zélf anders ook niet heel ver vanaf....quote:Op donderdag 14 december 2023 11:47 schreef -XOR- het volgende:
Overigens geloof ik oprecht dat de Nederlandse obsessie met (Midden-Oosterse/ Afrikaanse) immigranten veel verder gaat dan de Duitse obsessie met Joden in de jaren '30.
Het is echt compleet ziekelijke vormen aan het aannemen.
Groots? Eerder een dieptepunt.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Rutte kan niks alleen ontraden, wacht maar af, als de motie aangenomen word dan gaat er morgen grootse dingen gebeuren.
En als de motie niet aangenomen wordt?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Rutte kan niks alleen ontraden, wacht maar af, als de motie aangenomen word dan gaat er morgen grootse dingen gebeuren.
Beide, het opstappen van CDA/d66/cu bewindslieden maakt het terugtrekken makkelijker.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We gaan het zien maar ik zie eerder de demissionaire ministers aftreden dan dit teruggetrokken word.
Ik zie niet in hoe, gezien de ondertekeningen.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En als de motie niet aangenomen wordt?
Zelfs een enorm dieptepunt kan een groots incident zijn.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Groots? Eerder een dieptepunt.
Of je voor of tegen de wet bent is niet relevant, dit is niet hoe goed bestuur werkt. Mocht de Kamer de wet alsnog buiten werking willen stellen als het door de 1e kamer komt dan kan dat gewoon via de geeigende weg daartoe.
Dat bestaat helemaal niet, als een minister aftreed word hij of zij vervangen. De enige die zou moeten aftreden is Yesilgoz, lijkt mij.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:18 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Beide, het opstappen van CDA/d66/cu bewindslieden maakt het terugtrekken makkelijker.
Stel dat de VVD alleen achterblijft, blijft het kabinet dan alsnog volhouden?
Hij word op termijn vervangen. Gemiddeld duurt het minimaal 1 week voordat een kandidaat minister bij de koning langs is geweest. Daarnaast mag Rutte zelf zijn personele bezetting invullen en is hij niet gebonden aan een coalitie(is er niet meer) of andere partijen.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat bestaat helemaal niet, als een minister aftreed word hij of zij vervangen.
Ik denk niet dat Rutte zo de geschiedenis in zal willen gaan.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij word op termijn vervangen. Gemiddeld duurt het minimaal 1 week voordat een kandidaat minister bij de koning langs is geweest. Daarnaast mag Rutte zelf zijn personele bezetting invullen en is hij niet gebonden aan een coalitie(is er niet meer) of andere partijen.
Als de drie partijen zich terug trekken is er een (kort) moment waarop alle bewindslieden van de VVD zijn.
Dit blijft denk ik niet zozeer aan Rutte kleven, die is momenteel netjes onzichtbaar.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Rutte zo de geschiedenis in zal willen gaan.
Ja, maar dat gaat niet meer bij zo'n ongekende stap, denk ik. Werkelijk iedereen behalve de 4 die dit indienden zeggen "Niet doen"quote:Op donderdag 14 december 2023 15:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit blijft denk ik niet zozeer aan Rutte kleven, die is momenteel netjes onzichtbaar.
Die 4 hebben de meerderheid en het kabinet een goed excuus.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat gaat niet meer bij zo'n ongekende stap, denk ik. Werkelijk iedereen behalve de 4 die dit indienden zeggen "Niet doen"
Nogmaals, het kabinet is het daar niet mee eens.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die 4 hebben de meerderheid en het kabinet een goed excuus.
Helaas bestaat het kabinet uit meer dan alleen de VVD.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:40 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Die 4 hebben de meerderheid en het kabinet een goed excuus.
In de rechtse krant het AD werd vanmorgen gespeculeerd over een rompkabinet zonder VVD, met alleen D66, CDA en CU.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:18 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Beide, het opstappen van CDA/d66/cu bewindslieden maakt het terugtrekken makkelijker.
Stel dat de VVD alleen achterblijft, blijft het kabinet dan alsnog volhouden?
Waar maak je dat uit op? Dat fopbriefje? Rutte kon niet anders. Ik ga er vanuit dat de verhoudingen compleet op hun kop staat als de linkse ministers opstappen.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, het kabinet is het daar niet mee eens.
Yesilgoz zou sowieso op moeten stappen na deze motie wat mij betreft.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
In de rechtse krant het AD werd vanmorgen gespeculeerd over een rompkabjnet zonder VVD, met alleen D66, CDA en CU.
Maar de 'linkse' ministers gaan niet opstappen, die gooien dan eerder de VVD er uit. Over liever: alleen Yeşilgöz, want Van der Burg en Rutte doen niets liever dan deze wet wel in stemming brengen.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waar maak je dat uit op? Dat fopbriefje? Rutte kon niet anders. Ik ga er vanuit dat de verhoudingen compleet op hun kop staat als de linkse ministers opstappen.
Welke linkse ministers? de CU ministers? Want dat is de enige partij die ook maar enigzins links is in dit kabinet.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:43 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waar maak je dat uit op? Dat fopbriefje? Rutte kon niet anders. Ik ga er vanuit dat de verhoudingen compleet op hun kop staat als de linkse ministers opstappen.
Als je niet voluit rechts bent, ben je links. Dat snap je toch wel?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke linkse ministers? de CU ministers? Want dat is de enige partij die ook maar enigzins links is in dit kabinet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |