Ik niet.quote:
Je hoeft niet heel ver terug te lezen in te weten dat het niet daarover gaatquote:Op zaterdag 9 december 2023 08:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gaat dit over dat Loreen gewonnen had ipv Käärijä?
Natuurlijk niet, want dat was gewoon terecht.quote:Op zaterdag 9 december 2023 08:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gaat dit over dat Loreen gewonnen had ipv Käärijä?
Flinke portemonnee, in de portemonnee die ik had zou dat nooit gepast hebben.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:36 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb 19 euro en 83 cent aan kleingeld in mijn portemonnee. Jeumig, zoveel heb ik niet vaak
Met die 3 cent kan ik niet veel
Nog even 2 cent zoeken, dan kan je het weer uitgeven.quote:Op zaterdag 9 december 2023 11:36 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb 19 euro en 83 cent aan kleingeld in mijn portemonnee. Jeumig, zoveel heb ik niet vaak
quote:
In zuidelijk Europa zouden die mensen allemaal om 12 uur een restaurant binnenlopen om te vragen om een boterham met kaasquote:
Ik dacht dat in Nederland de 1- en 2-cent munten niet meer gebruikt werdenquote:Op zaterdag 9 december 2023 11:36 schreef BillDauterive het volgende:
Is er eigenlijk lekkere Spaanse kaas?quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:07 schreef Strani het volgende:
[..]
In zuidelijk Europa zouden die mensen allemaal om 12 uur een restaurant binnenlopen om te vragen om een boterham met kaas
Bohhh jaquote:Op zaterdag 9 december 2023 13:09 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Is er eigenlijk lekkere Spaanse kaas?
Spanjaarden hebben om 0.00 uur nog zin in een boterham met kaas?quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:07 schreef Strani het volgende:
[..]
In zuidelijk Europa zouden die mensen allemaal om 12 uur een restaurant binnenlopen om te vragen om een boterham met kaas
Dat kan in dit land niet volledig uitgesloten worden.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Spanjaarden hebben om 0.00 uur nog zin in een boterham met kaas?
Een boterham met kaas zou dan ook op elke willekeurige tijd beschikbaar moeten zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:07 schreef Strani het volgende:
[..]
En een glaasje melk?quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Een boterham met kaas zou dan ook op elke willekeurige tijd beschikbaar moeten zijn.
Ik denk dat ik het plaatje nog een paar keer zal moeten posten, anders is er niet genoeg voor iedereenquote:
Dit en een glas wijn, niks meer aan toevoegen.quote:
Dat hoeft voor mij niet per se.quote:
Als jullie nou eens allemaal hier naartoe komen voor een ESF-meet, dan ga ik dat regelen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit en een glas wijn, niks meer aan toevoegen.
Als ik het niet zo duur zou vinden zou ik er zo een weekendje voor boeken.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Als jullie nou eens allemaal hier naartoe komen voor een ESF-meet, dan ga ik dat regelen.
Stiekem wel terecht toch? Ze stelde maar weinig voor. Ze is een van de redenen waarom ik van partij ben geswitchtquote:
Werd wel een beetje tijd.quote:
Waarom zou je ergens kaas van maken als je het eerste product ook al kan nuttigen?quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
Waarom zou je immers melk drinken als je van die melk ook kaas kunt maken?
Alleen nog maar water en rauwe groente voor jou!quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarom zou je ergens kaas van maken als je het eerste product ook al kan nuttigen?
Ik drink al water, dus wat is je punt?quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:51 schreef H_T het volgende:
[..]
Alleen nog maar water en rauwe groente voor jou!
Volgens jouw kaasredenering is het niet nodig om iets anders te drinken dan water, omdat je water ook al kan drinken. Dus geen thee, koffie, frisdrank, limonade of bier meer voor jou!quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik drink al water, dus wat is je punt?
Je zou zelfs kunnen stellen dat die rauwe groenten ook een later product van water zijn, zonder water ga je ze immers niet gekweekt krijgen, dus die krijgt hij dan ook niet.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:58 schreef H_T het volgende:
[..]
Volgens jouw kaasredenering is het niet nodig om iets anders te drinken dan water, omdat je water ook al kan drinken. Dus geen thee, koffie, frisdrank, limonade of bier meer voor jou!
Dat zou ik wel willen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Je zou zelfs kunnen stellen dat die rauwe groenten ook een later product van water zijn, zonder water ga je ze immers niet gekweekt krijgen, dus die krijgt hij dan ook niet.![]()
Alleen nog maar (regen)water en zonlicht voor Luctor.
En wie is de egg man?quote:
Niet eens stiekem, kon echt niet meer als je zo vaak verliest.quote:Op zaterdag 9 december 2023 13:43 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Stiekem wel terecht toch? Ze stelde maar weinig voor. Ze is een van de redenen waarom ik van partij ben geswitcht
Wow watquote:Op zaterdag 9 december 2023 14:48 schreef BillDauterive het volgende:
Tot vorig jaar kon je nog "kaas is de baas" zeggen. Eigenlijk wil ik dat nu nog steeds zeggen, maar dan zonder rechts-extremistische bedoelingen daarbij.
Manchego is ook de baas
quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:48 schreef BillDauterive het volgende:
Tot vorig jaar kon je nog "kaas is de baas" zeggen. Eigenlijk wil ik dat nu nog steeds zeggen, maar dan zonder rechts-extremistische bedoelingen daarbij.
Manchego is ook de baas
Dit, volgens mij heb ik hier iets gemist.quote:
Dat is dan idd niet echt Spaans.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:53 schreef Em31 het volgende:
Een Spaanse schaatser @:Strani!
Edit: laat maar, hij komt ‘uit de omgeving van Barcelona’.![]()
Dat is waar en al helemaal als ze kaas voor ons willen verpesten!quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Dit, volgens mij heb ik hier iets gemist.![]()
Waarvan ik het waarschijnlijk niet erg vind om het gemist te hebben, hoe minder ik hoor over rechts-extremistische whatevers hoe beter imo.![]()
Jaaaaquote:Op zaterdag 9 december 2023 16:47 schreef NailQueen het volgende:
Een tijdje geleden stond mijn schuur blank van de vele regen. De tas met de kerstboom dreef mooi over het water. Ik heb het toen op een veilige plek gezet maar daarna niet meer naar omgekeken. Nu heb ik gekeken naar wat de schade was en ik heb gelukkig alles kunnen redden. De boom staat in de kamer, hallelujah!
Jeetje ja dat zet extreem rechts toch in een minder sympathiek daglichtquote:Op zaterdag 9 december 2023 15:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat is waar en al helemaal als ze kaas voor ons willen verpesten!
quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:53 schreef Em31 het volgende:
Een Spaanse schaatser @:Strani!
Edit: laat maar, hij komt ‘uit de omgeving van Barcelona’.![]()
Ohh welke vlag stond bij z'n naam?quote:Op zaterdag 9 december 2023 15:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat is dan idd niet echt Spaans.
Ja ik had mijn twijfels, maar dit gaat echt te ver!quote:Op zaterdag 9 december 2023 19:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Jeetje ja dat zet extreem rechts toch in een minder sympathiek daglicht
De Spaanse. Want Spanjool.quote:Op zaterdag 9 december 2023 19:51 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Ohh welke vlag stond bij z'n naam?
Ja. Hoewel je ook weer niet een hele groep over één kam moet scheren alleen vanwege een klein groepje kaassaboteurs.quote:Op zaterdag 9 december 2023 19:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik had mijn twijfels, maar dit gaat echt te ver!
Ja dat is ook zo, misschien hebben ze verder wel sympathieke ideeën. Je weet het niet!quote:Op zaterdag 9 december 2023 19:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja. Hoewel je ook weer niet een hele groep over één kam moet scheren alleen vanwege een klein groepje kaassaboteurs.
Maar zit hier serieus iets achter? Nou had ik ook nog nooit van die uitdrukking gehoord, laat staan dat 'ie geadopteerd zou zijn door extreem rechts.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:48 schreef BillDauterive het volgende:
Manchego is ook de baas
Helaas wel.quote:Op zaterdag 9 december 2023 19:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar zit hier serieus iets achter? Nou had ik ook nog nooit van die uitdrukking gehoord, laat staan dat 'ie geadopteerd zou zijn door extreem rechts.
quote:kaas is baas
(2013) (jeugd) kreet ontstaan als internethumor, betekent zoveel als 'wij Nederlanders zijn hier de baas' (kijk onder kaas*), een slogan die vaak opduikt bij extreem-rechtse betogingen (o.a. tegen de opening van nieuwe asielcentra). In 2021 was het ook een populair liedje van Keptain (uit het album Kaas is baas): “Kaas, man dit hoort niet in een vaas. Ik weet niet wat je doet maar jij bent echt een gekke dwaas. Kaas is baas, gooi dat maar in de maas. Ik hoef geen vieze loempia's die zijn slecht voor je blaas.” Verder werd de slogan gebruikt om het product kaas te promoten.
• Kaas is Baas Vaak. (www.geenstijl.nl, 30/12/2013)
• De eerste tweets uit 2011 waarin Kaas is de baas voorkomt, verschenen in een context van absurde internethumor en memes. Ze verwijzen naar een filmpje van het absurdistisch-humoristische YouTube-kanaal Kud. In het fimpje 'Yea I'll Tweet it', gepost op 9 maart 2011, live-tweet een blauw penisvormig cartoon-figuurtje alles wat hem overkomt. Zo volgen we een dag waarin wakker worden, ochtenderectie, ontbijt, aankomst op werk, ontslag en zelfmoordpoging allemaal tegelijk op Twitter gezet worden, telkens gevolgd door het refrein: 'Yea I'll Tweet it!'. Het catchy liedje werd behoorlijk populair en is in totaal meer dan 3,4 miljoen keer bekeken. (Trouw, 01/04/2023)
https://www.ensie.nl/woor(...)gebruik/kaas-is-baas
Ik heb het ook eens even opgezocht, als ik het goed begrepen heb, zit het zo:quote:
quote:
Dat is toch ook watquote:Op zaterdag 9 december 2023 20:02 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik heb het ook eens even opgezocht, als ik het goed begrepen heb, zit het zo:
Het is gewoon begonnen als een grap, werd toen een meme en leek weer dood te gaan, maar is op een gegeven moment steeds vaker gebruikt in de context van protesten rondom migratie, AZC's en islam. In die context staat het dan voor kaaskoppen, Nederlanders, hoe je het wil noemen, die de baas zijn hier en al die enge buitenlanders moeten maar vooral wegblijven.
Jullie hebben niet een uitdrukking als: manchego no es negro?quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:21 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Dat is toch ook watEr is nog ruimte voor julie hier hoor, als jullie echt besluiten te vluchten uit die gekte.
Ik vind het zó passend dat dit een Gerda overkomtquote:Gerda’s keuken zou schitteren in nieuwe kerstreclame: na draaidag van 12 uur is-ie amper in beeld
Nu ben ik wel benieuwd naar de reclame.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:53 schreef Arizona het volgende:
Iedere keer als ik deze krantenkop zie moet ik weer lachen
[..]
Ik vind het zó passend dat dit een Gerda overkomt
We kunnen best wel wat hier hoor, zo af en toequote:Op zaterdag 9 december 2023 20:43 schreef Arizona het volgende:
Manchego en Iberico-ham zijn wel echt superlekkeren jullie olijven zijn ook zaaalig.
Ik heb eerst Ajax - Sparta gekeken en nu kijk ik Licence to Kill.quote:Op zaterdag 9 december 2023 20:57 schreef Strani het volgende:
En wat doet iedereen zoal op deze zaterdagavond?
Straks weer Even tot Hier. Hopelijk komt er net als vorig week weer een leuke gastartiestquote:Op zaterdag 9 december 2023 20:57 schreef Strani het volgende:
Momenteel chips met dipsaus etenquote:Op zaterdag 9 december 2023 20:57 schreef Strani het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
O ja dat ga ik straks ook kijken!quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:01 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Straks weer Even tot Hier. Hopelijk komt er net als vorig week weer een leuke gastartiest
quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Momenteel chips met dipsaus eten![]()
Daarvoor hebben we ruim een uur in het donker en in de regen gewandeld. Ik móest lopen.Een goede wandeling kan nooit kwaad!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke dipsaus heb je? Dat is ook relevante informatie hè!
Dat is eigenlijk nu maar ik heb voor deze week afgezegd. Volgende week zaterdag gaan we voor de kerst wel met een groepje op stap in de stad en ik denk dat we misschien deze woensdag ook wat organiseren want er gaan er een paar voor de kerst naar eigen land in de komende week, dus leuk om ze dan nog even te zienquote:Op zaterdag 9 december 2023 21:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
O ja dat ga ik straks ook kijken!
@:strani wat zijn jouw plannen? Nog weer ergens eten, of was dat gisteren weer?
Arizonaquote:Op zaterdag 9 december 2023 20:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jullie hebben niet een uitdrukking als: manchego no es negro?
Want dan heeft het geen zin voor ons om te vluchten
Ik ben dit aan het etenquote:Op zaterdag 9 december 2023 20:57 schreef Strani het volgende:
Wit eten en een witte verpakking. Ik denk dat extreem rechts hier ook wel wat mee kan.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ben dit aan het eten
[ afbeelding ]
Erg geslaagde dag dus
Deze hele SC is sinds de winst van Wilders compleet van het padje af!quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wit eten en een witte verpakking. Ik denk dat extreem rechts hier ook wel wat mee kan.
Dat ziet er goed uit, geniet ervan! Wat is het precies? Chocolade met een laagje cocos?quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ben dit aan het eten
[ afbeelding ]
Erg geslaagde dag dus
Ze dachten al die tijd al deze dingen al Em, maar nu durven ze het pas te zéggenquote:Op zaterdag 9 december 2023 21:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Deze hele SC is sinds de winst van Wilders compleet van het padje af!
Ja een krokante buitenkant met kokos en een soort praline iets aan de binnenkantquote:Op zaterdag 9 december 2023 21:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit, geniet ervan! Wat is het precies? Chocolade met een laagje cocos?
Ja dat is te merken Strani.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Ze dachten al die tijd al deze dingen al Em, maar nu durven ze het pas te zéggen
Ja ik vind dat we hier worden overspoeld door een vloedgolf aan NWS'ers. Die moeten gewoon terug naar NWSwegistanquote:Op zaterdag 9 december 2023 21:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Deze hele SC is sinds de winst van Wilders compleet van het padje af!
Klinkt erg lekker!quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:16 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja een krokante buitenkant met kokos en een soort praline iets aan de binnenkant
Jij probeert wanhopig vast te houden aan je ESF-traditie maar je moet gewoon accepteren dat de tijden veranderen en dat het ESF gewoon niet meer kán in deze tijdquote:Op zaterdag 9 december 2023 21:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja ik vind dat we hier worden overspoeld door een vloedgolf aan NWS'ers. Die moeten gewoon terug naar NWSwegistan
Geniet ervan!quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Klinkt erg lekker!
Ik ga zo ook weer wat plakjes Spaanse salchicha afsnijden en wat rose-wijn erbij. Het is toch zaterdagavond hè!
Nu je het zegt. Het ESF is blijven hangen in tradities die vroeg heel normaal waren, maar niet meer passen bij de hedendaagse tijd van mensen tegen elkaar afzetten en mensen vooral niet gelukkig te laten willen zijn met wie ze zijn. Vrolijkheid en verdraagzaamheid, dat moeten we inderdaad niet willen. Doe uit dat licht, klaar ermee.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij probeert wanhopig vast te houden aan je ESF-traditie maar je moet gewoon accepteren dat de tijden veranderen en dat het ESF gewoon niet meer kán in deze tijd
Dank je!quote:
'Gedomineerd'quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Dank je!
En ik zie dat Ajax weer eens keihard gedomineerd heeft en opnieuw heeft laten zien dat het tot de Europese top behoort
Toxic positivity is het gewoon allemaal Redefine, en we begrijpen steeds beter dat dat een heel negatief effect heeft op ons welzijnquote:Op zaterdag 9 december 2023 21:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nu je het zegt. Het ESF is blijven hangen in tradities die vroeg heel normaal waren, maar niet meer passen bij de hedendaagse tijd van mensen tegen elkaar afzetten en mensen vooral niet gelukkig te laten willen zijn met wie ze zijn. Vrolijkheid en verdraagzaamheid, dat moeten we inderdaad niet willen. Doe uit dat licht, klaar ermee.
Klinkt goedquote:Op zaterdag 9 december 2023 21:26 schreef Redefine het volgende:
Ik heb zelf vanavond weer twee afleveringen van Story of the Songs gekeken. Deze keer over Alice Cooper en Judas Priest. Altijd weer leuk om te zienDaarbij kwam ik er eigenlijk achter dat ik de nummers van Judas Priest eigenlijk te weinig kende. De naam uiteraard wel.
Eten doe ik zelden of nooit na achten. Nog buiten dat ik de laatste paar weken toch weer wat teveel aan heten ben. Dus moest juist weer wat minderenquote:Op zaterdag 9 december 2023 21:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Klinkt goedEn wat heb je te snacken?
Duimpje omhoog.quote:Op zaterdag 9 december 2023 21:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eten doe ik zelden of nooit na achten. Nog buiten dat ik de laatste paar weken toch weer wat teveel aan heten ben. Dus moest juist weer wat minderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |