Gymnasium of tweetalig zijn de enige dingen die hier juist afvallen, I. is niet zo taligquote:Op woensdag 13 december 2023 21:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zeker surreëel! Hij doet aan de ene kant heel stoer maar aan de andere kant is het ook heel spannend natuurlijkHeeft I al een idee van een school? Is de loting streng? Hier staan nu twee scholen op kop, allebei enorm verschillend dus het is nogal afwachten waar hij uiteindelijk voor gaat. En dan moet er ook nog gekozen worden tissen atheneum en gymnasium en al dan niet tweetalig. Er zijn vier scholen in de buurt die in aanmerking komen. Een prettig aantal wel, genoeg keuze maar niet overweldigend.
Mijn kleine guppy zit al weer in de 3e.. het blijft een cliché, maar het gaat echt zo hard.quote:Op woensdag 13 december 2023 20:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Leuk hè! Ik vind het nog een beetje surreëel. Hij is er wel aan toe maar ik kan het me gewoon nog niet voorstellen, dat guppy op het VO. Het gaat vast meer leven als hij weet naar welke school hij zou willen (nog even los van loting).
Spannend he! M is er ook echt wel aan toe. Hier is de keuze gemaakt gelukkig. 1e keuze is een school met loting, 2e keuze kan hij sowieso terecht, dat scheelt.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zeker surreëel! Hij doet aan de ene kant heel stoer maar aan de andere kant is het ook heel spannend natuurlijkHeeft I al een idee van een school? Is de loting streng? Hier staan nu twee scholen op kop, allebei enorm verschillend dus het is nogal afwachten waar hij uiteindelijk voor gaat. En dan moet er ook nog gekozen worden tissen atheneum en gymnasium en al dan niet tweetalig. Er zijn vier scholen in de buurt die in aanmerking komen. Een prettig aantal wel, genoeg keuze maar niet overweldigend.
Een beeld, maar dan van een speciale collectiequote:Op woensdag 13 december 2023 21:53 schreef Kyara het volgende:
Wat is dat dan voor iets Vicky? Is dat iets speciaals?
Wat fijn dat de keus gemaakt is voor M! En dan mag je meteen weer, ik vind het met een kind al een logistieke operatie, al die open dagen, meeloopmiddagen en informatieavonden.quote:Op woensdag 13 december 2023 21:52 schreef Kyara het volgende:
[..]
Spannend he! M is er ook echt wel aan toe. Hier is de keuze gemaakt gelukkig. 1e keuze is een school met loting, 2e keuze kan hij sowieso terecht, dat scheelt.
Wij gaan ons weer opmaken voor een nieuwe ronde open dagen voor mijn meiden. Die hebben een heel ander advies (en het zijn ook heel andere kinderen) dus ook weer andere scholen. Volgend jaar hebben we elke school in de regio wel gezien vermoed ik
Wij kijken hier ook met een schuin oog naar voor de jongste. De zoon van een collega gaat ook naar een 10-14 school in de regio Utrecht en die is daar ook heel erg tevreden over.quote:Op donderdag 14 december 2023 07:15 schreef amaranta het volgende:
Ik had nog nooit van 10-14 onderwijs gehoord :![]()
Fijn dat het bestaat
Ik wist niet dat we die hadden in de regio.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij kijken hier ook met een schuin oog naar voor de jongste. De zoon van een collega gaat ook naar een 10-14 school in de regio Utrecht en die is daar ook heel erg tevreden over.
ETA: linkje aangepast, ik had te snel gekopieerd.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we die hadden in de regio.
Of is dat iets van de keenschool?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Het lijkt me sociaal gezien best lastig om in te stromen in regulier VO in de 3e. Maar wellicht kan je na 4 jaar met een aantal klasgenoten tegelijk doorstromen, dat scheelt natuurlijk wel.quote:Op donderdag 14 december 2023 09:54 schreef kaatjejannie het volgende:
oudste heeft er nu bijna 4 jaar 10-14 onderwijs opzitten en wij zijn echt heel enthousiast. Zij zelf ook, al had ze halverwege groep 8 een dipje en wilde toch naar een klas 1 op een andere school. Maar na 2 scholen bekeken te hebben heeft ze zelf besloten toch te blijven. Ze zal ze straks ook echt gaan missen gok ik zo. Ze heeft haar coach (mentor) nu ook alle jaren, in het begin had ze wat moeite met de werkwijze van deze docente, maar nu werkt het zo goed voor haar.
Het zal straks wennen worden op een nieuwe school. Voor haar, maar zeker ook voor ons.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 14 december 2023 12:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het lijkt me sociaal gezien best lastig om in te stromen in regulier VO in de 3e. Maar wellicht kan je na 4 jaar met een aantal klasgenoten tegelijk doorstromen, dat scheelt natuurlijk wel.Het scheelt dat er de afgelopen jaren ook al veel wisselingen geweest zijn op school, elk jaar stromen er leerlingen in, en stromen er leerlingen uit. Hierdoor groeien ze enorm in het contact maken. Als ze naar de topsportschool gaat dan hebben ze een gezamenlijke interesse, de sport. Een aantal teamgenootjes zit al op die school. De andere school werkt al veel samen met deze school en die zorgen ook voor een aantal meeloop dagen. Zoals het nu lijkt zijn er niet meer leerlingen die selectie gaan doen voor de topsportschool, de andere school wel, maar dat zijn niet zozeer leerlingen met wie ze veel heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
Mijn oudste zat in de eerste, de tweede en de derde telkens in een andere klas. Dat ging eigenlijk wel prima. En dat ondanks ASSquote:Op donderdag 14 december 2023 12:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het lijkt me sociaal gezien best lastig om in te stromen in regulier VO in de 3e.
Wat naar. Hopelijk goede antibiotica die goed aanslaat..quote:Op donderdag 14 december 2023 12:33 schreef Troel het volgende:
Hier loopt op school inmiddels alles goed. Er zijn korte lijntjes en ze doen veel. Ben ik heel blij mee.
Hier helaas zelf wel weer een flinke ontsteking te pakken. Volgens de assistente een blaasontsteking, volgens mij zit het toch echt wel weer hoger (geen aandrang, geen pijn bij het plassen. Wel pijn in mijn flank en in mijn rug en al sinds dinsdag weer bloed in de urine). Nu wachten op belletje van de apotheker over welke antibiotica we nu gaan inzetten in de hoop niet straks weer in het ziekenhuis te liggen met een sepsis.
Met "niet huishoudelijk gerelateerd" valt bijna alles afquote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik een opsom…
van wat het leukste kado voor jezelf was voor Sint/ wat je vraagt/krijgt/kocht voor kerst?
Niet huishoudelijk gerelateerd.
Go.
En dan nog een hele berg huishoudelijke kados? Doe je goed.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Met "niet huishoudelijk gerelateerd" valt bijna alles af.
Maar: ticket to ride, spelletje voor PS4 en switch, en parfum. Oh en kaartjes voor Disney on ice.
Deze van Lego:quote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik een opsom…
van wat het leukste kado voor jezelf was voor Sint/ wat je vraagt/krijgt/kocht voor kerst?
Go.
Monchichi? Why?quote:Op donderdag 14 december 2023 14:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik kocht mijn eigen kadootjesen heb die net in zitten pakken
![]()
Een monchhichi (heb er pas 5) een dvd van Shetland
laatste seizoen en valt een kaasfondueset onder huishoudelijk als je het alleen voor jezelf en zoon koopt?
Sorry ik begreep de vraag waarschijnlijk verkeerd, ben koortsig en daardoor nogal wazigquote:Op donderdag 14 december 2023 14:16 schreef SQ het volgende:
[..]
En dan nog een hele berg huishoudelijke kados? Doe je goed.
Dat maakt de conclusie niet anders?quote:Op donderdag 14 december 2023 14:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sorry ik begreep de vraag waarschijnlijk verkeerd, ben koortsig en daardoor nogal wazig. Ik heb Sint cadeautjes opgenoemd. Alleen de kaartjes voor Disney liggen onder de boom, plus wat huishoudelijke dingen.
Stoov. Heb ik gekocht, wij doen niet aan Sint en kerstcadeau's. Dus heb zelf geen wensen op een lijst gezet. In het algemeen vraag ik vaak bordspellen, of abonnementen op leuke dingen ofzo (museumkaart bijvoorbeeld afgelopen verjaardag).quote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik een opsom…
Go.
Jeugdsentiment en schuld van mn dochterquote:
quote:Op donderdag 14 december 2023 14:32 schreef Nanukerst het volgende:
Op mijn verlanglijstje voor kerst staat: mijn ultieme yogamat, een yogabroek, een lipgloss van NARS, twee boeken, en een snijplank (maar die valt waarschijnlijk onder huishoudelijk).
Zojuist een extra sleutel voor vriendinnetje van Puber laten bijmaken, is een van haar kerstcadeaus. Ik schreef op het kaartje dat ons huis ook altijd haar thuis is en nu moet ik er zelf van huilen.
De warmte kussens van Hema zijn ook goed. Of vooral dat kleine warmte ding (ze noemen het snuggle mat of zo) dat ze hebben. Mijn pubers zijn er heel blij mee. 25 euro. Ideaalquote:Op donderdag 14 december 2023 14:31 schreef Bami het volgende:
[..]
Stoov. Heb ik gekocht, wij doen niet aan Sint en kerstcadeau's. Dus heb zelf geen wensen op een lijst gezet. In het algemeen vraag ik vaak bordspellen, of abonnementen op leuke dingen ofzo (museumkaart bijvoorbeeld afgelopen verjaardag).
Mijn cadeau voor mezelf van de Sint was een kaartje voor Pink. Voor Kerst heb ik besloten (en hij is er van op de hoogte) dat man de Kerstman isquote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik een opsom…
Go.
Oh, een dagje oppas is wel een goedequote:Op donderdag 14 december 2023 14:41 schreef SQ het volgende:
Het leukste kado wat ik overigens ooit kreeg was een diamant aan een hanger, maar dat was van vroeger toen we nog geen kinderen hadden en veel werkten en niet zo goed wisten wat we met ons geld moesten, zodat ik toen ook 35 paar hoge hakken had en 650 potjes nagellak. Nu vind ik dat soort dingen dus snel zonde van het geld
Wat ik verder sowieso standaard op mijn verlanglijstje zet: dagje sauna en een dagje oppas. Da's eigenlijk het enige wat ik niet kan kopen / krijgen als ik het zelf graag wil, hiervoor ben ik altijd afhankelijk van de goedheid van anderen.
Hogwarts legacyquote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Cathmar het volgende:
Mag ik een opsom…
Go.
Ik heb mezelf een kruimeldief kado gedaanquote:Op donderdag 14 december 2023 14:43 schreef Phaidra het volgende:
Ik kocht wel een stofzuiger deze week. Nadat de vorige in het voorjaar al stuk ging. Dat viel nog binnen garantie, maar de garantie op de reparatie is nu wel verlopen. Zelfde euvel, klaar mee. Dus nu een Miele gekocht en daar ben ik toch wel blij mee. Ondanksstofzuigen
Ahh dat is wel echt super sneu hahaquote:Op donderdag 14 december 2023 14:58 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik een jaar of 12 was stapten wij thuis over van cadeautjes met de Sint, naar cadeautjes met kerst. We trokken dan lootjes en moesten voor die persoon iets kopen. De allereerste ook dat ik helemaal zelf een cadeautje ging kopen geloof ik. Ik had mijn moeder als lootje en kocht een glazen/kristallen asbak (jaja, andere tijden). Ik vond hem prachtig en was trots dat ik zoiets moois had gevonden binnen budget.
Op kerstavond ging ik dat ding mooi inpakken, maar het viel uit mijn handen en brak in 1000 stukjes.![]()
Verder heb ik echt geen idee meer wat ikzelf het mooiste cadeau vind dat ik ooit heb gehad. Zegt dat iets over mij of over de cadeaus?
Wellicht hier wat inspiratie ?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:22 schreef Amsel het volgende:
Ik kreeg laatst voor m'n verjaardag een stofzuiger waar ik om had gevraagd en daar ben ik echt super blij mee. Weliswaar huishoudelijk, maar ik zou 'm nooit zomaar voor mezelf gekocht hebben, dus alsnog een echt cadeau
Geen idee wat ik dan nu weer voor kerst moet vragen, m'n schoonouders blijven maar vragen om cadeau-ideeën maar ik weet het echt niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |