Hufterige actiequote:Op woensdag 13 december 2023 07:07 schreef amaranta het volgende:
Zoon had gisteren een voetbalwedstrijd en bij afloop bleek dat meerdere fietsbanden lek waren gestoken waaronder die van mijn zoon.
Ronduit asociaal.
Vandaag ook gelijk logistieke problemen met naar school gaan.
Sterkte en succes, Ingrid. Ik denk dat er na vanavond dan toch ook wel beetje een last van je af zal vallen, niet?quote:Op woensdag 13 december 2023 12:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zometeen paps verhuizen naar het verpleeghuis waar hij zo graag heen wil al weken. Gemengde gevoelens, want wel heel definitief zo. Maar wel een goede plek.
Sterkte. Wel fijn dat hij er zelf graag naar toe wilquote:Op woensdag 13 december 2023 12:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zometeen paps verhuizen naar het verpleeghuis waar hij zo graag heen wil al weken. Gemengde gevoelens, want wel heel definitief zo. Maar wel een goede plek.
Sterkte! En succes met verhuizenquote:Op woensdag 13 december 2023 12:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sterkte en succes inderdaad! Lijkt me in elk geval een hele geruststelling om te weten dat hij er zelf graag heen wil.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ze bedoelen dan ook vooral (en dan spreek ik iig voor onze 8-jarige): hij krijgt het moelijk op school. En dat geloof ik ook wel. Sommige kinderen passen er gewoon niet goed. Maar ik betwijfel of de oplossing ligt in het kind in een malletje te duwen en elke zoveel weken een bezorgd gesprek voeren met de ouders.quote:Op dinsdag 12 december 2023 12:59 schreef Amsel het volgende:
[..]
Jemig zegMijn 9-jarige heeft een juf die denkt dat we het heel belangrijk vinden wat voor advies ze in groep 8 gaat krijgen, want elke keer als ik iets aankaart brengt ze ter sprake dat we ons daarover geen zorgen hoeven te maken. Ik heb nu al een aantal keer gezegd dat haar schoolresultaten me totaal niet interesseren, ik wil alleen maar weten of het sociaal-emotioneel allemaal lekker loopt. Die focus op toetsen en resultaten en plannen en organiseren, bah. Er zijn zoveel dingen die zoveel belangrijker zijn .
Als 10-jarige in je eentje met de trein vind ik trouwens echt superstoer! Wat nou 'moeilijk krijgen in de toekomst', pffff.
Zo werkt het natuurlijk ook niet helemaal. Je hebt nou eenmaal leerlingen die minder sterk zijn in (sommige) executieve vaardigheden en dat kun je als leerkracht prima signaleren en een poging doen daar iets mee te doen, maar het is ook wel fijn als je ouders daarop opmerkzaam maakt, want dit kan ze wel degelijk heel hard op gaan breken op de middelbare school. Hoe hard je dan als basisschooljuf je best doet dat het daar met kunst en vliegwerk wel lukt. Zij hebben niet altijd tijd om daar individueel aandacht aan te besteden.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:39 schreef SaskiaR het volgende:
Dat is dan toch het probleem van de leerkracht, die moet de leerling op zo’n manier lesgeven dat het wel lukt. Ik als ouder heb weinig invloed op wat er op school gebeurt. Dus dan mag de leerkracht, ib’er of het samenwerkingsverband het oplossen.
Ik probeer natuurlijk mijn kind ook wel executieve vaardigheden aan te leren thuis, zoals opruimen, plannen etc. En überhaupt verantwoordelijkheidsgevoel, dat zij ook hier woont en dus mee moet werken in huis. Maar dat vertaalt zich niet automatisch naar de juiste vaardigheden wat betreft schoolwerk, daar heb ik weinig invloed op. Misschien is mijn kind wel langzaam en afgeleid op school omdat het werk te makkelijk of saai is immers. Vervolgens komt ze zelf thuis met een heel verbeterplan hoe ze thuis zou kunnen oefenen om sneller te rekenenquote:Op woensdag 13 december 2023 14:59 schreef BE het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk ook niet helemaal. Je hebt nou eenmaal leerlingen die minder sterk zijn in (sommige) executieve vaardigheden en dat kun je als leerkracht prima signaleren en een poging doen daar iets mee te doen, maar het is ook wel fijn als je ouders daarop opmerkzaam maakt, want dit kan ze wel degelijk heel hard op gaan breken op de middelbare school. Hoe hard je dan als basisschooljuf je best doet dat het daar met kunst en vliegwerk wel lukt. Zij hebben niet altijd tijd om daar individueel aandacht aan te besteden.
(Alleen dat hoef je dan niet elke zes weken te herhalen.)
En daarom heb je een IB-er, zo'n samenwerkingsverband en noem maar op. Want in de basis heeft elk kind natuurlijk wel recht op passend onderwijsquote:Op woensdag 13 december 2023 14:59 schreef BE het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk ook niet helemaal. Je hebt nou eenmaal leerlingen die minder sterk zijn in (sommige) executieve vaardigheden en dat kun je als leerkracht prima signaleren en een poging doen daar iets mee te doen, maar het is ook wel fijn als je ouders daarop opmerkzaam maakt, want dit kan ze wel degelijk heel hard op gaan breken op de middelbare school. Hoe hard je dan als basisschooljuf je best doet dat het daar met kunst en vliegwerk wel lukt. Zij hebben niet altijd tijd om daar individueel aandacht aan te besteden.
(Alleen dat hoef je dan niet elke zes weken te herhalen.)
Ja dit dus ^^.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:44 schreef exode het volgende:
Is het al Kerstvakantie?
Nu dan?
Of nu?
Ja het zijn echt de laatste loodjes hier, zowel qua werk als de kinderen die op hun tandvlees lopen.
Ik heb dat met mijn oudste van 11.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ze bedoelen dan ook vooral (en dan spreek ik iig voor onze 8-jarige): hij krijgt het moelijk op school. En dat geloof ik ook wel. Sommige kinderen passen er gewoon niet goed. Maar ik betwijfel of de oplossing ligt in het kind in een malletje te duwen en elke zoveel weken een bezorgd gesprek voeren met de ouders.
Dat is wel schandalig! Jammer dan dat ze dat niet leuk vond, je hebt er gewoon recht op. En verder ook eens hoor. Alsof vmbo een doodsvonnis is ofzoquote:Op woensdag 13 december 2023 16:27 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb dat met mijn oudste van 11.
Kreeg tijdens een gesprek eind groep 7 te horen of hij niet toch toevallig adhd heeft. Heb haar vriendelijk verwezen naar het 30 paginas tellende test verslag en nee je hebt adhd of niet. Het is niet een virus die je opeens hebt.
Daarna was het ja ons advies is vmbo basis/kader ja wat vind je er nou van. Mijn antwoord was als hij daar gelukkig is en een opleiding doet die hij leuk vind.
Denk hallo praat een kind ook nog eens aan dat hij maar naar het vmbo kader/basis gaat. Niet elk kind wordt advocaat of dokter maar is daarom niet minder dan wie dan ook
In groep 8 hebben ze 8 kinderen waaronder die van mij nog weer een iq test laten doen.
Wilden ze de uitslag niet direct geven maar moest eerst op gesprek komen. Toen heb ik na 8 jaar gezeik echt die juf door de telefoon getrokken. Vond ze niet leuk geloof ik
Ik vind het vwo advies helemaal prima. Weet al jaren dat het geen hoogvlieger is en iq was al lang getest en daar kwam volgens de onderzoekers uit wordt een prima mbo-er. Dus vmbo lag volledig in de lijn van de verwachtingquote:Op woensdag 13 december 2023 16:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is wel schandalig! Jammer dan dat ze dat niet leuk vond, je hebt er gewoon recht op. En verder ook eens hoor. Alsof vmbo een doodsvonnis is ofzo. Al zijn leerkrachten waarschijnijk vooral gewend aan gezeik vanuit ouders dat ze het niet met het advies eens zijn. De leerkracht van de oudste vroeg overigens bij vwo-advies ook wat wij daarvan vonden, dus misschien is dat een aangeleerde vraag vanuit de opleiding?
Ik kreeg te horen dat ik misschien de uitslag anders niet begreep.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is wel schandalig! Jammer dan dat ze dat niet leuk vond, je hebt er gewoon recht op. En verder ook eens hoor. Alsof vmbo een doodsvonnis is ofzo. Al zijn leerkrachten waarschijnijk vooral gewend aan gezeik vanuit ouders dat ze het niet met het advies eens zijn. De leerkracht van de oudste vroeg overigens bij vwo-advies ook wat wij daarvan vonden, dus misschien is dat een aangeleerde vraag vanuit de opleiding?
Hier gaan we van huilbui naar huilbuiquote:Op woensdag 13 december 2023 16:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja dit dus ^^.
Ik heb de oudste net wéér moeten afmelden voor zijn training. Sinds oktober ongeveer de helft van de trainingen gemist door stomme virussen. Hij knapt maar niet op en de trainer is niet zo heel begripvol.
En zelf heb ik weinig concentratie voor werk. Ik spring van de hak op de tak en heb niet het idee dat er ook maar iets afkomt.
Ja, dat bedoelen ze denk ik ook. En hoewel ik het daar ook mee eens ben (die van ons heeft inderdaad wel bewezen dat dit systeem niet helemaal lekker past voor hem) denk ik dat elke 6 weken een opsomming van wat er nog steeds niet lukt niemand vooruit helpt. Waar wij en ons kind mee geholpen zijn is juist een klein beetje ruimte om buiten die kaders te bewegen, om daar te ontdekken hoeveel mogelijkheden er nog wel zijn. De tunnelvisie breekt ons op.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ze bedoelen dan ook vooral (en dan spreek ik iig voor onze 8-jarige): hij krijgt het moelijk op school. En dat geloof ik ook wel. Sommige kinderen passen er gewoon niet goed. Maar ik betwijfel of de oplossing ligt in het kind in een malletje te duwen en elke zoveel weken een bezorgd gesprek voeren met de ouders.
Dit is wat simpel gesteld. Ja, elk kind heeft recht op passend onderwijs. Maar ik als ouder voel heel erg hoe dat een gedeelde verantwoordelijkheid is, vanuit ons als zijnde het systeem waarin hij opgroeit, samen met de onderwijsverantwoordelijken (meestal school). Voor een deel van de kinderen geldt gewoon dat het niet lukt, niet past, en dat je kan proberen te duwen tot bloedens aan toe maar dat het dan alleen maar verliezers kent. We kennen de verhalen, onze kinderen zijn de verhalen denk ik. Voor die kinderen geldt dat maatwerk nodig is, en daarin moet je elkaar als partij erkennen en samen tot een plan komen.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:39 schreef SaskiaR het volgende:
Dat is dan toch het probleem van de leerkracht, die moet de leerling op zo’n manier lesgeven dat het wel lukt. Ik als ouder heb weinig invloed op wat er op school gebeurt. Dus dan mag de leerkracht, ib’er of het samenwerkingsverband het oplossen.
Tnx allen! Jawel. Alles ging best vlot. Goed voorbereid en mijn vriend en ik hebben met een geleend steekwagentje de boel in 2x naar boven gesjouwd. Niet lang erna kwamen pa en ma.quote:Op woensdag 13 december 2023 12:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Sterkte en succes, Ingrid. Ik denk dat er na vanavond dan toch ook wel beetje een last van je af zal vallen, niet?
Goed bericht, fijn dat je vader nu daar zitquote:Op woensdag 13 december 2023 17:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Tnx allen! Jawel. Alles ging best vlot. Goed voorbereid en mijn vriend en ik hebben met een geleend steekwagentje de boel in 2x naar boven gesjouwd. Niet lang erna kwamen pa en ma.
Ook een goed gesprek van een uur met de arts gehad. Mijn vriend is nog naar de bouwmarkt geweest voor een coaxkabel om alvast de tv aan te sluiten, die staat nu op een doos. Anders moest pa tot morgenavond wachten en dat vonden we te lang duren.
Ergens morgen worden pas het tvkastje en de kledingkast geleverd bij ons thuis. En dan gaan we er weer heen om de boel af te leveren en in elkaar te zetten, wellicht met behulp van mijn zwager. Ligt eraan hoe laat de boel bezorgd gaat worden. Mijn vriend is lichamelijk door zenuwschade beperkt in doen en laten in rug/been/knie. Dus hij kan niet veel doen om te helpen. Hij doet wat hij kan.
Fijn dat jullie het allemaal zo samen kunnen regelen. Ik hoop dat je vader daar een fijne eerste nacht heeft!quote:Op woensdag 13 december 2023 17:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Tnx allen! Jawel. Alles ging best vlot. Goed voorbereid en mijn vriend en ik hebben met een geleend steekwagentje de boel in 2x naar boven gesjouwd. Niet lang erna kwamen pa en ma.
Ook een goed gesprek van een uur met de arts gehad. Mijn vriend is nog naar de bouwmarkt geweest voor een coaxkabel om alvast de tv aan te sluiten, die staat nu op een doos. Anders moest pa tot morgenavond wachten en dat vonden we te lang duren.
Ergens morgen worden pas het tvkastje en de kledingkast geleverd bij ons thuis. En dan gaan we er weer heen om de boel af te leveren en in elkaar te zetten, wellicht met behulp van mijn zwager. Ligt eraan hoe laat de boel bezorgd gaat worden. Mijn vriend is lichamelijk door zenuwschade beperkt in doen en laten in rug/been/knie. Dus hij kan niet veel doen om te helpen. Hij doet wat hij kan.
Beter zelf vrij nemen als je helemaal uit valt hebben ze helemaal niks aan jequote:Op woensdag 13 december 2023 16:45 schreef exode het volgende:
[..]
Hier gaan we van huilbui naar huilbuiIk huilde vanmiddag maar even mee.
Het is het zo enorm druk, eigenlijk kan ik geen vakantie nemen vanaf volgende week donderdag maar ik doe het toch. Anders donder ik om. December is eigenlijk altijd een wat rustigere maand en kan ik even opladen voor de mega drukte vanaf januari, maar dit jaar gaat het maar door lijkt het wel.
Nog heel even... adem in... adem uit...quote:Op woensdag 13 december 2023 15:44 schreef exode het volgende:
Is het al Kerstvakantie?
Nu dan?
Of nu?
Ja het zijn echt de laatste loodjes hier, zowel qua werk als de kinderen die op hun tandvlees lopen.
Mooie term, maar de uitvoering laat nogal te wensen over naar mijn idee... (en ja, dat zal ook best een gedoe zijn met alle individuele aanpassingen).quote:Op woensdag 13 december 2023 15:45 schreef Troel het volgende:
[..]
En daarom heb je een IB-er, zo'n samenwerkingsverband en noem maar op. Want in de basis heeft elk kind natuurlijk wel recht op passend onderwijs
Dat je na al die jaren nog denkt dat je er als ouder ook maar iets van af weetquote:Op woensdag 13 december 2023 19:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nog heel even... adem in... adem uit...en anders een snipperdag voor de kinderen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat zei mijn oma dan
[..]
Mooie term, maar de uitvoering laat nogal te wensen over naar mijn idee... (en ja, dat zal ook best een gedoe zijn met alle individuele aanpassingen).
Als je vraagt om kleine dingen waar elk kind baat bij heeft (zet het huiswerk overzichtelijk op 1 plek en niet op 3 verschillende plekken)... meedenken ipv elk jaar weer hetzelfde riedeltje afgaan met ouders omdat "andere leerkracht" of "zo werkt dat nou eenmaal niet op deze school"... het is echt niet dat mijn kind ineens geen autisme meer heeft na de zomervakantie... maar dat elke docent dan weer opnieuw dingen wil proberen die we al jaren proberen en waarvan ook behandelaar aangeeft dat dat nu teveel gevraagd is, dan breekt mijn klomp.
En dan gaat het dus echt niet om het verbouwen van een schoolgebouw ofzo. Nee, luister naar ons als ouders en neem ons serieus. Maar er wordt pas geluisterd als een professional hetzelfde komt vertellen.
Mijn broek blijft ervan afzakken.
Zo'n professional hebben wij ookquote:Op woensdag 13 december 2023 19:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat je na al die jaren nog denkt dat je er als ouder ook maar iets van af weet![]()
Natuurlijk luisteren ze alleen naar de professional. (Hier gelukkig een professional die naar mij luistert
)
God ja, een van de grootste frustraties van ouder zijn van nietvanzelfkinderen. Dat je soms zelfs de professional de tekst dicteert of vast klaarzet die ze moeten sturen en ineens is het wél een relevant puntquote:Op woensdag 13 december 2023 19:30 schreef Nijna het volgende:
Nee, luister naar ons als ouders en neem ons serieus. Maar er wordt pas geluisterd als een professional hetzelfde komt vertellen.
Wij hadden toevallig vandaag adviesgesprek en de leerkracht vroeg ook aan mijn zoon wat hij van zijn advies vond. Vind het ook wel netjes dat ze even peilen hoe het valt.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een dag later het huis schoonmaken kan ook, misschien eerst even ademhalen zelf voordat je je weer stort op "moeten".quote:Op woensdag 13 december 2023 20:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat gevoel van omdonderen heb ik momenteel ook wel. Ik ben nu al een week of 3-4 (misschien wel 5??) alles aan het doen want manlief is flink ziek (eerst heup, toen flinke griep en longontsteking erbij (deze week zijn er longfoto's gemaakt).
Ik doe het natuurlijk graag (alhoewel dat koken.....), maar ben he-le-maal op. Vandaag moest ik naar een klant. Terug naar huis heb ik in de auto een potje zitten janken van vermoeidheid, stress en ook de zorgen om manlief.
Voor mij is het nu weekend, misschien kan ik eindelijk eens het huis schoonmaken, want dat is de afgelopen weken echt bijna niet gebeurt.
Alleen a.s. maandag nog werken en dan heb ik vakantie tot 3 januari ofzo. Zoooo verschrikkelijk aan toe.
Ik gun jou ook heel erg een rustige vakantiequote:Op woensdag 13 december 2023 20:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat gevoel van omdonderen heb ik momenteel ook wel. Ik ben nu al een week of 3-4 (misschien wel 5??) alles aan het doen want manlief is flink ziek (eerst heup, toen flinke griep en longontsteking erbij (deze week zijn er longfoto's gemaakt).
Ik doe het natuurlijk graag (alhoewel dat koken.....), maar ben he-le-maal op. Vandaag moest ik naar een klant. Terug naar huis heb ik in de auto een potje zitten janken van vermoeidheid, stress en ook de zorgen om manlief.
Voor mij is het nu weekend, misschien kan ik eindelijk eens het huis schoonmaken, want dat is de afgelopen weken echt bijna niet gebeurt.
Alleen a.s. maandag nog werken en dan heb ik vakantie tot 3 januari ofzo. Zoooo verschrikkelijk aan toe.
Leuk hè! Ik vind het nog een beetje surreëel. Hij is er wel aan toe maar ik kan het me gewoon nog niet voorstellen, dat guppy op het VO. Het gaat vast meer leven als hij weet naar welke school hij zou willen (nog even los van loting).quote:Op woensdag 13 december 2023 20:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij hadden toevallig vandaag adviesgesprek en de leerkracht vroeg ook aan mijn zoon wat hij van zijn advies vond. Vind het ook wel netjes dat ze even peilen hoe het valt.
Ik vind het wel een mijlpaal hoor, mijn kuiken naar de middelbare school.hij is er zó aan toe.
Ik heb liever zelf een snipperdag....maar helaas, komende week moeten we beide veel werken. Kinderen moeten dus ook nog even door.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nog heel even... adem in... adem uit...en anders een snipperdag voor de kinderen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat zei mijn oma dan
[..]
Mooie term, maar de uitvoering laat nogal te wensen over naar mijn idee... (en ja, dat zal ook best een gedoe zijn met alle individuele aanpassingen).
Als je vraagt om kleine dingen waar elk kind baat bij heeft (zet het huiswerk overzichtelijk op 1 plek en niet op 3 verschillende plekken)... meedenken ipv elk jaar weer hetzelfde riedeltje afgaan met ouders omdat "andere leerkracht" of "zo werkt dat nou eenmaal niet op deze school"... het is echt niet dat mijn kind ineens geen autisme meer heeft na de zomervakantie... maar dat elke docent dan weer opnieuw dingen wil proberen die we al jaren proberen en waarvan ook behandelaar aangeeft dat dat nu teveel gevraagd is, dan breekt mijn klomp.
En dan gaat het dus echt niet om het verbouwen van een schoolgebouw ofzo. Nee, luister naar ons als ouders en neem ons serieus. Maar er wordt pas geluisterd als een professional hetzelfde komt vertellen.
Ik heb recentelijk een opp geschreven voor een groep 3er. En ik heb nog niet misschien iets ingevuld bij uitstroom vo.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:49 schreef Hupje het volgende:
Als je een ontwikkelingsperspectief schrijft (voor zorgleerlingen moet dat, dus al onze leerlingen in het so hebben dat standaard) moet je daar vanaf de kleuters een voorspelling doen over de uitstroom richting het VO... Echt zo'n papieren tijger zonder nut (in de meeste gevallen) wat mij betreft.
Zeker surreëel! Hij doet aan de ene kant heel stoer maar aan de andere kant is het ook heel spannend natuurlijkquote:Op woensdag 13 december 2023 20:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Leuk hè! Ik vind het nog een beetje surreëel. Hij is er wel aan toe maar ik kan het me gewoon nog niet voorstellen, dat guppy op het VO. Het gaat vast meer leven als hij weet naar welke school hij zou willen (nog even los van loting).
Dan zou ik even het hoognodige doen en tank even bij. Na maandag is je huis er ook nogquote:Op woensdag 13 december 2023 20:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Gymnasium of tweetalig zijn de enige dingen die hier juist afvallen, I. is niet zo taligquote:Op woensdag 13 december 2023 21:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zeker surreëel! Hij doet aan de ene kant heel stoer maar aan de andere kant is het ook heel spannend natuurlijkHeeft I al een idee van een school? Is de loting streng? Hier staan nu twee scholen op kop, allebei enorm verschillend dus het is nogal afwachten waar hij uiteindelijk voor gaat. En dan moet er ook nog gekozen worden tissen atheneum en gymnasium en al dan niet tweetalig. Er zijn vier scholen in de buurt die in aanmerking komen. Een prettig aantal wel, genoeg keuze maar niet overweldigend.
Mijn kleine guppy zit al weer in de 3e.. het blijft een cliché, maar het gaat echt zo hard.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Leuk hè! Ik vind het nog een beetje surreëel. Hij is er wel aan toe maar ik kan het me gewoon nog niet voorstellen, dat guppy op het VO. Het gaat vast meer leven als hij weet naar welke school hij zou willen (nog even los van loting).
Spannend he! M is er ook echt wel aan toe. Hier is de keuze gemaakt gelukkig. 1e keuze is een school met loting, 2e keuze kan hij sowieso terecht, dat scheelt.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zeker surreëel! Hij doet aan de ene kant heel stoer maar aan de andere kant is het ook heel spannend natuurlijkHeeft I al een idee van een school? Is de loting streng? Hier staan nu twee scholen op kop, allebei enorm verschillend dus het is nogal afwachten waar hij uiteindelijk voor gaat. En dan moet er ook nog gekozen worden tissen atheneum en gymnasium en al dan niet tweetalig. Er zijn vier scholen in de buurt die in aanmerking komen. Een prettig aantal wel, genoeg keuze maar niet overweldigend.
Een beeld, maar dan van een speciale collectiequote:Op woensdag 13 december 2023 21:53 schreef Kyara het volgende:
Wat is dat dan voor iets Vicky? Is dat iets speciaals?
Wat fijn dat de keus gemaakt is voor M! En dan mag je meteen weer, ik vind het met een kind al een logistieke operatie, al die open dagen, meeloopmiddagen en informatieavonden.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:52 schreef Kyara het volgende:
[..]
Spannend he! M is er ook echt wel aan toe. Hier is de keuze gemaakt gelukkig. 1e keuze is een school met loting, 2e keuze kan hij sowieso terecht, dat scheelt.
Wij gaan ons weer opmaken voor een nieuwe ronde open dagen voor mijn meiden. Die hebben een heel ander advies (en het zijn ook heel andere kinderen) dus ook weer andere scholen. Volgend jaar hebben we elke school in de regio wel gezien vermoed ik
Wij kijken hier ook met een schuin oog naar voor de jongste. De zoon van een collega gaat ook naar een 10-14 school in de regio Utrecht en die is daar ook heel erg tevreden over.quote:Op donderdag 14 december 2023 07:15 schreef amaranta het volgende:
Ik had nog nooit van 10-14 onderwijs gehoord :![]()
Fijn dat het bestaat
Ik wist niet dat we die hadden in de regio.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij kijken hier ook met een schuin oog naar voor de jongste. De zoon van een collega gaat ook naar een 10-14 school in de regio Utrecht en die is daar ook heel erg tevreden over.
ETA: linkje aangepast, ik had te snel gekopieerd.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we die hadden in de regio.
Of is dat iets van de keenschool?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Het lijkt me sociaal gezien best lastig om in te stromen in regulier VO in de 3e. Maar wellicht kan je na 4 jaar met een aantal klasgenoten tegelijk doorstromen, dat scheelt natuurlijk wel.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:54 schreef kaatjejannie het volgende:
oudste heeft er nu bijna 4 jaar 10-14 onderwijs opzitten en wij zijn echt heel enthousiast. Zij zelf ook, al had ze halverwege groep 8 een dipje en wilde toch naar een klas 1 op een andere school. Maar na 2 scholen bekeken te hebben heeft ze zelf besloten toch te blijven. Ze zal ze straks ook echt gaan missen gok ik zo. Ze heeft haar coach (mentor) nu ook alle jaren, in het begin had ze wat moeite met de werkwijze van deze docente, maar nu werkt het zo goed voor haar.
Het zal straks wennen worden op een nieuwe school. Voor haar, maar zeker ook voor ons.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 14 december 2023 12:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het lijkt me sociaal gezien best lastig om in te stromen in regulier VO in de 3e. Maar wellicht kan je na 4 jaar met een aantal klasgenoten tegelijk doorstromen, dat scheelt natuurlijk wel.Het scheelt dat er de afgelopen jaren ook al veel wisselingen geweest zijn op school, elk jaar stromen er leerlingen in, en stromen er leerlingen uit. Hierdoor groeien ze enorm in het contact maken. Als ze naar de topsportschool gaat dan hebben ze een gezamenlijke interesse, de sport. Een aantal teamgenootjes zit al op die school. De andere school werkt al veel samen met deze school en die zorgen ook voor een aantal meeloop dagen. Zoals het nu lijkt zijn er niet meer leerlingen die selectie gaan doen voor de topsportschool, de andere school wel, maar dat zijn niet zozeer leerlingen met wie ze veel heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Mijn oudste zat in de eerste, de tweede en de derde telkens in een andere klas. Dat ging eigenlijk wel prima. En dat ondanks ASSquote:Op donderdag 14 december 2023 12:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het lijkt me sociaal gezien best lastig om in te stromen in regulier VO in de 3e.
Wat naar. Hopelijk goede antibiotica die goed aanslaat..quote:Op donderdag 14 december 2023 12:33 schreef Troel het volgende:
Hier loopt op school inmiddels alles goed. Er zijn korte lijntjes en ze doen veel. Ben ik heel blij mee.
Hier helaas zelf wel weer een flinke ontsteking te pakken. Volgens de assistente een blaasontsteking, volgens mij zit het toch echt wel weer hoger (geen aandrang, geen pijn bij het plassen. Wel pijn in mijn flank en in mijn rug en al sinds dinsdag weer bloed in de urine). Nu wachten op belletje van de apotheker over welke antibiotica we nu gaan inzetten in de hoop niet straks weer in het ziekenhuis te liggen met een sepsis.
Met "niet huishoudelijk gerelateerd" valt bijna alles afquote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik een opsom…
van wat het leukste kado voor jezelf was voor Sint/ wat je vraagt/krijgt/kocht voor kerst?
Niet huishoudelijk gerelateerd.
Go.
En dan nog een hele berg huishoudelijke kados? Doe je goed.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Met "niet huishoudelijk gerelateerd" valt bijna alles af.
Maar: ticket to ride, spelletje voor PS4 en switch, en parfum. Oh en kaartjes voor Disney on ice.
Deze van Lego:quote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik een opsom…
van wat het leukste kado voor jezelf was voor Sint/ wat je vraagt/krijgt/kocht voor kerst?
Go.
Monchichi? Why?quote:Op donderdag 14 december 2023 14:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik kocht mijn eigen kadootjesen heb die net in zitten pakken
![]()
Een monchhichi (heb er pas 5) een dvd van Shetland
laatste seizoen en valt een kaasfondueset onder huishoudelijk als je het alleen voor jezelf en zoon koopt?
Sorry ik begreep de vraag waarschijnlijk verkeerd, ben koortsig en daardoor nogal wazigquote:Op donderdag 14 december 2023 14:16 schreef SQ het volgende:
[..]
En dan nog een hele berg huishoudelijke kados? Doe je goed.
Dat maakt de conclusie niet anders?quote:Op donderdag 14 december 2023 14:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sorry ik begreep de vraag waarschijnlijk verkeerd, ben koortsig en daardoor nogal wazig. Ik heb Sint cadeautjes opgenoemd. Alleen de kaartjes voor Disney liggen onder de boom, plus wat huishoudelijke dingen.
Stoov. Heb ik gekocht, wij doen niet aan Sint en kerstcadeau's. Dus heb zelf geen wensen op een lijst gezet. In het algemeen vraag ik vaak bordspellen, of abonnementen op leuke dingen ofzo (museumkaart bijvoorbeeld afgelopen verjaardag).quote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik een opsom…
Go.
Jeugdsentiment en schuld van mn dochterquote:
quote:Op donderdag 14 december 2023 14:32 schreef Nanukerst het volgende:
Op mijn verlanglijstje voor kerst staat: mijn ultieme yogamat, een yogabroek, een lipgloss van NARS, twee boeken, en een snijplank (maar die valt waarschijnlijk onder huishoudelijk).
Zojuist een extra sleutel voor vriendinnetje van Puber laten bijmaken, is een van haar kerstcadeaus. Ik schreef op het kaartje dat ons huis ook altijd haar thuis is en nu moet ik er zelf van huilen.
De warmte kussens van Hema zijn ook goed. Of vooral dat kleine warmte ding (ze noemen het snuggle mat of zo) dat ze hebben. Mijn pubers zijn er heel blij mee. 25 euro. Ideaalquote:Op donderdag 14 december 2023 14:31 schreef Bami het volgende:
[..]
Stoov. Heb ik gekocht, wij doen niet aan Sint en kerstcadeau's. Dus heb zelf geen wensen op een lijst gezet. In het algemeen vraag ik vaak bordspellen, of abonnementen op leuke dingen ofzo (museumkaart bijvoorbeeld afgelopen verjaardag).
Mijn cadeau voor mezelf van de Sint was een kaartje voor Pink. Voor Kerst heb ik besloten (en hij is er van op de hoogte) dat man de Kerstman isquote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik een opsom…
Go.
Oh, een dagje oppas is wel een goedequote:Op donderdag 14 december 2023 14:41 schreef SQ het volgende:
Het leukste kado wat ik overigens ooit kreeg was een diamant aan een hanger, maar dat was van vroeger toen we nog geen kinderen hadden en veel werkten en niet zo goed wisten wat we met ons geld moesten, zodat ik toen ook 35 paar hoge hakken had en 650 potjes nagellak. Nu vind ik dat soort dingen dus snel zonde van het geld
Wat ik verder sowieso standaard op mijn verlanglijstje zet: dagje sauna en een dagje oppas. Da's eigenlijk het enige wat ik niet kan kopen / krijgen als ik het zelf graag wil, hiervoor ben ik altijd afhankelijk van de goedheid van anderen.
Hogwarts legacyquote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik een opsom…
Go.
Ik heb mezelf een kruimeldief kado gedaanquote:Op donderdag 14 december 2023 14:43 schreef Phaidra het volgende:
Ik kocht wel een stofzuiger deze week. Nadat de vorige in het voorjaar al stuk ging. Dat viel nog binnen garantie, maar de garantie op de reparatie is nu wel verlopen. Zelfde euvel, klaar mee. Dus nu een Miele gekocht en daar ben ik toch wel blij mee. Ondanksstofzuigen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |