abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211609247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:45 schreef exode het volgende:

[..]
Hier gaan we van huilbui naar huilbui ;( Ik huilde vanmiddag maar even mee.

Het is het zo enorm druk, eigenlijk kan ik geen vakantie nemen vanaf volgende week donderdag maar ik doe het toch. Anders donder ik om. December is eigenlijk altijd een wat rustigere maand en kan ik even opladen voor de mega drukte vanaf januari, maar dit jaar gaat het maar door lijkt het wel.
Beter zelf vrij nemen als je helemaal uit valt hebben ze helemaal niks aan je
Ik ken het gevoel ik bij nu echt door tot kerst, van kerst tot 6 Januari hoef ik maar 1 dag te werken
pi_211609308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 15:44 schreef exode het volgende:
Is het al Kerstvakantie?

Nu dan?

Of nu?

Ja het zijn echt de laatste loodjes hier, zowel qua werk als de kinderen die op hun tandvlees lopen.
Nog heel even... adem in... adem uit... :* en anders een snipperdag voor de kinderen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat zei mijn oma dan O+

quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2023 15:45 schreef Troel het volgende:

[..]
En daarom heb je een IB-er, zo'n samenwerkingsverband en noem maar op. Want in de basis heeft elk kind natuurlijk wel recht op passend onderwijs O-)
Mooie term, maar de uitvoering laat nogal te wensen over naar mijn idee... (en ja, dat zal ook best een gedoe zijn met alle individuele aanpassingen).
Als je vraagt om kleine dingen waar elk kind baat bij heeft (zet het huiswerk overzichtelijk op 1 plek en niet op 3 verschillende plekken)... meedenken ipv elk jaar weer hetzelfde riedeltje afgaan met ouders omdat "andere leerkracht" of "zo werkt dat nou eenmaal niet op deze school"... het is echt niet dat mijn kind ineens geen autisme meer heeft na de zomervakantie... maar dat elke docent dan weer opnieuw dingen wil proberen die we al jaren proberen en waarvan ook behandelaar aangeeft dat dat nu teveel gevraagd is, dan breekt mijn klomp.
En dan gaat het dus echt niet om het verbouwen van een schoolgebouw ofzo. Nee, luister naar ons als ouders en neem ons serieus. Maar er wordt pas geluisterd als een professional hetzelfde komt vertellen.
Mijn broek blijft ervan afzakken.
Fake it till you make it...
  woensdag 13 december 2023 @ 19:43:07 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_211609603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:30 schreef Nijna het volgende:

[..]
Nog heel even... adem in... adem uit... :* en anders een snipperdag voor de kinderen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat zei mijn oma dan O+
[..]
Mooie term, maar de uitvoering laat nogal te wensen over naar mijn idee... (en ja, dat zal ook best een gedoe zijn met alle individuele aanpassingen).
Als je vraagt om kleine dingen waar elk kind baat bij heeft (zet het huiswerk overzichtelijk op 1 plek en niet op 3 verschillende plekken)... meedenken ipv elk jaar weer hetzelfde riedeltje afgaan met ouders omdat "andere leerkracht" of "zo werkt dat nou eenmaal niet op deze school"... het is echt niet dat mijn kind ineens geen autisme meer heeft na de zomervakantie... maar dat elke docent dan weer opnieuw dingen wil proberen die we al jaren proberen en waarvan ook behandelaar aangeeft dat dat nu teveel gevraagd is, dan breekt mijn klomp.
En dan gaat het dus echt niet om het verbouwen van een schoolgebouw ofzo. Nee, luister naar ons als ouders en neem ons serieus. Maar er wordt pas geluisterd als een professional hetzelfde komt vertellen.
Dat je na al die jaren nog denkt dat je er als ouder ook maar iets van af weet :{w |:( Natuurlijk luisteren ze alleen naar de professional. (Hier gelukkig een professional die naar mij luistert :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211609807
quote:
7s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:43 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat je na al die jaren nog denkt dat je er als ouder ook maar iets van af weet :{w |:( Natuurlijk luisteren ze alleen naar de professional. (Hier gelukkig een professional die naar mij luistert :P )
Zo'n professional hebben wij ook :s) gelukkig! Maar het is absurd dat het zo moet.
pi_211610349
quote:
Nee, luister naar ons als ouders en neem ons serieus. Maar er wordt pas geluisterd als een professional hetzelfde komt vertellen.
God ja, een van de grootste frustraties van ouder zijn van nietvanzelfkinderen. Dat je soms zelfs de professional de tekst dicteert of vast klaarzet die ze moeten sturen en ineens is het wél een relevant punt :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211610367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is wel schandalig! Jammer dan dat ze dat niet leuk vond, je hebt er gewoon recht op. En verder ook eens hoor. Alsof vmbo een doodsvonnis is ofzo :'). Al zijn leerkrachten waarschijnijk vooral gewend aan gezeik vanuit ouders dat ze het niet met het advies eens zijn. De leerkracht van de oudste vroeg overigens bij vwo-advies ook wat wij daarvan vonden, dus misschien is dat een aangeleerde vraag vanuit de opleiding?
Wij hadden toevallig vandaag adviesgesprek en de leerkracht vroeg ook aan mijn zoon wat hij van zijn advies vond. Vind het ook wel netjes dat ze even peilen hoe het valt.

Ik vind het wel een mijlpaal hoor, mijn kuiken naar de middelbare school. O+ hij is er zó aan toe.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211610413
Dat gevoel van omdonderen heb ik momenteel ook wel. Ik ben nu al een week of 3-4 (misschien wel 5??) alles aan het doen want manlief is flink ziek (eerst heup, toen flinke griep en longontsteking erbij (deze week zijn er longfoto's gemaakt).

Ik doe het natuurlijk graag (alhoewel dat koken..... :r ), maar ben he-le-maal op. Vandaag moest ik naar een klant. Terug naar huis heb ik in de auto een potje zitten janken van vermoeidheid, stress en ook de zorgen om manlief.

Voor mij is het nu weekend, misschien kan ik eindelijk eens het huis schoonmaken, want dat is de afgelopen weken echt bijna niet gebeurt.

Alleen a.s. maandag nog werken en dan heb ik vakantie tot 3 januari ofzo. Zoooo verschrikkelijk aan toe.
pi_211610486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 20:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat gevoel van omdonderen heb ik momenteel ook wel. Ik ben nu al een week of 3-4 (misschien wel 5??) alles aan het doen want manlief is flink ziek (eerst heup, toen flinke griep en longontsteking erbij (deze week zijn er longfoto's gemaakt).

Ik doe het natuurlijk graag (alhoewel dat koken..... :r ), maar ben he-le-maal op. Vandaag moest ik naar een klant. Terug naar huis heb ik in de auto een potje zitten janken van vermoeidheid, stress en ook de zorgen om manlief.

Voor mij is het nu weekend, misschien kan ik eindelijk eens het huis schoonmaken, want dat is de afgelopen weken echt bijna niet gebeurt.

Alleen a.s. maandag nog werken en dan heb ik vakantie tot 3 januari ofzo. Zoooo verschrikkelijk aan toe.
Een dag later het huis schoonmaken kan ook, misschien eerst even ademhalen zelf voordat je je weer stort op "moeten". :* Beterschap.
Vervelend die zorgen, die vreten ook energie. Hopelijk gaat je man opknappen, dat geeft jou ook een stukje rust. Pas goed op jezelf :*
pi_211610565
quote:

Ik gun jou ook heel erg een rustige vakantie :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211610599
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 20:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij hadden toevallig vandaag adviesgesprek en de leerkracht vroeg ook aan mijn zoon wat hij van zijn advies vond. Vind het ook wel netjes dat ze even peilen hoe het valt.

Ik vind het wel een mijlpaal hoor, mijn kuiken naar de middelbare school. O+ hij is er zó aan toe.
Leuk hè! Ik vind het nog een beetje surreëel. Hij is er wel aan toe maar ik kan het me gewoon nog niet voorstellen, dat guppy op het VO. Het gaat vast meer leven als hij weet naar welke school hij zou willen (nog even los van loting).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211610645
quote:

[..]
[..]
Ik heb liever zelf een snipperdag....maar helaas, komende week moeten we beide veel werken. Kinderen moeten dus ook nog even door.

Komend weekend wel volledig leeg, vrijdagavond alleen bezoek van een vriendin maar dat is relaxt. Dus 2 dagen opladen voor nog een paar dagen knallen.
pi_211610693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:49 schreef Hupje het volgende:
Als je een ontwikkelingsperspectief schrijft (voor zorgleerlingen moet dat, dus al onze leerlingen in het so hebben dat standaard) moet je daar vanaf de kleuters een voorspelling doen over de uitstroom richting het VO... Echt zo'n papieren tijger zonder nut (in de meeste gevallen) wat mij betreft.
Ik heb recentelijk een opp geschreven voor een groep 3er. En ik heb nog niet misschien iets ingevuld bij uitstroom vo.
Ik heb ook werkelijk geen idee waar deze leerling uit gaat stromen.
pi_211610725
@Ingrid, fijn dat de verhuizing achter de rug is
pi_211610743
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 20:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Leuk hè! Ik vind het nog een beetje surreëel. Hij is er wel aan toe maar ik kan het me gewoon nog niet voorstellen, dat guppy op het VO. Het gaat vast meer leven als hij weet naar welke school hij zou willen (nog even los van loting).
Zeker surreëel! Hij doet aan de ene kant heel stoer maar aan de andere kant is het ook heel spannend natuurlijk O+ Heeft I al een idee van een school? Is de loting streng? Hier staan nu twee scholen op kop, allebei enorm verschillend dus het is nogal afwachten waar hij uiteindelijk voor gaat. En dan moet er ook nog gekozen worden tissen atheneum en gymnasium en al dan niet tweetalig. Er zijn vier scholen in de buurt die in aanmerking komen. Een prettig aantal wel, genoeg keuze maar niet overweldigend.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211610770
quote:

Dan zou ik even het hoognodige doen en tank even bij. Na maandag is je huis er ook nog
pi_211610811
Ik ben mijn stress maar even kwijt proberen te raken in de keuken

Slowcooker staat vast aan voor morgen en heb fundge gemaakt met een kersttintje. Jongens vonden hem lekker in elk geval. Zelf nog niet gehad ging mij meer om het maken dan het eten
pi_211610822
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 21:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zeker surreëel! Hij doet aan de ene kant heel stoer maar aan de andere kant is het ook heel spannend natuurlijk O+ Heeft I al een idee van een school? Is de loting streng? Hier staan nu twee scholen op kop, allebei enorm verschillend dus het is nogal afwachten waar hij uiteindelijk voor gaat. En dan moet er ook nog gekozen worden tissen atheneum en gymnasium en al dan niet tweetalig. Er zijn vier scholen in de buurt die in aanmerking komen. Een prettig aantal wel, genoeg keuze maar niet overweldigend.
Gymnasium of tweetalig zijn de enige dingen die hier juist afvallen, I. is niet zo talig :P. Maar verder… we moeten 3 scholen opgeven voor loting in onze gemeente, 7 als we ook regio Haarlem erbij willen. 1 school ligt net over die grens. Hij zal vooral een keuze moeten maken tussen focus op sport of op andere dingen en hoe ver hij wil fietsen :D. Er zijn nog twee scholen waar we helemaal niet hebben gekeken, daarna eens kijken wat hij er zelf van vindt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211611070
@amaranta Bij ons zijn ze daar heel streng in. Ik vind het echt onzin.

Hier ook aftellen tot de vakantie, voor kind en vriend en daardoor ook voor mij wel.
Hou vol allemaal, nog even :*
pi_211611274
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 20:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Mijn kleine guppy zit al weer in de 3e.. het blijft een cliché, maar het gaat echt zo hard.

Pff deze week nog nog 1,5 dag, volgende week 4 dagen en dan bijna 2 weken vrij.
Ben echt toe aan even niks moeten. Het waren behoorlijk emotionele weken.
Morgenavond gaan we kneuterig bingoen, de 22e ga ik met T naar Disney on Ice en de 28e gaan we naar Disney 100 in Concert. Daar heb ik echt super veel zin in.

T heeft een folderwijkje van Spotta. Zo'n 150 huizen, daar doet ze zo'n 1 tot 1,5 uur over. Prima verdienen voor d'r. Deze week mag ze met de feestdagen kaartjes langs de deur. Nou dat heeft toch een paar 100 euro opgeleverd. Kind blij, ze wilde heel graag een Beast Kingdom beeld van Frozen voor kerst. Beeld was alleen een beetje te duur. Ze heeft zelf een groot deel bijgelegd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211611607
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 21:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Spannend he! M is er ook echt wel aan toe. Hier is de keuze gemaakt gelukkig. 1e keuze is een school met loting, 2e keuze kan hij sowieso terecht, dat scheelt.

Wij gaan ons weer opmaken voor een nieuwe ronde open dagen voor mijn meiden. Die hebben een heel ander advies (en het zijn ook heel andere kinderen) dus ook weer andere scholen. Volgend jaar hebben we elke school in de regio wel gezien vermoed ik :D
pi_211611622
Wat is dat dan voor iets Vicky? Is dat iets speciaals?
pi_211611721
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 21:53 schreef Kyara het volgende:
Wat is dat dan voor iets Vicky? Is dat iets speciaals?
Een beeld, maar dan van een speciale collectie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 december 2023 @ 22:42:45 #248
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211612328
Die absurde eindsprint op het werk word ik ook superchagrijnig van. Eindejaarshysterie, die er elk jaar weer voor zorgt dat ik door Kerst overvallen word en echt totaal niet in de stemming raak.

Vakantie heb ik niet, maar gelukkig vallen ze goed en is het wel een lang weekend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211612953
Wij zijn voor de oudste nu ook op zoek naar een school. Ze is 13, zit in de tweede, maar op 10-14 onderwijs. Ze heeft twijfel tussen 2 scholen. 1 van de scholen borduurt verder op haar huidige school, de andere is een topsport school. Ze gaat nu iig wel selectie doen voor de topsport school, dan heeft ze de keuze als ze door de selectie heen komt.
Ik zie nu aan haar hoe goed het haar doet dat ze nu wat ouder is, ik ben bij open dagen geweest en ze kan dan ook goed vragen stellen wat voor haar belangrijk is. Ze heeft nu een voorlopig advies. Als ze dr hard aan trekt kan dat omhoog, maar ze weet niet of ze dat ook wil.
Jongste zit nu in groep 8, maar wil ook blijven op de huidige school. Geen idee ook wat zijn advies is.

Hier op t werk is de ergste drukte voorbij. Veel dingen moesten voor half december afgerond en dat is nu klaar. Ik werk met kerst dit jaar en daarna ben ik vrij tot 6-1. Ik ga ook echt proberen niet met werk bezig te zijn dan, maar dat is nog best lastig.
*poef* nu is het weg
pi_211613501
Ik had nog nooit van 10-14 onderwijs gehoord : :@
Fijn dat het bestaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')