Joh, die hebben al 7 verkiezingen op rij verloren. Zij zitten voorlopig nog wel in de campagne stand, hebben ze nodig.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wellicht een klein deel van de SP, want om eerlijk te zijn vond ik dat ook wel een beetje te dramatisch
Jawel hoor. Zeker de afgelopen 30/40 jaar niet naar de SP geluisterd? Zijn voor verplichte spreiding, verplichte intergratie en een stop/rem op arbeidsmigratie. Hun hele bestaan al.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar over migratie, waar ook een meerderheid voor is, hoor je hem niet.
Wel een leeg hoofd.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:53 schreef Halcon het volgende:
De man die nu spreekt heeft vast geen lege maag.
Helemaal geen kopie zelfs. Azarkan had nog een beetje fatsoen, politiek inzicht, debat capaciteit en kun je gewoon mee praten.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is een slechte kopie van Azarkan.
Als je jezelf al niet kunt verzorgen dan ben je niet geschikt als volksvertegenwoordiger.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:53 schreef Halcon het volgende:
De man die nu spreekt heeft vast geen lege maag.
Timmermans wordt er keihard uitgeluld.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:55 schreef Ebinas het volgende:
Je lult te veel Timmertje, je zegt te weinig
Eens!quote:Op woensdag 13 december 2023 10:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Helemaal geen kopie zelfs. Azarkan had nog een beetje fatsoen, politiek inzicht, debat capaciteit en kun je gewoon mee praten.
van baarle is simpelweg een schreeuwlelijk.
Veel wol weinig inhoud.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:54 schreef Ebinas het volgende:
En daar gaan we weer een herhaling van zetten.
IJzersterk Timmertje
Vraag is ook hoe lang het duurt voordat hijquote:Op woensdag 13 december 2023 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Timmermans wordt er keihard uitgeluld.
Ja. Dit is niks voor hem. Hij is Europa gewend waar iedereen een beetje mee lult. Binnen de kortste keren zal hij daar wel weer een leuke functie krijgen.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:57 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Vraag is ook hoe lang het duurt voordat hij
Met Azarkan kun je gewoon 'een biertje doen' met een 0,0 voor hem dan.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:56 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Eens!
Niet met Denk op zich. Maar viel goed naar te luisteren en was inhoudelijk sterk
Ja en altijd vlijmscherp en de oneliners veelal niet voorbereid volgens mij.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:59 schreef KoningWouter het volgende:
Wat een held die Wilders. Hij is echt wel een master-debater.
Beetje de Jan Marijnissen van rechtsquote:Op woensdag 13 december 2023 11:00 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ja en altijd vlijmscherp en de oneliners veelal niet voorbereid volgens mij.
Maar gewoon zo uit de mouw schudden en raak
Hij geeft toch antwoord op de vragen? En volgens mij geeft hij ook gewoon aan dat hij zal moeten samenwerken om tot de absolute meerderheid te komen.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dit doet Wilders gewoon niet slim. Geef gewoon antwoord op de vragen. En dat zeg ik als iemand die zich best in de PVV kan vinden. Hij moet niet doen alsof hij nu het alleenrecht tot regeren heeft omdat het de grootste partij is geworden. Genoeg mensen die ook niet op hem hebben gestemd inderdaad, ben het zowaar eens met een Timmermans nu.
Genoeg mensen die jarenlang niet op GL/PvdA/D66 gestemd hebben en ook werden genegeerd, één van de redenen waarom de PVV zo groot is geworden. Oftewel de uitspraak van Geert klopt wel, de democratie komt Timmermans alleen uit zodra hij wint.quote:Op woensdag 13 december 2023 10:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dit doet Wilders gewoon niet slim. Geef gewoon antwoord op de vragen. En dat zeg ik als iemand die zich best in de PVV kan vinden. Hij moet niet doen alsof hij nu het alleenrecht tot regeren heeft omdat het de grootste partij is geworden. Genoeg mensen die ook niet op hem hebben gestemd inderdaad, ben het zowaar eens met een Timmermans nu.
Het was toch vooral ontploffen richting Timmermans. Vind ik althans.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hij geeft toch antwoord op de vragen? En volgens mij geeft hij ook gewoon aan dat hij zal moeten samenwerken om tot de absolute meerderheid te komen.
Paspoort intrekken kan gewoon al. Onnozel argument van Timmermans. Dat van die haai kun je ook zeggen over Timmermans m.b.t. Europa...quote:Op woensdag 13 december 2023 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het was toch vooral ontploffen richting Timmermans. Vind ik althans.
Nah, Cohen was veel competenterquote:Op woensdag 13 december 2023 11:04 schreef Rnie het volgende:
Bij Timmermans krijg ik een Job Cohen gevoel
Betere reactie dan "geen actieve herinnering aan".quote:Op woensdag 13 december 2023 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alles wat ik vroeger zei doet er niet meer toe
Heerlijk debatteren zo
Meh, da's de politiek die in Nederland al zo'n 30 jaar gebezigd wordt. Tante Greet is daar een product van.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alles wat ik vroeger zei doet er niet meer toe
Heerlijk debatteren zo
De tegenstellingen zijn wel erg groot bij hem.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Betere reactie dan "geen actieve herinnering aan".
Hij zegt netjes dat hij een andere rol moet aannemen en er voor alle Nederlanders zal zijn.
Nee want zo werkt dat natuurlijk niet. Iedereen, jij en ik incluis, wordt uiteraard ook afgerekend op de uitspraken die jij hebt gedaan. Er is zoiets als voortschrijdend inzicht maar dan kan je toegeven dat je dingen die je zei niet meer van toepassing zijn maar de heer Wilders wil er duidelijk geen afstand nemen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Betere reactie dan "geen actieve herinnering aan".
Hij zegt netjes dat hij een andere rol moet aannemen en er voor alle Nederlanders zal zijn.
Ja dat klopt maar dat betekent niet dat we Wilders er niet op af mogen rekenen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:06 schreef ashardalan het volgende:
Wel typisch... Wilders wordt telkens dezelfde vraag gesteld, die al lang beantwoord is. Luisteren ze niet, of zijn ze écht zo dom?
[..]
Meh, da's de politiek die in Nederland al zo'n 30 jaar gebezigd wordt. Tante Greet is daar een product van.
Zo gaat dat altijd toch? Eeuwig herhalen van zetten.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:06 schreef ashardalan het volgende:
Wel typisch... Wilders wordt telkens dezelfde vraag gesteld, die al lang beantwoord is. Luisteren ze niet, of zijn ze écht zo dom?
[..]
Meh, da's de politiek die in Nederland al zo'n 30 jaar gebezigd wordt. Tante Greet is daar een product van.
Omdat het nogal fundamentele punten zijn Ernie.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:07 schreef Rnie het volgende:
Als de VVD jarenlang hun standpunten gedeeltelijk los moeten laten omdat ze een coalitie moeten vormen met partijen, die het niet eens zijn met de VVD standpunten, dan hoor je niemand.
Nu de PVV in die situatie zit, is er paniek.
Yepquote:Op woensdag 13 december 2023 11:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo gaat dat altijd toch? Eeuwig herhalen van zetten.
Ik heb meerdere keren gezegd dat VVD ook achterom moet kijken en excuses moet aanbieden aan de dingen die ze hebben nagelaten. Maar zij hebben nooit ongrondwettelijke dingen gedaan of benoemd, denk dat daar het verschil zit.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:07 schreef Rnie het volgende:
Als de VVD jarenlang hun standpunten gedeeltelijk los moeten laten omdat ze een coalitie moeten vormen met partijen, die het niet eens zijn met de VVD standpunten, dan hoor je niemand.
Nu de PVV in die situatie zit, is er paniek.
En dan te bedenken dat ze hier dagen op heeft zitten te broeden en er van overtuigd was hier een geniaal punt in te kunnen brengen...quote:Op woensdag 13 december 2023 11:10 schreef ashardalan het volgende:
dat mens bijna janken omdat ze d'r zin niet krijgt
[..]
Yep
Waar heb je het over? GL heeft nog nooit in de regering gezeten. PvdA de afgelopen jaren ook vaker niet dan wel.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Genoeg mensen die jarenlang niet op GL/PvdA/D66 gestemd hebben en ook werden genegeerd, één van de redenen waarom de PVV zo groot is geworden. Oftewel de uitspraak van Geert klopt wel, de democratie komt Timmermans alleen uit zodra hij wint.
Ook de moslims met Nederlands paspoort horen bij ons.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:11 schreef Tekaschi het volgende:
Nou nu hebben we bijna de hele "oppositie" gehoord en buiten de SP maakt niemand zich druk om de burgers om alle Nederlanders maar wel weer om vooral moslims en wat wilders in het verleden heeft gezegd. En die zitten er dan voor ons he.
Zo werkt dat niet in een coalitie stelsel. Dan zou namelijk elke partij door alle jaren heen excuses moeten aanbieden.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik heb meerdere keren gezegd dat VVD ook achterom moet kijken en excuses moet aanbieden aan de dingen die ze hebben nagelaten.
Ook de niet-moslims met een Nederlands paspoort horen bij ons, maar daar hoor je de kamer op de SP na niet over.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook de moslims met Nederlands paspoort horen bij ons.
En als ze zich niet gedragen, kunnen ze dat paspoort kwijtraken. Net zoals ieder ander met een dubbel paspoort. En dat kan nu dus ook al.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
GL is wel samen opgekomen met de PvdA.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? GL heeft nog nooit in de regering gezeten. PvdA de afgelopen jaren ook vaker niet dan wel.
Sorry ja, ik bedoel Rutte.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet in een coalitie stelsel. Dan zou namelijk elke partij door alle jaren heen excuses moeten aanbieden.
Dat ze het nu niet expliciet noemen wil niet zeggen dat ze dat niet doen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ook de niet-moslims met een Nederlands paspoort horen bij ons, maar daar hoor je de kamer op de SP na niet over.
Als daar niet aan getornd wordt, wat is dan het grote probleem?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Omdat het nogal fundamentele punten zijn Ernie.
GL heeft gedoogsteun gegeven in de eerste kamer. Er is altijd een linkse partij betrokken bij de kabinetsformatie, PvdA of D66, en om de één of andere reden was de onderkant van de samenleving, de laag betaalde arbeiders, de werkende klasse wat niet meer kon rondkomen nooit een factor om een kabinet te laten vallen of een kabinetsformatie te frusteren. Nee die punten lieten ze meteen vallen om samen met de VVD te regeren. Hadden ze zich maar eens voor de helft zo druk gemaakt om die mensen als dat ik ze de laatste jaren heb gehoord over moslims, transgenders of een X in het paspoort, dan hadden we nu niet PVV als grootste gehad.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? GL heeft nog nooit in de regering gezeten. PvdA de afgelopen jaren ook vaker niet dan wel.
Laten we hopen dat dit inderdaad zo is, zolang de grondwet maar niet aangepast wordt.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als daar niet aan getornd wordt, wat is dan het grote probleem?
Ja en? Verandert niets aan mijn standpunt.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
GL is wel samen opgekomen met de PvdA.
Wordt het niet. En nu verder.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dit inderdaad zo is, zolang de grondwet maar niet aangepast wordt.
Kan niet zomaar. Hebben ze 2 keer een meerderheid voor nodig en de 2e keer zelfs 2/3 meerderheid. Lijkt me basiskennis, maar ok.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dit inderdaad zo is, zolang de grondwet maar niet aangepast wordt.
Maar jij vind ook dat Rutte wel zijn excuses moet aanbieden?quote:
Dus één linkse partij met verder twee of drie rechtse partijen maakt het allemaal de schuld van links?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
GL heeft gedoogsteun gegeven in de eerste kamer. Er is altijd een linkse partij betrokken bij de kabinetsformatie, PvdA of D66, en om de één of andere reden was de onderkant van de samenleving, de laag betaalde arbeiders, de werkende klasse wat niet meer kon rondkomen nooit een factor om een kabinet te laten vallen of een kabinetsformatie te frusteren. Nee die punten lieten ze meteen vallen om samen met de VVD te regeren. Hadden ze zich maar eens voor de helft zo druk gemaakt om die mensen als dat ik ze de laatste jaren heb gehoord over moslims, transgenders of een X in het paspoort, dan hadden we nu niet PVV als grootste gehad.
Blablabla. Wat je zegt klopt gewoon feitelijk niet. De GL heeft alleen met wetsvoorstel ingestemd in de Eerste Kamer waarmee zij het eens waren zoals alle andere partijen. Dat is geen gedoogsteun.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
GL heeft gedoogsteun gegeven in de eerste kamer. Er is altijd een linkse partij betrokken bij de kabinetsformatie, PvdA of D66, en om de één of andere reden was de onderkant van de samenleving, de laag betaalde arbeiders, de werkende klasse wat niet meer kon rondkomen nooit een factor om een kabinet te laten vallen of een kabinetsformatie te frusteren. Nee die punten lieten ze meteen vallen om samen met de VVD te regeren. Hadden ze zich maar eens voor de helft zo druk gemaakt om die mensen als dat ik ze de laatste jaren heb gehoord over moslims, transgenders of een X in het paspoort, dan hadden we nu niet PVV als grootste gehad.
100% horen ze bij ons.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan valt hij misschien nog wat af die papzak.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:17 schreef Nober het volgende:
Wachten tot u een ons weegt Hoog of laag springen.
Nee?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar jij vind ook dat Rutte wel zijn excuses moet aanbieden?
Groningen, toeslagen, Hawiija etc.
Denk eerder dat hij veel interrupties gaat doen bij de VVD.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:19 schreef TheVulture het volgende:
Die nieuwe leider van de SP is wel een echte straatvechter volgens mij, dat kan nog wel vuurwerk worden.
Nergens zeg ik dat het allemaal de schuld van links is. Bijzondere verzonnen argumenten. Ik zeg iets heel anders.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus één linkse partij met verder twee of drie rechtse partijen maakt het allemaal de schuld van links?
Bijzondere gedachtegang.
Dat wordt wel echt vermoeiend ja. Ga het eens over het volk hebben i.p.v. dit geneuzelquote:Op woensdag 13 december 2023 11:19 schreef Drekkoning het volgende:
Jaa we gaan oude twitterberichten oprakelen en citeren
De oppositie zit klem.
Laten we het hopen en hopen dat hij de SP weer groot/groter weet te maken.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:19 schreef TheVulture het volgende:
Die nieuwe leider van de SP is wel een echte straatvechter volgens mij, dat kan nog wel vuurwerk worden.
Ziek jaquote:Op woensdag 13 december 2023 11:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hij ziet Orbán niet als dictator
Iemand anders in de kamer dan officieel wel?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Is ook geen dictator.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Niet voor niets dat GL/PVDA/D66 artikel 7 willen starten voor dat landquote:Op woensdag 13 december 2023 11:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Iemand anders in de kamer dan officieel wel?
Hebben ze daar geen verkiezingen?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
De coalitie. Niet Mark Rutte persoonlijk.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij is daar wel de eindverantwoordelijke voor geweest.
artikel 7 zit nog een heel eind van het officieel bestempelen van een persoon als dictator af.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Niet voor niets dat GL/PVDA/D66 artikel 7 willen starten voor dat land
Democratisch gekozen dictators heb je ookquote:Op woensdag 13 december 2023 11:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Hebben ze daar geen verkiezingen?
Zeg dan dat de EU een dictatorschap heeft met ongekozen lui als Von der Leyen.
Heeft hij dat speldje op dan?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Waarom zou je als premier een vriendenspeeltje van Rusland op willen hebben?
Hij heeft het nog.quote:
quote:Op woensdag 13 december 2023 11:24 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Hij heeft het nog.
Nu niet zichtbaar op
Ja, ons omvat ook mensen die moslim zijn.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:11 schreef Tekaschi het volgende:
Nou nu hebben we bijna de hele "oppositie" gehoord en buiten de SP maakt niemand zich druk om de burgers om alle Nederlanders maar wel weer om vooral moslims en wat wilders in het verleden heeft gezegd. En die zitten er dan voor ons he.
Hij heeft dat speldje, of je dat op hebt of niet, je hebt het en waarom zou je dan dat speldje nog willen hebben als hij Rusland veroordeelt?quote:
Dit debat gaat niet over 'het volk', maatregelen of beleid, het is een 100% politiek debat en moet dus juist gaan over (oude) uitspraken van mensen die nu gaan onderhandelen. Als de Kamer de oude tweets niet oprakelt, doen ze hun werk niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat wordt wel echt vermoeiend ja. Ga het eens over het volk hebben i.p.v. dit geneuzel
Ik denk dat je dit aan de verkeerde persoon vraagt.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..], moet Willem-Alexander dat biertje ook weer uitkotsen?
Waarom zou je geen verbinding proberen te zoeken met Rusland in Europa? Gaat toch om verbinding? Rusland is een corrupte staat, crimineel en die heel top moet schoon geveegd worden, maar daarna dienen de banden aangehaald te worden en Rusland bij Europa betrekken (mits een fatsoenlijke regering). Dat gejengel en geruzie met Rusland al langer dan dat wij oud zijn moet ook eens afgelopen zijn. En nee ik praat niks goed vanuit Rusland, ik walg van die politieke top en die cultuur daar, maar wij als Europa staan sterker met een fatsoenlijk Rusland.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Waarom zou je als premier een vriendenspeeltje van Rusland op willen hebben?
Mokkeltje.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
"Ik blijf hier staan", wat is dit voor een kind bij Volt?
EU activisme in een notendop.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
"Ik blijf hier staan", wat is dit voor een kind bij Volt?
Andere landen zijn voor D66- en Volt-figuren natuurlijk ook veel belangrijker dan Nederland.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toch wel typisch dat het meer gaat over een ander land dan over onze eigen problemen en inwoners
Rusland wilt helemaal niets met het Westerse gedeelte van EU te maken hebben, dat hebben ze al een aantal keer aangegeven vanwege LHBT en andere progressieve waarden en normen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom zou je geen verbinding proberen te zoeken met Rusland in Europa? Gaat toch om verbinding? Rusland is een corrupte staat, crimineel en die heel top moet schoon geveegd worden, maar daarna dienen de banden aangehaald te worden en Rusland bij Europa betrekken (mits een fatsoenlijke regering). Dat gejengel en geruzie met Rusland al langer dan dat wij oud zijn moet ook eens afgelopen zijn. En nee ik praat niks goed vanuit Rusland, ik walg van die politieke top en die cultuur daar, maar wij als Europa staan sterker met een fatsoenlijk Rusland.
Als nagels op een krijtbord inderdaad.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Oh god ik zie Ouwehand staan, tijd om koffie te halen.
Zelfspot is ook belangrijk.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:28 schreef Rnie het volgende:
Geert "het staatsrechtig geweten" WildersHij moet er gelukkig zelf om lachen.
In veel islamistische landen denken ze daar niet heel veel anders over en daar zoek je toch ook verbinding mee? Of met de Amerikanen die ook de nodige illegale invallen hebben gedaan.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Rusland wilt helemaal niets met het Westerse gedeelte van EU te maken hebben, dat hebben ze al een aantal keer aangegeven vanwege LHBT en andere progressieve waarden en normen.
Het enige wat jij hoort is wat de media belangrijk vindt. En die vindt dat alles m.b.t. moslims en transgenders heel belangrijk is. Wees blij dat er nog telkens nog een economisch linkse partij in de regering zat die de totale uitkleding van de verzorgingsstaat door neo-liberale partijen als VVD een beetje kon afstoppen zodat er nog iets voor de onderkant van de samenleving werd gedaan.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En bier wordt gratis!quote:Op woensdag 13 december 2023 11:29 schreef Puzzie het volgende:
Wilders gaat zorgen dat het een beter land wordt
En het omvat ook mensen die geen moslim zijn, de overgrote meerderheid van dit land. Links heeft de focus weer met oogkleppen gericht op de minderheids groepjes om stemmen te winnen terwijl ze de rest van Nederland negeren. De uitspraken van Wilders zijn extreem, dat geef ik toe, weet je wat het tegenovergestelde van dat extremisme is? Het negeren van de ellende vanuit de islam en het blijven faciliteren terwijl de mensen die aan de bel trekken vanwege de groeiende overlast worden gedemoniseerd en verketterd.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ons omvat ook mensen die moslim zijn.
Ik geloof niet dat wij het Midden Oosten ooit bij de EU gaan betrekken.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
In veel islamistische landen denken ze daar niet heel veel anders over en daar zoek je toch ook verbinding mee? Of met de Amerikanen die ook de nodige illegale invallen hebben gedaan.
Als je niet verder kijkt dan instroomcijfers dan lijkt het inderdaad alsof links niets wil doen voor de rest van Nederland.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:31 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En het omvat ook mensen die geen moslim zijn, de overgrote meerderheid van dit land. Links heeft de focus weer met oogkleppen gericht op de minderheids groepjes om stemmen te winnen terwijl ze de rest van Nederland negeren. De uitspraken van Wilders zijn extreem, dat geef ik toe, weet je wat het tegenovergestelde van dat extremisme is? Het negeren van de ellende vanuit de islam en het blijven faciliteren terwijl de mensen die aan de bel trekken vanwege de groeiende overlast worden gedemoniseerd en verketterd.
Er zit veel tussen ermee praten en bij de EU gaan betrekken.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat wij het Midden Oosten ooit bij de EU gaan betrekken.
Rusland nu is een ziekte waarvan ik de naam niet zal noemen. Die complete top dient weggevaagd te worden. Maar dan moet iets veranderen, dan installeren ze maar een pro westerse regering, is ze in meer landen gelukt. Wij kunnen niet nog eeuwen ruzie blijven zoeken met Rusland of Rusland met ons, tijd om Europa te verenigen en een vuist te maken tegen andere grote krachten zoals China en Amerika.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Rusland wilt helemaal niets met het Westerse gedeelte van EU te maken hebben, dat hebben ze al een aantal keer aangegeven vanwege LHBT en andere progressieve waarden en normen.
Allemaal butthurt van zijn overwinning.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:31 schreef Drekkoning het volgende:
Je moet excuses aanbieden en woorden terugnemen.
-Nee vind ik niet.
-Nee vind ik niet.
-Nee vind ik niet.
-Nee vind ik niet.
-Nee vind ik niet.
Goed debat zo
China begrijp ik. Maar wij hebben goede banden met USA. Wat maakt dat wij een vuist moeten maken tegen USA ?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Rusland nu is een ziekte waarvan ik de naam niet zal noemen. Die complete top dient weggevaagd te worden. Maar dan moet iets veranderen, dan installeren ze maar een pro westerse regering, is ze in meer landen gelukt. Wij kunnen niet nog eeuwen ruzie blijven zoeken met Rusland of Rusland met ons, tijd om Europa te verenigen en een vuist te maken tegen andere grote krachten zoals China en Amerika.
Dit is toch geen butthurt? Dit gaat om rechtsstaat. Gelukkig zijn er genoeg partijen die dat niet bij oud vuil willen neerplempen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Allemaal butthurt van zijn overwinning.
Elke fractie mag maar 1 spreker hebben in dit debat, ik dacht dat dit toch minimale basiskennis was. Deze sprekers staan op de sprekerslijst. Als je daar niet op staat, kun je niet interrumperen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien wordt hij straks nog even losgelaten door zijn baasje
Ja, dat was wel opvallend. PvdD ziet niks in een minderheidskabinet, wil wel kabinetten steunen, maar geen kabinet met de VVD of de PVV. Hoe ziet zij een meerderheidskabinet zonder PVV en VVD voor zich?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:37 schreef Halcon het volgende:
Zonder de VVD zal het ook niet meevallen. Dat snapt de dierenmevrouw zelf toch ook wel?
Hou toch op.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is toch geen butthurt? Dit gaat om rechtsstaat. Gelukkig zijn er genoeg partijen die dat niet bij oud vuil willen neerplempen.
Dankje, duidelijk!quote:Op woensdag 13 december 2023 11:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Elke fractie mag maar 1 spreker hebben in dit debat, ik dacht dat dit toch minimale basiskennis was. Deze sprekers staan op de sprekerslijst. Als je daar niet op staat, kun je niet interrumperen.
Bij bijna alle debatten is dat max 1 spreker per fractie, eigenlijk alleen bij begrotingen niet (grote fracties hebben bijvoorbeeld een spreker ouderenzorg en een spreker ziekenhuiszorg, zoals dat ook meerdere bewindspersonen zijn).
Er is zowel over links als over rechts als door het midden geen meerderheidskabinet mogelijk zonder VVD idd. Sleutelrol.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:37 schreef Halcon het volgende:
Zonder de VVD zal het ook niet meevallen. Dat snapt de dierenmevrouw zelf toch ook wel?
Oh ja links is fout , ik snap em.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:40 schreef Red_85 het volgende:
Nu komt er een hoop ander gejank. Vooral over wilders, let maar op.
Geen idee, want daar zijn realistisch bekeken echt geen mogelijkheden voor. Er even vanuit gaande dat ze zelf niet gaat regeren met bv. BBB, Denk of FVD.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat was wel opvallend. PvdD ziet niks in een minderheidskabinet, wil wel kabinetten steunen, maar geen kabinet met de VVD of de PVV. Hoe ziet zij een meerderheidskabinet zonder PVV en VVD voor zich?
Ik heb niks anders gehoord dan gejank in het afgelopen uur. Vooral van de linkerkant inderdaad.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Oh ja links is fout , ik snap em.
Inderdaad. Al gooi je alles behalve de PVV op een hoop. Dan zou de PvdD zelf met Denk, FVD of BBB moeten gaan regeren om een meerderheid te halen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er is zowel over links als over rechts als door het midden geen meerderheidskabinet mogelijk zonder VVD idd. Sleutelrol.
Zodat we op gelijkwaardige voet komen te staan met Amerika ipv. nu de speelbal. Dat wij ook Amerika kunnen afvallen als ze (voorbeeld) weer eens onschuldige burgers bombarderen in een midden oosters land. En dat we onze eigen wereldmarkt kunnen creëren waarbij de euro veel sterker staat en niet weer afhankelijk zijn van hoeveel dollars Amerika bijdrukt waarbij wij ook de financiële gevolgen ondervinden. Samenwerking zal er altijd moeten zijn en goede banden ook, maar een verenigd Europa staat vele malen sterker tegenover zulke grootmachten. En dat moeten wij als Europa met Rusland zien te bereiken in de toekomst, voor nu met de poetin bende niet mogelijk helaas.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
China begrijp ik. Maar wij hebben goede banden met USA. Wat maakt dat wij een vuist moeten maken tegen USA ?
Als de VS aan de hand van wat gephotoshopte Powerpoint-presentaties landen naar chaos gaat bombarderen, doet Nederland vrolijk mee.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zodat we op gelijkwaardige voet komen te staan met Amerika ipv. nu de speelbal. Dat wij ook Amerika kunnen afvallen als ze (voorbeeld) weer eens onschuldige burgers bombarderen in een midden oosters land. En dat we onze eigen wereldmarkt kunnen creëren waarbij de euro veel sterker staat en niet weer afhankelijk zijn van hoeveel dollars Amerika bijdrukt waarbij wij ook de financiële gevolgen ondervinden. Samenwerking zal er altijd moeten zijn en goede banden ook, maar een verenigd Europa staat vele malen sterker tegenover zulke grootmachten.
Heel goed.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Probeer het eens om met normaal fatsoen te posten en mensen bij hun naam te noemen en niet aan te duiden met scheldwoorden? Dank u[/modbreak]
En daar walg ik van, maar omdat we Amerika nodig hebben komen ze met teveel weg, ook dat moet afgelopen zijn.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als de VS aan de hand van wat gephotoshopte Powerpoint-presentaties landen naar chaos gaat bombarderen, doet Nederland vrolijk mee.
Opmerkingen over moderatie horen in FB thuis, niet in het topic. Ook die benaming verwijder ik, overigens, als ik hem zie.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel goed.
Dus ook geen lientje meer hé.
Dat gaat niet zo 1-2-3 gebeuren. De NAVO draait grotendeels op de VS.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:47 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En daar walg ik van, maar omdat we Amerika nodig hebben komen ze met teveel weg, ook dat moet afgelopen zijn.
Ja en Timmermans wil dat ook met betrekking tot het koningshuis.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:48 schreef Halcon het volgende:
De grondwet is nooit aangepast? Meen dat Omtzigt de halve grondwet wil verbouwen.
Bal kaatsen etc.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:49 schreef JohnBercow het volgende:
Het is wel echt weer een Wilders-bash debat.
De grondwet aanpassen is wat anders dan de grondwet schenden.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:48 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja en Timmermans wil dat ook met betrekking tot het koningshuis.
T is aan de ene kant wel logisch dat als Wilders zichzelf ziet als toekomstig premier dat je daar vragen hebt over zijn houding in de toekomst en verleden.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:49 schreef JohnBercow het volgende:
Het is wel echt weer een Wilders-bash debat.
Ja, dat mag wel, dat noemen wij wel eens "vrijheid". Net zozeer als jij mag demonstreren tegen linkse partijen of ideeen.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:50 schreef ashardalan het volgende:
Ben benieuwd naar de mening van Timmermans over de demonstraties tégen de uitslag van de verkiezingen, mede door zijn woorden aangewakkerd... Of mag dat dan in ene wel?
Nee. Ongrondwettelijk is ongrondwettelijk. Wat PvdGL of NSC willen, is inherent niet anders van wat de PVV in het programma heeft staan.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De grondwet aanpassen is wat anders dan de grondwet schenden.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bal kaatsen etc.
Jarenlang heeft hij vanaf de zijlijn dat kunnen doen, nu moet hij incasseren. Fair enough, toch?
Overslaande stem inderdaad.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
Timmermans raakt zowat boven zijn theewater.
Check. Tegen de democratie demonstreren is dus acceptabel, maar Wilders z'n meningen nietquote:Op woensdag 13 december 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat mag wel, dat noemen wij wel eens "vrijheid". Net zozeer als jij mag demonstreren tegen linkse partijen of ideeen.
Het moet toch over Nederland gaan? Hier gaan we met iedereen hetzelfde om, wat ze in Verweggistan doen moeten zij weten, daar gaan wij niet over.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel grappig dat moslims niet als tweederangsburgers gezien mogen worden, terwijl moslims zelf de halve wereldbevolking als tweederangsburgers zien.
Maar even nog een paar lesjes maatschappijleer gaan volgen als je dit daadwerkelijk denkt, hoorquote:Op woensdag 13 december 2023 11:51 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Nee. Ongrondwettelijk is ongrondwettelijk. Wat PvdGL of NSC willen, is inherent niet anders van wat de PVV in het programma heeft staan.
Nee.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:51 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Nee. Ongrondwettelijk is ongrondwettelijk. Wat PvdGL of NSC willen, is inherent niet anders van wat de PVV in het programma heeft staan.
Wilders zegt net honderd keer dat hij zich aan de grondwet gaat houden.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je de grondwet aan wil passen dan stel je iets voor dat in strijd is met de grondwet.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leg eens uit danquote:
Nou ja, Wilders is een crimineel die heult met moordenaars en daar onderscheidingen van in ontvangst neemt om op jouw hyperbolische manier te reageren.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:51 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Check. Tegen de democratie demonstreren is dus acceptabel, maar Wilders z'n meningen niet
Nieuw is ie niet hequote:Op woensdag 13 december 2023 11:53 schreef InTrePidIvity het volgende:
Timmermans noemt hem 'Dijks', Yeşilgöz noemt hem 'Van Dijk'... Het is nog even wennen aan die nieuwe collega
volgens die logica willen alle politieke partijen in Nederland de grondwet schenden.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je de grondwet aan wil passen dan stel je iets voor dat in strijd is met de grondwet.
Als hij dat op Fok zou doen, zou hij een standje krijgen van de moderators.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:53 schreef InTrePidIvity het volgende:
Timmermans noemt hem 'Dijks', Yeşilgöz noemt hem 'Van Dijk'... Het is nog even wennen aan die nieuwe collega
Zijn programma zegt iets anders, waar zit dan de leugen?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wilders zegt net honderd keer dat hij zich aan de grondwet gaat houden.
Hij deed net wel erg zijn best om te doen alsof die nieuw was en niet al bijna een jaar in de kamer zit.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nieuw is ie niet heHij heeft nu een andere rol
Dat is ook zo waarschijnlijk. Ken niet alle partijprogramma's uit mijn hoofd, maar er zijn vast best wel wat partijen die dingen willen veranderen aan de grondwet.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
volgens die logica willen alle politieke partijen in Nederland de grondwet schenden.
Onwaar.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, Wilders is een crimineel die heult met moordenaars en daar onderscheidingen van in ontvangst neemt om op jouw hyperbolische manier te reageren.
Programma kun je nooit één op één uitvoeren. En van sommige punten snapt hij ook wel dat hij ze niet uit kan voeren, zolang hij geen meerderheden heeft in beide kamers.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn programma zegt iets anders, waar zit dan de leugen?
Er zit geen leugen in; wel een ijskast.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn programma zegt iets anders, waar zit dan de leugen?
Waarom zet hij het dan in zijn programma?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Programma kun je nooit één op één uitvoeren. En van sommige punten snapt hij ook wel dat hij ze niet uit kan voeren, zolang hij geen meerderheden heeft in beide kamers.
Hij is de enige die over dat programma zeggenschap heeft, er is geen partij behalve Wilders, het programma bevat dus zijn woorden.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Programma kun je nooit één op één uitvoeren. En van sommige punten snapt hij ook wel dat hij ze niet uit kan voeren, zolang hij geen meerderheden heeft in beide kamers.
Dan wil hij dus wel degelijk de wet overtreden maar hij wil dat nog even bewaren?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:58 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er zit geen leugen in; wel een ijskast.
Maar dat wil PVDA ook met het afschaffen van het koningshuis, dat wil NSC ook met een lokaal verkiezingsmodel en een constitutioneel hof, dat zijn allemaal grondwetswijzigingen. Dat is heel iets anders dan de wet overtreden.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan wil hij dus wel degelijk de wet overtreden maar hij wil dat nog even bewaren?
Elke partij heeft toch dingen in het programma staan die ze zonder meerderheid in beide kamers niet uit kunnen voeren?quote:Op woensdag 13 december 2023 11:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zet hij het dan in zijn programma?
Uiteraard mag hij dat. Iedere partij mag dat.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:59 schreef KingRadler het volgende:
Dus Wilders moet zich aan de grondwet houden, maar hij mag wel vragen om de grondwet aan te passen.
Zo lust ik er nog wel een paar, dus bij alle voorstellen waar in het verleden de PVV in de 1e/2e kamer met de regering in mee stemde was ook sprake van gedoogsteun? Met die redenering heeft de hele Tweede en Eerste Kamer de voorgaande regeringen gedoogdquote:Op woensdag 13 december 2023 11:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ja en dát kleutergedrag moet nu eindelijk eens afgelopen zijn. Dat is tijd en belastinggeld verspillen dat ze niet hebben. Het is 5 voor 12, ophouden met kissebissen en doorpakken met elkaar nu!quote:Op woensdag 13 december 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bal kaatsen etc.
Jarenlang heeft hij vanaf de zijlijn dat kunnen doen, nu moet hij incasseren. Fair enough, toch?
Geen dingen die de grondwet schenden hoor. Alleen PVV heeft dat.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Elke partij heeft toch dingen in het programma staan die ze zonder meerderheid in beide kamers niet uit kunnen voeren?
Maar waar zegt Wilders dan dat die die dingen wilt doen zonder de grondwet te veranderen?quote:Op woensdag 13 december 2023 12:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen dingen die de grondwet schenden hoor. Alleen PVV heeft dat.
Wat een frame. Hij zet zijn punten in de ijskast. Of die punten er nog uitkomen is van latere zorg wellicht laat hij ze daar wel staan.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan wil hij dus wel degelijk de wet overtreden maar hij wil dat nog even bewaren?
Er zijn wel meer partijen die de grondwet aan willen passen...quote:Op woensdag 13 december 2023 12:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen dingen die de grondwet schenden hoor. Alleen PVV heeft dat.
Dat is op zich alleen al alarmerend.
Al zou hij het willen en een meerderheid van de 2e Kamer. Dan kan een wijziging pas in het kabinet daar weer na worden ingevoerd en opnieuw over worden gestemd. Dus in Wilders 2quote:Op woensdag 13 december 2023 11:59 schreef KingRadler het volgende:
Dus Wilders moet zich aan de grondwet houden, maar hij mag wel vragen om de grondwet aan te passen.
Als het krek hetzelfde is waarom denk jij dan dat NSC en VVD een probleem hebben met Wilders' programma en uitlatingen? Hint: Het is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 13 december 2023 11:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat wil PVDA ook met het afschaffen van het koningshuis, dat wil NSC ook met een lokaal verkiezingsmodel en een constitutioneel hof, dat zijn allemaal grondwetswijzigingen. Dat is heel iets anders dan de wet overtreden.
5 voor 12? Voor wat? Voorlopig gaan ze eerst 2 maanden praten over zaken als de grondwet en staatsrechterlijke problemen.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:00 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ja en dát kleutergedrag moet nu eindelijk eens afgelopen zijn. Dat is tijd en belastinggeld verspillen dat ze niet hebben. Het is 5 voor 12, ophouden met kissebissen en doorpakken met elkaar nu!
Hoe strook je dat met elkaar?quote:Op woensdag 13 december 2023 12:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar waar zegt Wilders dan dat die die dingen wilt doen zonder de grondwet te veranderen?
Voor hen is het niet hetzelfde, maar uiteindelijk is het exact dezelfde Grondwet. Maar de ene partij vindt delen daarvan onaantastbaarder dan andere. Voor velen is bijvoorbeeld de vrijheid van onderwijs heilig, van mij mag dat morgen nog geschrapt worden.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het krek hetzelfde is waarom denk jij dan dat NSC en VVD een probleem hebben met Wilders' programma en uitlatingen? Hint: Het is niet hetzelfde.
Dat is wel engquote:Op woensdag 13 december 2023 12:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik kom bij stemwijzers altijd bij zijn partij uit....
Dat roepen ze al sinds de verkiezingen, is geen nieuws.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:09 schreef KoningWouter het volgende:
Hopattee. De VVD zal zeker niet een centrum-links kabinet steunen.
Er is geen centrum-links mogelijk tenzij zij het over een NSC-PvdA/GL minderheidsregering heeft.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:09 schreef KoningWouter het volgende:
Dat kan niet vaak genoeg benoemd worden.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat roepen ze al sinds de verkiezingen, is geen nieuws.
Dat was toch allang duidelijkquote:Op woensdag 13 december 2023 12:09 schreef KoningWouter het volgende:
Ja. Hij zet mensen tegenover elkaar ipv te verbinden.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Wat is die Timmermans toch een afschuwelijk triest mannetje.
Het is fijn dat ze het nogmaals zegt. Ze zijn dus echt serieus met het centrum-rechtse kabinet. En doen het niet voor de bühne om vervolgens toch over links te gaan.quote:
Ze heeft vaak zat gezegd dus niets nieuwsquote:Op woensdag 13 december 2023 12:12 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is fijn dat ze het nogmaals zegt. Ze zijn dus echt serieus met het centrum-rechtse kabinet. En doen het niet voor de bühne om vervolgens toch over links te gaan.
Nou ja, hij hoeft ook geen handjes vast te houden, maar dit is gewoon doelloos om zich heen slaan. Zelfs Wilders was constructiever in de oppositie.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja. Hij zet mensen tegenover elkaar ipv te verbinden.
En dat meen ik serieus, Wilders heeft al zijn voet van het gaspedaal gehaald.
Kan ook niet, 70% van Nederland heeft niet op links gestemd, zou kiezersbedrog zijn. Dit huidige elitaire links staat teveel af van de normale burger. Je ziet het in alle westerse landen, mensen zijn dat elitaire wegkijk beleid zat waar ze zich alleen richten op hun eigen elitaire hobby's en problemen. Links is de komende decennia uitgespeeld totdat ze de werkelijkheid onder ogen gaan zien.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:09 schreef KoningWouter het volgende:
Hoe vaker ze het benoemt des te serieuzer ik het neemquote:Op woensdag 13 december 2023 12:13 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ze heeft vaak zat gezegd dus niets nieuws
75% heeft niet op de PVV gestemd dus een regering met de PVV is kiezersbedrog volgens die logica.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Kan ook niet, 70% van Nederland heeft niet op links gestemd, zou kiezersbedrog zijn. Dit huidige elitaire links staat teveel af van de normale burger. Je ziet het in alle westerse landen, mensen zijn dat elitaire wegkijk beleid zat waar ze zich alleen richten op hun elitaire hobby's en problemen. Links is de komende decennia uitgespeeld totdat ze de werkelijkheid onder ogen gaan zien.
Ja, zo werkt de politiek niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:14 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoe vaker ze het benoemd des te serieuzer ik het neem
PVV - NSC - BBB - VVD hebben wel een ruime meerderheid. Links niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
75% heeft niet op de PVV gestemd dus een regering met de PVV is kiezersbedrog.
Inderdaad.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Wat is die Timmermans toch een afschuwelijk triest mannetje.
Kijk naar Wildersquote:Op woensdag 13 december 2023 12:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zo werkt het wel. Heb de VVD wel grotere draaien zien maken.
Jij hebt onder een steen geleefd de afgelopen 20 jaar??quote:Op woensdag 13 december 2023 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
5 voor 12? Voor wat? Voorlopig gaan ze eerst 2 maanden praten over zaken als de grondwet en staatsrechterlijke problemen.
Links is dan ook lulkoek, he?quote:Op woensdag 13 december 2023 12:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
PVV - NSC - BBB - VVD hebben wel een ruime meerderheid. Links niet.
Daarom kan ze het niet vaak genoeg herhalen.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg, het feit dat ze het herhaalt maakt niet dat het kan gebeuren.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar zou wel een linksiger iets uit komen dan waar voor is gestemd.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Links is dan ook lulkoek, he?
Waar het over gaat is VVD-NSC-PvdA/GL en D66. Maar dat is niet links of centrum-links.
Nee.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:16 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Jij hebt onder een steen geleefd de afgelopen 20 jaar??
Dat is gelul. Er is een meerderheid voor die coalitie dus is daar voor gestemd.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar zou wel een linksiger iets uit komen dan waar voor is gestemd.
Je kan niet op coalities stemmen hequote:Op woensdag 13 december 2023 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is gelul. Er is een meerderheid voor die coalitie dus is daar voor gestemd.
Op VVD en NSC is niet gestemd als er met links geregeerd wordt. Dat laten kiezersonderzoeken ook zien.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is gelul. Er is een meerderheid voor die coalitie dus is daar voor gestemd.
Daar stem je niet op.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op VVD en NSC is niet gestemd als er met links geregeerd wordt. Dat laten kiezersonderzoeken ook zien.
Je stemt op een partij, niet op met wie ze gaan reageren. Maar groot deel van de VVD en NSC kiezers gaan zich wel bedonderd voelen, ja, als blijkt dat hun stem mee heeft gewerkt aan een regering met D66 en GLPvdA erbij.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op VVD en NSC is niet gestemd als er met links geregeerd wordt. Dat laten kiezersonderzoeken ook zien.
Dat zou politieke zelfmoord zijn. Maar dat geldt ook voor nieuwe verkiezingen. Dus uiteindelijk zullen ze er met de PVV wel uit moeten gaan komen.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:09 schreef KoningWouter het volgende:
Theoretisch is dat inderdaad zo, maar dat gaat natuurlijk wel tegen de geest van verkiezingen in.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar stem je niet op.
Je stemt op een partij.
Als die partij dan ervoor kiest om met andere partijen een meerderheid te bereiken dan is dat nou eenmaal zo. Er was geen inlegvelletje bij de verkiezingen om ook coalitievoorkeuren te kiezen.
Dat is niet relevant meer, nu gaat het erom hoe er een regering te vormen is, de kiezers hebben hun kans gehad, dit is de uitkomst. De rest is aan de partijen.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Buitengewoon relevant, want dat maakt de coalitie a priori instabiel.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet relevant meer, nu gaat het erom hoe er een regering te vormen is, de kiezers hebben hun kans gehad, dit is de uitkomst. De rest is aan de partijen.
Denk wel dat veel NSC- en VVD-kiezers zich bedonderd voelen als Yesilgoz straks naast Frans, Yasser en Rob op het bordes staat.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet relevant meer, nu gaat het erom hoe er een regering te vormen is, de kiezers hebben hun kans gehad, dit is de uitkomst. De rest is aan de partijen.
Maar dit is onzin. Je stemt op een partij. Als pakweg de SGP of de PvdD het nu voor elkaar krijgt dat een meerderheid vindt dat zij alle ministers mogen leveren en per onderwerp een meerderheid zoeken is dat perfect democratisch. Er is gestemd op partijen die de Kamer in gaan, niet op een regering of een coalitie. De 150 kamerleden mogen nu met hun mandaat doen wat ze willen.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eh, het was de VVD die een cordon sanitaire instelde, dacht ik.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Prima punt van Yesilgoz, als het allemaal echt zo erg is met Wilders dan hadden ze lekker met heel links een cordon sanitaire in stand moeten houden maar daar zijn ze zelf de afgelopen jaren van afgestapt.
Dan stemmen die mensen volgende x allemaal PVV en wellicht dat er dan wel een coalitie met PVV komt.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk wel dat veel NSC- en VVD-kiezers zich bedonderd voelen als Yesilgoz straks naast Frans, Yasser en Rob op het bordes staat.
Ja het is niet de taak van de VVD om de PVV buiten de deur te houden.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Prima punt van Yesilgoz, als het allemaal echt zo erg is met Wilders dan hadden ze lekker met heel links een cordon sanitaire in stand moeten houden maar daar zijn ze zelf de afgelopen jaren van afgestapt.
NSC sloot de PVV vrijwel uit voor de verkiezingen, ben je dat vergeten?quote:Op woensdag 13 december 2023 12:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk wel dat veel NSC- en VVD-kiezers zich bedonderd voelen als Yesilgoz straks naast Frans, Yasser en Rob op het bordes staat.
Het gaat me meer om de afbraak daarvan dan wie hem heeft ingesteld, PVDA/D66 e.a. hadden tot een paar jaar geleden het standpunt dat iedere motie van Wilders automatisch niet ondersteund werd, dat is al tijden niet meer zo en wat Yesilgoz al zei de laatste jaren trekken ze zelfs samen op op bepaalde punten.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, het was de VVD die een cordon sanitaire instelde, dacht ik.
Je hebt Omtzigt nog en vd Plas die misschien wat reacties krijgen, maar de rest zal niet veel krijgen denk ik.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:26 schreef Dutch_view het volgende:
Inmiddels zijn we ruim 2 uren verder, we zijn bij spreker 3 van de 15
Je moet ten allen tijde tegen het kabinet stemmen anders ben je aansprakelijk, je mag absoluut niet stemmen wat je als partij vindt.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel een paar, dus bij alle voorstellen waar in het verleden de PVV in de 1e/2e kamer met de regering in mee stemde was ook sprake van gedoogsteun? Met die redenering heeft de hele Tweede en Eerste Kamer de voorgaande regeringen gedoogd
Wacht maar tot volgend jaar, na de onvermijdelijke afscheidingen zijn er weer meer dan 20quote:Op woensdag 13 december 2023 12:26 schreef Dutch_view het volgende:
Alleen Wilders, Yesilgöz en Omtzigt zijn interessant, de rest zal snel gaan.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:26 schreef Dutch_view het volgende:
En toch wil een meerderheid van de NSC-kiezers graag een coalitie met de PVV erbij en wil een meerderheid geen coalitie met GLPvda erbij.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NSC sloot de PVV vrijwel uit voor de verkiezingen, ben je dat vergeten?
Prima, dan erkén je dus dat het water in dit land ons tot aan de lippen staat op meerdere fronten en dat het 5 voor 12 is. Er is geen tijd meer voor vingertje wijzen er moet nú doorgepakt gaan worden. De tering naar de nering.quote:
Zijn we niet met 20 geëindigd?quote:Op woensdag 13 december 2023 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wacht maar tot volgend jaar, na de onvermijdelijke afscheidingen zijn er weer meer dan 20
Snel niet per se want er is 10 minuten spreektijd voor iedereen. Normaal gesproken hebben de kleinere partijen minder.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen Wilders, Yesilgöz en Omtzigt zijn interessant, de rest zal snel gaan.
Wat dat betreft zijn de gepollde kiezers van de NSC wel curieus, dat ze op dat punt zo sterk afwijken van NSC en tegelijk dat voor zover ik weet rechtstatelijkheid wel belangrijk voor hen is als ik me goed herinner?! Moeilijk te rijmen.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En nogmaals, de kiezer is nu niet relevant meer, nu zijn de fracties en de leden aan zet (niet relevant bij de PVV maar hoogst relevant bij NSC)quote:Op woensdag 13 december 2023 12:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
En toch wil een meerderheid van de NSC-kiezers graag een coalitie met de PVV erbij en wil een meerderheid geen coalitie met GLPvda erbij.
Aldus het eenvandaag opiniepanel.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
En toch wil een meerderheid van de NSC-kiezers graag een coalitie met de PVV erbij en wil een meerderheid geen coalitie met GLPvda erbij.
Dat is pakweg 3 uur. Valt mee.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Snel niet per se want er is 10 minuten spreektijd voor iedereen.
De PVV is 1 partij, geheel links is nog niet eens 30% van de stemmen, dat is nogal een verschil. Nederland heeft rechts gestemd en links is nog nooit zo klein geweest. De PVV hoeft niet te regeren maar links zou deze ronde 0 kans mogen maken, 70% van NL wil een rechtse koers en dan vooral op immigratie, je spuugt de kiezer in de bek als je dan het migratiebeleid van gl/PvdA gaat hanteren. En velen van jullie snappen maar niet dat dan de pvv of een andere rechtse partij nog veel groter zal worden. Tijd dat ook het kwartje gaat vallen dat door het jarenlange uitsluiten, negeren en demoniseren de pvv zo groot is geworden, maar dat kwartje valt nog niet gezien de laatste weken want de toon en de groeiende haat en afkeer is alleen maar toegenomen.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
75% heeft niet op de PVV gestemd dus een regering met de PVV is kiezersbedrog volgens die logica.
Ik erken helemaal niets, jij legt mij woorden in de mond.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:29 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Prima, dan erkén je dus dat het water in dit land ons tot aan de lippen staat op meerdere fronten en dat het 5 voor 12 is. Er is geen tijd meer voor vingertje wijzen er moet nú doorgepakt gaan worden. De tering naar de nering.
Niet waar. Kap eens met die onzin herhalen als ik je er allang op gewezen heb dat het niet zo is en als je dat zelfs erkend hebt.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel met de flinke aantekening dat dit bij peilbureaus vandaan komt, niet bij bijvoorbeeld de ledenvergadering. Zo'n peilingbureau waar dan 200 man die zeggen dat ze NSC hebben gestemd (niet controleerbaar) iets melden, moet natuurlijk niet de politiek gaan bepalen.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |